Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 499 din 11 iulie 2002

pentru aprobarea platii cotizatiei care ii revine Romaniei, in calitatea sa de participant la Aranjamentul de la Wassenaar pentru controlul exporturilor de arme conventionale si produse si tehnologii cu dubla utilizare - Elemente initiale -, adoptat la 11 - 12 iulie 1996 si amendat la 6 - 7 decembrie 2001

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 551 din 29 iulie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba participarea Romaniei la Aranjamentul de la Wassenaar pentru controlul exporturilor de arme conventionale si produse si tehnologii cu dubla utilizare - Elemente initiale -, adoptat la 11 - 12 iulie 1996 si amendat la 6 - 7 decembrie 2001.
    Art. 2
    Se aproba plata de catre Ministerul Afacerilor Externe, prin Agentia Nationala de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice, a cotizatiei anuale si a sumelor restante pe perioada 1997 - 2001, datorate cu titlu de cotizatie, care ii revin Romaniei in calitatea sa de participant la Aranjamentul de la Wassenaar pentru controlul exporturilor de arme conventionale si produse si tehnologii cu dubla utilizare - Elemente initiale -, adoptat la 11 - 12 iulie 1996 si amendat la 6 - 7 decembrie 2001.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 13 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                 VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                           p. PRESEDINTELE SENATUI,
                                DORU IOAN TARACILA

                         ARANJAMENTUL DE LA WASSENAAR
pentru controlul exporturilor de arme conventionale si produse si tehnologii cu dubla utilizare

                              - Elemente initiale -

    Adoptat de Plenara din 11 - 12 iulie 1996 si amendat de Plenara din 6 - 7 decembrie 2001

    I. SCOPURI

    1. Aranjamentul de la Wassenaar (AW) a fost constituit pentru a contribui la securitatea si stabilitatea regionale si internationale prin promovarea transparentei si a unei mai mari responsabilitati in transferurile de arme conventionale si de produse si tehnologii cu dubla utilizare, in scopul prevenirii acumularilor destabilizatoare. Statele participante vor urmari sa asigure, prin politicile lor nationale, ca transferurile acestor articole sa nu contribuie la dezvoltarea sau perfectionarea capacitatilor militare care submineaza aceste scopuri si sa nu fie deturnate pentru sprijinirea acestor capacitati.
    2. AW va completa si va consolida, fara sa dubleze, regimurile existente de control al armelor de distrugere in masa si al sistemelor de ducere la tinta a acestora, precum si alte masuri recunoscute international, menite sa promoveze transparenta si o mai mare responsabilitate, concentrandu-se asupra amenintarilor la adresa pacii si securitatii internationale si regionale, care pot sa apara ca rezultat al transferurilor de armamente si produse si tehnologii cu dubla utilizare sensibile catre destinatii considerate ca prezentand un grad ridicat de risc.
    3. AW este, de asemenea, menit sa intareasca cooperarea in prevenirea achizitionarii de armament si articole sensibile cu dubla utilizare, destinate scopurilor militare, daca situatia in regiune sau comportamentul unui stat este sau devine un motiv de ingrijorare majora pentru statele participante.
    4. AW nu va fi indreptat impotriva nici unui stat sau grup de state si nu va impiedica tranzactiile civile facute cu buna-credinta. AW nu va interfera cu drepturile statelor de a achizitiona mijloace legitime pentru a se autoapara in conformitate cu art. 51 din Carta Natiunilor Unite.
    5. In sensul paragrafelor anterioare, statele participante vor continua sa previna achizitionarea armelor conventionale si a produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare de catre grupuri si organizatii teroriste, precum si de catre persoane implicate in activitati teroriste. Aceste eforturi sunt parte integranta a luptei ce se desfasoara la nivel global impotriva terorismului*).
------------
    *) Acest paragraf a fost adaugat la Plenara din decembrie 2001.

    II. DOMENIU DE ACTIUNE

    1. Statele participante se vor intalni in mod regulat pentru a se asigura ca transferurile de arme conventionale si de produse si tehnologii cu dubla utilizare sunt derulate cu responsabilitate si in sprijinul promovarii pacii si securitatii internationale si regionale.
    2. In acest scop statele participante vor schimba, pe baza voluntara, informatii care vor spori transparenta, vor promova dialogul intre toate statele participante privind transferurile de arme conventionale si de produse si tehnologii cu dubla utilizare sensibile si vor sprijini dezvoltarea unor intelegeri comune referitoare la riscurile asociate transferului acestor articole. Pe baza acestor informatii statele vor evalua posibilitatile de coordonare a politicilor nationale de control in vederea combaterii acestor riscuri. Informatiile care vor fi transmise vor include orice chestiuni pe care statele participante doresc, in mod individual, sa le aduca in atentia celorlalte state, inclusiv, pentru cele care doresc aceasta, notificarile care depasesc ceea ce s-a stabilit de comun acord.
    3. Decizia de a transfera sau de a refuza transferul oricarui articol va ramane in responsabilitatea exclusiva a fiecarui stat participant. Toate masurile luate in respectarea AW vor fi in conformitate cu legislatia si politicile nationale si vor fi implementate pe baza discretiei nationale.
    4. In conformitate cu prevederile AW, statele participante sunt de acord sa notifice transferurile si refuzurile. Aceste notificari se vor referi la toate statele neparticipante la AW. Totusi, in contextul schimburilor de informatii generale si specifice, vor fi revizuite atat continutul notificarilor, cat si relevanta lor pentru scopurile AW. Notificarea unui refuz nu va impune asupra oricarui alt stat participant obligatia de a refuza transferuri similare. Cu toate acestea, un stat participant va notifica, de preferinta in termen de 30 de zile, dar nu mai tarziu de 60 de zile, tuturor celorlalte state participante aprobarea unei licente care a fost refuzata de un alt stat participant pentru efectuarea unei tranzactii identice, in esenta, in ultimii trei ani*).
------------
    *) Aceasta notificare se aplica articolelor din lista 2 si din subsetul lista 2 cuprinzand articole foarte sensibile.

    5. Aranjamentul fiind la inceputul sau, statele participante sunt de acord ca activitatea privind liniile directoare si procedurile sa continue cu promptitudine, luandu-se in considerare experienta acumulata. Aceasta va include, in particular, revizuirea domeniului armelor conventionale, in scopul extinderii informatiilor si notificarilor dincolo de categoriile descrise in anexa nr. 3. Statele participante sunt de acord sa continue discutiile in legatura cu modul de tratare a situatiilor in care se suprapun diferitele liste.
    6. Statele participante sunt de acord sa evalueze cu regularitate functionarea de ansamblu a acestui aranjament, prima evaluare in acest sens fiind stabilita pentru anul 1999.

    III. LISTE DE CONTROL

    1. Statele participante vor controla toate articolele cuprinse in Lista de produse si tehnologii cu dubla utilizare si in Lista de armamente (anexa nr. 5), cu scopul de a preveni transferurile sau retransferurile neautorizate ale acestor articole*).
------------
    *) Republica Franceza, Federatia Rusa si Republica Ucraina considera aceasta lista ca pe o lista de referinta elaborata pentru a sprijini selectarea produselor cu dubla utilizare, care pot contribui la dezvoltarea, producerea sau perfectionarea capacitatilor nationale de armamente conventionale.

    2. Lista de produse si tehnologii cu dubla utilizare (lista 1) are doua anexe, cuprinzand articole sensibile (lista 2) si un numar limitat de articole foarte sensibile (subset lista 2).
    3. Listele vor fi revizuite cu regularitate pentru a reflecta dezvoltarile tehnologice si experienta acumulata de statele participante, inclusiv in domeniul produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare, care sunt critice pentru capacitatile militare ale fiecarui stat. In acest sens, pentru stabilirea unui nivel corespunzator al transparentei pentru articolele respective, studiile trebuie finalizate astfel incat sa coincida cu prima revizuire a listelor.

    IV. PROCEDURI PENTRU SCHIMBUL DE INFORMATII GENERALE

    1. Statele participante sunt de acord sa schimbe informatii generale referitoare la riscurile asociate transferurilor de arme conventionale si de produse si tehnologii cu dubla utilizare, tinand seama, atunci cand este necesar, de scopul coordonarii politicilor nationale de control care vizeaza combaterea acestor riscuri.
    2. O lista a elementelor posibile ale schimbului de informatii generale referitoare la statele neparticipante este cuprinsa in anexa nr. 1.

    V. PROCEDURI PENTRU SCHIMBUL DE INFORMATII REFERITOARE LA PRODUSE SI TEHNOLOGII CU DUBLA UTILIZARE

    1. Atunci cand motivele refuzurilor sunt relevante pentru scopurile AW, statele participante vor notifica refuzurile de licente catre statele neparticipante, referitoare la articole cuprinse in lista de produse si tehnologii cu dubla utilizare.
    2. Pentru lista 1 statele participante vor notifica toate refuzurile de licente relevante pentru scopurile aranjamentului catre statele neparticipante, pe baza agregat, de doua ori pe an. Continutul acestor notificari de refuz este descris in anexa nr. 2.
    3. Pentru articolele din lista 2 si din subsetul lista 2 de articole foarte sensibile statele participante vor notifica, pe baza individuala, toate refuzurile de licente catre statele neparticipante, in conformitate cu scopurile AW. Statele participante sunt de acord ca notificarile sa fie facute cat mai devreme si in timp util, de preferinta in termen de 30 de zile, dar nu mai tarziu de 60 de zile de la data refuzului. Continutul indicativ al acestor notificari de refuz este descris in anexa nr. 2.
    4. Pentru articolele din lista 2 statele participante vor notifica licentele emise sau transferurile catre statele neparticipante, relevante pentru scopurile AW, pe baza agregat, de doua ori pe an. Continutul indicativ al acestor notificari de licente/transferuri este descris in anexa nr. 2.
    5. Statele participante vor manifesta vigilenta extrema in ceea ce priveste articolele incluse in subsetul lista 2, prin aplicarea conditiilor si criteriilor nationale referitoare la aceste exporturi. Ulterior ele vor discuta si compara practicile nationale.
    6. Statele participante sunt de acord ca orice informatie referitoare la transferurile specifice, in completarea celor specificate mai sus, poate fi solicitata inter alia prin canale diplomatice obisnuite.

    VI. PROCEDURI PENTRU SCHIMBUL DE INFORMATII REFERITOARE LA ARME

    1. Statele participante sunt de acord ca informatiile care vor fi schimbate cu privire la arme sa includa orice date pe care statele participante, in mod individual, doresc sa le supuna atentiei celorlalte state, cum ar fi: tendintele de accentuare a programelor de dezvoltare a armamentelor si acumularile de anumite sisteme de armament, atunci cand acestea creeaza ingrijorare privind atingerea scopurilor AW.
    2. Ca o etapa initiala in evolutia AW, statele participante vor schimba informatii la fiecare 6 luni, referitoare la livrarile de arme conventionale (specificate in anexa nr. 3) catre statele neparticipante, derivate din categoriile cuprinse in Registrul O.N.U. al Armelor Conventionale. Informatiile trebuie sa includa cantitatea si numele statului care primeste si, exceptand categoria rachetelor si lansatoarelor de rachete, detalii despre model si tip.
    3. Statele participante sunt de acord ca orice alta informatie privind transferurile specifice, in completarea celor specificate mai sus, poate fi solicitata inter alia prin canale diplomatice obisnuite.

    VII. REUNIUNI SI ASPECTE ADMINISTRATIVE

    1. Statele participante se vor intalni periodic pentru a lua decizii referitoare la AW, la scopurile si evolutia sa ulterioara, pentru revizuirea listelor de articole supuse controlului, pentru gasirea unor modalitati de coordonare a eforturilor in vederea promovarii dezvoltarii unor sisteme eficiente de control al exporturilor, precum si pentru dezbaterea altor probleme relevante de interes reciproc, inclusiv pentru selectia informatiilor care vor fi date publicitatii.
    2. Reuniunile plenare se vor desfasura cel putin o data pe an si vor fi prezidate de catre un stat participant, conform principiului rotatiei anuale. Cheltuielile financiare ale AW vor fi acoperite din bugete anuale ce vor fi aprobate in cadrul reuniunilor plenare.
    3. Pot fi formate grupuri de lucru daca reuniunea plenara hotaraste in acest sens.
    4. Va fi infiintat un secretariat avand personalul necesar indeplinirii sarcinilor ce ii vor fi incredintate.
    5. Toate deciziile in cadrul AW vor fi adoptate prin consensul statelor participante.

    VIII. PARTICIPARE

    AW va fi deschis, pe o baza globala si nediscriminatorie, viitorilor aderenti, daca indeplinesc criteriile de aderare cuprinse in anexa nr. 4. Admiterea noilor participanti se va baza pe consens.

    IX. CONFIDENTIALITATE

    Informatiile schimbate vor ramane confidentiale si vor fi tratate drept comunicari diplomatice privilegiate. Aceasta confidentialitate se va extinde la orice utilizare a informatiei si la orice dezbatere intre statele participante.

    ANEXA 1
    la aranjament

                       SCHIMBUL DE INFORMATII GENERALE

    Continutul indicativ
    Ceea ce urmeaza este o lista a principalelor elemente posibile privind schimbul de informatii generale referitoare la statele neparticipante si care urmaresc atingerea scopurilor AW (nu toate elementele se aplica in mod necesar atat armamentelor, cat si produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare):
    1. Activitati de achizitionare
    - Companii/organizatii
    - Itinerare si metode de achizitionare
    - Retele de achizitionare inauntrul/in afara tarii
    - Folosirea expertizei straine
    - Utilizatori finali sensibili
    - Moduri de achizitionare
    - Concluzii
    2. Politica de export
    - Politica de control al exportului
    - Comertul cu produse si tehnologii critice
    - Concluzii
    3. Proiecte de interes
    - Descrierea proiectului
    - Nivelul tehnologiei
    - Stadiul prezent al dezvoltarii
    - Planuri de viitor
    - Tehnologie necesara (dezvoltare si productie)
    - Companii/organizatii implicate, inclusiv utilizatori finali
    - Activitati de diversiune
    - Concluzii
    4. Alte probleme.

    ANEXA 2
    la aranjament

                   SCHIMBUL DE INFORMATII SPECIFICE
                referitoare la produse si tehnologii cu dubla utilizare

    Continutul indicativ al notificarilor
    Continutul notificarilor de refuz pentru lista 1 se va baza pe, dar nu se va limita la urmatoarea lista indicativa sau exemplificativa:
    - De la (tara)
    - Tara de destinatie
    - Numarul articolului din lista de control
    - Scurta descriere
    - Numarul licentelor refuzate
    - Numarul unitatilor (cantitatea)
    - Motivul refuzului
    Notificarea refuzului pentru articolele din lista 2 si din subsetul lista 2 de articole foarte sensibile se va baza pe, dar nu va fi limitata la urmatoarea lista indicativa sau exemplificativa:
    - De la (tara)
    - Numarul articolului din lista de control
    - Scurta descriere
    - Numarul unitatilor (cantitatea)
    - Destinatar/destinatari
    - Destinatar/destinatari, intermediar/intermediari si/sau agent/agenti:
      - numele
      - adresa
      - tara
    - Ultimul/ultimii destinatar/destinatari si/sau utilizator/utilizatori final/finali:
      - numele
      - adresa
      - tara
    - Utilizarea finala declarata
    - Motivul refuzului
    - Alte informatii relevante
    Continutul notificarilor pentru licente/transferuri din lista 2 se va baza pe, dar nu va fi limitat la urmatoarea lista indicativa sau exemplificativa:
    - De la (tara)
    - Numarul articolului din lista de control
    - Scurta descriere
    - Numarul unitatilor (cantitatea)
    - Destinatia (tara).

    ANEXA 3*)
    la aranjament

    *) Aceasta anexa, care contine noi subcategorii 2.3 si 3.4, inlocuieste originalul anexei nr. 3 la Elementele initiale ale AW, adoptate la 12 iulie 1996 si amendate la Plenara din 1999.

             SCHIMBUL DE INFORMATII SPECIFICE REFERITOARE LA ARME

    Continutul pe categorii
    1. Tancuri de lupta
    Vehicule de lupta blindate cu autopropulsie pe senile sau roti, cu o mare mobilitate pentru orice teren si cu un ridicat nivel de autoprotectie, cantarind cel putin 16,5 tone fara sarcina, avand tunul principal de cel putin 75 mm calibru si capabil sa execute foc direct cu o mare viteza initiala.
    2. Vehicule de lupta blindate
    2.1. Vehicule cu autopropulsie pe senile, semisenile sau roti, cu blindaj de protectie si capabile de deplasare in orice teren, concepute sau modificate si echipate:
    2.1.1. sa transporte o grupa de 4 ori mai multi infanteristi; sau
    2.1.2. cu arme organic incluse ori integrate, cu un calibru de cel putin 12,5 mm;
    sau
    2.1.3. cu lansatoare de rachete.
    2.2. Vehicule cu autopropulsie pe senile, semisenile sau roti, cu blindaj de protectie si capabile de deplasare in orice teren, concepute sau modificate si echipate:
    2.2.1. cu mijloace tehnice organic incluse pentru observare, recunoastere, descoperirea tintelor si concepute pentru a indeplini misiuni de recunoastere; sau
    2.2.2. cu mijloace tehnice organic incluse pentru conducerea trupelor; sau
    2.2.3. cu mijloace electronice si tehnice organic incluse, concepute pentru razboi electronic.
    2.3. Vehicule blindate pentru lansarea podurilor.
    3. Sisteme de artilerie de calibru mare
    3.1. Tunuri, obuziere, mortiere si piese de artilerie ce combina caracteristicile unui tun sau obuzier, capabile sa angajeze lupta cu tinte de suprafata in principal prin tragere indirecta si avand calibrul de la 100 mm la 155 mm inclusiv.
    3.2. Tunuri, obuziere, mortiere si piese de artilerie ce combina caracteristicile unui tun sau obuzier, capabile sa angajeze lupta cu tinte de suprafata in principal prin tragere indirecta si avand calibrul mai mare de 155 mm.
    3.3. Sisteme de rachete cu lansatoare multiple, capabile sa angajeze lupta cu tinte de suprafata, inclusiv blindate, in principal prin tragere indirecta si avand calibrul de 100 mm sau mai mare.
    3.4. Transportoare de tun special concepute pentru remorcarea pieselor de artilerie.
    4. Aeronave militare/vehicule aeriene fara pilot
    4.1. Aeronave militare
    Aeronave cu aripa fixa sau cu aripa cu geometrie variabila, care sunt concepute, echipate sau modificate pentru:
    4.1.1. a angaja lupta cu tinte, utilizand rachete dirijate, rachete nedirijate, bombe, tunuri, mitraliere, tunuri de calibru mic sau alte arme de distrugere;
    4.1.2. a executa misiuni de recunoastere, conducere a trupelor, razboi electronic, anihilare electronica sau a focului sistemelor de aparare aeriana, alimentare in aer ori misiuni de desantare.
    4.2. Vehicule aeriene fara pilot
    Vehicule aeriene fara pilot, special concepute, modificate sau echipate pentru utilizari militare, inclusiv razboi electronic, de anihilare a sistemelor de aparare aeriana sau misiuni de recunoastere, precum si sisteme de control si receptie a informatiilor provenite de la vehicule aeriene fara pilot.
    Termenul aeronava militara nu include in principal aeronave de antrenament, daca nu sunt concepute, echipate sau modificate dupa cum s-a aratat mai sus.
    5. Elicoptere militare si de atac
    Aeronave cu aripa rotativa, care sunt concepute, echipate sau modificate pentru:
    5.1. a angaja lupta cu tinte folosind arme dirijate sau nedirijate antiblindaj, aer-sol/apa, aer-subsol/sub apa, aer-aer si care sunt echipate cu un sistem integrat de ochire si conducere a focului acestor arme;
    5.2. a executa misiuni de recunoastere, de achizitii ale datelor despre tinta (inclusiv razboi antisubmarin), comunicatii, conducerea trupelor, razboi electronic sau misiuni de plantare de mine.
    6. Nave de razboi
    Vase sau submarine inarmate si echipate pentru utilizari militare, cu un deplasament standard de 750 tone metrice sau mai mult, precum si nave care au un deplasament standard mai mic de 750 tone metrice echipate pentru lansare de rachete cu o raza de cel putin 25 km sau de torpile cu o raza de actiune similara.
    7. Rachete sau sisteme de rachete
    Rachete dirijate ori nedirijate, rachete balistice sau de croaziera, capabile sa foloseasca capete de lupta ori arme de distrugere la distanta de cel putin 25 km, precum si mijloace concepute sau modificate special pentru lansarea de asemenea rachete dirijate ori rachete nedirijate, necuprinse in categoriile 1 - 6.
    Aceasta categorie:
    7.1. include si vehicule pilotate de la distanta, avand caracteristicile rachetelor definite mai sus;
    7.2. nu include rachetele sol-aer.

    ANEXA 4
    la aranjament

                                PARTICIPARE

    Criterii
    Cand se decide eligibilitatea unui stat pentru participare la AW, vor fi luati in considerare, inter alia, urmatorii factori, ca un indiciu al abilitatii sale de a contribui la scopurile AW:
    - daca este producator/exportator de arme, respectiv de echipamente industriale;
    - politicile sale de neproliferare si politicile nationale corespunzatoare inclusiv;
    - aderarea la politicile de neproliferare, listele de control si, acolo unde este cazul, la liniile directoare ale Grupului Furnizorilor Nucleari, Regimului de Control al Tehnologiilor pentru Rachete si Grupului Australia, precum si aderarea la Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleare, la Conventia privind armele biologice si toxice, la Conventia privind armele chimice si, acolo unde este cazul, la START I, inclusiv la Protocolul de la Lisabona;
    - aderarea sa la un control efectiv si complet al exporturilor.

    ANEXA 5
    la aranjament

                              1. LISTA NATIONALA
                    de produse si tehnologii cu dubla utilizare

    1.1. Lista produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare, cuprinsa in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 467/1999 privind produsele strategice supuse regimului de control la export si import, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 336 din 15 iulie 1999
    1.2. Lista produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare, sensibile, cuprinsa in anexa nr. 1a) la Hotararea Guvernului nr. 20/2000 pentru completarea anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 467/1999 privind produsele strategice supuse regimului de control la export si import, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 27 ianuarie 2000
    1.3. Lista produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare, foarte sensibile, cuprinsa in anexa nr. 1b) la Hotararea Guvernului nr. 20/2000 pentru completarea anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 467/1999 privind produsele strategice supuse regimului de control la export si import, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 27 ianuarie 2000.

                              2. LISTA NATIONALA
                            de armamente si munitii

    Lista de armamente, munitii si alte produse militare, cuprinsa in anexa la Hotararea Guvernului nr. 844/2001 privind lista de armamente, munitii si alte produse militare supuse regimului de control la export si import, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 586 din 19 septembrie 2001.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 499/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 499 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu