MEMORANDUM Nr.
0 din 7 noiembrie 2007
intre Ministerul Apararii
din Republica Bulgaria, Ministerul Apararii din Republica Croatia, Ministerul
Apararii din Georgia si Ministerul Apararii din Romania privind infiintarea si
sprijinul unei unitati multinationale logistice integrate cu specific de geniu
pentru infrastructura de logistica (IEL MILU)*)
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 174 din 6 martie 2008
Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul
Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul
Apărării din România, denumite în continuare participanţi,
reafirmându-şi ataşamentul faţă de scopurile şi
principiile prevăzute în Carta O.N.U.,
luând în considerare prevederile Acordului dintre
statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor
lor (NATO SOFA), semnat la Londra la 19 iunie 1951 şi ale Acordului dintre
statele părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi ceIELalte state participante
la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor (SOFA PfP) şi
ale Protocolului adiţional la Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord şi ceIELalte state participante la Parteneriatul pentru
Pace cu privire la statutul forţelor lor, semnate la Bruxelles la 19 iunie
1995, Acordurile de Standardizare NATO şi politicile NATO în domeniul
logisticii, precum şi necesitatea înfiinţării unei unităţi multinaţionale
logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică, în
cadrul unei forţe multinaţionale,
având drept obiectiv să contribuie la capabilitatile
logistice NATO,
având în vedere necesitatea
unei cooperări coordonate a forţelor participanţilor, ca parte a Forţei NATO,
au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Scop
(1) Scopul prezentului
Memorandum de înţelegere (MOU) este asigurarea cadrului legal necesar
înfiinţării şi sprijinului unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu
specific de geniu pentru infrastructură de logistică, denumită în continuare IEL MILU, în vederea participării la
operaţiile conduse de către NATO, ca parte dintr-o Forţă Intrunită
Multinaţională Operaţională (CJTF), pentru îndeplinirea misiunilor logistice de
geniu, din teatrul de operaţii.
(2) Prezentul MOU stabileşte
contribuţiile, misiunile, modul de cooperare între participanţi şi sprijinul
logistic acordat IEL MILU, pe durata perioadei de activare în teatrul de
operaţii, conform unui Plan Operaţional NATO (OPLAN) sau pentru desfăşurarea
unui exerciţiu NATO ori a unui exerciţiu multinaţional.
ARTICOLUL 2
Principii
Participanţii declară că:
a) IEL MILU este deschisă
participării altor ministere ale apărării din state membre NATO sau PfP;
b) prezentul MOU nu intenţionează să contravină
legislaţiei naţionale a participanţilor şi nu afectează în niciun fel
drepturile şi obligaţiile participanţilor decurgând din tratatele
internaţionale la care acestea sau statele acestora sunt părţi. In cazul unei
divergenţe, legislaţia naţională a participanţilor sau prevederile legislaţiei
internaţionale aplicabile vor prevala;
c) toate deciziile cu privire la IEL MILU se iau prin
consens de către participanţi;
d) IEL MILU se activează numai
la solicitarea NATO şi este trecut sub controlul operaţional (OPCON) al
Comandamentului CJTF din zona de operaţii, pe baza prevederilor unui OPLAN;
e) participantul care asigură
conducerea IEL MILU este Ministerul Apărării din România;
f) în vederea implementării prevederilor acestui MOU,
se vor încheia înţelegeri tehnice (TA) între participanţi. Propunerile participanţilor
referitoare la TA vor fi coordonate de către participantul care asigură
conducerea, care, de asemenea, va elabora textele TA.
*) Traducere
ARTICOLUL 3
Definiţii
In cuprinsul prezentului MOU se folosesc următorii
termeni:
a) lucrări de geniu pentru
infrastructură de logistică (IEL) - se referă la
lucrări de construcţii, restaurare, achiziţii, reparaţii, întreţinere şi
scoatere din uz a acelor facilităţi de infrastructură necesare constituirii,
dislocării, cazării, susţinerii şi replierii forţelor militare, inclusiv
construcţia, restaurarea şi întreţinerea liniilor de comunicaţie (LOC) şi
facilitarea protecţiei mediului înconjurător( MC 319/2);
b) Unitate Multinaţională
Integrată de Logistică (MILU) - este constituită
când două sau mai multe naţiuni convin să asigure sprijin logistic unei forţe
multinaţionale, fiind sub controlul operaţional (OPCON) al Comandantului unei
Forţe Intrunite sau unui eşalon al componentei acesteia (MC 319/2);
c) Control Operaţional
(OPCON) - reprezintă autoritatea delegată unui
comandant de a conduce forţele încredinţate, în aşa fel încât să execute
misiuni sau sarcini specifice, de regulă limitate, în funcţie de perioadă şi
loc; de a desfăşura unităţile de sub comanda sa şi de a menţine sau a
încredinţa controlul tactic asupra acestor unităţi. Acesta nu include şi
autoritatea de a încredinţa utilizarea separată a elementelor sau componentelor
acelor unităţi. De asemenea, nu reprezintă asumarea controlului administrativ
sau logistic (AAP-6);
d) CJTF reprezintă o
forţă compusă din elementele a două sau mai multe naţiuni, care execută o
operaţiune cu participarea a două sau mai multe categorii de forţe;
e) Zonă de Operaţii
Intrunite (JOA) reprezintă o zonă temporară,
definită de un comandant NATO strategic sau regional, în care un comandant
desemnat planifică sau execută misiuni specifice la nivelul operaţional de
război (AAP-6):
f) OPLAN reprezintă un
plan pentru o singură operaţie sau o serie de operaţii conexe, care urmează a
fi executată/executate simultan sau succesiv. Este forma de directivă folosită
de o autoritate superioară pentru a permite comandanţilor subordonaţi
elaborarea de planuri si ordine subsecvente (AAP-6).
ARTICOLUL 4
Documente de referinţă
Documentele de referinţă pentru prezentul MOU sunt
prevăzute în anexa E.
ARTICOLUL 5
Constituirea, misiunile şi
desfăşurarea
(1) Participanţii constituie unitatea IEL MILU, la
nivel companie +, din subunităţi desemnate, care pot fi activate la solicitarea
NATO. Companie + reprezintă unitatea de nivel companie extinsă.
(2) IEL MILU este notificată la NATO şi poate
îndeplini, în raport cu capabilitatile acesteia, următoarele misiuni:
a) amenajarea, refacerea şi asigurarea viabilităţii
drumurilor în zona de responsabilitate a Forţei NATO;
b) construcţia, repararea şi întreţinerea podurilor
militare, precum şi executarea trecerilor peste obstacole cu mijloacele din
dotare;
c) furnizarea de energie
electrică pentru funcţionarea IEL MILU;
d) amenajarea de platforme pentru elicoptere, parcarea
tehnicii şi platforme pentru cartiruirea trupelor;
e) contribuţia la construcţia de elemente pentru
protecţia forţelor în zona de responsabilitate;
f) executarea de lucrări genistice pentru construcţia
pe orizontală în zona de responsabilitate.
(3) Participarea la exerciţii a IEL MILU se va efectua
la solicitarea NATO.
(4) Fiecare participant va desemna un Punct de Contact
naţional (POC) pentru IEL MILU, iar acest POC va coordona efortul său naţional
cu participantul care asigură conducerea. La primirea solicitării NATO de
participare la o operaţiune, participantul care asigură conducerea o va
comunica în scris punctelor de contact naţional.
(5) Solicitarea NATO cu privire
la trimiterea IEL MILU în operaţii şi exerciţii va face obiectul analizei
participanţilor, urmând ca aceştia să iniţieze procedura legală naţională.
(6) Participanţii decid asupra
activării IEL MILU şi a desfăşurării sale. In funcţie de necesităţile NATO, IEL
MILU se poate desfăşura în întregime sau pe structuri componente.
(7) IEL MILU îşi desfăşoară efectivele în teatrul de
operaţii în cel mai scurt timp posibil, în cadrul unui termen de 180 de zile de
la decizia NATO de a folosi IEL MILU. In acest scop, fiecare participant
notifică participantului care asigură conducerea IEL MILU asupra îndeplinirii
procedurii de obţinere a aprobării, necesară desfăşurării subunităţilor
proprii, precum şi a personalului care le încadrează.
(8) Comandantul (CO) IEL MILU decide modul de
îndeplinire a misiunilor primite.
(9) Participanţii vor iniţia consultări în cazul în
care condiţiile operaţionale se schimbă datorită unor modificări ale mandatului
sau altor circumstanţe.
(10) IEL MILU se poate retrage
din operaţiune ca urmare a deciziei comune luate de participanţii care au
angajat forţe la respectiva operaţiune, după notificarea prealabilă în scris a
Comandantului NATO.
(11) Fiecare dintre
participanţi îşi rezervă dreptul de a se retrage dintr-o operaţie, cu condiţia
ca ceilalţi participanţi să fie informaţi şi consultaţi nu mai târziu de 30 de
zile înainte ca o asemenea decizie să fie implementată.
(12) IEL MILU poate fi
desfăşurat, în condiţii normale, pe o perioadă de până la 6 luni.
ARTICOLUL 6
Organizarea IEL MILU
(1) IEL MILU se compune numai
din elemente terestre desemnate, care pot face parte din forţele naţionale
declarate la NATO, acolo unde este cazul.
(2) In vederea îndeplinirii misiunilor stabilite la art.
5 al prezentului MOU, IEL MILU are organizarea şi
încadrarea cu personal prevăzute în anexa A.
(3) Subunităţile componente
destinate pentru IEL MILU se află pe locurile de dislocare de pe teritoriul
naţional şi se activează pentru constituirea IEL MILU, conform OPLAN-ului.
(4) Participanţii pun la
dispoziţia IEL MILU următoarele subunităţi:
a) personal de comandament
pentru IEL MILU, contribuţie ce revine tuturor participanţilor;
b) participantul bulgar, 1
pluton de poduri mecanizat şi 1 pluton electrotehnic;
c) participantul croat, 1
pluton de construcţii pe orizontală;
d) participantul georgian, 1 grupă de transmisiuni şi 1
pluton de deminare (EOD);
e) participantul român, 1 pluton construcţii drumuri şi
1 grupă de transmisiuni.
(5) CO IEL MILU poate să ajusteze atribuţiile
personalului de comandament, ţinând seama de contribuţia fiecărui participant.
Aceste modificări vor fi înaintate în scris tuturor participanţilor şi vor
intra în vigoare în termen de 30 de zile dacă niciun participant nu a formulat
obiecţii.
ARTICOLUL 7
Comanda, controlul şi
coordonarea
(1) Pe timpul operaţiilor, IEL
MILU se va subordona Comandantului NATO desemnat.
(2) Inţelegerile pe linie de comandă şi control (C2)
pentru contribuţiile naţionale, aşa cum vor fi stabilite pe timpul procesului
de generare a Forţei NATO, vor fi detaliate în funcţie de fiecare misiune a IEL
MILU.
(3) La activarea unui OPLAN, a unor exerciţii multinaţionale,
IEL MILU va fi pusă sub Controlul Operaţional (OPCON) al Comandamentului CJTF,
la o dată convenită de către participanţi.
(4) Participantul care asigură
conducerea va desemna CO IEL MILU.
(5) La sosirea subunităţilor IEL MILU în JOAsau în Zona
de exerciţiu, potrivit OPLAN, acestea vor intra sub comanda CO IEL MILU.
(6) Limba de lucru folosită în cadrul IEL MILU este
engleza.
ARTICOLUL 8
Responsabilităţi
(1) Asigurarea sprijinului logistic şi a transportului
către/de la teatrul de operaţii a contribuţiilor fiecărui participant, inclusiv
asistenţa medicală, sunt responsabilitate naţională şi pot fi detaliate în TA,
dacă este necesar.
(2) Fiecare participant îşi
păstrează dreptul de proprietate asupra echipamentelor şi mijloacelor sale.
(3) Responsabilităţile pentru
protecţia Forţei, când este necesar, şi orice alte responsabilităţi
identificate ulterior vor fi specificate în cadrul unei
TA.
(4) Fiecare participant este responsabil de instruirea
şi nivelul capacităţii de luptă a propriilor subunităţi şi a personalului din
comandament.
ARTICOLUL 9
Asistenţa logistică
(1) Furnizarea sprijinului logistic se va face în
conformitate cu principiile MC 319/2.
(2) Asistenţa logistică
reciprocă între participanţi va fi acordată în conformitate cu STANAG 2034.
(3) Conceptul sprijinului
logistic pentru IEL MILU este prevăzut în anexa D.
ARTICOLUL 10
Inţelegeri financiare
(1) Fiecare participant poartă
responsabilitatea financiară pentru propriile sale contribuţii.
(2) Când sunt identificate alte
necesităţi de reglementare privind aspecte financiare suplimentare, proceduri
de contabilitate şi audit, inclusiv aspecte privind rambursarea, în
conformitate cu art. 2 lit. f), va fi negociată o TA separată între
participanţi.
(3) Prevederile detaliate referitoare la TA de natură
financiară sunt prevăzute în anexa B.
ARTICOLUL 11
Rezolvarea pretenţiilor
(1) Renunţarea la pretenţii
între participanţi se va face potrivit prevederilor art. VIII din NATO SOFA, respectiv art. 1 din PfP SOFA, aplicate mutatis
mutandis.
(2) Fiecare participant este
responsabil pentru daune produse terţilor care nu sunt părţi la NATO/PfP SOFA.
(3) In situaţiile în care dauna a fost provocată de
către IEL MILU unui terţ, dar nu poate fi identificat participantul responsabil/participanţii
responsabili, pretenţia va fi rezolvată de către IEL MILU. Contravaloarea
despăgubirilor aferente tuturor pretenţiilor va fi împărţită în mod egal între
participanţii prezenţi. Participanţii vor soluţiona astfel de pretenţii de la
caz la caz.
ARTICOLUL 12
Jurisdicţie şi măsuri disciplinare
(1) Pe timpul desfăşurării în
zona misiunii, se aplică dispoziţiile acordurilor încheiate între NATO şi
naţiunea/naţiunile gazdă şi, în măsura în care acestea permit, participanţii
îşi vor păstra deplina jurisdicţie penală şi disciplinară asupra propriului
personal.
(2) Pe teritoriul statelor
participanţilor se aplică prevederile NATO/PfP SOFA şi ale Protocolului
adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995, precum şi ale Protocolului
adiţional suplimentar, încheiat la Bruxelles la 19 decembrie 1997.
ARTICOLUL 13
Protecţia informaţiilor
(1) Participanţii, în
conformitate cu prevederile legislaţiei statelor lor, garantează protecţia
informaţiilor clasificate primite ca urmare a aplicării prezentului MOU.
Cererile de informaţii referitoare la un anumit participant vor fi înaintate respectivului participant.
(2) Participanţii nu vor folosi informaţiile primite,
schimbate, generate sau furnizate ca urmare a aplicării prezentului MOU în
detrimentul intereselor altor participanţi şi nu vor divulga informaţiile unei
terţe părţi.
(3) Fiecare participant va lua
toate măsurile legale la dispoziţie, astfel încât să se asigure că informaţiile
furnizate sau generate ca urmare a aplicării prezentului MOU sunt protejate de
o transmitere ulterioară fără consimţământul celorlalţi participanţi pentru
această transmitere.
ARTICOLUL 14
Soluţionarea diferendelor
Orice diferend între participanţi privind interpretarea
sau aplicarea acestui MOU va fi soluţionat numai prin consultări între
participanţi şi nu va fi deferit unei instanţe naţionale sau internaţionale sau
unei terţe părţi în vederea soluţionării.
ARTICOLUL 15
Aderare
(1) Prezentul MOU va rămâne deschis în vederea aderării
şi altor ministere ale apărării, doritoare să participe la această iniţiativă.
Aderarea unui nou participant se face ca urmare a unei decizii pozitive, luată
prin consens, a participanţilor la prezentul MOU.
(2) Noul participant va adera
la prezentul MOU prin semnarea unei Note de aderare (NOA). Acesta va intra în
vigoare la 30 de zile după depunerea instrumentului de aderare. Depozitarul va
informa ceilalţi participanţi, în consecinţă, în decurs de 10 zile. Modelul de
Notă de aderare este prevăzut la Anexa F.
ARTICOLUL 16
Intrarea în vigoare, durata şi încetarea
valabilităţii
(1) Depozitarul prezentului MOU este Ministerul Apărării din România.
(2) Prezentul MOU va intra în vigoare la 30 de zile
după ce toţi participanţii au notificat depozitarul asupra îndeplinirii
procedurilor lor legale interne necesare în vederea intrării sale în vigoare.
Pentru participanţii care vor adera, MOU va intra în vigoare la 30 de zile după
notificarea depozitarului asupra îndeplinirii procedurilor lor legale interne
necesare pentru intrarea sa în vigoare.
(3) Prezentul MOU sau orice TA vor rămâne în vigoare pe
o perioadă nedeterminată.
(4) Prin consimţământul
participanţilor, prezentul MOU, inclusiv toate anexele, care fac parte
integrantă din acesta, poate fi amendat, în scris, în orice moment.
Amendamentele intră în vigoare conform prevederilor alin. (2) al acestui
articol.
(5) Valabilitatea acestui MOU
poate să înceteze oricând prin consimţământul scris al participanţilor. Orice
participant se poate retrage prin transmiterea unei notificări scrise
prealabile către toţi ceilalţi participanţi cu şase (6) luni înainte de data
retragerii.
(6) Dacă acest MOU sau oricare TA îşi încetează
valabilitatea sau oricare dintre participanţi se retrage din MOU sau dintr-un
TA, participanţii vor iniţia negocieri în vederea realizării consensului în
privinţa împărţirii cheltuielilor determinate de încetarea valabilităţii sau
retragerea participantului din cadrul MOU sau din cadrui TA.
Semnat la Bruxelles, la data de 7 noiembrie 2007,
într-un exemplar, în limba engleză. Depozitarul va furniza fiecărui participant
copii certificate ale textului original al MOU.
Pentru Ministerul Apărării din Republica Bulgaria
Pentru Ministerul Apărării din Georgia
Pentru Ministerul Apărării din Republica Croaţia
Pentru Ministerul Apărării din România
ANEXE:
A. Statul de organizare al Comandamentului şi IEL MILU
B. Inţelegeri financiare
C. Funcţionarea IEL MILU
D. Sprijinul logistic al IEL MILU
E. Documente de referinţă
F. Notă de aderare
ANEXA A
ANEXA B
ÎNŢELEGERI FINANCIARE
(1) Principii generale
a) Fiecare participant răspunde
de toate cheltuielile pentru contribuţiile sale.
b) Rambursarea între
participanţi pentru asistenţa logistică mutuală se va face în conformitate cu
prevederile din STANAG 2034.
c) Cheltuielile care nu pot fi puse în sarcina unui
anumit participant, în conformitate cu principiul enunţat
la lit. a), vor fi partajate între participanţii la IEL MILU conform unei
formule de împărţire a costurilor prevăzute în TA în domeniul financiar.
d) Costurile de funcţionare şi
întreţinere (O&M) pentru tehnica şi bunurile IEL MILU vor fi suportate în conformitate cu prevederile lit. c).
e) Din motive legate de planificare, participantul care
asigură conducerea IEL MILU va supune participanţilor costul estimat pentru respectiva misiune a IEL MILU,
pentru a fi convenit de către participanţi. Ulterior convenirii de către
participanţi a costului estimat, costul aprobat pentru misiune va fi prevăzut
în TA în domeniul financiar.
f) Orice aspecte care nu pot fi rezolvate de către CO
IEL MILU vor fi înaintate către POC al participantului care asigură conducerea,
pentru consultări între participanţi.
(2) Facturi şi plăţi
Facturile şi plăţile vor fi efectuate în conformitate
cu prevederile din STANAG 2034.
(3) Audit
Auditul bugetului comun va fi executat de
reprezentanţii desemnaţi ai participanţilor.
ANEXAC
FUNCŢIONAREA IEL MILU
(1) Organizarea
Participanţii se angajează să contribuie cu personal şi
subunităţi la IEL MILU, aşa cum este specificat în anexa A.
(2) In conformitate cu
principiile, politicile, doctrina, standardele şi procedurile NATO, IEL MILU va
dezvolta proceduri standard de operare (SOP) şi le va supune aprobării
participanţilor.
(3) Planificare
Anterior desfăşurării i se acordă CO IEL MILU
autoritatea de a convoca, pe teritoriul statului participantului care asigură
conducerea, următorul personal din comandament:
- comandantul adjunct;
- ofiţerul pentru operaţii;
- ofiţerul pentru logistică;
- ofiţerul pentru contracte;
- ofiţerul pentru comunicaţii;
- ofiţerul medic. (4) Instruire
Fiecare participant poartă răspunderea pentru
instruirea personalului şi subunităţilor proprii. Personalul Comandamentului va
fi instruit pe timpul exerciţiilor.
(5) Dislocare şi redislocare
Fiecare participant răspunde de dislocarea şi
redislocarea trupelor proprii. Centrul Naţional de Coordonare a Mişcării (NMCC)
al participantului care asigură conducerea, împreună cu CO IEL MILU, integrează
planurile de desfăşurare primite de la participanţi şi trimite planul de
desfăşurare consolidat al IEL MILU către Centrul Alianţei de Coordonare a Mişcării (AMCC) şi
participanţi.
(6) Recuperarea
Intervalul pentru recuperare între operaţiile IEL MILU
trebuie să fie de cel puţin un an.
ANEXA D
SPRIJINUL LOGISTIC AL IEL MILU
(1) Sprijinul logistic pentru
IEL MILU pe durata dislocării şi operaţiilor, în teatrul de operaţii, în cadrul
OPLAN sau pe timpul exerciţiilor multinaţionale NATO, va fi asigurat prin
înţelegeri cu Forţele NATO.
(2) Asigurarea sprijinului logistic, a transportului
către/de la teatrul de operaţii, a contribuţiilor fiecărui participant,
inclusiv asistenţa medicală, sunt de responsabilitate naţională şi pot fi
detaliate în TA, dacă este necesar.
(3) CO IEL MILU răspunde de coordonarea sprijinului
logistic al IEL MILU în teatrul de operaţii, inclusiv de sprijinul medical, aşa
cum va fi convenit de către Forţa NATO.
(4) Nivelurile la stoc ale
tuturor claselor de materiale vor fi asigurate de către participanţi, iar
acestea trebuie să fie în conformitate cu OPLAN.
(5) CO IEL MILU va evalua continuu capacitatea necesară
a unităţii, inclusiv nivelurile la stoc, si va înştiinţa corespunzător Forţa'
NATO.
(6) Materiale
a) Clasa I
Raţiile proaspete şi apa potabilă sunt articole de uz
comun (CUI). Materialul de clasa I va fi asigurat prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO. Apa
în vrac (nepotabilă) este un articol de uz comun (CUI). Forţa NATO este
responsabilă de încheierea unor înţelegeri pe plan local.
b) Clasa II
Clasa II nu este articol de uz comun (NCUI) şi este de
responsabilitate naţională.
c) Clasa III
Uleiurile - lubrifianţi nu sunt articol de uz comun
(NCUI) şi vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO.
d) Clasa IV
Clasa IV - sunt articole de uz comun (CUI). MateriaIELe
de clasa IV vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate
de către Forţa NATO.
e) Clasa V
Clasa V nu este articol de uz comun (NCUI) şi intră în responsabilitatea naţională.
(7) Intreţinerea şi reparaţiile
echipamentului IEL MILU în teatrul de operaţii sunt în responsabilitatea
naţională sau vor fi asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO.
(8) Servicii
a) Spălarea lenjeriei este un serviciu comun şi va fi
asigurat prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO.
b) Serviciile poştale sunt în responsabilitatea
naţională.
c) Igiena şi reciclarea sunt servicii comune şi vor fi
asigurate prin înţelegeri încheiate de către Forţa NATO.
d) Serviciile mortuare vor fi parte a TA în domeniul
logistic.
ANEXA E
DOCUMENTE DE REFERINŢĂ
(1) Acordul dintre statele părţi la Tratatul
Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor (NATO SOFA), încheiat
la 19 iunie 1951
(2) Acordul dintre statele
părţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi ceIELalte state participante la Parteneriatul
pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor (PfP SOFA) şi Protocolul
adiţional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995
(3) MC 319/2 - Principii şi
politici NATO pentru logistică
(4) MC 0536 - Politica NÂTO privind lucrări de geniu
pentru infrastructura de logistică
(5) AJP 3.12 - Doctrina NATO la nivel întrunit pentru
lucrări de geniu
(6) AJP 4.9 - Moduri de sprijin logistic multinaţional
(7) ATP 5.2(A) - Doctrina de
geniu pentru luptă a forţelor terestre
(8) Acord de standardizare (STANAG) 2034 LOG (ediţia 6)
- procedurile standard NATO pentru asistenţă logistică reciprocă.
ANEXA F
NOTĂ DE ADERARE LA
MEMORANDUMUL DE ÎNŢELEGERE
dintre Ministerul
Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica Croaţia,
Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România privind
înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru
infrastructură de logistică (IEL MILU)
- model -
Ministerul Apărării din........................................................................................................................................................................ .......................,
intenţionând să ia parte la unitatea multinaţională
logistică integrată cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică
(IEL MILU), în calitate de participant, pune la dispoziţie următoarele
subunităţi/următorul
personal:.....................................................;
decide să adere la Memorandumul de înţelegere dintre
Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul Apărării din Republica
Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul Apărării din România
privind înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi multinaţionale logistice
integrate cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU),
intrat în vigoare pe data de:.........................................
Pentru Ministerul Apărării
din.......................................
Funcţia:
Locul:
Data:
Participanţii la unitatea multinaţională logistică
integrată cu specific de geniu pentru infrastructură de logistică (IEL MILU)
salută angajamentul asumat de către Ministerul Apărării
din.........................................;
sunt de acord cu aderarea...................................................., în calitate de participant
la Memorandumul de înţelegere dintre Ministerul Apărării din Republica Bulgaria, Ministerul
Apărării din Republica Croaţia, Ministerul Apărării din Georgia şi Ministerul
Apărării din România privind înfiinţarea şi sprijinul unei unităţi
multinaţionale logistice integrate cu specific de geniu pentru infrastructură
de logistică (IEL MILU).
Participarea Ministerului Apărării
din......................................................va deveni efectivă din
data de.............................
Pentru Ministerul Apărării din Republica Bulgaria
Funcţia:
Locul:
Data:
Pentru Ministerul Apărării din Republica Croaţia
Funcţia:
Locul:
Data:
Pentru Ministerul Apărării din Georgia
Funcţia:
Locul:
Data:
Pentru Ministerul Apărării din România
Funcţia:
Locul:
Data: