Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 6 din 10 ianuarie 1995

privind ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polone pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si a protocolului anexat, semnate la Varsovia la 23 iunie 1994

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 7 din 17 ianuarie 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polone pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si protocolul anexat, semnate la Varsovia la 23 iunie 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            ADRIAN NASTASE

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 28 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                    prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

                                ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polone pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polone,
    dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile lor economice,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se va aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se va aplica impozitelor pe venit si pe capital in numele unui stat contractant, al autoritatilor sale locale ori al unitatilor administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Vor fi considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se va aplica prezentul acord sunt indeosebi:
    a) In Romania:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole;
    (v) impozitul pe dividende, (denumite in continuare impozit roman).
    b) In Polonia:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe venitul corporatiilor, (denumite in continuare impozit polonez).
    4. Acordul se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestui acord, in plus, sau in locul impozitelor existente. La sfarsitul fiecarui an, autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra modificarilor care au fost facute in legislatiile lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane sau jurisdictia, in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si subsolul acestor ape;
    b) termenul Polonia, cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Republicii Polone, inclusiv orice zona dincolo de apele sale teritoriale, asupra careia, in conformitate cu legislatia Poloniei si cu legislatia internationala, Polonia isi poate exercita drepturile sale suverane in legatura cu fundul marii, subsolul si resursele sale naturale;
    c) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Polonia, dupa cum cere contextul;
    d) termenul national inseamna toate persoanele fizice avand cetatenia unui stat contractant si toate persoanele juridice, asocierile de persoane si asociatiile avand statutul, in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    e) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta asociere de persoane;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    h) expresia baza fixa inseamna un loc permanent in care sunt exercitate activitati profesionale;
    i) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    j) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Poloniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestui acord de un stat contractant, orice termen care nu este definit in acord va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat contractant cu privire la impozitele la care prezentul acord se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentului acord, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat contractant, este supusa impunerii ca urmare a domiciliului sau, rezidentei sale, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara; dar aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impunerii in acel stat contractant numai pentru faptul ca realizeaza venituri sau castiguri din capital din surse aflate in acel stat contractant.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al acestui articol, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau va fi determinat dupa cum urmeaza:
    a) aceasta persoana va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa;
    b) daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, aceasta persoana va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    c) daca statul contractant in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    d) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    e) daca statutul de rezident nu poate fi determinat conform subparagrafelor a) - d), autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1 al acestui articol, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care se afla locul conducerii sale efective. In cazul dubiilor de interpretare, autoritatile competente ale statelor contractante vor solutiona problema de comun acord.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care este desfasurata in intregime sau in parte activitatea unei intreprinderi.
    2. Expresia sediu permanent va include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea, un santier de constructii, un proiect de constructie, montaj sau instalatie, sau activitati de supraveghere sau consultanta desfasurate in legatura cu acestea, dar numai cand un asemenea santier, proiect sau activitati continua pentru o perioada mai mare de 9 (noua) luni.
    4. Independent de prevederile paragrafelor 1, 2 si 3 ale acestui articol, expresia sediu permanent va fi considerata ca nu include:
    a) folosirea de instalatii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scop de reclama, furnizare de informatii, cercetare stiintifica sau activitati similare, care au caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere;
    f) vanzarea de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau expozitie temporara ocazionala, dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol, cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 6 - actioneaza intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, acea intreprindere va fi considerata ca are un sediu permanent in primul stat contractant mentionat, daca aceasta persoana are, si exercita in mod obisnuit in acel stat contractant, imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cand activitatile acestei persoane sunt limitate la cumpararea de produse sau marfuri.
    6. O intreprindere nu va fi considerata ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai pentru faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat contractant printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care desfasoara activitate de afaceri in acel celalalt stat contractant (printr-un sediu permanent sau in alt mod), nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia va include in orice caz toate accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, cladiri, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare sau rutiere nu vor fi considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 ale acestui articol se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietatile imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietatile imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3 al acestui articol, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile acestui sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Totusi aceste deduceri vor fi aplicabile conform prevederilor specifice ale legislatiei fiscale a statului contractant in care este situat sediul permanent.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata va fi totusi aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentului acord, atunci prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Profiturile obtinute din exploatarea vapoarelor angajate in transportul pe cai navigabile interioare vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    3. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval sau a unei intreprinderi de transport pe cai navigabile interioare este situat la bordul unei nave sau vapor, atunci acesta se va considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau vaporului sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava sau vaporul.
    4. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol se vor aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in mod corespunzator.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat contractant si impune in mod corespunzator profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impunerii in acel celalalt stat contractant si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat contractant mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat contractant va modifica corespunzator suma impozitului stabilit acolo asupra acelor profituri. La determinarea unei astfel se modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentului acord si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unei persoane rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 5% din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate (alta decat o asociatie de persoane) care detine direct cel putin 25% din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 15% din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu va afecta impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni sau alte drepturi care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte drepturi care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni, de catre legislatia fiscala a statului contractant in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo sau desfasoara in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15 ale acestui acord, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al celuilalt stat contractant sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa situate in acel celalalt stat contractant, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime sau in parte profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi dobanzile la care se refera paragraful 1 al acestui articol pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant si realizate de guvernul celuilalt stat contractant, inclusiv autoritatile locale si unitatile administrativ-teritoriale ale acestuia, de banca centrala sau orice institutii financiare controlate de acel guvern, sau dobanzile realizate la creditele garantate de acel guvern vor fi scutite de impozit in primul stat contractant mentionat.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau un drept de participare la profiturile debitorului si in special veniturile din efecte publice, obligatiuni sau titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, obligatiuni sau titluri de creanta. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu vor fi considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15 ale acestui acord, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant, cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi vor fi considerate ca provin din statul contractant in care sunt situate sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si alte persoane, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre debitor si creditor in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi redeventele la care se refera paragraful 1 al acestui articol pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice natura primite pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, transmisiilor prin satelit ori cablu sau prin oricare mijloace electronice folosite pentru emisiunile destinate publicului; sau orice patent sau marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie sau pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial sau stiintific, sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15 ale acestui acord, dupa caz.
    5. Redeventele vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant, cand platitorul este insusi acel stat contractant, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele, si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si alte persoane, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului acord se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 13
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane folosit in prezentul articol inseamna platile facute catre un broker, agent comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate unui broker sau agent de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provine o astfel de plata.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent de care este efectiv legata activitatea generatoare de comisioane. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7.
    5. Comisioanele vor fi considerate ca provenind dintr-un stat contractant, cand platitorul este insusi acel stat contractant, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si aceste comisioane se suporta de sediul permanent, atunci aceste comisioane vor fi considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si alte persoane, suma comisioanelor, tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 14
    Castiguri din capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la art. 6, situata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent, pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere exploatate in trafic international sau a proprietatii mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricarei proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3 ale acestui articol, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impozabile numai in acel stat contractant. Cu exceptia celor prevazute la paragraful 2 al acestui articol, aceste venituri vor fi scutite de impozit in celalalt stat contractant.
    2. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade ce depasesc in total 183 de zile intr-un an calendaristic, indiferent daca acel rezident mentine sau nu o baza fixa in acel celalalt stat contractant.
    3. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20 si 21 ale acestui acord, salariile si alte remuneratii similare realizate de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1 al acestui articol, remuneratiile realizate de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant vor fi impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in anul calendaristic considerat;
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant;
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza le are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul feroviar sau rutier, exploatate in trafic international sau la bordul unui vapor angajat in transportul pe cai navigabile interioare, pot fi impuse in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant, in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16 ale acestui acord, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau televiziune ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatea lor personala desfasurata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Cand veniturile, in legatura cu activitatile personale, desfasurate de un artist de spectacol sau un sportiv, nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 15 si 16 ale acestui acord, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol, veniturile mentionate in acest articol vor fi scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacole sau sportivului, cu conditia ca aceste activitati sa fie suportate intr-o mare masura din fondurile publice ale acelui stat contractant sau ale celuilalt stat contractant, ori activitatile sa fie exercitate in cadrul unui acord cultural sau aranjament incheiat intre guvernele celor doua state contractante.
    Art. 19
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si alte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident primitorul pensiei.
    Art. 20
    Functii publice
    1. Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau o autoritate locala ori o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant, autoritatii locale sau unitatii administrativ-teritoriale a acestuia, vor fi impozabile numai in acel stat contractant. Totusi astfel de remuneratii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat contractant si primitorul este un rezident al acelui celalalt stat contractant; si:
    a) este un national al acelui stat contractant; sau
    b) nu a devenit un rezident al acelui stat contractant numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. Orice pensii platite de, sau din fonduri create de, un stat contractant sau de o autoritate locala ori de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia, oricarei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant sau autoritatii locale ori unitatii administrativ-teritoriale a acestuia sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    Totusi aceste pensii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca primitorul este un national si un rezident al acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant sau de o autoritate locala ori de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    Sumele pe care le primeste pentru intretinerea, educatia sau pregatirea sa un student, un stagiar sau un practicant care este sau a fost imediat inainte de sosirea sa intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale vor fi scutite de impozit in primul stat contractant pentru o perioada ce nu va depasi 6 ani, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse aflate in afara acelui stat contractant.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica ce viziteaza un stat contractant in scopul de a preda sau de a efectua cercetari stiintifice la o universitate, colegiu sau alta institutie educationala sau de cercetare stiintifica, oficial recunoscuta in acel stat contractant si care este sau a fost, imediat inaintea acestei vizite, un rezident al celuilalt stat contractant, va fi scutita de impozit in primul stat contractant mentionat pentru remuneratia primita pentru astfel de predare sau de cercetare, pentru o perioada care sa nu depaseasca 2 ani, urmatori primei sale vizite efectuate in acel scop.
    2. Prevederile paragrafului 1 ale acestui articol nu se vor aplica venitului din cercetare stiintifica, daca aceasta cercetare nu este intreprinsa in interes public ci, in primul rand, in profitul personal al unei anumite persoane sau grup de persoane.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentului acord vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    Art. 24
    Impunerea capitalului
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, detinut de un rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe ce se afla la dispozitia unui rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant, pentru exercitarea unei profesii independente, poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    3. Capitalul reprezentat de nave, aeronave, vehicule feroviare si rutiere ce opereaza in transport international si de vapoare ce opereaza in transportul pe apele interioare, si proprietatile mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea nave, vapoare, aeronave, vehicule feroviare si rutiere va fi impozabil numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital al unui rezident al unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 25
    Eliminarea dublei impuneri
    1. In cazul unui rezident al Romaniei, dubla impunere va fi evitata, dupa cum urmeaza:
    a) Impozitele platite de un rezident al Romaniei pentru venitul sau capitalul impozabil in Polonia, potrivit prevederilor acestui acord, vor fi deduse din impozitele datorate in Romania, potrivit legislatiei fiscale romane.
    b) Aceasta deducere nu va depasi totusi acea parte a impozitului pe venit sau a impozitului pe capital, astfel cum a fost calculat inainte ca deducerea sa fie acordata, atribuibila acelui venit sau capital care poate fi impus in Polonia.
    2. In cazul unui rezident al Poloniei, dubla impunere va fi evitata, dupa cum urmeaza:
    a) Cand un rezident al Poloniei realizeaza venit sau detine capital, care, potrivit prevederilor acestui acord, pot fi impuse in Romania, Polonia va scuti de impozit acest venit sau capital, tinand seama de prevederile subparagrafului b). Polonia poate, la calculul nivelului impozitului pe venitul sau pe capitalul ramas acestui rezident, sa aplice cota de impozit care ar fi fost aplicabila, daca venitul scutit de impozit nu ar fi fost astfel scutit.
    b) Cand un rezident al Poloniei realizeaza elemente de venit care, potrivit prevederilor art. 10, 11, 12 si 13 pot fi impuse in Romania, Polonia va acorda ca o deducere de impozit pe venitul acelui rezident o suma egala cu impozitul pe venit, platit in Romania. Aceasta deducere nu va depasi totusi acea parte a impozitului, astfel cum a fost calculat inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuita elementelor de venit realizate din Romania.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia legata de aceasta la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat contractant, aflati in aceeasi situatie. Prevederea va fi, de asemenea, aplicabila, independent de prevederile art. 1, persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire sau reducere in ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9, paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12 si 13 ale acestui acord, dobanzile, redeventele, comisioanele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in vederea determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate cu un rezident al primului stat contractant mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat in mod direct sau indirect de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat niciunei impuneri sau niciunei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale acelui prim stat contractant mentionat.
    5. Prevederile prezentului articol, independent de prevederile art. 2, se vor aplica impozitelor de orice fel si natura.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident al unui stat contractant considera ca datorita masurilor luate de unul sau de ambele stat contractante, rezulta sau va rezulta pentru el o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentului acord, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state contractante, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este, sau daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 26, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta ca impunerea nu este in concordanta cu prevederile acordului.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu acordul.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestui acord. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de acord.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentului acord sau ale legislatiei interne ale statelor contractante, privitoare la impozitele vizate de acord, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor acordului. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile articolului 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne ale acelui stat contractant si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea sau urmarirea, sau solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul acordului. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau deciziile judiciare. Informatia primita va fi tratata ca secreta, la solicitarea statului contractant care da informatia respectiva.
    2. Prevederile paragrafului 1 al acestui acord nu vor impune in nici un caz autoritatii competente a unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial sau profesional, un procedeu de fabricatie sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Prevederile prezentului acord nu vor afecta privilegiile de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Statele contractante isi vor notifica reciproc faptul ca au fost indeplinite cerintele constitutionale pentru intrarea in vigoare a acestui acord.
    2. Acordul va intra in vigoare in a 60-a zi dupa data ultimei notificari la care se refera paragraful 1 si prevederile acestuia se vor aplica:
    a) in ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa, la suma veniturilor obtinute la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care acordul a intrat in vigoare; si
    b) in ce priveste celelalte impozite pe venit si impozite pe capital, acelor impozite datorate pentru fiecare an fiscal incepand la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care acordul a intrat in vigoare.
    3. In relatiile bilaterale dintre Romania si Republica Polona, aplicarea Conventiei multilaterale de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venitul si pe capitalul persoanelor fizice, semnata la Miskolc la 27 mai 1977, si a Conventiei multilaterale privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venitul si pe capitalul persoanelor juridice, semnata la Ulan-Bator la 19 ani 1978, va inceta sa aiba efect din prima zi de aplicare a acestui acord.
    Art. 31
    Denuntarea
    1. Prezentul acord va ramane in vigoare pana la denuntarea lui de catre un stat contractant. Fiecare dintre statele contractante poate sa denunte acordul pe canale diplomatice prin remiterea unei note de denuntare cu cel putin 6 luni inainte de sfarsitul oricarui an calendaristic urmator perioadei de 5 ani socotita de la data la care acordul a intrat in vigoare. In acest caz, acordul va inceta sa aiba efect:
    a) in ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa, la suma veniturilor obtinute la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare;
    b) in ce priveste celelalte impozite pe venit si impozite pe capital, acelor impozite datorate pentru fiecare an fiscal, incepand la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor, au semnat prezentul acord.
    Facut in dublu exemplar la Varsovia, la 23 iunie 1994, in limbile romana, polona si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul englez va prevala.

                      Pentru Guvernul Romaniei,
                      Teodor Viorel Melescanu,
                      ministru de stat,
                      ministrul afacerilor externe

                      Pentru Guvernul Republicii Polone,
                      Andrej Olechowski,
                      ministrul afacerilor externe

                             PROTOCOL
la Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polone pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    La semnarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polone pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnatarii de mai jos, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor respective, au convenit dupa cum urmeaza:
    Atat timp cat Polonia nu introduce in legislatia interna retinerea la sursa a comisioanelor platite nerezidentilor, prevederile paragrafului 2 al art. 13 nu se vor aplica si comisioanele sunt impozabile numai in tara de rezidenta a beneficiarului efectiv al comisioanelor.
    Acest protocol va face parte integranta din acordul mentionat mai sus. Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezentul protocol.
    Facut in doua exemplare la Varsovia, la 23 iunie 1994, in limbile romana, polona si engleza toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul englez va prevala.

                     Pentru Guvernul Romaniei,
                     Teodor Viorel Melescanu,
                     ministru de stat,
                     ministrul afacerilor externe

                     Pentru Guvernul Republicii Polone,
                     Andrej Olechowski,
                     ministrul afacerilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 6/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 6 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 6/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu