Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI Nr

INSTRUCTIUNI   Nr. 16028 din 28 noiembrie 1995

privind incheierea exercitiului financiar-bugetar la finele anului 1995

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR


SmartCity3

PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 290 din 14 decembrie 1995

    In vederea asigurarii incheierii in conditiile legii a executiei bugetului de stat, a bugetelor locale, a bugetului asigurarilor sociale de stat, a bugetelor fondurilor speciale, precum si a mijloacelor extrabugetare pe anul 1995, ordonatorii de credite, bancile si organele financiare vor dispune masuri pentru aplicarea si respectarea instructiunilor de mai jos.

    I. Norme cu caracter general
    1.1. Agentii economici, indiferent de forma de proprietate, precum si institutiile publice au obligatia, in conditiile reglementarilor in vigoare, sa calculeze, sa retina si sa vireze, la termenele stabilite, impozitele, taxele, majorarile de intarziere, amenzile si alte venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor cu destinatie speciala. In acest scop, agentii economici vor intocmi si vor prezenta unitatilor bancare la care au conturile deschise, documentele de virare a sumelor datorate, in care vor inscrie, in mod obligatoriu, denumirea completa a sa, codul fiscal, codul contului de venituri, iar in locul rezervat pentru obiectul platii se va inscrie natura sursei de venit virate (impozit pe profit, taxa pe valoarea adaugata, accize, taxe de timbru etc.) si perioada pentru care este datorata.
    1.2. Agentii economici care administreaza fondul locativ de stat au obligatia ca, pana la finele anului 1995, sa vireze integral la bugetele locale ale unitatilor administrativ teritoriale, pe raza carora se afla locuintele respective, sumele incasate din avansuri si rate scadente pentru locuintele construite din fondurile statului si vandute persoanelor fizice, care la data vanzarii aveau calitatea de chirias.
    Dobanzile aferente ratelor se varsa la bugetul de stat, in contul 60.22.x.11 "Incasarea dobanzilor aferente ratelor lunare din vanzarea locuintelor construite din fondurile statului", deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., iar la trezoreriile statului, in contul 20.22.1.11.
    1.3. In documentele de virare a sumelor datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale, precum si cele care privesc plati dispuse din bugetele mentionate mai sus, intocmite incepand cu data de 20 decembrie 1995, se va inscrie pe manseta de sus a formularului "Priveste executia pe anul 1995".
    1.4. Unitatile bancilor comerciale la care agentii economici au deschise conturile vor verifica completarea documentelor de virare a obligatiilor catre stat, cu toate elementele si vor lua masurile necesare pentru accelerarea operatiunilor de decontare, astfel incat documentele respective, cu termen de plata pana la 31 decembrie 1995, sa fie inregistrate si transmise in mod operativ in contul trezoreriei statului deschis la sucursala judeteana a Bancii Nationale a Romaniei sau in conturile deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa caz, prevenindu-se astfel existenta la finele anului de documente in expeditie. Aceleasi masuri vor fi luate si in cazul dispozitiilor de plata prezentate de catre institutiile publice.
    Bancile comerciale raspund, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, de nedecontarea din conturile agentilor economici sau ale institutiilor publice, dupa caz, care au disponibilitati, a sumelor dispuse de acestia drept plata a obligatiilor catre stat sau catre furnizori si creditori, precum si a dispozitiilor de incasare emise de catre organele Ministerului Finantelor, conform art. 40 din Legea bugetului de stat pe anul 1995 nr. 22/1995.
    1.5. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, a municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov vor lua masurile necesare pentru asigurarea incasarii impozitelor si taxelor de la persoanele fizice, vor intensifica controlul la agentii economici, indiferent de forma de proprietate, asupra modului de respectare a termenelor de varsare la bugetul de stat a impozitelor si taxelor datorate si vor aplica, in cazul abaterilor, sanctiunile prevazute de reglementarile in vigoare.
    Totodata, organele financiare vor urmari, in mod operativ, la bancile comerciale, modul de decontare din conturile agentilor economici a documentelor de plata privind impozitele si taxele, precum si modul de virare a sumelor in conturile veniturilor bugetare, fondurilor speciale, mijloacelor extrabugetare si vor stabili raspunderile persoanelor vinovate, dupa caz, in conditiile legii.
    1.6. Casa de Economii si Consemnatiuni va dispune unitatilor din subordine sa vireze in contul bugetului de stat si al bugetelor locale impozitele si taxele incasate de la persoanele fizice pana in ultima zi lucratoare a anului 1995. Nerespectarea acestui termen atrage aplicarea majorarilor de intarziere prevazute de reglementarile in vigoare.
    1.7. Fondurile alocate pentru subventii si prime de la bugetul de stat si bugetele locale vor fi utilizate pana la 31 decembrie 1995, in conformitate cu prevederile art. 72 din Legea nr. 10/1991 privind finantele publice si cu normele metodologice in vigoare.
    Astfel, sumele ramase disponibile la 31 decembrie 1995 in conturile bancare 64.14 "Disponibil din subventii de la buget pentru regii autonome si societati comerciale cu capital majoritar de stat" si 64.15 "Disponibil din subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif", deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A. si ale Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., dupa caz, vor fi restituite de catre titularii beneficiari in conturile bugetare ale ordonatorilor de credite care le-au acordat. In cazul in care aceasta operatiune nu se efectueaza de catre titularul contului, unitatile bancare, la care sunt deschise conturile de mai sus, vor dispune, din oficiu, virarea sumelor respective in ultima zi lucratoare a anului.
    1.8. Ordonatorii principali de credite care au primit in anul 1995 fonduri de la bugetul de stat pentru subventii, diferente de pret si prime au obligatia, potrivit dispozitiilor legale; sa verifice la regiile autonome si societatile comerciale beneficiare, pana la data de 15 februarie 1996, pe baza deconturilor definitive pe anul 1995, justificarea primirii subventiilor, diferentelor de pret si primelor. In cazul in care din verificare rezulta ca s-au primit sume necuvenite, acestea vor fi virate de catre agentii economici respectivi, pana la 25 februarie 1996, in contul bugetului de stat pe anul 1996, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti vor urmari modul de efectuare a verificarii deconturilor definitive si a regularizarii cu bugetul de stat si vor dispune masurile necesare in cazul in care constata abateri de la normele de mai sus.
    1.9. Fondurile alocate de la bugetul de stat regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, dupa caz, drept cheltuieli de capital, vor fi inregistrate pana la finele anului 1995 in contul "Capital social", acestea constituind participarea statului la cresterea capitalului social. Concomitent cu inregistrarea in contabilitatea proprie, agentii economici respectivi vor intocmi si formele prevazute de lege pentru majorarea capitalului social.
    1.10. Regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, carora li s-au preluat credite neperformante, in baza Legii nr. 7/1992, au obligatia sa ramburseze, in limita acestora, sume din disponibilul fondului de dezvoltare constituit in conditiile legii si ramas la finele anului 1995, care vor fi virate astfel:
    - in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la trezorerii ale municipiilor resedinta de judet, pe seama Ministerului Finantelor (in judetele in care functioneaza trezorerii ale statului);
    - in contul 64.01 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la Centrala Bancii Nationale a Romaniei pe seama Ministerului Finantelor (in judetele, municipiul Bucuresti si sectorul agricol Ilfov, in care nu functioneaza inca trezorerii ale statului).
    Virarea se efectueaza in termen de 5 zile de la incheierea bilantului contabil pe anul 1995. Aceasta operatiune reprezinta, potrivit Legii nr. 7/1992, reactivarea unei parti din creditele neperformante preluate de catre stat.
    Bancile in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control financiar de stat ale Ministerului Finantelor vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 1995, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.
    1.11. Banca Nationala a Romaniei va efectua regularizarea cu bugetul de stat a diferentelor inregistrate in bilantul anual, potrivit art. 38 din Legea nr. 34/1991 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, astfel:
    - soldul diferentelor favorabile se varsa la bugetul de stat pe anul 1996, in contul 60.22.x.30 "Incasari din alte surse", in termen de 5 zile de la depunerea la Ministerul Finantelor a bilantului contabil pe anul 1995;
    - in cazul soldului diferentelor nefavorabile, o data cu depunerea bilantului contabil anual, se prezinta Ministerului Finantelor o nota de fundamentare din care sa rezulte provenienta soldului nefavorabil, pe categorii de operatiuni si influente si care, potrivit legii, privesc bugetul de stat.
    1.12. Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 1995 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor destinate realizarii obiectivelor de investitii cu finantare bugetara in conditiile art. 18-21 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata.
    Cu sumele deduse in anul 1995, inclusiv cele restituite de organele fiscale, pe caile prevazute de art. 21 din ordonanta, este obligatorie reintregirea contului de disponibilitati pentru investitii deschis la banca finantatoare.
    Sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor aprovizionate in luna decembrie 1995, pentru investitii finantate din alocatii bugetare, precum si sumele rambursate de organele fiscale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata pentru lunile pana la 31 decembrie 1995 se vireaza de catre agentii economici la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in anul 1996 la capitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la data recuperarii prin rambursare de la organul fiscal competent sau, dupa caz, de la data depunerii decontului prin care s-a efectuat compensarea potrivit art. 21 lit. a) din ordonanta.
    II. Incheierea executiei bugetare la institutiile publice
    2.1. Institutiile publice care incaseaza venituri pentru bugetul de stat sau pentru bugetele locale, dupa caz, prin conturi colectoare, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., au obligatia sa verse la bugetul respectiv, pana la 31 decembrie 1995, pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare, soldurile aflate in conturile colectoare aferente. Aceste conturi nu pot aparea cu sold in bilantul incheiat la 31 decembrie 1995.
    Institutiile publice vor dispune masurile necesare pentru incasarea de la clienti, pana la finele anului curent, a contravalorii produselor livrate, lucrarilor executate si serviciilor prestate.
    Sumele incasate in numerar, reprezentand venituri bugetare, vor fi varsate direct in conturile de venituri ale bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupa caz.
    2.2. Directia generala a vamilor va dispune masuri, la unitatile din subordine, ca, in perioada ramasa pana la finele anului, sumele incasate in conturile colectoare de venituri sa fie defalcate si virate saptamanal (in ultima zi lucratoare) in conturile de venituri, deschise pe capitole si subcapitole, cu indicarea codului fiscal al platitorului la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si la trezoreriile statului, dupa caz.
    Unitatile bancare si trezoreriile statului vor urmari efectuarea operatiunilor de virare la termenul stabilit mai sus.
    2.3. Ordonatorii de credite vor dispune masuri severe privind angajarea fondurilor pana la finele anului 1995, in limita creditelor bugetare aprobate si deschise si numai pentru cheltuieli strict necesare functionarii institutiilor publice, prevenindu-se risipa, formarea de stocuri de materiale si marfuri peste necesar, efectuarea de cheltuieli neeconomicoase etc. In acest scop se va urmari:
    a) repartizarea creditelor bugetare in limita alocatiilor prevazute, aprobarea virarilor de credite in cazuri strict justificate, inainte de efectuarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    b) achitarea contravalorii materialelor si marfurilor primite si receptionate din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie;
    c) acordarea de avansuri spre decontare pentru actiuni care se incheie pana la finele anului;
    d) interzicerea acordarii de avansuri furnizorilor pentru cheltuieli ce se finanteaza in anul 1996;
    e) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea si repartizarea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont, iar in cazul in care unele dintre acestea nu apartin institutiei publice, se vor lua masuri pentru corectarea erorilor in mod operativ.
    2.4. Ordonatorii de credite principali si secundari, finantati de la bugetul de stat, vor repartiza credite bugetare institutiilor publice din subordine, cel mai tarziu pana la 15 decembrie 1995, asigurandu-se timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului. Exceptie fac creditele bugetare deblocate dupa aceasta data, care vor fi repartizate cel mai tarziu la 25 decembrie 1995.
    2.5. Avansurile acordate in anul 1995, conform Hotararii Guvernului nr. 193/1995, de catre institutiile publice, pe baza contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi regularizate in cursul lunii decembrie, astfel incat la 31 decembrie 1995 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate vor fi restituite ordonatorilor de credite pana la finele anului.
    Fac exceptie de la aceasta regula avansurile acordate regiilor autonome si societatilor comerciale care, potrivit normelor interne, presteaza servicii numai pe baza de garantii (posta, telefon, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si servicii comunale).
    2.6. Institutiile publice vor asigura plata salariilor personalului, inclusiv chenzina a doua a lunii decembrie, a premiilor, indemnizatiilor de asigurari sociale si a altor drepturi banesti, in limita fondurilor prevazute cu aceasta destinatie, pana la 31 decembrie 1995, atat din credite bugetare cat si din mijloace speciale extrabugetare.
    In acest scop, trezoreriile statului si unitatile bancare, dupa caz, vor esalona institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar, incepand cu data de 20 decembrie 1995. La data stabilita pentru ridicarea numerarului pentru plata salariilor, institutiile publice vor prezenta si dispozitiile de plata pentru virarea contributiei de asigurari sociale, a impozitului pe salarii, a contributiei pentru fondul pentru plata ajutorului de somaj, a contributiei pentru pensia suplimentara, sumele retinute in contul unor persoane juridice si fizice etc.
    In cazul in care, din anumite cauze speciale, au ramas drepturi de personal neplatite, acestea se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in anul 1996.
    2.7. Sumele aferente fondului de salarii pentru plata medicilor pe trimestrul IV 1995 din judetele Bistrita-nasaud, Brasov, Buzau, Neamt, Sibiu, Suceava, Valcea, Vrancea, cuprinse in experimentarea introducerii noului sistem de acordare a asistentei medicale si de alocare a resurselor din acest domeniu, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 370/1994, completata cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 108/1995, se rezerva de catre directiile sanitare judetene la finele anului 1995, pe baza de calcule fundamentate, in contul "Sume de mandat si sume in depozit".
    Aceste sume vor fi utilizate, pana cel mai tarziu la 28 februarie 1996, pentru plata medicilor, potrivit regularizarii efectuate pentru activitatea trimestrului IV 1995, in raport cu numarul de puncte calculate conform art. 8 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 370/1994, completata prin Hotararea Guvernului nr. 841/1994.
    Eventualele sume ramase neutilizate vor fi varsate la bugetul de stat pe anul 1996, la cap. 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 2 zile de la plata drepturilor de personal.
    2.8. Alocatiile de stat pentru copii vor fi achitate pana la finele anului 1995, in care scop, ministerele platitoare vor lua masurile corespunzatoare.
    2.9. Institutiile publice, inclusiv cele care au primit subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, au obligatia ca, pana la finele lunii decembrie 1995, sa depuna in conturile bancare corespunzatoare sumele aflate in casieria proprie.
    2.10. Avansurile acordate cantinelor studentesti in anul 1995, potrivit prevederilor art. 29 alin. 2 din Legea bugetului de stat pe anul 1995 nr. 22/1995, din Fondul special pentru invatamant, in vederea aprovizionarii de iarna, vor fi restituite pe masura consumarii stocurilor, dar nu mai tarziu de finele anului scolar 1995/1996. Sumele se vireaza in contul "Disponibil din veniturile institutiilor de invatamant conform Legii nr. 84/1995", al institutiei de invatamant pe langa care functioneaza cantina.
    2.11. Sumele alocate de la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, potrivit art. 5 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 542/1995 privind reorganizarea Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative, si ramase nefolosite se vireaza pana la finele anului 1995, in contul institutiei publice de la care au fost primite.
    2.12. Ministerul Afacerilor Externe are obligatia sa vireze la bugetul de stat, la subcapitolul 21.01.04 "Taxe consulare", contravaloarea in lei a cheltuielilor efectuate in valuta in anul 1995, in baza Ordonantei Guvernului nr. 40/1995, la reprezentantele Romaniei din strainatate, din taxele consulare si alte venituri in valuta. Sumele se vireaza din creditele bugetare aprobate pe anul 1996, pana la finele trimestrului I/1996.
    2.13. Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 1995, in conturile ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept, conform prevederilor art. 72 alin. 2 din Legea nr. 10/1991 privind finantele publice.
    2.14. Institutiile publice au obligatia ca, pana cel mai tarziu la 22 decembrie 1995, sa lichideze operatiunile de mandat primite de la alte institutii publice sau agenti economici si sa restituie sumele ramase neutilizate. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 1995, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 1.
    2.15. Institutiile publice vor lua masurile necesare ca eventualele acreditive in lei, deschise pentru procurari de materiale si marfuri ramase neutilizate pana la finele anului 1995, sa fie restituite in conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de casa.
    Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice, pentru importurile care sunt in curs de derulare, se mentin in continuare pana la lichidarea contractului respectiv. Sumele in valuta, ramase nefolosite, se vireaza la fondul valutar al statului, iar contravaloarea in lei se varsa la bugetul de stat pe anul 1996 la cap. 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la incheierea importurilor.
    2.16. Institutiile publice, care au rezervat in cursul anului la banci, in conturi distincte, sume de la bugetul de stat, din bugetele locale, din mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, pentru procurarea de valuta prin licitatie, potrivit normelor in vigoare, vor dispune restituirea, pana la 31 decembrie 1995, a disponibilitatilor neutilizate aflate in conturile deschise la bancile comerciale, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost alocate. Ordonatorii de credite raspund de efectuarea acestei operatiuni in timp util.
    2.17. Valuta procurata din credite bugetare si ramasa neutilizata la finele anului se depune la banca in contul fondului de rezerva valutara, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie platile de casa la subdiviziunea respectiva. Face exceptie valuta procurata pana la finele anului in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturile guvernamentale si plata de dobanzi, la termene scadente pana la 15 ianuarie 1996. Valuta procurata din fonduri extrabugetare sau din alte fonduri speciale, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturile institutiilor publice, deschise la bancile comerciale, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost procurate.
    Institutiile publice, care au incasat in valuta in conturi distincte valoarea pentru serviciile prestate sau lucrarile executate si care, potrivit legii, reprezinta venituri bugetare, au obligatia de a vira valuta respectiva la fondul de rezerva valutara, iar contravaloarea in lei se va vira la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si la bugetele locale, dupa caz, pana la 31 decembrie 1995, la subdiviziunea la care se incaseaza venitul respectiv.
    Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund de eventualele sume neregularizate, asa cum s-a precizat mai sus.
    2.18. Reprezentantele Romaniei din strainatate aplica normele prevazute in prezentele instructiuni cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori si plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
    Disponibilitatile in valuta, ramase la finele anului 1995 la reprezentantele Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat, de catre Ministerul Afacerilor Externe, inclusiv de catre celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile pentru reprezentantele din Europa si de 60 de zile, pentru cele din celelalte continente, contravaloarea in lei a valutelor existente la 31 decembrie 1995, stabilite la cursul de schimb de la data cand are loc operatiunea de regularizare, se vireaza de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 1996, privind intretinerea si functionarea reprezentantelor respective, la bugetul de stat pe anul 1996, an contul bugetar 60.22.x.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.19. Institutiile publice prevazute la art. 66 din Legea nr. 10/1991 privind finantele publice, care in anul 1995 au primit subventii de la bugetul de stat sau din bugetele locale, dupa caz, in completarea veniturilor proprii, au obligatia de a proceda la regularizarea subventiilor cu bugetul de la care le-au primit, astfel:
    - la totalul platilor de casa efectuate in anul 1995 se adauga soldul obligatiilor catre furnizori si creditori;
    - totalul cheltuielilor de mai sus se acopera cu veniturile proprii realizate efectiv, inclusiv cu contravaloarea in lei a valutei in cont pentru activitatea executata, iar diferenta se suporta din subventia de la buget;
    - diferenta in plus, rezultata intre subventia primita si subventia utilizata potrivit alineatului precedent, se restituie bugetului din care a fost alocata, in limita disponibilitatilor aflate in cont;
    - operatiunea de regularizare se efectueaza pana la data de 25 ianuarie 1996, iar sumele se varsa in anul 1996 la bugetul de stat sau la bugetele locale, de la care au fost alocate, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" si, respectiv, 22.02.05 pentru bugetele locale.
    2.20. Sumele constituite pentru organizarea taberelor si satelor de vacanta, necheltuite, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    Sumele alocate de la bugetul de stat, in baza art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 38/1994 si art. 20 din Legea nr. 22/1995, pentru completarea fondurilor proprii necesare intretinerii si functionarii unitatilor de cult, precum si pentru sustinerea unor actiuni cu caracter international se reporteaza in anul urmator in cazul in care, in anul 1995, au ramas sume neutilizate. Acelasi regim urmeaza sa se aplice si pentru sumele alocate ca transferuri pentru construirea unor lacasuri de cult sau pentru alte destinatii, stabilite prin lege si neutilizate pana la finele anului 1995.
    2.21. Eventualele disponibilitati in lei si in valuta ramase neutilizate la finele anului 1995 din cota de 30% retinuta de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, an conditiile prevederilor art. 41 din Legea nr. 22/1995, se reporteaza in anul urmator cu destinatia prevazuta de lege.
    2.22. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetul de stat, care au conturile la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. isi vor reintregi contul de finantare pe anul 1995 deschis pe capitole, cu sumele retrase din:
    - disponibilitatile banesti ramase la finele anului in conturile corespunzatoare de la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., si Banca Agricola - S.A., dupa caz, care provin din alocatiile bugetare pentru finantarea investitiilor proprii si a investitiilor la regiile autonome si la societatile comerciale cu capital de stat, alocatiile pentru cheltuielile de prospectiuni geologice si cheltuielile pentru reparatii capitale pentru drumuri si poduri;
    - disponibilitatile banesti ramase neutilizate la finele anului, in conturile institutiilor publice subordonate, deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A., in judetele in care nu functioneaza trezorerii ale statului, pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare;
    - disponibilitatile banesti din conturile "Titulari de avansuri", deschise pe seama institutiilor publice din subordine, care nu au calitatea de ordonatori de credite tertiari, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., ale Bancii Agricole -S.A. si la trezoreriile statului, dupa caz (operatiunea poate avea loc si la ordonatorii secundari si tertiari de credite care le-au transmis).
    Ordonatorii tertiari de credite, finantati din bugetul de stat, isi reintregesc contul de finantare bugetara, deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezorerii ale statului, dupa caz, cu disponibilitatile banesti retrase din contul pentru finantarea investitiilor proprii, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A., dupa caz.
    Virarea sumelor mentionate mai sus se efectueaza de catre institutia publica respectiva, impreuna cu unitatea bancara finantatoare la care sunt deschise conturile, fiind interzisa ramanerea la finele anului, in conturile pentru finantarea investitiilor sau in conturile pentru cheltuieli de intretinere si functionare, a sumelor provenite din alocatii bugetare.
    2.23. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale, care au conturile deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., isi reintregesc la finele anului mijloacele banesti din contul de disponibil al bugetului local cu sumele ramase in conturile institutiilor publice din subordine. Operatiunea de virare se efectueaza de catre institutia publica respectiva, impreuna cu unitatea Bancii Comerciale Romane - S.A. si a Bancii Agricole - S.A., dupa caz, la care sunt deschise conturile respective.
    De asemenea, ordonatorii principali si tertiari de credite, finantati din bugetele locale, isi mai reintregesc mijloacele banesti din cont cu disponibilitatile ramase neutilizate si care se regasesc in contul de finantare a investitiilor, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. sau la Banca Agricola - S.A., dupa caz.
    2.24. Soldul aflat la finele anului 1995 in contul de disponibil al institutiilor publice, din mijloace extrabugetare, are urmatoarea destinatie:
    - soldul contului de disponibil al institutiilor publice finantate integral din mijloace extrabugetare se reporteaza in anul urmator, fiind preluat ca venituri (art. 69 din Legea nr. 10/1991);
    - soldul contului de disponibil inregistrat la celelalte categorii si activitati finantate pe regimul mijloacelor extrabugetare, inclusiv la cele care au primit subventii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, se reporteaza in anul urmator, daca reglementarile in vigoare nu prevad altfel.
    In cazul in care in reglementarile respective, inclusiv Decretul nr. 151/1975, se prevede ca, din soldul de disponibil de la finele anului se varsa o anumita cota la bugetul de stat sau la bugetele locale, operatiunea respectiva se va efectua pana la 31 ianuarie 1996, avandu-se in vedere ca din soldul disponibil se retin sumele aferente platii furnizorilor si creditorilor si veniturile incasate cu anticipatie, aferente anului 1996.
    2.25. Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru lichidarea, pana la finele anului, a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte active, iar cu sumele incasate vor fi reconstituite platile de casa sau vor fi virate la buget (cont 60.22.x.05 la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si 20.22.1.05 la trezorerii), in cazul in care acestea provin din finantarea bugetara a anilor precedenti.
    In raportul la darea de seama contabila pe anul 1995 se va analiza in mod deosebit situatia imobilizarilor de fonduri pe categorii de operatiuni si surse de finantare si cauzele care le-au determinat, precum si masurile preconizate pentru lichidarea acestora.
    2.26. Institutiile publice au obligatia, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, sa efectueze inventarierea patrimoniului, sa intocmeasca registrul-inventar conform normelor in vigoare si sa reflecte rezultatele acesteia in bilantul contabil de la finele anului 1995.
    2.27. Institutiile publice au obligatia de a prezenta unitatilor bancare sau trezoreriilor statului, dupa caz, unde acestea au conturile deschise, darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 1995, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa si a soldurilor conturilor de disponibilitati cu cele din conturile bancare corespunzatoare.
    Unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si Bancii Agricole - S.A. vor viza bilanturile contabile ale institutiilor publice si ale ministerelor numai pentru platile pe investitii efectuate in cursul anului; viza se acorda pe formularul nr. 17 "Finantarea investitiilor", anexa la darea de seama contabila.
    2.28. Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din darile de seama contabile primite de la unitatile din subordine, numai daca acestea sunt vizate de organele bancare sau trezoreriile statului, dupa caz. Darile de seama contabile centralizate ale ordonatorilor principali de credite vor fi vizate de Banca Nationala a Romaniei - Directia contabilitatii generale-, in ce priveste platile de casa pe capitole de cheltuieli efectuate prin unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., raportate in situatia 1a, anexa la darea de seama.
    2.29. Ordonatorii principali si secundari de credite si organele de control, care au obligatia de a verifica realitatea si exactitatea datelor din bilanturile contabile pe anul 1995, vor dispune masurile necesare pentru corectarea acestora si pentru aplicarea prevederilor privind tragerea la raspundere a celor vinovati, potrivit legii.
    2.30. Institutiile publice au obligatia, potrivit art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata prin Legea nr. 128/1994, sa-si efectueze operatiunile de incasari si plati prin contul general al trezoreriei statului.
    Eventualele conturi care mai functioneaza inca la unele banci comerciale in afara contului general al trezoreriei statului vor fi transferate, incepand cu data de 1 ianuarie 1996, in contul general al trezoreriei statului, unde operatiunile se efectueaza fara taxe si comision.
    Conducatorii institutiilor publice raspund de nerespectarea prevederilor legale mentionate mai sus, inclusiv de plata comisioanelor si taxelor bancare.
    III. Incheierea executiei bugetelor locale
    3.1. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale ale judetelor in care nu functioneaza trezorerii ale statului, vor dispune virarea soldului de disponibil ramas la finele anului in contul de disponibil deschis pe seama acestora la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., dupa caz, in contul de disponibil al bugetului local, deschis pe seama directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana, a municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov, a administratiilor financiare si a circumscriptiilor fiscale, dupa caz.
    3.2. Consiliile locale comunale, orasenesti si municipale, care au primit in cursul anului 1995 imprumuturi temporare din fondul de tezaur al consiliului judetean, al municipiului Bucuresti si al sectorului agricol Ilfov (inregistrate la capitolul 45.1) sau au folosit temporar fondul de rulment in conditiile art. 59 lit.b) din Legea nr. 10/1991, au obligatia sa ramburseze aceste imprumuturi si sa-si reconstituie fondul de rulment pana la 31 decembrie 1995.
    Bugetul local care nu poate rambursa integral imprumutul primit din fondul de tezaur nu va putea ramane cu sold la finele anului 1995.
    3.3. Fiecare buget local care in anul 1995 a primit transferuri cu afectatie speciala de la bugetul de stat, potrivit legii, regularizeaza soldul la finele anului 1995 in urmatoarea ordine:
    3.3.1. Disponibilul in plus, stabilit intre sumele primite si inregistrate, pe fiecare buget local, la subcapitolul 35.1.01, reprezentand subventii primite pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori, si platile de casa inregistrate la capitolul 62 "Gospodarie comunala si locuinte" (art. 35.03 "Subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif") si la capitolul 77 "Transporturi si comunicatii" se vireaza cu dispozitie de plata, reconstituindu-se platile de casa in contul:
    a) La trezoreria statului
    - 23.90.1.01 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori".
    b) La unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    - 61.90.x.01 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori".
    3.3.2. Diferenta in plus dintre sumele primite si inregistrate in subcapitolul 35.1.02, reprezentand subventii primite de bugetele locale pentru investitii, si platile de casa la capitolul 62 "Gospodarie comunala si locuinte" si la capitolul 77 "Transporturi si comunicatii" (art. 72 si 73 din Clasificatia bugetara) se vireaza cu dispozitie de plata, reconstituindu-se platile de casa in contul:
    a) La trezoreria statului
    - 23.90.1.02 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii".
    b) La unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    - 61.90.x.02 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii".
    3.4. Soldul excedentar al bugetelor locale, ramas dupa operatiunile de regularizare mentionate mai sus, precum si soldul bugetelor locale care si-au acoperit integral cheltuielile din venituri proprii, precum si din sume defalcate din impozitul pe salarii, dupa rambursarea eventualelor imprumuturi la fondul de rulment sau la fondul de tezaur si dupa plata dobanzilor aferente, ramase nelichidate din anii precedenti, se repartizeaza astfel:
    - 50% se varsa la fondul de tezaur judetean, al municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov;
    - diferenta ramasa constituie fond de rulment propriu al fiecarui buget local aferent exercitiului bugetar pe anul 1995, dar fara a depasi 5% din veniturile proprii, inclusiv sumele defalcate, aprobate prin bugetul local pe anul 1995. Fondul de rulment se pastreaza in contul de disponibil al bugetului local (la judetele in care nu functioneaza trezorerii ale statului) sau in contul 50.11 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" (la judetele in care functioneaza trezorerii). Suma care depaseste limita de 5%, calculata potrivit celor mentionate anterior, se varsa la fondul de tezaur judetean, al municipiului Bucuresti sau sectorului agricol Ilfov, dupa caz.
    Operatiunea de regularizare si repartizare a soldului anual excedentar al bugetelor locale se efectueaza astfel:
    a) trezoreriile statului impreuna cu consiliile comunale, orasenesti, municipale si judetene, pe baza contului de executie a bugetului local respectiv, intocmit pe baza datelor din contabilitatea trezoreriei.
    b) la judetele in care nu functioneaza trezorerii ale statului, pe baza contului de executie al bugetului local care se prezinta astfel:
    - consiliile locale comunale si consiliile judetene, la directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana;
    - consiliile locale orasenesti, la circumscriptiile fiscale;
    - consiliile locale municipale, la administratiile financiare.
    Operatiunile de regularizare a soldului anual al bugetului local se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie 1996.
    3.5. Fondul de tezaur al judetului, municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov se pastreaza in contul 65.12 "Disponibil din fondul de tezaur", deschis pe seama consiliilor judetene, al municipiului Bucuresti si sectorului agricol Ilfov, la sucursalele Bancii Comerciale Romane - S.A. (in localitatile in care nu functioneaza trezorerii) sau in contul 50.08 "Disponibil din fondul de tezaur judetean" (in judetele in care functioneaza trezorerii).
    IV. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat
    4.1. Executia de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat se incheie la finele anului 1995, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., astfel:
    - soldul contului 66.09 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" si al contului 66.59 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza in ultima zi lucratoare a anului 1995 la sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. Dupa colectarea tuturor operatiunilor, sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. inchide soldurile conturilor de mai sus prin contul 64.25, Disponibil din excedentul bugetului asigurarilor sociale de stat din anii precedenti", care poate inregistra sold creditor sau debitor, dupa caz, reflectandu-se in contul general al trezoreriei statului deschis la Banca Comerciala Romana - S.A. (cont 51.50).
    Pentru trezoreriile statului se transmit norme distincte.
    V. Incheierea executiei fondurilor speciale
    5.1. Soldurile fondurilor speciale constituite potrivit dispozitiilor legale in vigoare si ramase la finele anului 1995 in conturile respective se reporteaza in anul urmator potrivit anexei nr. 2.
    5.2. Soldurile urmatoarelor fonduri cu destinatie speciala se regularizeaza la finele anului 1995 astfel:
    a) disponibilitatile existente la finele anului 1995 in contul 64.12 "Disponibil privind fondul special de cercetare-dezvoltare" deschis la Banca Comerciala Romana - S.A., respectiv in contul 30.07 deschis la trezoreriile statului in judetele in care acestea functioneaza, se vireaza din oficiu de unitatile bancare si de trezoreriile statului in contul bugetului de stat pe anul 1995 la subcapitolul 22.1.20 "Incasari din alte surse". Dupa aceasta operatiune, contul de disponibil se inchide in contabilitatea trezoreriei si banca.
    Sumele datorate de agentii economici la Fondul special pentru cercetare-dezvoltare si neachitate pana la 31 decembrie 1995 se vireaza la bugetul de stat pe anul 1996, la subcapitolul 22.01.30 "Incasari din alte surse";
    b) veniturile Fondului special de invatamant ramase disponibile la finele anului 1995 in contul deschis la trezoreria statului sau la unitatile bancare, pe seama institutiilor si unitatilor de invatamant, se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza conform prevederilor Legii invatamantului nr. 84/1995.
    Sumele respective se reporteaza in contul 50.19 "Disponibil din veniturile institutiilor de invatamant conform Legii nr. 84/1995", care se deschide la finele anului 1995 la trezoreriile statului, pe seama institutiilor si unitatilor de invatamant (contul 30.14 "Disponibil din Fondul special pentru invatamant" se inchide si nu mai functioneaza).
    Contul 64.63 deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. isi schimba la finele anului 1995 denumirea in "Disponibil din venituri ale institutiilor de invatamant, conform Legii nr. 84/1995";
    c) in anul 1995, potrivit Legii nr. 22/1995/ au fost alocate de la bugetul de stat transferuri, in completarea veniturilor proprii, fondului destinat platii pensiilor si celorlalte drepturi de asigurari sociale ale agricultorilor. Avand in vedere ca, in executie, acoperirea platii pensiilor si celorlalte drepturi de asigurari sociale s-a efectuat in primul rand din venituri proprii si numai in completare de la bugetul de stat, la finele anului 1995, fondul destinat platii pensiilor si celorlalte drepturi de asigurari sociale ale agricultorilor se regularizeaza astfel:
    - soldul disponibil al contului 30.10, deschis la trezoreria statului si 64.34, la unitatile Bancii Agricole - S.A., dupa ce s-au platit drepturile pe luna decembrie 1995, se vireaza in contul de cheltuieli 61.90.x.04 "Transferuri din bugetul de stat catre Fondul special destinat platii pensiilor si celorlalte drepturi de asigurari sociale ale agricultorilor" deschis la sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. pe seama Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
    d) soldul Fondului de risc si accident pentru protectia speciala a persoanelor handicapate existent la finele anului 1995 in contul 30.05 si 64.11 deschis la trezoreria statului si, respectiv la unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., pe seama inspectoratelor de stat teritoriale pentru handicapati si a Secretariatului de Stat pentru Handicapati, dupa caz, se vireaza pana in ultima zi lucratoare a anului in contul 51.20.30.1.60 "Plasament financiar pentru acoperirea deficitului temporar al Fondului special de risc si accident" deschis la Centrala Bancii Nationale a Romaniei pe seama Ministerului Finantelor.
    5.3. Disponibilitatile ramase la finele anului 1995 in conturile 15.78 si 15.79 deschise la unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., pe seama consiliilor locale, din fondurile alocate in baza Ordonantei Guvernului nr. 12/1992, ca urmare a terminarii obiectivelor pentru care au fost acordate fondurile respective, precum si in cazul sistarii unor obiective prevazute in ordonanta mai sus mentionata, vor fi virate in contul 64.10.3.01.60 deschis la Centrala Bancii Nationale a Romaniei pe seama Ministerului Finantelor.
    In cazul in care disponibilitatile aflate in conturile respective privesc obiective in curs de executie, acestea se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    5.4. Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si institutiile subordonate acestora au obligatia de a verifica sumele aflate in contul 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", deschise la trezoreriile statului, si contul 64.11 "Disponibil din fondul cu destinatie speciala si de redistribuire" si, respectiv, 65.11, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane, la finele anului, numai mijloace cu destinatie speciala prevazute expres prin dispozitiile legale in vigoare si care, de drept, se reporteaza in anul urmator. In acest scop, pana la data de 27 decembrie 1995, institutiile respective vor prezenta unitatii bancare sau trezoreriilor statului, dupa caz, la care au deschise conturile respective, situatia sumelor privind fondurile speciale si temeiul legal, in baza carora se pot reporta in anul urmator (se reporteaza, din oficiu, sumele alocate in anul 1995 din contributia in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea unor obiective, donatiile de la persoane fizice si juridice). Sumele care nu se incadreaza in aceasta categorie vor fi virate la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la cap. 22.1.20 "Incasari din alte surse" pana la 31 decembrie 1995.
    In cazul in care institutiile publice nu prezinta situatia mentionata mai sus, trezoreriile statului si unitatile bancilor comerciale nu vor aviza plati din contul respectiv, pana la clarificarea situatiei respective.
    VI. Incheierea executiei bugetare de catre unitatile bancare
    6.1. Banca Nationala a Romaniei si bancile comerciale care efectueaza operatiuni de incasari si plati in contul trezoreriei statului vor lua masurile necesare ca documentele primite pana la 31 decembrie 1995 (respectiv ultima zi lucratoare a anului), de la agentii economici, reprezentand plati de impozite, taxe si alte venituri in contul bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat, al bugetelor locale si al bugetelor fondurilor speciale extrabugetare sa fie decontate din conturile indicate, dupa care vor fi transmise operativ la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezoreriile statului, dupa caz, pentru inregistrarea in conturile de venituri ale bugetelor mentionate mai sus.
    In acest scop, Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor comerciale vor stabili masurile care sa asigure efectuarea tuturor operatiunilor legate de incheierea executiei bugetare pe anul 1995.
    Documentele de plati primite pana la 31 decembrie 1995 (respectiv ultima zi lucratoare a anului) de la institutiile publice vor fi decontate in limita creditelor bugetare deschise sau a disponibilitatilor din conturi, dupa caz, si inregistrate in conturile corespunzatoare exercitiului bugetar al anului 1995.
    Documentele de plati, care nu au acoperire in credite bugetare deschise si repartizate sau in disponibilitatile din conturi, vor fi restituite institutiilor respective si vor fi solutionate, conform prevederilor art. 72 din Legea nr. 10/1991 privind finantele publice.
    6.2. Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A. vor urmari prezentarea de catre ordonatorii de credite a documentelor de retragere a disponibilitatilor aflate in conturile institutiilor publice (ordonatori tertiari si secundari, dupa caz) in vederea virarii in conturile ordonatorilor principali de credite din care acestea au fost alimentate, avandu-se in vedere urmatoarele:
    a) unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., ale Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., dupa caz, pe baza dispozitiilor de plata prezentate de institutiile publice vor proceda la retragerea disponibilitatilor aflate in conturile 64.13 "Titularii de avansuri", 64.14 "Disponibil din subventii de la buget pentru regii autonome si societati comerciale cu capital majoritar de stat", 64.15 "Disponibil din subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, potrivit normelor legale", 64.42 "Disponibil din alocatii bugetare ale institutiilor publice", deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A., si vor fi virate in conturile ordonatorilor principali si tertiari de credite, dupa caz, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., pentru reconstituirea platilor de casa;
    b) unitatile Bancii Agricole - S.A. impreuna cu unitatile vamale vor vira, in ultima zi lucratoare a anului, soldul contului 64.43 deschis pe seama Directiei generale a vamilor (in care s-au inregistrat taxele vamale, accizele, taxa pe valoarea adaugata), defalcat pe conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.;
    c) unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetele, municipiul Bucuresti si sectorul agricol Ilfov in care nu functioneaza trezorerii ale statului, impreuna cu institutiile publice, vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile ordonatorilor tertiari de credite de subordonare locala in contul ordonatorilor principali de credite finantati din bugetele locale si de aici in conturile de disponibil ale bugetelor locale deschise pe seama organelor financiare judetene, municipale si orasenesti, dupa caz;
    d) unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A. impreuna cu ordonatorii de credite vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile de disponibil ale institutiilor publice cod 64.27 "Disponibil din alocatii bugetare pentru investitii la institutii publice", 64.28 "Disponibil din fonduri extrabugetare pentru investitiile institutiilor publice", 65.13 "Disponibil din alocatii bugetare pentru investitiile institutiilor publice locale, regii autonome si societati comerciale cu capital de stat", care vor fi virate in conturile de cheltuieli bugetare ale ordonatorilor principali si tertiari de credite, respectiv ale fondurilor speciale si mijloace extrabugetare, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezoreriile statului din care au fost primite initial. Dupa aceasta operatiune, conturile 64.27, 64.28 si 65.13 nu vor mai prezenta sold la finele anului 1995.
    Retragerea sumelor de mai sus se efectueaza dupa decontarea tuturor documentelor legale de plati, avizate de organele in drept si primite pana la 31 decembrie 1995 (respectiv ultima zi lucratoare a anului);
    e) depozitele constituite in baza prevederilor art. 2 si 8 din Ordonanta Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investitorilor pentru realizarea unor lucrari publice si constructii de locuinte, aprobata si modificata prin Legea nr. 82/1995, si reflectate la finele anului 1995 in conturile 65.20 "Disponibil pentru finantarea blocurilor de locuinte, conform Ordonantei Guvernului nr. 19/1994", si contul 65.21 "Disponibil din sume repartizate pentru finantarea blocurilor de locuinte" se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie;
    f) unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., ale Bancii Agricole - S.A., ale Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bankcoop vor vira in ultima zi lucratoare soldul contului de disponibil al trezoreriei locale, din care s-au efectuat platile in numerar pentru sectorul public, in contul curent al trezoreriei statului deschis la sucursala judeteana a Bancii Nationale a Romaniei.
    6.3. Banca Comerciala Romana, Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., Banca Agricola - S.A. si Banca Romana de Comert Exterior - S.A., precum si celelalte banci comerciale vor verifica disponibilitatile existente in conturile speciale pentru procurarea valutei prin licitatie, care apartin institutiilor publice, si vor dispune, din oficiu, virarea acestora (in cazul in care institutiile nu au prezentat dispozitii de virare pana in ziua de 26 decembrie 1995) in conturile bugetare corespunzatoare ale institutiilor publice respective, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    De asemenea, bancile mentionate mai sus vor vira pana la data de 31 decembrie 1995 (respectiv ultima zi lucratoare a anului) soldul contului 64.99 "Disponibil din carnete de cecuri cu limita de suma eliberate institutiilor publice" in conturile institutiilor publice deschise la trezoreriile statului sau la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A, reconstituindu-se platile de casa pe anul 1995. Dupa aceasta operatiune contul 64.99 se inchide si nu mai functioneaza.
    6.4. Banca Comerciala Romana - S.A., Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A. vor dispune masurile necesare de inregistrare a tuturor operatiunilor care privesc executia bugetara pe anul 1995 in contul 51... "Contul general al trezoreriei statului - mandat banci comerciale", asigurandu-se concordanta deplina dintre soldul acestui cont deschis la Banca Nationala a Romaniei si soldurile conturilor componente 64, 65, 66 din contabilitatea fiecarei banci. La finele anului 1995 este interzisa existenta in contul 51... a contului "Operatiuni tranzitorii".
    6.5. Unitatile bancare si trezoreriile statului la care institutiile publice au deschise conturile vor elibera institutiilor respective extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la 31 decembrie 1995 (respectiv ultima zi lucratoare a anului) si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 10 ianuarie 1996. In cazul in care nu se respecta acest termen, trezoreriile statului nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    Totodata unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., in judete, municipiul Bucuresti si sectorul agricol Ilfov, vor elibera extrase de cont pentru conturile de venituri ale bugetului de stat directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, administratiilor financiare si circumscriptiilor fiscale, dupa caz, cu toate operatiunile inregistrate pana la 31 decembrie 1995 inclusiv.
    Soldurile conturilor de venituri vor fi confirmate in scris de catre organele financiare respective pana la aceeasi data prevazuta mai sus.
    6.6. Banca Comerciala Romana - S.A., dupa efectuarea operatiunilor care ii revin din prezentele instructiuni, inclusiv regularizarea soldurilor bugetelor locale, procedeaza la incheierea executiei bugetului de stat derulata prin "Contul general al trezoreriei statului" deschis la aceasta banca, astfel:
    - vireaza soldul contului 60 "Veniturile bugetului de stat" in contul 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat" deschis la Centrala Bancii Nationale a Romaniei;
    - preia cu dispozitie de incasare soldul contului 61 "Cheltuielile bugetului de stat" din contul 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat", mentionat mai sus, pentru reintregirea "Contului general al trezoreriei statului" deschis la Banca Comerciala Romana - S.A.
    Operatiunile de mai sus se efectueaza de catre Banca Comerciala Romana - S.A. dupa terminarea regularizarii bugetelor locale, dar nu mai tarziu de 10 ianuarie 1996.
    6.7. Unitatile bancare si trezoreriile statului la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor viza pentru exactitate soldurile conturilor de disponibilitati, precum si pe cele privind platile de casa ale bugetului de stat, raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 1995 (viza se acorda de contabilul sef al unitatii bancare in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a formularului de bilant, precum si in contul de executie).
    VII. Alte precizari privind incheierea executiei bugetare pe anul 1995
    7.1. Pentru obiectivele noi de investitii - la care s-au organizat si adjudecat licitatiile, potrivit prevederilor legale, pana la data de 20 decembrie 1995 - deschiderea finantarii si inceperea executiei lucrarilor se vor face dupa data de 1 ianuarie 1996, cu respectarea conditiilor de finantare si decontare specifice investitiilor in continuare.
    7.2. Institutiile publice, organizatiile obstesti, fundatiile si alti platitori de impozit pe salarii au obligatia in baza art. 11 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, modificata si completata prin Legea nr. 35/1993, republicata, sa depuna semestrial, la organul financiar pe raza caruia isi au sediul sau domiciliul, o dare de seama privind calcularea, retinerea si varsarea la bugetul de stat a impozitului pe salarii.
    Organele financiare teritoriale vor urmari depunerea la termen a darilor de seama mentionate mai sus, in scopul centralizarii sumelor datorate cu cele raportate de agentii economici.
    7.3. Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat si directiile de trezorerie vor stabili, impreuna cu sucursalele Bancii Comerciale Romane - S.A., ale Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., masurile necesare pentru incheierea in bune conditii a executiei bugetare la finele anului 1995 la institutiile publice, precum si la bugetele locale.
    7.4. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii intregului patrimoniu public, potrivit normelor legale si valorificarii rezultatului acesteia, efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea executiei bugetare pe anul 1995, precum si pentru intocmirea si prezentarea darilor de seama contabile pe anul 1995 asupra executiei bugetare la Ministerul Finantelor (Directia generala de contabilitate publica si trezorerie a statului), pana la data de 15 februarie 1996.
    7.5. Organele abilitate prin dispozitii legale vor verifica la institutiile publice modul in care ordonatorii de credite si conducatorii compartimentului financiar-contabil actioneaza pentru asigurarea inventarierii patrimoniului, a incheierii executiei bugetare pe anul 1995, a intocmirii si depunerii bilantului contabil si vor lua masurile necesare in cazul constatarii de abateri de la dispozitiile legale in vigoare.
    7.6. Nerespectarea prevederilor prezentelor instructiuni, in cazul in care nu au caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, care se aplica de organele abilitate in acest scop.

                Ministru de stat,
                ministrul finantelor,
                Florin Georgescu




    ANEXA 1

                  LISTA
operatiunilor pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 1995 in contul "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la bancile comerciale si trezoreria statului

-------------------------------------------------------------------------------
Nr.                                                           Institutiile care
crt.         Denumirea operatiunilor                          efectueaza
                                                              operatiunile
-------------------------------------------------------------------------------
1. Garantii vamale, inclusiv a drepturilor vamale achitate
   in avans, precum si sumele consemnate de persoanele
   fizice la unitatile vamale                                - unitatile vamale
2. Cotizatii pentru sport retinute de la personalul militar   - unitatile
   si civil, contributii ale cadrelor pentru actiuni            militare
   social-culturale, contributia pentru pensia                  din cadrul
   suplimentara retinuta de la personalul militar,              Ministerului
   sponsorizari si donatii in lei                               Apararii
    lei                                                         Nationale si
                                                                Ministerului
                                                                de Interne
3. Drepturi de personal si burse calculate, ordonantate dar
   neridicate de catre persoanele beneficiare (evidentiate    - institutiile
   in contul 231 "Creditori")                                   publice
4. Garantii depuse de agentii economici la institutiile       - institutiilor
   publice pentru participarea la licitatii                     publice
5. Operatiuni de mandat efectuate din sumele puse la
   dispozitie de catre agentii economici, care nu au putut     - institutiile
   fi restituite pana la finele anului                           publice
6. Sumele aferente fondului de salarii pentru plata medicilor  - directiile
   pe trim. IV. 1995 in cele 8 judete, prevazute la pct. 2.7.    sanitare
   din instructiuni                                              judetene
-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                       LISTA
fondurilor speciale aprobate pe baza de legi, care se reporteaza, la finele anului 1995, in anul urmator
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.                Denumirea                   Baza              Cod cont
crt.            fondului special              legala     ---------------------
                                                           la banci     la
                                                                    trezorerii
------------------------------------------------------------------------------
1.    Fondul special pentru sanatate     Ordonanta Guvernului    64.39    30.06
                                         nr. 22/1992, aprobata
                                         prin Legea
                                         nr. 114/1992
2.    Fondul special pentru invatamant
      (se reporteaza in anul 1996        Legea nr. 84/1995       64.63    50.19
      conform prevederilor art 169
      alin. 3 din Legea invatamantului
      nr. 84/1995 in contul 64.63 la
      bancile comerciale sau 50.19 la
      trezoreriile statului, dupa caz)
3.    Fondul special pentru dezvoltarea    Legea nr. 8/1994       64.33      -
      si modernizarea punctelor de
      control pentru trecerea frontierei,
      precum si a celorlalte unitati
      vamale
4.    Fondul special pentru dezvoltarea   Ordonanta Guvernului    64.55   30.13
      sistemului energetic                nr. 29/1994, aprobata
                                          prin Legea nr.
                                          136/1994
5.    Fondul special pentru dezvoltarea   Legea nr. 13/1994        64.29    -
      si modernizarea drumurilor publice
6.    Fondul special pentru protejarea     Legea nr. 22/1995        64.38    -
      asiguratilor                         (art. 35)
7.    Fondul special pentru pensia
      suplimentara a pensionarilor         Decretul nr. 214/1977;   66.50    -
      militari                             Decretul nr. 232/1986
8.    Fondul pentru piata ajutorului      Legea nr. 1/1991,        64.64  30.04
      de somaj                             republicata              51.64
9.    Fondul pentru pensia suplimentara   Legea nr. 3/1977;        64.65  30.03
                                          Legea nr. 49/1992
                                                                              



SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 16028/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 16028 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Instrucţiuni 16028/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu