Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 44 din 30 iunie 1993

pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Romania si Republica Polona, semnata la Bucuresti la 25 ianuarie 1993

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 152 din  7 iulie 1993


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia consulara dintre Romania si Republica Polona, semnata la Bucuresti la 25 ianuarie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 31 mai 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

               PRESEDINTELE SENATUI
               prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 21 iunie 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

               PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                       ADRIAN NASTASE


                    CONVENTIA CONSULARA
             intre Romania si Republica Polona

    Romania si Republica Polona,
    animate de dorinta de a dezvolta si intari relatiile prietenesti traditionale intre cele doua tari, dorind sa constituie dezvoltarea cooperarii si a relatiilor intre cele doua state, pe baza principiilor respectului reciproc, egalitatii suverane a statelor si integritatii lor teritoriale, ca si a neamestecului in treburile lor interne,
    animate de dorinta de a reglementa si dezvolta relatiile consulare intre cele doua state pe baza principiilor celor mai avansate facilitati in domeniul protectiei drepturilor si intereselor cetatenilor lor,
    au hotarat sa incheie prezenta conventie consulara si au convenit urmatoarele:

    CAP. 1
    Dispozitii preliminare

    Art. 1
    Definitii
    1. In intelesul prezentei conventii, expresiile urmatoare se inteleg asa cum se precizeaza mai jos:
    a) prin post consular se intelege orice consulat general, consulat, viceconsulat sau agentie consulara;
    b) prin circumscriptie consulara se intelege teritoriul atribuit unui post consular pentru exercitarea functiilor consulare;
    c) prin sef de post consular se intelege persoana insarcinata sa actioneze in aceasta calitate;
    d) prin functionar consular se intelege orice persoana, inclusiv seful de post consular, insarcinata in aceasta calitate cu exercitarea functiilor consulare;
    e) prin angajat consular se intelege orice persoana angajata in serviciile administrative sau tehnice;
    f) prin membru al personalului de serviciu se intelege orice persoana afectata serviciului casnic al unui post consular;
    g) prin membru al postului consular se intelege functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    h) prin membru al personalului particular se intelege o persoana folosita in mod exclusiv in serviciul particular al unui membru al postului consular;
    i) prin membru de familie se intelege sotul sau sotia membrului postului consular, copiii si parintii lor, cu conditia ca aceste persoane sa locuiasca impreuna si sa ramana in intretinerea membrului postului consular;
    j) prin localuri consulare se intelege cladirile sau partile din cladiri si terenul aferent care, indiferent in a cui proprietate se afla, sunt folosite exclusiv pentru postul consular;
    k) prin arhive consulare se intelege toate hartiile, documentele, corespondenta, cartile, filmele, mijloacele tehnice folosite pentru culegerea si utilizarea informatiilor, registrele postului consular, precum si materialul de cifru, fisierele si mobilierul destinate sa le protejeze si sa le conserve;
    l) prin nava se intelege orice unitate plutitoare, autorizata sa arboreze pavilionul statului trimitator potrivit legilor sale, cu exceptia navelor militare;
    m) prin aeronava se intelege orice unitate zburatoare inregistrata in statul trimitator, purtand insemnele de inregistrare ale acestui stat, cu exceptia unitatilor zburatoare militare.
    2. Dispozitiile prezentei conventii, aplicabile cetatenilor statului trimitator, sunt aplicabile, de asemenea, atunci cand contextul admite, persoanelor juridice si altor subiecti fara statut de personalitate juridica, constituiti conform legislatiei statului trimitator si care isi au sediul social in acest stat.

    CAP. 2
    Stabilirea de posturi consulare si numirea membrilor posturilor consulare

    Art. 2
    Stabilirea unui post consular
    1. Un post consular nu poate fi stabilit pe teritoriul statului de resedinta decat cu consimtamantul acestui stat.
    2. Sediul postului consular, clasa si circumscriptia consulara sunt fixate de statul trimitator si supuse aprobarii statului de resedinta. Modificari ulterioare nu pot fi aduse de statul trimitator sediului postului consular, clasei sau circumscriptiei sale consulare decat cu consimtamantul statului de resedinta.
    Art. 3
    Numirea si admiterea sefului de post consular
    1. Seful de post consular este numit de statul trimitator si este admis pentru exercitarea functiilor sale de catre statul de resedinta.
    2. Sub rezerva dispozitiilor prezentei conventii, modalitatile de numire si de admitere a sefului de post consular sunt fixate prin legile, regulamentele si uzantele statului trimitator si, respectiv, ale statului de resedinta.
    Art. 4
    Patenta consulara sau notificarea numirii
    1. Seful de post consular primeste de la statul trimitator un document sub forma de patenta sau un act similar, intocmit pentru fiecare numire, atestand calitatea sa si indicand, ca regula generala, numele si prenumele sau, categoria si clasa sa, circumscriptia consulara si sediul postului consular.
    2. Statul trimitator transmite patenta sau actul similar, pe cale diplomatica sau pe orice alta cale potrivita, guvernului statului pe teritoriul caruia seful de post consular trebuie sa-si exercite functiile.
    3. Daca statul de resedinta este de acord, statul trimitator poate inlocui patenta sau actul similar printr-o notificare cuprinzand indicatiile prevazute la paragraful 1 din prezentul articol.
    Art. 5
    Exequaturul
    1. Seful de post consular este admis sa-si exercite functiile printr-o autorizatie a statului de resedinta, denumita exequatur, oricare ar fi forma acestei autorizatii.
    2. Statul care refuza sa elibereze un exequatur nu este obligat sa comunice statului trimitator motivele refuzului sau.
    3. Sub rezerva prevederilor art. 6 si 8, seful de post consular nu poate intra in functie inainte de a fi primit exequaturul.
    Art. 6
    Admiterea provizorie a sefilor de post consular
    In timpul cat asteapta eliberarea exequaturului, seful de post consular poate fi admis in mod provizoriu sa exercite functiile sale. In acest caz, dispozitiile prezentei conventii sunt aplicabile.
    Art. 7
    Exercitarea cu titlu temporar a functiilor sefului de post consular
    1. Daca seful postului consular este impiedicat sa-si exercite functiile sau daca postul sau este vacant, un gerant interimar poate actiona cu titlu provizoriu in calitate de sef al postului consular.
    2. Numele si prenumele gerantului interimar sunt notificate de catre misiunea diplomatica a statului trimitator sau, in lipsa unei misiuni diplomatice a acestui stat in statul de resedinta, de catre seful postului consular sau, in cazul in care acesta este impiedicat sa o faca, de catre orice autoritate competenta a statului trimitator Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta sau autoritatii desemnate de acest minister. In general, aceasta notificare trebuie facuta in prealabil. Statul de resedinta poate supune consimtamantului sau admiterea ca gerant interimar a unei persoane care nu este nici agent diplomatic, nici functionar consular al statului trimitator in statul de resedinta.
    3. Autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa acorde asistenta si protectie gerantului interimar. In perioada gestiunii sale, dispozitiile prezentei conventii ii sunt aplicabile in aceeasi masura ca si sefului de post consular respectiv.
    4. Daca, in circumstantele prevazute la paragraful 1 din acest articol, un membru al personalului diplomatic al misiunii diplomatice sau un reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe al statului trimitator este numit de acest stat in calitate de gerant interimar, acesta beneficiaza de privilegii si imunitati diplomatice.
    Art. 8
    Notificarea catre autoritatile circumscriptiei consulare
    De indata ce seful postului consular a fost admis, chiar cu titlu provizoriu, sa-si exercite functiile, statul de resedinta este obligat sa informeze imediat autoritatile competente ale circumscriptiei consulare si sa ia masurile necesare pentru a-i permite sa se achite de obligatiile misiunii sale si sa beneficieze de tratamentul prevazut prin prezenta conventie.
    Art. 9
    Cetatenia functionarilor consulari
    Functionarii consulari trebuie sa aiba cetatenia statului trimitator.
    Art. 10
    Exercitarea functiilor consulare intr-un stat tert
    Statul trimitator poate, dupa notificarea statelor interesate si daca nici unul dintre acestea nu se opune in mod expres, sa insarcineze un post consular stabilit intr-un stat sa-si asume exercitarea functiilor consulare intr-un alt stat.
    Art. 11
    Exercitarea functiilor consulare pentru un stat tert.
    Dupa notificarea corespunzatoare facuta statului de resedinta si daca acesta nu se opune, un post consular al statului trimitator poate exercita functii consulare in statul de resedinta pentru un stat tert.
    Art. 12
    Functionari consulari onorifici
    Fiecare dintre cele doua parti contractante poate numi si primi functionari consulari onorifici in cadrul relatiilor lor bilaterale, aplicand in privinta acestor functionari dispozitiile cap. III din Conventia de la Viena asupra relatiilor consulare si, atunci cand contextul permite, dispozitiile prezentei conventii.
    Functionarii consulari onorifici pot avea cetatenia statului trimitator, a statului de resedinta sau a unui stat tert.
    Art. 13
    Notificarea catre statul de resedinta a sosirilor si plecarilor
    Sunt notificate, in scris, la Ministerul Afacerilor Externe al statului de resedinta:
    a) sosirea unui membru al postului consular dupa numire, plecarea sa definitiva sau incetarea exercitarii functiilor sale, precum si orice alte schimbari referitoare la statutul sau, care pot sa se produca in cursul serviciului sau la postul consular;
    b) sosirea si plecarea definitiva a unei persoane din familia unui membru al postului consular si, daca este cazul, faptul ca o persoana devine sau inceteaza a mai fi membru al familiei;
    c) sosirea si plecarea definitiva a unui membru al personalului particular si incetarea serviciului sau;
    d) angajarea si concedierea unei persoane care isi are domiciliul in statul de resedinta ca membru al postului consular sau ca membru al personalului particular.
    Art. 14
    Documente de identitate
    1. Autoritatile competente ale statului de resedinta elibereaza, in mod gratuit, fiecarui functionar consular un document care sa ateste identitatea si calitatea sa, mentionand functiile pe care le indeplineste.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol se aplica si angajatilor consulari, membrilor personalului de serviciu si membrilor personalului particular, cu conditia ca aceste persoane sa nu fie nici cetateni, nici rezidenti ai statului de resedinta.
    Art. 15
    Incetarea functiilor unui membru al unui post consular
    1. Functiile unui membru al unui post consular inceteaza, indeosebi, prin:
    a) notificarea de catre statul trimitator catre statul de resedinta a faptului ca functiile lui au incetat;
    b) retragerea exequaturului;
    c) notificarea statului de resedinta catre statul trimitator a faptului ca el a incetat sa mai considere persoana in cauza ca membru al postului consular.
    2. Statul de resedinta poate, in orice moment, si fara a fi obligat sa-si motiveze decizia, sa comunice pe cale diplomatica statului trimitator ca exequaturul acordat sefului postului consular se retrage sau ca un functionar consular este declarat persona non grata sau ca orice alt membru al postului consular nu mai este acceptabil. In acest caz, statul trimitator recheama persoana in cauza, daca aceasta a intrat deja in exercitiul functiilor sale. Daca statul trimitator nu executa intr-un termen rezonabil aceasta obligatie, statul de resedinta poate inceta sa considere persoana in cauza membru al postului consular.

    CAP. 3
    Facilitati, privilegii si imunitati

    Art. 16
    Facilitatile acordate postului consular pentru activitatea sa
    Statul de resedinta acorda postului consular orice inlesniri pentru indeplinirea functiilor consulare si ia masurile necesare pentru ca membrii postului consular sa-si poata exercita activitatea oficiala si sa beneficieze de privilegiile si imunitatile prevazute in prezenta conventie.
    Art. 17
    Folosirea drapelului si a stemei nationale
    1. Statul trimitator are dreptul de a folosi drapelul sau national si scutul cu stema sa de stat in statul de resedinta, conform prevederilor prezentului articol.
    2. Drapelul national al statului trimitator poate fi arborat pe cladirea ocupata de postul consular, pe resedinta sefului postului consular si pe mijloacele sale de transport, atunci cand acestea sunt folosite in interes oficial.
    3. Stema statului trimitator avand o inscriptie corespunzatoare, in limba statului trimitator si cea a statului de resedinta, care sa indice postul consular poate fi pusa pe cladirea postului consular si pe resedinta sefului postului consular.
    4. In exercitarea dreptului acordat prin prezentul articol, se va tine seama de legile, regulamentele si uzantele statului de resedinta.
    Art. 18
    Locuinte
    Statul de resedinta sprijina statul trimitator, in cadrul legilor si reglementarilor sale, sa-si procure localurile necesare postului consular si, in caz de nevoie, locuinte convenabile pentru membrii postului consular.
    Art. 19
    Achizitionarea de terenuri si de cladiri
    1. Statul trimitator are dreptul, in cadrul legilor si reglementarilor statului de resedinta:
    a) sa achizitioneze, posede sau sa inchirieze terenuri, cladiri sau parti de cladiri destinate birourilor postului consular, resedintei sefului de post consular sau locuintelor celorlalti membri ai postului consular;
    b) sa construiasca sau sa amenajeze, in aceleasi scopuri, cladirile aflate pe terenurile cumparate;
    c) sa transfere proprietatea terenurilor, cladirilor sau unor parti din cladiri astfel achizitionate sau construite.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol nu dispenseaza statul trimitator de obligatia de a respecta reglementarile si restrictiile in materie de constructii, urbanism, protectia ansamblurilor arhitectonice si monumentelor, cu aplicare pe teritoriul unde se afla terenurile, cladirile sau parti de cladiri destinate localurilor consulare.
    Art. 20
    Inviolabilitatea localurilor consulare si a resedintei
    1. Localurile consulare, ca si resedinta sefului postului consular, sunt inviolabile. Autoritatile statului de resedinta nu pot patrunde in acestea decat cu consimtamantul sefului postului consular, sefului misiunii diplomatice a statului trimitator sau al persoanei desemnate de unul dintre acestia.
    2. Statul de resedinta are obligatia speciala de a lua orice masuri necesare pentru a impiedica violarea sau deteriorarea localurilor consulare si pentru a impiedica tulburarea linistii postului consular sau atingerea demnitatii sale.
    Art. 21
    Scutirea de rechizitie
    Localurile consulare, resedinta sefului de post consular si locuintele celorlalti membri ai postului consular, mobilierul lor, bunurile postului consular ca si mijloacele de transport nu pot face obiectul nici unei forme de rechizitie in scopuri de aparare nationala sau de utilitate publica.
    Art. 22
    Scutirea fiscala a localurilor consulare si a mijloacelor de transport
    1. Localurile consulare si resedinta sefului de post consular, ca si locuintele membrilor postului consular, asupra carora statul trimitator sau orice persoana actionand in numele acestui stat este proprietar sau locatar, sunt scutite de orice impozite si taxe de orice fel, nationale, regionale sau comunale, cu exceptia taxelor percepute ca remunerare pentru servicii prestate.
    2. Scutirea fiscala prevazuta la paragraful 1 al prezentului articol nu se aplica acestor impozite si taxe cand, dupa legile si regulamentele statului de resedinta, ele sunt in sarcina persoanei care a contractat cu statul trimitator sau cu persoana care actioneaza in numele acestui stat.
    3. Dispozitiile prezentului articol se aplica, de asemenea, mijloacelor de transport folosite pentru nevoile postului consular.
    Art. 23
    Inviolabilitatea arhivelor si documentelor consulare
    Arhivele si documentele consulare sunt inviolabile in orice moment si in orice loc s-ar gasi.
    Art. 24
    Libertatea de comunicare
    1. Statul de resedinta permite si protejeaza libera comunicare a postului consular pentru orice scopuri oficiale.
    Comunicand cu guvernul, cu misiunile diplomatice si cu celelalte posturi consulare ale statului trimitator, oriunde s-ar gasi ele, postul consular poate folosi toate mijloacele de comunicatie potrivite, inclusiv curierii diplomatici sau consulari, valiza diplomatica sau consulara si mesajele in cod sau cifrate. Totusi, postul consular nu poate instala si utiliza un post de radioemisie decat cu asentimentul statului de resedinta.
    2. Corespondenta oficiala a postului consular este inviolabila. Prin expresia corespondenta oficiala se intelege intreaga corespondenta referitoare la postul consular si la functiile sale.
    3. Valiza consulara nu trebuie sa fie nici deschisa si nici retinuta. Totusi, daca autoritatile competente ale statului de resedinta au motive serioase sa creada ca valiza contine alte obiecte decat corespondenta, documentele si obiectele vizate in paragraful 4 din prezentul articol, ele pot cere ca valiza sa fie deschisa in prezenta lor de catre un reprezentant autorizat al statului trimitator. Daca autoritatile statului trimitator refuza sa satisfaca cererea, valiza este inapoiata la locul de origine.
    4. Coletele care constituie valiza consulara trebuie sa poarte semne exterioare vizibile ale caracterului lor si nu pot contine decat corespondenta oficiala si documente sau obiecte destinate exclusiv pentru folosinta oficiala.
    5. Curierul consular trebuie sa poarte un document oficial in care sa se ateste calitatea sa si sa se precizeze numarul de colete care constituie valiza consulara. Afara de cazul cand statul de resedinta consimte la aceasta, el nu trebuie sa fie nici cetatean al statului de resedinta, nici, cu exceptia cand el este cetatean al statului trimitator, o persoana cu resedinta permanenta in statul de resedinta. In exercitarea functiilor sale, acest curier este protejat de catre statul de resedinta. El se bucura de inviolabilitatea persoanei sale si nu poate fi supus nici unei forme de arest, de detentie sau altei forme de limitare a libertatii sale personale.
    6. Statul trimitator, misiunile sale diplomatice si posturile sale consulare pot desemna curieri consulari ad-hoc. In acest caz, prevederile paragrafului 5 din prezentul articol sunt, de asemenea, aplicabile, sub rezerva ca imunitatile care sunt mentionate in el vor inceta sa se aplice din momentul in care curierul va fi remis destinatarului valiza consulara pe care o are in grija.
    7. Valiza consulara poate fi incredintata comandantului unei nave sau al unei aeronave care trebuie sa soseasca intr-un punct de intrare autorizat. Acest comandant trebuie sa poarte un document oficial indicand numarul de colete care constituie valiza, dar el nu este considerat curier consular. Printr-un aranjament cu autoritatile locale competente, postul consular poate trimite pe unul dintre membrii sai sa ia valiza, in mod direct si liber, de la comandantul navei sau al aeronavei si sa-i predea o asemenea valiza in acelasi mod.
    Art. 25
    Protectia functionarilor consulari
    Statul de resedinta va trata pe functionarii consulari cu respectul cuvenit si va lua toate masurile necesare pentru a impiedica orice atingere adusa persoanei, libertatii si demnitatii lor.
    Art. 26
    Inviolabilitatea personala si imunitatea de jurisdictie
    1. Functionarul consular beneficiaza de imunitate de jurisdictie in statul de resedinta in materie penala, civila si administrativa. El beneficiaza de inviolabilitate personala si nu poate fi nici arestat, nici detinut, nici privat de libertate sub nici o forma.
    2. Angajatul consular si membrul personalului de serviciu beneficiaza de imunitate de jurisdictie in statul de resedinta in materie penala, civila si administrativa pentru actele indeplinite in exercitarea functiilor lor oficiale.
    3. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica cauzelor civile:
    a) rezultand din incheierea, de catre un membru al postului consular, a unui contract in care interesatul nu figureaza in mod expres sau implicit in calitate de reprezentant al statului trimitator;
    b) intentate pentru o paguba rezultata dintr-un accident cauzat in statul de resedinta de catre un membru al postului consular, indiferent de felul mijlocului de transport;
    c) referitoare la succesiuni in care un membru al postului consular, considerat ca persoana particulara actioneaza in calitate de mostenitor, de legatar, de executor testamentar, de administrator sau curator al unei succesiuni.
    Art. 27
    Obligatia de a depune ca martor
    1. Membrii postului consular pot fi chemati sa depuna ca martori la cererea autoritatilor judiciare sau altor autoritati competente ale statului de resedinta. Totusi, nici o masura coercitiva sau alta sanctiune nu va putea fi luata fata de functionarii consulari.
    Angajatul consular si membrul personalului de serviciu nu trebuie sa refuze sa depuna ca martor daca nu se afla in situatia mentionata la paragraful 3 din prezentul articol.
    2. Autoritatea care solicita marturia trebuie sa evite a impiedica functionarul consular in indeplinirea functiilor sale. Ea poate sa obtina marturia lui la resedinta lui, la postul consular, sau sa accepte o declaratie scrisa din partea sa ori de cate ori acest lucru este posibil.
    3. Membrii postului consular nu sunt obligati sa depuna marturie asupra faptelor care au legatura cu exercitarea functiilor lor si sa prezinte corespondenta si documentele oficiale referitoare la acestea. Ei au, de asemenea, dreptul de a refuza sa depuna marturie in calitate de experti asupra legislatiei statului trimitator.
    Aceasta dispozitie este aplicabila si membrilor personalului particular atunci cand este vorba de fapte legate de activitatea postului consular.
    Art. 28
    Renuntarea la privilegii si imunitati
    1. Statul trimitator poate renunta la privilegiile si imunitatile prevazute in art. 26 paragraful 1 si 2 si art. 27. Aceasta renuntare trebuie sa fie intotdeauna expresa si comunicata in scris statului de resedinta.
    2. Daca un membru al postului consular angajeaza o procedura intr-o materie in care ar beneficia de imunitate de jurisdictie, el nu poate invoca imunitatea de jurisdictie fata de nici o cerere reconventionala legata direct de cererea principala.
    3. Renuntarea la imunitatea de jurisdictie pentru o activitate civila sau administrativa nu este considerata ca renuntare la imunitate in ceea ce priveste masurile de executare a hotararii. Pentru aceste masuri de executare este necesara o renuntare distincta.
    Art. 29
    Scutirea de prestatii personale si reale
    Statul de resedinta scuteste pe membrii postului consular de orice prestatii personale si de orice servicii de interes public, indiferent de caracterul lor, ca si de sarcinile militare, cum ar fi rechizitiile, contributiile si incartiruirile militare.
    Art. 30
    Scutirea de obligatia de inmatriculare a strainilor
    Membrii postului consular sunt scutiti de toate obligatiile prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta in materie de inmatriculare a strainilor, de permise de sedere ca si de alte formalitati privind strainii.
    Art. 31
    Scutirea fiscala
    1. Membrii postului consular sunt scutiti de orice impozite si taxe, personale si reale, nationale, regionale si comunale, cu exceptia:
    a) impozitelor indirecte incorporate in mod normal in pretul marfurilor sau serviciilor;
    b) impozitelor si taxelor pe bunurile imobile particulare situate pe teritoriul statului de resedinta, sub rezerva dispozitiilor art. 22;
    c) drepturilor de succesiune si de mutatie percepute de catre statul de resedinta, sub rezerva prevederilor art. 33;
    d) impozitelor si taxelor pe orice fel de venituri particulare care-si au sursa in statul de resedinta;
    e) drepturilor percepute ca remunerare a serviciilor particulare prestate;
    f) taxelor de inregistrare, de grefa, de ipoteca si de timbru, sub rezerva dispozitiilor art. 22.
    2. Membrii postului consular care angajeaza persoane ale caror retributii sau salarii nu sunt scutite de impozitul pe venit in statul de resedinta trebuie sa respecte obligatiile pe care legile si reglementarile acestui stat le impun in materie de percepere a impozitului pe venit.
    Art. 32
    Scutirea de taxe vamale si de control vamal
    1. In conformitate cu legile si regulamentele sale, statul de resedinta autorizeaza, intrarea si iesirea si acorda scutirea de orice taxe vamale, taxe si alte redevente conexe, altele decat cheltuielile de depozitare, de transport si cheltuieli pentru servicii similare pentru:
    a) obiectele destinate folosirii oficiale a postului consular;
    b) obiectele destinate uzului personal al functionarului consular, inclusiv efectele destinate instalarii sale.
    2. Angajatul consular beneficiaza de privilegiile si scutirile prevazute la paragraful 1 lit. b) din prezentul articol in ceea ce priveste obiectele importante cu ocazia primei sale instalari.
    3. Functionarul consular este scutit de controlul bagajului sau personal, daca nu exista motive serioase sa se presupuna ca acesta contine obiecte care nu beneficiaza de scutirile mentionate la paragraful 1 lit. b) din prezentul articol sau obiecte al caror import sau export este interzis de legile statului de resedinta sau supus regulamentelor sale de carantina. Intr-un asemenea caz, controlul nu se poate face decat in prezenta functionarului consular, a unui membru al familiei sale sau a reprezentantului lor autorizat.
    Art. 33
    Succesiunea unui membru al postului consular
    In caz de deces al unui membru al postului consular, statul de resedinta:
    a) va permite exportul bunurilor mobile ale defunctului;
    b) nu va percepe taxe de succesiune sau de mutatie asupra bunurilor mobile, a caror prezenta in statul de resedinta se datora exclusiv prezentei in acest stat a defunctului in calitate de membru al postului consular.
    Art. 34
    Libertatea de deplasare
    Sub rezerva legilor si a regulamentelor referitoare la zonele in care accesul este interzis sau reglementat din motive de securitate nationala, statul de resedinta asigura tuturor membrilor postului consular libertatea de deplasare si de circulatie pe teritoriul sau.
    Art. 35
    Asigurarea mijloacelor de transport
    Mijloacele de transport proprietate a statului trimitator si destinate uzului postului consular, sau care sunt proprietate a membrilor postului consular, trebuie sa faca obiectul unei asigurari obligatorii.
    Art. 36
    Privilegii si imunitati ale membrilor de familie
    Membrii familiei unui membru al postului consular beneficiaza de privilegiile prevazute la art. 14, 26, 27 paragraful 3 si la art. 29, 30, 31, 32 paragraful 1 lit. b) si paragraful 2, ca si art. 33 si 34 din prezenta conventie, cu conditia ca acestia sa nu fie cetateni ai statului de resedinta, sa nu domicilieze in acest stat si sa nu exercite nici o activitate lucrativa.
    Art. 37
    Persoane care nu se bucura de privilegii si imunitati
    1. Membrii postului consular care sunt cetateni ai statului de resedinta sau rezidenti permanenti in acest stat nu beneficiaza de privilegiile si imunitatile definite prin prezenta conventie, sub rezerva paragrafului 3 de la art. 27.
    2. Totusi, statul de resedinta trebuie sa-si exercite jurisdictia asupra persoanelor enumerate la paragraful 1 din prezentul articol in asa fel incat sa nu impiedice fara motiv exercitarea functiilor postului consular.

    CAP. 4
    Functii consulare

    Art. 38
    Functii consulare generale
    Functionarul consular are dreptul sa favorizeze, sub toate formele, dezvoltarea relatiilor economice, comerciale, culturale si stiintifice, precum si a turismului intre statul trimitator si statul de resedinta, sa promoveze, in orice alt mod, relatiile prietenesti intre statul trimitator si statul de resedinta si sa protejeze drepturile si interesele statului trimitator si ale cetatenilor sai.
    Art. 39
    Comunicarea cu autoritatile statului de resedinta
    1. Functionarul consular isi exercita functiile in circumscriptia sa consulara. Totusi, in cazuri exceptionale, el isi poate exercita functiile in afara acestei circumscriptii cu consimtamantul statului de resedinta.
    2. In exercitarea functiilor sale, functionarul consular se poate adresa:
    a) autoritatilor locale componente ale circumscriptiei consulare;
    b) autoritatilor centrale competente ale statului de resedinta, in masura in care acest lucru este permis de legile, regulamentele si uzantele acestui stat, ca si de acordurile internationale.
    Art. 40
    Reprezentarea pe langa organizatii internationale
    Functionarul consular poate actiona, dupa notificarea facuta statului de resedinta, in calitate de reprezentant al statului trimitator pe langa organizatii internationale.
    Art. 41
    Reprezentarea cetatenilor in fata tribunalelor statului de resedinta
    1. Functionarul consular are dreptul, sub rezerva practicilor si procedurilor in vigoare in statul de resedinta, sa reprezinte cetatenii statului trimitator sau sa ia masuri in scopul reprezentarii corespunzatoare a acestora in fata tribunalelor sau altor autoritati ale statului de resedinta, pentru a cere, conform legilor si regulamentelor statului de resedinta, adoptarea de masuri provizorii in vederea apararii drepturilor si intereselor cetatenilor sai atunci cand, datorita absentei lor sau din oricare alta cauza, ei nu-si pot apara in timp util drepturile si interesele.
    2. Reprezentarea la care se refera paragraful 1 al prezentului articol ia sfarsit in momentul in care persoana reprezentata isi desemneaza mandatarul sau isi asigura ea insasi apararea drepturilor si intereselor.
    Art. 42
    Inregistrarea cetatenilor, eliberarea de pasapoarte si vize
    Functionarul consular are dreptul:
    a) sa inregistreze cetatenii statului trimitator;
    b) sa elibereze cetatenilor statului trimitator pasapoarte sau alte documente de calatorie, sa le reinnoiasca, sa faca modificari in acestea si sa le anuleze;
    c) sa acorde vize.
    Art. 43
    Functii referitoare la starea civila
    1. Seful postului consular are dreptul sa celebreze casatorii cu conditia ca cei doi soti sa nu aiba decat cetatenia statului trimitator. Postul consular informeaza autoritatile competente ale statului de resedinta in legatura cu casatoriile incheiate, daca legislatia statului de resedinta o impune.
    2. Functionarul consular are dreptul sa tina registrul de nasteri, casatorii si decese sau sa primeasca avizele si documentele privind nasterile, casatoriile sau decesele cetatenilor statului trimitator si sa elibereze documentele corespunzatoare. Totusi, aceasta dispozitie nu dispenseaza cetatenii statului trimitator de obligatia de a respecta legislatia statului de resedinta in materie de inregistrare a nasterilor, casatoriilor si deceselor.
    3. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor trimite postului consular, in scopuri oficiale, la cererea sa, imediat si gratuit, copiile si extrasele documentelor de stare civila privind cetatenii statului trimitator.
    Art. 44
    Functii notariale
    1. Functionarul consular are dreptul:
    a) sa primeasca, intocmeasca si legalizeze declaratiile cetatenilor statului trimitator;
    b) sa primeasca, intocmeasca si legalizeze dispozitiile de ultima vointa si alte documente constatand acte juridice unilaterale ale cetatenilor statului trimitator, intocmite conform legilor acestui stat;
    c) sa legalizeze documentele, semnaturile si sigiliile pe documentele cetatenilor statului trimitator;
    d) sa legalizeze orice documente eliberate de autoritatile statului trimitator sau ale statului de resedinta, sa legalizeze copiile si extrasele acestor documente;
    e) sa traduca documentele si sa certifice traducerea conforma;
    f) sa intocmeasca si sa legalizeze contractele incheiate intre cetatenii statului trimitator, daca acestea nu se refera la stabilirea, transferul sau extinderea drepturilor reale asupra bunurilor imobile situate in statul de resedinta;
    g) sa intocmeasca si sa legalizeze contractele, indiferent de nationalitatea partilor, daca aceste contracte privesc bunurile sau drepturile situate in statul trimitator si daca acestea trebuie sa produca efecte juridice numai in acest stat;
    h) sa legalizeze sau sa elibereze, conform dispozitiilor legale ale statului trimitator, certificatele de origine ca si alte documente similare pentru marfuri;
    i) sa publice in localurile consulare anunturi privind orice probleme legate de drepturile si obligatiile sau interesele cetatenilor statului trimitator.
    2. Documentele enumerate la paragraful 1 din prezentul articol, intocmite, legalizate sau certificate de functionarul consular, sunt considerate ca documente oficiale, valabil legalizate si avand aceeasi forta probanta si producand aceleasi efecte ca si documentele legalizate de autoritatile competente ale statului de resedinta.
    Art. 45
    Primirea in depozit
    1. Functionarul consular are dreptul sa primeasca in depozit documente, sume de bani si obiecte de valoare care ii sunt remise de cetatenii statului trimitator.
    2. Functionarul consular are, de asemenea, dreptul sa primeasca, pentru a le transmite proprietarului lor, obiectele pierdute de cetatenii statului trimitator in timpul sejurului lor in statul de resedinta.
    Art. 46
    Tutela si curatela
    1. Autoritatile statului de resedinta informeaza postul consular in legatura cu necesitatea de a institui tutela sau curatela pentru un cetatean al statului trimitator minor sau care are o capacitate limitata de a contracta sau de a asigura protectia bunurilor aflate in statul de resedinta si ca cetateanul statului trimitator nu este in stare sa administreze, indiferent de motive.
    2. Functionarul consular poate comunica subiectilor sai problemele avute in vedere la paragraful 1 al prezentului articol cu autoritatile competente ale statului de resedinta si, in special, propune persoana care sa actioneze in calitate de tutore sau curator.
    Art. 47
    Comunicarea cu cetatenii statului trimitator
    Functionarul consular are dreptul de a comunica cu orice cetatean al statului trimitator, sa-i acorde asistenta, sa-l indrume si, in caz de nevoie, sa-i asigure asistenta juridica. Statul de resedinta nu va limita in nici un fel posibilitatile de comunicare ale cetatenilor statului trimitator cu postul consular si nici accesul la acest post.
    Art. 48
    Comunicarea cu cetatenii privati de libertate
    1. Functionarul consular va fi informat fara intarziere si cel mai tarziu in 3 zile, de catre autoritatile competente ale statului de resedinta, in legatura cu arestarea, detentia sau oricare alta masura privativa de libertate care ar lovi un cetatean al statului trimitator in circumscriptia sa.
    2. Functionarul consular are dreptul sa viziteze si sa comunice cu cetateanul statului trimitator arestat, supus altor forme de limitare a libertatii personale sau care executa o pedeapsa privativa de libertate si, dupa caz, sa ii acorde sprijin pentru asigurarea apararii. Dreptul de vizita si de comunicare se acorda periodic si va putea fi exercitat cat mai curand posibil, fara a putea fi amanat dupa implinirea termenului de 4 zile de la data luarii masurii de privare sau de limitare a libertatii personale.
    3. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa persoanele in cauza despre posibilitatea de a comunica cu functionarul consular.
    4. Vizitele mentionate la paragrafele 2 si 3 din prezentul articol vor avea loc in conformitate cu legile si regulamentele statului de resedinta. Se intelege ca aceste legi si regulamente nu trebuie sa impiedice exercitarea functiilor consulare.
    Art. 49
    Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa imediat functionarul consular in legatura cu toate accidentele grave de circulatie ale cetatenilor statului trimitator. La cererea postului consular acestea ii vor pune la dispozitie documentele intocmite de organele competente in legatura cu accidentul in care a fost implicat un cetatean al statului trimitator.
    Art. 50
    Decesul unui cetatean
    Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, fara intarziere, functionarul consular in legatura cu decesul unui cetatean al statului trimitator. La cererea postului consular, acestea ii vor pune la dispozitie gratuit un certificat de deces ori o copie a altui document confirmand decesul.
    Art. 51
    Succesiunea
    1. Autoritatile competente ale statului de resedinta informeaza fara intarziere functionarul consular in legatura cu deschiderea, in acest stat, a unei succesiuni, ca urmare a decesului unui cetatean al statului trimitator, precum si in legatura cu deschiderea unei succesiuni, indiferent de nationalitatea persoanei decedate, la care poate fi interesat un cetatean al statului trimitator in calitate de mostenitor, titular de drepturi sau legatar.
    2. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor lua masurile necesare prevazute de legile si regulamentele acestui stat pentru a proteja succesiunea si pentru a transmite functionarului consular copia testamentului, daca acesta a fost intocmit, precum si toate informatiile de care acestea dispun in legatura cu titularii de drepturi, domiciliul lor permanent si temporar, valoarea si compozitia succesiunii, inclusiv sumele provenind din asigurari sociale, veniturile, politele de asigurare. Ele vor informa, de asemenea, asupra datei de deschidere a procedurii succesorale sau a stadiului acestei proceduri.
    3. Functionarul consular este autorizat sa reprezinte, fara a fi necesar sa prezinte o procura, direct sau indirect prin intermediul reprezentantului sau, in fata tribunalelor sau altor autoritati competente ale statului de resedinta, un cetatean al statului trimitator care are dreptul la o succesiune sau care are pretentii la o succesiune in statul de resedinta, in cazul in care acest mostenitor este absent sau nu a desemnat un alt mandatar.
    4. Functionarul consular are dreptul sa ceara autoritatilor competente ale statului de resedinta:
    a) conservarea succesiunii, punerea sau ridicarea de sigilii, luarea de masuri in vederea conservarii succesiunii, inclusiv desemnarea unui administrator al succesiunii, precum si sa participe la aceste operatiuni;
    b) vanzarea bunurilor care fac parte din succesiune ca si comunicarea datei fixate pentru aceasta vanzare astfel incat el sa poata fi prezent.
    5. In momentul incheierii procedurii succesorale sau a altor formalitati oficiale, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, fara intarziere, functionarul consular si, dupa plata datoriilor, taxelor si impozitelor, ii vor transmite in termen de 3 luni succesiunea sau partile personale ale persoanelor pe care le reprezinta.
    6. In cazul in care valoarea succesiunii nu este importanta, functionarul consular va putea cere ca bunurile succesorale sa-i fie remise. El va avea atunci dreptul de a le transmite persoanelor interesate.
    7. Functionarul consular are dreptul de a primi pentru a le transmite persoanelor interesate, partile personale si legatele revenind cetatenilor statului trimitator, care nu domiciliaza in statul de resedinta, precum si de a primi sumele care revin persoanelor interesate cu titlu de indemnizatie, de pensie, de asigurari sociale, arierate de salarii si de polite de asigurare.
    8. Daca un cetatean al statului trimitator, care nu are domiciliul permanent in statul de resedinta, a decedat in timpul unui sejur temporar in acest stat, bunurile sale trebuie protejate de autoritatile competente ale statului de resedinta si apoi transmise, fara o procedura speciala, functionarului consular al statului trimitator. Functionarul consular trebuie sa acopere datoriile contractate de defunct in timpul sejurului sau in statul de resedinta pana la un nivel care sa nu depaseasca valoarea acestor bunuri.
    9. Transferul bunurilor si activelor in statul trimitator in aplicarea dispozitiilor paragrafelor 5, 6, 7 si 8 din prezentul articol nu se putea face decat in conformitate cu legislatia statului de resedinta.
    Art. 52
    Asistenta acordata navelor
    1. Functionarul consular are dreptul sa acorde orice fel de asistenta prevazuta in prezenta conventie navelor statului trimitator, precum si echipajelor acestor nave in timpul sejurului lor in apele teritoriale sau interioare ale statului de resedinta, inclusiv in porturi, de indata ce aceste nave au fost admise la libera practica. El poate beneficia de dreptul de control si de inspectie asupra navelor acestui stat si a echipajelor lor. In acest scop, el poate vizita navele statului trimitator si primi comandantii si echipajele acestor nave.
    2. In indeplinirea tuturor actelor privind nava statului trimitator, comandantul sau echipajul sau, functionarul consular poate solicita asistenta autoritatilor competente ale statului de resedinta.
    Art. 53
    Dreptul functionarului consular privind nava si echipajul sau
    In ce priveste navele statului trimitator, functionarul consular are dreptul:
    a) fara a prejudicia drepturile autoritatilor statului de resedinta, sa chestioneze pe comandantul navei sau oricare alt membru al echipajului, sa verifice, sa primeasca, sa vizeze, sa intocmeasca sau sa semneze orice fel de certificat sau alte documente privind nava, sa primeasca declaratii privind nava, incarcatura sau voiajul, precum si sa elibereze documentele indispensabile pentru a facilita intrarea, sejurul si iesirea navei;
    b) sa intervina in vederea solutionarii sau facilitarii solutionarii, conform legislatiei statului trimitator, a oricaror diferende intre comandant si ceilalti membri ai echipajului, inclusiv diferendele privind contractele de angajare si conditiile de munca;
    c) sa dispuna in legatura cu inrolarea sau concedierea comandantului si altor membri ai echipajului;
    d) sa ia masurile necesare in vederea asigurarii spitalizarii si repatrierii comandantului sau a oricarui alt membru al echipajului;
    e) sa acorde sprijin si asistenta comandantului navei sau oricarui alt membru al echipajului in raporturile lor cu tribunalele si alte autoritati ale statului de resedinta;
    f) sa ia toate masurile utile pentru a apara disciplina si ordinea la bordul navei.
    Art. 54
    Interventia autoritatilor statului de resedinta la bordul navelor
    1. In cazul in care un tribunal sau oricare alta autoritate din statul de resedinta are intentia sa aresteze sau sa retina la bordul navei statului trimitator pe comandant, un alt membru al echipajului, un pasager al acestei nave sau oricare alta persoana care nu este cetatean al statului de resedinta, sau sa sechestreze un bun aflat la bord, sau sa angajeze o ancheta oficiala la bord, autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa informeze, in prealabil, functionarul consular astfel incat el sa poata asista la executarea unor astfel de masuri. Daca datorita urgentei afacerii nu a fost posibil sa fie informat functionarul consular sau nici un functionar consular nu a fost prezent la executarea masurilor, autoritatile statului de resedinta informeaza fara intarziere si in mod complet functionarul consular in legatura cu masurile pe care le-au luat. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor facilita functionarului consular vizita la persoana arestata sau retinuta, ca si comunicarea cu aceasta persoana si luarea de masuri corespunzatoare menite sa protejeze interesele persoanei sau navei interesate.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol nu se aplica in cazul unui control uzual, efectuat de autoritatile statului de resedinta in materie de pasapoarte, vama, sanatate publica, poluarea marii si apararea vietii umane in mare sau in cazul oricarui alt demers intreprins la cererea sau cu consimtamantul comandantului navei.
    Art. 55
    Avaria sau naufragiul navei
    1. Daca o nava a statului trimitator naufragiaza, este deteriorata, esuata, aruncata pe tarm sau sufera orice alta avarie in apele teritoriale sau interioare ale statului de resedinta, inclusiv in porturi, autoritatile competente ale acestui stat vor informa fara intarziere functionarul consular in legatura cu aceasta.
    2. In cazurile enumerate la paragraful 1 din prezentul articol, autoritatile competente ale statului de resedinta vor lua, conform legilor statului de resedinta, masurile necesare pentru a organiza salvarea si protectia navei, a pasagerilor, echipajului, echipamentului navei, incarcaturii, proviziilor si altor obiecte aflate la bord si, de asemenea, pentru a evita orice prejudiciu adus proprietatii si orice dezordine la bord, sau pentru a le elimina. Aceste masuri vor fi luate, de asemenea, si fata de obiectele care fac parte din nava sau din incarcatura sa si care au fost aruncate peste bord. Autoritatile statului de resedinta vor informa functionarul consular in legatura cu masurile luate. Aceste autoritati vor ajuta functionarul consular pentru a putea lua toate masurile ca urmare a avariei, esuarii sau naufragiului.
    3. Atunci cand o nava naufragiata a statului trimitator, echipamentul sau, incarcatura, proviziile sau alte obiecte care erau la bord sunt gasite pe tarmul statului de resedinta sau in apropiere sau sunt aduse in portul acestui stat si nici comandantul navei, nici mandatarul sau, nici agentul maritim, nici reprezentantii asigurarilor nu sunt prezenti sau nu pot lua masurile necesare de conservare sau de administrare, functionarul consular este autorizat sa ia, in calitate de reprezentant al proprietarului navei, masurile pe care proprietarul le-ar fi putut lua in acelasi scop daca ar fi fost prezent.
    4. Functionarul consular poate, de asemenea, sa ia masurile prevazute in paragraful 3 al prezentului articol, in legatura cu orice obiect apartinand unui cetatean al statului trimitator si provenind de la bordul sau din incarcatura unei nave, indiferent de nationalitatea sa, adusa intr-un port sau gasita pe tarm sau in apropierea tarmului, sau de pe nava avariata, esuata sau naufragiata. Autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa informeze, fara intarziere, functionarul consular despre existenta unui asemenea obiect.
    5. Functionarul consular are dreptul sa participe la ancheta deschisa pentru a determina cauzele avariei, esuarii sau naufragiului, conformandu-se legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    Art. 56
    Decesul sau disparitia unui membru al echipajului
    1. Daca comandantul sau oricare alt membru al echipajului unei nave a statului trimitator moare sau dispare in statul de resedinta la bordul navei sau pe uscat, comandantul sau inlocuitorul sau ca si functionarul consular al statului trimitator sunt singurii competenti sa faca inventarul obiectelor, valorilor sau altor bunuri lasate de defunct sau disparut si sa efectueze celelalte demersuri necesare pentru conservarea bunurilor si pentru transmiterea lor in vederea lichidarii succesiunii. Totusi, daca defunctul sau disparutul este cetatean al statului de resedinta, comandantul sau inlocuitorul sau intocmeste inventarul in momentul constatarii decesului sau a disparitiei. O copie a acestui inventar este remisa autoritatilor statului de resedinta care sunt competente sa efectueze orice demersuri necesare pentru conservarea bunurilor, si in caz de nevoie, pentru lichidarea succesiunii. Aceste autoritati vor informa postul consular al statului trimitator in legatura cu demersurile lor.
    2. In cazul in care un functionar consular exercita drepturile in materie succesorala prevazute la paragraful 1 din prezentul articol, el trebuie sa se conformeze legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    Art. 57
    Aeronava
    Dispozitiile art. 52-56 ale prezentei conventii sunt aplicabile corespunzator si aeronavelor statului trimitator, cu conditia ca aplicarea lor sa nu contravina dispozitiilor altor acorduri in domeniul aviatiei, bilaterale sau multilaterale, care sunt in vigoare intre partile contractante.
    Art. 58
    Drepturi si taxe consulare
    1. Postul consular poate percepe, pe teritoriul statului de resedinta, drepturi si taxe pentru serviciile consulare efectuate, conform legilor si regulamentelor statului trimitator.
    2. Sumele percepute pentru serviciile consulare efectuate, mentionate in paragraful 1 al prezentului articol, sunt exceptate de orice impozite si taxe in statul de resedinta.
    Art. 59
    Transmiterea actelor
    Functionarul consular are dreptul sa transmita actele judiciare si extrajudiciare si sa procedeze la interogatorii conform acordurilor internationale in vigoare intre partile contractante, iar in lipsa unor asemenea acorduri, intr-un mod compatibil cu legile si reglementarile statului de resedinta. Acest drept nu poate fi exercitat decat fata de cetatenii statului trimitator si fara a aplica mijloace de constrangere.
    Art. 60
    Alte functii consulare
    Functionarul consular poate indeplini orice fel de alte functii consulare cu care il insarcineaza statul trimitator, daca acestea nu sunt contrare legilor si regulamentelor statului de resedinta sau daca statul de resedinta nu se opune indeplinirii lor.

    CAP. 5
    Dispozitii generale si finale

    Art. 61
    Respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta
    1. Toate persoanele care se bucura de privilegii si imunitati, in virtutea prezentei conventii, sunt obligate sa respecte legile si regulamentele statului de resedinta, fara a prejudicia privilegiile si imunitatile lor.
    2. Localurile consulare nu vor fi utilizate in mod incompatibil cu exercitarea functiilor consulare.
    Art. 62
    Exercitarea functiilor consulare de catre misiunea diplomatica
    1. Toate dispozitiile prezentei conventii se aplica si in cazul in care functiile consulare sunt exercitate de misiunea diplomatica.
    2. Numele si prenumele membrilor misiunii diplomatice, afectati serviciului consular al misiunii diplomatice, vor fi notificate la Ministerul Afacerilor Externe al statului de resedinta.
    3. Membrii sesiunii diplomatice mentionati in paragraful 2 al prezentului articol continua sa beneficieze de privilegiile si imunitatile pe care le confera statutul diplomatic.
    Art. 63
    Ratificarea si intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii si va intra in vigoare in a treizecea zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare, care va avea loc la Varsovia.
    2. La intrarea in vigoare a prezentei conventii, Conventia consulara semnata la Bucuresti la 24 martie 1973 isi inceteaza valabilitatea.
    3. Prezenta conventie va intra in vigoare pentru o perioada nedeterminata. Ea poate fi denuntata prin notificare scrisa, de fiecare dintre partile contractante. In acest caz, ea isi va inceta valabilitatea dupa 6 luni de la data denuntarii.
    Drept care, imputernicitii partilor contractante au semnat prezenta conventie si au aplicat sigiliile.
    Facuta la Bucuresti, la 25 ianuarie 1993, in doua exemplare originale, in limbile romana si polona, ambele texte avand aceeasi valoare.

               Pentru Romania,
               Teodor Viorel Melescanu
               ministru de stat,
               ministrul afacerilor externe

               Pentru Republica Polona,
               Krzysztof Skubiszewski
               ministrul afacerilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 44/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 44 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 44/1993
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu