METODOLOGIE Nr
METODOLOGIE Nr. 27033 din 19 februarie 1998
privind organizarea pregatirii instructorilor-animatori [conform art. 8 lit. e)
din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic]
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI
NATIONALE ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 164 din 27 aprilie 1998

Art. 1
Prezenta metodologie este elaborata in conformitate cu prevederile art. 3
alin. 2, ale art. 134 si ale art. 165 din Legea invatamantului nr. 84/1995 si
cu prevederile art. 8 pct. 6 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul
personalului didactic.
Art. 2
In conformitate cu prevederile art. 8 lit. e) din Legea nr. 128/1997,
pentru functia de instructor-animator sunt necesare urmatoarele conditii:
absolvirea cu diploma a unei institutii de invatamant superior, a unei scoli
postliceale, a unui liceu pedagogic sau a echivalentului acestuia, ori a altui
liceu, si absolvirea cursurilor speciale pentru obtinerea atestatului de aptitudini
pentru aceasta functie.
Art. 3
Cursurile speciale de formare a instructorilor-animatori pot fi organizate
de catre urmatoarele institutii de invatamant:
- licee pedagogice;
- colegii;
- universitati;
- case ale corpului didactic.
Art. 4
Pentru inscrierea la cursuri, candidatii vor indeplini urmatoarele
conditii:
- prezentarea unui curriculum vitae, cu expunerea motivatiei inscrierii la
curs, a actelor de studii conform art. 2 din prezenta metodologie, a doua
recomandari din partea profesorilor si/sau a conducerii institutiei unde au
studiat sau unde functioneaza;
- sustinerea unui interviu, in prezenta comisiei de formatori, pentru
cunoasterea aptitudinilor si disponibilitatilor acestora. Comisia de formatori
este numita de conducerea institutiei organizatoare care stabileste si
componenta acesteia.
Art. 5
Formarea instructorilor-animatori pentru activitati de timp liber si de
vacanta se face prin stagii de pregatire intensiva, care vor cuprinde trei module
de pregatire:
a) stagiul teoretic (10 zile);
b) stagiul practic (10 zile);
c) stagiul de aprofundare (7 zile).
Art. 6
Fiecare modul de pregatire are un scop, obiective, continuturi, mijloace si
metode specifice de realizare.
Art. 7
Stagiile de formare a instructorilor-animatori se pot organiza in perioada
vacantelor.
Art. 8
In vederea obtinerii atestatului de aptitudini pentru functia de
instructor-animator sunt obligatorii parcurgerea si promovarea tuturor celor
trei module de pregatire.
Art. 9
Echipa de formatori va face evaluarea stagiarilor, dupa fiecare modul de
pregatire, prin calificative.
Dupa parcurgerea stagiului de aprofundare, stagiarii vor sustine un
colocviu, pe baza caruia celor promovati li se vor acorda atestatele de
aptitudini pentru functia de instructor-animator.
Art. 10
Unitatile (institutiile) care organizeaza stagii de formare a
instructorilor-animatori vor propune, spre aprobare, Ministerului Educatiei
Nationale, programul detaliat al cursului, elaborat pe baza programei-cadru
stabilite de Ministerul Educatiei Nationale.
Art. 11
Institutia organizatoare va elibera certificat de absolvire a stagiului,
denumit Atestat de aptitudini pentru functia de instructor-animator.
Art. 12
Ministerul Educatiei Nationale va acorda asistenta de specialitate acelor
institutii care doresc sa-si pregateasca formatorii in vederea initierii
formarii instructorilor-animatori in cadrul unitatilor respective.
Art. 13
Pe baza atestatului obtinut conform prezentei metodologii,
instructorii-animatori pot fi angajati in unitati de invatamant, unitati cu
profil extrascolar.
Art. 14
Prezenta metodologie va fi completata cu programa cadru de curs, care va fi
aplicata in unitati pilot stabilite de Ministerul Educatiei Nationale.