Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 974 din  4 decembrie 1995

pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind navigatia pe caile navigabile interioare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 289 din 13 decembrie 1995


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind navigatia pe caile navigabile interioare, semnat la Bucuresti la 20 octombrie 1992.

                  PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VACAROIU

                                Contrasemneaza:
                                Ministrul transporturilor,
                                Aurel Novac

                                Ministru de stat,
                                ministrul afacerilor externe,
                                Teodor Viorel Melescanu

                   ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind navigatia pe caile navigabile interioare

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos, denumite in continuare parti contractante, avand in vedere Acordul pe termen lung dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Tarilor de Jos privind cooperarea economica, industriala si tehnica, semnat la 14 mai 1975,
    apreciind ca drepturile si obligatiile ce decurg din acordurile multilaterale existente, la care cele doua tari sunt parti, raman neschimbate,
    conduse de dorinta de a reglementa transportul de persoane si marfuri cu navele fluviale, in scopul dezvoltarii pe mai departe, de catre ambele parti contractante, a circulatiei navelor fluviale, avandu-se in vedere interesele ambelor parti contractante dupa deschiderea Canalului Rin - Main - Dunare,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    In aplicarea acestui acord, se vor intelege urmatoarele:
    a) nave romanesti sunt nave fluviale inregistrate oficial intr-un registru de nave fluviale, care navigheaza sub pavilion roman si care efectueaza transporturi de pasageri si/sau de marfuri;
    b) nave olandeze sunt navele fluviale inregistrate oficial in registrul olandez de nave fluviale si pentru care s-a emis un certificat de apartenenta la navigatia pe Rin;
    c) intreprinderi de navigatie romanesti sunt intreprinderi/societati de navigatie sau armatori care au sediul permanent sau domiciliul permanent (adresa) pe teritoriul Romaniei;
    d) intreprinderi de navigatie olandeze sunt intreprinderi olandeze sau armatori ale caror nave sunt olandeze conform definitiei de la lit. b) din prezentul articol;
    e) autoritati competente: pentru Romania - Ministerul Transporturilor - si pentru Regatul Tarilor de Jos - Ministerul Transporturilor, Lucrarilor Publice si Gospodaririi Apelor -, in masura in care nu isi comunica reciproc alte organe competente;
    f) porturi sunt porturi maritime si fluviale, precum si locurile destinate transbordarii de marfuri oficiale autorizate si locurile de acostare pentru navele de pasageri situate pe teritoriile celor doua parti contractante;
    g) traficul in tranzit este traficul in care navele unei parti contractante efectueaza transport de pasageri si/sau marfuri pe teritoriul celeilalte parti contractante, fara a efectua incarcari/descarcari de marfuri sau imbarcari/debarcari de persoane;
    h) traficul direct este traficul intre porturile ambelor parti contractante cu nave ale ambelor parti contractante, unde se efectueaza imbarcarea/debarcarea de persoane si/sau, respectiv, incarcarea/descarcarea de marfuri;
    i) traficul cu navele unei terte tari este traficul intre porturile ambelor parti contractante cu nave ale unui stat tert, unde se fac imbarcari/debarcari de persoane si incarcari/descarcari de marfuri;
    j) traficul in terte tari este traficul cu navele unei parti contractante intre porturile celeilalte parti contractante si porturile unui stat tert, unde se fac imbarcari/debarcari de pasageri si/sau incarcari/descarcari de marfuri;
    k) cabotaj este traficul intre doua porturi de pe teritoriul celeilalte parti contractante, unde se pot face imbarcari/debarcari de pasageri si/sau incarcari/descarcari de marfuri.
    Art. 2
    1. Navele romanesti au voie sa circule pe caile navigabile ale Regatului Tarilor de Jos, iar navele olandeze, pe caile navigabile ale Romaniei, in conformitate cu prevederile art. 3-7, si sa foloseasca porturile si locurile de acostare autorizate oficial.
    2. Prevederile paragrafului 1 se aplica in mod corespunzator si transportului de utilaje si corpuri plutitoare, precum si transportarii navelor in constructie.
    Art. 3
    Navele romanesti si navele olandeze au permisiunea sa transporte pasageri si/sau marfuri in tranzit prin teritoriul celeilalte parti contractante.
    Art. 4
    1. Navele romanesti si navele olandeze au permisiunea sa transporte pasageri si/sau marfuri in trafic direct intre porturile celor doua parti contractante.
    2. In trafic direct, intreprinderile de navigatie ale celor doua parti contractante au dreptul sa participe liber.
    3. La cererea unei parti contractante, urmeaza sa se convina pe baza propunerii Comisiei mixte, tarife acceptabile eficiente din punct de vedere economic si alte conditii de transport.
    Art. 5
    Transportul cu navele unei terte tari este admis numai in cazurile convenite de autoritatile competente, la propunerea Comisiei mixte.
    Art. 6
    Traficul in terte tari este admis numai in cazurile convenite de autoritatile competente, la propunerea Comisiei mixte.
    Art. 7
    Cabotajul este permis numai in baza unei autorizatii speciale, emisa de autoritatile competente.
    Art. 8
    Navele, echipajele acestora, pasagerii, precum si marfurile lor sunt supuse legislatiei in vigoare a partii contractante pe ale carei cai navigabile se circula.
    Pentru aceasta, ambele parti contractante convin:
    a) documentele si certificatele referitoare la nava, pasageri, incarcatura si rolul de echipaj, eliberate pe teritoriul unei parti contractante, vor fi recunoscute de cealalta parte contractanta in masura in care acestea corespund reglementarilor in vigoare pe teritoriul celeilalte parti contractante;
    b) documentele si certificatele pentru comandantul (conducatorul) navei vor fi recunoscute numai atunci cand o comisie comuna de examinare a eliberat un certificat suplimentar referitor la conditiile de navigatie pe caile navigabile si regulamentul care este valabil acolo.
    Comisia comuna de examinare va fi numita de comisia mixta.
    Comisia comuna de examinare se compune din trei membri ai fiecarei parti contractante si are ca sarcina sa intocmeasca programele de perfectionare, sa coordoneze si sa controleze executarea acestor programe, sa examineze comandantii (conducatorii) de nave si sa acorde certificate;
    c) navele pot transporta marfuri periculoase numai daca poseda pentru aceasta o autorizatie valabila pentru respectiva cale de navigatie.
    Art. 9
    Fiecare parte contractanta va acorda navelor celeilalte parti contractante acelasi regim ca si navelor proprii, privind exercitarea drepturilor de transport acordate conform art. 2-7; aceasta prevedere se aplica in special:
    a) la utilizarea ecluzelor, a instalatiilor portuare si a locurilor de acostare;
    b) la perceperea taxelor portuare si de navigatie;
    c) la intocmirea formalitatilor de catre autoritatile competente;
    d) la alimentarea cu combustibili si lubrifianti.
    Art. 10
    Ambele parti contractante isi vor acorda acelasi tratament privind navele fiecareia dintre cele doua parti contractante, referitor la formalitatile vamale in ceea ce priveste alimentarea cu provizii a navelor. Acelasi tratament se aplica si combustibililor si lubrifiantilor folositi la bord.
    Art. 11
    1. Intreprinderile de navigatie ale ambelor parti contractante pot stabili, pe baza de reciprocitate, reprezentante si pot efectua achizitii pe teritoriul celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei nationale respective.
    2. Intreprinderile de navigatie ale celor doua parti contractante pot conveni, in vederea promovarii rentabilitatii transportului, asupra unor intelegeri privind cooperarea in domeniul tehnic si comercial.
    Art. 12
    1. Intreprinderile de navigatie ale ambelor parti contractante au dreptul sa transfere liber, la sediul lor, diferentele care rezulta intre incasarile si cheltuielile pentru transportul pasagerilor si/sau al marfurilor.
    Transferul se va efectua intr-o valuta convertibila, pe baza cursurilor oficiale de schimb. In cazul in care sistemul de astfel de plati intre partile contractante este reglementat printr-un acord, se vor aplica prevederile acelui acord.
    2. Daca valuta ambelor parti contractante este liber convertibila, transferurile se efectueaza pe baza cursului curent al devizelor in vigoare pe piata pentru plati curente; ele vor fi supuse exclusiv conditiilor comparabile in vigoare pentru toate tarile. Pentru transferul de bani, la asemenea tranzactii se percep taxele uzuale la banci.
    Art. 13
    1. Membrii de echipaj, de pe navele ambelor parti contractante, la trecerea granitei celeilalte parti contractante, trebuie sa fie in posesia unui document de calatorie, precum si a unei aprobari de sedere sub forma unei vize, daca este necesar.
    2. Sotiilor sau sotilor marinarilor si copiilor acestora de la bordul navelor de pasageri si de marfuri li se permite intrarea si iesirea in/din tara, daca sunt in posesia documentului mentionat la pct. 1 si a vizei respective. Copiii sub 16 ani pot fi, de asemenea, inscrisi in documentul de calatorie al parintilor lor.
    3. Toate persoanele mentionate la pct. 1 si 2 trebuie sa fie incluse intr-o lista de echipaj.
    4. Ambele parti contractante vor face, pana la ratificarea prezentului acord, schimb de formulare ale documentelor mentionate la pct. 1.
    5. In masura in care reglementarile legale ale unei parti contractante, privind intrarea si sederea strainilor, contin dispozitii mai avantajoase, se vor aplica acele dispozitii.
    Art. 14
    In cazul unei avarii, al unui accident, al unei imbolnaviri grave a unei persoane aflate la bordul navei sau din alte motive (de exemplu curgeri de gheata), care fac imposibila continuarea voiajului sau reintoarcerea in tara, autoritatile competente vor crea posibilitatea sa se ofere ajutorul necesar navei sau persoanelor celeilalte parti contractante care au fost implicate intr-un asemenea incident.
    Art. 15
    1. Pentru indeplinirea si supravegherea aplicarii prevederilor prezentului acord, se infiinteaza o comisie mixta.
    Comisia mixta este compusa din cate trei reprezentanti numiti de autoritatile competente. Presedintia Comisiei mixte va fi asigurata alternativ de cele doua parti contractante. La sedintele Comisiei mixte poate fi prevazuta participarea unor experti, in scopul examinarii unor probleme specifice. La prima sa sedinta, Comisia mixta stabileste regulamentul sau de functionare.
    2. Comisia mixta are urmatoarele sarcini si obligatii:
    a) sa faca schimb de date statistice privind navele si incarcatura;
    b) sa faca propuneri autoritatilor competente privind stabilirea unor tarife acceptabile, eficiente din punct de vedere economic, precum si a conditiilor aferente in traficul direct (art. 4 alin. 3);
    c) sa faca propuneri autoritatilor competente pentru aprobarea transporturilor cu navele unei terte tari (art. 5) si pentru transportul in terte tari (art. 6);
    d) sa numeasca Comisia comuna de examinare [art. 8 lit. b)].
    3. Intelegerile incheiate in baza propunerilor Comisiei mixte, conform pct. 2 din acest articol, devin valabile prin comunicarea reciproca facuta de autoritatile competente in decurs de doua saptamani.
    4. Daca Comisia mixta nu poate realiza o intelegere, atunci, la cererea unei parti contractante, reprezentantii autoritatilor competente se intalnesc pentru consultari in interval de 4 saptamani.
    5. Comisia mixta are sarcina sa prezinte celor doua parti contractante propuneri privind adaptarea prezentului acord la evolutia transporturilor pe caile navigabile interioare si solutionarea tuturor problemelor care rezulta din aplicarea prezentului acord.
    Art. 16
    Autoritatile competente vor transmite Comisiei mixte, la cererea sa, acele documente de care are nevoie pentru indeplinirea sarcinilor, conform art. 15 alin. 2.
    Art. 17
    Divergentele cu privire la interpretarea sau la aplicarea acestui acord se solutioneaza prin tratative directe intre autoritatile competente. In cazul in care nu se poate ajunge la o intelegere, divergentele vor fi rezolvate pe cale diplomatica.
    Art. 18
    In ceea ce priveste Regatul Tarilor de Jos, acest acord va fi aplicat numai pe teritoriul Regatului Tarilor de Jos din Europa.
    Art. 19
    Prezentul acord nu afecteaza drepturile si obligatiile Regatului Tarilor de Jos decurgand din Actul de la Mannheim din 1868 si din tratatul Comunitatii Economice Europene fata de statele contractante si nici drepturile si obligatiile Romaniei decurgand din Conventia de la Belgrad din 1948 fata de statele contractante.
    Art. 20
    1. Prezentul acord se incheie pe o perioada nelimitata.
    2. Prezentul acord intra in vigoare in prima zi a celei de-a doua luni dupa ziua in care ambele parti contractante si-au notificat reciproc ca sunt indeplinite toate cerintele legislatiei interne pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    3. Prezentul acord poate fi denuntat de catre fiecare parte contractanta, in scris, pe cale diplomatica, cu respectarea unui preaviz de 6 luni. In acest caz, acordul isi pierde valabilitatea o data cu trecerea acestui termen.
    Incheiat la Bucuresti la 20 octombrie 1992, in doua exemplare originale, in limbile romana si olandeza, ambele texte avand aceeasi valabilitate.

                  Pentru Guvernul Romaniei,
                  Traian Basescu,
                  ministrul transporturilor

                  Pentru Guvernul Regatului Tarilor de Jos,
                  Hanja Maij Weggen,
                  ministrul transporturilor,
                  lucrarilor publice si apelor



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 974/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 974 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 974/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu