Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 253 din 16 iunie 2004

privind caracterul definitiv al decontarii in sistemele de plati si in sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 566 din 28 iunie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Dispozitiile prezentei legi se aplica:
    a) sistemelor definite la art. 2 alin. (1) pct. 1, care opereaza in orice moneda sau in diferite monede pe care sistemul le converteste una in alta;
    b) participantilor la sistemele prevazute la lit. a);
    c) garantiilor constituite in legatura cu participarea la un sistem sau cu operatiunile Bancii Nationale a Romaniei, ale bancilor centrale din statele membre ale Spatiului Economic European si ale Bancii Centrale Europene, in calitatea acestora de banci centrale.
    Art. 2
    (1) In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
    1. sistem - o conventie in forma scrisa care indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
    a) este incheiata intre 3 sau mai multi participanti, altii decat un posibil agent de decontare, o posibila contraparte centrala, o posibila casa de compensare sau un posibil participant indirect, si are reguli comune si proceduri standardizate privind executarea ordinelor de transfer intre participanti;
    b) este guvernata de legea aleasa de participanti, care poate fi legea romana, daca cel putin unul dintre participanti isi are sediul social in Romania, sau legea unui stat membru al Spatiului Economic European, daca cel putin unul dintre participanti isi are sediul social in respectivul stat membru;
    c) este desemnata de Banca Nationala a Romaniei, ca sistem ce intra sub incidenta prezentei legi, sau este desemnata de alt stat membru al Spatiului Economic European, a carui lege ii este aplicabila si este notificata ca atare Comisiei Europene;
    2. institutie - oricare dintre urmatoarele entitati, care participa la un sistem si care este obligata sa execute obligatiile financiare rezultate din ordinele de transfer emise in cadrul respectivului sistem:
    a) o institutie de credit, asa cum este definita in Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancara, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice entitate avand sediul social intr-un stat membru al Spatiului Economic European, autorizata sa atraga depozite sau alte fonduri rambursabile de la public si sa acorde credite pe cont propriu sau orice entitate, alta decat o institutie de credit, avand sediul social intr-un stat membru al Spatiului Economic European, autorizata sa emita mijloace de plata sub forma de moneda electronica;
    b) o persoana juridica autorizata sa ofere servicii de investitii financiare, asa cum este definita in legislatia aferenta pietei de capital, sau orice persoana juridica avand sediul social intr-un stat membru al Spatiului Economic European, autorizata sa ofere serviciile mentionate in anexa care face parte integranta din prezenta lege, in legatura cu instrumentele mentionate la pct. 8;
    c) o autoritate publica si alte entitati garantate public;
    d) orice entitate avand sediul social in afara teritoriului Romaniei sau al statelor membre ale Spatiului Economic European si ale carei functiuni corespund celor ale institutiilor de credit, institutiilor emitente de moneda electronica sau ale persoanelor juridice autorizate sa ofere servicii de investitii financiare;
    3. contraparte centrala - o entitate care se interpune, din punct de vedere juridic, intre institutiile participante la un sistem si care actioneaza in calitate de cocontractant exclusiv al fiecarei institutii si preia obligatiile acestor institutii in legatura cu ordinele lor de transfer;
    4. agent de decontare - o entitate care pune la dispozitia institutiilor si/sau a contrapartii centrale, care participa la sistem, conturi de decontare prin care ordinele de transfer din sistem sunt decontate si care poate acorda credite respectivelor institutii si/sau contrapartii centrale, in scopul decontarii;
    5. casa de compensare - o entitate insarcinata cu calculul pozitiei nete a fiecarei institutii, a unei posibile contraparti centrale si/sau a unui posibil agent de decontare;
    6. participant - o institutie sau o contraparte centrala, un agent de decontare sau o casa de compensare din sistemul avut in vedere sau din orice alt sistem; participant este si cel care, in conformitate cu regulile sistemului, actioneaza in acelasi timp in calitate de contraparte centrala, casa de compensare si agent de decontare sau doar in unele dintre aceste calitati;
    7. participant indirect - o institutie de credit, asa cum este definita la pct. 2 lit. a), care poate sa transmita ordine de transfer prin sistem, in temeiul unei relatii contractuale cu o institutie participanta in sistem, care executa ordine de transfer in cadrul acestuia;
    8. instrumente financiare:
    a) valori mobiliare;
    b) titluri de participare la organismele de plasament colectiv;
    c) instrumente ale pietei monetare, inclusiv titluri de stat cu scadenta mai mica de un an si certificate de depozit;
    d) contracte futures financiare, inclusiv contracte similare cu decontare finala in fonduri;
    e) contracte forward pe rata dobanzii (FRA);
    f) swapuri pe rata dobanzii, curs de schimb si actiuni;
    g) optiuni pe orice instrument financiar mentionat la lit. a) - d), inclusiv contracte similare cu decontare finala in fonduri; aceasta categorie include si optiuni pe curs de schimb si pe rata dobanzii;
    9. ordin de transfer:
    a) o instructiune data de un participant de a se pune la dispozitia unui destinatar o suma de bani, prin inscrierea acesteia in conturile unei institutii de credit, ale unei banci centrale sau ale unui agent de decontare, sau orice instructiune care antreneaza asumarea sau executarea unei obligatii de plata, asa cum este aceasta definita de regulile de functionare a sistemului; sau
    b) o instructiune data de un participant de a se transfera proprietatea asupra unuia sau mai multor instrumente financiare sau orice alt drept asupra unuia sau mai multor instrumente financiare, prin inscrierea in registrul de evidenta a acestora sau prin orice alta modalitate;
    10. procedura de insolventa - orice procedura colectiva prevazuta de legislatia romana sau straina, care urmareste fie lichidarea unui participant, fie reorganizarea sa, daca aceasta masura implica suspendarea sau limitarea transferurilor sau platilor;
    11. compensare - inlocuirea creantelor si obligatiilor rezultand din ordine de transfer din cadrul sistemului, pe care unul sau mai multi participanti le emit in favoarea altui participant sau a altor participanti ori pe care le primesc de la acestia, cu o creanta sau o obligatie neta unica, astfel incat aceasta creanta neta unica sa poata fi pretinsa, respectiv aceasta obligatie neta unica sa fie datorata;
    12. cont de decontare - un cont deschis la banca centrala, la un agent de decontare sau la o contraparte centrala, utilizat pentru depozitarea de fonduri si de instrumente financiare, precum si pentru decontarea tranzactiilor dintre participantii la un sistem;
    13. garantie - orice activ care se poate valorifica, inclusiv o suma de bani, si care face obiectul oricarei forme de garantare, al unui contract de report ori al unui contract similar si care este constituit in favoarea participantilor, a Bancii Nationale a Romaniei, a bancilor centrale din statele membre ale Spatiului Economic European sau a Bancii Centrale Europene;
    14. sistem de plati de importanta sistemica - un sistem in care, in cazul in care nu este suficient protejat impotriva riscurilor specifice, o intrerupere in functionarea sa poate produce sau transmite alte intreruperi in activitatea participantilor sau chiar intreruperi in cadrul altor sisteme din sectorul financiar;
    15. sistem de plati de importanta deosebita - un sistem care are un rol important in procesarea si decontarea unor tipuri variate de plati si care, in cazul imposibilitatii de functionare, poate provoca efecte economice majore si poate submina increderea publicului in sistemele de plati si in moneda, in general.
    (2) Pentru prevenirea riscului sistemic, prin derogare de la prevederile alin. (1) pct. 1, Banca Nationala a Romaniei poate desemna, ca sistem care intra sub incidenta prezentei legi, o conventie incheiata in forma scrisa, indeplinind conditiile stipulate la alin. (1) pct. 1, care este incheiata cu scopul executarii ordinelor de transfer definite la alin. (1) pct. 9 lit. b) si care, intr-o masura limitata, executa si ordine referitoare la alte instrumente financiare.
    (3) Pentru prevenirea riscului sistemic, prin derogare de la prevederile alin. (1) pct. 1, Banca Nationala a Romaniei poate, dupa caz, sa desemneze, ca sistem care intra sub incidenta prezentei legi, si o conventie incheiata in forma scrisa intre 2 participanti, altii decat un posibil agent de decontare, o posibila contraparte centrala, o posibila casa de compensare sau un posibil participant indirect.
    (4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) pct. 2, daca un sistem este supravegheat in baza legislatiei romane sau a legislatiei unui stat membru al Spatiului Economic European si executa doar ordine de transfer precizate la alin. (1) pct. 9 lit. b), precum si plati rezultand din aceste ordine, Banca Nationala a Romaniei poate hotari ca entitatile care participa la acest sistem si care sunt obligate sa execute obligatiile financiare rezultand din ordinele de transfer emise in cadrul acelui sistem sa fie considerate institutii in sensul prezentei legi, cu conditia ca cel putin 3 participanti la sistem sa faca parte din categoriile prevazute la alin. (1) pct. 2 si ca o astfel de decizie sa fie justificata din punct de vedere al prevenirii riscului sistemic.
    (5) Pentru prevenirea riscului sistemic, Banca Nationala a Romaniei poate considera ca participant, in sensul prezentei legi, si un participant indirect in sensul alin. (1) pct. 7, cu conditia ca aceasta sa fie cunoscut sistemului.

    CAP. 2
    Compensarea si ordinele de transfer

    Art. 3
    (1) Ordinele de transfer si compensarea sunt valabile, isi produc efectele juridice si sunt opozabile tertilor chiar si in cazul deschiderii procedurii de insolventa asupra unui participant, cu conditia ca respectivele ordine de transfer sa fi fost introduse in sistem inaintea momentului deschiderii procedurii de insolventa, asa cum este acesta definit la art. 6 alin. (1).
    (2) Daca ordinele de transfer sunt introduse in sistem dupa momentul deschiderii procedurii de insolventa si sunt procesate in ziua deschiderii procedurii de insolventa, aceste ordine de transfer si compensarea isi produc efectele juridice si sunt opozabile tertilor, cu conditia ca agentul de decontare, contrapartea centrala sau casa de compensare sa poata dovedi, dupa momentul decontarii, ca nu a cunoscut si nici nu trebuia sa cunoasca faptul ca s-a deschis procedura de insolventa.
    (3) Nici o norma juridica, regula, dispozitie sau practica vizand anularea unor contracte si tranzactii incheiate inaintea momentului deschiderii procedurii de insolventa, definit la art. 6 alin. (1), nu poate conduce la anularea unei compensari efectuate in conformitate cu alin. (1) si (2).
    (4) Momentul din care un ordin de transfer este considerat introdus in sistem trebuie sa fie clar precizat prin regulile sistemului.
    Art. 4
    Avand in vedere termenii contractuali aplicabili, fondurile sau instrumentele financiare disponibile in contul de decontare al participantului si facilitatea de creditare (incluzand imprumutul unor instrumente financiare) acordata participantului in ziua decontarii, in limita garantiilor constituite in acest scop, pot fi folosite, chiar in conditiile in care impotriva participantului a fost deschisa o procedura de insolventa, pentru indeplinirea obligatiilor participantului in cadrul sistemului din ziua deschiderii procedurii de insolventa, in principal pentru achitarea oricarei datorii rezultate in urma compensarii, facand posibila decontarea finala pentru sistem.
    Art. 5
    Un ordin de transfer nu poate fi revocat de catre un participant la sistem sau de catre un tert, din momentul stabilit prin regulile sistemului respectiv.

    CAP. 3
    Prevederi referitoare la procedura de insolventa

    Art. 6
    (1) In intelesul prezentei legi, momentul deschiderii procedurii de insolventa este momentul in care autoritatea competenta pronunta hotararea de deschidere a procedurii de insolventa.
    (2) Autoritatea competenta care a pronuntat hotararea de deschidere a procedurii de insolventa in baza legii romane impotriva unui participant la sistem este obligata sa comunice de indata aceasta hotarare Bancii Nationale a Romaniei si Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare. Obligatia de notificare a fiecarei autoritati mentionate se considera indeplinita numai daca autoritatea competenta a primit de la respectiva autoritate confirmarea de primire a hotararii.
    (3) Banca Nationala a Romaniei si Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare vor comunica de indata tuturor sistemelor nationale hotararea de deschidere a procedurii de insolventa primita de la autoritatea competenta, conform prevederilor alin. (2), sau de la statele membre ale Spatiului Economic European.
    (4) Banca Nationala a Romaniei va comunica de indata si Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare hotararea de deschidere a procedurii de insolventa comunicata de statele membre ale Spatiului Economic European.
    Art. 7
    Deschiderea procedurii de insolventa asupra unui participant nu are efect retroactiv asupra drepturilor si obligatiilor sale, care decurg din participarea sa la sistem sau sunt legate de aceasta participare, care au luat nastere anterior momentului deschiderii acestei proceduri, asa cum acesta este definit la art. 6 alin. (1).
    Art. 8
    Drepturile si obligatiile decurgand din participarea la sistem sau legate de aceasta participare ale participantului impotriva caruia s-a deschis o procedura de insolventa sunt determinate de legea care guverneaza sistemul.

    CAP. 4
    Protejarea drepturilor pe care le au detinatorii de garantii si creditorii garantati contra efectelor procedurii de insolventa impotriva participantului care a constituit garantia

    Art. 9
    (1) Drepturile unui participant in legatura cu garantiile constituite in favoarea sa sau pe care le detine in legatura cu participarea sa la un sistem, precum si drepturile Bancii Nationale a Romaniei, ale bancilor centrale din statele membre ale Spatiului Economic European si ale Bancii Centrale Europene in legatura cu garantiile detinute sau constituite in favoarea acestora nu sunt afectate de deschiderea procedurii de insolventa impotriva unui alt participant sau impotriva contrapartii Bancii Nationale a Romaniei, a bancilor centrale din statele membre ale Spatiului Economic European sau a Bancii Centrale Europene, care a constituit garantiile.
    (2) Garantiile prevazute la alin. (1) pot fi executate in scopul realizarii drepturilor garantate.
    Art. 10
    Daca in favoarea participantilor si/sau a Bancii Nationale a Romaniei, a bancilor centrale din statele membre ale Spatiului Economic European sau a Bancii Centrale Europene s-au constituit drept garantie instrumente financiare sau drepturi asupra unor instrumente financiare si daca dreptul lor ori al unui tert care actioneaza pe seama acestora asupra respectivelor instrumente financiare este inscris valabil intr-un registru de evidenta, intr-un cont sau intr-un sistem centralizat de depozitare, localizat in Romania sau intr-un stat membru al Spatiului Economic European, determinarea opozabilitatii, continutului, intinderii si efectelor drepturilor acestora asupra garantiilor este guvernata de legea statului unde drepturile au fost valabil inscrise.

    CAP. 5
    Dispozitii aplicabile dupa aderarea la Uniunea Europeana

    Art. 11
    Banca Nationala a Romaniei este obligata sa notifice decizia prevazuta la art. 6 alin. (2), de indata ce i-a fost comunicata, altor state membre ale Spatiului Economic European.
    Art. 12
    (1) Banca Nationala a Romaniei va comunica Comisiei Europene sistemele care intra sub incidenta prezentei legi.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va informa Comisia Europeana ca Banca Nationala a Romaniei este autoritatea nationala competenta care trebuie sa informeze si sa fie informata cu privire la deschiderea procedurii de insolventa impotriva unui participant la un sistem.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 13
    (1) Banca Nationala a Romaniei desemneaza sistemele, asa cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 1, care intra sub incidenta prezentei legi.
    (2) Desemnarea sistemelor care, conform legii, nu sunt autorizate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare se face de catre Banca Nationala a Romaniei pe baza unor criterii proprii.
    (3) Toate sistemele care, conform legii, sunt autorizate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare si destinate decontarii operatiunilor cu instrumente financiare intra sub incidenta prezentei legi. Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare va comunica Bancii Nationale a Romaniei toate sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare autorizate de aceasta, iar Banca Nationala a Romaniei va desemna automat aceste sisteme ca intrand sub incidenta prezentei legi.
    (4) Banca Nationala a Romaniei va monitoriza permanent sistemele de plati si sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare care deconteaza prin intermediul unor sisteme de plati de importanta sistemica sau de importanta deosebita.
    Art. 14
    Fiecare sistem, desemnat de Banca Nationala a Romaniei in conformitate cu prevederile art. 13, este obligat sa comunice acesteia participantii la sistem, inclusiv participantii indirecti, precum si orice schimbare in randul acestora.
    Art. 15
    Orice persoana care justifica un interes legitim poate cere unei institutii informatii referitoare la sistemele la care aceasta institutie participa si la principalele reguli de functionare a acestor sisteme, institutia respectiva fiind obligata sa-i furnizeze aceste informatii gratuit, in termen de cel mult 5 zile de la data primirii cererii.
    Art. 16
    Banca Nationala a Romaniei si Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare vor urmari respectarea prevederilor prezentei legi in cadrul sistemelor care intra sub incidenta acestora.
    Art. 17
    Prezenta lege transpune Directiva nr. 98/26/CE privind caracterul definitiv al decontarii in sistemele de plati si in sistemele de decontare a operatiunilor cu instrumente financiare, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L166 din 11 iunie 1998.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

                             PRESEDINTELE SENATUI
                               NICOLAE VACAROIU

    ANEXA 1

                       SERVICII DE INVESTITII FINANCIARE

    1. a) Primirea si transmiterea, in numele investitorilor, a ordinelor la unul sau mai multe instrumente financiare
    b) Executarea unor astfel de ordine, altfel decat pe cont propriu
    2. Tranzactionarea pe cont propriu a oricaror instrumente financiare
    3. Administrarea pe baza discretionara si individuala a portofoliilor de investitii, in conformitate cu mandatul dat de investitori, atunci cand aceste portofolii includ unul sau mai multe instrumente financiare
    4. Subscrierea, in cadrul emisiunilor, a oricaror instrumente financiare si/sau plasamentul unor asemenea emisiuni.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 253/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 253 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu