Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 53 din 14 martie 2001

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Roman si Guvernul Macedonean privind transporturile rutiere, semnat la Bucuresti la 12 iunie 2000

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 131 din 15 martie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC

    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Roman si Guvernul Macedonean privind transporturile rutiere, semnat la Bucuresti la 12 iunie 2000.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 15 ianuarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 22 februarie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                              VIOREL HREBENCIUC

                                   ACORD
intre Guvernul Roman si Guvernul Macedonean privind transporturile rutiere

    Guvernul Roman si Guvernul Macedonean, denumite in continuare parti contractante,
    dorind sa contribuie la dezvoltarea relatiilor comerciale si economice intre tarile lor,
    hotarate sa promoveze cooperarea in domeniul transporturilor rutiere in cadrul economiei de piata,
    preocupate de protectia mediului si a populatiei, de utilizarea rationala a energiei, de siguranta rutiera si de imbunatatirea conditiilor de munca ale conducatorilor auto,
    avand in vedere rezolutiile si principiile adoptate in cadrul Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, al Conferintei Europene a Ministrilor de Transport (CEMT), al Conferintelor Paneuropene,
    recunoscand avantajele si interesele reciproce ale incheierii unui acord in domeniul transportului rutier,
    au convenit urmatoarele:

    PARTEA I
    Prevederi generale

    Art. 1
    Scop
    1. Prezentul acord se aplica operatorilor de transport rutier stabiliti pe teritoriul statului unei parti contractante, avand vehicule inmatriculate pe acel teritoriu, cu punctele de plecare si de destinatie in teritoriul mentionat si care implica tranzitul prin acel teritoriu si prin teritoriul statului celeilalte parti contractante.
    2. Prezentul acord nu afecteaza drepturile si obligatiile ce rezulta din celelalte angajamente internationale ale celor doua parti contractante, dupa cum nu afecteaza legislatia Uniunii Europene sau acordurile dintre Uniunea Europeana si statele care nu sunt membre.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentului acord:
    - Operator de transport inseamna orice persoana fizica, orice persoana juridica, orice asociatie ori grup de persoane fara personalitate juridica sau orice organism oficial avand propria personalitate juridica ori fiind dependent de o autoritate avand o astfel de personalitate, care:
    - este sau nu este producatoare de profit;
    - este autorizata de autoritatea competenta sa efectueze transporturi rutiere internationale de persoane sau marfuri:
    a) exercitand profesia de operator angajat in activitatea de transport, astfel cum este precizat in legislatia nationala specifica ce reglementeaza accesul la profesia de operator de transport;
    b) exercitand profesia de operator in folos propriu, angajat in activitatea de transport ca o activitate auxiliara fata de activitatile intreprinderii sau asociatiei sale.
    - Vehicul inseamna un vehicul rutier:
      - de sine statator sau o combinatie de vehicule;
      - proiectat pentru transportul rutier de persoane sau marfuri;
      - aflat la dispozitia operatorului de transport, fiind proprietatea acestuia sau in baza unui contract de inchiriere ori leasing.
    - Inmatriculare inseamna alocarea unui numar de identificare pentru un vehicul de catre o autoritate competenta. In cazul unei combinatii de vehicule vehiculul tractor este factorul determinant pentru eliberarea autorizatiei sau pentru exceptarea de la aceasta, chiar daca vehiculul tractat nu este inmatriculat cu acelasi numar sau este inmatriculat ori autorizat sa opereze in alta tara.
    - Transport inseamna circulatia unui vehicul incarcat sau gol, chiar daca vehiculul, remorca ori semiremorca este transportata cu trenul sau cu vaporul pe o portiune a calatoriei.
    - Autorizatie inseamna documentul care este eliberat pentru a fi utilizat, cu sau fara scutire de taxe/tarife rutiere, in conformitate cu reglementarile in vigoare ale fiecarei parti contractante, si care ii confera transportatorului dreptul de a efectua o singura calatorie dus-intors in trafic direct sau in tranzit prin teritoriul statului celeilalte parti contractante, pe perioada valabilitatii acestuia, pentru transportul marfurilor; pentru transportul de persoane, mentionat la art. 3, aceasta autorizatie ii acorda transportatorului dreptul de a efectua transport pentru o perioada determinata.
    - Cabotaj inseamna operatiunile de transport derulate pe teritoriul statului partii contractante, tara gazda, punctele de incarcare si descarcare fiind situate pe acel teritoriu, de catre un operator de transport stabilit pe teritoriul statului celeilalte parti contractante. Deplasarea fara incarcatura a unui vehicul in interiorul unui teritoriu intre doua operatiuni de transport international nu este considerata cabotaj.
    - Transportul in folos propriu inseamna transportul:
      - care utilizeaza vehicule aflate in proprietatea operatorului de transport sau pe care acesta le-a inchiriat pe baza unui contract pe termen lung ori in leasing si care sunt conduse de angajatii intreprinderii unui membru al asociatiei;
      - care reprezinta numai o activitate auxiliara in contextul tuturor celorlalte activitati ale intreprinderii sau asociatiei;
      - marfurilor care sunt proprietatea intreprinderii ori a asociatiei sau care au fost vandute, cumparate, date spre inchiriere ori inchiriate, produse, extrase, prelucrate sau reparate de catre intreprindere, scopul transportului fiind sa transporte marfurile spre sau dinspre intreprindere ori sa le deplaseze potrivit necesitatilor proprii;
      - angajatilor intreprinderii sau membrilor unei asociatii nonprofit, pentru care transportul reprezinta o parte a activitatilor sociale sau de binefacere.
    - Teritoriul statului unei parti contractante inseamna teritoriul fiecaruia dintre statele ale caror guverne sunt parti contractante la acest acord.
    - Tara de rezidenta inseamna teritoriul statului unei parti contractante pe care operatorul de transport este stabilit si pe care vehiculul este inmatriculat.
    - Tara gazda inseamna teritoriul statului unei parti contractante pe care vehiculul circula fara a fi inmatriculat si fara ca operatorul de transport sa fie stabilit pe acest teritoriu.
    - Autobuz si Autocar inseamna vehiculele care sunt construite si proiectate pentru transportul de persoane si care au in afara de locul soferului mai mult de 8 locuri.
    - Vehicul angajat inseamna un vehicul care este construit si proiectat pentru a transporta pana la 9 persoane si bagajele acestora, inclusiv soferul, si care este destinat transportului remunerat, in beneficiul unei terte parti.
    - Serviciu regulat de persoane inseamna serviciul prin care se transporta persoane pe o ruta specificata, conform unui anumit grafic de circulatie si pentru care sunt percepute tarife stabilite. Pasagerii sunt imbarcati sau debarcati in puncte de oprire prestabilite, iar serviciul respectiv este accesibil oricui; totusi, in unele cazuri este necesara o rezervare.
    Termenul serviciu regulat de persoane include, de asemenea, un serviciu care indeplineste majoritatea criteriilor mentionate mai sus si care opereaza ca atare.
    In particular acesta include un serviciu care transporta categorii specifice de pasageri, cu excluderea altor pasageri. Acest serviciu se numeste "serviciu regulat special". Serviciul, ca serviciu de transport regulat, nu este afectat de faptul ca transportul este organizat astfel incat sa corespunda diverselor necesitati ale utilizatorilor.
    - Serviciu naveta inseamna un serviciu in cadrul caruia, prin calatorii repetate dus-intors, grupuri de pasageri formate in prealabil sunt transportate de la un singur loc de plecare la o singura destinatie. Fiecare grup alcatuit din pasageri care au efectuat calatoria dus este transportat inapoi spre locul de plecare intr-o calatorie ulterioara. Locul de plecare si, respectiv, de destinatie, inseamna locul unde incepe, respectiv locul unde se incheie calatoria, incluzand, in fiecare caz, si localitatile invecinate situate pe o raza de 50 km.
    Prima calatorie intors si ultima calatorie dus intr-o serie de servicii naveta se efectueaza fara pasageri.
    Serviciul, ca serviciu naveta, nu este afectat de faptul ca unii pasageri efectueaza calatoria intors cu alt grup, nici de faptul ca prima calatorie dus si ultima calatorie intors se efectueaza fara pasageri. Acest tip de serviciu naveta este denumit naveta inversata.
    Un serviciu naveta care asigura cazare pentru cel putin 80% din pasageri la destinatie si, daca este necesar, in timpul calatoriei, cu sau fara masa, se numeste naveta cu cazare.
    - Serviciu ocazional inseamna un serviciu care nu corespunde nici definitiei serviciului regulat de persoane, nici definitiei serviciului naveta. Frecventa sau numarul serviciilor nu afecteaza clasificarea acestora ca servicii ocazionale.
    - Document de control inseamna lista de calatori pentru autobuze si autocare, conforma cu specimenul prevazut in rezolutiile CEMT, si, acolo unde este astfel prevazut in acest acord sau in concluziile comisiei mixte mentionate la art. 14, cu raportul tehnic referitor la protectia mediului si la siguranta rutiera, la care se face referire in aceleasi rezolutii.

    PARTEA a II-a
    Transportul de persoane

    Art. 3
    Servicii regulate si similare
    1. Serviciile regulate si serviciile naveta fara cazare, operate de autobuz sau autocar si de vehicul angajat, sunt supuse regimului de autorizatii eliberate de autoritatea competenta din tara de plecare, de destinatie sau de tranzit.
    2. Solicitarea pentru obtinerea autorizatiei trebuie inaintata autoritatii competente din tara de rezidenta a operatorului de transport. Daca autoritatea aproba solicitarea, autorizarea este comunicata autoritatii competente a celeilalte parti contractante.
    Comisia mixta stabilita in baza art. 14 decide asupra formei solicitarii pentru obtinerea autorizatiei, precum si asupra celorlalte documente necesare pentru sustinerea acesteia.
    3. Autorizatiile sunt eliberate de comun acord de catre autoritatile competente ale partilor contractante. Comisia mixta stabilita in baza art. 14 poate decide ca autorizatia emisa de tara de rezidenta sa fie valabila si ca autorizatie de tranzit si poate determina termenii si conditiile acestei liberalizari.
    Decizia de acordare sau de refuz de acordare a unei autorizatii este luata intr-o perioada de 3 luni, cu exceptia cazului in care sunt situatii deosebite.
    Autorizatiile sunt valabile pentru o perioada de maximum 5 ani. Acestea stabilesc conditiile de operare, inclusiv standardele de protectie a mediului si de siguranta pe care vehiculele trebuie sa le indeplineasca.
    4. Schimbarile conditiilor de operare si incetarea serviciului sunt hotarate in conformitate cu procedurile stabilite in paragrafele 2 si 3 ale prezentului articol.
    Daca nu mai exista solicitare pentru un anumit serviciu, operatorul il poate anula, notificand decizia sa cu 3 saptamani inainte autoritatilor competente care au eliberat autorizatia si clientilor.
    5. Daca un serviciu este operat pe baza de asociere sau de subcontractare, se elibereaza o singura autorizatie firmei principale, dar cu un numar de copii egal cu cel al operatorilor de transport. Autorizatia va mentiona numele membrilor asociatiei si ai subcontractantilor.
    Art. 4
    Servicii ocazionale sau similare
    1. Serviciile ocazionale si serviciile naveta cu cazare, operate de autobuz sau autocar si de vehicul angajat, sunt supuse regimului de autorizatii eliberate de autoritatea competenta a tarii de plecare, de destinatie sau de tranzit.
    2. Ca o exceptie de la paragraful 1 serviciile enumerate mai jos sunt exceptate de orice sistem de autorizatie pe teritoriul tarii gazda:
    2.1. circuitul cu usile inchise, in care acelasi vehicul este utilizat pentru a transporta acelasi grup de pasageri de-a lungul calatoriei si pentru a-i aduce in acelasi loc de plecare;
    2.2. servicii in care calatoria dus se efectueaza cu pasageri si calatoria intors se efectueaza fara pasageri;
    2.3. servicii in care calatoria dus se efectueaza fara pasageri si calatoria intors cu pasageri, cu conditia ca acestia:
    a) sa constituie un grup format pe baza unui contract de transport intrat in vigoare inaintea sosirii acestuia pe teritoriul statului partii contractante in care ei sunt imbarcati si transportati spre teritoriul tarii de rezidenta;
    b) sa fi fost adusi anterior de acelasi transportator pe teritoriul statului partii contractante in care ei sunt imbarcati din nou si transportati spre teritoriul tarii de rezidenta;
    c) sa fi fost invitati sa calatoreasca pe teritoriul tarii de rezidenta, costul transportului fiind suportat de persoana care a facut invitatia;
    2.4. servicii in folos propriu;
    2.5. transport in vehicule angajate.
    Un singur pasager care calatoreste intr-un vehicul angajat este considerat ca fiind un grup de pasageri.
    3. Imbarcarea pasagerilor intr-o calatorie dintr-un serviciu liberalizat nu este permisa in afara cazului in care a fost acordata o autorizatie speciala.
    Comisia mixta stabilita pe baza prevederilor art. 14 poate extinde exceptarea de autorizatie si asupra altor categorii de servicii ocazionale, in special asupra serviciilor in care pasagerii sunt imbarcati in timpul calatoriei si asupra altor servicii mentionate la lit. c) a subparagrafului 2.3. Intr-un astfel de caz comisia mixta stabileste conditiile pentru acea liberalizare, avand in vedere printre altele prevederile art. 11 paragraful 3.
    4. Solicitarea pentru obtinerea autorizatiei trebuie inaintata autoritatii competente din tara gazda.
    Comisia mixta stabilita pe baza prevederilor art. 14 decide asupra formei solicitarii pentru obtinerea autorizatiei si asupra documentelor necesare pentru aceasta.
    Decizia de a acorda sau de a refuza acordarea autorizatiei este luata intr-o perioada de o luna, cu exceptia cazului in care sunt situatii deosebite.
    5. Serviciile ocazionale si serviciile naveta cu cazare exceptate de autorizatie si care sunt efectuate cu autobuze sau autocare trebuie sa aiba la baza un document de control. Conditiile de utilizare si continutul documentului de control sunt stabilite de comisia mixta la care se face referire in art. 14.
    Art. 5
    Prevederi comune serviciilor de persoane
    1. Autorizatiile de transport sunt nominale si nu sunt transferabile altor operatori de transport.
    2. Efectuarea serviciilor de cabotaj este interzisa. Calatoriile locale organizate numai pentru un grup de pasageri adus in locul respectiv de acelasi operator de transport nu sunt considerate servicii de cabotaj, cu conditia ca acestia sa fie inscrisi pe lista de calatori.

    PARTEA a III-a
    Transportul de marfuri

    Art. 6
    Sistemul de autorizare
    1. Operatorii de transport stabiliti pe teritoriul statului unei parti contractante pot derula, in baza unei autorizari prealabile, pe teritoriul statului celeilalte parti contractante:
    a) transport intre teritoriile statelor celor doua parti contractante;
    b) transport in tranzit.
    2. Cabotajul este permis numai cu autorizare speciala din partea tarii gazda.
    3. Operatorii de transport ai unei parti contractante, autorizati conform prevederilor art. 2, pot derula transport de marfuri intre teritoriul statului celeilalte parti contractante si un stat tert, precum si intre un stat tert si teritoriul statului celeilalte parti contractante numai daca au obtinut, pe baza de reciprocitate, aprobarea autoritatii competente a acestei parti contractante.
    Art. 7
    Scutirea de autorizatii
    1. Ca exceptie de la prevederile art. 6, urmatoarele categorii de transport sunt scutite de autorizatii:
    a) transportul cu vehicule a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorcile, nu depaseste 6 tone sau atunci cand sarcina utila maxima admisa, inclusiv remorcile, nu depaseste 3,5 tone;
    b) transportul vehiculelor care sunt avariate sau care s-au defectat si transportul vehiculelor defectate care au fost reparate;
    c) calatoriile fara incarcatura efectuate de un vehicul de marfa, trimis pentru a inlocui un vehicul care s-a defectat in alta tara, precum si calatoria intors, dupa reparatie, a vehiculului care s-a defectat;
    d) transportul de animale vii in vehicule special construite sau permanent adaptate pentru transportul de animale vii si care sunt recunoscute ca atare de autoritatile competente in tara de rezidenta;
    e) transportul de provizii si echipamente medicale necesare pentru urgente, in special cele cauzate de catastrofe naturale si de necesitatile umanitare;
    f) transportul de obiecte si lucrari de arta pentru targuri si expozitii sau in scopuri necomerciale;
    g) transportul in scopuri necomerciale al bunurilor personale, accesoriilor si animalelor spre sau dinspre manifestari teatrale, muzicale, cinematografice, sportive ori pentru circuri, targuri sau festivitati, precum si cel destinat inregistrarilor radio, productiilor cinematografice sau de televiziune;
    h) transportul in folos propriu;
    i) transportul funerar;
    j) transportul de efecte de stramutare.
    2. Transportul de marfuri perisabile face obiectul unui contingent distinct de autorizatii.
    3. Comisia mixta prevazuta la art. 14 poate adauga la lista de categorii de transport scutite de autorizatie, prevazute la paragraful 1, si alte categorii si poate elimina contingentele de autorizatii pentru alte categorii decat cele specifice la paragraful 2.
    Art. 8
    Conditii de autorizare
    1. Autoritatile competente ale celor doua parti contractante schimba anual un numar convenit de formulare de autorizatii in alb.
    Autorizatiile sunt eliberate operatorilor de transport rezidenti de catre autoritatea competenta sau de catre un organism desemnat de aceasta autoritate.
    2. Autorizatiile sunt nominale si nu sunt transferabile unor terte parti.
    3. Autorizatiile pot fi utilizate numai de catre un singur vehicul o data.
    In cazul combinatiilor de vehicule vehiculul tractor este factorul determinant in eliberarea sau exceptarea de autorizatii.
    4. Comisia mixta mentionata la art. 14 determina contingentul, categoriile (bilaterale, tranzit, terte tari) si tipurile de autorizatii (cu sau fara plata), precum si orice alte conditii ce guverneaza utilizarea autorizatiilor.
    5. Efectuarea serviciilor de cabotaj este interzisa, cu exceptia celor autorizate special de catre autoritatea competenta din tara gazda.
    Comisia mixta prevazuta la art. 14 stabileste prevederile administrative aplicabile cabotajului in tara gazda. Aceste prevederi se aplica fara discriminare.

    PARTEA a IV-a
    Prevederi comune

    Art. 9
    Taxe si plati
    1. Transportul cu vehicule inmatriculate pe teritoriul statului unei parti contractante, care opereaza temporar pe teritoriul statului celeilalte parti contractante, respectand termenii acestui acord, este scutit de la plata tuturor taxelor referitoare la proprietate, inmatriculare si exploatare a vehiculului, precum si de la plata taxelor speciale privind serviciile de transport.
    2. Scutirea de taxe mentionata mai sus nu se refera la tarifele si taxele pe combustibil si la taxa pe valoarea adaugata privind serviciile de transport.
    3. Combustibilul continut in rezervoarele normale, construite de fabricant, montate pe vehicul, care sunt utilizate pentru functionarea vehiculului si pentru operarea vehiculului rutier la temperatura controlata, precum si lubrifiantii si piesele de schimb sunt scutite de la plata tuturor taxelor vamale pe teritoriul tarii gazda, cu conditia ca operatorul de transport sa respecte reglementarile legale in vigoare in domeniul vamal.
    4. Transportul efectuat in conformitate cu termenii acestui acord va fi supus platii taxelor si tarifelor percepute pentru utilizarea infrastructurii rutiere sau a podurilor in tara gazda.
    5. Pe baza avantajului reciproc comisia mixta prevazuta la art. 14 va stabili contingentele de autorizatii, cu sau fara scutire de la plata taxelor rutiere.
    6. Toate platile rezultate din aplicarea prezentului acord se vor face in moneda convertibila. In cazul in care un acord de plati intre partile contractante va fi convenit se vor aplica prevederile acestui acord de plati.
    7. Profiturile obtinute ca rezultat al operarii vehiculelor in traficul international, precum si bunurile mobile legate de exploatarea lor sunt taxabile in statul in care se afla conducerea efectiva a intreprinderii de transport. In cazul in care o conventie de evitare a dublei impuneri va fi incheiata intre cele doua parti contractante se vor aplica prevederile acestei conventii.
    Art. 10
    Mase totale si dimensiuni
    1. Masa totala maxima autorizata, sarcina pe osie si dimensiunile vehiculelor nu trebuie sa le depaseasca pe cele inregistrate in documente si nici limitele maxime in vigoare in tara gazda.
    2. Daca masa totala maxima, sarcina pe osie sau dimensiunile vehiculului unei parti contractante depasesc limitele maxime in vigoare pe teritoriul statului celeilalte parti contractante, vehiculul trebuie sa aiba o autorizatie speciala eliberata de autoritatea competenta a celeilalte parti contractante.
    Daca aceasta autorizatie limiteaza deplasarea vehiculului la un itinerar determinat, transportul se va efectua numai cu respectarea acestui itinerar.
    3. Autorizatia speciala nu exclude autorizatia prevazuta la art. 6 paragraful 1.
    Art. 11
    Echipament si alte caracteristici
    1. Vehiculele care transporta marfuri periculoase trebuie sa fie adaptate si echipate conform prevederilor Acordului european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase, incheiat la Geneva la 30 septembrie 1957 (A.D.R.).
    2. Echipamentul utilizat la bordul vehiculului pentru monitorizarea timpului de odihna si de conducere al echipajului trebuie sa corespunda prevederilor Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere internationale, incheiat la Geneva la 1 iulie 1970 (A.E.T.R.).
    3. Partile contractante se angajeaza sa promoveze in cadrul acestui acord utilizarea vehiculelor care indeplinesc standardele de siguranta si cele privind emisiile de noxe.
    In consens cu aceasta politica comisia mixta prevazuta la art. 14 poate acorda un tratament mai favorabil vehiculelor care indeplinesc cele mai moderne standarde de siguranta si privind emisiile de noxe, atunci cand decide asupra contingentelor si viitoarei liberalizari.
    Art. 12
    Control
    Autorizatiile, documentele de control si alte acte solicitate in conformitate cu acest acord, precum si scrisoarea de transport international, listele de calatori, certificatele de asigurare, certificatele de pregatire profesionala si toate documentele necesare prevazute in acordurile multilaterale sau bilaterale sau in legislatia nationala trebuie pastrate la bordul vehiculelor si prezentate la cererea autoritatilor de control.
    Operatorii de transport in folos propriu trebuie sa prezinte dovada acestui statut, la cererea autoritatilor de control.
    Art. 13
    Obligatii ale operatorilor de transport si penalizari
    1. Operatorii de transport ai unei parti contractante au datoria sa respecte pe teritoriul statului celeilalte parti contractante obligatiile ce rezulta din acordurile multilaterale internationale la care cele doua parti contractante sunt parti, din prezentul acord, precum si din alte acorduri bilaterale si din legislatia nationala, in special regulile de trafic si intelegerile vamale, precum si orice conditii si restrictii referitoare la autorizatii.
    2. Fara a prejudicia procedurile penale autoritatile competente din tara de rezidenta pot, in cazul incalcarilor serioase sau repetate comise pe teritoriul tarii gazda si la cererea acesteia din urma, sa initieze urmatoarele actiuni administrative:
    - emiterea unui avertisment,
    - interzicerea accesului pe teritoriul statului partii contractante in care incalcarea/incalcarile a/au fost comisa/comise.
    In cazuri deosebit de grave autoritatea competenta a tarii gazda poate interzice temporar accesul, pana la luarea unei decizii de catre autoritatea tarii de rezidenta.
    Partile contractante se vor informa reciproc asupra deciziilor luate.
    3. Prevederile acestui articol nu exclud sanctiunile legale care pot fi aplicate de tribunale sau de autoritatile administrative ale tarii in care a avut loc evenimentul.
    Art. 14
    Colaborarea in comisia mixta
    1. Autoritatile competente ale partilor contractante trebuie sa ia masurile necesare pentru a aplica acest acord si sa isi transmita reciproc orice informatie utila. Autoritatile competente trebuie sa se informeze, de asemenea, in mod reciproc, asupra oricarei schimbari a legislatiei nationale care afecteaza aplicarea acordului.
    Autoritatile competente isi vor acorda reciproc asistenta in scopul implementarii acestui acord. Datele personale schimbate in cadrul cooperarii dintre partile contractante vor fi protejate prin garantie de confidentialitate si nu pot fi utilizate in alt scop in afara de cel pentru care au fost comunicate.
    2. Pentru realizarea prevederilor paragrafului 1 va fi infiintata o comisie mixta, compusa din delegati ai fiecarei parti contractante.
    Comisia mixta este responsabila cu implementarea art. 3, 4, 7 si 8 si, in general, de revizuirea tuturor chestiunilor privind relatiile dintre partile contractante in domeniul transportului rutier, inclusiv aspectele referitoare la siguranta, protectia mediului, drepturile personalului angajat, problemele tehnice, promovarea relatiilor dintre intreprinderi, colaborarea intermodala si managementul crizelor.
    Art. 15
    Autoritati competente
    Autoritatile competente pentru implementarea prezentului acord sunt autoritatile responsabile cu transportul, si anume:
    - pentru Guvernul Roman: Ministerul Transporturilor;
    - pentru Guvernul Macedonean: Ministerul Transporturilor si Comunicatiilor.
    Partile contractante isi vor notifica reciproc orice modificare privind nominalizarea autoritatii competente implicate.
    Art. 16
    Solutionarea diferendelor
    Orice diferend privind interpretarea sau aplicarea acestui acord va fi solutionat prin negocieri directe intre autoritatile competente ale celor doua parti contractante.
    In cazul in care aceste autoritati competente nu ajung la o intelegere, diferendul va fi solutionat pe cai diplomatice.

    PARTEA a V-a
    Prevederi finale

    Art. 17
    Amendamente
    Orice amendament la prezentul acord va fi convenit de partile contractante si va intra in vigoare conform procedurii mentionate la art. 18.
    Art. 18
    Intrarea in vigoare si durata
    1. Ambele parti contractante isi vor notifica reciproc indeplinirea procedurii cerute de legislatiile lor nationale privind intrarea in vigoare a acordurilor internationale. Prezentul acord va intra in vigoare in cea de-a treizecea zi de la data ultimei notificari.
    2. Prezentul acord se incheie pe o perioada de un an si va fi prelungit in mod automat pentru noi perioade de cate un an, cu exceptia cazului in care este denuntat de una dintre partile contractante prin notificare scrisa, cu 90 de zile inainte de expirarea valabilitatii acestuia.
    3. O data cu intrarea in vigoare a prezentului acord Acordul dintre Guvernul Republicii Populare Romane si Guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia privind transporturile internationale rutiere, semnat la 25 decembrie 1963, si prevederile referitoare la transportul rutier din Protocolul dintre Guvernul Roman si Guvernul Macedonean privind cadrul juridic bilateral, semnat la 8 martie 1996, isi inceteaza valabilitatea in relatiile dintre cele doua parti contractante.
    Drept care subsemnatii, deplin imputerniciti in acest scop de guvernele lor respective, au semnat acest acord.
    Incheiat la Bucuresti la 12 iunie 2000, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, macedoneana si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergenta de interpretare textul in limba engleza va prevala.

                           Pentru Guvernul Roman,
                        Adrian Gheorghe Marinescu,
               secretar de stat in Ministerul Transporturilor

                        Pentru Guvernul Macedonean,
                             Bobi Spirkovski,
              ministrul transporturilor si telecomunicatiilor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 53/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 53 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu