Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 39 din 14 februarie 1998

privind ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statului Israel pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Ierusalim la 15 iunie 1997

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 86 din 23 februarie 1998


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statului Israel pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Ierusalim la 15 iunie 1997.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 decembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                  p. PRESEDINTELE SENATUI
                      CRISTIAN DUMITRESCU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 3 februarie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

              p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                         VASILE LUPU

                            CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Statului Israel pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Statului Israel, dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile economice dintre cele doua tari, au convenit asupra celor ce urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit stabilite in numele unui stat contractant, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit toate impozitele stabilite pe venitul total sau pe elemente de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente, asupra carora se aplica prezenta conventie, sunt, in special:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profitul persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si pe alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe dividende,
    denumite in continuare impozit roman.
    b) In cazul Israelului:
    - impozitele stabilite in conformitate cu Legea impozitului pe venit si cu celelalte legi elaborate in completarea acesteia (cu exceptia impozitului pe castigurile din capital),
    denumite in continuare impozit israelian.
    4. Independent de prevederile paragrafului 3 al prezentului articol, in cazul in care Romania, dupa data semnarii conventiei, va modifica legislatia sa fiscala interna prin introducerea impozitului pe castigurile din capital, stabilit asupra veniturilor din instrainarea oricarui fel de proprietate, autoritatea competenta din Romania va instiinta autoritatea competenta din Israel asupra acestei modificari din legislatia sa interna si, incepand cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care a avut loc modificarea respectiva, acest impozit si impozitul echivalent pe castigurile din capital, care este stabilit in Israel in aceleasi conditii, vor fi considerate ca incluse in subparagrafele a) si b) ale paragrafului 3 al prezentului articol.
    5. Prezenta conventie se va aplica, de asemenea, oricaror impozite de natura identica sau similara, care se vor adauga ulterior sau care vor inlocui impozitele existente, dupa data semnarii prezentei conventii. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica reciproc orice modificari importante aduse legislatiilor lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Israel, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna Romania, iar cand este folosit in sens geografic inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania exercita suveranitatea, drepturi suverane si jurisdictie, in conformitate cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor ape;
    c) termenul Israel inseamna Statul Israel, iar cand este folosit in sens geografic inseamna teritoriul Statului Israel, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental, asupra carora Statul Israel exercita drepturi suverane, in conformitate cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor ape;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta grupare de persoane;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca persoana juridica in scopul impunerii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul nationali inseamna toate persoanele fizice avand cetatenia unui stat contractant si toate persoanele juridice sau alte entitati constituite in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    h) expresia trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar si rutier, exploatate de o intreprindere care are locul conducerii sale efective si centrale intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand un astfel de transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    i) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in Romania, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in Israel, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ceea ce priveste aplicarea prezentei conventii de catre fiecare stat contractant, orice termen care nu este altfel definit in cadrul conventiei va avea sensul ce i se atribuie de legislatia acelui stat contractant, referitoare la impozitele care fac obiectul prezentei conventii, daca contextul nu cere o interpretare diferita.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, in virtutea legislatiei acelui stat, este supusa impunerii in acel stat datorita domiciliului sau rezidentei sale, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, acest caz va fi solutionat in conformitate cu urmatoarele reguli:
    a) persoana va fi considerata rezidenta a statului contractant in care dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa. Daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca aceasta persoana nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau nu locuieste in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, aceasta va fi considerata rezidenta a statului in care este situat locul conducerii sale efective si centrale.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi exercita, in intregime sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent cuprinde, indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale;
    g) un santier de constructii, un proiect de constructie, de instalatie sau de montaj, ori activitatile de supraveghere sau consultanta legate de acestea, daca dureaza mai mult de 9 luni.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul de a fi prelucrate de catre o alta intreprindere;
    d) vanzarea produselor sau a marfurilor apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau al unei expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea acelui targ sau acelei expozitii;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau de marfuri ori al colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul de a face reclama, de a furniza informatii, pentru cercetari stiintifice sau pentru alte activitati care au un caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele a)-f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri care rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    4. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 5 - actioneaza in numele unei intreprinderi, cand are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere va fi considerata ca are un sediu permanent in acel stat, in legatura cu orice activitati pe care acea persoana le desfasoara pentru intreprindere, cu exceptia cazului in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate la paragraful 3, care, daca ar fi exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu ar face din acel loc fix de afaceri un sediu permanent in conformitate cu prevederile acelui paragraf.
    5. O intreprindere a unui stat contractant nu este considerata ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel celalalt stat contractant prin intermediul unui broker, al unui agent comisionar general sau al oricarui alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    6. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care exercita activitati de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face din oricare dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura si exploatari forestiere), situate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. In sensul prezentei conventii, expresia proprietati imobiliare este definita in conformitate cu legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia cuprinde, in orice caz, accesoriile proprietatilor imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatarile forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietatile imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietatile imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderilor
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acest stat contractant, in afara de cazul in care intreprinderea isi exercita activitatea de afaceri in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea isi exercita activitatea de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant isi exercita activitatea de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci in fiecare stat contractant se atribuie acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de sediul permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profiturile de atribuit unui sediu permanent sa fie determinate prin repartizarea profiturilor totale ale intreprinderii intre diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine, dupa cum este uzual, profiturile impozabile pe baza unei astfel de repartizari; metoda de repartizare adoptata va fi totusi aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In sensul paragrafelor precedente, profiturile de atribuit sediului permanent se vor determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Intreprinderi de transport
    1. Profiturile din exploatarea in trafic international a navelor, a vapoarelor, a aeronavelor, a vehiculelor feroviare si rutiere vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective si centrale al intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective si centrale al unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave sau al unui vapor, acesta se considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau a vaporului ori, daca nu exista un astfel de port de inregistrare, in statul contractant al carui rezident este cel care exploateaza nava sau vaporul.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    4. Independent de prevederile paragrafului 1 al prezentului articol si ale art. 7, profiturile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea navelor, a vapoarelor, a aeronavelor, a vehiculelor feroviare si rutiere, utilizate, in principal, pentru transporturi efectuate numai intre locuri situate intr-un stat contractant, sunt impozabile in acel stat contractant.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, si,
    fie intr-un caz, fie in celalalt caz, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea ce ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 15% din suma bruta a dividendelor. Prevederile prezentului paragraf nu afecteaza impunerea societatii pentru profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende, in sensul prezentului articol, indica veniturile provenind din actiuni, actiuni sau titlurilor de folosinta, parti miniere, parti de fondator sau din alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale, care sunt supuse aceluiasi tratament fiscal ca si veniturile din actiuni de catre legislatia statului al carui rezident este societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant a carui rezidenta este societatea platitoare de dividende un sediu permanent sau o baza fixa, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care se platesc dividendele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau de acea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care aceste dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat contractant sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in acel celalalt stat contractant, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in totalitate sau in parte, profituri sau venituri care provin din celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, oricare dintre dobanzile mentionate la paragraful 1 vor fi impozabile in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a dobanzilor, daca aceste dobanzi sunt platite in legatura cu:
    a) vanzarea pe credit a oricarui echipament industrial, comercial sau stiintific; sau
    b) vanzarea pe credit a oricaror marfuri de catre o intreprindere catre alta intreprindere; sau
    c) orice imprumut de orice fel acordat de o banca.
    4. Prin derogare de la prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant vor fi impozabile numai in acel celalalt stat contractant, daca dobanzile sunt platite in legatura cu:
    a) o obligatiune, un efect public sau o alta obligatiune similara a guvernului primului stat contractant mentionat; sau
    b) un imprumut facut, refinantat, garantat sau asigurat ori un credit acordat, refinantat, garantat sau asigurat:
    (i) in cazul Romaniei, de Banca Nationala a Romaniei;
    (ii) in cazul Israelului, de Banca Israelului.
    5. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, indica veniturile din creante de orice fel, insotite sau neinsotite de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special veniturile din efecte publice si veniturile din obligatiuni sau titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de aceste efecte, obligatiuni sau titluri de creanta, precum si veniturile asimilate veniturilor din sume imprumutate, conform legislatiei fiscale a statului din care provin veniturile. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    6. Prevederile paragrafelor 1 - 3 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara o activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care se platesc dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau de acea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    7. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat contractant sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de un asemenea sediu permanent sau de o asemenea baza fixa, aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    8. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma asupra careia ar fi convenit platitorul si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, astfel cum este folosit in prezentul articol, indica plati de orice natura, primite pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv filmele de cinematograf, benzile video, filmele sau benzile folosite la emisiunile de radio sau de televiziune, asupra oricarui brevet de inventie, marca de comert, desen sau model, plan, software, formula sau procedeu secret, ori pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza un echipament industrial, comercial sau stiintific sau pentru informatii referitoare la experienta castigata in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin redeventele un sediu permanent sau o baza fixa situata in acel stat contractant, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau de acea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat contractant sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de plata a redeventelor si aceste redevente se suporta de un asemenea sediu permanent sau de acea baza fixa, aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, tinand seama de utilizarea, de dreptul sau de informatia pentru care sunt platite, depaseste suma asupra careia ar fi convenit platitorul si beneficiarul efectiv in lipsa unor asemenea relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Castiguri din capital
    1. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la paragraful 2 al art. 6 "pot fi impuse in statul contractant in care este situata aceasta proprietate.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare care face parte din activul unui sediul permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in celalalt stat contractant.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, a vapoarelor, a aeronavelor, a vehiculelor feroviare si rutiere exploatate in trafic international si a proprietatii mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective si centrale al intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea actiunilor din portofoliul de capital al unei societati a carei proprietate este constituita, direct sau indirect, in special din proprietatea imobiliara situata intr-un stat contractant, pot fi impuse in acest stat contractant.
    5. Castigurile din instrainarea oricarei alte proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1 - 4, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati independente cu caracter similar sunt impozabile numai in acest stat contractant, daca nu dispune in mod obisnuit de o baza fixa in celalalt stat contractant pentru exercitarea activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai partea care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea in mod independent a profesiei de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare, pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata, sunt impozabile numai in acest stat contractant, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea este astfel exercitata, remuneratia primita poate fi impusa in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau pentru perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal vizat;
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente ale prezentului articol, remuneratiile primite de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, vapor, aeronava, vehicul feroviar si rutier exploatate in trafic international pot fi impuse in statul contractant in care este situat locul conducerii efective si centrale al intreprinderii.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliilor de administratie
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare primite de un rezident al unui stat contractant, in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati rezidente in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant in calitatea de artist de spectacol, cum ar fi artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca muzician sau ca sportiv, din activitatile personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile realizate de un artist de spectacol sau de un sportiv, care este rezident al unui stat contractant, din activitatile personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant, sunt impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca activitatile in celalalt stat contractant sunt finantate in totalitate sau in mod substantial din fonduri publice ale primului stat contractant mentionat si aceste activitati sunt desfasurate in conformitate cu prevederile unui acord cultural bilateral incheiat intre cele doua state contractante.
    Art. 18
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut, sunt impozabile numai in acest stat contractant.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant unei persoane fizice in legatura cu serviciile prestate acelui stat contractant, sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi astfel de remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat contractant, iar persoana fizica este un rezident al acelui stat contractant si daca:
    (i) este un national al acelui stat contractant; sau
    (ii) nu a devenit un rezident al acelui stat contractant numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensii platite de sau din fonduri create de un stat contractant unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi astfel de pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este un rezident si un national al acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 15, 16 si 18 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant.
    Art. 20
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica care soseste intr-un stat contractant in scopul de a preda sau de a desfasura cercetari la o universitate, la un colegiu sau la alta institutie de invatamant recunoscuta in acel stat contractant si care este sau a fost, imediat anterior sosirii, un rezident al celuilalt stat contractant va fi scutita de impozit in primul stat contractant mentionat asupra remuneratiilor primite pentru activitatile de predare sau de cercetare, pe o perioada care sa nu depaseasca 2 ani de la data primei sale sosiri in acest scop.
    2. Prevederile paragrafului 1 al prezentului articol nu se aplica veniturilor din cercetare, daca aceasta cercetare nu este intreprinsa in interes public, ci, in special, in interesul particular al unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 21
    Studenti si stagiari
    Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student sau un stagiar, care este sau a fost, imediat anterior sosirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant, si care este prezent in primul stat contractant mentionat, numai in scopul educarii sau al pregatirii sale, nu vor fi impuse in acel stat contractant, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse aflate in afara acelui stat contractant.
    Art. 22
    Alte venituri
    Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt mentionate in articolele precedente ale prezentei conventii, sunt impozabile numai in acest stat contractant.
    Art. 23
    Limitarea avantajelor
    Autoritatea competenta a unui stat contractant poate, dupa consultari cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, sa refuze aplicarea avantajelor prezentei conventii oricarei persoane sau cu privire la orice tranzactie, daca, potrivit opiniei sale, acordarea acestor avantaje ar constitui o folosire abuziva a conventiei fata de scopurile urmarite de aceasta.
    Art. 24
    Metode de eliminare a dublei impuneri
    Dubla impunere va fi evitata astfel:
    1. Impozitele platite de rezidentii romani in legatura cu veniturile sau cu capitalul impozabil in Israel, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, vor fi deduse din impozitele romane datorate in conformitate cu legislatia fiscala romana. Aceasta deducere nu va depasi totusi acea parte a impozitului pe venit sau pe capital, astfel cum a fost calculat inainte de acordarea deducerii, corespunzatoare venitului sau capitalului care poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    2. Sub rezerva legislatiei Statului Israel, referitoare la acordarea, drept credit asupra impozitului israelian, a impozitului platit in orice tara, alta decat Statul Israel, impozitul roman, platit in legatura cu venitul realizat din Romania, va fi considerat ca un credit fata de impozitul israelian platibil in legatura cu acel venit. Creditul nu va depasi totusi acea parte a impozitului israelian cu care venitul din surse aflate in Romania contribuie la totalitatea venitului supus impozitului israelian.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant, fie ca sunt sau nu rezidenti ai statului contractant mentionat, nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impuneri sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatia legata de aceasta, la care sunt sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat contractant, aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in acel celalalt stat contractant in conditii mai putin favorabile decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant, care desfasoara aceleasi activitati.
    3. Nici o prevedere a prezentului articol nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant orice deduceri personale, inlesniri si reduceri in scopuri fiscale, pe baza situatiei civile sau a responsabilitatilor familiale, pe care le acorda propriilor sai rezidenti.
    4. Cu exceptia cazurilor in care se aplica prevederile art. 9, ale paragrafului 8 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati, efectuate de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant, vor fi deductibile, in scopul determinarii profitului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat.
    5. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut si controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatia legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse intreprinderile similare ale primului stat contractant mentionat.
    6. In prezentul articol, termenul impunere se refera la impozitele de orice fel si de orice natura.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident al unui stat contractant considera ca masurile luate de unul sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impunere care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acelor state contractante, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este. Cazul trebuie sa fie prezentat celuilalt stat contractant, in termen de 2 ani de la prima notificare a masurii din care rezulta o impunere care nu este conforma cu prevederile conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa aduca o solutie satisfacatoare, sa rezolve cazul, pe calea unei intelegeri amiabile, cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impuneri care nu este conforma cu conventia. Orice intelegere la care se ajunge va fi pusa in practica, indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. Ele pot, de asemenea, sa se consulte reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul ajungerii la o intelegere, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un astfel de schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 27
    Schimbul de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne a statelor contractante, referitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impunerea pe care ele o prevad nu este contrara prezentei conventii. Orice informatie, schimbata in acest mod va fi tratata ca secret si va fi divulgata numai persoanelor sau autoritatilor insarcinate cu stabilirea, incasarea, aplicarea sau urmarirea impozitelor care fac obiectul conventiei.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi, in nici un caz, interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare legislatiei si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul normal al practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar divulga orice secret comercial, de afaceri, industrial sau profesional, ori un procedeu comercial, ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Nici o prevedere a prezentei conventii nu va afecta privilegiile fiscale ale agentilor diplomatici sau ale functionarilor consulari, acordate in baza regulilor generale ale dreptului international sau in virtutea prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata in conformitate cu prevederile constitutionale in vigoare in fiecare dintre statele contractante si va intra in vigoare in a 30-a zi dupa schimbul notelor prin care se atesta ca ambele parti au adus la indeplinire aceste prevederi.
    2. Prevederile prezentei conventii se vor aplica:
    a) cu privire la impozitele retinute la sursa, pentru suma veniturilor realizate la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare;
    b) cu privire la celelalte impozite pe venit, pentru acele impozite stabilite pentru orice an fiscal, incepand la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare.
    Art. 30
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pe o durata nedeterminata. Fiecare stat contractant poate denunta conventia pe canale diplomatice pana la data de 30 iunie a oricarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare. In acest caz aplicarea prezentei conventii va inceta sa mai produca efecte la data de 31 decembrie a anului calendaristic in care s-a facut denuntarea. In aceasta situatie, conventia isi inceteaza aplicabilitatea:
    a) cu privire la impozitele retinute la sursa, pentru suma veniturilor realizate la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care s-a remis nota de denuntare;
    b) cu privire la celelalte impozite pe venit, pentru acele impozite stabilite pentru orice an fiscal, incepand la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care s-a remis nota de denuntare.
    Drept pentru care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor, au semnat prezenta conventie.
    Intocmita la Ierusalim la 15 iunie 1997, in trei exemplare originale, fiecare in limbile romana, ebraica si engleza, toate cele trei texte fiind egal autentice. In cazul oricaror divergente de interpretare a prevederilor prezentei conventii, textul in limba engleza va prevala.

                   Pentru Guvernul Romaniei,
                   Adrian Severin
                   ministrul afacerilor externe,
                   ministru de stat,

                   Pentru Guvernul Statului Israel,
                   David Levy,
                   viceprim-ministru,
                   ministrul afacerilor externe

                             --------------






SmartCity5

COMENTARII la Legea 39/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 39 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu