Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.775 din 19.10.2016

privind organizarea şi funcţionarea structurii responsabile cu derularea procedurilor de soluţionare alternativă a litigiilor din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 857 din 27 octombrie 2016



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 19 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi şi al art. 5 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1În cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se organizează şi funcţionează structura responsabilă cu derularea procedurilor de soluţionare alternativă a litigiilor, în vederea îndeplinirii responsabilităţilor prevăzute la art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi. Articolul 2Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor asigură derularea procedurilor de soluţionare alternativă a litigiilor prin Direcţia de soluţionare alternativă a litigiilor, structură fără personalitate juridică, denumită în continuare Direcţia SAL. Articolul 3(1) Direcţia SAL este o structură imparţială, ce îşi desfăşoară activitatea independent de activităţile de supraveghere şi control al pieţei.(2) Conducerea Direcţiei SAL este asigurată de un director, numit în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, în subordinea directă a secretarului general.(3) Instrumentarea procedurilor de soluţionare alternativă a litigiilor din cadrul Direcţiei SAL este asigurată de consilieri.(4) Personalul Direcţiei SAL are statut de personal contractual.(5) Direcţia SAL este sprijinită în activitatea sa de un secretariat. Articolul 4Consilierii Direcţiei SAL îşi desfăşoară activitatea în cadrul aparatului central al Direcţiei SAL şi, după caz, al structurilor subordonate. Articolul 5Structura organizatorică detaliată a Direcţiei SAL, statul de funcţii, precum şi fişele de post se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Articolul 6(1) Direcţia SAL este competentă să soluţioneze alternativ litigii naţionale şi transfrontaliere, inclusiv litigiile reglementate de Regulamentul (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2.006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind SOL în materie de consum), izvorâte din contractele de vânzări sau din contractele de prestări de servicii, în sectoarele de activitate în care Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este competentă.(2) În calitate de autoritate complementară, potrivit prevederilor art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015, Direcţia SAL este competentă să soluţioneze alternativ litigii în toate sectoarele de activitate ce intră în domeniul de aplicare al acesteia. Articolul 7Direcţia SAL are următoarele atribuţii principale: a)pune la dispoziţia persoanelor interesate informaţiile referitoare la procedurile SAL prin intermediul site-ului sau pe un suport durabil, la cererea părţilor; b)permite consumatorilor prezentarea reclamaţiei şi a documentelor justificative online, precum şi în scris, pe suport hârtie sau, după caz, pe alt suport durabil, în limba română sau engleză; c)facilitează părţilor schimbul de informaţii şi înscrisuri în legătură cu litigiul prin mijloace electronice sau prin poştă, după caz; d)cooperează cu alte entităţi SAL în vederea soluţionării alternative a litigiilor transfrontaliere; e)efectuează schimburi periodice de bune practici cu alte entităţi SAL, în ceea ce priveşte soluţionarea alternativă a litigiilor transfrontaliere şi a celor naţionale; f)cooperează cu autorităţile naţionale însărcinate cu supravegherea respectării legislaţiei privind protecţia consumatorilor; g)transmite autorităţii competente orice informaţii solicitate; h)întocmeşte anual un raport de activitate pe care îl publică pe site, prin orice alte mijloace pe care le consideră adecvate sau pe un suport durabil, la cerere; i)asistă părţile, la cerere, în alegerea procedurii SAL. Articolul 8(1) Directorul Direcţiei SAL trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a)să nu intervină în soluţionarea alternativă a niciunui litigiu aflat în responsabilitatea consilierilor; b)să nu accepte niciun fel de instrucţiuni din partea niciunei persoane fizice sau juridice cu privire la litigiile aflate în soluţionarea Direcţiei SAL; c)să dispună de o bună înţelegere a legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor; d)să comunice şefului ierarhic superior, fără întârziere, orice circumstanţă care îi poate afecta sau poate fi considerată ca afectându-i activitatea. (2) Principalele atribuţii ale directorului Direcţiei SAL sunt:a)reprezintă Direcţia SAL în relaţia cu terţii; b)întocmeşte, cu sprijinul secretariatului Direcţiei SAL, rapoartele anuale privind litigiile naţionale şi litigiile transfrontaliere primite de Direcţia SAL; c)solicită publicarea rapoartelor anuale pe site şi prin orice alte mijloace pe care le consideră adecvate şi, la cerere, pe suport durabil; d)întocmeşte rapoarte şi informează periodic conducerea ierarhic superioară cu privire la activitatea desfăşurată; e)întocmeşte, cu sprijinul secretariatului Direcţiei SAL, şi transmite autorităţii competente informaţiile solicitate de aceasta; f)activitatea este desfăşurată independent de activităţile de supravegherea pieţei; g)asigură procurarea de documentaţie străină, reglementări, jurisprudenţă şi doctrină referitoare la soluţionarea alternativă a litigiilor, în vederea sprijinirii formării profesionale a consilierilor; h)organizează dezbateri referitoare la problemele deosebite întâlnite de consilierii Direcţiei SAL în cursul soluţionării alternative a litigiilor şi emite opinii. (3) Prin fişa postului se pot stabili, după caz, şi alte atribuţii, conform reglementărilor legale aplicabile în domeniu. Articolul 9(1) Poate instrumenta proceduri de soluţionare alternativă a litigiilor persoana fizică prevăzută la art. 3 alin. (3), care îndeplineşte următoarele condiţii:a)are capacitate de exerciţiu; b)este cetăţean român; c)are studii superioare juridice sau economice recunoscute; d)dovedeşte o bună înţelegere şi cunoaştere a legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor. (2) Principalele atribuţii ale consilierilor Direcţiei SAL sunt:a)asistă părţile, la cerere, în alegerea procedurii SAL; b)analizează reclamaţiile consumatorilor şi se pronunţă cu privire la acceptarea sau refuzul instrumentării litigiului; c)soluţionează reclamaţiile consumatorilor conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 şi regulilor de procedură; d)îl informează pe directorul Direcţiei SAL cu privire la problemele deosebite ivite în cursul soluţionării alternative a litigiilor.
(3) Consilierii Direcţiei SAL îl informează fără întârziere pe directorul Direcţiei SAL cu privire la orice eveniment care le poate afecta ori poate fi considerat ca afectându-le independenţa şi imparţialitatea sau care poate da naştere unui conflict de interese cu oricare dintre părţile litigiului pe care trebuie să îl soluţioneze alternativ.
Articolul 10Examinarea şi soluţionarea litigiilor cu care a fost sesizată Direcţia SAL se realizează, după caz, de unul sau mai mulţi consilieri ai Direcţiei SAL, în funcţie de complexitatea cazului, potrivit dispoziţiei directorului Direcţiei SAL. Articolul 11Principalele atribuţii ale secretariatului Direcţiei SAL sunt: a)primirea, înregistrarea şi arhivarea reclamaţiilor consumatorilor; b)accesarea platformei de soluţionare online a litigiilor în vederea verificării reclamaţiilor primite şi a înregistrării acestora; c)întocmirea registrului de evidenţă care să cuprindă date referitoare la primirea, instrumentarea şi soluţionarea reclamaţiilor; d)actualizarea informaţiilor de pe site; e)întocmirea rapoartelor anuale. Articolul 12(1) Salarizarea personalului Direcţiei SAL se face în conformitate cu reglementările în vigoare aplicabile personalului contractual plătit din fonduri publice.(2) Angajarea personalului se face pe bază de concurs, în condiţiile legii. Articolul 13Direcţia SAL se asigură că prelucrarea datelor cu caracter personal este în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu Ordinul Avocatului Poporului nr. 75/2002 privind stabilirea unor măsuri şi proceduri specifice care să asigure un nivel satisfăcător de protecţie a drepturilor persoanelor ale căror date cu caracter personal fac obiectul prelucrărilor. Articolul 14Hotărârea Guvernului nr. 700/2012 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 18 iulie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 3 alineatul (1), după litera ii) se introduc două noi litere , literele jj) şi kk), cu următorul cuprins: jj) realizează, prin Direcţia de soluţionare alternativă a litigiilor, denumită în continuare Direcţia SAL, soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, atât la nivel naţional, cât şi transfrontalier, potrivit legislaţiei speciale; kk) asigură, împreună cu alte instituţii, aplicarea Legii nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice, cu modificările ulterioare. 2. La articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins: (31) În cadrul Autorităţii îşi desfăşoară activitatea, potrivit Regulamentului (UE) nr. 254/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 februarie 2014 privind un program multianual privind protecţia consumatorilor pentru perioada 2014-2020 şi de abrogare a Deciziei nr. 1.926/2006/CE, Centrul European al Consumatorilor România (ECC România), unitate fără personalitate juridică. 3. La articolul 6, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) Numărul maxim de posturi aprobat este de 642, exclusiv demnitarii, din care pentru aparatul central 131, inclusiv 25 de posturi pentru Direcţia SAL şi 6 posturi pentru activitatea Centrului European al Consumatorilor România (ECC România), iar pentru comisariatele regionale pentru protecţia consumatorilor 511. 4. La articolul 7, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:(7) Activitatea Centrului European al Consumatorilor România (ECC România) este desfăşurată de o structură formată din 6 posturi de personal contractual, în cadrul Autorităţii. 5. La articolul 12, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 12(1) Autoritatea are în dotare 108 autoturisme operative pentru supraveghere, control şi investigaţii; 6. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins: Articolul 121 (1) Personalul necesar desfăşurării activităţii derulate de Centrul European al Consumatorilor România (ECC România) este angajat pe bază de concurs, în condiţiile legii şi este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului contractual plătit din fonduri publice.(2) Statele de funcţii, angajarea şi atribuţiile personalului, precum şi modul de organizare şi funcţionare a structurii se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autorităţii, potrivit actelor normative în vigoare. 7. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre. Articolul 15 Prevederile art. 14 pct. 2 intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2018.PRIM-MINISTRUDACIAN JULIEN CIOLOŞContrasemneazăViceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri,Costin Grigore Borcp. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,Răzvan FlorescuMinistrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,Dragoş-Nicolae PîslaruMinistrul finanţelor publice,Anca Dana DraguANEXĂ^1)1) Anexa este reprodusă în facsimil.(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 700/2012) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 775/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 775 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 775/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu