HOTARARE Nr.
97 din 30 august 2007
privind aprobarea Normelor
de reprezentare a auditorilor financiari la conferintele Camerei Auditorilor
Financiari din Romania
ACT EMIS DE:
CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 624 din 11 septembrie 2007
Având în vedere prevederile art. 5 alin. (3) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999
privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările
ulterioare, dispoziţiile art. 12 alin. (1) lit. f) din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi prevederile Hotărârii Conferinţei Camerei Auditorilor
Financiari din România nr. 95 din 21 aprilie 2007,
în temeiul art. 26 alin. (1) lit. i) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei
Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
983/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România,
întrunit în şedinţa din 30
august 2007, adoptă următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Normele de reprezentare a
auditorilor financiari la conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din
România, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Compartimentul de
secretariat al Camerei Auditorilor Financiari din România va duce la
îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Art. 3. - Prezenta hotărâre intră în vigoare începând
cu data de 30 august 2007.
Art. 4. - Prezenta hotărâre va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Preşedintele Camerei
Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihăilescu
ANEXĂ
NORME
de reprezentare a auditorilor financiari la
conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din România
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele norme reglementează modalităţile
de desemnare, numărul şi durata mandatului reprezentanţilor auditorilor
financiari la conferinţele Camerei Auditorilor Financiari din România, denumită
în continuare CAFR sau Camera,
precum şi conţinutul mandatului acestora.
Art. 2. - Desemnarea reprezentanţilor
se face prin alegeri anuale, pe judeţe, cu excepţia municipiului Bucureşti, în
cazul căruia desemnarea se face pe sectoare.
CAPITOLUL II
Reprezentanţii
Art. 3. - Poate fi reprezentant al membrilor CAFR
dintr-un judeţ/sector auditorul financiar, persoană fizică, cu domiciliul în
judeţul/sectorul respectiv, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de
reglementările CAFR pentru exercitarea dreptului de vot.
Art. 4. - Mandatul reprezentantului este de un an şi
poate fi reînnoit.
Art. 5. - Norma de reprezentare
este de un reprezentant la 10 auditori financiari. Când într-un judeţ/sector
numărul de auditori financiari este mai mic de 10, judeţul/sectorul respectiv
va avea un singur reprezentant. Numărul de reprezentanţi pe judeţe/sectoare se
determină potrivit prezentelor norme de către Consiliul Camerei şi se afişează
pe site-ul CAFR cu cel puţin 15 zile înainte de alegeri.
Art. 6. - In vederea prevenirii situaţiilor în care un
reprezentant s-ar afla în imposibilitatea de a participa la conferinţă, odată
cu reprezentanţii se aleg şi supleanţii acestora.
Art. 7. - Norma de reprezentare pentru supleanţi este
de un supleant la 20 de auditori financiari. Judeţele/sectoarele cu un număr de
auditori mai mic de 20 au un sigur supleant. Numărul de supleanţi pe
judeţe/sectoare se determină şi se afişează potrivit prevederilor art. 5.
Art. 8. - Pentru alegerea supleanţilor se aplică
aceeaşi procedură ca şi în cazul reprezentanţilor titulari.
CAPITOLUL III
Alegerea reprezentanţilor
Art. 9. - Data şi locul alegerii reprezentanţilor,
precum şi judeţele/sectoarele pentru care aceştia urmează să fie desemnaţi sunt
stabilite şi aduse la cunoştinţa auditorilor financiari de către Consiliul
Camerei, cu cel puţin 15 zile înainte de data întrunirii.
Art. 10. -Intrunirile pentru
alegeri pot avea loc şi cu ocazia desfăşurării altor manifestări organizate de
CAFR, de tipul seminariilor, simpozioanelor etc, şi pot include desemnarea
reprezentanţilor pentru unul sau mai multe judeţe/sectoare, în acest ultim caz,
de regulă, judeţele dintr-o anumită regiune de dezvoltare.
Art. 11. - Supravegherea întregului proces de desemnare
a reprezentanţilor se face de către o comisie alcătuită din: preşedintele CAFR,
un vicepreşedinte şi un
membru al Consiliului Camerei sau persoanele desemnate de Consiliul Camerei să îi înlocuiască.
Art. 12. - Desemnarea reprezentanţilor se face în şedinţe
distincte de alegeri, chiar dacă la data şi în locaţia respectivă sunt
convocate alegeri pentru mai multe judeţe/sectoare. Condiţiile de cvorum şi
majoritate ale întrunirilor de alegeri sunt cele prevăzute de regulamentul de
organizare şi funcţionare pentru conferinţa CAFR.
Art. 13. - Propunerile de reprezentanţi se fac în
şedinţă publică, iar alegerea acestora are loc prin vot secret. Dacă dintr-un
anumit judeţ/sector nu se prezintă niciun auditor financiar, atunci judeţul sau
sectorul respectiv nu va avea niciun reprezentant la conferinţă. Desemnarea ca
reprezentanţi se face în ordinea numărului de voturi obţinute, în limita
numărului de locuri stabilit conform prezentelor norme.
Art. 14. - Fiecare întrunire este condusă de o comisie
de alegeri, alcătuită din 1-3 membri, dintre care unul este preşedintele
comisiei. Desemnarea comisiei se face prin vot deschis de către participanţii
la şedinţă.
Art. 15. - Comisia de alegeri
asigură buna desfăşurare a procesului electoral, înregistrează propunerile de
reprezentanţi, numără voturile exprimate, stabileşte şi anunţă candidaţii
aleşi, întocmeşte şi semnează procesul-verbal de alegeri. Preşedintele acesteia
predă procesul-verbal împreună cu toate buletinele de vot comisiei prevăzute la
art. 11.
Art. 16. - Orice contestaţii cu privire la desfăşurarea
alegerilor se depun şi se soluţionează în termen de 24 de ore de la anunţarea
rezultatelor de către comisia prevăzută la art. 11.
Art. 17. - După rezolvarea contestaţiilor sau, după
caz, expirarea termenului de contestare, CAFR aduce la cunoştinţa membrilor
săi, prin afişare pe site, identitatea reprezentanţilor şi a supleanţilor şi îi
înştiinţează pe aceştia în scris cu privire la
desemnare.
Art. 18. - După primirea înştiinţării prevăzute la art.
17, atât reprezentanţii, cât şi supleanţii trebuie să accepte expres şi în
scris mandatul încredinţat.
CAPITOLUL IV
Comunicări şi sancţiuni
Art. 19. - Orice reprezentant are obligaţia de a înştiinţa CAFR despre orice împrejurare care îl pune
în imposibilitatea de a fi prezent la conferinţă. Inştiinţarea va fi motivată
şi se va transmite în scris, cu cel puţin 30 de zile înainte de data
conferinţei.
Art. 20. - La primirea unei astfel
de comunicări, CAFR va înştiinţa în scris pe supleant, în vederea exercitării
de către acesta a calităţii de reprezentant. Aceeaşi măsură va fi adoptată de
CAFR şi în situaţia în care constată că reprezentantul titular nu îndeplineşte
condiţiile prevăzute de regulamentul de organizare şi funcţionare pentru
exercitarea dreptului de vot la conferinţă; în acest caz înştiinţarea va fi
adresată atât supleantului, cât şi reprezentantului titular aflat în această
situaţie.
Art. 21. - Absenţa nejustificată de la conferinţă a
reprezentantului desemnat sau a supleantului înştiinţat conform art. 20,
nerespectarea termenului de înştiinţare a CAFR, prevăzut la art. 19, precum şi
netemeinicia motivelor pentru care se absentează constituie abatere
disciplinară şi se sancţionează conform regulamentului de organizare şi
funcţionare.
Art. 22. - Aplicarea sancţiunii disciplinare nu exclude
obligarea persoanei responsabile la repararea integrală a prejudiciului cauzat
CAFR prin fapta sa, dacă, prin absenţa nejustificată sau întârzierea
îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de prezentele norme, a determinat
efectuarea de cheltuieli suplimentare de organizare a conferinţei.