HOTARARE Nr.
928 din 7 august 2007
privind aprobarea
Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei pentru finantarea Proiectului privind dezvoltarea la nivel local de
servicii comunitare de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum si
instruirea personalului aferent, semnat la Bucuresti la 29 ianuarie 2007 si la
Paris la 9 februarie 2007
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 614 din 5 septembrie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi având în vedere art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Acordul-cadru de împrumut dintre
România, reprezentată prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, în valoare de 10 milioane euro, pentru
finanţarea Proiectului privind dezvoltarea la nivel local de servicii
comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi
instruirea personalului aferent, semnat la Bucureşti la 29 ianuarie 2007 şi la
Paris la 9 februarie 2007.
Art. 2. - (1) Aplicarea prevederilor acordului-cadru de
împrumut prevăzut la art. 1 va fi realizată de Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor
Copilului, desemnată agenţie de implementare şi în cadrul căreia se va înfiinţa
Unitatea de management al proiectului.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor va încheia cu
Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi cu Autoritatea Naţională
pentru Protecţia Drepturilor Copilului un acord de împrumut subsidiar, prin
care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor în aplicarea prevederilor
acordului-cadru de împrumut.
Art. 3. - Sumele necesare acoperirii contribuţiei
părţii române la finanţarea proiectului se vor asigura după cum urmează:
a) echivalentul în lei al sumei de 3 milioane euro, de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse;
b) echivalentul în lei al sumei de 1,3 milioane euro, din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale
implicate în proiect, în condiţiile legii, şi din donaţii.
Art. 4. - Sumele prevăzute la art. 3 se vor majora cu
valoarea taxelor şi impozitelor datorate şi plătibile pe teritoriul României şi
se vor acoperi din următoarele surse:
a) de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, pentru partea aferentă împrumutului şi
contribuţiei părţii române, prevăzută la art. 3 lit. a);
b) din bugetele locale ale
unităţilor administrativ-teritoriale, în condiţiile legii, pentru partea
aferentă contribuţiei părţii române la finanţarea proiectului, prevăzută la
art. 3 lit. b).
Art. 5. - Sumele necesare rambursării împrumutului,
achitării dobânzilor şi a altor costuri aferente împrumutului vor fi asigurate
de la bugetul de stat, conform legislaţiei în vigoare.
Art. 6. - (1) Se autorizează Ministerul Economiei şi
Finanţelor să introducă, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, amendamente la conţinutul acordului-cadru de împrumut prevăzut la art.
1, în funcţie de condiţiile de derulare a acestuia.
(2) Amendamentele la acordul-cadru de împrumut
convenite conform alin. (1) se vor aproba prin hotărâre a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT F/P 1566 (2006)
între România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei*)
România, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti,
România (denumită în continuare Imprumutat), pe de o parte,
Şi
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizaţie
internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE),
pe de altă parte,
având în vedere solicitarea transmisă de un membru al
Guvernului României din data de 18 mai 2006,
având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie
al BDCE nr. 1.480 (2004),
având în vedere cel de-al
Treilea Protocol la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al
Consiliului Europei,
având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE
din octombrie 1970,
au convenit următoarele:
*) Traducere.
ARTICOLUL 1
Condiţii generale
Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor
generale ale actualelor norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor
speciale stabilite prin acest acord-cadru de împrumut (denumit în continuare acordul) şi anexele acestuia şi
scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori
suplimentare).
ARTICOLUL 2
Proiectul
BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut
pentru finanţarea parţială a F/P 1566 (2006), aprobat de către Consiliul de
administraţie al BDCE în 16 iunie 2006, referitor la dezvoltarea de servicii
comunitare în România ce vizează prevenirea separării copiilor de familie,
precum şi instruirea personalului aferent.
Acest împrumut este acordat de BDCE, luând în
considerare angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza
acest împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului sectorial descris în
anexa nr. 1 la prezentul acord (denumit în continuare Proiectul) şi de a realiza acest
proiect, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului (ANPDC), agenţie
aflată în subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, în
condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.
Orice schimbare a modului în care împrumutul este
aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform
termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 3
Imprumutul
3.1. Condiţii
financiare
Valoarea împrumutului acordat este de 10.000.000 EUR
(zece milioane euro).
Acesta va fi disponibilizat în
tranşe. Fiecare tranşă a împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăşi
15 ani, incluzând o perioadă de graţie de 5 ani.
Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, valuta,
data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale
fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat
şi BDCE.
O scrisoare suplimentară la acest acord, precizând
condiţiile pentru fiecare tranşă, va fi întocmită la momentul tragerii, în
formatul stabilit în anexa nr. 2 la prezentul acord.
3.2. Trageri
Tragerea sumelor împrumutului în mai multe tranşe se va
efectua în conformitate cu stadiul implementării Proiectului, dacă au fost
îndeplinite condiţiile specifice enumerate în anexa nr. 1 la prezentul acord.
O tranşă de avans de cel mult
25% din suma aprobată a împrumutului va fi vărsată într-un cont înregistrat, ce
poate fi supus auditului BDCE.
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza
declaraţiilor Imprumutatului, prin ANPDC, referitoare la stadiul implementării
Proiectului (şi previziunile privind stadiul lucrărilor în anul curent).
Tranşele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce 90%
din tranşa precedentă au fost utilizate.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizării tranşelor împrumutului,
Imprumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei trageri
angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3 la prezentul acord) pentru fiecare tranşă.
Angajamentul de plată este întocmit şi plătibil în
valuta în care tranşa a fost disponibilizată.
3.4. Domiciliu
Toate sumele datorate de
Imprumutat în cadrul acestui împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe,
în contul cu numărul comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul
disponibilizarii, prin notificare prin fax a BDCE de banca însărcinată de către
Imprumutat cu efectuarea plăţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea
fiecărei plăţi.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul Convenţiei privind ziua
lucrătoare următoare modificată. Convenţia privind ziua lucrătoare următoare
modificată înseamnă o convenţie prin care, dacă data specificată va cădea
într-o zi care nu este o zi lucrătoare [zi lucrătoare înseamnă o zi în
care Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu
privire la decontările brute în timp real), funcţionează], acea dată va fi
prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea
zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi
prima zi care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
ARTICOLUL 4
Monitorizarea împrumutului şi Proiectului
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Sumele împrumutului pentru fiecare tranşă trebuie să
fie utilizate de Imprumutat pentru finanţarea Proiectului în termen de 12 luni
de la disponibilizarea acesteia de către BDCE.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului Imprumutatul
desemnează ANPDC ca agenţie de implementare. ANPDC va înfiinţa o unitate de
management al proiectului (UMP) care va asigura asistenţă completă tehnică, administrativă şi
financiară pentru implementarea şi coordonarea Proiectului.
Imprumutatul, prin ANPDC, va depune toate eforturile şi
diligentele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special
mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele
referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru
implementarea corespunzătoare a Proiectului.
In cazul în care costurile Proiectului prevăzute în
anexa nr. 1 la prezentul acord se majorează sau vor fi revizuite din orice
motive, Imprumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse financiare
suplimentare pentru finalizarea Proiectului.
In plus, Imprumutatul, prin ANPDC, se va asigura că:
- Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în
materie ale Consiliului Europei;
- Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit
cadrului legal în materie din România;
- Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate
prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul acord;
- finanţarea parţială acordată de BDCE nu depăşeşte 70%
din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele financiare,
conform anexei nr. 1 la prezentul acord.
4.1.3. Achiziţii
Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea
română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, conformă cu directivele UE în vigoare (2004/17/CE şi
2004/18/CE) şi care nu intră deci în niciun fel de contradicţie cu Liniile
directoare privind achiziţiile ale BDCE sau în conformitate cu ultima variantă
amendată a legii naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data
lansării licitaţiilor.
In oricare dintre situaţii, responsabilitatea pentru
implementarea Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea
şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului revin Imprumutatului, prin
ANPDC. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea Proiectului,
vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia necesară ce
demonstrează că respectivele contracte au fost încredinţate în conformitate cu
legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice în vigoare la
data lansării procesului de achiziţie.
BDCE nu va emite „fără obiecţii" pentru
aranjamentele de achiziţii propuse de Imprumutat prin ANPDC, inclusiv gruparea
contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va rezerva dreptul de a proceda
la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a documentaţiei
de achiziţii, pentru a verifica dacă aceasta este în conformitate cu legislaţia
naţională privind achiziţiile publice.
Dacă, la orice moment, BDCE constată că o achiziţie
efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile
menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica
prevederile art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE.
4.2. Raportările
Imprumutatului
4.2.1. Raportările privind stadiul Proiectului
La fiecare 6 luni de la tragerea primei tranşe din
împrumut până la finalizarea întregului Proiect, împrumutatul, prin ANPDC, va
transmite BDCE un raport în care se detaliază:
- situaţia utilizării împrumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
In anexa nr. 4 este inclus formatul în care se menţionează informaţiile minimale solicitate de BDCE pentru
aceste rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi utilizate şi formate
alternative ce conţin aceleaşi informaţii.
4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea întregului Proiect,
Imprumutatul, prin ANPDC, va prezenta un raport final conţinând evaluarea
efectelor economice, financiare, sociale şi a efectelor asupra mediului
înconjurător pe care le-a avut Proiectul.
4.3. Furnizarea de
informaţii către BDCE
Imprumutatul, prin ANPDC, va
ţine evidenţe contabile privind Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele
internaţionale, care vor reflecta în orice moment stadiul Proiectului şi în
care se vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi se vor identifica
activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.
Imprumutatul, prin ANPDC, se angajează să primească
favorabil orice misiune de informare efectuată de către salariaţii BDCE sau de
consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru
această misiune de informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul
Proiectului. In special BDCE poate efectua la faţa locului un audit al
contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi, la
alegerea acesteia, pe cheltuiala Imprumutatului, în cazul neonorării la
scadenţă de către Imprumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului
împrumut.
Imprumutatul, prin ANPDC, se angajează să răspundă
într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informaţii din partea
BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară
şi o poate solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzătoare a prezentului acord, în special în
ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea
împrumutului.
Imprumutatul şi/sau ANPDC vor informa BDCE imediat
despre orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic
relevant pentru Proiect şi în sens general despre orice eveniment care poate
influenţa îndeplinirea obligaţiilor lor asumate în cadrul prezentului acord.
Orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant
pentru Proiect constituie unul dintre evenimentele precizate în art. 13-h al
cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 5
Incetarea
obligaţiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de
plată, eliberează Imprumutatul de orice obligaţie, după cum este definită la
pct. 3.1 de mai sus.
După ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate
dobânzile şi alte costuri care rezultă din acesta, în special acele sume
prevăzute la art. 6 şi 7 de mai jos, au fost plătite corespunzător,
Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE.
In ceea ce priveşte obligaţiile stabilite la pct. 4.3
de mai sus, acestea vor continua să fie în vigoare pentru scopurile unei
posibile evaluări ulterioare a Proiectului, care va avea loc într-o perioadă
rezonabilă ce nu va depăşi 7 ani de la data finalizării Proiectului.
ARTICOLUL 6
Dobânda pentru întârziere
Fără a contraveni oricărui alt recurs aflat la
dispoziţia BDCE prin prezentul acord şi prin Normele de împrumut ale BDCE ori
în alt fel, dacă Imprumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă
plătibilă, conform prezentului acord, cel mai târziu la data scadenţei
specificate, Imprumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma
datorată şi neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru
depozitele în valuta plăţii întârziate la data scadenţei (dacă nu este zi
lucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare) la ora 11,00 a.m. (ora locală la
Bruxelles), plus 2,5% pe an calculată de la data scadenţei acestei sume până la
data efectuării plăţii.
Dobânda EURIBOR la o lună,
aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile.
ARTICOLUL 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi
plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea,
lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori parţial,
fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate
actele judiciare ori extrajudiciare ce decurg din acest împrumut, vor fi
suportate de către Imprumutat.
Totuşi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din
Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj
menţionate în acest capitol 4.
ARTICOLUL 8
Garanţii
Imprumutatul declară că niciun alt angajament nu a fost
făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea conferi unei terţe părţi un
regim preferenţial, un drept preferenţial de plată, o garanţie colaterală sau o
garanţie de orice natură ar fi, care ar putea conferi drepturi sporite asupra unor terţi (denumită în continuare garanţie).
Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei
terţe părţi, Imprumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o
garanţie identică în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să
ofere o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii
în favoarea BDCE.
Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de
neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 13-h din cap. 3 al
Normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau
rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 9
Reprezentări şi certificări
Imprumutatul prezintă şi certifică faptul că:
- autorităţile sale competente l-au autorizat să
încheie prezentul acord şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru
aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele
asocierii şi alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi semnarea acordului nu contravin
legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte
aplicabile acestuia şi că toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare
acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările şi
certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie
notificată imediat BDCE şi să fie furnizate toate documentele justificative.
ARTICOLUL 10
Relaţii cu terţii
Imprumutatul nu poate invoca, în cadrul utilizării
împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în
vederea evitării îndeplinirii totale sau parţiale a obligaţiilor sale ce
rezultă din prezentul acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea
să apară între Imprumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura
lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei dispute şi în special toate
costurile juridice sau de judecată vor fi suportate de Imprumutat.
ARTICOLUL 11
Interpretarea acordului
Imprumutatul declară că a luat cunoştinţă de Normele de
împrumut ale BDCE şi că a primit o copie a acestora.
Atunci când există o contradicţie între orice prevedere
din Normele de împrumut ale BDCE şi orice prevedere a prezentului acord, va
prevala prevederea acordului.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor
prezentului acord, nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
In nicio situaţie nu se va
presupune că BDCE a renunţat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin
prezentul acord.
ARTICOLUL 12
Legea aplicabilă
Acest acord şi garanţiile negociabile legate de acesta
vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat
în prevederile art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi
imunităţi al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 şi, în secundar,
dacă este cazul, de legea franceză.
Diferendele dintre părţile la prezentul acord vor face
obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de
împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 13
Executarea unei hotărâri de arbitraj
Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun
privilegiu, nicio imunitate sau legislaţie în faţa oricărei autorităţi
jurisdicţionale ori a altei autorităţi, fie ea naţională sau internaţională, în
vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile
specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 14
Notificări
Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date
ori efectuate în cadrul acestui acord către BDCE sau Imprumutat vor fi făcute
în scris şi vor fi considerate pe deplin acordate ori efectuate dacă sunt
predate personal, transmise par-avion sau prin fax de către o parte celeilalte
părţi la acea adresă a părţii specificată mai jos.
Pentru Imprumutat:
Ministerul Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5
Bucureşti, România
In atenţia: Ministrului finanţelor publice,
secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a
finanţelor publice externe
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber
75 116 Paris
In atenţia: Directorului Departamentului
de proiecte
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor
fi în limba engleză ori franceză sau dacă sunt în altă limbă vor fi însoţite de
o traducere a acestora în limba engleză sau franceză.
ARTICOLUL 15
Intrarea în vigoare
Acest acord va intra în vigoare după semnarea de către
BDCE şi Imprumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, în baza
confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la Imprumutat.
ARTICOLUL 16
Exemplarele acordului
Prezentul acord este întocmit în două exemplare originale,
fiecare dintre acestea fiind egal autentic.
Câte un exemplar original este păstrat de fiecare
dintre părţile contractante.
Bucureşti, 29 ianuarie 2007
Pentru România,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu,
ministrul finanţelor publice
Paris, 9 februarie 2007
Pentru BDCE,
Apolonio Ruiz Ligero,
viceguvernator
ANEXA Nr. 1 la acord
DESCRIEREA PROIECTULUI
I.
F/P
|
1566(2006)
|
Imprumutat
|
România
|
Aprobat de Consiliul de administraţie
|
16 iunie 2006 CA/PV/ 242/2006
|
Suma aprobată
|
10.000.000 EUR
|
II.
Domenii de intervenţie:
|
Sănătate
|
Lucrările planificate:
|
Proiectul va sprijini procesul de descentralizare în România,
care va transfera anumite funcţiuni de protecţie, incluzând serviciile de
protecţie socială a copilului, de la judeţ la nivel orăşenesc.
Proiectul va permite identificarea, finanţarea şi crearea de
servicii descentralizate, cum ar fi: (i) centre de îngrijire de zi, (ii)
centre de consiliere şi de sprijin pentru copii şi familiile acestora şi
(iii) centre de pregătire şi sprijin pentru reintegrarea copilului în
familie. Proiectul va susţine crearea de aproximativ 200 de centre de
dimensiuni mici (ce pot asista 8-15 copii fiecare) pentru 3.500 de copii cu
risc de abandon. In plus, Proiectul va finanţa instruirea a aproximativ 4.300
de angajaţi, atât pentru personalul care asigură funcţionarea centrelor de
îngrijire de zi (în jur de 800), cât şi pentru asistenţii sociali şi pentru
personalul orăşenesc responsabil cu asigurarea şi organizarea serviciilor de îngrijire a copilului (circa 3.500).
Sumele împrumutului vor fi utilizate pentru: (i) achiziţionarea
de teren pentru subproiecte (unde este cazul); (ii) ridicarea nivelului de
informare al publicului, întocmirea de studii de fezabilitate, elaborarea de
mecanisme de monitorizare şi a activităţilor aferente (cum ar fi dezvoltarea
unui sistem de monitorizare computerizat care să conecteze furnizorii de
servicii orăşeneşti la o bază de date centrală cu informaţii privind
protecţia copilului); (iii) construcţii şi lucrări civile; (iv) instruirea personalului;
(v) achiziţionarea de bunuri şi servicii.
|
Localizare:
|
Pe tot cuprinsul României (dat fiind faptul că Proiectul va fi
derulat în funcţie de cerere, lista locaţiilor se va stabili în cursul procesului de selectare a subproiectelor)
|
Costul total estimat al Proiectului:
|
14.300.000 EUR
|
Defalcare orientativă a costurilor
|
Finalizarea lucrărilor civile şi achiziţia de bunuri
Instruirea personalului şi dezvoltarea mecanismelor IT şi de monitorizare
Managementul Proiectului pe parcursul implementării
Furnizarea de clădiri şi terenuri
Proiecte tehnice, autorizaţii şi specificaţii
Intocmirea de studii de fezabilitate
Pregătirea şi elaborarea de subproiecte
Total
|
în EUR
10.400.000
1.990.000
520.000
400.000
480.000
250.000
260.000
14.300.000
|
Planul de finanţare:
|
10.000.000 EUR
3.000.000 EUR
300.000 EUR
|
BDCE
Guvernul României
Autorităţi locale şi alţi donatori
|
70%
21% 1.
9%
|
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării:
|
0%
|
Graficul lucrărilor:
|
2007-2011
|
|
|
|
|
Condiţii specifice:
|
1. Inaintea primei trageri Autoritatea Naţională pentru Protecţia
Drepturilor Copilului (ANPDC) va crea Unitatea de management al Proiectului
(UMP) care va asigura asistenţă tehnică, administrativă şi financiară
completă pentru implementarea şi coordonarea Proiectului.
|
|
2. Inaintea celei de-a doua trageri, UMP va elabora un manual de
implementare a Proiectului care va cuprinde procedurile detaliate ce vor fi
urmate în toate aspectele implementării Proiectului.
|
|
3. Contracte de implementare - ce
precizează şi modul în care vor fi canalizate fondurile - se vor încheia
între consiliile locale, consiliile judeţene şi ANPDC. Inainte de tragerea
celei de-a doua tranşe, se va transmite BDCE o copie a contractului standard
(cuprinzând şi o clauză obligatorie de sustenabilitate ce impune
autorităţilor locale să se angajeze că vor asigura partea lor de finanţare a
serviciilor sociale pentru cel puţin 5 ani de funcţionare a centrului
comunitar local).
|
III.
Criterii de eligibilitate (pe domenii de
intervenţie):
|
Proiectul intră sub incidenţa criteriilor de eligibilitate
stabilite în Rezoluţia 1480 (2004) şi deci contribuie la coeziunea socială în
ţară.
|
IV.
Efecte sociale (pe domenii de intervenţie):
|
Proiectul va sprijini eforturile
autorităţilor române în direcţia prevenirii separării copilului de familie şi
a dezvoltării reintegrării în familie, a reintegrării cu succes în familie,
precum şi descentralizarea cu succes a serviciilor de protecţie a copilului,
prin:
- asigurarea depistării timpurii a
problemelor şi proiectarea acţiunilor preventive individualizate;
- reducerea numărului de copii separaţi de familiile lor;
- creşterea numărului de copii din instituţii rezidenţiale
reintegraţi în familiile lor;
- reducerea numărului de copii care utilizează şi fac trafic de
droguri ilegale şi alcool;
- consolidarea implicării comunităţilor locale în protecţia
copilului;
- îmbunătăţirea îngrijirii copilului în familii.
Abordarea descentralizată a serviciilor de protecţie a copilului
va permite dezvoltarea graduală a capacităţii instituţionale şi a
competenţelor autorităţilor locale în aspecte de protecţia copilului. Numărul
total de beneficiari finali ai programului va fi de aproximativ 3.500 de
copii cu risc ridicat de a fi abandonaţi de către familiile lor sau deja
separaţi de familie şi prin program se va finanţa instruirea a aproximativ
4.300 de angajaţi.
|
ANEXA Nr. 2 la acord
Model de scrisoare suplimentară pentru un împrumut
cu rată variabilă
F/P 1566 - tranşa [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
La Acordul-cadru din data [data] dintre Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei (denumită în continuare BDCE) şi România (denumită în
continuare Imprumutat),
prezenta scrisoare suplimentară
şi Acordul-cadru de împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru
tranşa [număr] aşa cum este specificat în art. [număr] din acordul-cadru
menţionat.
Suma împrumutului: [valuta si suma]
Maturitate: până la 15 ani maturitate finală, cu o perioadă de graţie de 5 ani
EURIBOR [introduceţi definiţia EURIBOR]
Rata variabilă a dobânzii: EURIBOR la 6
luni plus sau minus [număr] puncte de bază [net] pe an
(Telerate [referinţă] sau Reuters [referinţă])
Plata dobânzii: Semestrial, la sfârşitul perioadei
Numitorul fracţiei: actual/360 de
zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată
Zi lucrătoare (euro) înseamnă o zi în care Sistemul de transfer rapid automat trans- european cu privire la decontările brute
în timp real (TARGET) funcţionează
sau (altele) înseamnă o zi lucrătoare în ţara valutei
Data de disponibilizare [data]
Instrucţiuni de plată (Imprumutat) Numărul contului
[număr] al [nume bancă şi oraş], codul SWIFT: [cifrul] prin [nume bancă corespondentă
şi
oraş], codul SWIFT [cifrul]
Instrucţiuni de plată (BDCE) Conform pct. 3.4 din Acordul-cadru de împrumut
Rata dobânzii va fi calculată
pentru fiecare perioadă de 6 luni începând de la data de disponibilizare.
Dobânda va fi fixată cu două zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de
dobândă. BDCE va informa Imprumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6
luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]1) a fiecărui an şi pentru prima dată la [data] (se listează datele
de plată şi ratele de capital datorate pentru fiecare dată)
Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE conform
instrucţiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii „Convenţia
privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei definiţie se
găseşte la pct.3.5 din Acordul-cadru de împrumut, semnat între Imprumutat şi
BDCE la [data].
In vederea mobilizării acestei tranşe din împrumut,
Imprumutatul va trimite în timp util către BDCE un angajament de plată
corespunzător acestei tranşe [a se vedea anexa nr. 3 la acord].
[Oraşul , data]
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
[Oraşul, data]
Pentru [nume Imprumutat]
1) Se precizează 4
date pentru plăţile trimestriale şi două date pentru plăţile semestriale.
ANEXA Nr. 3 la acord
Model de angajament de plată pentru un împrumut cu
rată variabilă
F/P 1566 - tranşa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[VALUTA]
[SUMA]
[DATA]
Pentru valoarea primită,
subsemnatul,................................................................, prin acest angajament de plată promite să
plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma
împrumutată de:[suma în litere] [valuta în litere] în tranşele şi la o dobândă
specificate mai jos:
Rate de capital Dobânda
[data]: [valuta][suma] [se inserează
dobânda specificată în scrisoarea suplimentară]
[data]: [valuta][suma]
[data]: [valuta][suma]
[data]: [valuta][suma]
[data]: [valuta][suma]
....//.....
Plăţile de mai sus vor fi făcute la: [banca corespondentă
a BDCE şi contul de referinţă] în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului
Europei, fără nicio deducere sau luare în considerare a vreunei taxe, vreunui
impozit ori a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate ori percepute,
pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia de către ori în cadrul
[introduceţi statul] sau al oricărei alte subdiviziuni politice ori fiscale a
acesteia.
Acest angajament de plată este legat de împrumutul
acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Imprumutatului
la.......din data de [data disponibilizării].
In cazul neefectuării plăţii
prompte şi în totalitate a oricărei sume datorate prin acest angajament,
întregul împrumut şi dobânda aferentă conform acestuia până la data plăţii vor
deveni imediat scadente şi vor fi plătite la opţiunea şi la cererea
deţinătorului acestuia.
Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a
oricărui drept care rezultă din acesta nu va constitui în niciun caz o
renunţare la niciunul dintre drepturile sale în aceasta sau în oricare altă
circumstanţă.
Pentru Imprumutat,
ANEXA Nr. 4 la acord
Formularul de raport privind stadiul Proiectului
ANEXA Nr. 4A la acord
FIŞA DE IDENTIFICARE
Sinteza studiului de fezabilitate
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare
Titlul subproiectului
|
|
Amplasarea
|
|
Beneficiari (capacitate maximă)
|
|
Matrice operaţională
|
|
1. Descrierea stadiului curent
|
|
2. Descrierea stadiului propus
|
|
3. Personal şi instruire
|
|
4. Calendar de lucru
|
|
5. Descrierea bunurilor şi echipamentelor
|
|
6. Costuri şi analiza financiară
|
|
Tabelul 1 - Defalcarea costurilor
Descriere
|
BDCE
|
România
|
Autorităţi locale şi/sau alţi
donatori
|
Total (fără
impozite şi
taxe)
|
TVA
|
Alte impozite şi taxe
|
Total (inclusiv
impozite şi
taxe)
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
EUR
|
Pregătirea şi elaborarea subproiectelor
|
|
|
|
|
|
|
|
Valoarea terenului şi clădirii
|
|
|
|
|
|
|
|
Studiu de fezabilitate, proiect tehnic, proces de licitaţie,
permise şi autorizaţii, documentaţie, asistenţă tehnică, impozite şi alte
taxe
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări civile
Lucrări de construcţii, furnizare şi montare echipament tehnic,
lucrări exterioare, conectarea la reţeaua de utilităţi
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionarea de bunuri
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 4B la acord
COSTURI
în EUR (exclusiv impozite şi taxe)
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia copilului
Data.............
Descriere
|
Cheltuieli efectuate
la data
|
din care surse de finanţare
utilizate:
|
Cheltuieli viitoare
|
Costuri totale
|
% cheltuit
|
Comentarii
|
Nr.
|
Subproiect
|
Obiectiv
|
Amplasare
|
BDCE
|
Guvernul
României
(GR)
|
Autorităţi locale (AL)
|
Alţi donatori
|
până la finalizare
|
din care
următoarele
12 luni
|
1
|
2
|
3
|
4 = 1+2
|
5 = 1/4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 1 subproiecte
COSTURI
în EUR (exclusiv impozite şi taxe)
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia
copilului
Data.............
Descriere
|
Cheltuieli
efectuate
la data
|
din care
surse de finanţare utilizate:
|
Cheltuieli
viitoare
|
Costuri
totale
|
% cheltuit
|
Comentarii
|
BDCE
|
Guvernul
României
(GR)
|
Autorităţi
locale (AL)
|
Alţi
donatori
|
până la
finalizare
|
din care
următoarele
12 luni
|
1
|
2
|
3
|
4 = 1+2
|
5 = 1/4
|
A
|
UMP
|
Managementul Proiectului pe toată
perioada implementării
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B
|
COMPONENTA 1: Servicii comunitare
|
Identificare, finanţare şi creare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instruirea personalului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL COMPONENTA 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C
|
COMPONENTA 2: Dezvoltarea resurselor
umane
|
Instruirea personalului
Sistem IT de monitorizare TOTAL
COMPONENTA 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 1 Program
EVALUAREA ACHIZIŢIILOR
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia copilului
Categoria de cheltuieli
|
Metoda de achiziţii
|
|
LD
|
LR
|
Altele
|
NFB
|
1. Lucrări
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
2. Bunuri
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
3. Servicii
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
Tabelul 2A
Abrevieri
LD: Licitaţie deschisă LR: Licitaţie restrânsă NFB:
Nefinanţat de Bancă
EVALUAREA CONTRACTULUI
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia
copilului
Data.............
EXCLUSIV TVA
Descrierea contractului
|
Data
semnării
contractului
|
Incredinţat lui
(numele contractorului)
|
Metoda de achiziţie*)
|
COST
|
Preţ fix (D=da N=Nu)
|
Suma plătită la data de
|
Perioada de implementare
|
Data de recepţie a lucrărilor
|
Modificări/ Comentarii
|
Valuta
|
Suma
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Abrevieri ce se vor utiliza:
LD = Licitaţie deschisă; LR = Licitaţie restrînsă; DC =
Dialog competitiv; N = Negociere; SP = Solicitare de propuneri; CS - Concurs de
soluţii
Tabelul 2B
PROGRAM DE ACTIVITATE
DIAGRAMA*)
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia copilului
Data.....................
DESCRIERE
|
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
REALIZAT
|
COMENTARII
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Infiintarea UMP (selectarea de personal,
instruire, spaţii): şase luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea documentelor tehnice ale
programului (planificarea activităţilor şi a achiziţiilor, Manualul de
Implementare a Proiectului, documente de licitaţie standard, contracte model,
materiale de instruire, ...): trei luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program. de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pregătire pentru selecţia subproiectelor
ce vor fi finanţate (cunoaşterea situaţiei, pregătirea echipelor locale,
adaptarea documentaţiei, lansarea activităţilor): şase luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea subproiectelor de către autorităţile locale: şase
luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selectarea subproiectelor ce vor fi finanţate, inclusiv vizite la faţa locului
şi clarificări, transmiterea listei de subproiecte la BDCE : şase luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea studiilor de fezabilitate
pentru subproiectele selectate: douăsprezece luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aprobarea studiilor de fezabilitate de
către ANPDC: douăsprezece luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transmiterea descrierii de sinteză la BDCE: douăsprezece luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prdgrani de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţionarea terenului (unde este
cazul) pentru subproiecte: douăsprezece luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elaborarea proiectului tehnic detaliat
pentru fiecare subproiect
şi obţinerea autorizaţiilor: cincisprezece luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Licitaţie pentru lucrările civile
aferente subproiectelor, încredinţarea contractelor şi emiterea ordinelor de
mobilizare: douăsprezece luni
|
Original Work Schedule
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revised Work Schedule
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Construcţia lucrărilor civile: treizeci
şi trei de luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selectarea şi instruirea personalului,
organizarea serviciilor (pe parcursul construcţiei lucrărilor civile):
douăzeci şi şapte de luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Demararea selecţiei beneficiarilor (pe parcursul
construcţiei lucrărilor civile): douăzeci şi patru de luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Licitaţia pentru bunuri, încredinţarea
contractelor şi livrarea bunurilor (pe parcursul construcţiei lucrărilor
civile): treizeci de luni
|
Original Work Schedule
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Revised Work Schedule
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dezvoltarea mecanismelor informaţionale
şi de monitorizare: douăzeci de luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monitorizarea funcţionării
subproiectelor: cincisprezece luni
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finalizata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Diagrama este reprodusă în
facsimil.
Tabelul 3 A
PROGRAMUL DE ACTIVITATE PE SUBPROIECTE
DIAGRAMA*)
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru protecţia copilului
Data.....................
DESCRIERE
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
% REALIZAT
|
COMENTARII
|
N°
|
Subproiect
|
Amplasare
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
Program de activitate initial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate iniţial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Program de activitate revizuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Activitate finaliozata
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 3B
*) Diagrama este reprodusă în facsimil.
OBIECTIVE PE SUBPROIECTE
Data.............
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia copilului
Descriere
|
Obiective
anticipate*)
|
Obiective
realizate**)
|
Modificări
Comentarii
|
Beneficiari
|
Personal
|
Beneficiari
|
Personal
|
N°
|
Subproiect
|
Amplasare
|
Servicii
|
Capacitate
max.
|
Specializat
|
Altul
|
Instruire
|
Capacitate
maximă
|
Specializat
|
Altul
|
Instruire
|
Număr
|
Număr
|
Număr
|
%
|
Număr
|
Număr
|
Număr
|
%
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 4A
*) Se va completa înainte de implementarea
subproiectului.
**) Se va completa la finalizarea proiectului.
OBIECTIVELE PROGRAMULUI
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1566 (2006) - Servicii comunitare pentru
protecţia copilului
Obiective anticipate
|
Baza*) (la începutul programului)
|
FINAL**)
(la sfârşitul
programului)
|
Numărul serviciilor comunitare la nivel local (comune,
municipalităţi)
|
|
|
Numărul de copii în dificultate
|
|
|
% de copii în dificultate separaţi de familie
|
|
|
% de copii în dificultate neseparaţi de familie
|
|
|
% de familii în dificultate monitorizate
|
|
|
Număr de personal la nivel local
|
|
|
Număr de instruiri efectuate
|
|
|
% din personalul instruit la nivel local
|
|
|
Tabelul 4B
*) Se va completa înainte de implementarea progamului.
**) Se va completa la finalizarea Proiectului.