Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 787 din 25 iulie 2002

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 575 din  5 august 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 21 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de interne,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Autoritatea teritoriala de ordine publica este organism cu rol consultativ, fara personalitate juridica, care se constituie si functioneaza pe langa Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv pe langa fiecare consiliu judetean, si care isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane si ale prezentului regulament, in scopul asigurarii bunei desfasurari si sporirii eficientei serviciului politienesc din unitatea administrativ-teritoriala in care functioneaza.
    Art. 2
    Autoritatea teritoriala de ordine publica asigura, prin activitatea sa, reprezentarea si promovarea intereselor comunitatii in scopul asigurarii unui climat de siguranta si securitate publica.

    CAP. 2
    Constituirea autoritatii teritoriale de ordine publica

    Art. 3
    Pentru nominalizarea membrilor autoritatii teritoriale de ordine publica, conform componentei prevazute la art. 17 din Legea nr. 218/2002, prefectii desemneaza prin ordin un comitet de organizare, din care fac parte: subprefectul, un viceprimar al municipiului Bucuresti, unul dintre vicepresedintii consiliului judetean, 3 consilieri si un reprezentant al Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv al inspectoratului de politie judetean.
    Art. 4
    In termen de 5 zile de la constituire Comitetul de organizare solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv consiliului judetean, sa desemneze cate 6 consilieri ca membri ai autoritatii teritoriale de ordine publica. O astfel de cerere se adreseaza si primarului general al municipiului Bucuresti, respectiv presedintelui consiliului judetean, pentru a desemna 3 reprezentanti ai comunitatii, precum si Consiliului Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv consiliului inspectoratului de politie judetean, ca organe teritoriale de conducere si control ale Corpului National al Politistilor, pentru a desemna un reprezentant al sau.
    Art. 5
    Subprefectul, seful Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv seful inspectoratului de politie judetean si seful Corpului gardienilor publici al municipiului Bucuresti, respectiv al judetului, sunt membri de drept ai autoritatii teritoriale de ordine publica.
    Art. 6
    In baza nominalizarilor facute conform art. 4 si 5 Comitetul de organizare convoaca membrii autoritatii teritoriale de ordine publica in sedinta de constituire, pentru alegerea presedintelui autoritatii teritoriale de ordine publica, conform art. 17 alin. (4) din Legea nr. 218/2002, si stabilirea componentei comisiilor de lucru prevazute la art. 13.
    Art. 7
    Desemnarea nominala a membrilor autoritatii teritoriale de ordine publica este validata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv de consiliul judetean, conform art. 17 alin. (3) din Legea nr. 218/2002, data de la care Comitetul de organizare se dizolva.
    Art. 8
    Mandatul membrilor autoritatii teritoriale de ordine publica este valabil pana la urmatoarele alegeri locale pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv pentru consiliile judetene, urmand ca dupa alegerile locale sa fie desemnata o alta componenta pentru o perioada de 4 ani.
    Art. 9
    (1) Calitatea de membru al autoritatii teritoriale de ordine publica se pierde in cazul in care titularul nu mai indeplineste functia care a determinat desemnarea sa, iar pentru reprezentantii comunitatii, in situatia in care isi schimba domiciliul in alta unitate administrativ-teritoriala ori ca urmare a revocarii lor.
    (2) Membrii autoritatii teritoriale de ordine publica, care si-au pierdut aceasta calitate in conditiile prevazute la alin. (1) sau ca urmare a decesului ori a altor motive care ii impiedica sa isi indeplineasca in mod corespunzator atributiile conferite de aceasta calitate, vor fi inlocuiti cu alte persoane, desemnate conform art. 4 si 5 si validate in prima sedinta in plen a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului judetean.

    CAP. 3
    Organizarea si functionarea autoritatii teritoriale de ordine publica

    Art. 10
    In vederea realizarii atributiilor prevazute de Legea nr. 218/2002 autoritatea teritoriala de ordine publica isi desfasoara activitatea in plen si in comisii de lucru.
    Art. 11
    Plenul se intruneste trimestrial in sedinta ordinara si ori de cate ori este nevoie in sedinta extraordinara, la convocarea scrisa a presedintelui sau la solicitarea a cel putin 4 membri, adresata presedintelui.
    Art. 12
    Presedintele reprezinta autoritatea teritoriala de ordine publica, avand in principal urmatoarele atributii:
    a) convoaca si conduce sedintele plenului;
    b) coordoneaza activitatea comisiilor de lucru si a secretariatului executiv;
    c) prezinta trimestrial informari asupra eficientei serviciului politienesc in sedintele Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv ale consiliului judetean;
    d) coordoneaza elaborarea raportului anual asupra activitatii politiei.
    Art. 13
    (1) Comisiile de lucru sunt:
    a) Comisia de coordonare, situatii de urgenta si pentru petitii;
    b) Comisia de planificare, stabilire si evaluare a indicatorilor de performanta minimali;
    c) Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanta si drepturile omului.
    (2) Comisiile prevazute la alin. (1) se intrunesc lunar.
    (3) Informarile periodice, planurile de masuri, programele, strategiile de actiune si orice alte documente elaborate de comisiile de lucru, prin care se angajeaza autoritatea teritoriala de ordine publica in relatiile cu tertii, se supun spre adoptare sau, dupa caz, spre aprobare plenului acesteia, care se pronunta in acest sens.
    Art. 14
    (1) Comisia de coordonare, situatii de urgenta si pentru petitii este compusa din 5 membri, dupa cum urmeaza: 2 consilieri, inclusiv presedintele autoritatii, un reprezentant al comunitatii, seful Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv al inspectoratului de politie judetean, si seful Corpului gardienilor publici al municipiului Bucuresti, respectiv al judetului.
    (2) Comisia prevazuta la alin. (1) are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza consultari cu membrii comunitatii locale si cu organizatiile neguvernamentale cu privire la prioritatile sigurantei persoanei si ordinii publice si, pe aceasta baza, intocmeste un plan strategic anual cu caracter de recomandare pentru unitatile de politie;
    b) monitorizeaza activitatile politiei si sesizeaza eventualele deficiente in activitatea acesteia, in vederea luarii operative a masurilor de inlaturare a acestora;
    c) face propuneri pentru solutionarea de catre organele de politie a sesizarilor care ii sunt adresate, referitoare la incalcarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
    d) la propunerea unitatilor de politie sau din proprie initiativa analizeaza activitatea institutiilor investite cu atributii de sprijin al persoanelor aflate in situatii de risc ori cu comportamente inadecvate (bolnavi psihic, minori, liberati din penitenciare, persoane lipsite de mijloace de subzistenta etc.), recomandand acestora luarea unor masuri pentru cresterea eficientei activitatii desfasurate;
    e) intreprinde masuri pentru cointeresarea organizatiilor neguvernamentale in exercitarea actului de prevenire a criminalitatii;
    f) identifica logistica necesara pentru eficientizarea exercitarii serviciului politienesc.
    Art. 15
    (1) Comisia de planificare, stabilire si evaluare a indicatorilor de performanta minimali este compusa din 4 membri, dupa cum urmeaza: 2 consilieri, un reprezentant al comunitatii si subprefectul.
    (2) Comisia prevazuta la alin. (1) are urmatoarele atributii:
    a) participa la elaborarea planului de activitati prevazut la art. 18 lit. a) din Legea nr. 218/2002 si la fixarea indicatorilor de performanta minimali pentru serviciul politienesc;
    b) urmareste indeplinirea indicatorilor de performanta, prezentand periodic informari in acest sens in plenul autoritatii teritoriale de ordine publica;
    c) recomanda initierea unor acte normative in domeniul asigurarii climatului de siguranta publica;
    d) atat la solicitare, cat si din proprie initiativa se deplaseaza la sediile unitatilor de politie si in raport de constatari formuleaza cereri sau recomandari ordonatorilor de credite pentru finantare;
    e) elaboreaza studii de specialitate, lucrari si documentatii in domeniul ordinii publice;
    f) elaboreaza raportul anual asupra eficientei politiei, care va fi prezentat in sedinta consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si care se da publicitatii.
    Art. 16
    (1) Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanta si drepturile omului este compusa din 4 membri, dupa cum urmeaza: 2 consilieri, un reprezentant al comunitatii si reprezentantul Corpului National al Politistilor.
    (2) Comisia prevazuta la alin. (1) are urmatoarele atributii:
    a) primeste sesizari referitoare la incalcarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului si face propuneri pentru solutionarea lor legala de catre unitatile de politie, organizand in acest scop audiente;
    b) monitorizeaza, din punct de vedere al ordinii publice, activitatile cotidiene si face recomandari scrise celor predispusi sa incalce legea, pentru a-si revizui atitudinea (administratori de piete, organizatori de manifestari cultural-artistice si sportive, administratori ai localurilor de alimentatie publica, ai discotecilor, ai cazinourilor etc.);
    c) ia masuri de antrenare a populatiei in activitati de asigurare a ordinii publice si a sigurantei bunurilor persoanei;
    d) recomanda tuturor structurilor cu atributii educative luarea masurilor necesare fata de persoanele predispuse la incalcarea legii.
    Art. 17
    (1) Activitatea autoritatii teritoriale de ordine publica se desfasoara in spatii puse la dispozitie de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si de consiliile judetene, dupa caz.
    (2) In vederea executarii atributiilor sale cu caracter permanent autoritatea teritoriala de ordine publica isi constituie un secretariat executiv format din minimum doua persoane, incadrate pe functii stabilite prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului judetean, prin suplimentarea corespunzatoare a posturilor Biroului de relatii cu publicul din organigrama proprie acestora.
    (3) Secretariatul executiv asigura primirea si trimiterea corespondentei, a petitiilor si sesizarilor cetatenilor, precum si relatia cu presa.
    Art. 18
    (1) Hotararile autoritatii teritoriale de ordine publica sunt adoptate cu majoritate simpla, in cvorum de cel putin 9 membri.
    (2) Autoritatea teritoriala de ordine publica nu are competente in problemele operative ale politiei.
    Art. 19
    Pentru activitatea desfasurata in plen si in comisii membrii autoritatii teritoriale de ordine publica au dreptul la o indemnizatie de sedinta stabilita de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv de consiliile judetene.

    CAP. 4
    Elaborarea planului strategic anual

    Art. 20
    Anual, in cursul lunii decembrie, pe baza concluziilor desprinse in urma consultarii populatiei si a celor rezultate din analiza situatiei operative la nivelul unitatii administrativ-teritoriale, se intocmeste un plan strategic pentru anul urmator, cuprinzand principalele obiective ce trebuie indeplinite de unitatile de politie si indicatorii de performanta minimali.
    Art. 21
    Planul va fi analizat in consiliul de conducere al Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv al inspectoratului de politie judetean, prezentandu-se autoritatii un raport asupra resurselor materiale si umane necesare indeplinirii obiectivelor stabilite, precum si cu privire la modalitatile practice preconizate pentru realizarea indicatorilor de performanta minimali.
    Art. 22
    Cu aceste amendamente planul va fi supus aprobarii plenului autoritatii teritoriale de ordine publica si va fi prezentat in prima sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului judetean, un extras al acestuia fiind dat publicitatii.
    Art. 23
    Planul strategic anual va avea urmatoarele capitole:
    a) obiectivele nationale prioritare, identificate in programul de guvernare si in planul de activitati al Ministerului de Interne si al Politiei Romane;
    b) obiectivele si prioritatile de interes local;
    c) indicatorii de performanta minimali pentru serviciul politienesc;
    d) bugetul si dotarea politiei, cu specificarea alocatiilor bugetare si a nevoilor de suplimentare a acestora din surse extrabugetare.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii

    Art. 24
    Prin exceptare de la dispozitiile art. 4, pana la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 52 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cererea va fi adresata de catre Comitetul de organizare Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv inspectoratului de politie judetean, pentru a desemna un reprezentant al sau, urmand ca acesta sa fie confirmat ulterior de organul teritorial competent al Corpului National al Politistilor.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 787/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 787 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 737 2018
    Bună ziua, aveți un credit rău? Ai nevoie de bani pentru vacanta ta de Craciun? Aveți nevoie de bani pentru a plăti facturile? Este necesar să începeți o afacere nouă? Aveți un proiect neterminat din cauza finanțării insuficiente? Aveți nevoie de bani pentru a investi în orice specialitate care vă va fi de folos? Și nu știi ce să faci. Oferim următoarele împrumuturi: împrumuturi personale, credite pentru afaceri, împrumuturi combinate, împrumuturi pentru studenți, credite de consolidare și multe altele. Vă salutăm pentru o oportunitate de a obține toate tipurile de împrumuturi la o rată foarte accesibilă de 2%. Pentru informații, contactați-ne acum folosind informațiile de mai jos .. Numele companiei: UPSTOX FUNDING Companie de e-mail: upstoxfunding@yahoo.com Text / Apel: (302) 273-5794. Via / WhatsApp: +1 {785} 337-5044
ANONIM a comentat Decretul 11 2018
    Bună ziua spectatorilor Banca dvs. a refuzat împrumutul? Ești într-o mizerie financiară? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o afacere nouă, să plătiți o chirie, să cumpărați o mașină, să vă soluționați datoriile și să aveți mai multe probleme financiare? Vreau doar să știi că tocmai ai văzut locul potrivit pentru a obține un împrumut. Suntem o organizație creștină creată de domnul Philip Morgan pentru a ajuta pe cei care au o problemă financiară? În lista de mai sus, suntem în continuare aici pentru a proteja publicul împotriva fraudei online. Suntem autorizați și înregistrați ca instituții de credit, înregistrați integral și aprobați de către Confederație. Prin urmare, dacă sunteți interesat de un împrumut, nu vă puneți în panică, întrebați și promiteți că veți primi un împrumut atunci când ați finalizat toate procedurile și condițiile pe care le veți adopta imediat. Adresa de e-mail a companiei este gratuită și sigură, în orice moment, contactați-ne prin e-mail: (philipmorganloanservice00@gmail.com) DECLARAȚIA FORMULUI DE DECLARARE Completați și reveniți la EE. UU. Cu detalii. Nume complet: ................. Sex: ............. Țara: ............... Statut: ...................... Numărul de telefon: ............... Adresa adresei: ................... Suma împrumutului: ................... Durata: ........................ Venit lunar: ................. Ocupația: .......................... Ce credeți despre împrumutul de care aveți nevoie? .................. Ați solicitat un împrumut înainte de ....... Cum ne-ai găsit? mail sau publicitate ........ Suntem la dispoziția dumneavoastră
ANONIM a comentat Decretul 510 2017
    Aveți nevoie de împrumuturi de orice fel? Sunteți în orice situație financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Iată o oportunitate de a obține împrumuturile mici și mari pentru a îmbunătăți și a începe afacerea dvs. de orice fel. oferim împrumuturi publicului la o rată a dobânzii foarte redusă de 2%. suntem dinamici, fiabili, eficienți și avem încredere demnă de încredere. Contactați-ne acum pentru împrumuturile pe termen scurt și lung. Contactați-ne acum, pentru mai multe informații și aplicații. Oferim credite personale, credite de consolidare a datoriilor, capital de risc, împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi pentru educație, împrumuturi pentru locuințe sau "împrumuturi pentru orice motiv!". Cu toate acestea, metoda noastră, vă oferă șansa de a preciza cantitatea de împrumut necesară și, de asemenea, durata pe care o puteți permite EMAIL: eaglehomemortgage001@gmail.com Whatsapp: +1 (512) 980-1469 VĂ RĂSPUNSEM ÎNAINTE DE CORESPONDENȚĂ ȘI RĂSPUNDERE ÎN CONFORMITATE. Salutari, Doamna Lola Daniel EMAIL: eaglehomemortgage001@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 493 2018
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )
ANONIM a comentat Decretul 493 2018
     Are You A Business Man Or Woman? Are You In Any Financial Mess Or Do You Need Funds To Start Up Your Own Business? Do You Need A Loan To Start A Nice Small Scale And Medium Business? Do You Have A Low Credit Score And You Are Finding It Hard To Obtain Capital Loan From Local Banks And Other Financial Institutes?. - Intermediaries / Consultants / Brokers Are Welcome To Bring Their Clients And Are 100% Protected. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: CYSCredits@Post.com ( CYSCredits@Asia.com )
ANONIM a comentat Decretul 493 2018
     Are You A Business Man Or Woman? Are You In Any Financial Mess Or Do You Need Funds To Start Up Your Own Business? Do You Need A Loan To Start A Nice Small Scale And Medium Business? Do You Have A Low Credit Score And You Are Finding It Hard To Obtain Capital Loan From Local Banks And Other Financial Institutes?. - Intermediaries / Consultants / Brokers Are Welcome To Bring Their Clients And Are 100% Protected. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: CYSCredits@Post.com ( CYSCredits@Asia.com )
ANONIM a comentat Hotărârea 59 2018
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com ) We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )
ANONIM a comentat Hotărârea 59 2018
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com ) We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )
ANONIM a comentat Hotărârea 59 2018
    Do You Need A Loan To Consolidate Your Debt At 1.0%? Or A Personal Loans * Business Loans etc. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com ) We Offers Financial Consulting To Client, Companies Seeking Debt / Loan Financing And Seeking For Working Capital To Start A New Business Or To Expand Existing Business. Interested Parties Should Contact Us For More Information Through Via E-mail: SuiteCapitals@gmail.com ( SuiteCapitals@post.com )
ANONIM a comentat Decretul 510 2017
    Buna tuturor, Sunt un creditor privat, ofer un împrumut la 2% aceasta este o companie legitimă cu onoare și diferență suntem gata să vă ajutăm în orice problemă financiară pe care o oferiți noi oferim toate tipurile de împrumut, deci dacă sunteți interesat de această ofertă de împrumut contactați-ne prin e-mail: (anggadiman1@gmail.com) Furnizați, de asemenea, detaliile următoare pentru a putea continua imediat cu împrumutul. Nume: Suma necesară: Durata: un țară: Scopul împrumutului: Venit lunar: Numar de telefon: Contactați-ne cu detaliile de mai sus pe adresa noastră de email: anggadiman1@gmail.com Vă privește cu toții.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 787/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu