Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 57 din 24 martie 2004

pentru ratificarea Acordului-cadru dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare in nume propriu si ca imputernicit al Fondului Special de Carbon (Umbrella Agreement), din domeniul schimbarilor climatice, semnat la Bucuresti la 12 mai 2003 si la Washington la 11 iunie 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 356 din 22 aprilie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul-cadru dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare in nume propriu si ca imputernicit al Fondului Special de Carbon (Umbrella Agreement), din domeniul schimbarilor climatice, semnat la Bucuresti la 12 mai 2003 si la Washington la 11 iunie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 8 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA

                                  ACORD-CADRU
intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare in nume propriu si ca imputernicit al Fondului Special de Carbon*)

    *) Traducere.

    Prezentul acord (acord) este semnat la data de 11 iunie 2003 de catre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD sau Imputernicit) in nume propriu si ca imputernicit al Fondului Special de Carbon (PCF) in temeiul Instrumentului PCF.
    Avand in vedere ca:
    (A) in temeiul Hotararii nr. 99-1 a directorilor executivi ai BIRD din 20 iulie 1999 a fost creat Fondul Special de Carbon avand drept scop: (i) demonstrarea modului in care proiectele in cadrul carora se realizeaza tranzactii de unitati de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, in vederea reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera, pot contribui la o dezvoltare durabila a tarilor in curs de dezvoltare si cu economii in tranzitie; (ii) schimbul de cunostinte dobandite in cursul operatiunilor PCF in randul tuturor partilor interesate; si (iii) demonstrarea modului in care BIRD, abordand in acelasi timp problemele globale de mediu, poate colabora pe baza de parteneriat atat cu sectorul public, cat si cu cel privat in vederea mobilizarii de noi resurse pentru statele membre care solicita imprumuturi;
    (B) Romania a ratificat Conventia-cadru a Natiunilor Unite privind schimbarile climatice (UNFCCC) la 6 mai 1994, iar la 2 februarie 2001 a ratificat Protocolul la aceasta conventie, adoptat la 11 decembrie 1997 la cea de-a treia Conferinta a partilor la UNFCCC, care a avut loc la Kyoto, Japonia (Protocolul de la Kyoto);
    (C) Romania a confirmat sprijinul pentru Protocolul de la Kyoto si pentru mecanismele stabilite la art. 6 din acest protocol si a exprimat interesul si pentru dezvoltarea altor proiecte cu implementare in comun, in baza art. 6 din Protocolul de la Kyoto si pentru transferul de reducere a emisiilor, generat prin aceste proiecte, ca unitati de cantitate atribuita si/sau unitati de reducere a emisiilor catre participanti,
    partile la acord au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Definitii. Interpretare. Titluri. Anexe

    Sectiunea 1.01
    Definitii

    In afara cazului in care contextul reclama contrariul, urmatorii termeni scrisi cu initiala majuscula vor avea urmatoarea semnificatie ori de cate ori vor fi utilizati in cuprinsul acestui acord si in preambulul acestuia:
    (i) Entitate independenta acreditata semnifica o Terta parte independenta acreditata de catre Comitetul de supervizare a art. 6 pentru a stabili, printre altele, daca un proiect si reducerea rezultata a emisiilor antropogene de catre surse sau cresterea stocarii antropogene prin structuri naturale absorbante, ca urmare a proiectului, intrunesc conditiile prevazute in art. 6 din Protocolul de la Kyoto;
    (ii) Comitetul de supervizare a art. 6 sau Comitetul de supervizare semnifica comitetul ce urmeaza a fi infiintat de catre COP/MOP pe baza indreptarului adoptat de COP/MOP in scopul aplicarii art. 6 din Protocolul de la Kyoto, pentru supervizarea, intre altele, a verificarii ERU generate de orice proiect dezvoltat conform prevederilor art. 6 din Protocolul de la Kyoto;
    (iii) Cantitate atribuita semnifica cantitatea de gaze cu efect de sera pe care Romania o poate emite conform angajamentului din Protocolul de la Kyoto in prima perioada de angajament de limitare si reducere cantitativa a emisiilor din acest protocol;
    (iv) Unitate de Cantitate atribuita sau AAU reprezinta o unitate generata pe baza prevederilor corespunzatoare din anexa la hotararea COP referitoare la modalitatile de calcul al cantitatilor atribuite si este egala cu echivalentul unei tone metrice de bioxid de carbon, calculata pe baza potentialului de incalzire globala, stabilita prin Hotararea 2/CP.3 sau revizuita ulterior conform art. 5 din Protocolul de la Kyoto;
    (v) Nivel de baza semnifica scenariul care reprezinta in mod plauzibil emisiile antropogene la surse ale gazelor cu efect de sera, care s-ar produce in absenta activitatilor proiectului, in conformitate cu toate reglementarile, indreptarele si modalitatile de calcul adoptate pe baza cadrului de reglementare al UNFCCC si/sau Protocolului de la Kyoto;
    (vi) Fonduri de carbon semnifica fonduri de custodie administrate de BIRD in principal pentru achizitionarea de ER in scopul prevazut de art. 6 sau 12 din Protocolul de la Kyoto si repartizarea cu tarile gazda a beneficiilor rezultate din aceasta;
    (vii) Certificare sau certificat semnifica asigurarea data in scris de catre o Terta parte independenta, conform careia, intr-o anumita perioada de timp, prin activitatea unui proiect s-au realizat reduceri verificate ale emisiilor antropogene de catre surse sau cresteri ale stocarii antropogene prin structuri naturale absorbante ale Gazelor cu efect de sera;
    (viii) COP semnifica Conferinta partilor la UNFCCC;
    (ix) COP/MOP semnifica Conferinta partilor la UNFCCC care serveste drept reuniune a partilor la Protocolul de la Kyoto;
    (x) Decizia 2/CP.3 semnifica Decizia a doua adoptata la cea de-a treia sesiune COP privind "Probleme metodologice referitoare la Protocolul de la Kyoto";
    (xi) Stabilire sau stabilit semnifica verificarea realizata de catre Comitetul de supervizare a art. 6 sau de catre o Terta parte independenta a unui proiect cu scopul daca acesta si reducerea emisiilor respective respecta prevederile art. 6 din Protocolul de la Kyoto si ale tuturor indreptarelor adoptate pe baza acestuia;
    (xii) Data intrarii in vigoare semnifica data la care prezentul acord intra in vigoare conform prevederilor sectiunii 10.03 a acestui acord;
    (xiii) Reducerea emisiilor sau ERs semnifica reducerea emisiilor si cresterea eliminarii antropogene prin capacitati naturale absorbante a Gazelor cu efect de sera generate de fiecare proiect suplimentar fata de Nivelul de baza aplicabil si confirmate prin Certificare;
    (xiv) Acord de achizitionare a reducerilor de emisii semnifica un acord intre Imputernicit si Entitatea proiectului avand drept scop achizitia de reduceri de emisii rezultate, conform art. 6 din Protocolul de la Kyoto, pe baza activitatilor proiectului in Romania;
    (xv) Unitate de reducere a emisiilor sau ERU reprezinta unitatea emisa pe baza prevederilor corespunzatoare din anexa deciziei COP privind modalitatile de calcul al cantitatilor atribuite si este egala cu echivalentul unei tone metrice de bioxid de carbon, calculata pe baza potentialului de incalzire globala, definita prin Hotararea 2/CP.3 sau revizuita ulterior in conformitate cu art. 5 din Protocolul de la Kyoto;
    (xvi) Gaze cu efect de sera sau GHG (Greenhouse Gases) semnifica cele sase gaze prevazute in anexa A la Protocolul de la Kyoto, si anume: bioxid de carbon, metan, oxid de azot, hidrofluorocarburi, perfluorocarburi si hexafluorura de sulf;
    (xvii) Comitetul Statului gazda semnifica comitetul statului gazda care face recomandari Imputernicitului conform prevederilor art. VII din Instrumentul PCF;
    (xviii) BIRD va avea semnificatia prevazuta in preambulul la prezentul acord;
    (xix) Terta parte independenta semnifica o entitate, precum o societate de audit de mediu, care actioneaza independent de Imputernicit, Romania si Entitatea proiectului;
    (xx) Implementare in comun semnifica mecanismul stabilit prin art. 6 din Protocolul de la Kyoto pentru transferul si achizitia de ERU intre tarile prevazute in anexa nr. I la UNFCCC;
    (xxi) Protocolul de la Kyoto va avea semnificatia prevazuta in preambulul la prezentul acord;
    (xxii) Entitate legala reprezinta o entitate, autorizata de Romania sa participe, cu respectarea prevederilor art. 6 din Protocolul de la Kyoto, la realizarea proiectului si in actiunile care includ generarea, achizitia si transferul de unitati de reducere a emisiilor;
    (xxiii) Scrisoare de aprobare este o scrisoare emisa de Romania in conformitate cu sectiunea 2.01 si cu anexa la prezentul acord;
    (xxiv) Gaj semnifica ipotecile, garantiile, sarcinile, privilegiile si prioritatile de orice fel;
    (xxv) Monitorizare semnifica activitatile prin care Entitatea proiectului sau o alta persoana colecteaza si inregistreaza, conform termenilor prevazuti intr-un Plan de monitorizare, datele de evaluare a reducerii privind emisiile de GHG sau cresterii eliminarii antropogene a GHG prin structuri naturale absorbante, ca urmare a dezvoltarii proiectului respectiv;
    (xxvi) Plan de monitorizare reprezinta obligatiile de monitorizare si verificare a reducerilor de GHG realizate prin Proiect, in conformitate cu prevederile indreptarelor, regulilor si modalitatilor de calcul adoptate in baza UNFCCC si a Protocolului de la Kyoto;
    (xxvii) Participanti semnifica Participantii la PCF si toti sau oricare dintre participantii din sectorul privat sau cei din sectorul public care au incheiat un acord de participare conform prevederilor actului constitutiv al unui alt Fond de carbon;
    (xxviii) Partile sunt Statul gazda si Imputernicitul, referirea la fiecare dintre ele individual facandu-se prin termenul parte;
    (xxix) PCF sau Fondul Special de Carbon (Prototype Carbon Fund) va avea semnificatia prevazuta in preambulul la prezentul acord;
    (xxx) Instrumentul PCF este actul juridic prin care se infiinteaza Fondul Special al Carbonului conform aprobarii date de directorii executivi ai BIRD prin Hotararea nr. 99-1 din 20 iulie 1999, cu amendamentele ce ii pot fi aduse periodic;
    (xxxi) Participanti PCF semnifica toti sau oricare dintre participantii din sectorul privat sau din cel public, care au incheiat un acord de participare conform termenilor Instrumentului PCF, sau orice cesionar al acestuia, conform termenilor Instrumentului PCF;
    (xxxii) Proiect semnifica orice proiect pentru care: (i) Romania a emis o Scrisoare de aprobare, si (ii) Imputernicitul a incheiat un acord cu Entitatea proiectului avand drept obiectiv obtinerea - pentru Participanti - a reducerilor de emisii rezultate in urma activitatilor Proiectului;
    (xxxiii) Documentul de conceptie a Proiectului semnifica documentul unui anumit proiect cuprinzand toate informatiile necesare unei Terte parti independente pentru a stabili daca proiectul (i) a fost aprobat de partile implicate in Proiect, (ii) va duce la realizarea unor reduceri de emisii suplimentare, (iii) are un Nivel de baza corespunzator si un Plan de monitorizare;
    (xxxiv) Entitatea Proiectului semnifica un sponsor privat sau public al proiectului care va incheia cu Imputernicitul un acord de cumparare a reducerilor de emisii;
    (xxxv) Unitate de eliminare sau RMU semnifica o unitate de reducere a emisiilor, generata de cresterea eliminarii antropogene prin capacitati naturale absorbante si stabilita conform prevederilor corespunzatoare din anexa la decizia COP referitoare la modalitatile de calcul al cantitatilor atribuite, care este egala cu echivalentul unei tone metrice de bioxid de carbon, calculata pe baza potentialului de incalzire globala, stabilita prin Hotararea 2/CP.3 sau revizuita ulterior conform art. 5 din Protocolul de la Kyoto;
    (xxxvi) Data incetarii valabilitatii este 30 iunie 2013;
    (xxxvii) Imputernicitul va avea semnificatia prevazuta in preambulul la prezentul acord;
    (xxxviii) UNFCCC va avea semnificatia prevazuta in preambulul la prezentul acord;
    (xxxix) UNCITRAL semnifica Comisia ONU pentru drept comercial international;
    (xl) Dolari SUA sau US$ este moneda oficiala a SUA;
    (xli) Validare semnifica procesul prin care se stabileste, daca un Proiect respecta prevederile corespunzatoare ale art. 6 din Protocolul de la Kyoto si ale oricarui indreptar adoptat in baza acestuia; este realizata pe baza Documentului de conceptie a Proiectului;
    (xlii) Raport de validare semnifica raportul elaborat de o Terta parte independenta in care sunt prezentate rezultatele validarii;
    (xliii) Verificare semnifica evaluarea independenta periodica si stabilirea ex-post, de catre o Terta parte independenta, pentru perioada respectiva, a reducerii emisiilor antropogene de catre surse sau cresterea eliminarii antropogene prin structuri naturale absorbante rezultate din activitatea Proiectului, conform art. 6; toate in conformitate cu indreptarele, reglementarile si modalitatile de calcul adoptate in baza cadrului de reglementare al UNFCCC si/sau Protocolului de la Kyoto;
    (xliv) Raport de verificare semnifica un raport elaborat de o Terta parte independenta in urma unei verificari, care prezinta constatarile procesului de verificare si consemneaza, printre altele, volumul real al reducerii emisiilor sau cresterii eliminarii antropogene prin structuri naturale absorbante a Gazelor cu efect de sera; si
    (xlv) Politicile si procedurile de grup ale Bancii Mondiale semnifica politicile si procedurile operationale ale institutiei Grupului Bancii Mondiale, pe baza carora se va efectua revizuirea Proiectului din punctul de vedere al mediului natural si social si care vor fi in vigoare la momentul unei astfel de revizuiri, precum si politicile si procedurile operationale ale BIRD din alte domenii.

    Sectiunea 1.02
    Interpretare. Titluri. Anexa

    a) Interpretarea termenilor prezentului acord trebuie sa se faca in concordanta cu UNFCCC, Protocolul de la Kyoto si cu orice hotarari, indreptare, modalitati de calcul si proceduri adoptate in baza sus-mentionatelor documente, precum si a Instrumentului PCF, care pot fi modificate sau completate periodic.
    b) Toti termenii definiti in acest acord au semnificatiile atribuite prin acord acestora, iar aceste semnificatii se aplica in mod egal formelor de singular, cat si celor de plural ale termenilor respectivi. Trebuie considerat ca dupa termenii "includ", "include" si "inclusiv" urmeaza "fara limita", chiar daca aceste cuvinte sau unele avand un inteles asemanator nu apar efectiv. Termenii "scris", "scrisi" si alti termeni comparabili se refera la tiparire, scriere la masina, litografiere sau alte mijloace de reproducere a cuvintelor intr-o forma vizibila, cu exceptia postei electronice. Orice act juridic (instrument) sau lege definita prin sau la care se face referire in prezentul acord semnifica un instrument juridic care poate fi periodic modificat sau completat si, inclusiv, supus acceptarii sau denuntarii (in cazul instrumentelor) si (in cazul legilor) succesiunii pentru legile comparative subsecvente si include (in cazul instrumentelor) referintele la toate anexele atasate acestora. Referirile la o persoana cuprind, in afara cazului in care contextul reclama contrariul, si succesorii sau cesionarii acesteia. Orice termen a carui definitie in prezentul acord se face prin referire la vreun act juridic sau vreo lege are semnificatia respectiva, indiferent daca acel act juridic sau acea lege este sau nu in vigoare. Termenii "trebuie" si "va" au aceeasi forta si acelasi efect. Termenii "despre aceasta", "alaturat", "in continuare" si termeni comparabili acestora se refera la intregul act juridic in care sunt utilizati acesti termeni si nu la un anume articol, o anume sectiune sau alta subdiviziune a acesteia ori la documentele anexate respectivului act juridic. Referirile intr-un instrument la "articol", "sectiune" sau alta diviziune ori alt document anexat sunt, cu exceptia cazului in care contextul reclama contrariul, cele la un articol, sectiune sau subdiviziune ori un document anexat la un astfel de instrument. Referirea la unul dintre sexe este, in afara cazului in care contextul reclama contrariul, o referire la ambele sexe, iar referirile la singular cuprind, in afara cazurilor in care contextul impune contrariul, si pluralul, si invers.
    c) Titlurile articolelor si sectiunilor au fost introduse pentru a facilita referirile la acestea si nu vor fi luate in considerare in interpretarea prezentului acord.
    d) Anexa la prezentul acord face parte integranta din acesta.
    e) Orice Scrisoare de aprobare emisa de Romania in conformitate cu prevederile prezentului acord va face parte integranta din acord.

    Art. 2
    Achizitionarea reducerilor de emisii rezultate din activitatile Proiectului

    Sectiunea 2.01
    Activitatile Proiectului. Achizitionarea de ER. Scrisori de aprobare

    a) Romania va propune Imputernicitului, iar Imputernicitul va analiza, in vederea achizitionarii de reduceri de emisii, activitatile proiectului capabile sa genereze reduceri ale emisiilor in sensul prevederilor art. 6 din Protocolul de la Kyoto, avand drept obiectiv achizitionarea de reduceri de emisii pentru Participantii PCF sau participantii la alte Fonduri de carbon.
    b) In termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea propunerilor pentru o activitate a proiectului conform sectiunii 2.01 a), Imputernicitul fie va accepta activitatea proiectului pentru a fi dezvoltata in continuare, fie o va respinge. Acceptarea de catre Imputernicit a activitatii unui proiect pentru a fi dezvoltata in continuare nu presupune nici un angajament cu privire la cumpararea de reduceri de emisii rezultate din activitatea proiectului.
    c) Pentru acele activitati ale proiectului care sunt propuse Imputernicitului - conform sectiunii 2.01 a) de mai sus - si care sunt considerate satisfacatoare de catre Imputernicit, Romania va emite, la solicitarea Imputernicitului, o Scrisoare de aprobare - a carei forma si al carei continut sunt prezentate in anexa la prezentul acord - in termen de 30 (treizeci) de zile de la solicitarea in scris a unei asemenea scrisori de catre Imputernicit.
    d) Partile convin ca activitatile proiectului ce urmeaza a fi propuse in baza sectiunii 2.01 a) de mai sus vor trebui sa intruneasca criteriile de selectie a proiectelor PCF si politicile si procedurile operationale pertinente ale Grupului Bancii Mondiale, in concordanta cu prevederile sectiunii 3.4 a Instrumentelor PCF.

    Sectiunea 2.02
    Verificarea si atestarea reducerilor de emisii

    a) Reducerile de emisii de gaze cu efect de sera generate de fiecare proiect vor fi verificate conform unui Plan de monitorizare si certificate periodic in conditiile prevazute in fiecare Acord de achizitionare a reducerilor de emisii.
    b) Dupa fiecare verificare, Imputernicitul va cere Tertei parti independente care realizeaza verificarea sa intocmeasca un Raport de verificare care sa cuprinda, printre altele: (i) precizarea cantitatii reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera, verificate si certificate, generate de proiect in perioada respectiva, si (ii) alte aspecte ce pot fi prevazute prin UNFCCC si Protocolul de la Kyoto, inclusiv prin orice hotarari adoptate conform respectivelor acorduri.
    c) In eventualitatea ca Romania este eligibila, conform Protocolului de la Kyoto si oricaror hotarari adoptate conform respectivului protocol, pentru verificarea plusului de reduceri de emisii generate prin proiectele aprobate de Romania, partile la prezentul acord ar putea conveni sa renunte la sectiunea 2.02 b) a acestui acord.
    d) In cazul in care Romania, conform prevederilor cuprinse in UNFCCC sau/si in Protocolul de la Kyoto si deciziilor adoptate in cadrul acestor instrumente, este eligibila sa transfere ERU, va genera si va transfera dupa anul 2008 cantitatea de ERU echivalenta cantitatii verificate de reduceri de emisii, obtinuta de fiecare proiect si achizitionata de administrator, catre sau la ordinul Participantilor prin intermediul registrelor nationale. Va distribui ERU catre Participanti pe baza instructiunilor date de administrator.
    e) Pe perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prezentului acord si cea a stabilirii registrului national de catre Romania, conform paragrafului 4 al art. 7 din Protocolul de la Kyoto si prevederilor cuprinse in indreptarul adoptat in baza acestuia, Romania este de acord sa pastreze in rezerva, ca garantie pentru livrarea acestor ER, o cantitate de AAU echivalenta cu cantitatea de ER generate de proiecte, achizitionate de Imputernicit si verificate de o Terta parte independenta.
    f) Imediat dupa infiintarea in Romania a unui registru national conform paragrafului 4 al art. 7 din Protocolul de la Kyoto si prevederilor indreptarului adoptat pe baza acestuia si pana la inceputul anului 2008, aceasta va genera si va transfera cantitatea de AAU echivalenta cu cantitatea de ER verificata, generata de fiecare proiect, achizitionata de Imputernicit la ordinul sau sau la cel al Participantilor PCF catre Participantii la alte Fonduri de carbon, prin intermediul registrelor nationale sau/si in conturile acestora. Ea va repartiza AAU Participantilor conform instructiunilor Imputernicitului.
    g) In eventualitatea in care Romania nu va putea genera si transfera ERU in unul dintre anii cuprinsi intre 2008 si 2012, ea este de acord sa pastreze in rezerva o cantitate de AAU echivalenta cu cantitatea de ER verificata, generata de proiecte, achizitionata de Imputernicit, si sa transforme aceasta cantitate de AAU in ERU pe care sa o transfere Participantilor sau la ordinul acestora catre Participantii la alte Fonduri de carbon, dupa ce situatia care a facut ca Romania sa nu poata genera si transfera ERU a incetat sa mai existe.
    h) Pana la adoptarea deciziilor in cadrul de reglementare general al UNFCCC si/sau Protocolului de la Kyoto cu privire la RMU, in sensul prezentului acord, RMU vor fi incluse in orice referire la AAU si ERU.
    i) Romania va acorda asistenta necesara pentru verificarea, certificarea emiterii si transferului de ER intr-o cantitate echivalenta cu cantitatea verificata de ER generate prin proiecte si achizitionate de Imputernicit.
    j) Costurile verificarii si certificarii vor fi suportate de Imputernicit, cu exceptia cazului sectiunii 2.02 c), si vor fi recuperate prin pretul de achizitie ce urmeaza a fi platit in baza fiecarui Acord de achizitie a reducerilor de emisii.

    Art. 3
    Declaratii si garantii

    Sectiunea 3.01
    Declaratii si garantii ale Imputernicitului

    Imputernicitul declara si garanteaza ca, la data prezentului acord:
    a) dispune de toate prerogativele legale si deplina autoritate pentru incheierea prezentului acord si realizarii termenilor, conditiilor si prevederilor sale. Prezentul acord constituie o obligatie legala ferma care angajeaza Imputernicitul si se aplica conform termenilor prevazuti in cuprinsul sau. Nu exista actiuni, procese sau proceduri care sa fie introduse sau, dupa stiinta Imputernicitului, ameninta sa fie introduse impotriva Imputernicitului ori care sa afecteze Imputernicitul la vreo instanta judiciara sau la vreun organ administrativ ori tribunal de arbitraj, care s-ar putea repercuta negativ din punct de vedere material asupra capacitatii Imputernicitului de a respecta si a se achita de obligatiile ce-i revin in baza acestui acord. Incheierea, prezentarea si realizarea acestui acord de catre Imputernicit nu vor contraveni nici unei prevederi si nu vor incalca vreun alt acord, tratat sau act juridic la care este parte ori pe care trebuie sa-l respecte sau de care el ori proprietatile sale sa fie legate;
    b) isi va indeplini toate obligatiile ce-i revin in baza acordurilor de achizitionare a reducerilor de emisii incheiate pentru proiectele derulate in Romania, inclusiv, dar fara a se limita la efectuarea la timp a platilor conform acordurilor de achizitionare a reducerilor de emisii;
    c) va pregati si va dezvolta in Romania numai proiectele prezentate de Romania in conformitate cu prevederile sectiunii 2.01;
    d) va incheia un Acord de achizitionare a reducerilor de emisii numai pentru proiectele pentru care Romania a emis o Scrisoare de aprobare, conform prevederilor sectiunii 2.01.

    Sectiunea 3.02
    Declaratiile si garantiile Romaniei

    Romania declara si garanteaza la data prezentului acord ca:
    a) nu exista procese sau proceduri care sa fie introduse ori, dupa stiinta Romaniei, ameninta sa fie introduse impotriva Romaniei sau care sa afecteze Romania la vreo instanta judiciara ori la vreun organ administrativ sau tribunal de arbitraj, care s-ar putea repercuta negativ din punct de vedere material asupra capacitatii Romaniei de a respecta si a se achita de obligatiile ce-i revin in baza acestui acord. Aplicarea si realizarea acestui acord de catre Romania nu vor contraveni nici unei prevederi si nu vor incalca vreun alt acord, tratat sau act juridic la care este parte sau pe care trebuie sa-l respecte ori de care ea sau proprietatile sale sunt legate;
    b) este conform cu obligatiile ce ii revin prin UNFCCC, Protocolul de la Kyoto si orice alte hotarari adoptate in baza acestor instrumente.

    Art. 4
    Obligatii ale Romaniei

    Sectiunea 4.01
    Obligatii legate de fiecare proiect

    Romania convine prin prezentul acord ca, pentru fiecare proiect:
    a) sa acorde toate avizele necesare conform legislatiei nationale pentru ca Entitatea proiectului sa poata asigura realizarea acestuia si sa nu impiedice in mod intentionat desfasurarea si realizarea proiectului;
    b) sa coopereze pe deplin cu Imputernicitul, Participantii PCF, orice Terta parte independenta si Comitetul de supervizare a art. 6, dupa cum va fi nevoie, pentru a asigura verificarea si certificarea corespunzatoare a reducerilor emisiilor de gaze cu efect de sera in conformitate cu UNFCCC, Protocolul de la Kyoto, precum si cu orice alte hotarari adoptate pe baza acestor acorduri, si sa transfere sau sa autorizeze transferul catre Imputernicit ori, la ordinul acestuia, catre Participanti al ER astfel certificate;
    c) sa nu elibereze sau sa nu transfere ori sa nu autorizeze eliberarea sau transferul catre o alta parte sau sa nu gajeze in vreun fel reducerile de emisii generate de proiect si vandute, transferate si predate Imputernicitului pe baza Acordului de achizitionare a reducerilor de emisii cu entitatea proiectului;
    d) in urma unei notificari din partea Imputernicitului, sa acorde oricarei persoane care efectueaza validarea, oricarui verificator si certificator, oricarui membru al personalului sau unui alt reprezentant autorizat al Imputernicitului, precum si oricaror reprezentanti acreditati ai Participantilor PCF acces pe teritoriul sau in scopurile prevazute prin prezentul acord, in concordanta cu legislatia nationala a Romaniei.

    Sectiunea 4.02
    Respectarea prevederilor UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto

    Romania va continua sa respecte prevederile UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto. In acest sens, Romania este de acord:
    a) sa isi respecte in continuare obligatiile ce-i revin pe baza UNFCCC si a Protocolului de la Kyoto, precum si a oricarei hotarari adoptate in baza acestor acorduri;
    b) sa asigure ca, pe durata specificata in Scrisoarea de aprobare, nu va fi impiedicata, prin actele sau omisiunile sale, sa transfere cantitatea convenita de unitati de reducere a emisiilor generate de proiect;
    c) sa asigure ca, pana ce ER generate de proiect vor fi livrate Participantilor PCF sau Participantilor la alte Fonduri de carbon, nu va impiedica prin propriile acte sau omisiuni Entitatea proiectului de a verifica reducerile de emisii generale de proiecte;
    d) sa aduca la cunostinta Secretariatului UNFCCC, nu mai tarziu de momentul intrarii in vigoare a Protocolului de la Kyoto: (i) punctul focal desemnat pentru aprobarea proiectelor in baza paragrafului 1 lit. a) a art. 6 din Protocolul de la Kyoto; si (ii) indreptarul si procedurile nationale pentru aprobarea proiectelor conform art. 6 din Protocolul de la Kyoto, inclusiv analiza observatiilor grupurilor interesate, precum si monitorizarea si verificarea.

    Art. 5
    Obligatiile Imputernicitului

    Sectiunea 5.01
    Obligatiile Imputernicitului

    Imputernicitul convine prin prezenta:
    a) sa colaboreze cu Romania si fiecare Terta parte independenta pentru a asigura o verificare si certificare corespunzatoare si transferul reducerilor de emisii in conformitate cu UNFCCC, Protocolul de la Kyoto si orice alte decizii adoptate in baza acestor acorduri;
    b) sa aduca la cunostinta Romaniei orice acorduri pe care Imputernicitul le-a incheiat cu Entitatea proiectului in scopul obtinerii, pentru Participantii PCF, de reduceri de emisii rezultate in urma fiecarui proiect;
    c) sa caute sa asigure satisfacerea de catre fiecare Terta parte independenta care realizeaza verificarea si certificarea in sensul prezentului acord a tuturor obligatiilor privind informatiile prevazute prin Protocolul de la Kyoto si oricare dintre hotararile adoptate in baza acestuia; in mod deosebit sa solicite Tertei parti independente sa informeze Romania asupra oricaror cantitati de ER rezultate si verificate in cadrul fiecarui proiect; si
    d) sa isi indeplineasca obligatiile prevazute prin prezentul acord.

    Art. 6
    Situatii de nerespectare din partea Romaniei. Remedii

    Sectiunea 6.01
    Situatii de nerespectare

    Fiecare dintre urmatoarele situatii constituie o nerespectare din partea Romaniei:
    a) retragerea sau prezentarea unei notificari scrise de retragere a Romaniei din UNFCCC sau din Protocolul de la Kyoto ori excluderea Romaniei din anexa nr. I la UNFCCC sau din anexa B la Protocolul de la Kyoto;
    b) incalcarea oricarei declaratii, garantii sau conventii a Romaniei, prevazute prin acest acord.

    Sectiunea 6.02
    Notificare si rezolvare

    a) La aparitia oricareia dintre situatiile de nerespectare prevazute in sectiunea 6.01, Imputernicitul va transmite Romaniei o notificare cu precizarea situatiei sau a imprejurarilor survenite care constituie cauza notificarii.
    b) In afara imprejurarilor sau situatiilor prevazute in sectiunea 6.01 a) (pentru care nu se prevede un timp de solutionare), Romania va avea la dispozitie 30 (treizeci) de zile de la data notificarii pentru a rezolva nerespectarile notificate, daca Partile nu convin de comun acord sa prelungeasca perioada de rezolvare a nerespectarii. In cazul in care Romania nu va putea demonstra intr-un mod satisfacator Imputernicitului ca toate nerespectarile au fost rezolvate in cele 30 (treizeci) de zile sau in intervalul de timp convenit de comun acord, Imputernicitul va fi indreptatit sa solicite remediile prevazute in sectiunea 6.03.

    Sectiunea 6.03
    Remedii

    In urma aparitiei unei situatii de nerespectare prevazute in sectiunea 6.01 si nerezolvarii acestei situatii de catre Romania conform prevederilor sectiunii 6.02, Imputernicitul poate opta pentru denuntarea prezentului acord, iar aceasta se va realiza prin intermediul unei notificari scrise adresate Romaniei.

    Art. 7
    Situatii de nerespectare din partea Imputernicitului. Remedii

    Sectiunea 7.01
    Situatii de nerespectare din partea Imputernicitului

    Incalcarea oricarei declaratii, garantii sau conventii de catre Imputernicit, prevazute prin prezentul acord, va constitui o situatie de nerespectare din partea Imputernicitului.

    Sectiunea 7.02
    Notificare si rezolvare

    a) La aparitia oricareia dintre situatiile de nerespectare prevazute in sectiunea 7.01, Romania va transmite Imputernicitului o notificare cu precizarea situatiei sau a imprejurarilor survenite care constituie cauza notificarii.
    b) Imputernicitul va avea la dispozitie 30 (treizeci) de zile de la data notificarii pentru a rezolva nerespectarea, daca Partile nu convin de comun acord sa prelungeasca perioada de rezolvare a nerespectarii. In cazul in care Imputernicitul nu va putea demonstra intr-un mod satisfacator Romaniei ca toate nerespectarile au fost rezolvate in cele 30 (treizeci) de zile sau in intervalul de timp convenit de comun acord, Romania va fi indreptatita sa solicite remediile prevazute in sectiunea 7.03.

    Sectiunea 7.03
    Remedii

    In urma aparitiei unei situatii de nerespectare prevazute in sectiunea 7.01 si nerezolvarii acestei situatii de catre Imputernicit conform prevederilor sectiunii 7.02, Romania poate denunta prezentul acord prin intermediul unei notificari scrise adresate Imputernicitului.

    Art. 8
    Colaborarea si informarea

    Sectiunea 8.01
    Colaborarea si informarea

    Romania si Imputernicitul trebuie sa colaboreze deplin in vederea realizarii obiectivelor prezentului acord. In acest scop, Romania si Imputernicitul:
    a) trebuie sa realizeze periodic, la solicitarea oricareia dintre parti, un schimb de observatii asupra evolutiei fiecarui proiect, obiectivului prezentului acord si obligatiilor ce revin fiecarei parti la acest acord si sa puna la dispozitie celeilalte parti toate aceste informatii solicitate in mod rezonabil; si
    b) trebuie sa se informeze reciproc cu promptitudine asupra oricarei situatii intervenite sau care ameninta sa intervina, in problemele la care se face referire in paragraful a) de mai sus.

    Sectiunea 8.02
    Tratamentul aplicat informatiilor si comunicarea acestora

    a) Fiecare parte la prezentul acord poate comunica sau divulga unor terte parti informatii care nu constituie obiectul drepturilor de proprietate referitoare la prezentul acord si orice proiect sau activitate a unui proiect realizata in cadrul acestui acord, precum si orice informatie necesara in sensul prevederilor UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto, precum si al oricareia dintre hotararile adoptate pe baza acestor acorduri.
    b) Imputernicitul si cei care lucreaza pe baza de contract pentru acesta trebuie sa aiba acces la si pot asigura Participantilor, Tertei parti independente numite si Comitetului din Statul gazda acces la detaliile fiecarui proiect, pe masura elaborarii acestuia, si la orice informatie necesara verificarii ER generate de proiecte, in sensul prevederilor UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto, ale oricaror decizii adoptate pe baza acestor acorduri.

    Art. 9
    Prevederi diverse

    Sectiunea 9.01
    Aplicare

    Drepturile si obligatiile ce revin Romaniei si Imputernicitului prin prezentul acord vor fi valabile si trebuie sa se aplice in conformitate cu termenii acestora, chiar daca legea oricarui stat sau a subdiviziunii politice a acestuia prevede contrariul. Nici Romania, nici Imputernicitul nu trebuie sa fie indreptatiti la introducerea unei actiuni decurgand din sau avand legatura cu prezentul acord pentru a pretinde ca vreo prevedere a acestui acord nu are valabilitate sau nu se aplica datorita vreunei prevederi din Statutul Imputernicitului sau Instrumentul PCF.

    Sectiunea 9.02
    Neexercitarea drepturilor

    Nici o amanare in exercitarea sau neexercitarea vreunui drept, vreunei prerogative sau vreunui remediu ce revine oricarei parti prin prezentul acord nu va trebui sa afecteze un astfel de drept, o astfel de prerogativa sau un astfel de remediu si nici sa constituie un motiv de renuntare la acesta. Nici o actiune a unei astfel de parti, referitoare la orice nerespectare sau orice recunoastere a nerespectarii de catre aceasta, nu va afecta sau vatama vreun drept, vreo prerogativa ori vreun remediu al (a) unei astfel de parti pentru o alta nerespectare sau una ulterioara.

    Sectiunea 9.03
    Arbitrajul

    a) Ambele parti trebuie sa incerce solutionarea oricarui diferend determinat de interpretarea sau aplicarea acestui acord si in legatura cu transferul de AAU si ERU cu sprijinul Secretariatului UNFCCC.
    b) In eventualitatea nesolutionarii diferendului in conformitate cu sectiunea 9.03 a), acesta trebuie supus arbitrajului in conformitate cu regulile de arbitraj UNCITRAL in vigoare. Arbitrii vor fi in numar de 3, numiti de secretarul general al Curtii Permanente de Arbitraj de la Haga. Procedura de arbitraj se va desfasura in limba engleza.

    Sectiunea 9.04
    Amendamente aduse acordului

    In afara cazului in care se prevede contrariul, acest Acord nu va putea fi modificat si completat decat pe baza unui acord scris incheiat intre Imputernicit si Romania.

    Sectiunea 9.05
    Capacitatea BIRD. Privilegii si imunitati

    a) Romania este de acord sa urmareasca doar activele PCF si ale oricarui alt fond de carbon administrat de BIRD caruia BIRD i-a cesionat drepturile ce-i revin prin prezentul acord, conform sectiunii 10.06, pentru executarea oricaror obligatii, datorii sau creante decurgand ori avand legatura cu acest acord sau oricare proiect, intrucat nici Imputernicitul, nici BIRD, nici vreuna dintre entitatile afiliate acestuia, Participantii sau alti beneficiari ai PCF (sau ai oricarui alt fond de carbon, dupa cum va fi cazul), nici vreunul dintre membrii cu functii de raspundere ai acestora, directori, functionari, parteneri, membri sau actionari nu isi asuma ori nu va fi tinut raspunzator personal pentru vreo obligatie, datorie sau creanta asumata sau decurgand din acest acord, in numele PCF sau al oricarui alt fond de carbon administrat de BIRD caruia BIRD i-a cesionat drepturile ce-i revin prin prezentul acord.
    b) In eventualitatea desfiintarii PCF inainte de 30 iunie 2012, Imputernicitul va incheia activitatile fondului, conform sectiunii 15.2 a Instrumentului PCF, inclusiv achitarea sau asigurarea corespunzatoare a achitarii tuturor obligatiilor fondului.
    c) Nici o formulare din cuprinsul prezentului acord nu trebuie considerata a reprezenta o renuntare la vreunul dintre privilegiile si imunitatile Romaniei, Imputernicitului, sau - acolo unde este cazul - Participantilor sau persoanelor cu functii de raspundere, salariatilor, reprezentantilor ori agentilor acestora, in conformitate cu statutul BIRD sau orice lege aplicabila. Toate aceste privilegii si imunitati sunt rezervate in mod expres.

    Sectiunea 9.06
    Notificarile

    Orice notificare, comunicare, solicitare sau corespondenta ceruta ori permisa conform prezentului acord se va face in scris in limba engleza (ceea ce inseamna ca orice astfel de comunicare intr-o alta limba decat engleza va avea valabilitate si efect) si va fi predata personal sau prin curier, posta sau fax la adresa si numerele indicate mai jos.
    Pentru Romania:
           Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
           Bd. Libertatii nr. 12, sectorul 5, Bucuresti, Romania
           Telex:
           Fax: +40-21-312 42 27
    Pentru Imputernicit:
           Prototype Carbon Fund
           1818 H Street, N.W.
           Washington, D.C. 20433
           United States of America
           Adresa telegrafica: INTBAFRAD
           Washington, D.C.
           Telex: 248423 (MCI) sau 64145 (MCI)
           Fax: (202) 477-6391

    Sectiunea 9.07
    Actiune in numele Romaniei sau al Imputernicitului

    a) In sensul sectiunii 9.08, prin prezenta se desemneaza Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din Romania ca reprezentant al Romaniei, iar vicepresedintele BIRD pentru dezvoltare durabila din punct de vedere ecologic si social, ca reprezentant al Imputernicitului.
    b) Orice actiune necesara sau care poate fi intreprinsa, precum si orice documente necesare ori care se pot incheia in temeiul acestui acord in numele Romaniei (sau al Imputernicitului) poate fi intreprinsa sau pot fi incheiate de catre reprezentantul Romaniei (sau al Imputernicitului) desemnat in acest acord in sensul prevederilor prezentei sectiuni sau de orice persoana autorizata in acest sens in scris de acest reprezentant.
    c) Reprezentantul Statului gazda va emite Scrisoarea de aprobare in concordanta cu sectiunea 2.01 c) a prezentului acord si va autoriza entitatile legale sa participe la proiecte conform art. 6 din Protocolul de la Kyoto si in actiunile care includ generarea si achizitia de unitati de reducere a emisiilor.

    Sectiunea 9.08
    Dovada autoritatii

    Partile trebuie sa furnizeze reciproc dovezi suficiente ale autoritatii persoanei sau persoanelor care vor intreprinde, in numele lor, actiuni sau care vor incheia documente necesare ori care pot fi intreprinse sau incheiate de Partile respective in cadrul acestui acord, precum si specimenul de semnatura autentificata al fiecarei asemenea persoane.

    Art. 10
    Data intrarii in vigoare. Perioada de valabilitate. Incetarea

    Sectiunea 10.01
    Conditii premergatoare intrarii in vigoare a prezentului acord

    Prezentul acord va intra in vigoare la data prezentarii unor dovezi satisfacatoare Imputernicitului, care sa demonstreze ca acest acord a fost in mod corespunzator ratificat de catre Romania si ca, in urma ratificarii de catre Romania si a semnarii sale de catre Imputernicit, acest acord va produce efecte juridice, valabile, obligatorii pentru fiecare dintre Partile acordului.

    Sectiunea 10.02
    Avize juridice sau certificate

    In cadrul dovezilor furnizate conform sectiunii 10.01, Imputernicitului i se va furniza un aviz care sa il satisfaca din partea unui consilier juridic acceptat de Imputernicit sau, in cazul in care Imputernicitul va solicita, un certificat care sa il satisfaca din partea unei oficialitati competente a Romaniei, care sa demonstreze ca prezentul acord a fost corespunzator ratificat de catre Statul gazda si produce efecte juridice, valabile, obligatorii pentru Romania, in conformitate cu prevederile sale.

    Sectiunea 10.03
    Intrarea in vigoare. Perioada de valabilitate

    Prezentul acord va intra in vigoare la data la care Imputernicitul va face cunoscuta Romaniei acceptarea dovezii prevazute in sectiunea 10.02 si, in afara cazului in care va inceta inainte de termen conform prevederilor sale, va ramane in vigoare pana la data incetarii valabilitatii sale.

    Sectiunea 10.04
    Neintrarea in vigoare

    In cazul in care prezentul acord nu intra in vigoare in termen de 180 (una suta optzeci) de zile de la data semnarii, acest acord si toate obligatiile ce revin Partilor prin acesta se vor stinge, in afara cazului in care Imputernicitul, analizand motivele intarzierii, stabileste unilateral o noua data, in sensul prezentei sectiuni. O astfel de data ulterioara va fi imediat comunicata de Imputernicit Romaniei.

    Sectiunea 10.05
    Aplicarea unor prevederi ulterior incetarii

    Daca una dintre parti hotaraste sa-si exercite drepturile prevazute in sectiunea 6.03 sau 7.03, prevederile sectiunilor 8.02 si 9.05 se vor aplica si dupa ce acest acord va inceta.

    Sectiunea 10.06
    Cesiunea

    a) Romania nu poate ceda, delega sau revoca drepturile ori obligatiile ce ii revin prin acest acord nici unei parti fara acceptul scris obtinut in prealabil din partea Imputernicitului, accept care nu va fi refuzat in mod nejustificat. In absenta acestui accept, orice pretins transfer va fi considerat nul si fara efect.
    b) In legatura cu orice Acord de achizitionare a reducerilor de emisii incheiat de BIRD in numele Fondului Special de Carbon, BIRD va incheia un astfel de acord nu in nume propriu, ci ca Imputernicit al Fondului Special de Carbon. Ambele Parti recunosc ca BIRD poate conveni sa actioneze ca Imputernicit si al altor fonduri de carbon. In acest caz, BIRD va cesiona drepturile ce-i revin in baza prezentului acord in nume propriu catre BIRD, in calitate de Imputernicit al unor alte asemenea fonduri. In acest caz, BIRD poate incheia si acorduri de achizitionare a reducerilor de emisii in calitate de Imputernicit al unor alte asemenea fonduri.
    c) In afara cazului prevazut in sectiunea 10.06 b), Imputernicitul nu isi poate cesiona obligatiile ce-i revin prin prezentul acord unei alte parti fara consimtamantul scris obtinut in prealabil din partea Romaniei, consimtamant care nu va fi refuzat in mod nerezonabil. Imputernicitul poate oricand cesiona toate sau o parte din drepturile ce-i revin prin acest acord uneia sau mai multor parti, caz in care Romania va continua sa isi indeplineasca obligatiile ce-i revin prin acest acord in beneficiul cesionarului sau cesionarilor, intelegandu-se ca orice referire la Imputernicit sau la PCF ori la Participantii din cadrul prezentului acord va fi, in urma unei astfel de cesiuni, o referire la acest cesionar sau acesti cesionari. O astfel de cesiune va fi imediat anuntata de Imputernicit Romaniei.
    Prezentul acord a fost semnat in doua exemplare originale, in limba engleza.
    Drept care subsemnatii, pe deplin autorizati, am semnat prezentul acord.

    [ROMANIA]                                       Banca Internationala pentru
                                                    Reconstructie si Dezvoltare,
                                                    ca Imputernicit al Fondului
                                                    Special de Carbon
          Prin Petru Lificiu,
          ministrul apelor si protectiei mediului      Prin Andrew Vorkink,
                                                       director,
                                                       Unitatea Europa Centrala
                                                       si de Sud
                                                       Regiunea Europa si Asia
                                                       Centrala

    ANEXA 1

                        MODELUL SCRISORII DE APROBARE

    Catre: [__________] Carbon Fund
           The World Bank
           1818 H Street NW
           Washington DC 20433
           U.S.A.
                                                                  [loc, data*1)]

    Stimate _________________*2),

    Ref.: [_________] Carbon Fund, [titlul proiectului propus*3)]

    1. Doresc sa ma refer la solicitarea [Entitatii proiectului*4)] ca sus-mentionatul proiect sa fie luat in considerare pentru finantare din Fondul de Carbon ................ infiintat de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD). Doresc, de asemenea, sa ma refer la Acordul-cadru dintre Romania si BIRD in nume propriu si ca Imputernicit al Fondului Special de Carbon din [data].
    2. Romania apreciaza ca PCF are ca obiectiv furnizarea de resurse proiectelor care vor genera reduceri ale emisiilor de gaze cu efect de sera si este de asteptat ca, la timpul potrivit, aceste reduceri sa devina eligibile pentru inregistrare in sensul art. 6 din Protocolul de la Kyoto la Conventia ONU asupra schimbarilor climatice (UN Convention on Climate Change - UNFCCC) conform termenilor UNFCCC. De asemenea, Romania apreciaza ca PCF este conceput sa furnizeze resurse pentru proiectele generatoare de reduceri de emisii atestate independent, anterior inceputului perioadei de angajament stabilite prin art. 3 din Protocolul de la Kyoto.
    3. Ca reprezentant autorizat al Romaniei, confirm prin prezenta ca Romania este de acord cu dezvoltarea in continuare a [titlul proiectului*5)] si aproba acest proiect in sensul prevederilor art. 6 din Protocolul de la Kyoto. Romania considera ca proiectul va ajuta la realizarea unei dezvoltari durabile si autorizeaza Imputernicitul (si Participantii PCF, daca este cazul) si [Entitatea proiectului] sa ia parte, sub responsabilitatea sa, la actiuni care duc la generarea, transferul sau achizitionarea de reduceri de emisii rezultate din acest proiect, fiind de acord sa intreprinda masurile necesare prevazute in acest sens prin UNFCCC si Protocolul de la Kyoto.
    4. Ca reprezentant autorizat al Romaniei mai confirm urmatoarele:
    a) prin aceasta sustinere si aprobare Romania se angajeaza sa acorde asistenta necesara in sensul prevederilor UNFCCC, cum ar fi verificarea si atestarea reducerii emisiilor de gaze cu efect de sera rezultate prin acest proiect, in sensul art. 6 din Protocolul de la Kyoto, in conformitate cu UNFCCC, Protocolul de la Kyoto si hotararile adoptate pe baza acestor acorduri;
    b) reducerile de emisii care vor fi generate prin [titlul proiectului] nu au fost vandute, cedate sau transferate vreunei parti [in afara celei la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni], nici nu sunt grevate de vreun gaj;
    c) Romania va emite si va transfera o cantitate de ................ unitati de cantitate atribuita si/sau unitati de reducere a emisiilor generate prin acest proiect conform acordului-cadru;
    d) Romania va tine in rezerva pentru transfer o cantitate de .............. unitati din cantitatea atribuita, generate prin acest proiect conform acordului-cadru;
    e) Romania a comunicat Secretariatului UNFCCC si Comitetului de supervizare a art. 6 intentia sa de a transfera din cantitatea atribuita o cantitate reprezentand echivalentul a ........... .
    5. Romania prezinta urmatoarele asigurari:
    a) [Entitatea proiectului] nu va intampina intarzieri nejustificate in obtinerea acceptului sau aprobarilor necesare pentru [titlul proiectului], datorita amestecului ilegal al vreunei autoritati din administratia publica;
    b) nu va avea loc nici o expropriere a bunurilor [Entitatii proiectului] incluse in proiect, in perioada in care acordul ce urmeaza a fi incheiat intre Imputernicit si [Entitatea proiectului] pentru vanzarea si predarea reducerilor de emisii va fi in vigoare.
    6. Avand in vedere interesul manifestat de Secretariatul UNFCCC in aceasta problema, ii voi transmite o copie a acestei scrisori.
    7. Aceasta scrisoare de aprobare este redactata in ........ exemplare originale in limba engleza.

    Cu stima,
    ________________________*6)

    [Numele semnatarului*7)]
    [Titulatura*8)]

------------
    *1) De completat.
    *2) De completat.
    *3) De introdus titlul proiectului.
    *4) De introdus denumirea entitatii proiectului.
    *5) De introdus titlul proiectului.
    *6) Semnatura reprezentantului autorizat al tarii gazda.
    *7) De introdus numele reprezentantului autorizat al tarii gazda.
    *8) De introdus titulatura reprezentantului autorizat al tarii gazda.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 57/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 57 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu