Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 928 din 7 august 2007

privind aprobarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finantarea Proiectului privind dezvoltarea la nivel local de servicii comunitare de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si instruirea personalului aferent, semnat la Bucuresti la 29 ianuarie 2007 si la Paris la 9 februarie 2007

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 614 din 5 septembrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi având în vedere art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Acordul-cadru de împrumut dintre România, reprezentată prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în valoare de 10 milioane euro, pentru finanţarea Proiectului privind dezvoltarea la nivel local de servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi instruirea personalului aferent, semnat la Bucureşti la 29 ianuarie 2007 şi la Paris la 9 februarie 2007.

Art. 2. - (1) Aplicarea prevederilor acordului-cadru de împrumut prevăzut la art. 1 va fi realizată de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului, desemnată agenţie de implementare şi în cadrul căreia se va înfiinţa Unitatea de management al proiectului.

(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor va încheia cu Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului un acord de împrumut subsidiar, prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor în aplicarea prevederilor acordului-cadru de împrumut.

Art. 3. - Sumele necesare acoperirii contribuţiei părţii române la finanţarea proiectului se vor asigura după cum urmează:

a) echivalentul în lei al sumei de 3 milioane euro, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

b) echivalentul în lei al sumei de 1,3 milioane euro, din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale implicate în proiect, în condiţiile legii, şi din donaţii.

Art. 4. - Sumele prevăzute la art. 3 se vor majora cu valoarea taxelor şi impozitelor datorate şi plătibile pe teritoriul României şi se vor acoperi din următoarele surse:

a)  de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, pentru partea aferentă împrumutului şi contribuţiei părţii române, prevăzută la art. 3 lit. a);

b) din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, în condiţiile legii, pentru partea aferentă contribuţiei părţii române la finanţarea proiectului, prevăzută la art. 3 lit. b).

Art. 5. - Sumele necesare rambursării împrumutului, achitării dobânzilor şi a altor costuri aferente împrumutului vor fi asigurate de la bugetul de stat, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 6. - (1) Se autorizează Ministerul Economiei şi Finanţelor să introducă, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, amendamente la conţinutul acordului-cadru de împrumut prevăzut la art. 1, în funcţie de condiţiile de derulare a acestuia.

(2) Amendamentele la acordul-cadru de împrumut convenite conform alin. (1) se vor aproba prin hotărâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Doina-Elena Dascălu,

secretar de stat

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

p. Ministrul afacerilor externe,

Anton Niculescu,

secretar de stat

ACORD-CADRU  DE  ÎMPRUMUT  F/P 1566 (2006)

între România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei*)

România, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti, România (denumită în continuare Imprumutat), pe de o parte,

Şi

Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,

având în vedere solicitarea transmisă de un membru al Guvernului României din data de 18 mai 2006,

având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE nr. 1.480 (2004),

având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei,

având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE din octombrie 1970,

au convenit următoarele:

*) Traducere.

ARTICOLUL 1

Condiţii generale

Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale actualelor norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin acest acord-cadru de împrumut (denumit în continuare acordul) şi anexele acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori suplimentare).

ARTICOLUL 2

Proiectul

BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut pentru finanţarea parţială a F/P 1566 (2006), aprobat de către Consiliul de administraţie al BDCE în 16 iunie 2006, referitor la dezvoltarea de servicii comunitare în România ce vizează prevenirea separării copiilor de familie, precum şi instruirea personalului aferent.

Acest împrumut este acordat de BDCE, luând în considerare angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza acest împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului sectorial descris în anexa nr. 1 la prezentul acord (denumit în continuare Proiectul) şi de a realiza acest proiect, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului (ANPDC), agenţie aflată în subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, în condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.

Orice schimbare a modului în care împrumutul este aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.

ARTICOLUL 3

Imprumutul

3.1. Condiţii financiare

Valoarea împrumutului acordat este de 10.000.000 EUR (zece milioane euro).

Acesta va fi disponibilizat în tranşe. Fiecare tranşă a împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăşi 15 ani, incluzând o perioadă de graţie de 5 ani.

Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, valuta, data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat şi BDCE.

O scrisoare suplimentară la acest acord, precizând condiţiile pentru fiecare tranşă, va fi întocmită la momentul tragerii, în formatul stabilit în anexa nr. 2 la prezentul acord.

3.2. Trageri

Tragerea sumelor împrumutului în mai multe tranşe se va efectua în conformitate cu stadiul implementării Proiectului, dacă au fost îndeplinite condiţiile specifice enumerate în anexa nr. 1 la prezentul acord.

O tranşă de avans de cel mult 25% din suma aprobată a împrumutului va fi vărsată într-un cont înregistrat, ce poate fi supus auditului BDCE.

Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declaraţiilor Imprumutatului, prin ANPDC, referitoare la stadiul implementării Proiectului (şi previziunile privind stadiul lucrărilor în anul curent).

Tranşele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce 90% din tranşa precedentă au fost utilizate.

3.3. Mobilizare

In scopul mobilizării tranşelor împrumutului, Imprumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei trageri angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3 la prezentul acord) pentru fiecare tranşă.

Angajamentul de plată este întocmit şi plătibil în valuta în care tranşa a fost disponibilizată.

3.4. Domiciliu

Toate sumele datorate de Imprumutat în cadrul acestui împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în contul cu numărul comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul disponibilizarii, prin notificare prin fax a BDCE de banca însărcinată de către Imprumutat cu efectuarea plăţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea fiecărei plăţi.

3.5. Date

Prevederile art. 3 fac obiectul Convenţiei privind ziua lucrătoare următoare modificată. Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o convenţie prin care, dacă data specificată va cădea într-o zi care nu este o zi lucrătoare [zi lucrătoare înseamnă o zi în care Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontările brute în timp real), funcţionează], acea dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.

ARTICOLUL 4

Monitorizarea împrumutului şi Proiectului

4.1. Utilizarea împrumutului

4.1.1. Perioada

Sumele împrumutului pentru fiecare tranşă trebuie să fie utilizate de Imprumutat pentru finanţarea Proiectului în termen de 12 luni de la disponibilizarea acesteia de către BDCE.

4.1.2. Implementarea Proiectului

Pentru implementarea Proiectului Imprumutatul desemnează ANPDC ca agenţie de implementare. ANPDC va înfiinţa o unitate de management al proiectului (UMP) care va asigura asistenţă completă tehnică, administrativă şi financiară pentru implementarea şi coordonarea Proiectului.

Imprumutatul, prin ANPDC, va depune toate eforturile şi diligentele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.

In cazul în care costurile Proiectului prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul acord se majorează sau vor fi revizuite din orice motive, Imprumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului.

In plus, Imprumutatul, prin ANPDC, se va asigura că:

- Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în materie ale Consiliului Europei;

- Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit cadrului legal în materie din România;

- Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul acord;

- finanţarea parţială acordată de BDCE nu depăşeşte 70% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele financiare, conform anexei nr. 1 la prezentul acord.

4.1.3. Achiziţii

Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, conformă cu directivele UE în vigoare (2004/17/CE şi 2004/18/CE) şi care nu intră deci în niciun fel de contradicţie cu Liniile directoare privind achiziţiile ale BDCE sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării licitaţiilor.

In oricare dintre situaţii, responsabilitatea pentru implementarea Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului revin Imprumutatului, prin ANPDC. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului, vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia necesară ce demonstrează că respectivele contracte au fost încredinţate în conformitate cu legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice în vigoare la data lansării procesului de achiziţie.

BDCE nu va emite „fără obiecţii" pentru aranjamentele de achiziţii propuse de Imprumutat prin ANPDC, inclusiv gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentaţiei de achiziţii, pentru a verifica dacă aceasta este în conformitate cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice.

Dacă, la orice moment, BDCE constată că o achiziţie efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.

4.2. Raportările Imprumutatului

4.2.1. Raportările privind stadiul Proiectului

La fiecare 6 luni de la tragerea primei tranşe din împrumut până la finalizarea întregului Proiect, împrumutatul, prin ANPDC, va transmite BDCE un raport în care se detaliază:

- situaţia utilizării împrumutului;

- stadiul planului financiar al Proiectului;

- stadiul Proiectului;

- detalii privind managementul Proiectului.

In anexa nr. 4 este inclus formatul în care se menţionează informaţiile minimale solicitate de BDCE pentru aceste rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi utilizate şi formate alternative ce conţin aceleaşi informaţii.

4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului

La finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin ANPDC, va prezenta un raport final conţinând evaluarea efectelor economice, financiare, sociale şi a efectelor asupra mediului înconjurător pe care le-a avut Proiectul.

4.3. Furnizarea de informaţii către BDCE

Imprumutatul, prin ANPDC, va ţine evidenţe contabile privind Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, care vor reflecta în orice moment stadiul Proiectului şi în care se vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi se vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.

Imprumutatul, prin ANPDC, se angajează să primească favorabil orice misiune de informare efectuată de către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru această misiune de informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. In special BDCE poate efectua la faţa locului un audit al contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi, la alegerea acesteia, pe cheltuiala Imprumutatului, în cazul neonorării la scadenţă de către Imprumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului împrumut.

Imprumutatul, prin ANPDC, se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informaţii din partea BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară şi o poate solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a prezentului acord, în special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea împrumutului.

Imprumutatul şi/sau ANPDC vor informa BDCE imediat despre orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect şi în sens general despre orice eveniment care poate influenţa îndeplinirea obligaţiilor lor asumate în cadrul prezentului acord. Orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru Proiect constituie unul dintre evenimentele precizate în art. 13-h al cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.

ARTICOLUL 5

Incetarea obligaţiilor Imprumutatului

Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de plată, eliberează Imprumutatul de orice obligaţie, după cum este definită la pct. 3.1 de mai sus.

După ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate dobânzile şi alte costuri care rezultă din acesta, în special acele sume prevăzute la art. 6 şi 7 de mai jos, au fost plătite corespunzător, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE.

In ceea ce priveşte obligaţiile stabilite la pct. 4.3 de mai sus, acestea vor continua să fie în vigoare pentru scopurile unei posibile evaluări ulterioare a Proiectului, care va avea loc într-o perioadă rezonabilă ce nu va depăşi 7 ani de la data finalizării Proiectului.

ARTICOLUL 6

Dobânda pentru întârziere

Fără a contraveni oricărui alt recurs aflat la dispoziţia BDCE prin prezentul acord şi prin Normele de împrumut ale BDCE ori în alt fel, dacă Imprumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă plătibilă, conform prezentului acord, cel mai târziu la data scadenţei specificate, Imprumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată şi neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru depozitele în valuta plăţii întârziate la data scadenţei (dacă nu este zi lucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare) la ora 11,00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an calculată de la data scadenţei acestei sume până la data efectuării plăţii.

Dobânda EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile.

ARTICOLUL 7

Costuri asociate

Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori parţial, fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate actele judiciare ori extrajudiciare ce decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Imprumutat.

Totuşi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest capitol 4.

ARTICOLUL 8

Garanţii

Imprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plată, o garanţie colaterală sau o garanţie de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terţi (denumită în continuare garanţie).

Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei terţe părţi, Imprumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o garanţie identică în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să ofere o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.

Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 13-h din cap. 3 al Normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.

ARTICOLUL 9

Reprezentări şi certificări

Imprumutatul prezintă şi certifică faptul că:

-  autorităţile sale competente l-au autorizat să încheie prezentul acord şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele asocierii şi alte texte aplicabile acestuia;

- întocmirea şi semnarea acordului nu contravin legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte aplicabile acestuia şi că toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.

Orice modificare referitoare la reprezentările şi certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie notificată imediat BDCE şi să fie furnizate toate documentele justificative.

ARTICOLUL 10

Relaţii cu terţii

Imprumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea evitării îndeplinirii totale sau parţiale a obligaţiilor sale ce rezultă din prezentul acord.

BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea să apară între Imprumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei dispute şi în special toate costurile juridice sau de judecată vor fi suportate de Imprumutat.

ARTICOLUL 11

Interpretarea acordului

Imprumutatul declară că a luat cunoştinţă de Normele de împrumut ale BDCE şi că a primit o copie a acestora.

Atunci când există o contradicţie între orice prevedere din Normele de împrumut ale BDCE şi orice prevedere a prezentului acord, va prevala prevederea acordului.

Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor prezentului acord, nu vor servi pentru interpretarea acestuia.

In nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin prezentul acord.

ARTICOLUL 12

Legea aplicabilă

Acest acord şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 şi, în secundar, dacă este cazul, de legea franceză.

Diferendele dintre părţile la prezentul acord vor face obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE.

ARTICOLUL 13

Executarea unei hotărâri de arbitraj

Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun privilegiu, nicio imunitate sau legislaţie în faţa oricărei autorităţi jurisdicţionale ori a altei autorităţi, fie ea naţională sau internaţională, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.

ARTICOLUL 14

Notificări

Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date ori efectuate în cadrul acestui acord către BDCE sau Imprumutat vor fi făcute în scris şi vor fi considerate pe deplin acordate ori efectuate dacă sunt predate personal, transmise par-avion sau prin fax de către o parte celeilalte părţi la acea adresă a părţii specificată mai jos.

Pentru Imprumutat:

Ministerul Finanţelor Publice

Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5

Bucureşti, România

In atenţia: Ministrului finanţelor publice, secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice externe

Fax: +4021 312 67 92

Pentru BDCE:

Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei

55 Avenue Kleber

75 116 Paris

In atenţia: Directorului Departamentului de proiecte

Fax: +33 1 47 55 37 52

Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor fi în limba engleză ori franceză sau dacă sunt în altă limbă vor fi însoţite de o traducere a acestora în limba engleză sau franceză.

ARTICOLUL 15

Intrarea în vigoare

Acest acord va intra în vigoare după semnarea de către BDCE şi Imprumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, în baza confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la Imprumutat.

ARTICOLUL 16

Exemplarele acordului

Prezentul acord este întocmit în două exemplare originale, fiecare dintre acestea fiind egal autentic.

Câte un exemplar original este păstrat de fiecare dintre părţile contractante.

Bucureşti, 29 ianuarie 2007

Pentru România,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,

ministrul finanţelor publice

Paris, 9 februarie 2007

Pentru BDCE,

Apolonio Ruiz Ligero,

viceguvernator

ANEXA Nr. 1 la acord

DESCRIEREA   PROIECTULUI

I.

F/P

1566(2006)

Imprumutat

România

Aprobat de Consiliul de administraţie

16 iunie 2006 CA/PV/ 242/2006

Suma aprobată

10.000.000 EUR

II.

Domenii de intervenţie:

Sănătate

Lucrările planificate:

Proiectul va sprijini procesul de descentralizare în România, care va transfera anumite funcţiuni de protecţie, incluzând serviciile de protecţie socială a copilului, de la judeţ la nivel orăşenesc.

Proiectul va permite identificarea, finanţarea şi crearea de servicii descentralizate, cum ar fi: (i) centre de îngrijire de zi, (ii) centre de consiliere şi de sprijin pentru copii şi familiile acestora şi (iii) centre de pregătire şi sprijin pentru reintegrarea copilului în familie. Proiectul va susţine crearea de aproximativ 200 de centre de dimensiuni mici (ce pot asista 8-15 copii fiecare) pentru 3.500 de copii cu risc de abandon. In plus, Proiectul va finanţa instruirea a aproximativ 4.300 de angajaţi, atât pentru personalul care asigură funcţionarea centrelor de îngrijire de zi (în jur de 800), cât şi pentru asistenţii sociali şi pentru personalul orăşenesc responsabil cu asigurarea şi organizarea serviciilor de îngrijire a copilului (circa 3.500).

Sumele împrumutului vor fi utilizate pentru: (i) achiziţionarea de teren pentru subproiecte (unde este cazul); (ii) ridicarea nivelului de informare al publicului, întocmirea de studii de fezabilitate, elaborarea de mecanisme de monitorizare şi a activităţilor aferente (cum ar fi dezvoltarea unui sistem de monitorizare computerizat care să conecteze furnizorii de servicii orăşeneşti la o bază de date centrală cu informaţii privind protecţia copilului); (iii) construcţii şi lucrări civile; (iv) instruirea personalului; (v) achiziţionarea de bunuri şi servicii.

Localizare:

Pe tot cuprinsul României (dat fiind faptul că Proiectul va fi derulat în funcţie de cerere, lista locaţiilor se va stabili în cursul procesului de selectare a subproiectelor)

Costul total estimat al Proiectului:

14.300.000 EUR

Defalcare orientativă a costurilor

Finalizarea lucrărilor civile şi achiziţia de bunuri

Instruirea personalului şi dezvoltarea mecanismelor IT şi de monitorizare

Managementul Proiectului pe parcursul implementării

Furnizarea de clădiri şi terenuri

Proiecte tehnice, autorizaţii şi specificaţii

Intocmirea de studii de fezabilitate

Pregătirea şi elaborarea de subproiecte

Total

în EUR

10.400.000

1.990.000

520.000

400.000

480.000

250.000

260.000

14.300.000

Planul de finanţare:

10.000.000 EUR

3.000.000 EUR

300.000 EUR

BDCE

Guvernul României

Autorităţi locale şi alţi donatori

70%

21% 1.

9%

Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării:

0%

Graficul lucrărilor:

2007-2011

Condiţii specifice:

1. Inaintea primei trageri Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului (ANPDC) va crea Unitatea de management al Proiectului (UMP) care va asigura asistenţă tehnică, administrativă şi financiară completă pentru implementarea şi coordonarea Proiectului.

2. Inaintea celei de-a doua trageri, UMP va elabora un manual de implementare a Proiectului care va cuprinde procedurile detaliate ce vor fi urmate în toate aspectele implementării Proiectului.

3. Contracte de implementare - ce precizează şi modul în care vor fi canalizate fondurile - se vor încheia între consiliile locale, consiliile judeţene şi ANPDC. Inainte de tragerea celei de-a doua tranşe, se va transmite BDCE o copie a contractului standard (cuprinzând şi o clauză obligatorie de sustenabilitate ce impune autorităţilor locale să se angajeze că vor asigura partea lor de finanţare a serviciilor sociale pentru cel puţin 5 ani de funcţionare a centrului comunitar local).

III.

Criterii de eligibilitate (pe domenii de intervenţie):

Proiectul intră sub incidenţa criteriilor de eligibilitate stabilite în Rezoluţia 1480 (2004) şi deci contribuie la coeziunea socială în ţară.

IV.

Efecte sociale (pe domenii de intervenţie):

Proiectul va sprijini eforturile autorităţilor române în direcţia prevenirii separării copilului de familie şi a dezvoltării reintegrării în familie, a reintegrării cu succes în familie, precum şi descentralizarea cu succes a serviciilor de protecţie a copilului, prin:

-   asigurarea depistării timpurii  a  problemelor şi  proiectarea  acţiunilor preventive individualizate;

- reducerea numărului de copii separaţi de familiile lor;

- creşterea numărului de copii din instituţii rezidenţiale reintegraţi în familiile lor;

- reducerea numărului de copii care utilizează şi fac trafic de droguri ilegale şi alcool;

- consolidarea implicării comunităţilor locale în protecţia copilului;

- îmbunătăţirea îngrijirii copilului în familii.

Abordarea descentralizată a serviciilor de protecţie a copilului va permite dezvoltarea graduală a capacităţii instituţionale şi a competenţelor autorităţilor locale în aspecte de protecţia copilului. Numărul total de beneficiari finali ai programului va fi de aproximativ 3.500 de copii cu risc ridicat de a fi abandonaţi de către familiile lor sau deja separaţi de familie şi prin program se va finanţa instruirea a aproximativ 4.300 de angajaţi.

ANEXA Nr. 2 la acord

Model de scrisoare suplimentară pentru un împrumut cu rată variabilă

F/P 1566 - tranşa [număr]

BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI

SCRISOARE   SUPLIMENTARA

La Acordul-cadru din data [data] dintre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (denumită în continuare BDCE) şi România (denumită în continuare Imprumutat),

prezenta scrisoare suplimentară şi Acordul-cadru de împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr] aşa cum este specificat în art. [număr] din acordul-cadru menţionat.

Suma împrumutului:        [valuta si suma]

Maturitate:                     până la 15 ani maturitate finală, cu o perioadă de graţie de 5 ani

EURIBOR                                  [introduceţi definiţia EURIBOR]

Rata variabilă a dobânzii:   EURIBOR la 6 luni plus sau minus [număr] puncte de bază [net] pe an

                                                  (Telerate [referinţă] sau Reuters [referinţă])

Plata dobânzii:              Semestrial, la sfârşitul perioadei

Numitorul fracţiei:         actual/360 de zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată

Zi lucrătoare (euro)                     înseamnă o zi în care Sistemul de transfer rapid automat trans- european cu privire la decontările brute în timp real                                                                     (TARGET) funcţionează

sau                           (altele)        înseamnă o zi lucrătoare în ţara valutei

Data de disponibilizare                [data]

Instrucţiuni de plată (Imprumutat)     Numărul contului [număr] al [nume bancă şi oraş], codul SWIFT: [cifrul] prin [nume bancă corespondentă şi                                                                             oraş], codul SWIFT [cifrul]

Instrucţiuni de plată (BDCE)            Conform pct. 3.4 din Acordul-cadru de împrumut

Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă de 6 luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa Imprumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]1) a fiecărui an şi pentru prima dată la [data] (se listează datele de plată şi ratele de capital datorate pentru fiecare dată)

Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE conform instrucţiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.

Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii „Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei definiţie se găseşte la pct.3.5 din Acordul-cadru de împrumut, semnat între Imprumutat şi BDCE la [data].

In vederea mobilizării acestei tranşe din împrumut, Imprumutatul va trimite în timp util către BDCE un angajament de plată corespunzător acestei tranşe [a se vedea anexa nr. 3 la acord].

[Oraşul , data]

Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei

[Oraşul, data]

Pentru [nume Imprumutat]

1) Se precizează 4 date pentru plăţile trimestriale şi două date pentru plăţile semestriale.

ANEXA Nr. 3 la acord

Model de angajament de plată pentru un împrumut cu rată variabilă

F/P 1566 - tranşa [număr]

ANGAJAMENT  DE  PLATĂ

[VALUTA] [SUMA]                                                                                                [DATA]

Pentru valoarea primită, subsemnatul,................................................................, prin acest angajament de plată promite să plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma împrumutată de:[suma în litere] [valuta în litere] în tranşele şi la o dobândă specificate mai jos:

Rate de capital                            Dobânda

[data]: [valuta][suma]                [se inserează dobânda specificată în scrisoarea suplimentară]

[data]: [valuta][suma]

[data]: [valuta][suma]

[data]: [valuta][suma]

[data]: [valuta][suma]

....//.....

Plăţile de mai sus vor fi făcute la: [banca corespondentă a BDCE şi contul de referinţă] în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără nicio deducere sau luare în considerare a vreunei taxe, vreunui impozit ori a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate ori percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de către ori în cadrul [introduceţi statul] sau al oricărei alte subdiviziuni politice ori fiscale a acesteia.

Acest angajament de plată este legat de împrumutul acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Imprumutatului la.......din data de [data disponibilizării].

In cazul neefectuării plăţii prompte şi în totalitate a oricărei sume datorate prin acest angajament, întregul împrumut şi dobânda aferentă conform acestuia până la data plăţii vor deveni imediat scadente şi vor fi plătite la opţiunea şi la cererea deţinătorului acestuia.

Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a oricărui drept care rezultă din acesta nu va constitui în niciun caz o renunţare la niciunul dintre drepturile sale în aceasta sau în oricare altă circumstanţă.

Pentru Imprumutat,

ANEXA Nr. 4 la acord

Formularul de raport privind stadiul Proiectului

ANEXA Nr. 4A la acord

FIŞA  DE  IDENTIFICARE

Sinteza studiului de fezabilitate

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare

Titlul subproiectului

Amplasarea

Beneficiari (capacitate maximă)

Matrice operaţională

1. Descrierea stadiului curent

2. Descrierea stadiului propus

3. Personal şi instruire

4. Calendar de lucru

5. Descrierea bunurilor şi echipamentelor

6. Costuri şi analiza financiară

Tabelul 1 - Defalcarea costurilor

Descriere

BDCE

România

Autorităţi locale şi/sau alţi donatori

Total (fără

impozite şi

taxe)

TVA

Alte impozite şi taxe

Total (inclusiv

impozite şi

taxe)

EUR

EUR

EUR

EUR

EUR

EUR

EUR

Pregătirea şi elaborarea subproiectelor

Valoarea terenului şi clădirii

Studiu de fezabilitate, proiect tehnic, proces de licitaţie, permise şi autorizaţii, documentaţie, asistenţă tehnică, impozite şi alte taxe

Lucrări civile

Lucrări de construcţii, furnizare şi montare echipament tehnic, lucrări exterioare, conectarea la reţeaua de utilităţi

Achiziţionarea de bunuri

TOTAL:

ANEXA Nr. 4B la acord

COSTURI

în EUR (exclusiv impozite şi taxe)

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului                                                                                        Data.............

Descriere

Cheltuieli efectuate

la data

din care surse de finanţare utilizate:

Cheltuieli viitoare

Costuri totale

% cheltuit

Comentarii

Nr.

Subproiect

Obiectiv

Amplasare

BDCE

Guvernul

României

(GR)

Autorităţi locale (AL)

Alţi donatori

până la finalizare

din care

următoarele

12 luni

1

2

3

4 = 1+2

5 = 1/4

TOTAL:

Tabelul 1 subproiecte

COSTURI

în EUR (exclusiv impozite şi taxe)

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului                                                                                Data.............

Descriere

Cheltuieli efectuate

la data

din care surse de finanţare utilizate:

Cheltuieli viitoare

Costuri totale

% cheltuit

Comentarii

BDCE

Guvernul

României

(GR)

Autorităţi locale (AL)

Alţi donatori

până la finalizare

din care

următoarele

12 luni

1

2

3

4 = 1+2

5 = 1/4

A

UMP

Managementul Proiectului pe toată perioada implementării

B

COMPONENTA 1: Servicii comunitare

Identificare, finanţare şi creare

Instruirea personalului

TOTAL COMPONENTA 1

C

COMPONENTA 2: Dezvoltarea resurselor umane

Instruirea personalului

Sistem IT de monitorizare TOTAL COMPONENTA 2

TOTAL:

Tabelul 1 Program

EVALUAREA ACHIZIŢIILOR

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului

Categoria de cheltuieli

Metoda de achiziţii

LD

LR

Altele

NFB

1. Lucrări

finanţate de BDCE

2. Bunuri

finanţate de BDCE

3. Servicii

finanţate de BDCE

TOTAL:

Tabelul 2A

Abrevieri

LD: Licitaţie deschisă LR: Licitaţie restrânsă NFB: Nefinanţat de Bancă

EVALUAREA  CONTRACTULUI

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului                                                                         Data.............

EXCLUSIV TVA

Descrierea contractului

Data

semnării

contractului

Incredinţat lui

(numele contractorului)

Metoda de achiziţie*)

COST

Preţ fix (D=da N=Nu)

Suma plătită la data de

Perioada de implementare

Data de recepţie a lucrărilor

Modificări/ Comentarii

Valuta

Suma

Inceput

Sfârşit

*) Abrevieri ce se vor utiliza:

LD = Licitaţie deschisă; LR = Licitaţie restrînsă; DC = Dialog competitiv; N = Negociere; SP = Solicitare de propuneri; CS - Concurs de soluţii

Tabelul 2B

PROGRAM   DE  ACTIVITATE

DIAGRAMA*)

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului                                                                               Data.....................

DESCRIERE

2006

2007

2008

2009

2010

2011

REALIZAT

COMENTARII

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Infiintarea UMP (selectarea de personal, instruire, spaţii): şase luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Elaborarea documentelor tehnice ale programului (planificarea activităţilor şi a achiziţiilor, Manualul de Implementare a Proiectului, documente de licitaţie standard, contracte model, materiale de instruire, ...): trei luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program. de activitate revizuit

Pregătire pentru selecţia subproiectelor ce vor fi finanţate (cunoaşterea situaţiei, pregătirea echipelor locale, adaptarea documentaţiei, lansarea activităţilor): şase luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Elaborarea subproiectelor de către autorităţile locale: şase luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Selectarea subproiectelor ce vor fi finanţate, inclusiv vizite la faţa locului şi clarificări, transmiterea listei de subproiecte la BDCE : şase luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Elaborarea studiilor de fezabilitate pentru subproiectele selectate: douăsprezece luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Aprobarea studiilor de fezabilitate de către ANPDC: douăsprezece luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Transmiterea descrierii de sinteză la BDCE: douăsprezece luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Prdgrani de activitate revizuit

Achiziţionarea terenului (unde este cazul) pentru subproiecte: douăsprezece luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Elaborarea proiectului tehnic detaliat pentru fiecare subproiect şi obţinerea autorizaţiilor: cincisprezece luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Licitaţie pentru lucrările civile aferente subproiectelor, încredinţarea contractelor şi emiterea ordinelor de mobilizare: douăsprezece luni

Original Work Schedule

Activitate finalizata

Revised Work Schedule

Construcţia lucrărilor civile: treizeci şi trei de luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Selectarea şi instruirea personalului, organizarea serviciilor (pe parcursul construcţiei lucrărilor civile): douăzeci şi şapte de luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Demararea selecţiei beneficiarilor (pe parcursul construcţiei lucrărilor civile): douăzeci şi patru de luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Licitaţia pentru bunuri, încredinţarea contractelor şi livrarea bunurilor (pe parcursul construcţiei lucrărilor civile): treizeci de luni

Original Work Schedule

Activitate finalizata

Revised Work Schedule

Dezvoltarea mecanismelor informaţionale şi de monitorizare: douăzeci de luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

Monitorizarea funcţionării subproiectelor: cincisprezece luni

Program de activitate initial

Activitate finalizata

Program de activitate revizuit

*) Diagrama este reprodusă în facsimil.

Tabelul 3 A

PROGRAMUL   DE  ACTIVITATE   PE   SUBPROIECTE

DIAGRAMA*)

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului                                                                       Data.....................

DESCRIERE

2007

2008

2009

2010

2011

% REALIZAT

COMENTARII

Subproiect

Amplasare

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Program de activitate initial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program  de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program  de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program  de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Program de activitate iniţial

Program de activitate revizuit

Activitate finaliozata

Tabelul 3B

*) Diagrama este reprodusă în facsimil.

OBIECTIVE   PE   SUBPROIECTE

Data.............

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului

Descriere

Obiective anticipate*)

Obiective realizate**)

Modificări Comentarii

Beneficiari

Personal

Beneficiari

Personal

Subproiect

Amplasare

Servicii

Capacitate max.

Specializat

Altul

Instruire

Capacitate maximă

Specializat

Altul

Instruire

Număr

Număr

Număr

%

Număr

Număr

Număr

%

Tabelul 4A

*) Se va completa înainte de implementarea subproiectului.

**) Se va completa la finalizarea proiectului.

OBIECTIVELE   PROGRAMULUI

ŢARA: ROMÂNIA

PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului

Obiective anticipate

Baza*) (la începutul programului)

FINAL**)

(la sfârşitul

programului)

Numărul serviciilor comunitare la nivel local (comune, municipalităţi)

Numărul de copii în dificultate

% de copii în dificultate separaţi de familie

% de copii în dificultate neseparaţi de familie

% de familii în dificultate monitorizate

Număr de personal la nivel local

Număr de instruiri efectuate

% din personalul instruit la nivel local

Tabelul 4B

*) Se va completa înainte de implementarea progamului.

**) Se va completa la finalizarea Proiectului.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 928/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 928 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 928/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu