Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Legea Nr.368 din 18.12.2013

pentru modificarea şi completarea Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România
ACT EMIS DE: Parlamentul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 819 din 21 decembrie 2013




Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articolul I Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 din 17 mai 2013, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În situaţia în care restituirea în natură a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist nu mai este posibilă, măsurile reparatorii în echivalent care se pot acorda sunt compensarea cu bunuri oferite în echivalent de entitatea învestită cu soluţionarea cererii formulate în baza Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, măsurile prevăzute de Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi măsura compensării prin puncte, prevăzută în cap. III. 2. La articolul 3, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 8, cu următorul cuprins: 8. investiţii - culturi, lucrări şi instalaţii cu caracter permanent ce deservesc exploataţii agricole, respectiv: a)plantaţii de orice fel - vii, livezi, pepiniere viticole, pomicole, plantaţii de hamei şi duzi, sere, solare, răsadniţe şi altele asemenea; b)platforme betonate şi spaţii de depozitare care servesc nevoilor producţiei agricole, fabrici de nutreţuri combinate dezafectate sau active; c)amenajări piscicole; d)sisteme de îmbunătăţiri funciare, de tipul canale de irigaţii şi/sau desecări, staţii de pompare/irigaţii/desecare, antene supraterane şi subterane, rampe de irigaţii, pivoţi, platforme betonate, poduri, podeţe care deservesc exploataţia; e)linii electrice şi posturi de transformare care deservesc exploataţia sau/şi sistemele de îmbunătăţiri funciare; f)drumuri de exploatare care deservesc exploataţia sau/şi sistemele de îmbunătăţiri funciare; g)orice alt tip de investiţii care deservesc exploataţia agricolă aşa cum este definită la art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 108/2001 privind exploataţiile agricole, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 166/2002, cu modificările şi completările ulterioare; h)capacităţi de producţie din zootehnie şi instalaţii zootehnice; i)sedii ale societăţilor comerciale agricole, sedii de ferme agricole, cantine, dormitoare, ateliere mecanice; j)instalaţii hidrotehnice, hidroelectrice sau de hidroamelioaraţie; k)alte construcţii civile şi comerciale; l)orice alt tip de investiţii care deservesc exploataţia agricolă aşa cum este definită la art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 108/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 166/2002, cu modificările şi completările ulterioare. 3. La articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Comisia se compune din următoarele persoane:a)primarul comunei/oraşului/municipiului, care are şi calitatea de preşedinte al Comisiei; b)secretarul comunei/oraşului/municipiului; c)reprezentantul instituţiei prefectului, care asigură colaborarea directă şi operativă a Comisiei cu celelalte instituţii cu responsabilităţi în aplicarea prevederilor prezentei legi; d)un specialist în măsurători topografice şi în identificarea tarlalelor şi parcelelor din cadrul unităţii administrativ-teritoriale (specialist cadastru, inginer topograf, inginer agricol, subinginer agricol, referent agricol); e)un reprezentant al oficiului teritorial de cadastru şi publicitate imobiliară. 4. La articolul 12, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 12 (1) În situaţia în care restituirea terenurilor agricole pe vechile amplasamente nu este posibilă, după validarea întinderii dreptului lor de proprietate de către comisiile judeţene de fond funciar sau, după caz, de către Comisia de Fond Funciar a Municipiului Bucureşti, fostului proprietar sau moştenitorilor acestuia li se atribuie un teren pe un alt amplasament, în următoarea ordine:a)pe terenurile din rezerva comisiei locale de fond funciar; b)pe terenurile proprietate publică, trecute, în condiţiile legii, în proprietatea privată a statului, sau pe terenurile proprietate privată a statului, care au fost administrate pe raza unităţii administrativ-teritoriale de institute, de staţiuni de cercetare ori de alte instituţii publice; c)pe terenurile proprietate publică, trecute, în condiţiile legii, în proprietatea privată a statului, sau pe terenurile proprietate privată a statului, care au fost administrate de institute, de staţiuni de cercetare ori de instituţii publice pe raza localităţilor învecinate, aflate în acelaşi judeţ; d)pe terenurile ocupate de izlazuri. (2) Pentru terenurile prevăzute la alin. (1) lit. d), regimul juridic şi categoria de folosinţă se pot schimba numai cu avizul prealabil al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi cu acordul cetăţenilor cu drept de vot din unitatea administrativ-teritorială, acord exprimat în urma organizării unui referendum local, potrivit legii, în termenul prevăzut la art. 6 alin. (1). 5. La articolul 17, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(4) Lucrările Comisiei Naţionale sunt conduse de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor, care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al Comisiei Naţionale.(5) Secretariatul Comisiei Naţionale preia toate atribuţiile, drepturile şi obligaţiile Secretariatului Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor şi se asigură de către Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor. 6. La articolul 19, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)numirea şi înlocuirea membrilor Comisiei Naţionale se fac prin decizie a prim-ministrului, cu excepţia celor prevăzuţi la art. 17 alin. (2) lit. a), b) şi d), care devin membri, de drept, prin decizia sau, respectiv, ordinul de numire în funcţie; 7. La articolul 21, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu următorul cuprins: (61) În cazul în care, prin documentele existente în dosarul de despăgubire, nu se pot stabili amplasamentul sau caracteristicile tehnice ale imobilului pentru care se stabilesc despăgubiri, evaluarea se face prin aplicarea valorii minime pentru zona sau categoria de imobil prevăzută de grila notarială pentru localitatea respectivă, potrivit prevederilor alin. (6). 8. La articolul 32, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 32 (1) Se instituie un termen de decădere în procedura administrativă, de 120 de zile, în care persoanele care se consideră îndreptăţite pot completa cu înscrisuri dosarele depuse la entităţile învestite de lege. Termenul curge de la data la care persoanei i se comunică în scris documentele necesare soluţionării cererii sale. Articolul II (1) Persoanele îndreptăţite la despăgubiri în temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pot opta pentru returnarea dosarelor înregistrate la Secretariatul Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor către entităţile învestite cu soluţionarea notificării, în vederea restituirii, în natură sau prin compensare cu alte bunuri, a imobilelor, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) De prevederile alin. (1) beneficiază şi persoanele îndreptăţite la despăgubiri în temeiul legilor funciare, inclusiv cele care au optat potrivit
art. 42 din Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, după expirarea termenului legal. Articolul IIIÎn termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va modifica, în mod corespunzător, Normele de aplicare a Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 401/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 29 iunie 2013. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA PREŞEDINTELE SENATULUI GEORGE-CRIN LAURENŢIU ANTONESCU



COMENTARII la Legea 368/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 368 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 4893 2014
    Ați încercat să obțină împrumuturi de la bănci, fără succes? Urgent nevoie de bani pentru a ieși din datorii? Nevoie de bani pentru extinderea sau înființarea propria afacere? Obține un împrumut de la unul dintre cele mai importante companii de împrumut din Marea Britanie. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati prin e-mail: 24hourloanservice2011@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 426 2015
    BUEN DIA, Soy un prestamista privado de préstamos que damos crédito a un individuo con una tasa de 2% si usted está interesado usted puede enviarnos un email: tescobankloan1891@gmail.com Volver a nosotros LO ANTES POSIBLE.
ANONIM a comentat Legea 70 2015
    Subiect: Plati intre persoane fizice (legea 70/2015) Impreuna cu sotia cumpar un apartament cu pretul din contract de 250.000 lei. 1. putem plati 50.000 lei cash si 200.000 lei prin banca sau asta se numeste fragmentarea tranzactiei si nu se poate? Cum e definita fragmentarea tranzactiei? 2. avand in vedere ca cumparatorii sunt doua persoane (sotul si sotia) si vanzatorii sunt la fel tot doua persoane (sot si sotie) poate sa plateasca fiecare persoana cumparatoare cate 50.000 lei cash catre una din persoanele vanzatoare (de ex. sotul cumparator catre sotul vanzator si sotia cumparatoare catre sotia vanzatoare) (deci 100.000 lei) si diferenta de 150.000 lei prin banca?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ești în căutarea unui împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 24 de ore. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Jonna Finance ofera împrumut variind de la 1.000,00 euro Min. la 50,000,000.00 Euro Max. La rata dobânzii de 2%. Contactați-l prin: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 426 2015
    Bună ziua, Ai nevoie de un împrumut între indivizi pentru a face față cu dificultăți financiare și în cele din urmă din impas cauzate de bănci pentru respingerea cererii lor pentru înregistrări de credit? Oferim împrumut de autentic, de la 1,000 la 100 milioane, nici o garanție bancară și la o rată a dobânzii accesibile de 2%. Te pot ajuta face un anumit valoarea creditului pe care doriți. Contactați-mă dacă sunteți interesat. EMAIL: mauricefinance@hotmail.com Salutari Maurice Finanțe
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Ai nevoie de un împrumut între indivizi pentru a face față cu dificultăți financiare și în cele din urmă din impas cauzate de bănci pentru respingerea cererii lor pentru înregistrări de credit? Oferim împrumut de autentic, de la 1,000 la 100 milioane, nici o garanție bancară și la o rată a dobânzii accesibile de 2%. Te pot ajuta face un anumit valoarea creditului pe care doriți. Contactați-mă dacă sunteți interesat. EMAIL: mauricefinance@hotmail.com Salutari Maurice Finanțe
ANONIM a comentat Ordin 39 2014
    Alo vom oferi răspunsuri reale la solutii reale la problemele tale financiare. Tu respins de banca dvs. sau aveți nevoie de un împrumut rapid rapid pentru a satisface nevoile financiare ale împrumut pentru a plăti datoria dumneavoastră și de a construi cererea dvs. de împrumut de afaceri acum. Ne da afară împrumut la rata scăzută a dobânzii de 3% pe an în cazul în care sunteti interesati sa ne contactati prin: billycolehelp@hotmail.com, și completați în partea de jos a formularului de cerere de împrumut, formularele de cerere de împrumut:   Numele complet: telefon: adresa: Numar de telefon: Sumă împrumutată: Împrumut Durata: Venit lunar: sex: Varsta: E-mail: billycolehelp@hotmail.com Multumesc Billy Cole
ANONIM a comentat Legea 143 2014
    cineva stie ce documente si formulare este nevoie si unde?
ANONIM a comentat OUG 10 2015
    BUNĂ ZIUA,    Sunt un creditor privat împrumut dăm afară de împrumut pentru un individ cu rata de 2% în cazul în care sunteți interesat ne puteti trimite un email: tescobankloan1891@gmail.com Întoarce-te la cat mai repede posibil.
ANONIM a comentat Hotărârea 470 2014
    cum se procedeaza in cazul unui refuz total sau partial de catre client?
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 368/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu