Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 167 din  9 iunie 2005

privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 515 din 17 iunie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005 (Acord), in valoare de 120 milioane dolari S.U.A.
    Art. 2
    (1) Implementarea Acordului se va realiza de Ministerul Economiei si Comertului (M.E.C.) prin cele doua unitati de management al proiectului (U.M.P.), infiintate la nivelul entitatilor cu responsabilitati in derularea imprumutului, beneficiare de sume din imprumut, si anume: Grupul pentru Coordonarea Programului de Inchidere si Ecologizare a Minelor (Grupul) si, respectiv, Agentia Nationala pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere (Agentia), care va colabora cu Fondul Roman de Dezvoltare Sociala (Fondul).
    (2) Ministrul economiei si comertului este coordonatorul Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica (Proiect).
    (3) U.M.P. constituita in cadrul Grupului centralizeaza rapoartele financiare pentru intregul Proiect.
    (4) Ministerul Finantelor Publice (M.F.P.) va incheia un acord de imprumut subsidiar cu M.E.C. si cu entitatile enumerate la alin. (1), prin care se vor delega acestora intreaga autoritate si responsabilitate in realizarea activitatilor Proiectului, precum si in utilizarea sumelor din imprumut.
    (5) Raportul dintre Agentie si Fond, responsabilitatea Fondului in derularea Schemei de dezvoltare sociala a comunitatilor miniere (Schema), precum si mecanismul de disponibilizare gratuita a sumelor solicitate de Fond, atat pentru Schema, cat si pentru asigurarea asistentei tehnice, pregatirii si acoperirii cheltuielilor operationale aferente Fondului si activitatilor desfasurate de acesta legate de Schema, vor fi reglementate prin acordul de imprumut subsidiar prevazut la alin. (4). Sumele disponibilizate gratuit Fondului din imprumutul acordat de Banca vor fi cuprinse in bugetul M.E.C. la capitolul 66.14 "Industrie", titlul 38 "Transferuri".
    Art. 3
    (1) Contributia Romaniei la finantarea tuturor activitatilor Proiectului, inclusiv a celor desfasurate de Fond, va fi suportata de la bugetul de stat prin bugetul M.E.C. Contributia aferenta activitatilor Fondului va fi cuprinsa la capitolul 66.01 "Industrie", titlul 38 "Transferuri" in cadrul bugetului M.E.C.
    (2) Plata serviciului datoriei publice externe, aferenta imprumutului, va fi asigurata din sume cuprinse in bugetul de stat, prin bugetul M.E.C.
    (3) Prin derogare de la prevederile art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, autoturismele achizitionate din fondurile Proiectului vor fi utilizate pentru activitatile specifice cerute de management si de implementarea acestuia, in limita cheltuielilor prevazute cu acest scop in Proiect.
    Art. 4
    Se autorizeaza M.E.C., prin cele doua U.M.P., ca din conturile speciale deschise la o banca comerciala romaneasca sa efectueze plati in valuta persoanelor fizice si juridice rezidente, pentru furnizarea de bunuri, de lucrari si de servicii necesare Proiectului, pe baza contractelor incheiate in conditiile prevederilor Acordului.
    Art. 5
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin M.F.P., ca, de comun acord cu Banca, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a Acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la Acord, convenite cu Banca potrivit alin. (1), se vor aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              ADRIAN NASTASE

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            GEORGE SABIN CUTAS

    Imprumut nr. 4759 RO

                            ACORD DE IMPRUMUT
(Proiectul privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socioeconomica)

    intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

                          28 ianuarie 2005

    *) Traducere.

    Acord din data de 28 ianuarie 2005 intre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Avand in vedere ca Imprumutatul, fiind convins in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), a solicitat Bancii sprijin pentru finantarea Proiectului,
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, intre altele, pe baza celor expuse mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si in conditiile stabilite in acest acord,
    prin prezentul acord partile semnatare convin asupra urmatoarelor:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii
    Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantare pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii din data de 30 mai 1995 (dupa cum au fost modificate pana la data de 1 mai 2004) (Conditiile generale) constituie parte integranta a acestui acord.
    Sectiunea 1.02. In cazul in care contextul nu cere altfel, diferiti termeni definiti in Conditiile generale si in preambulul acestui acord au respectivele semnificatii stabilite in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele semnificatii:
    a) A.Z.M. inseamna Agentia Zonelor Miniere, agentia nationala a Imprumutatului pentru dezvoltarea si implementarea programelor de reconstructie a zonelor miniere, infiintata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/1997, dupa cum a fost amendata, pentru a facilita implementarea programelor de regenerare socioeconomica in regiunile miniere, sau orice succesor al acesteia;
    b) beneficiar inseamna orice persoana sau entitate eligibila pentru primirea microcreditului conform partii B.1 b) a Proiectului sau orice firma eligibila sa primeasca asistenta financiara pentru stimulente de instruire conform partii B.1 a) a Proiectului;
    c) G.C.I.M. inseamna Grupul Central pentru Inchiderea Minelor al Imprumutatului, infiintat in cadrul M.E.C. conform Hotararii Guvernului nr. 738/2003 si Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 692/2004 sau orice succesor al acestuia;
    d) cadrul legal privind mediul pentru minele neidentificate inseamna cadrul care descrie procedurile, actiunile si politicile pentru evaluarea, atenuarea si monitorizarea posibilelor efecte adverse asupra mediului, care rezulta din lucrarile care vor fi efectuate la minele si la facilitatile auxiliare, dupa cum a fost adoptat de M.E.C. la 15 octombrie 2004, satisfacator pentru Banca, asa cum acest cadru legal va putea fi modificat periodic prin acord intre Imprumutat si Banca;
    e) cadrul legal privind mediul pentru infrastructura municipala inseamna cadrul legal care descrie procedurile, actiunile si politicile de evaluare, atenuare si monitorizare a posibilelor efecte adverse asupra mediului, rezultate din lucrarile care vor fi efectuate la infrastructura municipala, dupa cum a fost adoptat de M.E.C. la 15 octombrie 2004, satisfacator pentru Banca, dupa cum acest cadru legal va putea fi modificat periodic prin acord intre Imprumutat si Banca;
    f) planurile de management al mediului inseamna planurile intocmite si adoptate de M.E.C., satisfacator pentru Banca, descriind masuri specifice de atenuare, monitorizare si institutionale privind mediul, necesare minelor identificate care se vor inchide in cadrul Proiectului; acest termen va include totodata planurile care vor fi intocmite in conformitate cu prevederile paragrafului 5 al partii A a anexei nr. 5 la acest acord, care descriu masurile specifice de atenuare, monitorizare si institutionale privind mediul, necesare minelor si facilitatilor auxiliare propuse sa fie incluse in cadrul partii A a Proiectului, si planurile care vor fi intocmite si adoptate de A.Z.M., satisfacatoare pentru Banca, conform prevederilor partii E a anexei nr. 5 la acest acord, care descriu masurile specifice de atenuare, monitorizare si institutionale privind mediul, necesare facilitatilor ce tin de infrastructura municipala, propuse a fi modernizate in cadrul partii B.2 b) a Proiectului;
    g) S.S.A.P. inseamna Schema stimulentelor pentru angajare si pregatire in cadrul partii B.1 a) a Proiectului;
    h) Manualul de operare a S.S.A.P. inseamna manualul de operare a S.S.A.P., in cadrul partii B.1 a) a Proiectului;
    i) raportul de monitorizare financiara sau R.P.M. inseamna fiecare raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 din acest acord;
    j) Ordonanta nr. 40/2000 inseamna Ordonanta Guvernului Imprumutatului nr. 40/2000 privind acreditarea agentiilor de credit in vederea administrarii fondurilor pentru acordarea de microcredite, dupa cum a fost amendata;
    k) acord de grant inseamna un acord incheiat sau care urmeaza a fi incheiat intre F.R.D.S. si un primitor pentru un subproiect aferent S.D.S.C.M. sau intre A.Z.M. si un primitor pentru un subproiect aferent S.G.M. ori intre A.Z.M. si un primitor pentru un subproiect aferent infrastructurii municipale;
    l) M.E.C. inseamna Ministerul Economiei si Comertului al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    m) M.M.G.A. inseamna Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    n) cadrul legal pentru exproprierea/retrocedarea terenurilor inseamna cadrul legal care descrie procedurile, actiunile si politicile pentru evaluarea, atenuarea si monitorizarea posibilei exproprieri/retrocedari a terenurilor, rezultata din lucrarile ce se vor efectua la infrastructura municipala, asa cum a fost adoptat de M.E.C. la 15 octombrie 2004, satisfacator pentru Banca, dupa cum acest cadru legal va putea fi modificat periodic prin acord intre Imprumutat si Banca;
    o) institutii de microfinantare inseamna institutii eligibile, conform Ordonantei nr. 40/2000 si altei legislatii relevante a Imprumutatului, sa administreze programe de microcredite pe teritoriul Imprumutatului si care sunt selectate sa acorde microcredite in scopurile Schemei de microcredite din cadrul partii B.1 b) a Proiectului;
    p) Contract de management pentru microfinantare inseamna contractul dintre A.Z.M. si institutiile de microfinantare selectate sa acorde microcredite in scopurile Schemei de microcredite din cadrul partii B.1 b) a Proiectului, care stabileste termenii si conditiile administrarii microcreditelor;
    q) Manualul de operare pentru microcredite inseamna manualul de operare a Schemei de microcredite din cadrul partii B.1 b) a Proiectului;
    r) M.M.S.S.F. inseamna Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    s) M.F.P. inseamna Ministerul Finantelor Publice al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    t) Manualul de operare pentru infrastructura municipala inseamna manualul de operare a Schemei de infrastructura municipala din cadrul partii B.2 b) a Proiectului;
    u) sprijin pentru infrastructura municipala inseamna sprijinul acordat de A.Z.M. pe baza unui grant pentru un subproiect privind infrastructura municipala din cadrul partii B.2 b) a Proiectului;
    v) U.M.P. inseamna Unitatea de Management al Proiectului, infiintata in cadrul M.E.C. pentru managementul implementarii partilor A si C.1 ale Proiectului si pentru consolidarea rapoartelor si situatiilor financiare ce trebuie tinute in legatura cu Proiectul;
    w) U.M.P.-R.S.E. inseamna Unitatea de Management al Proiectului, infiintata in cadrul A.Z.M. pentru managementul implementarii partilor B si C.2 ale Proiectului;
    x) Plan de achizitii inseamna Planul de achizitii al Imprumutatului, din data de 4 noiembrie 2004, acoperind perioada initiala de 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului, care va fi actualizat anual in concordanta cu prevederile sectiunii 3.02 din acest acord, pentru a acoperi perioadele succesive anuale (sau mai mari) de implementare a Proiectului si a include tragerile estimate;
    y) primitor inseamna orice grup sau entitate eligibila: A) sa primeasca si sa administreze un grant S.D.S.C.M. de la F.R.D.S., in conformitate cu criteriile stabilite in Manualul de operare al F.R.D.S. pentru S.D.S.C.M.; sau B) sa primeasca un grant S.G.M. in conformitate cu criteriile din Manualul de operare pentru S.G.M.; sau C) sa primeasca sprijin pentru infrastructura municipala in conformitate cu criteriile stabilite in Manualul de operare pentru infrastructura municipala;
    z) F.R.D.S. inseamna Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, infiintat prin Legea nr. 129/1998, republicata, cu modificarile ulterioare, ca organism de interes public, non-profit, cu personalitate juridica si avand autonomie administrativa, sau orice succesor legal al acestuia;
    aa) Consiliul director al F.R.D.S. inseamna consiliul infiintat conform Legii nr. 129/1998, republicata, cu modificarile ulterioare, si avand ca scop, printre altele, stabilirea strategiei si politicilor F.R.D.S., adoptarea reglementarilor si aprobarea finantarii subproiectelor;
    ab) Manualul de operare pentru S.D.S.C.M. inseamna manualul de operare a S.D.S.C.M. conform partii B.2 a) a Proiectului;
    ac) S.D.S.C.M. inseamna Schema de dezvoltare sociala a comunitatilor miniere, implementata de F.R.D.S. conform partii B.2 a) a Proiectului;
    ad) grant S.D.S.C.M. inseamna un grant acordat sau propus a fi acordat de catre F.R.D.S. unui primitor pentru realizarea unui subproiect S.D.S.C.M. conform partii B.2 a) a Proiectului;
    ae) S.G.M. inseamna Schema de granturi mici din cadrul partii B.2 c) a Proiectului;
    af) grant S.G.M. inseamna un grant mic acordat sau propus a fi acordat de catre A.Z.M. unui primitor pentru derularea unui microproiect (subproiect SGM) conform partii B.2 c) a Proiectului;
    ag) Manualul de operare pentru S.G.M. inseamna manualul de operare a S.G.M. conform partii B.2 c) a Proiectului;
    ah) subproiect inseamna activitatile eligibile pentru finantare in cadrul partilor B.2 a), B.2 b) si B.2 c) ale Proiectului, in concordanta cu criteriile stabilite in Manualul de operare pentru S.D.S.C.M., in Manualul de operare pentru S.G.M. sau in Manualul de operare pentru infrastructura municipala, dupa caz, si care vor fi efectuate de catre un primitor utilizand un grant S.D.S.C.M. sau un grant S.G.M. ori de catre un contractor pentru sprijinirea infrastructurii municipale;
    ai) conturile speciale inseamna conturile la care se face referire in sectiunea 2.02 b) a acestui acord.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. Banca accepta sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile stabilite sau la care se face referire in acest acord, o suma egala cu o suta douazeci milioane (120.000.000) dolari S.U.A.
    Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru: (i) cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, care vor fi efectuate) aferente costurilor rezonabile ale bunurilor, lucrarilor, serviciilor, pregatirii si costurilor de operare aditionale necesare pentru Proiect si care vor fi finantate din sumele imprumutului; si (ii) alte cheltuieli efectuate in cadrul Proiectului, aferente: A) stimulentelor financiare in cadrul partii B.1 a) a Proiectului; B) microcreditelor; C) granturilor S.D.S.C.M.; D) granturilor S.G.M.; toate in masura in care astfel de cheltuieli pot fi considerate eligibile pentru finantare in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord.
    b) Imprumutatul poate, in scopul Proiectului, sa deschida si sa mentina conturi de depozit speciale distincte in dolari S.U.A.: (i) contul special A pentru partile A si C.1 ale Proiectului, care sa fie administrat de catre U.M.P.; si (ii) contul special B pentru partile B si C.2 ale Proiectului, care sa fie administrat de catre U.M.P.-R.S.E., la o banca sau banci comerciale, in termeni si conditii acceptabile Bancii, incluzand protejarea corespunzatoare impotriva compensarii, popririi si sechestrului. Depunerile in si platile din fiecare cont special vor putea fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord.
    Sectiunea 2.03. Data limita de tragere va fi 31 mai 2010 sau o alta data ulterioara pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt Imprumutatului aceasta data ulterioara.
    Sectiunea 2.04. Imprumutatul va plati Bancii un comision initial a carui valoare este egala cu un procent (1,00%) din suma imprumutului, care poate face obiectul unei reduceri dupa cum poate fi stabilit periodic de catre Banca.
    Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o rata egala cu trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1,00%) pe an, aplicat asupra sumei imprumutului netrase de la o perioada la alta.
    Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumei imprumutului, trasa periodic din imprumut si nerambursata, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) In sensul acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data semnarii acestui acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii care are loc dupa aceea si, dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, urmatoarea data de plata a dobanzii;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.07 a acestui acord;
    (iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata interbancara din Londra, oferita pentru depozitele la 6 luni in dolari, valabila in prima zi a acelei perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei de dobanda initiale, valabila la data de plata a dobanzii care are loc sau care preceda imediat prima zi a acelei perioade de dobanda), dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un procentaj pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna pentru fiecare perioada de dobanda: A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1,00%); B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru acea perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza ori alte rate de referinta pentru depozitele la 6 luni, pentru imprumuturile nerambursate ale Bancii sau pentru parti ale acestora alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor denominate intr-o singura moneda ori pentru parti ale acestora acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un procentaj pe an.
    c) Banca va notifica Imprumutatului rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa stabilirea acestora.
    d) Ori de cate ori, ca urmare a schimbarilor in ceea ce priveste practicile pietei care influenteaza stabilirea ratelor dobanzii la care se face referire in aceasta sectiune 2.06, Banca stabileste ca este in interesul imprumutatilor sai luati in totalitate si al Bancii sa aplice o baza pentru stabilirea ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in sectiunea mentionata, Banca poate modifica baza de stabilire a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului dupa notificarea Imprumutatului cu privire la noua baza cu cel putin 6 luni inainte. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei notificate, daca Imprumutatul nu notifica Bancii, in timpul perioadei mentionate, obiectiile lui, caz in care modificarile respective nu vor fi aplicabile imprumutului.
    Sectiunea 2.07. Dobanda si alte costuri vor fi platite semestrial cumulativ la 15 februarie si la 15 august in fiecare an.
    Sectiunea 2.08. Imprumutatul va restitui suma imprumutului in conformitate cu graficul de rambursare prezentat in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Executarea Proiectului
    Sectiunea 3.01. a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de obiectivele Proiectului si in acest scop Imprumutatul va realiza partile A si C.1 ale Proiectului prin M.E.C. si partile B si C.2 ale Proiectului prin A.Z.M., cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile financiare, tehnice, de inginerie, de mediu si administrative corespunzatoare, si va asigura cu promptitudine, dupa caz, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a se limita prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va derula Proiectul in conformitate cu aranjamentele de implementare stabilite in anexa nr. 5 la acest acord.
    Sectiunea 3.02. a) Cu exceptia cazului in care Banca convine altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta necesare Proiectului (cu exceptia partilor B.1 a) si B.1 b) ale acestuia) si care vor fi finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord, dupa cum respectivele prevederi pot fi detaliate in Planul de achizitii.
    b) Imprumutatul va actualiza Planul de achizitii in conformitate cu instructiuni acceptabile pentru Banca si va transmite aceasta actualizare Bancii spre aprobare, in cel mult 12 luni de la data Planului de achizitii anterior.
    Sectiunea 3.03. Pentru scopurile sectiunii 9.07 din Conditiile generale si fara a se limita la acestea, Imprumutatul:
    a) va intocmi, pe baza instructiunilor acceptabile pentru Banca, si va transmite Bancii, in cel mult 6 luni de la data limita de tragere sau la o data ulterioara ce poate fi convenita in acest scop intre Imprumutat si Banca, un plan conceput sa asigure continuarea realizarii obiectivelor Proiectului; si
    b) va permite Bancii o posibilitate rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul asupra planului respectiv.
    Art. 4
    Clauze financiare
    Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul, actionand prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., va mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va intocmi situatiile financiare, in concordanta cu standardele de contabilitate acceptabile pentru Banca, aplicate consecvent, suficiente pentru a reflecta operatiunile, resursele si cheltuielile aferente Proiectului; si
    b) Imprumutatul, actionand prin U.M.P.:
    (i) va asigura auditarea situatiilor financiare la care s-a facut referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile si situatiile pentru conturile speciale pentru fiecare an fiscal, in conformitate cu standardele de audit acceptabile pentru Banca, aplicate in mod consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii, imediat ce dispune de ele, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni de la sfarsitul fiecarui an fiscal, A) copii certificate ale situatiilor financiare auditate la care s-a facut referire in paragraful a) al acestei sectiuni pentru anul respectiv (sau alta perioada agreata de Banca) si B) un punct de vedere asupra acelor situatii, exprimat de auditorii mentionati, avand sfera de cuprindere si detaliile pe care Banca le va fi solicitat in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii privind aceste inregistrari si conturi si auditul acestor situatii financiare, precum si privind auditorii mentionati, dupa cum poate cere periodic Banca in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile pentru care au fost efectuate trageri din contul imprumutului pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E.:
    (i) va tine sau va asigura tinerea, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, documentatiei si a conturilor separate care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care a fost efectuata ultima tragere din contul de imprumut, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va da posibilitatea reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de cheltuieli;
si
    (iv) se va asigura ca acele inregistrari si conturi sunt incluse in auditul anual la care s-a facut referire in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul acestui audit contine un punct de vedere separat al auditorilor mentionati, conform caruia declaratiile de cheltuieli remise in timpul anului fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot sta la baza efectuarii tragerilor aferente.
    Sectiunea 4.02. a) Imprumutatul, actionand prin U.M.P., va intocmi si va furniza Bancii un raport de monitorizare financiara, satisfacator pentru Banca in ceea ce priveste forma si continutul, care:
    (i) stabileste sursele si utilizarea fondurilor pentru Proiect, atat cumulativ, cat si pentru perioada acoperita de respectivul raport, prezentand separat fondurile asigurate din imprumut, si explica diferentele dintre utilizarea efectiva si cea planificata a acestor fonduri;
    (ii) descrie stadiul fizic al implementarii Proiectului, atat cumulativ, cat si pentru perioada acoperita de respectivul raport, si explica diferentele dintre implementarea efectiva si cea planificata a Proiectului; si
    (iii) stabileste stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului la sfarsitul perioadei acoperite de respectivul raport.
    b) Primul R.M.F. va fi transmis Bancii in cel mult 45 de zile de la sfarsitul primului trimestru dupa data intrarii in efectivitate si va acoperi perioada de la efectuarea primei cheltuieli din cadrul Proiectului pana la sfarsitul primului trimestru calendaristic; dupa aceea, fiecare R.M.F. va fi trimis Bancii in cel mult 45 de zile de la sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic ulterior si va acoperi respectivul trimestru calendaristic.
    Art. 5
    Data intrarii in vigoare; terminare
    Sectiunea 5.01. Data ce survine la 150 de zile de la data prezentului acord este specificata prin prezentul acord, in sensul sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 6
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese
    Sectiunea 6.01. Ministrul finantelor publice al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului in sensul sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 6.02. Urmatoarele adrese sunt specificate in sensul sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor Publice
    Strada Apolodor nr. 17
    Bucuresti, Romania
    Telex:     Fax:
    11239      4021 312 6792

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Adresa telegrafica: Telex:           Fax:
    INTBAFRAD           248423 (MCI) sau (202)477-6391
    Washington, D.C.    64145 (MCI)

    Drept urmare, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor la Bucuresti, Romania, in ziua si anul mentionate la inceput.

                              Pentru Romania,
                              Ionel Popescu,
                       ministrul finantelor publice,
                          reprezentant autorizat

              Pentru Banca Internationala pentru Reconstructie
                               si Dezvoltare,
                               Anand K. Seth,
                                 director,
                          reprezentant autorizat

    ANEXA 1

                                  TRAGEREA
                           sumelor din imprumut

    1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea acestora pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:
________________________________________________________________________________
Categoria                     Suma alocata  Procentul din cheltuieli ce va
                              din imprumut  fi finantat
                              (exprimata
                              in dolari
                              S.U.A.)
________________________________________________________________________________
(1) Bunuri                                  100% din cheltuieli externe,
a) in cadrul partilor A si          48.000  100% din cheltuieli locale (costuri
C.1 ale Proiectului                         franco-uzina) si 80% din cheltuieli
b) in cadrul partilor B si         908.000  locale pentru alte articole
C.2 ale Proiectului                         achizitionate pe plan local
________________________________________________________________________________
(2) Servicii de consultanta,                85% din cheltuieli externe si 75%
inclusiv audit                   2.685.000  din cheltuieli locale
a) in cadrul partilor A si       9.564.450
C.1 ale Proiectului
b) in cadrul partilor B si
C.2 ale Proiectului
________________________________________________________________________________
(3) Pregatire                               100% din cheltuieli externe si 75%
a) in cadrul partilor A si         112.500  din cheltuieli locale
C.1 ale Proiectului
b) in cadrul partilor B si         380.300
C.2 ale Proiectului
________________________________________________________________________________
(4) Lucrari                                 80%
a) in cadrul partii A a         55.280.000
Proiectului
b) in cadrul partii             12.000.000
B.2 b) a Proiectului
________________________________________________________________________________
(5) Plati de stimulente          8.000.000  80%
financiare in cadrul partii
B.1 a) a Proiectului
________________________________________________________________________________
(6) Microcredite in cadrul      11.000.000  100%
partii B.1 b) a Proiectului
________________________________________________________________________________
(7) Granturi S.D.S.C.M. in      12.600.000  84%
cadrul partii B.2 a) a
Proiectului
________________________________________________________________________________
(8) Granturi S.G.M. in           2.630.250  84%
cadrul partii B.2 c) a
Proiectului
________________________________________________________________________________
(9) Costuri operationale                    50%
aditionale
a) in cadrul partii C.1 a          850.000
Proiectului
b) in cadrul partii C.2 a        1.776.000
Proiectului
________________________________________________________________________________
(10) Nealocate                   2.165.500
________________________________________________________________________________
TOTAL:                         120.000.000
________________________________________________________________________________

    2. In sensul acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte tari decat cea a Imprumutatului pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei alte tari decat cea a Imprumutatului;
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) termenul costuri operationale aditionale inseamna: (i) cheltuieli efectuate de U.M.P., U.M.P.-R.S.E. si F.R.D.S. pentru implementarea Proiectului, incluzand salarii ale personalului (altul decat functionarii publici) U.M.P., U.M.P.- R.S.E. si F.R.D.S., consumabile si echipamente de birou, costuri de exploatare, de intretinere si de asigurare a vehiculelor si echipamentului de birou; comunicatii (incluzand telefon si Internet), chirie, renovare si reabilitare birouri; cheltuieli de deplasare in tara, incluzand diurna si cazarea; alte servicii de functionare (anuntarea publica a documentelor de licitatie, traducere); si (ii) cheltuielile efectuate de A.Z.M. in cadrul partilor B.3 c) si C.2 ale Proiectului pentru implementarea acestuia, incluzand cheltuieli de exploatare a vehiculelor, comunicatii (incluzand telefon si Internet) si costuri de deplasare in tara (incluzand diurna si cazare); si (iii) indemnizatii pentru Consiliul director al F.R.D.S. si utilitati F.R.D.S.; si
    d) termenul plati de stimulente financiare inseamna platile efectuate de A.Z.M. catre angajatorii care participa la S.S.A.P. in cadrul partii B.1 a) a Proiectului, pentru activitatile eligibile de creare a unor locuri de munca, in conformitate cu Manualul de operare al S.S.A.P.
    3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi efectuata pentru:
    a) platile efectuate pentru cheltuielile anterioare datei acestui acord;
    b) orice cheltuieli in cadrul oricarei categorii din tabelul de la paragraful 1 de mai sus, daca Banca nu a primit plata integrala a comisionului initial la care s-a facut referire in sectiunea 2.04 a acestui acord;
    c) platile efectuate pentru microcreditele in cadrul categoriei (6) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus, pana cand: (i) Ordonanta nr. 40/2000 nu a fost amendata satisfacator pentru Banca; (ii) nu au fost agreate de catre Imprumutat si adoptate de catre A.Z.M. modificarile Manualului de operare pentru microcredite, intr-o maniera satisfacatoare pentru Banca; si (iii) nu a fost incheiat un contract de management pentru microfinantare intre fiecare institutie de microfinantare selectata si A.Z.M.;
    d) cheltuieli in cadrul contractelor de lucrari de la categoria (4) b) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus, pana cand: Manualul de operare pentru infrastructura municipala nu a fost aprobat de Imprumutat si de Banca si adoptat de A.Z.M.; si
    e) platile efectuate pentru granturile S.G.M. in cadrul categoriei (8) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus, pana cand: Manualul de operare pentru Schema de granturi mici nu a fost aprobat de Imprumutat si de Banca si adoptat de A.Z.M.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru: a) cheltuieli de pregatire; b) cheltuieli in cadrul contractelor de bunuri care costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; c) cheltuieli in cadrul contractelor de lucrari care costa mai putin de 200.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; d) cheltuieli in cadrul contractelor de servicii ale consultantilor individuali, care costa mai putin de 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract; e) cheltuieli in cadrul contractelor de servicii ale firmelor de consultanta in cadrul contractelor care costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract; f) plati pentru costuri operationale aditionale; si g) plati de stimulente in cadrul categoriei (5) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus; h) microcredite in cadrul categoriei (6) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus; i) granturi S.D.S.C.M. in cadrul categoriei (7) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus; j) granturi S.G.M. in cadrul categoriei (8) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus, toate in termenii si in conditiile pe care Banca le va preciza prin nota Imprumutatului.

    ANEXA 2

                          DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivul Proiectului este de a intari capacitatea Guvernului de a realiza reforma sectorului minier prin: (i) crearea capacitatii M.E.C. de a inchide intreprinderile miniere nerentabile prin sprijinirea inchiderii minelor complexe si a facilitatilor auxiliare intr-o maniera sustenabila din punct de vedere al mediului; si (ii) asigurarea de sprijin pentru A.Z.M., F.R.D.S., comunitatile miniere si autoritatile publice locale pentru regenerarea socioeconomica a regiunilor miniere.
    Proiectul consta in urmatoarele parti, fiind supus modificarilor pe care Imprumutatul si Banca le pot conveni periodic pentru a realiza aceste obiective:

    Partea A. Inchiderea minelor si refacerea mediului
    1. Inchiderea minelor
    Asigurarea de sprijin catre G.C.I.M. pentru: a) inchiderea si refacerea mediului pentru minele si facilitatile auxiliare din aproximativ 20 de exploatari identificate, precum si din alte exploatari care vor fi identificate; si b) monitorizare si intretinere postinchidere a exploatarilor miniere inchise.
    2. Sprijin pentru mediu
    Asigurarea de sprijin catre M.E.C. (constand in servicii de consultanta si pregatire) pentru imbunatatirea performantelor din domeniul mediului in sectorul minier, inclusiv: a) intocmirea: unui manual pentru implementarea unui sistem de management al mediului; a unui manual pentru proceduri de protectie a mediului in sectorul minier; si a ghidurilor pentru monitorizarea integrata a impactului asupra mediului, generat de activitatile miniere; si b) implementarea unui proiect-pilot de monitorizare a mediului in exploatarile miniere Calimani si Baia de Aries.

    Partea B. Regenerarea socioeconomica
    Asigurarea de sprijinul catre A.Z.M., U.M.P.-R.S.E. si F.R.D.S. pentru implementarea masurilor de atenuare a impactului social nefavorabil al inchiderii minelor si de revitalizare a activitatilor economice in regiunile miniere, incluzand:
    1. Sprijin pentru activitatile de creare a locurilor de munca in regiunile miniere, cuprinzand:
    a) Schema stimulentelor pentru angajare si pregatire (S.S.A.P.). Asigurarea prin A.Z.M. a stimulentelor pentru angajare si pregatire catre angajatorii eligibili din zonele miniere pentru a angaja noi lucratori;
    b) Schema de microcredite. Stabilirea si operarea de catre A.Z.M. a unei scheme de microcredite constand in asigurarea de microcredite pentru beneficiarii eligibili din regiunile miniere prin institutiile de microfinantare;
    c) centre de afaceri. Finantarea contractelor de management pentru administrarea celor 10 centre existente si asigurarea serviciilor de sprijinire a initiativelor catre comunitatile miniere si antreprenorilor in planificarea si demararea afacerilor.
    2. Sprijinirea A.Z.M. si F.R.D.S. pentru crearea capacitatii institutionale la nivelul comunitatii si pentru activitatile de dezvoltare locala din regiunile miniere prin:
    a) Schema de dezvoltare sociala a comunitatilor miniere (S.D.S.C.M.). Asigurarea de granturi grupurilor comunitare eligibile din regiunile miniere prin intermediul F.R.D.S. pentru subproiecte eligibile de infrastructura, activitati generatoare de venituri si servicii sociale la nivel de comunitate, precum si asigurarea de asistenta tehnica si pregatire pentru crearea capacitatii institutionale la nivelul comunitatii;
    b) infrastructura municipala. Asigurarea sprijinului prin A.Z.M. pentru autoritatile publice locale din regiunile miniere, pe baza de grant, pentru finantarea asistentei tehnice si a lucrarilor in vederea modernizarii infrastructurii municipale identificate printr-un proces de consultare a comunitatii si de planificare a dezvoltarii locale in localitatile miniere;
    c) Schema de granturi mici (S.G.M.). Asigurarea prin A.Z.M. a unor granturi mici primitorilor eligibili pentru microproiecte eligibile care sa imbunatateasca conditiile de viata, in special pentru grupurile dezavantajate din regiunile miniere (cum ar fi: femei, tineri, copii si batrani), si sa conduca la cresterea capitalului social in randul comunitatilor miniere;
    d) crearea capacitatii institutionale la nivelul comunitatilor. Asigurarea de asistenta tehnica si de pregatire pentru facilitarea procesului de mobilizare comunitara si de dialog intre factorii locali pentru a planifica strategia, pentru a identifica si a selecta subproiecte prioritare de infrastructura si servicii sociale si microproiecte care vor fi finantate in cadrul partii B.2 b) si c) a Proiectului.
    3. Intarirea capacitatii institutionale a A.Z.M., U.M.P.-R.S.E. si F.R.D.S. pentru implementarea Proiectului prin:
    a) monitorizarea si evaluarea impactului social. Sprijinirea A.Z.M. in efectuarea unei evaluari a impactului si a altor evaluari in cadrul partii B a Proiectului;
    b) informarea publicului. Asigurarea de servicii de consultanta si de materiale de informare a publicului pentru a sprijini A.Z.M. in mentinerea comunicarii operative cu comunitatile locale din regiunile miniere;
    c) dezvoltare institutionala si pregatire. Sprijinirea crearii capacitatii A.Z.M., U.M.P.-R.S.E. si F.R.D.S.; servicii tehnice si echipament pentru dezvoltarea sistemului informatic de management al A.Z.M. si alte bunuri, inclusiv vehicule.

    Partea C. Sprijin institutional
    1. Sprijinirea U.M.P. pentru implementarea partii A a Proiectului, constand in servicii de consultanta si de pregatire, audit, bunuri si costuri operationale aditionale.
    2. Sprijinirea A.Z.M., U.M.P.-R.S.E. si F.R.D.S. pentru implementarea partii B a Proiectului, constand in costuri operationale aditionale.
    Proiectul se asteapta a fi finalizat pana la data de 30 noiembrie 2009.

    ANEXA 3

                         GRAFICUL DE RAMBURSARE

______________________________________________________________________________
                    Data scadenta                            Ratele de capital
                                                             (exprimate in
                                                             dolari S.U.A.)
______________________________________________________________________________
La fiecare data de 15 februarie si 15 august, incepand cu       5.000.000
15 august 2010 pana la 15 februarie 2022
______________________________________________________________________________

    ANEXA 4

                                ACHIZITII

    SECTIUNEA I
    Generalitati

    A. Toate bunurile, lucrarile si serviciile (altele decat serviciile de consultanta) vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din "Liniile directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor A.I.D." din luna mai 2004 (Liniile directoare pentru achizitii) si cu prevederile acestei anexe.
    B. Toate serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu sectiunile I si IV din "Liniile directoare: Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale" din luna mai 2004 (Liniile directoare pentru servicii de consultanta) si cu prevederile acestei anexe.
    C. Denumirile utilizate mai jos in aceasta anexa pentru a descrie metodele specifice de achizitie sau metodele prin care Banca verifica anumite contracte au semnificatia atribuita acestora in Liniile directoare pentru achizitii sau in Liniile directoare pentru servicii de consultanta, dupa caz.

    SECTIUNEA II
    Metode specifice de achizitie a bunurilor, lucrarilor si serviciilor (altele decat serviciile de consultanta)

    A. Licitatia competitiva internationala. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea B a acestei sectiuni, contractele vor fi adjudecate in baza licitatiei competitive internationale. Prevederile paragrafelor 2.55 si 2.56 din Liniile directoare pentru achizitii, care prevad preferinta pentru producatorii nationali in evaluarea ofertelor, se vor aplica in cazul bunurilor fabricate pe teritoriul Imprumutatului.
    B. Alte proceduri de achizitie:
    1. licitatia competitiva nationala. Bunurile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 250.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract si lucrarile estimate ca vor costa mai putin de 3.000.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza procedurii de licitatie competitiva nationala, conform paragrafelor 3.3 si 3.4 din Liniile directoare pentru achizitii;
    2. cumparare. Bunurile si lucrarile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza procedurilor de cumparare.

    SECTIUNEA III
    Metode specifice de achizitie a serviciilor de consultanta

    A. Selectare pe baza costului si a calitatii. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea B a acestei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate prin contracte adjudecate prin selectarea pe baza costului si a calitatii. In sensul paragrafului 2.7 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, lista scurta a consultantilor pentru servicii ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract poate cuprinde in totalitate consultanti locali.
    B. Alte proceduri:
    1. selectarea pe baza calitatii. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile stabilite in cadrul paragrafului 3.2 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta pot fi achizitionate prin contracte adjudecate prin selectia pe baza calitatii, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 - 3.4 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    2. selectarea pe baza unui buget fix. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile paragrafului 3.5 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta pot fi achizitionate prin contracte adjudecate in baza unui buget fix, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.5 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    3. selectarea pe baza celui mai mic cost. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile paragrafului 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta pot fi achizitionate prin contracte adjudecate prin selectarea pe baza celui mai mic cost, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    4. selectarea pe baza calificarii consultantilor. Servicii ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1, 3.7 si 3.8 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    5. selectarea dintr-o singura sursa. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile paragrafului 3.10 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, pentru selectarea dintr-o singura sursa, pot fi achizitionate, cu acordul prealabil al Bancii, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.9 - 3.13 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    6. consultanti individuali. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile stabilite in prima propozitie a paragrafului 5.1 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta pot fi achizitionate prin contracte adjudecate consultantilor individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.2 - 5.3 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta. In cazurile descrise in paragraful 5.4 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, aceste contracte pot fi adjudecate consultantilor pe baza de sursa unica, sub rezerva unei analize prealabile a Bancii, dupa cum poate fi indicat in Planul de achizitii;
    7. achizitia de lucrari, bunuri si servicii in cadrul partii B.2 a) a Proiectului. Lucrarile, bunurile si serviciile pentru subproiectele din cadrul partii B.2 a) a Proiectului vor fi achizitionate in conformitate cu paragraful 3.17 din Liniile directoare si cu procedurile stabilite in Manualul de operare pentru S.D.S.C.M.;
    8. achizitia de lucrari, bunuri si servicii in cadrul partii B.2 c) a Proiectului. Lucrarile, bunurile si serviciile pentru subproiectele din cadrul partii B.2 c) a Proiectului vor fi achizitionate in conformitate cu paragraful 3.17 din Liniile directoare si cu procedurile stabilite in Manualul de operare pentru S.G.M.

    SECTIUNEA IV
    Analiza Bancii privind deciziile de achizitie

    Planul de achizitii va stabili acele contracte care vor fi supuse analizei prealabile a Bancii. Daca Planul de achizitii prevede analiza prealabila pentru contractele de angajare a consultantilor individuali, documentul de fundamentare pentru aceste contracte, la care se face referire in paragraful 5 al anexei 1 la Liniile directoare pentru servicii de consultanta, va fi supus analizei prealabile a Bancii. Toate celelalte contracte vor face obiectul analizei ulterioare a Bancii.

    ANEXA 5

                          PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    A. Responsabilitati in implementarea si supravegherea Proiectului
    1. Imprumutatul, prin M.E.C., va fi responsabil pentru implementarea generala a Proiectului si:
    a) va mentine U.M.P., pana la finalizarea Proiectului, cu personal, resurse si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, si aceasta va fi responsabila de implementarea partilor A si C.1 ale Proiectului si de consolidarea tuturor conturilor Proiectului;
    b) va mentine U.M.P.-R.S.E. in cadrul A.Z.M., pana la finalizarea Proiectului, cu personal, resurse si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, si aceasta va fi responsabila de implementarea partilor B si C.2 ale Proiectului;
    c) va mentine un comitet de coordonare a Proiectului cu o structura si termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, care va fi responsabil cu supravegherea si cu politicile de implementare a Proiectului;
    d) va determina A.Z.M. si U.M.P.-R.S.E. sa coopereze cu F.R.D.S. in implementarea partii B.2 a) a Proiectului.
    2. Imprumutatul, prin M.E.C.:
    a) va mentine politicile si procedurile adecvate care sa ii dea posibilitatea sa monitorizeze si sa evalueze permanent, in conformitate cu indicatorii acceptabili pentru Banca, derularea Proiectului si atingerea obiectivelor acestuia;
    b) va intocmi, conform termenilor de referinta satisfacatori pentru Banca, si va transmite Bancii, la sau in jurul datei de 31 iulie 2007, un raport care sa integreze rezultatele monitorizarii si evaluarii activitatilor efectuate in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, a progresului inregistrat in realizarea Proiectului pe parcursul perioadei precedente datei respectivului raport si sa stabileasca masurile recomandate pentru a asigura derularea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia pe parcursul perioadei ce urmeaza acestei date; si
    c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 30 septembrie 2007 sau la o alta data ulterioara, daca Banca va solicita o astfel de data, raportul la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si apoi va lua toate masurile necesare pentru asigurarea finalizarii eficiente a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului respectiv si a punctului de vedere al Bancii in aceasta problema.
    3. Imprumutatul, prin M.E.C., va lua masurile impuse prin planurile de management al mediului, la timp si in conformitate cu: a) standardele de mediu satisfacatoare pentru Banca; si b) toate legile aplicabile si reglementarile Imprumutatului legate de sanatate, siguranta si protectia mediului.
    4. In ceea ce priveste minele propuse a fi incluse in Proiect, Imprumutatul, prin M.E.C., se va asigura ca toate masurile necesare, conform cadrului privind mediul pentru minele neidentificate, sunt intreprinse si va intocmi si transmite Bancii planurile relevante de management al mediului pentru minele neidentificate, in care sunt descrise masurile specifice privind protectia mediului, monitorizarea si masurile institutionale pentru minele si facilitatile auxiliare identificate astfel, care sa fie satisfacatoare pentru Banca.
    5. Imprumutatul, prin M.E.C., va intreprinde actiuni, pana la data de 30 martie 2005, pentru a imbunatati managementul iazurilor de decantare la exploatarile miniere identificate si va intocmi si va transmite Bancii, pana la data de 30 iunie 2005, un raport care sa descrie rezultatele acestor actiuni intreprinse.
    6. Imprumutatul, prin M.E.C., va intocmi si va transmite Bancii, pana la data de 31 decembrie 2005, un raport privind progresul inregistrat de G.C.I.M. in imbunatatirea procedurilor de inchidere a minelor pentru minele nefinantate din Proiect, incluzand aplicarea procedurilor utilizate de G.C.I.M. la inchiderea minelor finantate in cadrul Proiectului.
    7. Imprumutatul, prin M.E.C., va intocmi si va discuta cu Banca, pana la data de 31 octombrie in fiecare an, stadiul implementarii Strategiei sectorului minier pentru anii 2005 - 2009.
    8. Imprumutatul, prin M.E.C., va stabili un sistem de monitorizare a subventiilor si va intocmi si va discuta cu Banca, la data de 31 octombrie in fiecare an, un raport privind nivelul sprijinului bugetar asigurat companiilor miniere, inclusiv transferuri care sa acopere: a) pierderi din exploatare; b) alocatii de capital; c) investitii; d) subventii sociale (alocatii sociale si plati compensatorii); precum si e) subventii mascate prin neplata taxelor si a noilor obligatii catre utilitati si furnizori.
    9. Imprumutatul, prin M.E.C., va lua masuri, pana la data de 30 iunie 2005, pentru intarirea institutionala a A.Z.M., inclusiv reorganizarea managementului si numirea personalului de conducere cu termeni de referinta, calificare si experienta satisfacatoare pentru Banca.

    B. Implementarea programului S.D.S.C.M. in cadrul partii B.2 a) a Proiectului
    1. Imprumutatul va determina A.Z.M. sa implementeze programul S.D.S.C.M. prin F.R.D.S., in conformitate cu Manualul de operare pentru S.D.S.C.M., asa cum a fost adoptat de F.R.D.S. si aprobat de Imprumutat si de Banca, in care se stabilesc criteriile si procedurile pentru selectarea primitorilor si subproiectelor pentru S.D.S.C.M. si se definesc termenii si procedurile aplicabile asistentei acordate de F.R.D.S. prin Proiect, inclusiv un acord de grant standard, la care se face referire in paragraful 2 al acestei parti B; acest manual poate fi amendat periodic, cu acceptul Imprumutatului si al Bancii. F.R.D.S. va mentine Manualul de operare pentru S.D.S.C.M. cel putin pana la finalizarea Proiectului si nu va revoca, anula sau modifica substantial Manualul de operare pentru S.D.S.C.M. fara acceptul Imprumutatului si al Bancii.
    2. Imprumutatul va determina A.Z.M., prin F.R.D.S., sa se asigure ca acea comunitate miniera care este un primitor al unui grant S.D.S.C.M. va realiza respectivul subproiect S.D.S.C.M. in conformitate cu acordul, calendarul si bugetul aprobat.

    C. Implementarea Schemei stimulentelor pentru angajare si pregatire din cadrul partii B.1 a) a Proiectului
    1. Imprumutatul va determina A.Z.M. sa implementeze Schema stimulentelor pentru angajare si pregatire, in conformitate cu Manualul de operare pentru S.S.A.P.
    2. A.Z.M. va mentine Manualul de operare pentru S.S.A.P. cel putin pana la finalizarea Proiectului si nu va revoca, anula sau modifica substantial Manualul de operare pentru S.S.A.P. fara acceptul Imprumutatului si al Bancii.

    D. Implementarea Schemei de microcredite din cadrul partii B.1 b) a Proiectului
    1. Imprumutatul va determina A.Z.M. sa introduca, intr-o maniera satisfacatoare pentru Banca, amendamentele corespunzatoare la Manualul de operare pentru microcredite, dupa adoptarea amendarii Ordonantei nr. 40/2000. Dupa aceea, A.Z.M. va mentine acest manual pana la finalizarea Proiectului sau pana la data de finalizare a contractelor de microcredite, oricare dintre acestea este mai tarzie, si nu va revoca, anula sau modifica substantial Manualul de operare pentru microcredite fara acceptul Imprumutatului si al Bancii.
    2. Imprumutatul va determina A.Z.M. sa implementeze Schema de microcredite in conformitate cu Manualul de operare pentru microcredite.

    E. Implementarea subcomponentei pentru infrastructura municipala in cadrul partii B.2 b) a Proiectului
    1. Imprumutatul, prin A.Z.M., se va asigura ca partea B.2 b) a Proiectului va fi implementata in conformitate cu Manualul de operare pentru infrastructura municipala, care va include un capitol privind evaluarea si managementul mediului, satisfacator pentru Banca.
    2. A.Z.M. va mentine Manualul de operare pentru infrastructura municipala cel putin pana la finalizarea Proiectului si nu va revoca, anula sau modifica substantial manualul fara acceptul Imprumutatului si al Bancii.
    3. Imprumutatul, prin A.Z.M., se va asigura ca propunerile de subproiecte din cadrul partii B.2 b) a Proiectului vor fi solicitate si evaluate in conformitate cu principiile si cu procedurile stabilite in Manualul de operare pentru infrastructura municipala.
    4. Sprijinul pentru infrastructura municipala va fi aprobat numai pentru infrastructura care: (i) este in proprietatea autoritatilor publice locale; (ii) este conforma procedurilor stabilite in cadrul legal privind mediul pentru infrastructura municipala si cadrul legal privind exproprierea/retrocedarea terenurilor; si (iii) a fost identificata printr-un proces de planificare la nivelul comunitatii.
    5. Contractele propuse pentru adjudecare pentru subproiectele aprobate de infrastructura municipala vor fi transmise Bancii pentru analiza prealabila si aprobare.

    F. Implementarea Schemei de granturi mici din cadrul partii B.2 c) a Proiectului
    1. Imprumutatul va determina A.Z.M. sa implementeze S.G.M. in conformitate cu Manualul pentru S.G.M. A.Z.M. va mentine Manualul pentru S.G.M. cel putin pana la finalizarea Proiectului si nu va revoca, anula sau modifica substantial Manualul de operare pentru S.G.M. fara acordul Imprumutatului si al Bancii.
    2. Imprumutatul, prin A.Z.M., se va asigura ca:
    a) propunerile de granturi S.G.M. din Schema de granturi mici din cadrul partii B.2 c) a Proiectului vor fi solicitate si evaluate in conformitate cu principiile si procedurile stabilite in Manualul de operare pentru S.G.M.;
    b) primele 3 contracte pentru adjudecarea de granturi S.G.M. (cate unul pentru bunuri, lucrari si servicii) din fiecare dintre cele 6 regiuni miniere vor fi transmise Bancii pentru analiza si aprobare; si
    c) adjudecarea granturilor S.G.M. va fi efectuata de A.Z.M. in conformitate cu forma standard a acordului inclusa in Manualul de operare pentru S.G.M., in care: (i) propunerea de derulare a subproiectului pentru care este acordat grantul S.G.M. este descrisa adecvat; (ii) primitorului unui grant S.G.M. i se va cere sa deruleze o astfel de propunere, dupa cum a descris-o si in limitele bugetare stabilite in contract, si sa achizitioneze lucrarile, bunurile si serviciile necesare derularii propunerii, in conformitate cu procedurile stabilite sau la care se face referire in acord; si (iii) A.Z.M. va fi imputernicita, in cazul in care primitorul nu-si va indeplini obligatiile asumate in cadrul acordului, sa inceteze acest acord, sa inceteze virarea sumelor din grantul acordat prin acest acord si sa solicite alte masuri reparatorii corespunzatoare, conform legii.

    ANEXA 6

                              CONTURI SPECIALE

    1. In sensul acestei anexe:
    a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile (1) a), (2) a), (3) a), (4) a) si (9) a) precizate in tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord, cu privire la contul special A; si categoriile (1) b), (2) b), (3) b), (4) b), (5), (6), (7), (8) si (9) b) precizate in respectivul tabel, referitor la contul special B;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile aferente referitoare la costurile rezonabile ale lucrarilor, bunurilor si serviciilor necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului alocate periodic pentru categoriile eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma care va fi trasa din contul de imprumut si depusa in respectivele conturi speciale conform paragrafului 3 a) al acestei anexe, care va fi de 2.000.000 dolari S.U.A. in ceea ce priveste contul special A utilizat de U.M.P. si de 2.000.000 dolari S.U.A. in ceea ce priveste contul special B utilizat de U.M.P.-R.S.E.
    2. Platile din contul special respectiv vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe, inclusiv platile in moneda locala efectuate direct catre furnizori si contractori, prin conturi de transfer corespondente deschise la banci comerciale, in conformitate cu reguli si proceduri acceptabile Bancii.
    3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru ea ca respectivele conturi speciale au fost deschise in mod corespunzator, tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea respectivului cont special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile alocatiei autorizate, Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru depunerea in contul special respectiv a unei sume ori a unor sume care nu vor depasi suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza acestei cereri sau a acestor cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special respectiv acea suma sau acele sume pe care Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., le va fi cerut.
    b) (i) Pentru realimentarea conturilor speciale respective Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., va transmite Bancii cereri de depuneri in contul special respectiv, la intervalele pe care le va specifica Banca.
    (ii) Anterior sau in acelasi timp cu fiecare dintre aceste cereri, Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., va inainta Bancii documentele si alte evidente solicitate in conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in legatura cu care este solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special respectiv acea suma pe care Imprumutatul o va fi cerut si va fi fost dovedita prin documentele mentionate si alte evidente ca a fost platita din contul special respectiv pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de Banca din contul imprumutului in cadrul respectivelor categorii eligibile si in respectivele sume echivalente, dupa cum au fost justificate prin respectivele documente si alte evidente.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., din contul special respectiv, Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., va transmite Bancii, la momentul in care Banca va solicita in mod rezonabil acest lucru, acele documente si evidente care demonstreaza ca acea plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va solicita sa faca alte depuneri in contul special:
    a) daca, la orice moment, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare vor trebui efectuate de catre Imprumutat prin U.M.P. si/sau U.M.P.-R.S.E., direct din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) al sectiunii 2.02 a acestui acord;
    b) daca Imprumutatul, prin U.M.P., nu isi va fi respectat obligatia de a transmite Bancii, in cadrul perioadei de timp precizate in sectiunea 4.01 b) (ii) a acestui acord, vreunul dintre rapoartele de audit impuse a fi transmise Bancii in conformitate cu sectiunea mentionata, referitoare la auditul inregistrarilor si conturilor pentru conturile speciale;
    c) daca, la orice moment, Banca va fi notificat Imprumutatului intentiile sale de a suspenda, in totalitate sau partial, dreptul Imprumutatului de a face trageri din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) odata ce suma totala netrasa din imprumut, alocata categoriilor eligibile pentru contul special respectiv, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Banca conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
    Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumei ramase netrase din imprumut, alocata pentru categoriile eligibile pentru acest cont special, va respecta procedurile pe care Banca le va preciza in notificarea catre Imprumutat. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate doar dupa si in masura in care Banca va fi fost convinsa ca toate aceste sume ramase in depozitul din respectivul cont special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va fi stabilit la orice moment ca orice plata din orice cont special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin evidentele transmise Bancii, Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., imediat dupa notificarea Bancii: A) va transmite evidentele suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau B) va depune in contul special respectiv (sau, daca Banca va solicita astfel, va returna Bancii) o suma egala cu suma acelei plati sau a partii nejustificate ori neeligibile a acesteia. Daca Banca nu va conveni altfel, Banca nu va mai efectua nici o depunere ulterioara in nici unul dintre conturile speciale, pana cand Imprumutatul, prin U.M.P. si U.M.P.-R.S.E., nu va fi furnizat evidentele sau nu va fi efectuat depunerea ori restituirea respectiva, in functie de situatie.
    b) Daca Banca va fi stabilit la orice moment ca orice suma ramasa in oricare cont special nu va fi necesara pentru acoperirea platilor ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii, va restitui acesteia suma ramasa.
    c) Imprumutatul poate returna Bancii, dupa notificarea acesteia, toate fondurile sau orice parte a fondurilor aflate in depozit in conturile speciale.
    d) Restituirile catre Banca efectuate conform paragrafelor 6 a), b) si c) ale acestei anexe vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 167/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 167 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu