LEGE Nr. 267
din 7 noiembrie 2008
privind unele masuri
speciale pentru reglementarea avansului rest de justificat, precum si pentru
efectuarea receptiei in faza unica a lucrarilor de constructii si a
instalatiilor aferente acestora la obiectivul de investitii Palatul
Parlamentului
ACT EMIS DE:
PARLAMENTUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 779 din 20 noiembrie 2008
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
CAPITOLUL I
Reglementarea avansului rest de justificat la obiectivul de investiţii Palatul
Parlamentului
Art. 1. - (1) Operaţiunile legate de regularizarea
sumei de 168.859.872 lei, în preţuri stabilite la nivelul anului 1989, rămasă
de justificat din avansurile prevăzute la art.1 din Hotărârea Guvernului nr.
372/1993 privind transmiterea obiectivului de investiţii „Casa Republicii"
în administrarea Camerei Deputaţilor, acordate pentru obiectivul de investiţii
„Casa Republicii", a cărui denumire a devenit Palatul Parlamentului, se
realizează de Camera Deputaţilor, cu avizul consiliului interdepartamental la
nivel de demnitari, potrivit prevederilor prezentei
legi.
(2) Componenţa consiliului interdepartamental la nivel
de demnitari este cea prevăzută la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr.
372/1993.
Art. 2. - (1) In termen de 15 zile de la intrarea în
vigoare a prezentei legi, prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaţilor se constituie comisiile de inventariere,
pentru fiecare titular de avans, formate din 7 membri, după cum urmează:
a) Camera Deputaţilor - 2 membri;
b) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia
de control financiar - 2 membri;
c) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei
- 2 membri;
d) câte un reprezentant al fiecărui titular de avans,
respectiv succesor în drepturi şi obligaţii al acestuia, după caz.
(2) Preşedintele comisiei de inventariere este numit
dintre reprezentanţii Camerei Deputaţilor în această comisie, prin ordinul
prevăzut la alin. (1).
(3) Comisia de inventariere îşi desfăşoară activitatea
pe o perioadă de 90 de zile de la data emiterii ordinului prevăzut la alin.
(1).
Art. 3. - (1) Comisia de inventariere
întocmeşte un proces-verbal de inventariere a materialelor de construcţii, a
echipamentelor, a instalaţiilor şi a celorlalte bunuri, precum şi a sumelor
nejustificate din avansurile primite, aflate la fiecare titular de avans,
respectiv succesor în drepturi şi obligaţii al acestuia, care constituie titlu
de creanţă pentru recuperarea eventualelor sume nejustificate din avansurile
primite anterior anului 1990.
(2) Procesul-verbal de inventariere prevăzut la alin.
(1) cuprinde, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
a) denumirea persoanei juridice în sarcina căreia s-au
stabilit sume de recuperat;
b) codul unic de înregistrare;
c) sediul;
d) cuantumul sumei nejustificate şi propunerea de
actualizare a sumei cu indicele preţului de consum comunicat de Institutul
Naţional de Statistică;
e) propuneri de valorificare/casare a bunurilor
identificate;
f) temeiul legal;
g) menţiunea cu privire la situaţia juridică a creanţei
în raport cu prescripţia extinctivă;
h) semnăturile membrilor comisiei de inventariere.
(3) Procesul-verbal de inventariere se încheie în
două exemplare, se înaintează spre aprobare consiliului interdepartamental şi
un exemplar aprobat se comunică titularului de avans/succesorului în drepturi
şi obligaţii al acestuia, de către secretariatul
consiliului interdepartamental.
(4) Consiliul interdepartamental aprobă
procesul-verbal de inventariere numai după verificarea îndeplinirii condiţiilor
prevăzute la alin. (2). Nerespectarea acestor condiţii atrage nulitatea
procesului-verbal de inventariere.
(5) Procesul-verbal de inventariere aprobat conform
prevederilor alin. (3) poate fi contestat după comunicare, în condiţiile
prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările
şi completările ulterioare. Consiliul interdepartamental este reprezentat în faţa
instanţelor de judecată de Camera Deputaţilor.
Art. 4. - (1) Termenul de plată pentru sumele
nejustificate, actualizate, prevăzute în procesul-verbal este de 30 de zile de
la data comunicării acestuia.
(2) La expirarea termenului
prevăzut la alin. (1), dacă titlul de creanţă nu a fost reformat ca urmare a
contestaţiei introduse la instanţa de contencios administrativ competentă,
titlul de creanţă devine titlu executoriu. Pentru nerespectarea termenului de
30 de zile prevăzut la alin. (1) se calculează accesorii potrivit prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) In cazul în care titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi şi obligaţii al acestuia, nu plăteşte
voluntar sumele nejustificate prevăzute în procesul-verbal de inventariere,
executarea silită a acestora se efectuează potrivit procedurii prevăzute de
Codul de procedură fiscală, republicat, cu modificările şi completările
ulterioare.
(4) Sumele nejustificate prevăzute în procesul-verbal
de inventariere, achitate voluntar sau în regim de executare silită, se fac
venit la bugetul de stat.
Art. 5. - (1) Materialele de construcţii,
echipamentele, instalaţiile şi celelalte bunuri care nu mai pot fi preluate la
obiectivul de investiţii Palatul Parlamentului vor fi valorificate sau casate,
sub supravegherea Camerei Deputaţilor, potrivit prevederilor legale în vigoare,
de titularii de avans, respectiv de succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestor
deţinători.
(2) Sumele rezultate din valorificarea stocurilor şi a
activelor corporale prevăzute la alin. (1), după deducerea cheltuielilor de
valorificare, se virează ca venit la bugetul de stat, în termen de 5 zile de la
data încasării contravalorii acestora. In cazul în care cheltuielile de
valorificare depăşesc cuantumul sumelor obţinute din valorificare, diferenţa se
suportă din bugetul Camerei Deputaţilor.
(3) Cheltuielile cu casarea se suportă din bugetul
Camerei Deputaţilor.
Art. 6. - Până la valorificarea sau casarea stocurilor
şi a activelor corporale prevăzute la art. 5 alin.(1), titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi
obligaţii ai acestora au obligaţia de a asigura securitatea, păstrarea şi
depozitarea lor.
CAPITOLUL II
Efectuarea recepţiei în fază unică a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente
acestora la obiectivul de investiţii Palatul Parlamentului
Art. 7. - Pentru efectuarea recepţiei lucrărilor de
construcţii şi instalaţii aferente acestora, corespunzător unor spaţii din
cadrul obiectivului Palatul Parlamentului, având în vedere caracterul special
şi unicat al acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind
calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi prin derogare de la
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului
de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu
modificările şi completările ulterioare, se instituie recepţia în fază unică a
lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora.
Art. 8. - (1) Prevederile art. 7 se aplică exclusiv la
recepţia lucrărilor executate la spaţiile existente finalizate şi aflate în
exploatare în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului, constituite ca obiecte
sau părţi de obiect, corespunzător stadiilor fizice consemnate la data
prezentei legi, care sunt administrate şi înregistrate în evidenţele contabile
ale Camerei Deputaţilor şi/sau ale Senatului. Nu fac obiectul recepţiei
utilajele independente sau obiectele de inventar neprevăzute în proiect şi
procurate ulterior de investitor.
(2) Prin excepţie de la prevederile legale în vigoare,
lucrările de reparaţii şi/sau intervenţii la obiectele constitutive ale
Palatului Parlamentului, recepţionate potrivit prevederilor prezentei legi, se
vor putea iniţia după finalizarea recepţiei în fază unică, avându-se în vedere
durata efectivă de serviciu a acestora de la finalizarea lucrărilor sau punerea
lor în funcţiune, după caz.
Art. 9. - (1) Se aprobă
Regulamentul de recepţie în fază unică a lucrărilor de construcţii şi
instalaţii aferente acestora la obiectivul Palatul Parlamentului, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta lege.
(2) Orice modificare sau completare, ulterioară
aprobării prezentei legi, a regulamentului prevăzut la alin. (1) se aprobă prin
hotărâre a Guvernului, la propunerea Camerei Deputaţilor.
Art. 10. - (1) In înţelesul prezentei legi, Camera
Deputaţilor are calitatea de investitor la Palatul Parlamentului.
(2) După finalizarea recepţiei
în fază unică, lucrările/spaţiile recepţionate se înregistrează în
evidentele contabile ale Camerei
Deputaţilor şi ale Senatului, corespunzător spaţiilor din administrare.
Art. 11. - (1) In vederea asigurării documentelor
necesare recepţiei, Camera Deputaţilor, prin Secretariatul general, va prelua
de la deţinători documentaţiile tehnico-economice care au stat la baza
execuţiei lucrărilor care se supun recepţiei, încorporându-le în cartea tehnică
a construcţiei pe care o va gestiona, potrivit
prevederilor legale în vigoare.
(2) In înţelesul prezentei legi, prin documentaţiile
tehnico-economice prevăzute la alin. (1) se înţelege exemplarul-martor
păstrat în arhivele proprii, compus din piesele scrise: tema de proiectare,
memorii generale şi pe specialităţi, breviare de calcul, avizele şi acordurile
obţinute, precum şi din piesele desenate.
(3) Societăţile comerciale înfiinţate pe structura
fostelor unităţi de proiectare şi de execuţie, care au participat înainte de
anul 1990 la realizarea obiectivului Palatul Parlamentului, succesoare ale
acestora sau care, prin contractele de privatizare, au în păstrare, cu orice
titlu, documentaţii tehnico-economice sau alte documente aferente proiectului,
precum şi toţi deţinătorii de documentaţii tehnice sau economice aferente
obiectivului Palatul Parlamentului, persoane fizice sau juridice - antreprenori
sau alte societăţi rezultate în urma unor operaţiuni comerciale de
vânzare-cumpărare, fuziune, preluare sau reorganizare -, au obligaţia ca, în
termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să
inventarieze, împreună cu reprezentanţi ai investitorului - Camera Deputaţilor,
şi să predea, în original, documentaţiile prevăzute la alin. (1). Refuzul
inventarierii şi/sau al predării documentaţiilor se sancţionează potrivit
prevederilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi
completările ulterioare, iar cheltuielile ocazionate de expertizarea tehnică
necesară pentru reconstituirea acestora se vor suporta de cei vinovaţi. In
cazuri deosebite, în care se face dovada certă a dispariţiei originalelor, se
poate face predarea fotocopiilor, pe răspunderea deţinătorilor.
(4) In vederea preluării şi a gestionării
documentaţiilor de execuţie clasificate ca secret de stat, precum şi pentru
efectuarea recepţiei spaţiilor clasificate ca secret de stat, în conformitate
cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative
date în aplicarea acesteia, Secretariatul general al Camerei Deputaţilor are
obligaţia de a-şi organiza structurile necesare şi de a-şi asigura personalul
autorizat să opereze cu acestea.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din
Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ
ANEXA
REGULAMENT
de recepţie în fază unică a lucrărilor de
construcţii şi instalaţii aferente acestora la obiectivul Palatul Parlamentului
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Recepţia în fază unică a lucrărilor de
construcţii şi instalaţii aferente acestora se constituie ca o componentă a
sistemului calităţii în construcţii, prevăzut prin Legea nr. 10/1995 privind
calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi este instrumentul prin
care investitorul declară că acceptă şi preia lucrările, cu sau fără rezerve.
(2) Recepţia în fază unică, prevăzută în prezentul
regulament, se aplică exclusiv la recepţia spaţiilor existente finalizate,
aflate în exploatare în cadrul obiectivului Palatul Parlamentului.
(3) Recepţia în fază unică se realizează etapizat,
prin grija investitorului, după cum urmează:
a) etapa I - pe obiecte sau
părţi de obiect, delimitate şi identificate corespunzător stadiilor fizice
consemnate la data intrării în vigoare a prezentei legi, înscrise în programul
general de recepţie;
b) etapa a II-a - pe obiectivul Palatul Parlamentului,
corespunzător tuturor spaţiilor ce se supun procedurii
de recepţie, şi constă din consemnarea proceselor-verbale de recepţie în fază
unică, corespunzător tuturor obiectelor sau părţilor de obiect recepţionate.
Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) recepţia în fază unică a
lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora - actul prin care investitorul declară că acceptă şi preia, cu sau
fără rezerve, spaţiile existente finalizate aflate în exploatare în clădirea
Palatului Parlamentului, delimitate în obiecte şi/sau părţi de obiect ca
unităţi spaţial-funcţionale distincte, inclusiv însumarea acestora în cadrul
obiectivului Palatul Parlamentului;
b) obiectiv - suma
planimetrică şi spaţială a tuturor spaţiilor şi instalaţiilor funcţionale ce
alcătuiesc Palatul Parlamentului - care se supun procedurii de recepţie - şi se
compune din obiecte şi/sau părţi de obiect delimitate după criterii
spaţial-funcţionale;
c) obiecte/părţi de obiect
care se supun procedurii de recepţie - părţi ale
obiectivului delimitate pe criterii de funcţionabilitate distinctă în cadrul
ansamblului acestuia, ca unităţi spaţial-funcţionale de sine stătătoare - săli,
corpuri de clădire, etaje, zone din cadrul acestora, instalaţii speciale de ascensoare,
climatizare etc. Delimitarea şi identificarea obiectelor/părţilor de obiect se
fac planimetric şi/sau spaţial, pe baza documentaţiilor de specialitate
întocmite corespunzător stadiilor fizice consemnate la data intrării în vigoare
a prezentei legi. Obiectele sau părţile de obiect se înscriu în programul
general de recepţie;
d) cartea tehnică a
construcţiei- ansamblul documentelor tehnice
referitoare la proiectarea, execuţia, recepţia, exploatarea şi urmărirea
comportării în exploatare a construcţiei şi a instalaţiilor aferente acesteia,
cuprinzând toate datele, documentele şi evidenţele necesare pentru
identificarea şi determinarea stării tehnice/fizice a construcţiei şi a
evoluţiei acesteia în timp. In măsura în care unele dintre documentele menţionate
nu există în arhiva tehnică a investitorului, acestea vor putea fi înlocuite cu
relevee, expertize tehnice ori cu documentaţiile întocmite în scopul
delimitării pe obiecte/părţi de obiecte, în vederea efectuării recepţiei în
fază unică a obiectivului Palatul Parlamentului;
e) investitor- Camera
Deputaţilor, prin Secretariatul general - în numele proprietarului de drept -
statul român - exercită prerogativele de gestionare a obiectivului de
investiţii Palatul Parlamentului.
CAPITOLUL II
Recepţia în fază unică pe obiect/parte de obiect
Art. 3. - (1) Având în vedere importanţa excepţională,
gradul de risc sub aspectul siguranţei în exploatare, destinaţia, modul de
utilizare, complexitatea şi volumul lucrărilor care fac obiectul recepţiei,
comisia de recepţie în fază unică va fi alcătuită din cel puţin 11 membri,
numărul de specialişti fiind de minimum 5.
(2) Comisia de recepţie se numeşte de către investitor
şi este alcătuită, obligatoriu, din reprezentanţi ai investitorului şi ai
Senatului, ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi ai Primăriei
Generale a Municipiului Bucureşti. Ceilalţi membri vor fi specialişti în
domeniu, atraşi în comisie la recomandarea asociaţiilor profesionale din
domeniul construcţiilor şi al instalaţiilor pentru construcţii.
(3) Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de
Urgenţă în comisia de recepţie se numesc la propunerea conducătorilor acestei
instituţii, prin ordin. Numele persoanelor desemnate se comunică în scris
investitorului, în intervalul de timp de la primirea solicitării până la data
întrunirii comisiei de recepţie.
(4) Pentru recepţia lucrărilor aferente spaţiilor care
sunt clasificate ca informaţii secret de stat se numeşte o comisie de recepţie
specială, care este formată din specialişti deţinători ai certificatului
Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat.
Art. 4. - (1) In scopul constituirii/completării cărţii
tehnice a construcţiei Palatul Parlamentului, în vederea efectuării recepţiei
prevăzute la art. 1 din prezentul regulament, prin grija investitorului se va
proceda la reconstituirea arhivei tehnice conţinând documentaţiile
tehnico-economice pentru execuţia lucrărilor.
(2) Pentru reconstituirea arhivei tehnice, potrivit
prevederilor alin. (1), persoanele fizice şi juridice
implicate înainte şi după anul 1990 în activitatea de proiectare şi de execuţie
a obiectivului Palatul Parlamentului, care deţin părţi din aceste documentaţii,
vor preda investitorului, în original, în termen de 60 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentului regulament, întreaga documentaţie pe care o
deţin.
Art. 5. - (1) Investitorul va comunica data stabilită
pentru începerea recepţiei, cu maximum 30 de zile calendaristice înainte,
următoarelor persoane sau instituţii:
a) membrilor comisiei de recepţie;
b) proiectantului/proiectanţilor identificabili;
c) executantului/executanţilor identificabili;
d) Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă;
e) Inspectoratului de Stat în Construcţii.
(2) Pentru instalaţiile speciale de ridicat -
ascensoare - sau sub presiune se va coopta în comisie reprezentantul numit al
Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi
Instalaţiilor de Ridicat.
(3) Reprezentanţii proiectantului, ai executantului
şi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii nu fac parte din comisia de
recepţie, aceştia având calitatea de invitat.
(4) Proiectanţii identificabili au obligaţia de a
întocmi un raport cuprinzând punctul de vedere asupra executării lucrărilor,
care va fi prezentat comisiei de recepţie.
Art. 6. - Administratorii Palatului Parlamentului din
componenţa secretariatelor generale ale Camerei Deputaţilor şi Senatului
întocmesc şi prezintă în faţa comisiei de recepţie punctele de vedere privind
execuţia, stadiul fizic şi valorile de inventar ale construcţiei, probate cu
documentele existente.
Art. 7. - (1) Comisia de recepţie se întruneşte la
data, ora şi locul fixate, iar preşedintele acesteia, numit de investitor,
stabileşte programul după care se va desfăşura recepţia.
(2) Comisia de recepţie poate
funcţiona numai în prezenţa a cel puţin două treimi din membrii numiţi ai
acesteia. Hotărârile comisiei se iau cu majoritate simplă.
(3) In cazul în care comisia nu întruneşte cvorumul
prevăzut la alin. (2), preşedintele poate fixa un nou termen în vederea
efectuării recepţiei, termen ce nu va depăşi 4 zile lucrătoare de la data
fixată iniţial.
(4) In vederea desfăşurării în bune condiţii a
recepţiei, investitorul va pune la dispoziţie comisiei de recepţie documentaţia
de execuţie, precum şi, în lipsa acesteia, documentele şi explicaţiile care îi
sunt necesare şi de care acesta dispune.
Art. 8. - (1) Comisia de recepţie examinează în mod
obligatoriu:
a) respectarea condiţiilor de execuţie impuse de
autorităţile competente, comunicate, prin grija beneficiarului, prin
documentele recepţiei;
b) conformitatea execuţiei lucrărilor cu cerinţele
esenţiale de calitate, conform legii;
c) referatul de prezentare întocmit de administrator cu
privire la modul în care au fost executate lucrările;
d) terminarea tuturor lucrărilor, pe stadii fizice,
prevăzute în referatul de prezentare, precum şi în documentele constitutive ale cărţii tehnice a construcţiei, aflate
în păstrare la investitor. In cazurile în care există dubii asupra
înscrisurilor din documentele prezentate, în raport cu cartea tehnică a
construcţiei, comisia poate cere expertize, alte documente, încercări
suplimentare, probe şi alte teste;
e) referatul administratorului privind comportarea
în exploatare a construcţiei şi a instalaţiilor aferente pe perioada de la
preluare şi până în prezent, inclusiv evidenţierea viciilor identificate şi a
modului de remediere a acestora;
f) valoarea investiţiei înregistrată în documentele
contabile, corespunzător stadiilor fizice care se recepţionează.
(2) Examinarea se efectuează, în toate cazurile, prin
cercetarea vizuală a construcţiei şi a spaţiilor care se recepţionează, precum
şi prin analizarea documentelor existente, inclusiv a celor conţinute în cartea
tehnică a construcţiei.
(3) Comisia de recepţie poate
cere, în cazuri foarte bine justificate şi/sau în cazul apariţiei unor vicii,
efectuarea de încercări şi expertize.
Art. 9. - La terminarea examinării, comisia consemnează
observaţiile şi concluziile în procesul-verbal de recepţie, care cuprinde, în mod
obligatoriu, valoarea înregistrată a obiectului/părţii de obiect, conform
modelului prevăzut în anexa nr.1 la regulament, şi îl înaintează, în termen de
3 zile lucrătoare, investitorului, împreună cu recomandarea de admitere, cu sau
fără obiecţii, a recepţiei, amânarea sau respingerea acesteia.
Art. 10. - Comisia de recepţie recomandă admiterea
recepţiei în cazul în care nu există obiecţii sau cele care s-au consemnat nu
sunt de natură să afecteze utilizarea lucrării conform destinaţiei sale.
Art. 11. - Comisia de recepţie recomandă amânarea
recepţiei, atunci când:
a) se constată lipsa sau neterminarea unor lucrări ce
afectează siguranţa în exploatare a construcţiei, în conformitate cu cerinţele
esenţiale;
b) construcţia prezintă vicii a căror remediere este de
durată şi care, dacă nu ar fi făcute, ar diminua considerabil utilizarea
lucrării;
c) există, în mod justificat, dubii cu privire la
calitatea lucrărilor şi este nevoie de încercări de orice fel pentru a le
clarifica.
Art. 12. - Comisia de recepţie
recomandă respingerea recepţiei dacă se constată vicii care nu pot fi
înlăturate şi care, prin natura lor, împiedică îndeplinirea uneia sau a mai
multor cerinţe esenţiale, caz în care se impun expertize, reproiectări,
refaceri de lucrări etc, sau dacă nu se respectă una ori mai multe dintre
cerinţele esenţiale.
Art. 13. -Absenţa executantului de la recepţie nu
constituie motiv pentru amânarea şi/sau anularea actului de recepţie. In cazul
în care executantul nu se prezintă la recepţie sau nu este identificabil,
investitorul poate solicita asistenţă pentru recepţie unui expert tehnic
neutru, atestat potrivit legii, care să consemneze, separat de procesul-verbal,
starea de fapt constatată.
Art. 14. - Situaţiile de absenţă a unor persoane sau
delegaţi convocaţi se consemnează în procesul-verbal de recepţie.
Art. 15. - Preşedintele comisiei de recepţie prezintă
investitorului procesul-verbal de recepţie, cu observaţiile participanţilor şi
cu recomandarea comisiei. Pe baza procesului-verbal de recepţie, investitorul
hotărăşte admiterea, amânarea sau respingerea recepţiei.
Art. 16. - (1) In cazul în care, pentru un obiect sau o
parte de obiect, comisia de recepţie recomandă admiterea cu obiecţii, în
procesul-verbal de recepţie se vor indica în mod expres acele lipsuri/deficienţe
care trebuie să fie remediate şi se vor propune măsuri pentru înlăturarea
neregulilor semnalate. In această situaţie, recepţia în fază unică pentru acel
obiect sau acea parte de
obiect se consideră suspendată până la recepţia lucrărilor de remediere
necesare.
(2) Lucrările de remediere şi termenele necesare
pentru eliminarea lipsurilor/deficienţelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc
pe bază de contract de achiziţii publice de lucrări, în conformitate cu
legislaţia în vigoare, iar executarea acestora nu va depăşi 90 de zile
calendaristice de la data recepţiei, cu excepţia cazului în care, din cauza
condiţiilor climatice, trebuie fixat alt termen.
(3) După executarea lucrărilor de remediere, în decurs
de maximum 15 zile calendaristice, investitorul va organiza recepţia acestora
în conformitate cu procedura recepţiei la terminarea lucrărilor, potrivit
legislaţiei în vigoare.
(4) După recepţia la terminarea lucrărilor de
remediere, investitorul va organiza finalizarea recepţiei obiectului/părţii de
obiect, potrivit procedurii recepţiei în faza unică.
Art. 17. - Data recepţiei este cea în care investitorul
hotărăşte admiterea acesteia, pe baza recomandării comisiei de recepţie.
Art. 18. - Investitorul preia lucrarea la data
prevăzută la art. 17, cu excepţia cazului în care recepţia este suspendată,
amânată sau respinsă, după caz.
Art. 19. - (1) Pentru părţile din lucrare,
obiecte/părţi de obiect, care nu se supun recepţiei, se încheie un
proces-verbal de preluare de către investitor, în care se consemnează starea
părţii de lucrare în cauză, măsurile de conservare, precum şi cele de protecţie
privind desfăşurarea în siguranţă a activităţii.
(2) Procesul-verbal de preluare încheiat în aceste
condiţii nu echivalează cu un proces-verbal de recepţie pentru partea de
lucrare în cauză.
(3) Toate riscurile şi pericolele pentru partea
preluată trec asupra investitorului, cu excepţia viciilor ascunse şi a celor
decurgând din executarea necorespunzătoare.
(4) Investitorul poate cere înscrierea în procesul-verbal de recepţie ce se va întocmi la terminarea
lucrării în întregime a viciilor pe care Ie-a constatat cu ocazia preluării şi
Ie-a consemnat în procesul-verbal respectiv. Pentru partea de lucrare preluată
de investitor, perioada de garanţie pentru viciile care nu ţin de siguranţa
construcţiei începe de la data terminării remedierilor.
CAPITOLUL III
Recepţia în fază unică pe obiectiv
Art. 20. - Recepţia în fază unică în etapa a II-a
pentru obiectivul supus recepţiei se convoacă de către investitor, în termen de
cel mult 15 zile calendaristice de la finalizarea tuturor procedurilor de
recepţie în fază unică pe obiecte/părţi de obiecte.
Art. 21. - Comisia de recepţie în fază unică în etapa a
II-a se întruneşte la data, ora şi locul fixate şi examinează următoarele:
a) procesele-verbale de recepţie în fază unică,
corespunzător tuturor obiectelor/părţilor de obiect recepţionate, cu propunerea
de admitere a recepţiei;
b) documentele privind finalizarea lucrărilor de
remediere, după caz;
c) referatul investitorului
privind comportarea construcţiei/ părţilor de construcţie şi a instalaţiilor
aferente în exploatare pe perioada de la preluare până la recepţie.
Art. 22. - La terminarea recepţiei în fază unică în
etapa a II-a, comisia consemnează observaţiile şi concluziile în
procesul-verbal final de recepţie, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2,
pe care îl înaintează investitorului, în termen de 3 zile lucrătoare, împreună
cu recomandarea de admitere, cu sau fără obiecţii, a recepţiei.
Art. 23. - (1) Data finală a
recepţiei este data notificării de către investitor a hotărârii comisiei de
recepţie în fază unică în etapa a II-a, cu propunerea de admitere a recepţiei.
(2) După această dată, toate recepţiile ce se vor
efectua la spaţiile - obiectele/părţile de obiect - încă nefinalizate în cadrul
obiectivului Palatul Parlamentului vor urma procedurile prevăzute de legislaţia
în vigoare privind recepţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente
acestora.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 24. - (1) Cheltuielile de
orice natură aferente activităţii comisiei de recepţie cad în sarcina
investitorului.
(2) Membrii comisiei de recepţie, alţii decât cei
care îndeplinesc o sarcină de serviciu, pot fi angajaţi prin contract de
prestări de servicii de către investitor, după caz.
(3) Cheltuielile aferente încercărilor necesare în
procedura de recepţie se plătesc de către investitor. In situaţiile în care, în
urma rezultatelor nefavorabile ale încercărilor, se stabileşte o culpă,
cheltuielile respective se suportă de partea în culpă.
(4) Cheltuielile aferente expertizei sau plăţii
asistenţei unui expert se efectuează de investitor. In situaţiile în care, în
urma rezultatelor expertizei, se stabileşte o culpă, cheltuielile respective se
suportă de partea în culpă.
Art. 25. - Dacă părţile nu ajung la încheierea pe cale
amiabilă a procesului-verbal de recepţie, acestea se pot adresa instanţei
judecătoreşti competente.
Art. 26. - Procesele-verbale de recepţie, încheiate
corespunzător părţilor de obiect, obiectelor sau obiectivului, după caz, se
difuzează, prin grija investitorului:
a) proiectantului/proiectanţilor
identificabil/identificabili;
b) executantului/executanţilor
identificabil/identificabili;
c) Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti,
emitent al autorizaţiei de construire;
d) organului administraţiei financiare locale;
e) administratorilor părţilor de obiect, obiectelor
sau obiectivului, după caz.
Art. 27. - (1) Documentaţiile de execuţie şi
documentele privind execuţia lucrărilor, existente în arhiva investitorului,
precum şi procesele-verbale de recepţie în fază unică, împreună cu documentele
aferente, se constituie în cartea tehnică a construcţiei.
(2) Cartea tehnică a construcţiei se alcătuieşte
potrivit normelor şi modelului prevăzute în anexa nr. 3 şi se păstrează de
investitor pe toată durata existenţei construcţiei, cu excepţia documentelor şi
a documentaţiilor clasificate ca secret de stat, potrivit legii, care vor fi
păstrate potrivit prevederilor legale.
Art. 28. -Anexele nr. 1-3 şi
3a) fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
INVESTITOR: CAMERA DEPUTAŢILOR
Obiectiv de investiţii: Palatul
Parlamentului
PROCES-VERBAL
Recepţia în fază unică pe obiect/parte de obiect
Nr......../.............
Privind
lucrarea........................................................................................................................................................................ ..................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
executată în cadrul Contractului
nr.....................din......................, încheiat
între.......................................................................................................................
şi............................................................................................................................................................................................ ...............................................
pentru lucrările
de........................................................................................................................................................................ ..........................................
1. Lucrările la construcţia obiectivului au fost
demarate în baza Notei nr. 2.073 din 22 mai 1982 a Cancelariei fostului Comitet
Central al Partidului Comunist Român, în condiţii derogatorii speciale, şi au
fost continuate în baza Autorizaţiei de construire nr. 9L din 12 septembrie
1990, eliberată de Primăria Municipiului Bucureşti, cu termen de execuţie
nespecificat.
2. Comisia de recepţie, constituită prin Ordinul nr...........................din......................................al
Secretarului general al Camerei
Deputaţilor, formată din:.........................................................................................................................................
(nume şi prenume)
(calitatea) (instituţia
reprezentată)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
şi-a desfăşurat activitatea în perioada ........................................................................................................................................................................... .........
3. Au mai participat la recepţie:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(nume şi prenume) (calitatea)
(instituţia reprezentată)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Constatările comisiei de recepţie:
4.1. Documentaţia scrisă şi desenată, prezentată şi
analizată, este cuprinsă în anexă.
4.2. Stadiul fizic al lucrărilor supuse recepţiei este
menţionat în anexă.
4.3. Lucrările de remedieri necesar a fi executate
sunt cuprinse în anexă.
4.4. Valoarea declarată a
investiţiei este de..........................lei.
5. Comisia de recepţie, în urma constatărilor făcute,
propune:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Comisia de recepţie motivează propunerea făcută
astfel:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. Comisia de recepţie recomandă următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
8. Prezentul proces-verbal, conţinând ... file şi ...
anexe numerotate, care fac parte integrantă din prezentul proces-verbal e recepţie în fază unică, cu un total de
... file, a fost încheiat astăzi, ................................. în ......
exemplare, în Palatul arlamentului.
Comisia de recepţie*)
Preşedinte:
.....................................................
......................................................................
Membri:
........................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
Invitaţi*)
*) Numele, prenumele
şi semnătura.
ANEXA Nr. 2 la regulament
INVESTITOR: CAMERA DEPUTAŢILOR
Obiectiv de investiţii: Palatul Parlamentului
PROCES-VERBAL
Recepţia în fază unică pe obiectiv
Nr......../.............
Privind
lucrarea........................................................................................................................................................................ ..................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
executată în cadrul Contractului
nr.....................din......................, încheiat între
......................................................................................................................
si
........................................................................................................................................................................ ..................................................................
pentru lucrările de
........................................................................................................................................................................ .........................................
1. Lucrările la construcţia obiectivului au fost
demarate în baza Notei nr. 2.073 din 22 mai 1982 a Cancelariei fostului Comitet
Central al Partidului Comunist Român, în condiţii derogatorii speciale, şi au
fost continuate în baza Autorizaţiei de construire nr. 9L din 12 septembrie
1990, eliberată de Primăria Municipiului Bucureşti, cu termen de execuţie
nespecificat.
2. Comisia de recepţie, constituită prin Ordinul
nr...........................din......................................al
Secretarului general al amerei
Deputaţilor, formată din:.........................................................................................................................................
(nume şi prenume) (calitatea)
(instituţia reprezentată)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
şi-a desfăşurat activitatea în perioada ...................................................................................
3. Au mai participat la
recepţie:
................................................................................................................................................
(nume şi prenume) (calitatea)
(instituţia reprezentată)
4. Constatările comisiei de recepţie:
4.1. Documentaţiile scrise şi desenate sunt cuprinse în
cartea tehnică a obiectivului pentru fiecare obiect/parte de obiect.
4.2. Centralizatorul spaţiilor/lucrărilor recepţionate
în fază unică în etapa I, cu
suprafeţele şi valorile corespunzătoare fiecărui obiect/parte de obiect în
parte, sunt cuprinse în anexa la prezentul proces-verbal.
4.3. Borderoul centralizator, precum şi lista tuturor
proceselor-verbale de recepţie în fază unică pe obiect/părţi de obiect - etapa I - sunt cuprinse în
lista-anexă.
4.4. Valoarea declarată a obiectivului Palatul
Parlamentului, rezultată în urma recepţiei în fază unică, este
de..............lei.
5. Comisia de recepţie, în urma constatărilor făcute,
propune:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Comisia de recepţie motivează propunerea făcută
astfel:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. Comisia de recepţie recomandă următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
8. Prezentul proces-verbal, conţinând........file
şi......anexe numerotate, care fac parte integrantă din prezentul proces-verbal
de recepţie în fază unică, cu un total de.......file, a fost încheiat
astăzi,................., în ... exemplare, în Palatul Parlamentului.
Comisia de recepţie*)
Preşedinte:
.....................................................
......................................................................
Membri:
........................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
Invitaţi*)
*) Numele, prenumele
şi semnătura.
ANEXA Nr. 3 la regulament
CARTEA TEHNICĂ A CONSTRUCŢIEI
Centralizatorul pieselor cuprinse în cartea tehnică a construcţiei
1. Fişa de date sintetice
2. Capitolul A*):
Documentaţia privind proiectarea
3. Capitolul B*):
Documentaţia privind execuţia
4. Capitolul C*):
Documentaţia privind recepţia
5. Capitolul D*):
Documentaţia privind exploatarea, repararea, întreţinerea şi urmărirea
comportării în exploatare
6. Jurnalul evenimentelor**)
Capitolul A*) Documentaţia
privind proiectarea
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Capitolul B*) Documentaţia
privind execuţia
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Capitolul C*)
Documentaţia privind recepţia
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Capitolul D*)
Documentaţia privind exploatarea, întreţinerea, repararea şi urmărirea
comportării în exploatare
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
*) Se vor include, pe
capitole, borderourile generale ale dosarelor
documentaţiei de bază şi copiile borderourilor cu cuprinsul fiecărui dosar în
parte.
**) Documentaţiile
care compun Jurnalul evenimentelor sunt documentele tehnice referitoare la
proiectarea, execuţia, recepţia, exploatarea şi urmărirea comportării în
exploatare a construcţiei şi instalaţiilor aferente acesteia, existente în
arhiva tehnică a investitorului, precum şi releveele, expertizele tehnice şi
documentaţiile întocmite în scopul delimitării pe obiecte/părţi de obiecte în
vederea efectuării recepţiei în fază unică a obiectivului Palatul
Parlamentului.
FIŞA DE DATE SINTETICE
1. Obiectul/Partea din obiectul de construcţie
(denumirea şi localizarea)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Investitorul (denumirea şi
sediul unităţii)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Delegaţii investitorului cu sarcini de verificare a
calităţii construcţiei (numele, prenumele, funcţia şi atribuţia)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Proiectantul lucrării (dacă este identificabil)
a) denumirea şi sediul sau adresa unităţii proiectante
generale şi a unităţilor subproiectante
b) numele şi prenumele şefului de proiect
c) numele şi prenumele proiectanţilor de specialitate,
denumirea şi sediul unităţilor de care aparţin
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
5. Verificatorii (verificatorii de proiecte atestaţi),
numele, prenumele şi numărul certificatului de atestare (dacă sunt
identificabili)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Executantul construcţiei (dacă este identificabil)
a) denumirea şi sediul sau
adresa unităţii executante (antreprenor general) şi, dacă este cazul, ale
unităţilor executante pentru instalaţiile aferente construcţiilor
b) numele şi prenumele şefului de şantier
c) numele şi prenumele conducătorului direct al
lucrărilor (şeful punctului de lucru al obiectivului)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. Modificări intervenite în datele de la pct. 1-6
(data modificării şi modificarea)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
8. Experţii tehnici atestaţi care au verificat
calitatea şi comportarea construcţiei (numele, prenumele şi numărul
certificatului de atestare)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
9. Comisia de recepţie a lucrărilor în fază unică
(numele, prenumele şi unitatea de care aparţin)
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
10. Data începerii execuţiei
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
11. Data aprobării recepţiei în fază unică - etapa I
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
12. Data aprobării recepţiei în fază unică - etapa a
II-a
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
13. Gradul de seismicitate luat
în calcul la proiectarea construcţiei
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
14. Alte date
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
ANEXA Nr. 3a) la regulament
NORME
de întocmire a cărţii tehnice a construcţiei
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
1. Cartea tehnică a construcţiei se compune din
ansamblul de documente referitoare la proiectarea, execuţia, recepţia,
exploatarea, întreţinerea, repararea şi urmărirea comportării în exploatare a
construcţiei, pe care investitorul Ie-a pus la dispoziţia comisiei de recepţie.
2. Cartea tehnică se definitivează înainte de
recepţia lucrărilor în fază unică.
3. Cartea tehnică pentru fiecare obiect/parte de
obiect de construcţii, după întocmire, se completează şi se păstrează de
investitor sau, după caz, de proprietar.
4. Cartea tehnică a construcţiei se întocmeşte prin
grija investitorului pentru întregul obiectiv Palatul Parlamentului şi
însumează toate obiectele/părţile de obiect de construcţii realizate şi
recepţionate.
CAPITOLUL II
Cuprinsul cărţii tehnice a construcţiei
5. Cartea tehnică a construcţiei conţine documentaţia
de bază şi centralizatorul cu părţile sale componente, precum şi, în lipsa unor
părţi ale acesteia, toate documentele tehnice şi economice - relevee, expertize
tehnice ori documentaţiile întocmite în scopul delimitării pe obiecte/părţi de
obiecte -, întocmite în vederea efectuării recepţiei în fază unică.
6. Documentaţia de bază cuprinde următoarele capitole:
a) Capitolul A: Documentaţia privind proiectarea;
b) Capitolul B: Documentaţia privind execuţia;
c) Capitolul C: Documentaţia tehnică privind recepţia;
d) Capitolul D: Documentaţia tehnică privind urmărirea
comportării în exploatare şi intervenţiile în timp asupra construcţiei.
7. Documentaţia privind proiectarea cuprinde piese
scrise şi desenate ale proiectului de bază, dacă sunt identificabile, sau alte
documente menţionate la pct. 5, după cum urmează:
a) acte referitoare la tema
de proiectare, amplasarea construcţiei şi avize de specialitate care au stat la
baza întocmirii proiectului;
b) documentaţia tehnică referitoare la construcţia
respectivă (caracteristici, detalii de execuţie pentru elementele structurii de
rezistenţă, precum şi pentru celelalte părţi de construcţie care asigură
funcţionalitatea şi siguranţa în exploatare, precum şi schemele de instalaţii
efectiv realizate, cu toate modificările aduse de proiectant, executant sau
proprietar pe parcursul execuţiei construcţiei);
c) breviarele de calcul pe specialităţi (acţiuni,
ipoteze de calcul, rezultatele calculelor de dimensionare şi verificare etc);
d) indicarea distinctă a diferenţelor faţă de
detaliile de execuţie iniţiale, cu precizarea cauzelor care au condus la aceste
diferenţe;
e) caietele de sarcini privind execuţia lucrărilor;
f) alte piese scrise şi/sau desenate, elaborate cu
ocazia efectuării recepţiei în fază unică.
8. Documentaţia tehnică privind execuţia cuprinde, dacă
sunt identificabile, următoarele piese:
a) autorizaţia de construire;
b) procesul-verbal de predare a amplasamentului şi
reperului de nivelment general;
c) înregistrările de calitate cu caracter permanent
efectuate pe parcursul execuţiei lucrărilor, precum şi celelalte documentaţii
întocmite conform prescripţiilor tehnice, prin care se atestă calitatea
lucrărilor (rezultatul încercărilor efectuate, certificatele de calitate,
condica de betoane, registrul proceselor-verbale de lucrări ascunse, notele de
constatare ale organelor de control, registrul unic de comunicări şi dispoziţii de şantier,
procesele-verbale de probe specifice şi speciale etc);
d) procesele-verbale de recepţie a terenului de
fundare, a fundaţiilor şi structurii de rezistenţă, procesele-verbale de
admitere a fazelor determinate;
e) procesele-verbale privind montarea instalaţiilor
de măsurare prevăzute prin proiectul de urmărire specială a construcţiilor,
dacă este cazul, precum şi consemnarea citirilor iniţiale de la care încep
măsurătorile;
f) expertize tehnice,
verificări în teren sau cercetări suplimentare efectuate în afara celor
prevăzute de prescripţiile tehnice sau caietele de sarcini, rezultate ca
necesare, ca urmare a unor accidente tehnice produse în cursul execuţiei sau ca
urmare a unor greşeli de execuţie;
g) caietele de ataşament, jurnalul principalelor
evenimente (inundaţii, cutremure, temperaturi excesive etc);
h) alte piese scrise şi/sau desenate elaborate cu
ocazia efectuării recepţiei în fază unică.
9. Documentaţia tehnică privind recepţia în fază
unică cuprinde:
a) procesele-verbale de recepţie în fază unică
(corespunzător etapei I şi
etapei a II-a), precum şi alte acte anexate acestora, pe care comisia de
recepţie le consideră necesar a fi păstrate în cartea tehnică a construcţiei;
b) alte acte încheiate ca
urmare a cererii comisiei de recepţie, prin care se prevăd verificări sau
cercetări suplimentare, cu indicarea rezultatelor obţinute şi a modului de
rezolvare.
10. Documentaţia tehnică privind urmărirea comportării
în exploatare şi intervenţiile în timp, dacă sunt identificabile, cuprinde:
a) prevederile scrise ale proiectantului privind
urmărirea comportării construcţiei, instrucţiunile de exploatare şi întreţinere
şi lista prescripţiilor de bază care trebuie respectate pe timpul exploatării
construcţiei, documentaţia de interpretare a urmăririi comportării construcţiei
în timpul execuţiei şi al exploatării;
b) proiectele în baza cărora s-au efectuat modificări
ale construcţiei faţă de proiectul iniţial - efectiv realizat -, după recepţia
în fază unică a lucrărilor;
c) actele de constatare a unor deficienţe apărute după
recepţia în fază unică a lucrărilor şi măsurile de intervenţie luate
(procese-verbale de remediere a defectelor);
d) proiectul de urmărire specială a construcţiei
(încercare prin încărcare, urmărire a comportării în exploatare);
e) procesul-verbal de predare-primire a instalaţiilor
de măsurare prevăzute prin proiectul de urmărire specială a construcţiei încheiat
între executant şi beneficiar;
f) referatul cu concluziile
anuale şi finale asupra rezultatelor urmăririi speciale;
g) procesele-verbale de predare-primire a
construcţiei, în cazul schimbării proprietarului;
h) jurnalul evenimentelor, întocmit conform modelului
prevăzut în cap. IV;
i) alte documentaţii elaborate cu ocazia efectuării
recepţiei în fază unică ori dispuse a se elabora ca urmare a condiţiilor de
recepţie.
Documentele cuprinse în cartea tehnică a construcţiei
vor fi înregistrate şi pe suport magnetic.
11. Actele ce formează documentaţia de bază a cărţii
tehnice a construcţiei vor fi îndosariate pe capitolele respective, în ordinea
enumerării în prezentele norme, în dosare cu file numerotate, prevăzute cu
borderou şi parafate pe măsura încheierii lor; fiecare dosar va purta un
indicativ format din litera corespunzătoare capitolului (A, B, C, D) şi din
numărul de ordine, în cifre arabe, al dosarului.
12. Centralizatorul cărţii tehnice a construcţiei
cuprinde fişa statistică pe obiect, borderoul general al dosarelor
documentaţiei de bază şi copiile borderourilor cu cuprinsul fiecărui dosar.
CAPITOLUL III
Modul de întocmire, folosire şi păstrare a cărţii
tehnice a construcţiei
13. Cartea tehnică a construcţiei se întocmeşte într-un
singur exemplar, ţinând seama şi de prevederile pct. 19.
14. Pentru obiectivul Palatul
Parlamentului, întrucât la data intrării în vigoare a prezentelor norme nu a
avut loc recepţia finală a obiectelor/părţilor de obiect executate, cartea
tehnică a construcţiei se întocmeşte de investitor, împreună cu proiectantul,
iar în lipsa acestuia se va apela la serviciile unui consultant de
specialitate, în condiţiile legii, astfel:
a) proiectantul/consultantul întocmeşte şi predă
investitorului, cel mai târziu până la data recepţiei în fază unică a
lucrărilor, documentaţiile prevăzute la pct. 7 şi 10;
b) comisia de recepţie în fază unică a lucrărilor la
obiectivul Palatul Parlamentului predă investitorului documentaţia prevăzută la
pct. 8, imediat după întocmirea acesteia;
c) investitorul obiectivului Palatul Parlamentului
primeşte toate actele care cad în sarcina proiectantului şi a comisiei de
recepţie, le completează cu actele ce cad în sarcina sa, respectiv cele
prevăzute la pct. 8, le îndosariază conform prevederilor pct. 11 şi întocmeşte
centralizatorul prevăzut la pct. 12. După recepţia în fază unică a
obiectelor/părţilor de obiect de construcţie corespunzător etapei I de recepţie, respectiv după efectuarea
recepţiei în etapa a II-a, investitorul reţine un exemplar complet;
d) investitorul completează cartea tehnică a
construcţiei cu documentaţia prevăzută la pct. 10 lit. h).
15. Cartea tehnică se va completa în timp, de către
proprietar sau administrator, cu aspectele apărute în timpul exploatării
acesteia.
16. Proprietarul sau administratorul asigură
activitatea de urmărire a comportării construcţiei în exploatare, precum şi a
intervenţiilor în timp asupra acesteia.
Urmărirea comportării în exploatare a construcţiei şi
intervenţiile în timp asupra acesteia se realizează direct, fie de proprietar
sau de administrator, fie de persoane împuternicite de aceştia, care vor avea
calitatea de responsabil cu urmărirea comportării în exploatare a construcţiei,
potrivit legii.
17. Modul de întocmire şi de completare a cărţii tehnice
a construcţiei se controlează, în mod obligatoriu, de către:
a) comisia de recepţie în fază unică a obiectivului
Palatul Parlamentului, cu ocazia recepţiei;
b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, în calitate de
organ de control al statului privind calitatea în construcţii, potrivit legii,
periodic.
Rezultatele controalelor se
consemnează, în mod obligatoriu, în jurnalul evenimentelor.
18. Cartea tehnică a construcţiei se păstrează pe
toată durata de existenţă a obiectivului Palatul Parlamentului.
In cazul desfiinţării obiectivului ori a unor părţi din
acesta, proprietarul predă exemplarul complet aferent la arhiva unităţilor
administrativ-teritoriale, pentru păstrare. Inainte de predarea cărţii tehnice
a construcţiei, aceasta va fi completată cu modul de desfăşurare a acţiunii de
postutilizare, pe baza instrucţiunilor elaborate de proiectant.
19. La schimbarea proprietarului, cartea tehnică a
construcţiei va fi predată noului proprietar, care va avea obligaţia păstrării
şi completării acesteia, consemnând transferul administrării în procesul-verbal
de predare-primire şi în jurnalul evenimentelor.
CAPITOLUL IV
Jurnalul evenimentelor. Model şi instrucţiuni de
aplicare
Denumirea obiectului de construcţie
............................................................
............................................................
Nr. crt.
|
Data evenimentului
|
Categoria evenimentului
|
Prezentarea evenimentului şi a efectelor sale asupra construcţiei, cu trimiteri la actele din documentaţia de bază
|
Numele, prenumele şi unitatea persoanei care înscrie
evenimentul şi semnătura sa
|
Semnătura responsabilului
cu cartea tehnică a construcţiei
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucţiuni de completare
1. Evenimentele care se înscriu în jurnal se codifică,
în coloana 2 „Categoria evenimentului", cu următoarele litere: UC - rezultatele verificărilor
periodice din cadrul urmăririi curente;
US - rezultatele
verificărilor şi ale măsurătorilor din cadrul urmăririi speciale, în cazul în
care implică luarea unor măsuri; M- măsuri de intervenţie în cazul constatării unor deficienţe
(reparaţii, consolidări, demolări etc); E- evenimente excepţionale (cutremure, inundaţii, incendii, ploi
torenţiale, căderi masive de zăpadă, prăbuşiri sau alunecări de teren etc);
D- procese-verbale
întocmite de organele de verificare, pe fazele de execuţie a lucrărilor;
C- rezultatele controlului privind modul de întocmire
şi de păstrare a cărţii tehnice a construcţiei.
2. Evenimentele consemnate în jurnal şi care au corespondent
în acte cuprinse în documentaţia de bază se prevăd cu trimiteri la dosarul
respectiv, menţionându-se natura actelor.