Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 128 din 16 octombrie 1996

privind ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Ucrainei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Izmail la 29 martie 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 272 din  1 noiembrie 1996


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Ucrainei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Izmail la 29 martie 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE SENATUI,
                          VALER SUIAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 30 septembrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                        ADRIAN NASTASE


                    CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Ucrainei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Ucrainei,
    dorind sa incheie o conventie pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se va aplica impozitelor pe venit si pe capital, stabilite in numele fiecarui stat contractant sau al autoritatilor sale locale, sau al subdiviziunilor sale politice, ori al unitatilor sale administrativ - teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Vor fi considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, impozitele pe salarii, retinute la sursa de catre intreprinderi, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se aplica prezenta conventie sunt, in special:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe dividende;
    (v) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole obtinute de persoanele fizice;
    (denumite in continuare impozit roman).
    b) In cazul Ucrainei:
    (i) impozitul pe profitul intreprinderilor; si
    (ii) impozitul pe venitul cetatenilor,
    (denumite in continuare impozit ucrainean).
    4. Conventia se aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus, sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari aduse in legislatiile lor fiscale intr-o perioada de timp rezonabila, dupa efectuarea unor astfel de modificari.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, cu exceptia cazului cand contextul cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Ucraina, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna Romania si, cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane sau jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si subsolul acestor ape;
    c) termenul Ucraina inseamna teritoriul Ucrainei, platoul sau continental si zona sa economica maritima exclusiva, inclusiv orice teritorii in afara marii teritoriale a Ucrainei, care, potrivit legislatiei internationale, este specificata sau poate fi specificata, conform legislatiei ucrainene, ca teritoriul in care sunt efective drepturile Ucrainei in ceea ce priveste fundul marii si resursele naturale;
    d) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit ucrainean, dupa cum cere contextul;
    e) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta asociere de persoane din fiecare dintre statele contractante;
    f) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata persoana juridica in scopul impozitarii;
    g) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    h) termenul national (cetatean) inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, orice persoana fizica avand cetatenia Romaniei si toate persoanele juridice, asocierile de persoane si orice alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania;
    (ii) in cazul Ucrainei:
    a) persoanele fizice avand cetatenia Ucrainei;
    b) toate persoanele juridice, asocierile de persoane si asociatiile care au statutul in concordanta cu legislatia Ucrainei;
    i) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de o intreprindere care este un rezident al unui stat contractant, cu exceptia cazului cand un asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    j) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Ucrainei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    k) expresia unitate administrativ-teritoriala se refera la Romania si expresia autoritate locala sau subdiviziune politica se refera la Ucraina;
    l) termenul capital, in cazul Ucrainei, inseamna proprietate.
    2. In ce priveste aplicarea acestei conventii de catre un stat contractant, orice termen care nu este altfel definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat, este supusa impunerii urmare domiciliului sau, rezidentei sale, locului inregistrarii, locului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura similara. Dar aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impunerii in acel stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse aflate in acel stat ori are capital situat acolo.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau va fi determinat dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant, in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale, nu poate fi determinat, sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste, in mod obisnuit, in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national (cetatean) este;
    d) daca aceasta persoana este national (cetatean) al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci va fi considerata rezidenta a statului contractant in care se afla locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri, prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) instalatii pentru prospectari in scopul obtinerii de venituri;
    g) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale;
    h) un depozit sau alte asemenea, folosite pentru livrari de bunuri in scopul obtinerii de venituri.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea:
    a) un santier de constructii, un proiect de constructii, de montaj sau instalatie sau activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai cand asemenea santier, proiect sau activitati dureaza o perioada mai mare de 12 luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv de servicii de consultanta, de catre o intreprindere a unui stat contractant, prin angajatii sai sau prin alt personal angajat in celalalt stat contractant, cu conditia ca aceasta activitate sa dureze, pentru acelasi proiect sau un proiect conex, o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent va fi considerata ca nu include:
    a) folosirea de instalatii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, fara obtinere de venit;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii, fara obtinere de venit;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) vanzarea de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau de marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul desfasurarii, pentru intreprindere, a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele a)-f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri, ce rezulta din aceasta combinare, sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 6 - desfasoara activitatea intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, va fi considerata a avea un sediu permanent in primul stat mentionat, daca:
    a) are, in primul stat mentionat, imputernicirea de a negocia si incheia contracte pentru sau in numele unei asemenea intreprinderi, sau
    b) mentine, in primul stat mentionat, un stoc de produse si marfuri, din care efectueaza in mod regulat vanzari de produse sau marfuri pentru sau in numele unei asemenea intreprinderi.
    6. O intreprindere nu va fi considerata ca are un sediu permanent intr-un stat contractant, numai prin faptul ca aceasta exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate, care este rezidenta a unui stat contractant, controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod), nu este suficient pentru a face din una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv venitul din agricultura sau din exploatari forestiere), situate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietatii mobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include, in orice caz, toate accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu vor fi considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietatile imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie, in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Totusi nici o deducere nu va fi acordata pentru sume, daca exista, platite (altfel decat ca rambursari ale cheltuielilor efective) de catre sediul permanent sediului conducerii intreprinderii sau oricaror alte sedii ale sale, sub forma de redevente, remuneratii sau alte plati similare facute pentru folosirea patentelor sau a altor drepturi sau sub forma de comisioane pentru activitati specifice desfasurate ori pentru conducere, sau, cu exceptia intreprinderilor bancare, sub forma de dobanzi la sumele imprumutate sediului permanent. De asemenea, la determinarea profitului unui sediu permanent, nu se va lua in calcul nici o suma pretinsa (altfel decat ca rambursare a cheltuielilor efective) de sediul permanent sediului conducerii intreprinderii sau oricarui alt sediu al sau, sub forma de redevente, remuneratii sau alte plati similare facute pentru folosirea patentelor sau a altor drepturi, ori sub forma de comisioane pentru servicii specifice prestate sau pentru conducere ori, cu exceptia intreprinderilor bancare, ca dobanzi la imprumuturi acordate sediului de conducere al intreprinderii sau oricaruia dintre celelalte sedii ale sale.
    4. In masura in care, intr-un stat contractant, se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata va fi totusi aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit, care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, atunci prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Venituri din transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezidenta intreprinderea.
    2. In sensul prezentului articol, profiturile obtinute din exploatarea navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare si rutiere in trafic international includ:
    a) venitul din inchirierea ca "nava nuda" a navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare si rutiere;
    b) profiturile din folosirea, intretinerea sau inchirierea conteinerelor (inclusiv a trailerelor pentru transportul conteinerelor) utilizate pentru transportul bunurilor sau marfurilor; cand o astfel de inchiriere sau folosire, intretinere sau inchiriere, dupa caz, este legata de exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat si impune, in consecinta, profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor profituri. La efectuarea unor astfel de modificari, se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii, in care sens, autoritatile competente ale statelor contractante, daca este necesar, se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este un rezident al unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care societatea platitoare de dividende este un rezident si potrivit legislatiei acelui stat, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 10% din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate (alta decat o asociere de persoane) care detine direct cel putin 25% din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 15% din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu va afecta impunerea societatii in ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile provenind din actiuni sau alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni, de catre legislatia fiscala a statului in care societatea distribuitoare a dividendelor este un rezident.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este un rezident, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Cand o societate, care este un rezident al unui stat contractant, realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa situate in acel celalalt stat contractant, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime sau in parte profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant, daca rezidentul este beneficiarul efectiv al dobanzilor.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acelui stat, daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2 al acestui articol, dobanzile provenind dintr-un stat contractant vor fi scutite de impozit in acel stat, daca sunt platite pentru creante ale guvernului celuilalt stat contractant, ale Bancii sale Nationale (Centrale) sau ale oricarei alte banci sau institutii autorizate sa acorde, sa garanteze sau sa asigure credite in numele guvernului celuilalt stat contractant.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati de afaceri in celalalt stat contractant, din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau daca presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta, in legatura cu care sunt platite dobanzile, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Dobanzile vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramane impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    8. Prevederile acestui articol nu se vor aplica, daca scopul principal sau unul dintre scopurile principale ale unei persoane, cat priveste crearea sau transferul creantelor in legatura cu care sunt platite dobanzile, este de a obtine avantaje prin acea creare sau transfer de creanta, ca urmare a aplicarii acestui articol.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant vor fi impozabile numai in acel celalalt stat, daca rezidentul este beneficiarul efectiv al redeventelor.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si, potrivit legislatiei acelui stat, daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 10% din suma bruta a redeventelor pentru folosirea sau concesionarea oricarui patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific;
    b) 15% din suma bruta a redeventelor in toate celelalte cazuri.
    3. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati de orice natura, primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, orice patent sau marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie sau pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii referitoare la experienta dobandita in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau daca presteaza in acel celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie, se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant, cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o subdiviziune politica sau o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si aceste redevente se suporta de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, tinand seama de utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramane impozabila, potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    7. Prevederile acestui articol nu se vor aplica, daca scopul principal sau unul dintre scopurile principale ale unei persoane, cat priveste crearea sau transferul drepturilor in legatura cu care sunt platite redeventele, este de a obtine avantaje prin acea creare sau transfer de drepturi, ca urmare a aplicarii acestui articol.
    Art. 13
    Castiguri din capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la art. 6, situata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in statul contractant in care este situata aceasta proprietate.
    2. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea:
    a) actiunilor a caror valoare provine in intregime sau in mare masura, direct sau indirect, din proprietati imobiliare situate in celalalt stat contractant, sau
    b) participarii la o asociatie de persoane la care activele constau in principal din proprietati imobiliare situate in celalalt stat contractant sau din actiuni la care se face referire la subparagraful a) de mai sus, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau din proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile din instrainarea unui astfel de sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau o astfel de baza fixa, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    4. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere exploatate in trafic international sau a proprietatii mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezidenta intreprinderea.
    5. Castigurile provenind din instrainarea oricarei proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1, 2, 3 si 4, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impozabile numai in acel stat, daca nu dispune, in mod obisnuit, in celalalt stat contractant, de o baza fixa pentru exercitarea activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte dintre ele care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata, vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant vor fi impozabile numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 zile in orice perioada de 12 luni; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariala exercitata la bordul unei nave, aeronave sau vehicul feroviar sau rutier, exploatate in trafic international sau la bordul unui vapor angajat in transportul pe cai navigabile interioare, pot fi impuse in statul contractant al carui rezident este intreprinderea.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare, primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatea lor personala desfasurata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitati desfasurate in cadrul schimburilor culturale, stabilite prin acorduri culturale incheiate intre cele doua state contractante, vor fi scutite reciproc de impozit, numai daca aceste activitati sunt finantate de guvernul unui stat contractant.
    Art. 18
    Pensii
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare, inclusiv anuitati, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut vor fi impozabile numai in statul contractant al carui rezident este.
    2. Termenul anuitate inseamna o suma fixa platibila unei persoane fizice in mod periodic, la termenele stabilite in timpul vietii acestei persoane sau in cursul unei perioade de timp stabilite, cu obligatia de a face in schimb plati pentru recompensare deplina si corespunzatoare in bani sau in produse ori in servicii.
    3. Independent de prevederile paragrafului 1 al acestui articol, pensiile si alte plati similare facute in cadrul legislatiei referitoare la asigurarile sociale ale unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o autoritate locala, o subdiviziune politica sau o unitate administrativ - teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, autoritati, subdiviziuni sau unitati, vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi aceste remuneratii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este un rezident al acelui stat contractant, si daca:
    (i) este un national (cetatean) al acelui stat contractant, sau
    (ii) nu a devenit un rezident al acelui stat contractant, numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensii platite de/sau din fonduri create de un stat contractant, de o autoritate locala a acestuia, de o subdiviziune politica sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau autoritati, subdiviziuni sau unitati vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi aceste pensii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este un rezident si un national (cetatean) al acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 14, 15 si 18 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o autoritate locala, de o subdiviziune politica sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 20
    Studenti si practicanti
    Un student sau un practicant, care este sau a fost imediat inainte de sosirea sa intr-un stat contractant un rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat in scopul educarii sau pregatirii sale, va fi scutit de impozit in acel prim stat contractant mentionat pentru perioada studiilor sau pregatirii, pentru urmatoarele sume primite in scopul intretinerii, educarii sau pregatirii:
    a) sume primite din surse aflate in afara statului contractant, in scopul intretinerii, educarii, cercetarii sau pregatirii;
    b) donatii, burse sau alte sume facute de guvern sau de organizatii stiintifice, educationale, culturale sau de alte organizatii nonprofit.
    Art. 21
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica, care este sau a fost un rezident al unui stat contractant, imediat inainte de sosirea sa in celalalt stat contractant si care, la invitatia unei universitati, colegiu, scoala sau alta institutie educationala similara, nonprofit, care sunt recunoscute de guvernul celuilalt stat contractant si care este prezenta in acel celalalt stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei sale sosiri in acel celalalt stat contractant, numai in scopul de a preda sau a cerceta sau pentru ambele, la astfel de institutii educationale, va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant pentru remuneratia primita pentru predare sau cercetare.
    2. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol nu se vor aplica venitului din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul personal al unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii, vor fi impozabile in statul contractant din care provin.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie, se vor aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    Art. 23
    Impunerea capitalului
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite in paragraful 2 al articolului 6, poate fi impus in statul contractant in care sunt situate aceste proprietati.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent al unei intreprinderi, sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe utilizate pentru exercitarea unei profesii independente, poate fi impus in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    3. Navele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere exploatate in trafic international si proprietatile mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea mijloace de transport vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezidenta intreprinderea.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 24
    Metode de eliminare a dublei impuneri
    1. In cazul Romaniei, dubla impunere va fi evitata, dupa cum urmeaza:
    a) cand un rezident al Romaniei realizeaza venit sau detine capital, care, conform prevederilor acestei conventii, sunt impozabile in Ucraina, atunci Romania va scuti de impozit acest venit sau capital, cu exceptia elementelor de venit mentionate la subparagraful b), si ia in considerare, pentru determinarea cotei de impozit, venitul total obtinut, cota de impozit rezultata aplicandu-se numai asupra venitului ramas;
    b) cand un rezident al Romaniei realizeaza elemente de venit, care, potrivit prevederilor art. 10, 11 si 12, pot fi impuse in Ucraina, atunci Romania va acorda, ca deducere din impozitul pe venit al acelui rezident, o suma egala cu impozitul platit in Ucraina. Totusi aceasta deducere nu va putea depasi acea parte a impozitului, calculata inainte de deducere, care este atribuibila unor asemenea elemente de venit realizate in Ucraina.
    2. In cazul Ucrainei, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    In ce priveste aplicarea prevederilor legislatiei ucrainene cu privire la scutirea de impozit pentru impozitul platit in afara teritoriului Ucrainei (care nu va fi contrara principiilor specifice ale acestui paragraf), impozitul roman, care este platit, potrivit prevederilor legislatiei Romaniei si in concordanta cu prevederile acestei conventii, direct sau prin deduceri din profitul, venitul sau capitalul din surse romane, va fi dedus pe calea creditarii din impozitul ucrainean calculat in Ucraina pentru acest profit, venit sau capital pentru care acest impozit este calculat in Ucraina.
    Aceasta deducere, in orice caz, nu va putea depasi totusi acea parte a impozitului pe venit sau pe capital, asa cum a fost calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau capitalului care poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    Cand, in concordanta cu prevederile acestei conventii, venitul obtinut sau capitalul detinut de un rezident al Ucrainei este scutit de impozit in Ucraina, Ucraina poate, totusi, la calcularea nivelului de impozit pentru venitul sau capitalul ramas al acestui rezident, sa ia in considerare venitul sau capitalul scutit.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii (cetatenii) unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impunere sau obligatie legata de aceasta, care este diferita sau mai impovaratoare decat impunerea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii (cetatenii) celuilalt stat aflati in aceeasi situatie, in special in ceea ce priveste rezidenta. Independent de prevederile art. 1, prevederile acestui paragraf se vor aplica, de asemenea, si persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Apatrizii, care sunt rezidenti ai unui stat contractant, nu vor fi supusi intr-un stat contractant la nici o impunere sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea sau obligatiile legate de aceasta la care sunt supusi sau pot fi supusi nationalii statului contractant respectiv, aflati in aceeasi situatie.
    3. Impunerea unui sediu permanent, pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile, in acel celalalt stat contractant, decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant, care desfasoara aceleasi activitati.
    4. Prevederile acestui articol nu vor fi interpretate ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire sau reducere in ceea ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil, responsabilitatile familiale sau pe criterii nestipulate de legislatia fiscala interna generala pe care le acorda rezidentilor sai.
    5. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant, fata de un rezident al celuilalt stat contractant, vor fi deductibile in vederea determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat contractant mentionat.
    6. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care este diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale acelui prim stat contractant mentionat.
    7. Prevederile prezentului articol se vor aplica impozitelor vizate de aceasta conventie.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident al unui stat contractant considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru el o impunere care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 25, acelui stat contractant al carui national (cetatean) este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere care nu este in conformitate cu conventia.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare satisfacatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impuneri care nu este in conformitate cu conventia.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente.
    Art. 27
    Schimbul de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne a statelor contractante privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impunerea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei, previne evaziunea fiscala si faciliteaza aplicarea legilor impotriva evaziunii fiscale. Folosind consultarile reciproce, autoritatile competente vor stabili metode si principii pentru schimbul de informatii privind evaziunea fiscala.
    Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1.
    Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor, legislatiei interne ale acelui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea sau urmarirea, sau solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor impune in nici un caz unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare legislatiei si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei sau in cadrul practicii administrative normale ale acelui sau ale celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial, profesional sau un procedeu de fabricatie sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Fiecare stat contractant va notifica celuilalt, pe canale diplomatice, ca procedurile solicitate de legislatia interna pentru intrarea in vigoare a conventiei au fost indeplinite. Aceasta conventie va intra in vigoare la data ultimei notificari si va produce efecte:
    (i) in ceea ce priveste impozitele pe dividende, dobanzi sau redevente pentru orice plati facute la sau dupa a 60-a zi urmatoare datei la care a fost facuta notificarea;
    (ii) in ceea ce priveste impozitul pe capital si impozitul pe profiturile intreprinderilor, pentru orice perioada impozabila care incepe la sau dupa 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care este facuta notificarea;
    (iii) in ceea ce priveste impozitul pe veniturile persoanelor fizice, pentru orice plati facute la sau dupa a 60-a zi urmatoare datei la care a fost facuta notificarea.
    2. De la intrarea in vigoare a acestei conventii, in relatiile bilaterale dintre Romania si Ucraina, Conventia multilaterala de evitare a dublei impuneri cu privire la impozitele pe venitul si pe capitalul persoanelor fizice, semnata la Miskolc la 27 mai 1977, si Conventia multilaterala privind evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venitul si pe capitalul persoanelor juridice, semnata la Ulan-Bator la 19 mai 1978, isi vor inceta aplicabilitatea.
    Art. 30
    Denuntarea
    1. Prezenta conventie va ramane in vigoare pana la denuntarea sa de catre unul dintre statele contractante. Fiecare stat contractant poate denunta conventia pe canale diplomatice, prin remiterea unei note de denuntare cu cel putin 6 luni inainte de sfarsitul oricarui an calendaristic urmator perioadei de 5 ani socotita de la data intrarii in vigoare a conventiei. In acest caz, conventia va inceta sa aiba efect:
    (i) in ceea ce priveste impozitele pe dividende, dobanzi sau redevente pentru orice plati facute la sau dupa a 60-a zi urmatoare datei la care a fost facuta notificarea;
    (ii) in ceea ce priveste impozitul pe capital si impozitul pe profiturile intreprinderilor, pentru orice perioada impozabila ce incepe la sau dupa 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului la care a fost facuta notificarea;
    (iii) in ceea ce priveste impozitul pe veniturile persoanelor fizice, pentru orice plati facute la sau dupa a 60-a zi urmatoare datei la care a fost facuta notificarea.
    Drept pentru care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Facuta in doua exemplare la Izmail la 29 martie 1996 in limbile romana, ucraineana si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul englez va prevala.

                 Pentru Guvernul Romaniei,
                 Florin Georgescu
                 ministru de stat,
                 ministrul finantelor

                 Pentru Guvernul Ucrainei,
                 Petre Kuzmici Ghemanciuc,
                 ministrul finantelor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 128/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 128 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu