Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 267 din 7 noiembrie 2008

privind unele masuri speciale pentru reglementarea avansului rest de justificat, precum si pentru efectuarea receptiei in faza unica a lucrarilor de constructii si a instalatiilor aferente acestora la obiectivul de investitii Palatul Parlamentului

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 779 din 20 noiembrie 2008



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I

Reglementarea avansului rest de justificat la obiectivul de investiţii Palatul Parlamentului

Art. 1. - (1) Operaţiunile legate de regularizarea sumei de 168.859.872 lei, în preţuri stabilite la nivelul anului 1989, rămasă de justificat din avansurile prevăzute la art.1 din Hotărârea Guvernului nr. 372/1993 privind transmiterea obiectivului de investiţii „Casa Republicii" în administrarea Camerei Deputaţilor, acordate pentru obiectivul de investiţii „Casa Republicii", a cărui denumire a devenit Palatul Parlamentului, se realizează de Camera Deputaţilor, cu avizul consiliului interdepartamental la nivel de demnitari, potrivit prevederilor prezentei legi.

(2) Componenţa consiliului interdepartamental la nivel de demnitari este cea prevăzută la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 372/1993.

Art. 2. - (1) In termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaţilor se constituie comisiile de inventariere, pentru fiecare titular de avans, formate din 7 membri, după cum urmează:

a) Camera Deputaţilor - 2 membri;

b) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia de control financiar - 2 membri;

c)  Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei - 2 membri;

d) câte un reprezentant al fiecărui titular de avans, respectiv succesor în drepturi şi obligaţii al acestuia, după caz.

(2)  Preşedintele comisiei de inventariere este numit dintre reprezentanţii Camerei Deputaţilor în această comisie, prin ordinul prevăzut la alin. (1).

(3)  Comisia de inventariere îşi desfăşoară activitatea pe o perioadă de 90 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la alin. (1).

Art. 3. - (1) Comisia de inventariere întocmeşte un proces-verbal de inventariere a materialelor de construcţii, a echipamentelor, a instalaţiilor şi a celorlalte bunuri, precum şi a sumelor nejustificate din avansurile primite, aflate la fiecare titular de avans, respectiv succesor în drepturi şi obligaţii al acestuia, care constituie titlu de creanţă pentru recuperarea eventualelor sume nejustificate din avansurile primite anterior anului 1990.

(2) Procesul-verbal de inventariere prevăzut la alin. (1) cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:

a) denumirea persoanei juridice în sarcina căreia s-au stabilit sume de recuperat;

b) codul unic de înregistrare;

c) sediul;

d) cuantumul sumei nejustificate şi propunerea de actualizare a sumei cu indicele preţului de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică;

e) propuneri de valorificare/casare a bunurilor identificate;

f) temeiul legal;

g) menţiunea cu privire la situaţia juridică a creanţei în raport cu prescripţia extinctivă;

h) semnăturile membrilor comisiei de inventariere.

(3)   Procesul-verbal de inventariere se încheie în două exemplare, se înaintează spre aprobare consiliului interdepartamental şi un exemplar aprobat se comunică titularului de avans/succesorului în drepturi şi obligaţii al acestuia, de către secretariatul consiliului interdepartamental.

(4)  Consiliul interdepartamental aprobă procesul-verbal de inventariere numai după verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (2). Nerespectarea acestor condiţii atrage nulitatea procesului-verbal de inventariere.

(5)    Procesul-verbal de inventariere aprobat conform prevederilor alin. (3) poate fi contestat după comunicare, în condiţiile prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Consiliul interdepartamental este reprezentat în faţa instanţelor de judecată de Camera Deputaţilor.

Art. 4. - (1) Termenul de plată pentru sumele nejustificate, actualizate, prevăzute în procesul-verbal este de 30 de zile de la data comunicării acestuia.

(2)  La expirarea termenului prevăzut la alin. (1), dacă titlul de creanţă nu a fost reformat ca urmare a contestaţiei introduse la instanţa de contencios administrativ competentă, titlul de creanţă devine titlu executoriu. Pentru nerespectarea termenului de 30 de zile prevăzut la alin. (1) se calculează accesorii potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) In cazul în care titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi şi obligaţii al acestuia, nu plăteşte voluntar sumele nejustificate prevăzute în procesul-verbal de inventariere, executarea silită a acestora se efectuează potrivit procedurii prevăzute de Codul de procedură fiscală, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.

(4)  Sumele nejustificate prevăzute în procesul-verbal de inventariere, achitate voluntar sau în regim de executare silită, se fac venit la bugetul de stat.

Art. 5. - (1) Materialele de construcţii, echipamentele, instalaţiile şi celelalte bunuri care nu mai pot fi preluate la obiectivul de investiţii Palatul Parlamentului vor fi valorificate sau casate, sub supravegherea Camerei Deputaţilor, potrivit prevederilor legale în vigoare, de titularii de avans, respectiv de succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestor deţinători.

(2) Sumele rezultate din valorificarea stocurilor şi a activelor corporale prevăzute la alin. (1), după deducerea cheltuielilor de valorificare, se virează ca venit la bugetul de stat, în termen de 5 zile de la data încasării contravalorii acestora. In cazul în care cheltuielile de valorificare depăşesc cuantumul sumelor obţinute din valorificare, diferenţa se suportă din bugetul Camerei Deputaţilor.

(3)  Cheltuielile cu casarea se suportă din bugetul Camerei Deputaţilor.

Art. 6. - Până la valorificarea sau casarea stocurilor şi a activelor corporale prevăzute la art. 5 alin.(1), titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora au obligaţia de a asigura securitatea, păstrarea şi depozitarea lor.

CAPITOLUL II

Efectuarea recepţiei în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora la obiectivul de investiţii Palatul Parlamentului

Art. 7. - Pentru efectuarea recepţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, corespunzător unor spaţii din cadrul obiectivului Palatul Parlamentului, având în vedere caracterul special şi unicat al acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi prin derogare de la prevederile Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare, se instituie recepţia în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora.

Art. 8. - (1) Prevederile art. 7 se aplică exclusiv la recepţia lucrărilor executate la spaţiile existente finalizate şi aflate în exploatare în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului, constituite ca obiecte sau părţi de obiect, corespunzător stadiilor fizice consemnate la data prezentei legi, care sunt administrate şi înregistrate în evidenţele contabile ale Camerei Deputaţilor şi/sau ale Senatului. Nu fac obiectul recepţiei utilajele independente sau obiectele de inventar neprevăzute în proiect şi procurate ulterior de investitor.

(2) Prin excepţie de la prevederile legale în vigoare, lucrările de reparaţii şi/sau intervenţii la obiectele constitutive ale Palatului Parlamentului, recepţionate potrivit prevederilor prezentei legi, se vor putea iniţia după finalizarea recepţiei în fază unică, avându-se în vedere durata efectivă de serviciu a acestora de la finalizarea lucrărilor sau punerea lor în funcţiune, după caz.

Art. 9. - (1) Se aprobă Regulamentul de recepţie în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora la obiectivul Palatul Parlamentului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.

(2) Orice modificare sau completare, ulterioară aprobării prezentei legi, a regulamentului prevăzut la alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Camerei Deputaţilor.

Art. 10. - (1) In înţelesul prezentei legi, Camera Deputaţilor are calitatea de investitor la Palatul Parlamentului.

(2) După finalizarea recepţiei în fază unică, lucrările/spaţiile recepţionate  se înregistrează în  evidentele  contabile  ale Camerei Deputaţilor şi ale Senatului, corespunzător spaţiilor din administrare.

Art. 11. - (1) In vederea asigurării documentelor necesare recepţiei, Camera Deputaţilor, prin Secretariatul general, va prelua de la deţinători documentaţiile tehnico-economice care au stat la baza execuţiei lucrărilor care se supun recepţiei, încorporându-le în cartea tehnică a construcţiei pe care o va gestiona, potrivit prevederilor legale în vigoare.

(2) In înţelesul prezentei legi, prin documentaţiile tehnico-economice prevăzute la alin. (1) se înţelege exemplarul-martor păstrat în arhivele proprii, compus din piesele scrise: tema de proiectare, memorii generale şi pe specialităţi, breviare de calcul, avizele şi acordurile obţinute, precum şi din piesele desenate.

(3)  Societăţile comerciale înfiinţate pe structura fostelor unităţi de proiectare şi de execuţie, care au participat înainte de anul 1990 la realizarea obiectivului Palatul Parlamentului, succesoare ale acestora sau care, prin contractele de privatizare, au în păstrare, cu orice titlu, documentaţii tehnico-economice sau alte documente aferente proiectului, precum şi toţi deţinătorii de documentaţii tehnice sau economice aferente obiectivului Palatul Parlamentului, persoane fizice sau juridice - antreprenori sau alte societăţi rezultate în urma unor operaţiuni comerciale de vânzare-cumpărare, fuziune, preluare sau reorganizare -, au obligaţia ca, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să inventarieze, împreună cu reprezentanţi ai investitorului - Camera Deputaţilor, şi să predea, în original, documentaţiile prevăzute la alin. (1). Refuzul inventarierii şi/sau al predării documentaţiilor se sancţionează potrivit prevederilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare, iar cheltuielile ocazionate de expertizarea tehnică necesară pentru reconstituirea acestora se vor suporta de cei vinovaţi. In cazuri deosebite, în care se face dovada certă a dispariţiei originalelor, se poate face predarea fotocopiilor, pe răspunderea deţinătorilor.

(4) In vederea preluării şi a gestionării documentaţiilor de execuţie clasificate ca secret de stat, precum şi pentru efectuarea recepţiei spaţiilor clasificate ca secret de stat, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative date în aplicarea acesteia, Secretariatul general al Camerei Deputaţilor are obligaţia de a-şi organiza structurile necesare şi de a-şi asigura personalul autorizat să opereze cu acestea.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,

DORU IOAN TĂRĂCILĂ

ANEXA

REGULAMENT

de recepţie în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora la obiectivul Palatul Parlamentului

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Recepţia în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora se constituie ca o componentă a sistemului calităţii în construcţii, prevăzut prin Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi este instrumentul prin care investitorul declară că acceptă şi preia lucrările, cu sau fără rezerve.

(2)    Recepţia în fază unică, prevăzută în prezentul regulament, se aplică exclusiv la recepţia spaţiilor existente finalizate, aflate în exploatare în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului.

(3)  Recepţia în fază unică se realizează etapizat, prin grija investitorului, după cum urmează:

a) etapa I - pe obiecte sau părţi de obiect, delimitate şi identificate corespunzător stadiilor fizice consemnate la data intrării în vigoare a prezentei legi, înscrise în programul general de recepţie;

b) etapa a II-a - pe obiectivul Palatul Parlamentului, corespunzător tuturor spaţiilor ce se supun procedurii de recepţie, şi constă din consemnarea proceselor-verbale de recepţie în fază unică, corespunzător tuturor obiectelor sau părţilor de obiect recepţionate.

Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) recepţia în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora - actul prin care investitorul declară că acceptă şi preia, cu sau fără rezerve, spaţiile existente finalizate aflate în exploatare în clădirea Palatului Parlamentului, delimitate în obiecte şi/sau părţi de obiect ca unităţi spaţial-funcţionale distincte, inclusiv însumarea acestora în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului;

b) obiectiv - suma planimetrică şi spaţială a tuturor spaţiilor şi instalaţiilor funcţionale ce alcătuiesc Palatul Parlamentului - care se supun procedurii de recepţie - şi se compune din obiecte şi/sau părţi de obiect delimitate după criterii spaţial-funcţionale;

c)  obiecte/părţi de obiect care se supun procedurii de recepţie - părţi ale obiectivului delimitate pe criterii de funcţionabilitate distinctă în cadrul ansamblului acestuia, ca unităţi spaţial-funcţionale de sine stătătoare - săli, corpuri de clădire, etaje, zone din cadrul acestora, instalaţii speciale de ascensoare, climatizare etc. Delimitarea şi identificarea obiectelor/părţilor de obiect se fac planimetric şi/sau spaţial, pe baza documentaţiilor de specialitate întocmite corespunzător stadiilor fizice consemnate la data intrării în vigoare a prezentei legi. Obiectele sau părţile de obiect se înscriu în programul general de recepţie;

d) cartea tehnică a construcţiei- ansamblul documentelor tehnice referitoare la proiectarea, execuţia, recepţia, exploatarea şi urmărirea comportării în exploatare a construcţiei şi a instalaţiilor aferente acesteia, cuprinzând toate datele, documentele şi evidenţele necesare pentru identificarea şi determinarea stării tehnice/fizice a construcţiei şi a evoluţiei acesteia în timp. In măsura în care unele dintre documentele menţionate nu există în arhiva tehnică a investitorului, acestea vor putea fi înlocuite cu relevee, expertize tehnice ori cu documentaţiile întocmite în scopul delimitării pe obiecte/părţi de obiecte, în vederea efectuării recepţiei în fază unică a obiectivului Palatul Parlamentului;

e) investitor- Camera Deputaţilor, prin Secretariatul general - în numele proprietarului de drept - statul român - exercită prerogativele de gestionare a obiectivului de investiţii Palatul Parlamentului.

CAPITOLUL II

Recepţia în fază unică pe obiect/parte de obiect

Art. 3. - (1) Având în vedere importanţa excepţională, gradul de risc sub aspectul siguranţei în exploatare, destinaţia, modul de utilizare, complexitatea şi volumul lucrărilor care fac obiectul recepţiei, comisia de recepţie în fază unică va fi alcătuită din cel puţin 11 membri, numărul de specialişti fiind de minimum 5.

(2) Comisia de recepţie se numeşte de către investitor şi este alcătuită, obligatoriu, din reprezentanţi ai investitorului şi ai Senatului, ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi ai Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti. Ceilalţi membri vor fi specialişti în domeniu, atraşi în comisie la recomandarea asociaţiilor profesionale din domeniul construcţiilor şi al instalaţiilor pentru construcţii.

(3) Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă în comisia de recepţie se numesc la propunerea conducătorilor acestei instituţii, prin ordin. Numele persoanelor desemnate se comunică în scris investitorului, în intervalul de timp de la primirea solicitării până la data întrunirii comisiei de recepţie.

(4) Pentru recepţia lucrărilor aferente spaţiilor care sunt clasificate ca informaţii secret de stat se numeşte o comisie de recepţie specială, care este formată din specialişti deţinători ai certificatului Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat.

Art. 4. - (1) In scopul constituirii/completării cărţii tehnice a construcţiei Palatul Parlamentului, în vederea efectuării recepţiei prevăzute la art. 1 din prezentul regulament, prin grija investitorului se va proceda la reconstituirea arhivei tehnice conţinând documentaţiile tehnico-economice pentru execuţia lucrărilor.

(2) Pentru reconstituirea arhivei tehnice, potrivit prevederilor alin. (1), persoanele fizice şi juridice implicate înainte şi după anul 1990 în activitatea de proiectare şi de execuţie a obiectivului Palatul Parlamentului, care deţin părţi din aceste documentaţii, vor preda investitorului, în original, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, întreaga documentaţie pe care o deţin.

Art. 5. - (1) Investitorul va comunica data stabilită pentru începerea recepţiei, cu maximum 30 de zile calendaristice înainte, următoarelor persoane sau instituţii:

a) membrilor comisiei de recepţie;

b) proiectantului/proiectanţilor identificabili;

c) executantului/executanţilor identificabili;

d) Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă;

e) Inspectoratului de Stat în Construcţii.

(2)  Pentru instalaţiile speciale de ridicat - ascensoare - sau sub presiune se va coopta în comisie reprezentantul numit al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat.

(3)   Reprezentanţii proiectantului, ai executantului şi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii nu fac parte din comisia de recepţie, aceştia având calitatea de invitat.

(4)  Proiectanţii identificabili au obligaţia de a întocmi un raport cuprinzând punctul de vedere asupra executării lucrărilor, care va fi prezentat comisiei de recepţie.

Art. 6. - Administratorii Palatului Parlamentului din componenţa secretariatelor generale ale Camerei Deputaţilor şi Senatului întocmesc şi prezintă în faţa comisiei de recepţie punctele de vedere privind execuţia, stadiul fizic şi valorile de inventar ale construcţiei, probate cu documentele existente.

Art. 7. - (1) Comisia de recepţie se întruneşte la data, ora şi locul fixate, iar preşedintele acesteia, numit de investitor, stabileşte programul după care se va desfăşura recepţia.

(2) Comisia de recepţie poate funcţiona numai în prezenţa a cel puţin două treimi din membrii numiţi ai acesteia. Hotărârile comisiei se iau cu majoritate simplă.

(3) In cazul în care comisia nu întruneşte cvorumul prevăzut la alin. (2), preşedintele poate fixa un nou termen în vederea efectuării recepţiei, termen ce nu va depăşi 4 zile lucrătoare de la data fixată iniţial.

(4)  In vederea desfăşurării în bune condiţii a recepţiei, investitorul va pune la dispoziţie comisiei de recepţie documentaţia de execuţie, precum şi, în lipsa acesteia, documentele şi explicaţiile care îi sunt necesare şi de care acesta dispune.

Art. 8. - (1) Comisia de recepţie examinează în mod obligatoriu:

a) respectarea condiţiilor de execuţie impuse de autorităţile competente, comunicate, prin grija beneficiarului, prin documentele recepţiei;

b) conformitatea execuţiei lucrărilor cu cerinţele esenţiale de calitate, conform legii;

c) referatul de prezentare întocmit de administrator cu privire la modul în care au fost executate lucrările;

d) terminarea tuturor lucrărilor, pe stadii fizice, prevăzute în referatul de prezentare, precum şi în documentele constitutive ale cărţii tehnice a construcţiei, aflate în păstrare la investitor. In cazurile în care există dubii asupra înscrisurilor din documentele prezentate, în raport cu cartea tehnică a construcţiei, comisia poate cere expertize, alte documente, încercări suplimentare, probe şi alte teste;

e)    referatul administratorului privind comportarea în exploatare a construcţiei şi a instalaţiilor aferente pe perioada de la preluare şi până în prezent, inclusiv evidenţierea viciilor identificate şi a modului de remediere a acestora;

f) valoarea investiţiei înregistrată în documentele contabile, corespunzător stadiilor fizice care se recepţionează.

(2)   Examinarea se efectuează, în toate cazurile, prin cercetarea vizuală a construcţiei şi a spaţiilor care se recepţionează, precum şi prin analizarea documentelor existente, inclusiv a celor conţinute în cartea tehnică a construcţiei.

(3)  Comisia de recepţie poate cere, în cazuri foarte bine justificate şi/sau în cazul apariţiei unor vicii, efectuarea de încercări şi expertize.

Art. 9. - La terminarea examinării, comisia consemnează observaţiile şi concluziile în procesul-verbal de recepţie, care cuprinde, în mod obligatoriu, valoarea înregistrată a obiectului/părţii de obiect, conform modelului prevăzut în anexa nr.1 la regulament, şi îl înaintează, în termen de 3 zile lucrătoare, investitorului, împreună cu recomandarea de admitere, cu sau fără obiecţii, a recepţiei, amânarea sau respingerea acesteia.

Art. 10. - Comisia de recepţie recomandă admiterea recepţiei în cazul în care nu există obiecţii sau cele care s-au consemnat nu sunt de natură să afecteze utilizarea lucrării conform destinaţiei sale.

Art. 11. - Comisia de recepţie recomandă amânarea recepţiei, atunci când:

a)  se constată lipsa sau neterminarea unor lucrări ce afectează siguranţa în exploatare a construcţiei, în conformitate cu cerinţele esenţiale;

b) construcţia prezintă vicii a căror remediere este de durată şi care, dacă nu ar fi făcute, ar diminua considerabil utilizarea lucrării;

c)  există, în mod justificat, dubii cu privire la calitatea lucrărilor şi este nevoie de încercări de orice fel pentru a le clarifica.

Art. 12. - Comisia de recepţie recomandă respingerea recepţiei dacă se constată vicii care nu pot fi înlăturate şi care, prin natura lor, împiedică îndeplinirea uneia sau a mai multor cerinţe esenţiale, caz în care se impun expertize, reproiectări, refaceri de lucrări etc, sau dacă nu se respectă una ori mai multe dintre cerinţele esenţiale.

Art. 13. -Absenţa executantului de la recepţie nu constituie motiv pentru amânarea şi/sau anularea actului de recepţie. In cazul în care executantul nu se prezintă la recepţie sau nu este identificabil, investitorul poate solicita asistenţă pentru recepţie unui expert tehnic neutru, atestat potrivit legii, care să consemneze, separat de procesul-verbal, starea de fapt constatată.

Art. 14. - Situaţiile de absenţă a unor persoane sau delegaţi convocaţi se consemnează în procesul-verbal de recepţie.

Art. 15. - Preşedintele comisiei de recepţie prezintă investitorului procesul-verbal de recepţie, cu observaţiile participanţilor şi cu recomandarea comisiei. Pe baza procesului-verbal de recepţie, investitorul hotărăşte admiterea, amânarea sau respingerea recepţiei.

Art. 16. - (1) In cazul în care, pentru un obiect sau o parte de obiect, comisia de recepţie recomandă admiterea cu obiecţii, în procesul-verbal de recepţie se vor indica în mod expres acele lipsuri/deficienţe care trebuie să fie remediate şi se vor propune măsuri pentru înlăturarea neregulilor semnalate. In această situaţie, recepţia în fază unică pentru acel obiect sau acea parte de obiect se consideră suspendată până la recepţia lucrărilor de remediere necesare.

(2)  Lucrările de remediere şi termenele necesare pentru eliminarea lipsurilor/deficienţelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc pe bază de contract de achiziţii publice de lucrări, în conformitate cu legislaţia în vigoare, iar executarea acestora nu va depăşi 90 de zile calendaristice de la data recepţiei, cu excepţia cazului în care, din cauza condiţiilor climatice, trebuie fixat alt termen.

(3)  După executarea lucrărilor de remediere, în decurs de maximum 15 zile calendaristice, investitorul va organiza recepţia acestora în conformitate cu procedura recepţiei la terminarea lucrărilor, potrivit legislaţiei în vigoare.

(4)  După recepţia la terminarea lucrărilor de remediere, investitorul va organiza finalizarea recepţiei obiectului/părţii de obiect, potrivit procedurii recepţiei în faza unică.

Art. 17. - Data recepţiei este cea în care investitorul hotărăşte admiterea acesteia, pe baza recomandării comisiei de recepţie.

Art. 18. - Investitorul preia lucrarea la data prevăzută la art. 17, cu excepţia cazului în care recepţia este suspendată, amânată sau respinsă, după caz.

Art. 19. - (1) Pentru părţile din lucrare, obiecte/părţi de obiect, care nu se supun recepţiei, se încheie un proces-verbal de preluare de către investitor, în care se consemnează starea părţii de lucrare în cauză, măsurile de conservare, precum şi cele de protecţie privind desfăşurarea în siguranţă a activităţii.

(2) Procesul-verbal de preluare încheiat în aceste condiţii nu echivalează cu un proces-verbal de recepţie pentru partea de lucrare în cauză.

(3) Toate riscurile şi pericolele pentru partea preluată trec asupra investitorului, cu excepţia viciilor ascunse şi a celor decurgând din executarea necorespunzătoare.

(4)  Investitorul poate cere înscrierea în procesul-verbal de recepţie ce se va întocmi la terminarea lucrării în întregime a viciilor pe care Ie-a constatat cu ocazia preluării şi Ie-a consemnat în procesul-verbal respectiv. Pentru partea de lucrare preluată de investitor, perioada de garanţie pentru viciile care nu ţin de siguranţa construcţiei începe de la data terminării remedierilor.

CAPITOLUL III

Recepţia în fază unică pe obiectiv

Art. 20. - Recepţia în fază unică în etapa a II-a pentru obiectivul supus recepţiei se convoacă de către investitor, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la finalizarea tuturor procedurilor de recepţie în fază unică pe obiecte/părţi de obiecte.

Art. 21. - Comisia de recepţie în fază unică în etapa a II-a se întruneşte la data, ora şi locul fixate şi examinează următoarele:

a)     procesele-verbale de recepţie în fază unică, corespunzător tuturor obiectelor/părţilor de obiect recepţionate, cu propunerea de admitere a recepţiei;

b)  documentele privind finalizarea lucrărilor de remediere, după caz;

c)  referatul investitorului privind comportarea construcţiei/ părţilor de construcţie şi a instalaţiilor aferente în exploatare pe perioada de la preluare până la recepţie.

Art. 22. - La terminarea recepţiei în fază unică în etapa a II-a, comisia consemnează observaţiile şi concluziile în procesul-verbal final de recepţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care îl înaintează investitorului, în termen de 3 zile lucrătoare, împreună cu recomandarea de admitere, cu sau fără obiecţii, a recepţiei.

Art. 23. - (1) Data finală a recepţiei este data notificării de către investitor a hotărârii comisiei de recepţie în fază unică în etapa a II-a, cu propunerea de admitere a recepţiei.

(2) După această dată, toate recepţiile ce se vor efectua la spaţiile - obiectele/părţile de obiect - încă nefinalizate în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului vor urma procedurile prevăzute de legislaţia în vigoare privind recepţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 24. - (1) Cheltuielile de orice natură aferente activităţii comisiei de recepţie cad în sarcina investitorului.

(2)   Membrii comisiei de recepţie, alţii decât cei care îndeplinesc o sarcină de serviciu, pot fi angajaţi prin contract de prestări de servicii de către investitor, după caz.

(3)  Cheltuielile aferente încercărilor necesare în procedura de recepţie se plătesc de către investitor. In situaţiile în care, în urma rezultatelor nefavorabile ale încercărilor, se stabileşte o culpă, cheltuielile respective se suportă de partea în culpă.

(4)  Cheltuielile aferente expertizei sau plăţii asistenţei unui expert se efectuează de investitor. In situaţiile în care, în urma rezultatelor expertizei, se stabileşte o culpă, cheltuielile respective se suportă de partea în culpă.

Art. 25. - Dacă părţile nu ajung la încheierea pe cale amiabilă a procesului-verbal de recepţie, acestea se pot adresa instanţei judecătoreşti competente.

Art. 26. - Procesele-verbale de recepţie, încheiate corespunzător părţilor de obiect, obiectelor sau obiectivului, după caz, se difuzează, prin grija investitorului:

a) proiectantului/proiectanţilor identificabil/identificabili;

b) executantului/executanţilor identificabil/identificabili;

c)  Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti, emitent al autorizaţiei de construire;

d) organului administraţiei financiare locale;

e)   administratorilor părţilor de obiect, obiectelor sau obiectivului, după caz.

Art. 27. - (1) Documentaţiile de execuţie şi documentele privind execuţia lucrărilor, existente în arhiva investitorului, precum şi procesele-verbale de recepţie în fază unică, împreună cu documentele aferente, se constituie în cartea tehnică a construcţiei.

(2) Cartea tehnică a construcţiei se alcătuieşte potrivit normelor şi modelului prevăzute în anexa nr. 3 şi se păstrează de investitor pe toată durata existenţei construcţiei, cu excepţia documentelor şi a documentaţiilor clasificate ca secret de stat, potrivit legii, care vor fi păstrate potrivit prevederilor legale.

Art. 28. -Anexele nr. 1-3 şi 3a) fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

INVESTITOR: CAMERA DEPUTAŢILOR

Obiectiv de investiţii: Palatul Parlamentului

PROCES-VERBAL

Recepţia în fază unică pe obiect/parte de obiect

Nr......../.............

Privind lucrarea........................................................................................................................................................................ ..................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

executată în cadrul Contractului nr.....................din......................, încheiat între.......................................................................................................................

şi............................................................................................................................................................................................ ...............................................

pentru lucrările de........................................................................................................................................................................ ..........................................

1.  Lucrările la construcţia obiectivului au fost demarate în baza Notei nr. 2.073 din 22 mai 1982 a Cancelariei fostului Comitet Central al Partidului Comunist Român, în condiţii derogatorii speciale, şi au fost continuate în baza Autorizaţiei de construire nr. 9L din 12 septembrie 1990, eliberată de Primăria Municipiului Bucureşti, cu termen de execuţie nespecificat.

2. Comisia de recepţie, constituită prin Ordinul nr...........................din......................................al Secretarului general al Camerei Deputaţilor, formată din:.........................................................................................................................................

(nume şi prenume)                     (calitatea)                      (instituţia reprezentată)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

şi-a desfăşurat activitatea în perioada ........................................................................................................................................................................... .........

3. Au mai participat la recepţie:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(nume şi prenume)                     (calitatea)                     (instituţia reprezentată)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4. Constatările comisiei de recepţie:

4.1.  Documentaţia scrisă şi desenată, prezentată şi analizată, este cuprinsă în anexă.

4.2. Stadiul fizic al lucrărilor supuse recepţiei este menţionat în anexă.

4.3.  Lucrările de remedieri necesar a fi executate sunt cuprinse în anexă.

4.4. Valoarea declarată a investiţiei este de..........................lei.

5. Comisia de recepţie, în urma constatărilor făcute, propune:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

6. Comisia de recepţie motivează propunerea făcută astfel:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

7. Comisia de recepţie recomandă următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

8. Prezentul proces-verbal, conţinând ... file şi ... anexe numerotate, care fac parte integrantă din prezentul proces-verbal e recepţie în fază unică, cu un total de ... file, a fost încheiat astăzi, ................................. în ...... exemplare, în Palatul arlamentului.

Comisia de recepţie*)

Preşedinte: .....................................................

......................................................................

Membri: ........................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

Invitaţi*)

*) Numele, prenumele şi semnătura.

ANEXA Nr. 2 la regulament

INVESTITOR: CAMERA DEPUTAŢILOR

Obiectiv de investiţii: Palatul Parlamentului

PROCES-VERBAL

Recepţia în fază unică pe obiectiv

Nr......../.............

Privind lucrarea........................................................................................................................................................................ ..................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

executată în cadrul Contractului nr.....................din......................, încheiat între ......................................................................................................................

si ........................................................................................................................................................................ ..................................................................

pentru lucrările de ........................................................................................................................................................................ .........................................

1.  Lucrările la construcţia obiectivului au fost demarate în baza Notei nr. 2.073 din 22 mai 1982 a Cancelariei fostului Comitet Central al Partidului Comunist Român, în condiţii derogatorii speciale, şi au fost continuate în baza Autorizaţiei de construire nr. 9L din 12 septembrie 1990, eliberată de Primăria Municipiului Bucureşti, cu termen de execuţie nespecificat.

2. Comisia de recepţie, constituită prin Ordinul nr...........................din......................................al Secretarului general al amerei Deputaţilor, formată din:.........................................................................................................................................

(nume şi prenume)                     (calitatea)                       (instituţia reprezentată)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

şi-a desfăşurat activitatea în perioada ...................................................................................

3. Au mai participat la recepţie:

................................................................................................................................................

(nume şi prenume)                      (calitatea)                        (instituţia reprezentată)

4. Constatările comisiei de recepţie:

4.1. Documentaţiile scrise şi desenate sunt cuprinse în cartea tehnică a obiectivului pentru fiecare obiect/parte de obiect.

4.2.  Centralizatorul spaţiilor/lucrărilor recepţionate în fază unică în etapa I, cu suprafeţele şi valorile corespunzătoare fiecărui obiect/parte de obiect în parte, sunt cuprinse în anexa la prezentul proces-verbal.

4.3. Borderoul centralizator, precum şi lista tuturor proceselor-verbale de recepţie în fază unică pe obiect/părţi de obiect - etapa I - sunt cuprinse în lista-anexă.

4.4. Valoarea declarată a obiectivului Palatul Parlamentului, rezultată în urma recepţiei în fază unică, este de..............lei.

5. Comisia de recepţie, în urma constatărilor făcute, propune:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

6. Comisia de recepţie motivează propunerea făcută astfel:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

7. Comisia de recepţie recomandă următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

8.  Prezentul proces-verbal, conţinând........file şi......anexe numerotate, care fac parte integrantă din prezentul proces-verbal de recepţie în fază unică, cu un total de.......file, a fost încheiat astăzi,................., în ... exemplare, în Palatul Parlamentului.

Comisia de recepţie*)

Preşedinte: .....................................................

......................................................................

Membri: ........................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

......................................................................

Invitaţi*)

*) Numele, prenumele şi semnătura.

ANEXA Nr. 3 la regulament

CARTEA  TEHNICĂ A  CONSTRUCŢIEI

Centralizatorul pieselor cuprinse în cartea tehnică a construcţiei

1.  Fişa de date sintetice

2. Capitolul A*): Documentaţia privind proiectarea

3. Capitolul B*): Documentaţia privind execuţia

4. Capitolul C*): Documentaţia privind recepţia

5. Capitolul D*): Documentaţia privind exploatarea, repararea, întreţinerea şi urmărirea comportării în exploatare

6. Jurnalul evenimentelor**)

Capitolul A*) Documentaţia privind proiectarea

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Capitolul B*) Documentaţia privind execuţia

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Capitolul C*) Documentaţia privind recepţia

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Capitolul D*) Documentaţia privind exploatarea, întreţinerea, repararea şi urmărirea comportării în exploatare

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

*) Se vor include, pe capitole, borderourile generale ale dosarelor documentaţiei de bază şi copiile borderourilor cu cuprinsul fiecărui dosar în parte.

**) Documentaţiile care compun Jurnalul evenimentelor sunt documentele tehnice referitoare la proiectarea, execuţia, recepţia, exploatarea şi urmărirea comportării în exploatare a construcţiei şi instalaţiilor aferente acesteia, existente în arhiva tehnică a investitorului, precum şi releveele, expertizele tehnice şi documentaţiile întocmite în scopul delimitării pe obiecte/părţi de obiecte în vederea efectuării recepţiei în fază unică a obiectivului Palatul Parlamentului.

FIŞA   DE   DATE   SINTETICE

1. Obiectul/Partea din obiectul de construcţie (denumirea şi localizarea)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

2.  Investitorul (denumirea şi sediul unităţii)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

3.  Delegaţii investitorului cu sarcini de verificare a calităţii construcţiei (numele, prenumele, funcţia şi atribuţia)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4.  Proiectantul lucrării (dacă este identificabil)

a) denumirea şi sediul sau adresa unităţii proiectante generale şi a unităţilor subproiectante

b) numele şi prenumele şefului de proiect

c) numele şi prenumele proiectanţilor de specialitate, denumirea şi sediul unităţilor de care aparţin

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

5.  Verificatorii (verificatorii de proiecte atestaţi), numele, prenumele şi   numărul certificatului de atestare (dacă sunt identificabili)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

6.  Executantul construcţiei (dacă este identificabil)

a) denumirea şi sediul sau adresa unităţii executante (antreprenor general) şi, dacă este cazul, ale unităţilor executante pentru instalaţiile aferente construcţiilor

b) numele şi prenumele şefului de şantier

c) numele şi prenumele conducătorului direct al lucrărilor (şeful punctului de lucru al obiectivului)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

7.  Modificări intervenite în datele de la pct. 1-6 (data modificării şi modificarea)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

8. Experţii tehnici atestaţi care au verificat calitatea şi comportarea construcţiei (numele, prenumele şi numărul certificatului de atestare)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

9. Comisia de recepţie a lucrărilor în fază unică (numele, prenumele şi unitatea de care aparţin)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

10.  Data începerii execuţiei

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

11.  Data aprobării recepţiei în fază unică - etapa I

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

12.  Data aprobării recepţiei în fază unică - etapa a II-a

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

13. Gradul de seismicitate luat în calcul la proiectarea construcţiei

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

14. Alte date

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

ANEXA Nr. 3a) la regulament

NORME

de întocmire a cărţii tehnice a construcţiei

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

1.  Cartea tehnică a construcţiei se compune din ansamblul de documente referitoare la proiectarea, execuţia, recepţia, exploatarea, întreţinerea, repararea şi urmărirea comportării în exploatare a construcţiei, pe care investitorul Ie-a pus la dispoziţia comisiei de recepţie.

2.   Cartea tehnică se definitivează înainte de recepţia lucrărilor în fază unică.

3.  Cartea tehnică pentru fiecare obiect/parte de obiect de construcţii, după întocmire, se completează şi se păstrează de investitor sau, după caz, de proprietar.

4.  Cartea tehnică a construcţiei se întocmeşte prin grija investitorului pentru întregul obiectiv Palatul Parlamentului şi însumează toate obiectele/părţile de obiect de construcţii realizate şi recepţionate.

CAPITOLUL II

Cuprinsul cărţii tehnice a construcţiei

5.  Cartea tehnică a construcţiei conţine documentaţia de bază şi centralizatorul cu părţile sale componente, precum şi, în lipsa unor părţi ale acesteia, toate documentele tehnice şi economice - relevee, expertize tehnice ori documentaţiile întocmite în scopul delimitării pe obiecte/părţi de obiecte -, întocmite în vederea efectuării recepţiei în fază unică.

6.  Documentaţia de bază cuprinde următoarele capitole:

a) Capitolul A: Documentaţia privind proiectarea;

b) Capitolul B: Documentaţia privind execuţia;

c) Capitolul C: Documentaţia tehnică privind recepţia;

d)  Capitolul D: Documentaţia tehnică privind urmărirea comportării în exploatare şi intervenţiile în timp asupra construcţiei.

7.  Documentaţia privind proiectarea cuprinde piese scrise şi desenate ale proiectului de bază, dacă sunt identificabile, sau alte documente menţionate la pct. 5, după cum urmează:

a)   acte referitoare la tema de proiectare, amplasarea construcţiei şi avize de specialitate care au stat la baza întocmirii proiectului;

b) documentaţia tehnică referitoare la construcţia respectivă (caracteristici, detalii de execuţie pentru elementele structurii de rezistenţă, precum şi pentru celelalte părţi de construcţie care asigură funcţionalitatea şi siguranţa în exploatare, precum şi schemele de instalaţii efectiv realizate, cu toate modificările aduse de proiectant, executant sau proprietar pe parcursul execuţiei construcţiei);

c)  breviarele de calcul pe specialităţi (acţiuni, ipoteze de calcul, rezultatele calculelor de dimensionare şi verificare etc);

d)  indicarea distinctă a diferenţelor faţă de detaliile de execuţie iniţiale, cu precizarea cauzelor care au condus la aceste diferenţe;

e) caietele de sarcini privind execuţia lucrărilor;

f)  alte piese scrise şi/sau desenate, elaborate cu ocazia efectuării recepţiei în fază unică.

8. Documentaţia tehnică privind execuţia cuprinde, dacă sunt identificabile, următoarele piese:

a) autorizaţia de construire;

b) procesul-verbal de predare a amplasamentului şi reperului de nivelment general;

c) înregistrările de calitate cu caracter permanent efectuate pe parcursul execuţiei lucrărilor, precum şi celelalte documentaţii întocmite conform prescripţiilor tehnice, prin care se atestă calitatea lucrărilor (rezultatul încercărilor efectuate, certificatele de calitate, condica de betoane, registrul proceselor-verbale de lucrări ascunse, notele de constatare ale organelor de control, registrul unic de comunicări şi dispoziţii de şantier, procesele-verbale de probe specifice şi speciale etc);

d)  procesele-verbale de recepţie a terenului de fundare, a fundaţiilor şi structurii de rezistenţă, procesele-verbale de admitere a fazelor determinate;

e)   procesele-verbale privind montarea instalaţiilor de măsurare prevăzute prin proiectul de urmărire specială a construcţiilor, dacă este cazul, precum şi consemnarea citirilor iniţiale de la care încep măsurătorile;

f)   expertize tehnice, verificări în teren sau cercetări suplimentare efectuate în afara celor prevăzute de prescripţiile tehnice sau caietele de sarcini, rezultate ca necesare, ca urmare a unor accidente tehnice produse în cursul execuţiei sau ca urmare a unor greşeli de execuţie;

g)  caietele de ataşament, jurnalul principalelor evenimente (inundaţii, cutremure, temperaturi excesive etc);

h) alte piese scrise şi/sau desenate elaborate cu ocazia efectuării recepţiei în fază unică.

9.   Documentaţia tehnică privind recepţia în fază unică cuprinde:

a)     procesele-verbale de recepţie în fază unică (corespunzător etapei I şi etapei a II-a), precum şi alte acte anexate acestora, pe care comisia de recepţie le consideră necesar a fi păstrate în cartea tehnică a construcţiei;

b)  alte acte încheiate ca urmare a cererii comisiei de recepţie, prin care se prevăd verificări sau cercetări suplimentare, cu indicarea rezultatelor obţinute şi a modului de rezolvare.

10.  Documentaţia tehnică privind urmărirea comportării în exploatare şi intervenţiile în timp, dacă sunt identificabile, cuprinde:

a)  prevederile scrise ale proiectantului privind urmărirea comportării construcţiei, instrucţiunile de exploatare şi întreţinere şi lista prescripţiilor de bază care trebuie respectate pe timpul exploatării construcţiei, documentaţia de interpretare a urmăririi comportării construcţiei în timpul execuţiei şi al exploatării;

b)  proiectele în baza cărora s-au efectuat modificări ale construcţiei faţă de proiectul iniţial - efectiv realizat -, după recepţia în fază unică a lucrărilor;

c)  actele de constatare a unor deficienţe apărute după recepţia în fază unică a lucrărilor şi măsurile de intervenţie luate (procese-verbale de remediere a defectelor);

d) proiectul de urmărire specială a construcţiei (încercare prin încărcare, urmărire a comportării în exploatare);

e)   procesul-verbal de predare-primire a instalaţiilor de măsurare prevăzute prin proiectul de urmărire specială a construcţiei încheiat între executant şi beneficiar;

f) referatul cu concluziile anuale şi finale asupra rezultatelor urmăririi speciale;

g)  procesele-verbale de predare-primire a construcţiei, în cazul schimbării proprietarului;

h) jurnalul evenimentelor, întocmit conform modelului prevăzut în cap. IV;

i) alte documentaţii elaborate cu ocazia efectuării recepţiei în fază unică ori dispuse a se elabora ca urmare a condiţiilor de recepţie.

Documentele cuprinse în cartea tehnică a construcţiei vor fi înregistrate şi pe suport magnetic.

11. Actele ce formează documentaţia de bază a cărţii tehnice a construcţiei vor fi îndosariate pe capitolele respective, în ordinea enumerării în prezentele norme, în dosare cu file numerotate, prevăzute cu borderou şi parafate pe măsura încheierii lor; fiecare dosar va purta un indicativ format din litera corespunzătoare capitolului (A, B, C, D) şi din numărul de ordine, în cifre arabe, al dosarului.

12.  Centralizatorul cărţii tehnice a construcţiei cuprinde fişa statistică pe obiect, borderoul general al dosarelor documentaţiei de bază şi copiile borderourilor cu cuprinsul fiecărui dosar.

CAPITOLUL III

Modul de întocmire, folosire şi păstrare a cărţii tehnice a construcţiei

13. Cartea tehnică a construcţiei se întocmeşte într-un singur exemplar, ţinând seama şi de prevederile pct. 19.

14.  Pentru obiectivul Palatul Parlamentului, întrucât la data intrării în vigoare a prezentelor norme nu a avut loc recepţia finală a obiectelor/părţilor de obiect executate, cartea tehnică a construcţiei se întocmeşte de investitor, împreună cu proiectantul, iar în lipsa acestuia se va apela la serviciile unui consultant de specialitate, în condiţiile legii, astfel:

a) proiectantul/consultantul întocmeşte şi predă investitorului, cel mai târziu până la data recepţiei în fază unică a lucrărilor, documentaţiile prevăzute la pct. 7 şi 10;

b) comisia de recepţie în fază unică a lucrărilor la obiectivul Palatul Parlamentului predă investitorului documentaţia prevăzută la pct. 8, imediat după întocmirea acesteia;

c)  investitorul obiectivului Palatul Parlamentului primeşte toate actele care cad în sarcina proiectantului şi a comisiei de recepţie, le completează cu actele ce cad în sarcina sa, respectiv cele prevăzute la pct. 8, le îndosariază conform prevederilor pct. 11 şi întocmeşte centralizatorul prevăzut la pct. 12. După recepţia în fază unică a obiectelor/părţilor de obiect de construcţie corespunzător etapei I de recepţie, respectiv după efectuarea recepţiei în etapa a II-a, investitorul reţine un exemplar complet;

d)  investitorul completează cartea tehnică a construcţiei cu documentaţia prevăzută la pct. 10 lit. h).

15. Cartea tehnică se va completa în timp, de către proprietar sau administrator, cu aspectele apărute în timpul exploatării acesteia.

16.  Proprietarul sau administratorul asigură activitatea de urmărire a comportării construcţiei în exploatare, precum şi a intervenţiilor în timp asupra acesteia.

Urmărirea comportării în exploatare a construcţiei şi intervenţiile în timp asupra acesteia se realizează direct, fie de proprietar sau de administrator, fie de persoane împuternicite de aceştia, care vor avea calitatea de responsabil cu urmărirea comportării în exploatare a construcţiei, potrivit legii.

17.  Modul de întocmire şi de completare a cărţii tehnice a construcţiei se controlează, în mod obligatoriu, de către:

a)  comisia de recepţie în fază unică a obiectivului Palatul Parlamentului, cu ocazia recepţiei;

b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, în calitate de organ de control al statului privind calitatea în construcţii, potrivit legii, periodic.

Rezultatele controalelor se consemnează, în mod obligatoriu, în jurnalul evenimentelor.

18.  Cartea tehnică a construcţiei se păstrează pe toată durata de existenţă a obiectivului Palatul Parlamentului.

In cazul desfiinţării obiectivului ori a unor părţi din acesta, proprietarul predă exemplarul complet aferent la arhiva unităţilor administrativ-teritoriale, pentru păstrare. Inainte de predarea cărţii tehnice a construcţiei, aceasta va fi completată cu modul de desfăşurare a acţiunii de postutilizare, pe baza instrucţiunilor elaborate de proiectant.

19.    La schimbarea proprietarului, cartea tehnică a construcţiei va fi predată noului proprietar, care va avea obligaţia păstrării şi completării acesteia, consemnând transferul administrării în procesul-verbal de predare-primire şi în jurnalul evenimentelor.

CAPITOLUL IV

Jurnalul evenimentelor. Model şi instrucţiuni de aplicare

Denumirea obiectului de construcţie

............................................................

............................................................

Nr. crt.

Data evenimentului

Categoria evenimentului

Prezentarea evenimentului şi a efectelor sale asupra construcţiei, cu trimiteri la actele din documentaţia de bază

Numele, prenumele şi unitatea persoanei care înscrie evenimentul şi semnătura sa

Semnătura responsabilului

cu cartea tehnică a construcţiei

0

1

2

3

4

5

Instrucţiuni de completare

1.  Evenimentele care se înscriu în jurnal se codifică, în coloana 2 „Categoria evenimentului", cu următoarele litere: UC - rezultatele verificărilor periodice din cadrul urmăririi curente;

US - rezultatele verificărilor şi ale măsurătorilor din cadrul urmăririi speciale, în cazul în care implică luarea unor măsuri; M- măsuri de intervenţie în cazul constatării unor deficienţe (reparaţii, consolidări, demolări etc); E- evenimente excepţionale (cutremure, inundaţii, incendii, ploi torenţiale, căderi masive de zăpadă, prăbuşiri sau alunecări de teren etc);

D- procese-verbale întocmite de organele de verificare, pe fazele de execuţie a lucrărilor;

C- rezultatele controlului privind modul de întocmire şi de păstrare a cărţii tehnice a construcţiei.

2.  Evenimentele consemnate în jurnal şi care au corespondent în acte cuprinse în documentaţia de bază se prevăd cu trimiteri la dosarul respectiv, menţionându-se natura actelor.


SmartCity5

COMENTARII la Legea 267/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 267 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu