Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 50 din  2 martie 1998

privind ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Indonezia pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnat la Jakarta la 3 iulie 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 104 din  6 martie 1998


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Indonezia pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnat la Jakarta la 3 iulie 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 8 decembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                           ANDREI IOAN CHILIMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 10 februarie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI
                                RADU VASILE

                                  ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Indonezia pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Indonezia,
    din dorinta de a promova si intari relatiile economice dintre cele doua tari pe baza respectarii suveranitatii si independentei nationale, deplinei egalitati in drepturi, a avantajului reciproc si neamestecului in treburile interne si de a incheia un acord pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se aplica impozitelor pe venit, percepute in contul fiecaruia dintre statele contractante, al unitatilor lor administrativ-teritoriale sau al autoritatilor locale ale acestora, indiferent de sistemul de percepere.
    2. Sunt considerate impozite pe venit toate impozitele percepute pe venitul total sau pe elemente de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenind din instrainarea proprietatilor mobiliare sau imobiliare.
    3. Impozitele actuale care cad sub incidenta prezentului acord sunt, in special, urmatoarele:
    a) in cazul Romaniei:
    - impozitul pe veniturile persoanelor fizice;
    - impozitul pe salarii si pe alte remuneratii similare;
    - impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    - impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole,
    (denumite in continuare impozit roman);
    b) in cazul Indoneziei:
    - impozitul pe venit, perceput conform Undang-undang Pajak Penghasilan 1984 (Legea nr. 7/1983)
    (denumit in continuare impozit indonezian).
    4. Acordul se va aplica, de asemenea, oricaror impozite pe venit, identice sau similare, care se vor adauga sau vor inlocui impozitele mentionate la paragraful 3, dupa data semnarii prezentului acord. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica reciproc orice modificari importante aduse legislatiei lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna, dupa context, Romania sau Indonezia;
    b) (i) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, desemneaza teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental, asupra carora Romania exercita, in conformitate cu propria sa legislatie si cu dreptul international, drepturi suverane privind explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale existente in apele marii, pe fundul si in subsolul acesteia;
    (ii) termenul Indonezia include teritoriul Republicii Indonezia, astfel cum este definit de propria legislatie, si zonele adiacente, asupra carora Republica Indonezia exercita drepturi suverane sau jurisdictie, in conformitate cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite din 1982 asupra Drepturilor Marii;
    c) termenul persoana inseamna o persoana fizica, o societate si orice alt grup de persoane;
    d) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate considerata persoana juridica, in vederea impozitarii;
    e) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, orice intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si orice intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    f) expresia trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau aeronava exploatata de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului cand nava sau aeronava este exploatata numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    g) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in Romania: ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in Indonezia: ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    h) termenul nationali inseamna:
    (i) orice persoana fizica care are cetatenia unui stat contractant;
    (ii) orice persoana juridica sau alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare a unui stat contractant.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acordului de catre un stat contractant, orice termen care nu este altfel definit va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat cu privire la impozitele la care prezentul acord se aplica.
    Art. 4
    Domiciliul fiscal
    1. In sensul prezentului acord, expresia rezident al unui stat contractant indica orice persoana care, in virtutea legislatiei acelui stat, este subiect de impunere in acel stat datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) persoana va fi considerata rezidenta a statului contractant in care dispune de o locuinta permanenta; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt cele mai stranse (centrul intereselor sale vitale);
    b) daca statul contractant in care aceasta persoana isi are centrul intereselor vitale nu poate fi determinat sau daca nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, autoritatile competente ale ambelor state contractante vor rezolva problema de comun acord.
    Art. 5
    Sediul permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent indica un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi exercita, in totalitate sau in parte, activitatea.
    2. Expresia sediu permanent cuprinde, indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea:
    a) un santier de constructii, un proiect de constructie, de montaj sau o instalatie, ori activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai daca durata unui asemenea santier, proiect sau activitati este mai mare de 6 luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta, de catre o intreprindere, prin salariatii sai ori prin alt personal angajat de intreprindere in acest scop, dar numai daca activitatile de aceasta natura dureaza in acea tara (pentru acelasi proiect sau proiect conex) o perioada sau perioade care depasesc in total 4 luni in cadrul oricarei perioade de 12 luni, calculate din prima zi in care sunt furnizate serviciile.
    4. Independent de prevederile precedente ale acestui articol se considera ca expresia sediu permanent nu include:
    a) folosirea de instalatii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii ocazionale de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii ocazionale;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii in scopul exclusiv de a fi prelucrate de o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a cumpara produse sau marfuri ori de a strange informatii pentru intreprindere;
    e) vanzarea produselor sau marfurilor apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau al unei expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea targului sau a expozitiei mentionate;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a face reclama, de a furniza informatii, pentru cercetari stiintifice sau activitati similare, care au un caracter preparator sau auxiliar pentru intreprindere.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent, in sensul paragrafului 7 -, activeaza intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, se va considera ca acea intreprindere are un sediu permanent in primul stat contractant mentionat, in legatura cu orice activitati pe care acea persoana le exercita pentru intreprindere, daca aceasta persoana:
    a) are si exercita, in mod obisnuit, in acel stat contractant, imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cand activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4 care, daca ar fi exercitate prin intermediul unui loc fix de afaceri, nu ar face din acest loc fix de afaceri un sediu permanent, potrivit prevederilor acelui paragraf; sau
    b) nu are o astfel de imputernicire, dar mentine, in mod obisnuit, in primul stat contractant mentionat, un stoc de produse sau de marfuri din care livreaza, in mod regulat, produse sau marfuri in numele intreprinderii.
    6. Se va considera ca o intreprindere de asigurari a unui stat contractant, cu exceptia activitatilor de reasigurare, are un sediu permanent in celalalt stat contractant, daca incaseaza prime de asigurare in acel celalalt stat contractant sau daca acorda acolo asigurari de risc prin intermediul unui salariat sau reprezentant care nu este un agent cu statut independent, in sensul paragrafului 7.
    7. Nu se va considera ca o intreprindere a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat contractant prin intermediul unui broker, al unui agent comisionar general sau al oricarui alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite. Totusi, cand activitatile unui astfel de agent sunt exercitate, in totalitate sau in parte, in numele acelei intreprinderi, el nu va fi considerat un agent cu statut independent, in sensul acestui paragraf.
    8. Faptul ca o societate rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (fie printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a considera vreuna dintre aceste societati sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile provenind din proprietati imobiliare, inclusiv veniturile din exploatari agricole sau forestiere, sunt impozabile in statul contractant in care aceste proprietati sunt situate.
    2. Expresia proprietati imobiliare va avea intelesul pe care il are in legislatia statului contractant in care sunt situate proprietatile in cauza. Expresia cuprinde, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si in exploatarile forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatii imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele si aeronavele nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea, in orice alta forma, a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderilor
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul in care intreprinderea isi exercita activitatea de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea isi exercita activitatea de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din profituri care este atribuibila: a) acelui sediu permanent; b) vanzarilor in acel celalalt stat contractant de produse sau de marfuri de natura identica sau similara cu cele vandute prin intermediul acelui sediu permanent; sau c) altor activitati de afaceri desfasurate in acel celalalt stat contractant, de natura identica sau similara cu cele efectuate prin intermediul acelui sediu permanent. Prevederile lit. b) si c) de mai sus nu se vor aplica, daca intreprinderea dovedeste ca astfel de vanzari sau activitati sunt atribuibile unei persoane sau entitati, alta decat sediul permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant isi desfasoara activitatea de afaceri in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo, se atribuie, in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand in mod independent cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise, la scadere, cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de activitatea de afaceri a sediului permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent daca acestea s-au efectuat in statul in care se afla sediul permanent sau in alta parte. Totusi nici o astfel de deducere nu se va acorda in legatura cu sumele platite, daca este cazul, de sediul permanent (pentru alte motive decat pentru rambursarea cheltuielilor efective) sediului central al intreprinderii sau oricaror alte sedii ale acesteia, sub forma de redevente, onorarii sau alte plati similare pentru folosirea patentelor sau a altor drepturi ori cu titlu de comision pentru anumite servicii efectuate sau pentru o activitate de conducere sau, cu exceptia cazului unei intreprinderi bancare, sub forma de dobanzi la sume imprumutate sediului permanent. De asemenea, la determinarea profiturilor unui sediu permanent nu se va tine seama de sumele puse in sarcina (pentru alte motive decat pentru rambursarea cheltuielilor efective) de sediul permanent sediului central al intreprinderii sau oricaror alte sedii ale acesteia, sub forma de redevente, onorarii sau alte plati similare pentru folosirea patentelor sau a altor drepturi ori cu titlu de comision pentru anumite servicii efectuate sau pentru o activitate de conducere sau, cu exceptia cazului unei intreprinderi bancare, sub forma de dobanzi la sume imprumutate sediului central al intreprinderii sau oricaror alte sedii ale acesteia.
    4. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profiturile atribuibile unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive suficiente si valabile de a se proceda altfel.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acesta cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. Cand profiturile cuprind elemente de venit, tratate separat in alte articole ale prezentului acord, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi navale si aeriene
    1. Profiturile provenind din surse aflate intr-un stat contractant, realizate de o intreprindere a celuilalt stat contractant din exploatarea navelor in trafic international, pot fi impuse in primul stat contractant mentionat, dar impozitul stabilit va fi redus cu o suma egala cu 50% din acesta, iar impozitul astfel calculat nu va depasi 2% din suma bruta a navlului.
    2. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a aeronavelor vor fi impozabile numai in statul contractant in care intreprinderea care exploateaza aeronava este rezidenta.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    4. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol sau ale art. 7, profiturile obtinute din exploatarea navelor sau aeronavelor, exclusiv intre locuri situate intr-un stat contractant, pot fi impuse in acel stat contractant.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant;
    sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant
    si cand, si in unul si in celalalt caz, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor comerciale sau financiare prin conditii acceptate sau impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci orice profituri, care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 12,5% din suma bruta a dividendelor, daca primitorul este o societate care detine direct cel putin 25% din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 15% din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prevederile acestui paragraf nu vor afecta impunerea societatii pentru profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende, folosit in prezentul articol, indica veniturile provenind din actiuni, din actiuni sau drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau din alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, precum si veniturile din alte parti sociale asimilate veniturilor din actiuni de legislatia fiscala a statului contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica in cazul in care beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant, in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, un sediu permanent sau o baza fixa si cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este legata efectiv de un sediu permanent sau de o baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant obtine profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand aceste dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat contractant sau in masura in care detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in acel celalalt stat contractant, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in totalitate sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    6. Independent de alte prevederi ale prezentului acord, cand o societate rezidenta a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant, profiturile sediului permanent pot fi supuse unui impozit aditional in acel celalalt stat contractant, potrivit legislatiei sale, dar impozitul aditional astfel stabilit nu va depasi 12,5% din suma acestor profituri ramase dupa scaderea impozitului pe venit si a altor impozite pe venit percepute asupra acestora in acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzii, impozitul astfel stabilit nu va depasi 12,5% din suma bruta a dobanzii.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2 al prezentului articol, dobanzile provenind dintr-un stat contractant vor fi scutite de impozit in acel stat contractant, daca:
    a) platitorul dobanzilor este acel stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia; sau
    b) dobanzile sunt platite celuilalt stat contractant, unei unitati administrativ-teritoriale sau unei autoritati locale a acestuia sau oricarei institutii financiare apartinand in totalitate acelui celalalt stat contractant sau unitatii administrativ-teritoriale ori autoritatii locale a acestuia; sau
    c) dobanzile sunt platite: in cazul Romaniei, Bancii Nationale a Romaniei si Bancii Romane de Comert Exterior, iar in cazul Indoneziei, Bancii Indonezia (Banca Centrala a Indoneziei); sau
    d) dobanzile sunt platite oricaror alte institutii financiare apartinand in totalitate guvernelor statelor contractante, in legatura cu imprumuturile facute in aplicarea unui acord incheiat intre guvernele statelor contractante.
    4. Termenul dobanzi, folosit in prezentul articol, indica veniturile din creante de orice fel, insotite sau neinsotite de garantii ipotecare sau de clauza participarii la profiturile debitorului si, in special, veniturile din efecte publice, din obligatiuni sau titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de aceste efecte, titluri sau obligatiuni, precum si orice alte venituri asimilate veniturilor din sume imprumutate de legislatia fiscala a statului contractant din care provin veniturile, inclusiv dobanzile pentru plata cu intarziere a livrarilor. Penalitatile pentru plata cu intarziere a imprumuturilor nu vor fi considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care se platesc dobanzile este efectiv legata de acel sediu permanent sau de acea baza fixa ori de alte activitati de afaceri legate de un asemenea sediu permanent sau de acea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    6. Dobanzile sunt considerate ca provin dintr-un stat contractant atunci cand platitorul este insusi acel stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, ca urmare a relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma asupra careia ar fi convenit platitorul si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, folosit in prezentul articol, inseamna platile facute catre un broker, agent comisionar general sau catre orice alta persoana asimilata unui broker sau agent de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provin asemenea plati.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent de care este legata efectiv activitatea generatoare de comisioane. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7.
    5. Comisioanele sunt considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care sunt legate activitatile care genereaza plata, iar aceste comisioane se suporta de acel sediu permanent, aceste comisioane se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cand, ca urmare a relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinand seama de activitatile pentru care sunt platite, depaseste suma asupra careia ar fi convenit platitorul si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 12,5% din suma bruta a redeventelor, daca acestea reprezinta plati de orice fel primite pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui (oricarei) patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula sau procedeu secret ori pentru informatiile referitoare la experienta castigata in domeniul industrial, comercial sau stiintific ori pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific, a filmelor de cinematograf sau a benzilor destinate televiziunii sau radiodifuziunii;
    b) 15% din suma bruta a redeventelor, daca acestea reprezinta plati de orice fel primite pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice.
    3. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna platile de orice fel primite pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf, filmelor sau benzilor destinate emisiunilor de radio sau de televiziune, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu secret sau pentru folosirea sau concesionarea folosirii unu echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatiile referitoare la experienta castigata in domeniu industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea in legatura cu care se platesc redeventele este efectiv legata de acel sediu permanent sau de acea baza fixa ori de alte activitati de afaceri legate de un asemenea sediu permanent sau de o asemenea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Redeventele sunt considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si aceste redevente se suporta de acel sediu permanent sau de acea baza fixa, aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Atunci cand, ca urmare a relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, tinand seama de folosirea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma asupra careia ar fi convenit platitorul si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 14
    Castiguri din capital
    1. Castigurile provenind din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate aceste proprietati.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatilor mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatilor mobiliare apartinand unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru desfasurarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) ori a unei asemenea baze fixe pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    3. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele mentionate la paragrafele 1 si 2, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    4. Castigurile provenind din instrainarea navelor sau a aeronavelor exploatate in trafic international si a proprietatilor mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul in care acesta dispune in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru exercitarea activitatilor sale sau este prezent in acel celalalt stat contractant o perioada sau perioade care depasesc in total 120 de zile in orice interval de 12 luni, calculate din prima zi a sosirii intr-unul dintre statele contractante. Daca dispune de o asemenea baza fixa sau daca este prezent in acel celalalt stat contractant pentru perioada sau perioadele mentionate, venitul poate fi impus in acel celalalt stat contractant, dar numai in masura in care acesta este atribuibil acelei baze fixe sau este obtinut in acel celalalt stat contractant in timpul perioadei sau perioadelor mentionate.
    2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiei de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata, sunt impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite cu acest titlu pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) primitorul este prezent in acel celalalt stat contractant o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice interval de 12 luni, calculate din prima zi a sosirii sale intr-unul dintre statele contractante; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele acesteia, care angajeaza si care nu este rezident al celuilalt stat contractant; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de catre un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave sau aeronave exploatate in trafic international de o intreprindere rezidenta a unui stat contractant sunt impozabile numai in acest stat contractant.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Tantiemele si alte remuneratii similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitate de membru al consiliului de administratie sau al oricarui alt organ similar al unei societati, stabilit potrivit legii interne a acelui stat, societatea fiind rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 18
    Artisti si atleti
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant din activitati personale desfasurate in celalalt stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum ar fi: artistii de teatru, de cinema, de radio sau de televiziune ori de interpret muzical sau in calitate de atlet pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Cand veniturile provenind din activitatile personale ale artistului de spectacol sau ale atletului nu revin artistului de spectacol sau atletului insusi, ci unei alte persoane, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, aceste venituri pot fi impuse in statul contractant in care isi desfasoara activitatile artistul de spectacol sau atletul.
    3. Veniturile realizate din activitati desfasurate in cadrul schimburilor culturale, stabilite prin acorduri culturale incheiate intre cele doua state contractante, sunt scutite de impozit.
    Art. 19
    Pensii
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, orice pensie sau alta remuneratie similara platita unui rezident al unui stat contractant dintr-o sursa aflata in celalalt stat contractant, pentru munca salariata desfasurata in trecut sau pentru serviciile prestate in acel celalalt stat contractant, si orice anuitate platita unui astfel de rezident dintr-o asemenea sursa pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Termenul anuitate inseamna o suma determinata, platita periodic, la date stabilite, in timpul vietii sau in timpul unei perioade de timp specificate sau determinabile, in virtutea unui angajament de efectuare a platilor, in schimbul unor contraprestatii depline si corespunzatoare, facute in bani sau evaluabile in bani.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice, pentru serviciile prestate acelui stat contractant, acelei unitati sau autoritati, sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel celalalt stat contractant si daca persoana fizica este rezidenta a acelui stat contractant si:
    (i) este un cetatean al acelui stat contractant; sau
    (ii) nu a devenit rezident al acelui stat contractant numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensie platita de sau din fonduri create de un stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala ori de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice, pentru serviciile prestate acelui stat contractant, acelei unitati sau autoritati, este impozabila numai in acel stat contractant.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezident si cetatean al acelui celalalt stat contractant.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru servicii prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia.
    Art. 21
    Profesori si cercetatori
    Profesorii sau alti membri ai corpului de invatamant sau de cercetare, care se afla in mod temporar intr-un stat contractant numai in scopul de a preda sau de a efectua cercetari la o universitate, un colegiu, o scoala sau la o alta institutie de invatamant recunoscuta de guvernul unui stat contractant si care sunt sau au fost, imediat inainte de sosirea lor, rezidenti ai celuilalt stat contractant, vor fi scutiti de impozit in primul stat contractant mentionat, pe o perioada care nu depaseste 2 ani, pentru remuneratiile primite pentru aceasta activitate de predare sau de cercetare.
    Art. 22
    Studenti
    Sumele pe care un student, un practicant sau un stagiar, care este sau a fost, imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau instruirii sale, le primeste pentru intretinere, educare sau instruire nu vor fi impuse in acel prim stat contractant mentionat, cu conditia ca aceste sume sa provina din surse situate in afara acelui stat contractant.
    Art. 23
    Alte venituri
    Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu au fost mentionate in mod expres in articolele precedente ale prezentului acord, sunt impozabile in statul contractant din care provin.
    Art. 24
    Eliminarea dublei impuneri
    1. S-a convenit ca dubla impunere sa fie evitata in conformitate cu paragrafele urmatoare ale acestui articol.
    2. In cazul Romaniei, impozitul platit de un rezident al Romaniei pentru veniturile impozabile in Indonezia, in conformitate cu prevederile acestui acord, va fi scazut din impozitul roman datorat conform legislatiei fiscale romane.
    Aceasta deducere nu poate totusi depasi acea parte a impozitului pe venit, calculata inaintea acordarii deducerii, care este atribuibila venitului ce poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    3. In cazul Indoneziei, cand un rezident al Indoneziei realizeaza venituri din Romania si aceste venituri pot fi impuse potrivit prevederilor acestui acord, suma impozitului roman platibil asupra venitului va fi luata in considerare ca un credit fata de impozitul indonezian stabilit acelui rezident. Totusi suma creditului nu va depasi acea parte a impozitului indonezian care este corespunzatoare venitului respectiv.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impunere sau obligatie legata de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat contractant aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant, care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant orice inlesniri personale, facilitati si reduceri din punct de vedere fiscal, tinand seama de statutul civil sau de responsabilitatile familiale ale acestora, pe care le acorda propriilor lor rezidenti.
    3. Un stat contractant nu va modifica baza impozabila a unui rezident al celuilalt stat contractant, incluzand in aceasta elemente de venit care au fost deja impuse in celalalt stat contractant, dupa expirarea perioadei de prescriptie prevazute in legislatia sa interna si, in orice caz, dupa expirarea a 5 ani de la sfarsitul anului fiscal in cursul caruia veniturile in cauza au fost realizate.
    4. Intreprinderile unui stat contractant al caror capital este, in totalitate sau in parte, detinut sau controlat, direct sau indirect, de catre unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat la nici o impunere sau obligatie legata de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse intreprinderile similare ale primului stat mentionat.
    5. In prezentul articol, termenul impunere indica impozitele care fac obiectul prezentului acord.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident al unui stat contractant apreciaza ca masurile luate de unul sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impunere care nu este in conformitate cu prevederile prezentului acord, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acelor state contractante, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, cand cazul sau intra sub incidenta paragrafului 1 al art. 25, aceleia a statului contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat intr-o perioada de 2 ani de la prima notificare a masurii din care rezulta o impunere care nu este in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa dea o solutie satisfacatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impuneri care nu este in conformitate cu prezentul acord.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, orice dificultati sau dubii cu privire la interpretarea sau la aplicarea prezentului acord. Ele pot, de asemenea, sa se consulte in vederea eliminarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de prezentul acord:
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, astfel cum se prevede in paragrafele precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare ca fiind recomandabil un schimb oral de opinii, un asemenea schimb poate avea loc intre reprezentantii autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 27
    Schimbul de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare pentru aplicarea prevederilor prezentului acord sau ale legilor interne ale statelor contractante privitoare la impozitele vizate de prezentul acord, in masura in care impunerea pe care o stabilesc nu este contrara prevederilor prezentului acord. Orice informatie astfel obtinuta va fi tinuta secret si va fi divulgata numai persoanelor sau autoritatilor insarcinate cu stabilirea, incasarea, aplicarea sau urmarirea impozitelor care fac obiectul prezentului acord. Aceste persoane sau autoritati vor folosi informatiile numai in aceste scopuri, dar le pot divulga in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate in nici un caz ca impunand unuia dintre statele contractante obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare legislatiei si practicii administrative ale fiecarui stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu ar putea fi obtinute pe baza legislatiei sau in cadrul practicii administrative normale a fiecarui stat contractant;
    c) de a transmite informatii care ar divulga orice secret de afaceri, industrial, comercial sau profesional ori un procedeu comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Prevederi diverse
    Prevederile prezentului acord nu vor fi considerate ca limiteaza in vreun fel excluderea, scutirea, deducerea, creditarea sau alte inlesniri acordate in prezent sau in viitor:
    a) prin legislatia unui stat contractant, in vederea stabilirii impozitelor percepute de acel stat contractant; sau
    b) prin orice alt acord intre statele contractante.
    Art. 29
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Nici o prevedere din prezentul acord nu va afecta privilegiile fiscale acordate agentilor diplomatici sau functionarilor consulari in conformitate cu normele dreptului international sau cu prevederile unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul acord va fi ratificat in conformitate cu prevederile constitutionale in vigoare in fiecare stat contractant si va intra in vigoare la data schimbului instrumentelor de ratificare.
    2. Prevederile prezentului acord isi vor produce efectul:
    a) in Romania: cu privire la veniturile obtinute la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care prezentul acord a intrat in vigoare;
    b) in Indonezia: cu privire la veniturile obtinute la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care prezentul acord a intrat in vigoare.
    Art. 31
    Denuntarea
    Prezentul acord va ramane in vigoare o perioada nedeterminata. Fiecare stat contractant poate denunta acordul, pe canale diplomatice, pana la data de 30 iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care prezentul acord a intrat in vigoare.
    In aceasta situatie, prezentul acord va inceta sa se aplice:
    a) in Romania: cu privire la veniturile obtinute la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator, celui in care a fost transmisa nota de denuntare;
    b) in Indonezia: cu privire la veniturile obtinute la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a fost transmisa nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor, au semnat prezentul acord.
    Intocmit la Jakarta la 3 iulie 1996, in trei exemplare originale, redactate fiecare in limbile romana, indoneziana si engleza, toate cele trei texte fiind egal autentice. In cazul in care exista vreo divergenta in interpretarea prevederilor prezentului acord, textul in limba engleza va prevala.

                    Pentru Guvernul Romaniei,
                    Dumitru Tancu,
                    ambasador

                    Pentru Guvernul Republicii Indonezia,
                    Soemadi D.M. Brotodiningrat,
                    director general pentru
                    relatii economice externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 50/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 50 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu