Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.77 din 06.03.2013

privind aprobarea Actului adiţional nr. 1 pe anul 2013 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 140 din 18 martie 2013



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICSe aprobă Actul adiţional nr. 1 pe anul 2013 la Contractul de activitate al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea
ANEXĂACTUL ADIŢIONAL NR. 1 PE ANUL 2013 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Părţile contractante Prezentul act adiţional la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, denumit în continuare Contract de activitate a C.F.R. - S.A., se încheie între Ministerul Transporturilor, în numele statului, şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., administratorul infrastructurii feroviare publice din România, denumită în continuare C.F.R. - S.A., în concordanţă cu prevederile art. 37 şi 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 19 din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015. Articolul 2Obiectul şi durata actului adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A. Prezentul act adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A. se încheie pentru anul 2013. Capitolul IIObligaţiile specifice ale părţilor pe anul 2013 Articolul 3Obligaţii specifice ale C.F.R. - S.A. pe anul 2013(1) În conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, conform legii, C.F.R. - S.A. va asigura desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.(2) C.F.R. - S.A. va executa lucrări în conformitate cu programele de investiţii, de reabilitare şi reparaţii, în limita alocaţiilor bugetare acordate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor.(3) C.F.R. - S.A., prin programul de întreţinere, reparaţii şi modernizări în anul 2013, va diminua numărul de zone şi numărul de kilometri cu restricţii de viteză, precum şi de puncte periculoase de pe infrastructura feroviară publică şi va contribui la creşterea vitezei existente, în limita alocaţiilor bugetare alocate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor.(4) Prin aplicarea programelor de menţinere şi/sau creştere a parametrilor tehnici şi de exploatare optimă a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. va acţiona în sensul cointeresării operatorilor feroviari de creşterea cerinţelor pieţei de transport feroviar prin:a)eficientizarea transportului feroviar prin aplicarea unei tarifări, tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice şi alte servicii, echitabile şi stimulatoare; b)abordarea unor soluţii tehnice în transportul feroviar compatibile/corelate cu cele din Uniunea Europeană, corespunzătoare programelor prioritare aprobate anual prin acte adiţionale. (5) C.F.R. - S.A. va raporta trimestrial la Ministerul Transporturilor gradul de îndeplinire a programului de investiţii, reabilitare şi reparaţii, precum şi gradul de îndeplinire a programului de întreţinere, reparaţii şi modernizări, în conformitate cu fondurile primite cu această destinaţie de la bugetul de stat.(6) C.F.R. - S.A. va urmări, va certifica şi va transmite spre avizare lunar Ministerului Transporturilor modul de îndeplinire de către operatorii de transport feroviar de călători a pachetului minim social care face obiectul contractelor de servicii publice. Articolul 4Obligaţii specifice ale Ministerului Transporturilor pe anul 2013(1) Ministerul Transporturilor va susţine includerea în bugetul său, în fiecare an, a sumelor necesare pentru execuţia reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia.(2) Ministerul Transporturilor va susţine, în fiecare an, continuarea investiţiilor la infrastructura feroviară publică, inclusiv a celor aflate în curs de realizare, acordându-se prioritate modernizării traseelor coridoarelor europene de transport feroviar, prin includerea în bugetul său a sumelor necesare finanţării acestora. Capitolul IIICondiţiile specifice de funcţionare a infrastructurii feroviare pe anul 2013 Articolul 5Parametrii de performanţă ai infrastructurii feroviare publice pe anul 2013(1) Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2013, necesare pentru menţinerea stării tehnice la parametrii tehnici proiectaţi şi în concordanţă cu normativele privind uzura elementelor componente ale infrastructurii feroviare publice şi intensitatea traficului feroviar, sunt prevăzute în anexa nr. 1.(2) Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2013 sunt prevăzuţi în anexa nr. 2.(3) Pe perioada de valabilitate a prezentului act adiţional, C.F.R. - S.A. va asigura alocarea capacităţilor de infrastructură în limita capacităţilor de circulaţie existente pe infrastructura feroviară publică pentru transportul feroviar de călători şi marfă la nivelul cerinţelor pieţei de transport.(4) Prin programul pe anul 2013, de întreţinere şi reparaţii curente, C.F.R. - S.A. va menţine infrastructura feroviară de pe traseele coridoarelor europene la parametrii realizaţi prin modernizare.(5) Pentru realizarea prevederilor alin. (4), C.F.R. - S.A. va aplica numai proceduri de întreţinere care să menţină linia la nivelul parametrilor proiectaţi şi realizaţi prin modernizarea liniei.(6) C.F.R. - S.A. va derula, în limita resurselor financiare alocate, programe de reabilitare şi modernizare a Coridorului IV în anul 2013, prin care viteza maximă pe calea ferată aflată pe traseul coridoarelor transeuropene să ajungă la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă. Articolul 6Fonduri alocate pentru funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2013(1) Ministerul Transporturilor va aloca prin bugetul său anual, în limita sumelor aprobate în bugetul său cu această destinaţie, pe perioada valabilităţii Contractului de activitate a C.F.R. - S.A., sumele de la bugetul de stat şi din credite externe necesare pentru asigurarea reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia, care, pentru anul 2013, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. A din anexa nr. 1.(2) C.F.R. - S.A. îşi va asigura, conform prevederilor art. 22 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, venituri proprii care să acopere costul lucrărilor de reparaţii la infrastructura feroviară privată, cu precădere la elementele infrastructurii feroviare private care concură la siguranţa circulaţiei trenurilor, care, pentru anul 2013, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. B din anexa nr. 1. Capitolul IVProgramele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2013 Articolul 7Corelarea programelor prioritare pe anul 2013 Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice se stabilesc conform prevederilor Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicată, şi în concordanţă cu prevederile privind domeniul feroviar din Programul de guvernare 2013-2016, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Parlamentului României nr. 45/2012 pentru acordarea încrederii Guvernului. Articolul 8Lista programelor prioritare pe anul 2013(1) Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2013 sunt prevăzute în tabelul nr. 1.Tabelul nr. 1

Nr. crt. Denumirea programului prioritar
1 Programul de modernizare şi reabilitare a liniilor de cale ferată
2 Program de modernizare a staţiilor de cale ferată
3 Program de creştere a siguranţei în transportul pe calea ferată şi îmbunătăţirea conducerii traficului
4 Program pentru electrificarea liniilor de cale ferată şi îmbunătăţirea cadrului de furnizare şi gestiune a energiei electrice
5 Program de modernizare şi dezvoltare a informaticii feroviare
6 Program de promovare a transportului intermodal
7 Program de creştere a calităţii serviciilor de transport pe calea ferată şi a serviciilor conexe şi de asigurare a protecţiei mediului înconjurător
8 Programe pentru îmbunătăţirea activităţii de mentenanţă şi de reabilitare a elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametri operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar
9 Program de realizare linii noi
10 Program de asistenţă tehnică pentru promovarea, pregătirea şi execuţia lucrărilor de reabilitare, modernizare si mentenanţă ale infrastructurii feroviare
11 Program de modernizare a sistemului financiar-contabil

(2) Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale C.F.R. - S.A. pentru anul 2013, care în prezent sunt în stadiul de execuţie sau de pregătire, este prevăzută la pct. 3.1.1 din anexa nr. 3.(3) Lista proiectelor şi obiectivelor de investiţii ale C.F.R. - S.A. şi repartizarea creditelor bugetare aprobate înscrise în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe anul 2013 sunt prevăzute la pct. 3.1 din anexa nr. 3.(4) Situaţia contractelor de finanţare şi a cererilor de finanţare depuse, aferente Programului operaţional sectorial Transporturi 2007-2013, şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2013 sunt prevăzute la pct. 3.2 din anexa nr. 3. Capitolul VTariful de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern Articolul 9Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare(1) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, se aplică pentru accesul pe infrastructura feroviară publică conform art. 12 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare.(2) C.F.R. - S.A. stabileşte TUI conform metodologiei de tarifare a infrastructurii feroviare, aplicând valorile elementelor tarifare de bază pentru calculul TUI care sunt prezentate în documentul de referinţă al reţelei CFR, prevăzut la art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Metodologia de tarifare a infrastructurii feroviare este prevăzută în anexa nr. 4.(4) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie încadrate pe clase de linii este prevăzută în anexa nr. 5.(5) În scopul atragerii de trafic feroviar de tranzit sau noi fluxuri de trafic feroviar şi al administrării infrastructurii feroviare pe principii comerciale, C.F.R. - S.A. poate aplica valori reduse ale TUI, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 10Aplicarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare publice(1) Tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare sunt nediscriminatorii pentru toţi operatorii de transport feroviar.(2) Se interzice C.F.R. - S.A. să presteze servicii în pierdere, practicând tarife necomerciale care să conducă la eforturi financiare suplimentare ale statului în susţinerea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia.(3) Plăţile operatorilor feroviari către C.F.R. - S.A. se vor efectua conform contractelor de acces pe infrastructura feroviară. Pentru întârzieri la plata TUI, C.F.R. - S.A. poate proceda la suspendarea, temporară, a accesului operatorului în cauză la infrastructura feroviară, conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.(4) Contractele de acces pe infrastructura feroviară vor conţine clauze penalizatoare privind producerea de întârzieri în circulaţia trenurilor, precum şi referitor la nerespectarea altor angajamente contractuale de către părţile contractante. Capitolul VIAlte dispoziţii Articolul 11Tarife pentru activităţi conexe(1) Lista completă a denumirii tarifelor ce pot fi percepute de C.F.R. - S.A. de la operatorii de transport feroviar sau de la alţi operatori economici pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar este prevăzută în anexa nr. 7.(2) Nivelul tarifelor prevăzute la alin. (1) se aprobă conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii. Articolul 12Tarif pentru circulaţia trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate(1) Tariful de conducere operativă a circulaţiei trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate, pe anul 2013, prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 643/2011 pentru aprobarea Condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. a unor părţi ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi gestionarea acestora, are următoarele valori fără TVA:a)pentru trenurile de călători: 2,85 lei tren-staţie; b)pentru trenurile de marfă: 4,53 lei tren-staţie. (2) Tariful prevăzut la alin. (1) se aplică pentru punctele de secţionare prevăzute cu impiegaţi de mişcare şi/sau revizori de ace (acari). Articolul 13Pachetul minim social(1) Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2013 care face obiectul contractelor de servicii publice este prevăzută în anexa nr. 6.(2) În scopul adaptării la cerinţele concrete de piaţă ale serviciului public social de transport feroviar de călători, operatorii de transport feroviar pot face modificări în lista prevăzută la alin. (1), cu respectarea instrucţiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulaţie cu avizul C.F.R. - S.A. şi cu acordul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(3) În cazul închirierii, în condiţiile legii, a secţiilor feroviare neinteroperabile de circulaţie, pachetul minim social aferent acestor secţii va fi preluat de operatorul de transport feroviar implicat, cu plata corespunzătoare a compensaţiei de la bugetul de stat, conform prevederilor legale în vigoare. Articolul 14Restul clauzelor contractuale rămân neschimbate, valabile şi executabile conform înţelesului lor iniţial, stabilit de către părţi. Articolul 15Alte prevederi Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul act adiţional. MINISTERUL TRANSPORTURILOR Relu Fenechiu, ministru COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „C.F.R.“ - S.A. Dimitris Sophocleous, director general ANEXA Nr. 1la actul adiţional 1. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică pe anul 2013 1.1. Alocaţiile pentru lucrările de reparaţii la infrastructura feroviară publică în anul 2013 conform limitelor strategiei fiscal bugetare comunicate la 3 ianuarie 2013: 1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate investiţiilor - Reparaţii capitale“:

Nr. crt. U.M. TOTAL Din care
Credit extern Buget stat/ Componenta locală
0 1 2 3 = 4 + 5 4 5
1 Alocaţie 2013 mii lei cu TVA 79.346 - 79.346

1.1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate la Reparaţii curente“ prevăzute în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor:

Nr. crt. U.M. TOTAL Din care
Credit extern Buget stat/ Componenta locală
0 1 2 3 = 4 + 5 4 5
1 Alocaţie 2013 mii lei cu TVA 78.000 - 78.000

1.1.2. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică finanţate de la bugetul de stat în anul 2013:

Nr. crt. Obiectivul U.M. Fizic Valoric (mii lei cu TVA)
0 1 2 3 4
1 Linii km 24,717 28.682
2 Poduri/podeţe/viaducte buc. 7 22.248
3 Terasamente zone 3 11.917
4 Tuneluri buc. 2 4.000
5 Instalaţii SCB + IFTE + LES buc. 3 5.899
6 Treceri la nivel buc. 3 3.400
7 Manipulări materiale în baze - - 1.700
8 Proiectare lucrări (expertize, documentaţii de avizare a lucrărilor de intervenţii, proiecte tehnice) - - 1.500
T O T A L - - 79.346

1.1.3. Principalele lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară publică finanţate de la bugetul de stat în anul 2013:

Nr. crt. Obiectivul U.M. Fizic Valoric (mii lei cu TVA)
0 1 2 3 4
1 Linii - materiale - - 17.139
2 Linii - lucrări - 0 34.861
3 Instalaţii SCB + IFTE - - 26.000
T O T A L 78.000

1.2. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară necesare în anul 2013:

Nr. crt. Obiectivul U.M. Cantitatea Valoric (mii lei cu TVA)
TOTAL INFRASTRUCTURA FEROVIARĂ - - 815.490
A. Reparaţii la infrastructura feroviară publică - Total, din care: - 750.000
1 Linii km 150 550.000
2 Poduri buc. 14 55.710
3 Terasamente zone 12 32.013
4 Tuneluri buc. 10 35.929
5 Instalaţii SCB+IFTE buc. 17 53.384
6 Peroane staţii 5 12.428
7 Treceri la nivel buc. 10 10.536
B. Reparaţii la infrastructura feroviară privată - Total, din care: - - 65.490
1 Clădiri buc. 59 43.402
2 Maşini grele de cale buc. 18 16.200
3 Linii ce deservesc U.M. km 12,804 5.888

1.3. Reducerea restricţiilor de viteză şi a punctelor periculoase şi creşterea vitezelor Ve şi Vpi în funcţie de lucrările ce se execută din fondurile alocate anual infrastructurii feroviare publice 1. În prezent, raportul dintre viteza existentă (Ve) şi viteza proiectată iniţial (Vpi) este:

Ve/Vpi = 0,825

, unde: Ve = viteza asigurată (existentă) = definită ca viteza maximă de circulaţie actuală (afectată de restricţii de viteză);

Vpi = viteza proiectată iniţial (maximă de circulaţie) = definită ca viteza maximă admisă de linie (afectată de limitări de viteză constructive).Pentru menţinerea raportului Ve/Vpi la acest nivel este necesară alocarea resursei financiare x, compusă din:

x1 = întreţinere linii 706.813.583 lei
x2 = întreţinere instalaţii 225.000.000 lei
x3 = reparaţii capitale linii şi instalaţii 263.101.000 lei
TOTAL x = x1 + x2 + x3 = 1.194.914.583 lei

2. Pentru ameliorarea raportului Ve/Vpi la valoarea 1,0 este necesară alocarea resursei financiare (x+y). Resursa y, pentru ridicarea restricţiilor de viteză şi eliminarea punctelor periculoase, este compusă din:

y1 = alte cheltuieli de investiţii - reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică
pentru recuperarea restanţelor 750.000.000 lei
y2 = refacere linii şi instalaţii afectate de calamităţi (BDCE) 0 lei
y3 = reabilitare poduri şi tuneluri 721.927.601 lei
TOTAL y = y1 + y2 + y3 = 1.471.927.601 lei

3. Pentru creşterea raportului: Ve/Vpi la valoarea 1,0 este necesară alocarea resursei financiare (x+y+z), în care z este compus din:

- fonduri pentru modernizări prin investiţii pentru V = 160 km/h: 9.812.736.555 lei

ANEXA Nr. 2la actul adiţional Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2013

Indicator U.M. Prevederi 2013
1.0. Infrastructura feroviară
Reţea (lungimea reţelei) km x linii 10.637
Lungimea desfăşurată a liniilor km x linii 20.229,40
Staţii şi halte de mişcare număr 930
2.0. Personal
Total personal număr 23.500
3.0. Tren-km
3.1. Călători mil. tren x km 56,50**)
3.2. Marfă mil. tren x km 23,28
Total mil. tren x km 79,78
4.0. Indicatori privind performanţele activităţii
4.1. Viteza medie de circulaţie pe reţeaua feroviară
proiectată iniţial km/h 82,70
asigurată km/h 69,10
4.2. Regularitatea
marfă minute întârziere 100 tren x km 1,6*)
călători minute întârziere 100 tren x km 1,9*)
4.3. Productivitatea tren convenţional x km/salariat 4150

*) Acest parametru poate fi influenţat de consecinţele perturbărilor datorate calamităţilor naturale şi lucrărilor ce se execută pentru reabilitarea Coridorului IV paneuropean. **) Acest parametru poate fi influenţat de pachetul minim social aprobat. ANEXA Nr. 3la actul adiţional 3.1. Lista privind creditele bugetare în perioada 2012-2015 pentru proiectele şi obiectivele de investiţii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R. - S.A.“ mii lei

Nr. crt. Denumire indicator Execuţie preliminat 31.12.2012 Propuneri 2013 Limite 2014 Limite 2015
0 1 5 7 9 11
TOTAL CHELTUIELI ( I + II +III) 2.551.871 4.038.373 7.103.550 4.675.760
I BUGET DE STAT 2.551.871 4.037.873 7.103.550 4.675.760
Cheltuieli curente 2.463.240 3.942.593 7.006.787 4.577.005
Titlul II. Bunuri şi servicii 0 0 0 0
- Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor 0 0 0 0
- Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe 0 0 0 0
1 - Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) 0 0 0 0
Titlul III. Dobânzi 33.554 33.565 28.594 23.467
- Dobânzi aferente datoriei publice externe 33.554 33.565 28.594 23.467
- Dobânzi aferente creditelor externe contractate de ordonatorii de credite 33.554 33.565 28.594 23.467
1 - Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa (Împrumut JBIC ROM-P3/2001) 20.163 20.005 18.833 17.757
2 - Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) 627 868 797 730
3 - Proiecte de reabilitare cale ferată (Împrumut BIRD 3976/1993) 12.764 12.692 8.964 4.980
Transferuri între unităţi ale administraţiei publice 850.000 850.000 853.457 866.986
- Transferuri curente 850.000 850.000 853.457 866.986
- Întreţinerea infrastructurii feroviare 850.000 850.000 853.457 866.986
Titlul VII. Alte transferuri 463.244 442.041 231.725 304.872
- Transferuri interne 463.244 442.041 231.725 304.872
- Programe cu finanţare rambursabilă 0 0 0 0
1 - Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) 0 0 0 0
- Programe Phare şi alte programe cu finanţare nerambursabilă 0 0 0 0
- Programe ISPA 0 0 0 0
- cheltuieli neeligibile 0 0 0 0
- cheltuieli eligibile 0 0 0 0
- Investiţii ale operatorilor economici cu capital de stat, din care: 131.234 144.241 148.513 220.341
A Obiective de investiţii în continuare 91.035 57.395 67.827 111.763
1 Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv Dispecerat pentru coordonarea activităţii de exploatare în Complexul CF Galaţi 8.775 10.000 15.000 45.000
3 Modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene 0 0 0 0
4 Linie nouă CF Vâlcele - Râmnicu Vâlcea 34.000 19.983 10.019 66.763
5 Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa 48.260 27.412 42.808 0
0 1 5 7 9 11
7 Reconstrucţie pod Gura Lotrului km 325+704, linia Piatra Olt-Podul Olt 0 0 0 0
C Alte cheltuieli de investiţii, din care: 54.141 86.846 80.686 108.578
b) Dotări independente 1.674 0 0 0
c) Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi altor studii 2.067 7.500 1.500 2.000
e) Consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor (reparaţii capitale) 50.400 79.346 79.186 106.578
- Cheltuieli neeligibile ISPA 287.189 219.800 0 0
1 - ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - „Reabilitarea secţiunii Băneasa-Feteşti, de pe linia CF Bucureşti-Constanţa“ 139.661 144.604 0 0
3 - ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - „Reabilitarea secţiunii Câmpina-Predeal de pe linia de CF Bucureşti-Braşov“ 118.904 40.000 0 0
4 - ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de coeziune“ 28.624 35.000 0 0
5 - ISPA 2004/RO/16/P/PT/009 - „Construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la cel de-al doilea pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin“ 0 110 0 0
6 - ISPA 2005/RO/16/P/PT/002 - „Reconstrucţia infrastructurii feroviare afectate de inundaţiile din judeţele Vrancea, Bacău şi Giurgiu“ 0 86 0 0
- Reparaţii curente la infrastructura feroviară publică 44.821 78.000 83.212 84.531
Titlul VIII. Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare 1.064.546 2.567.839 5.893.011 3.381.680
- Programe din FEDR 128.448 617.103 819.981 727.867
1 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Constanţa 0 11.032 1.856 0
2 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Timişoara 5.199 17.981 18.004 7.847
3 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Braşov 10.737 19.649 17.278 4.273
4 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Iaşi 160 14.902 20.123 17.591
5 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Cluj 128 41.478 54.244 47.400
6 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Galaţi 0 10.000 51.050 88.720
7 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Bucureşti 0 25.953 34.434 35.518
8 Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de cale ferată - Regionala CF Craiova 132 10.000 88.510 0
9 Proiect nou - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu, între staţiile CF Vidra şi Grădiştea 0 6.261 720 311.831
10 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Slatina, Râmnicu Vâlcea şi Reşiţa Sud 8.725 24.733 66.710 0
11 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Bistriţa, Zalău 19.610 57.543 47.761 0
0 1 5 7 9 11
12 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Giurgiu Oraş, Slobozia Veche şi Călăraşi Sud 19.438 43.751 32.104 0
13 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Botoşani, Piatra-Neamţ, Vaslui şi Brăila 38.765 63.245 48.642 0
14 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Sf. Gheorghe, Târgu Mureş 9.733 50.151 58.182 0
15 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţia CF Piteşti 15.820 28.867 37.586 0
16 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţia CF Alexandria 0 390 0 12.482
17 Reabilitarea staţiilor CF Baia Mare şi Satu Mare 0 200 200 26.285
18 Reabilitarea staţiei CF Miercurea-Ciuc 0 200 200 4.644
19 Reabilitarea staţiei CF Târgu Jiu 0 200 200 9.598
20 Reabilitarea staţiei CF Târgovişte 0 200 200 15.447
21 Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată 0 18.802 5.000 83.923
22 Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj 0 20.567 62.651 0
23 Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud 1 28.861 91.495 55.104
24 Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse 0 13.899 48.374 6.706
25 Terminale intermodale: Centru Intermodal Regional de Transport Marfă în zona Iaşi 0 93.259 4 0
26 Centralizare electronică în staţia CF Videle 0 14.979 34.453 498
- Programe din FC 936.098 1.944.233 5.068.175 2.650.839
1 Proiect-pilot operaţional pentru un sistem ETSC/ERTMS nivelul 2 65.321 96.257 40.800 68.951
2 Reabilitarea liniei c. f. Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul 1: Frontieră-Curtici-Arad-km 614 270.439 413.414 880.102 0
3 Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Coşlariu-Simeria 142.648 255.935 1.713.133 619.506
4 Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Sighişoara-Coşlariu 457.608 1.008.829 1.548.926 1.663.320
5 Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa - Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa 82 74.715 102.951 30.012
6 Proiect nou „Linie de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontieră HU-RO-Bucureşti-Constanţa“ - studiu de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României 0 10.340 0 0
0 1 5 7 9 11
7 Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, tronsonul Băneasa-Feteşti - Lucrări în staţia Feteşti 0 84.743 0 0
8 Reabilitarea liniei c. f. Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h 0 0 782.263 269.050
Alte facilităţi şi instrumente postaderare - Program TEN-T 0 6.503 4.855 2.974
1 „Studii pentru dezvoltarea Proiectului prioritar pentru infrastructura feroviară nr. 22“ - 2007 - EU-22070-S- în domeniul reţelelor transeuropene de transport (TEN-T), Activitatea 3 - Faza B2 (2011-2015) - Studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad 0 6.503 4.855 2.974
Titlul: Alte cheltuieli 0 5.000 0 0
Sume alocate pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale şi a publicităţii imobiliare pentru bunurile imobiliare aflate în concesiunea companiei care administrează infrastructura feroviară 0 5.000
Titlul XI. Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă 51.896 44.148 0 0
- intrări de credite 23.278 27.987 0 0
1 - Împrumut BEI 23.372 - Proiect de reabilitare Curtici-Simeria 21.182 27.987 0 0
2 - Împrumut BDCE - Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor 2.096 0 0 0
3 - Împrumut DEXIA 51 MEUR - Proiect informatizare gări ALCATEL 0 0 0 0
- componenta locală 28.618 16.161 0 0
1 - Împrumut BEI 23.372 - Proiect de reabilitare Curtici-Simeria 4.972 5.217 0 0
2 - Împrumut BDCE - Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor 840 0 0 0
3 - Împrumut DEXIA 51 MEUR - Proiect informatizare gări ALCATEL 22.806 10.944 0 0
Operaţiuni financiare 88.631 95.280 96.763 98.755
Titlul XIII. Rambursări de credite 88.631 95.280 96.763 98.755
- Rambursări de credite externe 88.631 95.280 96.763 98.755
- Rambursări de credite externe contractate de ordonatorii de credite 88.631 95.280 96.763 98.755
1 - Proiecte de reabilitare cale ferată (Împrumut BIRD 3976/1993) 32.713 37.074 38.844 40.836
2 - Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) 6.768 6.680 6.640 6.640
3 - Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa (Împrumut JBIC ROM-P3/2001) 49.150 51.526 51.279 51.279
II INTRĂRI CREDITE EXTERNE 0 500 0 0
Transport pe calea ferată 0 0 0 0
Cheltuieli curente 0 0 0 0
0 1 5 7 9 11
Titlul VII. Alte transferuri 0 0 0 0
- Transferuri interne 0 0 0 0
- Programe cu finanţare rambursabilă 0 0 0 0
1 - Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) 0 0 0 0
Administraţie centrală 0 500 0 0
- Transferuri interne 0 500 0 0
- Programe cu finanţare rambursabilă 0 500 0 0
1 Program - Împrumut CSFB 60 MUSD, Proiect reabilitare a unor staţii CF importante din România 0 500 0 0

3.1.1. Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, care în prezent sunt în stadiul de execuţie şi de pregătire/propunere: 1. Programul de modernizare şi reabilitare a liniilor de cale ferată Modernizarea liniilor de cale ferată de pe reţeaua TEN-T i. Modernizarea liniilor de cale ferată de pe Coridorul IV • Proiecte în stadiu de finalizare lucrări:

Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Băneasa-Feteşti• Proiecte în stadiu de execuţie: Reabilitarea liniei de cale ferată Coşlariu-Simeria

Reabilitarea liniei de cale ferată Sighişoara-Coşlariu

Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici - km 614• Proiecte în stadiu de pregătire: Modernizarea liniei de cale ferată Predeal-Braşov

Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara

Reabilitarea liniei de cale ferată km 614 - Gurasada

Reabilitarea liniei de cale ferată Gurasada-Simeria

Modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat

Modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Caransebeş

Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş-AradModernizarea liniilor de cale ferată de pe reţeaua naţională • Proiecte în stadiu de pregătire:

Modernizarea reţelei de cale ferată în zona Bucureşti şi perspectiva de dezvoltare a reţelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană (centura Bucureşti)2. Program de modernizare a staţiilor de cale ferată • Proiecte în stadiu de execuţie lucrări:

Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - etapa IV (15 staţii: Râmnicu Vâlcea, Slatina, Reşiţa Sud, Piatra-Neamţ, Sfântu Gheorghe, Piteşti, Târgu Mureş, Giurgiu, Bistriţa Nord, Botoşani, Brăila, Călăraşi Sud, Slobozia Veche, Vaslui, Zalău)• Proiecte în stadiu de pregătire/lansare: Modernizarea şi reabilitarea Complexului c. f. Bucureşti Nord cu transformarea zonelor adiacente în centru comercial (propus pentru finanţare PPP)

Modernizarea staţiilor de cale ferată - Timişoara - BERD 12936

Reabilitarea unor staţii de cale ferată din România - etapa III (5 staţii: Baia Mare, Satu Mare, Târgu Jiu, Miercurea-Ciuc, Târgovişte)• Proiecte propuse: Continuarea modernizării staţiilor de cale ferată, a nodurilor feroviare, a platformelor şi peroanelor din staţii conform standardelor europene;

Continuarea programului de implementare a cerinţelor Schengen pentru controlul în punctele de trecere a frontierei terestre cu ţările non-UE.3. Program de creştere a siguranţei în transportul pe calea ferată şi îmbunătăţirea conducerii traficului • Proiecte în stadiu de execuţie lucrări: Introducerea sistemelor de centralizare electronică în staţia Feteşti

Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 (Sistem european de management al traficului feroviar) - Proiect-pilot, pe tronsonul de cale ferată Ramificaţia Buciumeni - staţia CF Brazi (semnal intrare), cu dezvoltare ulterioară pe toată reţeaua• Proiecte în stadiu de pregătire/lansare: Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române - Modernizarea trecerilor la nivel - instalaţii automate SAT (112 locaţii)

Sporirea eficienţei economice prin introducerea de instalaţii de semnalizare a trecerilor la nivel, controlul liniilor dintre staţii cu numărătoare de osii, reîntregirea BLA pentru 18 distanţe de circulaţie

Modernizarea instalaţiilor de centralizare (înlocuirea centralizării electromecanice cu centralizare electronică de linie) pe distanţele Ilia-Lugoj şi Siculeni-Adjud

Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române - Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi frânelor strânse (21 locaţii)• Proiecte propuse: Introducerea sistemelor de centralizare electronică în staţii CF mari (etapa I - staţiile Videle, Brăila)

Centrul National de Management al Traficului, inclusiv comanda centralizată a instalaţiilor de semnalizare şi energoalimentare, centrul de mentenanţă, introducere GSM-R şi migrare de la ETCS nivel 1 la ETCS nivel 2 - etapa I Secţiunea Predeal-Bucureşti-Constanţa

Dezvoltarea reţelei de transmisie de date GSM-R pentru sistemul ERTMS

Continuarea programului de eliminare graduală a trecerilor la nivel de tip SAT

Instalaţii CED cu costuri reduse şi controlul liniilor din staţie şi dintre staţii cu numărătoare de osii în 12 staţii - etapa I (înlocuirea instalaţiilor CEM pe liniile interoperabile)

Sistem de monitorizare dispecerizată on-line a funcţionării instalaţiilor de centralizare electronică - informatizarea procesului de mentenanţă şi organizare a intervenţiilor4. Program pentru electrificarea liniilor de cale ferată şi îmbunătăţirea cadrului de furnizare şi gestiune a energiei electrice • Proiecte în stadiu de execuţie lucrări: Electrificarea liniei CF Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv dispecer pentru coordonarea activităţii de exploatare a Complexului Feroviar Galaţi

Proiect de modernizare a reţelei electrice feroviare▪ Modernizare puncte dispecer SCADA ▪ Modernizare substaţii de tracţiune şi posturile căii aferente ▪ Achiziţie vehicule întreţinere catenară • Proiecte în stadiu de pregătire: Implementarea unui model cu eficienţă sporită pentru sistemul energetic actual al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A.

Implementarea unui sistem de telegestiune a energiei electrice şi de compensare a factorului de putere la substaţiile de tracţiune• Proiecte propuse: Reabilitarea instalaţiilor de electroalimentare CED în staţii CF

Informatizare dispecer energetic feroviar

Reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor de energoalimentare5. Program de modernizare şi dezvoltare a informaticii feroviare • Proiecte în stadiu de pregătire/lansare: Dezvoltarea şi extinderea sistemului informatic pentru managementul infrastructurii - IMA (IRIS)

Realizarea interfeţei între sistemele informatice privind programarea şi monitorizarea circulaţiei trenurilor, utilizate de managerii de infrastructură din România şi Ungaria, în conformitate cu prevederile Specificaţiilor de interoperabilitate (TSI), pentru sistemele telematice de marfă (TAF) şi călători (TAP)• Proiecte propuse:

Realizarea sistemului geografic de informaţii pentru calea ferată (G.I.S.)6. Program de promovare a transportului intermodal • Proiecte în stadiu de pregătire:

Construirea de terminale intermodale în participaţiune cu autorităţile locale, prioritar în locaţiile identificate de „Strategia de transport intermodal în România 2020“, aprobată de MTI şi conform Programului de guvernare actual: Timişoara, Braşov, Constanţa, Bucureşti, Iaşi, Craiova, Cluj, Târgu Mureş, Suceava, Giurgiu, Piteşti

Implementarea Coridorului de transport feroviar de marfă nr. 7 „Orient“ implementat în baza Regulamentului (UE) nr. 913/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 22 septembrie 2010 privind reţeaua feroviară europeană pentru un transport de marfă competitiv• Proiecte în stadiu de propunere:

Extinderea construirii de terminale intermodale în participaţiune cu autorităţile locale, în locaţiile identificate de „Strategia de transport intermodal în România 2020“ pentru strategia pe termen lung7. Program de creştere a calităţii serviciilor de transport pe calea ferată şi a serviciilor conexe şi de asigurare a protecţiei mediului înconjurător • Proiecte în stadiu de execuţie:

Implementarea sistemului de management integrat calitate/mediu

Elaborarea hărţilor strategice şi planurilor de acţiune ale căilor ferate principale cu un trafic mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an - etapa a II-a, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului ministrului transporturilor nr. 720/2007• Proiecte în stadiu de propunere:

Reducerea impactului activităţii de transport asupra mediului8. Programe pentru îmbunătăţirea activităţii de mentenanţă şi de reabilitare a elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametri operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar • Programe în stadiu de execuţie:

Program de reparaţie capitală a elementelor infrastructurii feroviare publice

Program de reparaţii curente la elementele infrastructurii feroviare publice

Program de eliminare a restricţiilor de viteză şi punctelor periculoase

Program de mentenanţă a liniilor şi instalaţiilor c.f. reabilitate/modernizate din fonduri europene, conform solicitării organismelor financiare europene

Reabilitarea utilajelor de întreţinere mecanizată a căii (maşini grele, de mică mecanizare, UAM şi drezine)

Asigurarea eficienţei activităţilor de exploatare/întreţinere a infrastructurii feroviare (achiziţia de maşini de cale, maşini de mică mecanizare şi utilaje multifuncţionale cu deplasare pe calea ferată)

Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri pe reţeaua TEN T feroviară• Programe în stadiu de pregătire sau lansare:

Lucrări de reabilitare pentru tunele, poduri şi podeţe de cale ferată

Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă

Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu între staţiile CF Vidra şi Grădiştea

Supraînălţare şi consolidare terasamente în zona SHEN Porţile de Fier 1

Dotarea cu aparate de măsură, echipamente şi mijloace de transport necesare optimizării proceselor de întreţinere a infrastructurii feroviare publice9. Program de realizare linii noi • Proiecte în stadiu de finalizare:

Infrastructura feroviară de acces la noul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin• Proiecte în stadiu de pregătire:

Linie nouă de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele• Proiecte propuse: Linia de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“

Linie feroviară de mare viteză Budapesta-Bucureşti-Constanţa10. Program de asistenţă tehnică pentru promovarea, pregătirea şi execuţia lucrărilor de reabilitare, modernizare şi mentenanţă a infrastructurii feroviare

Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din domeniul feroviar pentru finanţare din Fondul de coeziune

Servicii pentru cadastru C.F.R. - S.A. (lucrările de reabilitare şi de modernizare a infrastructurii feroviare nu se pot realiza fără prezentarea extraselor de carte funciară)

Elaborare documentaţii în vederea exproprierilor şi plata exproprierilor aferente, studii de fezabilitate, proiecte tehnice, detalii de execuţie

Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române

Asistenţă tehnică pentru pregătirea lucrărilor de modernizare a unor staţii de cale ferată din România

Asistenţă tehnică pentru execuţia lucrărilor finanţate din fonduri europene11. Program de modernizare a sistemului financiar-contabil • Proiecte în derulare:

Sistem informatic de management financiar pentru calea ferată - Oracle Financials (upgrade module „Cash management“ şi extindere sistem pilot mijloace fixe la toate filialele teritoriale)3.2. Situaţia contractelor de finanţare şi a cererilor de finanţare depuse, aferente Programului operaţional sectorial Transporturi 2007-2013, şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2013

Nr. crt. Domeniul de intervenţie/Titlul proiectului Cererea de finanţare/ Contractul de finanţare Costul total al proiectului (lei) cu TVA Contribuţia UE Contribuţia României (Cheltuieli eligibile şi neeligibile) Buget 2013 cu încadrare în limitele transmise (lei)
0 1 2 3 4 5 6
DMI 1.2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de cale ferată de-a lungul Axei prioritare TEN-T nr. 22
1 Proiect pilot operaţional pentru aplicaţie ETCS/ERTMS nivel 2 43/15.12.2010 271.330.307 185.992.549 85.337.758 96.257.000
2 „Reabilitarea liniei c.f. Frontieră - Curtici - Simeria parte componentă a Coridorului IV Paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h“, tronsonul 1: Frontieră - Curtici - Arad - km 614 98/24.04.2012 1.564.063.613 1.044.060.454 520.003.159 413.414.000
3 „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Coşlariu - Simeria“ 97/20.04.2012 3.460.678.422 2.308.919.506 1.151.758.916 255.935.000
4 Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV Paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Sighişoara-Coşlariu Cerere de finanţare depusă la CE 4.787.994.520 3.198.428.837 1.589.565.683 1.008.829.000
5 Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817 - Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa - CF 4 Cerere de finanţare depusă la CE 207.777.973 142.053.398 65.724.575 74.715.000
TOTAL DMI 1.2 10.291.844.835 6.879.454.744 3.412.390.091
DMI 2.2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de cale ferată
1 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud - CF1 42/15.12.2010 100.308.780 68.497.427 31.811.353 24.733.000
2 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Bistriţa Nord şi Zalău - CF 2 49/01.02.2011 125.009.437 69.856.469 55.152.968 57.543.000
3 Modernizarea staţiilor de cale ferată Giurgiu Oraş, Slobozia, Călăraşi Sud - CF 3 50/02.02.2011 95.475.758 51.020.290 44.455.468 43.751.000
4 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Târgu Mureş, Sf. Gheorghe - CF 4 69/17.05.2011 118.168.372 70.672.047 47.496.325 50.151.000
5 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Piteşti - CF 5 75/29.07.2011 82.337.272 55.294.783 27.042.489 28.867.000
6 Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - staţiile CF Piatra-Neamţ, Botoşani, Vaslui, Brăila - CF 6 65/08.04.2011 156.402.557 86.707.299 69.695.258 63.245.000
7 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Constanţa - CF 1 63/08.04.2011 12.920.642 8.867.909 4.052.733 11.032.000
8 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Timişoara - CF 2 64/08.04.2011 49.097.353 31.764.170 17.333.183 17.981.000
9 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Braşov - CF3 54/23.02.2011 61.472.723 34.031.408 27.441.315 19.649.000
10 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti - CF 4 Cerere de finanţare depusă la AMPOST 95.958.622 51.694.255 44.264.367 25.953.000
11 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Iaşi - CF 5 Cerere de finanţare depusă la AMPOST 52.786.107 27.769.110 25.016.997 14.902.000
0 1 2 3 4 5 6
12 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Cluj - CF 6 Cerere de finanţare depusă la AMPOST 143.272.198 79.053.550 64.218.648 41.478.000
13 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – SRCF Craiova - CF 7 Cerere de finanţare depusă la AMPOST 98.641.983 64.425.118 34.216.865 10.000.000
TOTAL DMI 2.2 1.191.851.804 699.653.835 492.197.969
DMI 3.2 - Îmbunătăţirea siguranţei traficului pentru toate modurile de transport
1 Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse - DCOS 68/16.05.2011 68.981.661 39.455.021 29.526.640 13.899.000
2 Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată - TN - CF 2 100/03.05.2012 107.727.638 60.280.742 47.446.896 18.802.000
3 Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni - Adjud - CEM - CF 3 89/10.01.2012 175.461.939 76.826.914 98.635.025 28.861.000
4 Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Ilia - Lugoj - CEM - CF 4 88/10.01.2012 83.218.554 35.878.898 47.339.656 20.567.000
5 Centralizare electronică în staţia CF Videle Cerere de finanţare depusă la AMPOST 49.929.783 34.295.044 15.634.739 14.979.000
TOTAL 3.2 485.319.575 246.736.619 238.582.956
TOTAL DMI 1.2 + DMI 2.2 + DMI 3.2 11.969.016.214 7.825.845.198 4.143.171.016

PROIECTE PROPUSE LA FINANŢARE

Nr. crt. Domeniul de intervenţie/Titlul proiectului Cererea de finanţare/ Contractul de finanţare Costul total al proiectului (lei) cu TVA Contribuţia UE Contribuţia României (Cheltuieli eligibile şi neeligibile) Buget 2013 cu încadrare în limitele transmise (lei)
0 1 2 3 4 5 6
1 Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Galaţi Elaborare cerere de finanţare 122.078.539 10.000.000
2 Reabilitarea staţiilor CF Baia Mare şi Satu Mare Contractul de proiectare a fost reziliat în noiembrie 2011. 200.000
3 Reabilitarea staţiei CF Miercurea-Ciuc 200.000
4 Reabilitarea staţiei CF Târgu Jiu 200.000
5 Reabilitarea staţiei CF Târgovişte 200.000
6 Modernizarea staţiei CF Alexandria - propunere Petroşani 390.000
7 Proiect nou - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu, între staţiile CF Vidra şi Grădiştea Proiectare şi execuţie lucrări 263.043.030 6.261.000
8 Proiect nou - Reabilitarea staţiei CF Feteşti şi a substaţiei Feteşti Execuţie lucrări 67.500.000
9 Proiect nou - „Linie de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontiera HU-RO - Bucureşti - Constanţa“ - studiu de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României Elaborare SPF 11.036.000
0 1 2 3 4 5 6
10 Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova- Drobeta-Turnu Severin-Caransebeş, componentă a Axei 22 - Ramura Sudică, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h Elaborare studiu de fezabilitate 82.770.000
11 Construcţie linie CF Bucureşti Nord - Aeroport Otopeni Henri Coandă Proiectare şi execuţie lucrări 1.605.738.000
12 Asistenţă tehnică - Elaborare PTh pentru reabilitare 172 poduri CF în perioada 2014-2020 Revizuire SF, Elaborare PTh + DDE 44.144.000
13 Centrul Naţional de Management al Traficului, inclusiv comanda centralizată a instalaţiilor de semnalizare şi energoalimentare, centrul de mentenanţă, introducere GSM-R şi migrare de la ETCS Nivel 1 la ETCS Nivel 2 - Etapa I Secţiunea Predeal-Bucureşti-Constanţa Pregătire SF 14.346.800
14 Proiecte de siguranţa traficului feroviar - Modernizare treceri la nivel Faza a II-a 2014-2020, Centralizări electronice faza a II-a Revizuire SF 3.310.800
15 Sistem de telegestiune a energiei electrice şi de compensare a factorului de putere în substaţiile de tracţiune CFR Proiectare şi execuţie lucrări 31.077.221
16 Promovarea transportului intermodal: Centru Intermodal Regional de Transport Marfă Iaşi Proiectare şi execuţie lucrări 99.430.955 93.259.000
17 Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova - Calafat, componentă a Axei 22 - Ramura Sudică, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h Proiectare şi execuţie lucrări 2.183.672.102
18 Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebeş, componentă a Axei 22 - Ramura Sudică, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h Elaborare SF 82.770.000
19 Reabilitarea liniei de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad, componentă a Axei 22 - Ramura Sudică, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h Proiectare şi execuţie lucrări 2.240.800.000

ANEXA Nr. 4la actul adiţional METODOLOGIA de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice Articolul 1Tariful de utilizare al infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, reprezintă suma plătită de către operatorul de transport feroviar, denumit în continuare OTF, pentru punerea la dispoziţie a infrastructurii feroviare prin asigurarea setului minim de prestaţii pentru circulaţia trenurilor aparţinând OTF şi accesului prin intermediul reţelei la infrastructurile de servicii şi serviciile furnizate în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 2Pentru infrastructura feroviară publică administrată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., denumită în continuare C.F.R. - S.A., calculul şi încasarea TUI revin în sarcina C.F.R. - S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3TUI se aplică în mod nediscriminatoriu pentru toţi OTF pentru condiţii similare de transport, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 4Metodologia de calcul al TUI se bazează pe următoarele elemente tarifare: a)distanţa parcursă de tren; b)tonajul brut al trenului; c)tipul de trafic: marfă sau călători; d)ruta de circulaţie; e)clasa secţiei de circulaţie şi dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune. Articolul 5TUI se calculează şi se aplică pentru fiecare tren circulat, pe baza elementelor prevăzute la art. 4. Articolul 6Secţiile de circulaţie ale infrastructurii feroviare publice se împart pe clase pe baza caracteristicilor tehnice ale fiecărei secţii (viteza maximă admisă de linie), conform tabelului nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie, astfel: Tabelul nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie

Regimul de viteză (km/h)
Clasa secţiei de circulaţie de la la
A 121 160
B 91 120
C 51 90
D 0 50
E Pentru linii cu trafic exclusiv de marfă 0 50
R Pentru linii cu trafic redus: volum de circulaţie mai mic de 5 trenuri pe zi - -
I Pentru linii cu ecartament îngust - -

Articolul 7(1) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase este elaborată de C.F.R. - S.A. şi se include în contractul de activitate al companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară, încheiat cu Ministerul Transporturilor, conform prevederilor art. 23 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Lista prevăzută la alin. (1) se actualizează anual în situaţia în care încadrarea unor secţii de circulaţie în categoriile prevăzute la art. 6 nu mai corespunde datorită modificării caracteristicilor tehnice ale acestora. Articolul 8Pentru stabilirea tarifului pentru fiecare categorie de linie, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se va avea în vedere costul direct rezultat din exploatarea trenurilor care se repartizează corespunzător tipului de trafic de marfă sau călători, astfel: a)costuri fixe în funcţie de trasa folosită reprezentând costuri cu conducerea circulaţiei pe liniile infrastructurii feroviare publice; b)costuri variabile în funcţie de masa brută a trenului reprezentând costuri cu întreţinerea şi funcţionarea infrastructurii feroviare publice. Articolul 9(1) Elementele tarifare de bază aplicabile pentru determinarea TUI sunt conform tabelului nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI, astfel:Tabelul nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI

Elementele tarifare de bază pentru TUI Tariful de bază
Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului Tarif pe tren kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km)
Clasa secţiei de circulaţie A B C D E R I
Secţii electrificate Ttse Ttse Ttse Ttse Ttse Ttse Ttse
Secţii neelectrificate Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn Ttsn
Tonaj minim Tmin Tmin Tmin Tmin Tmin Tmin Tmin
Factor de tonaj Ft Ft Ft Ft Ft Ft Ft
Elemente tarifare în funcţie de distanţa parcursă Tarif pe tren kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km)
Clasa secţiei de circulaţie A B C D E R I
Circulaţie Tc Tc Tc Tc Tc Tc Tc

Elementele tarifare de bază din tabel au următoarea semnificaţie: Ttse - reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii electrificate şi nu include valoarea energiei electrice de tracţiune; Ttsn - reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii neelectrificate; Tmin - reprezintă tonajul brut al trenului începând de la care se aplică factorul de tonaj; Ft - factorul de tonaj reprezintă un coeficient de corecţie care se aplică la tonajul brut al trenului; Tc - reprezintă tariful pentru circulaţie în funcţie de distanţă pentru fiecare clasă de secţii. (2) Valoarea TUI pentru un tren care parcurge o rută de circulaţie se calculează prin suma tarifelor pentru fiecare distanţă parcursă pe o secţie de circulaţie (TUI secţie), în funcţie de clasa acesteia, aplicând următoarea formulă:TUI = ∑ TUI secţie, unde: TUI secţie = TUI tonaj + TUI circulaţie, iar: • TUI tonaj reprezintă tariful pentru utilizarea infrastructurii feroviare pe o clasă de secţie de circulaţie în funcţie de distanţa parcursă şi existenţa sistemului de electrificare, precum şi de tonajul ponderat al trenului, şi se calculează cu formula: TUI tonaj = Km x Tts [1 + (Tonaj brut - Tmin) x Ft], unde: Km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie; Tts = Ttse dacă secţia este electrificată; Ft = 0 pentru trenurile cu tonaj brut mai mic decât Tmin; Tts = Ttsn dacă secţia este neelectrificată; Tonaj brut = tonajul brut al trenului conform formularului „Arătarea vagoanelor“, inclusiv locomotivele în acţiune sau tonajul locomotivelor sau automotoarelor în cazul circulaţiei fără material rulant tractat. • TUI circulaţie reprezintă tariful pentru conducerea circulaţiei în funcţie de distanţa parcursă şi se calculează cu formula: TUI circulaţie = Km x Tc, unde: Km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie. Articolul 10Valoarea elementelor tarifare de bază va fi stabilită de C.F.R. - S.A. pentru fiecare clasă de secţie de circulaţie şi pe tip de trafic de marfă sau călători şi va fi prezentată în documentul de referinţă a reţelei C.F.R. - S.A. Modul de aplicare a TUI va fi prevăzut în contractul de activitate al C.F.R. - S.A. Articolul 11(1) TUI va fi calculat de C.F.R. - S.A. prin mijloace informatice proprii, pe baza datelor furnizate de sistemele specifice de urmărire a circulaţiei trenurilor.(2) Situaţia detaliată a trenurilor circulate va fi prezentată lunar fiecărui OTF în vederea analizării, convenirii şi avizării acesteia în condiţiile stabilite în contractul de acces prevăzut la art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 12În contractul de acces se vor menţiona trasele alocate OTF, precum şi metodologia de determinare a TUI. Articolul 13(1) În scopul utilizării eficiente a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. poate aplica tarife pentru asigurarea respectării utilizării eficiente a traselor alocate în conformitate cu prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Lista denumirii tarifelor prevăzute la alin. (1) este prevăzută în contractul de activitate. Articolul 14(1) După stabilirea elementelor tarifare de bază prevăzute la art. 9 şi a listei cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase prevăzută la art. 7, C.F.R. - S.A. va pune la dispoziţia OTF, cu care a încheiat contract de acces, un sistem informativ pentru calcularea TUI.(2) Sistemul de calcul prevăzut la alin. (1) nu garantează însă alocarea trasei. Articolul 15(1) În cazul indisponibilităţii sistemului informatic pentru calculul TUI menţionat la art. 11 alin. (1), TUI se va calcula la valoarea medie statistică a ultimelor 3 luni de trafic pentru fiecare OTF, începând de la data declarării indisponibilităţii sistemului informatic.(2) Declararea indisponibilităţii sistemului informatic se va face de către C.F.R. - S.A., cu informarea OTF şi a conducerii Ministerului Transporturilor, în cazul în care indisponibilitatea depăşeşte 10 zile. ANEXA Nr. 5*)la actul adiţional_____*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. LISTA cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase de linii ANEXA Nr. 6*)la actul adiţional _____*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil. LISTA completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2013, care face obiectul contractelor de servicii publice Trenuri cu circulaţie regulată Secţii interoperabile Secţii neinteroperabile (neînchiriate) Secţii neinteroperabile (închiriate)

LEGENDA * = Regim de circulaţie (coloana 4 din tabele)
A Nu circulă sâmbăta, duminica, de sărbătorile legale
D Nu circulă sâmbăta sau duminica
E Nu circulă sâmbăta şi duminica
F Nu circulă sâmbăta sau duminica şi de sărbătorile legale
I Circulă două zile pe săptămână
S Circulă sezonier
SL Circulă de sărbătorile legale
U Circulă o dată pe săptămână
V Nu circulă 6, 7, SL şi vacanţele şcolare
Z Circulă zilnic
Z* Circulă zilnic începând cu o anumită dată, conform livretelor

ANEXA Nr. 7la actul adiţional Lista completă a denumirii tarifelor ce pot fi percepute de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. de la operatorii de transport feroviar sau de la alţi operatori economici pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar 1. Tarife de bază pentru întocmirea de trase 2. Tarif pentru emitere legitimaţii de călătorie (bilete, abonamente) 3. Tarif pentru completare dosare comerciale 4. Tarif pentru depozitare pe terenurile Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 5. Tarife suplimentare pentru nerespectarea sau modificarea programării utilizării traselor 6. Tarif pentru transporturi excepţionale 7. Tarif pentru transporturi lungi cu încărcătură comună pe două sau mai multe vagoane 8. Tarif pentru însoţirea transporturilor excepţionale 9. Tarif pentru tratarea transporturilor excepţionale 10. Tarif de staţionare pe liniile Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. a materialului rulant care nu aparţine Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 11. Tarif pentru manevră pe liniile infrastructurii feroviare 12. Tarif pentru accesul convoaielor de manevră pe infrastructura feroviară. 13. Tarif pentru participarea personalului de exploatare al operatorilor economici la şcoala personalului organizată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 14. Tarif de rezervare a capacităţilor de infrastructură 15. Tarif de manevră pe liniile infrastructurii feroviare din staţiile sau complexele feroviare cu volum mare de activitate pe zone întinse 16. Tarif pentru efectuarea experimentelor privind tonajul şi remorcarea trenurilor 17. Tarif pentru opririle comerciale ale trenurilor de călători în staţii şi în halte de mişcare


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 77/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 77 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 77/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu