Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 77 din 23 ianuarie 2008

pentru aprobarea Aranjamentului administrativ privind cooperarea dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ungare in scopul implementarii Regulamentului Consiliului (CE) nr. 343/2003 din 18 februarie 2003, semnat la Sibiu la 14 noiembrie 2007

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 72 din 30 ianuarie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Aranjamentul administrativ privind cooperarea dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare în scopul implementării Regulamentului Consiliului (CE) nr. 343/2003 din 18 februarie 2003, semnat la Sibiu la 14 noiembrie 2007.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Paul Victor Dobre,

secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,

Anton Niculescu,

secretar de stat

ARANJAMENT  ADMINISTRATIV

privind cooperarea dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare în scopul implementării Regulamentului Consiliului (CE) nr. 343/2003 din 18 februarie 2003

Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare (denumite în continuare separat parte contractantă, iar împreună, părţi contractante), în vederea implementării eficiente a prevederilor art. 23 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 343/2003 din 18 februarie 2003 stabilind criteriile şi mecanismele pentru determinarea statului membru responsabil cu examinarea unei cereri de azil depuse în unul dintre statele membre de către cetăţeanul unui stat terţ (denumit în continuare Regulament), încheie prezentul aranjament administrativ (denumit în continuare aranjament) pentru a simplifica condiţiile şi regulile de procedură pentru determinarea statului membru responsabil cu examinarea unei cereri de azil depuse în unul dintre statele membre de către un cetăţean al unui stat terţ.

ARTICOLUL 1

1.  Părţile contractante vor utiliza termenii folosiţi şi definiţi în Regulament.

2.     Prezentul aranjament se va aplica conform Regulamentului şi Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.560/2003 din 2 septembrie 2003 stabilind reguli detaliate pentru aplicarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 343/2003 din 18 februarie 2003 stabilind criteriile şi mecanismele pentru determinarea statului membru responsabil cu examinarea unei cereri de azil depuse în unul dintre statele membre de către cetăţeanul unui stat terţ (denumit în continuare Regulament de implementare).

ARTICOLUL 2

1.    Autorităţile responsabile ale părţilor contractante (denumite în continuare autorităţi responsabile) pentru implementarea prezentului aranjament vor fi:

a) în România:

Ministerul Internelor şi Reformei Administrative

Oficiul Român pentru Imigrări (denumit în continuare ORI)

Str. Lt. col. Marinescu Constantin nr. 15A, sectorul 5

050795 Bucureşti

Telefon: 0040 21 410 75 01

Fax: 0040 21 410 75 02

E-mail: dublin.ori@mira.gov.ro

ORI îşi va îndeplini obligaţiile care decurg din prezentul aranjament prin Direcţia pentru azil şi integrare;

b) în Republica Ungară:

Oficiul pentru Imigrări şi Naţionalitate (denumit în continuare OIN)

Budapesta 1117, str. Budafoki nr. 60

Telefon:+36 1 463 48 72

Fax: +36 1 436 48 75

OIN îşi va îndeplini obligaţiile care decurg din prezentul aranjament prin intermediul Direcţiei de afaceri de azil.

2. Autorităţile responsabile se vor informa reciproc asupra detaliilor şi a schimbărilor ce pot surveni.

ARTICOLUL 3

1. In ceea ce priveşte partea contractantă română, procedura Dublin va fi aplicată de către ORI, Direcţia pentru azil şi integrare - Serviciul Dublin şi Eurodac.

2. In ceea ce priveşte partea contractantă ungară, procedura Dublin va fi aplicată de către OIN, Direcţia de afaceri de azil - Unitatea de coordonare Dublin.

ARTICOLUL 4

1. Dacă o cerere are ca fundament art. 9 din Regulament, limita de timp pentru autorităţile responsabile de a răspunde cererilor de preluare va fi de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii cererii.

2. Dacă o cerere de reprimire se bazează pe informaţiile din sistemul Eurodac, autorităţile responsabile vor răspunde de îndată ce este posibil, dar nu mai târziu de 7 (şapte) zile calendaristice.

ARTICOLUL 5

Când o cerere este în legătură cu informaţiile la care se face referire în art. 21 alin. (1)-(3) din Regulament, autorităţile responsabile vor răspunde în 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii acesteia.

ARTICOLUL 6

In vederea formulării unui răspuns urgent la cererile înaintate în baza art. 17 alin. (2) din Regulament, autorităţile responsabile vor desemna o persoană de contact, care va lua în considerare limita de timp stabilită la art. 4 alin. 2.

ARTICOLUL 7

1.  Autorităţile responsabile se vor afla în legătură prin sistemul DubliNet, în conformitate cu art. 15 din Regulamentul de implementare. In cazul unor probleme tehnice persistente ale sistemului DubliNet, autorităţile responsabile pot folosi temporar alte mijloace de transmitere a datelor asigurând o prelucrare rapidă a cererilor. In această situaţie vor comunica prin fax sau e-mail. Părţile contractante vor începe imediat remedierea defecţiunii şi, în acelaşi timp, se vor informa reciproc, în scris, în legătură cu disfuncţionalităţile sistemului DubliNet.

2. Limba de lucru utilizată în comunicare de către autorităţile responsabile cu privire la cereri şi răspunsuri va fi limba engleză.

ARTICOLUL 8

Dacă autorităţile competente îşi declină responsabilitatea, motivând că un alt stat membru este responsabil pentru examinarea unei cereri de azil, pot realiza acest lucru numai prin transmiterea fără întârziere a probei directe sau indirecte care stabileşte în mod clar responsabilitatea unui alt stat membru.

ARTICOLUL 9

1.   Autorităţile responsabile pot stabili ca transferul cetăţeanului statului terţ să aibă loc într-o locaţie determinată şi într-o zi lucrătoare, ca urmare a negocierilor prealabile şi acordului scris al autorităţii solicitate.

2.  Dacă autoritatea responsabilă căreia i-a fost adresată cererea îşi recunoaşte responsabilitatea, aceasta va stabili imediat, în strânsă cooperare cu autoritatea care iniţiază transferul, locaţia şi data transferului persoanei în cauză.

3. Autoritatea care iniţiază transferul va informa întotdeauna autoritatea responsabilă, cu 3 (trei) zile lucrătoare înainte de transfer, asupra locaţiei şi datei probabile ale transferului. Inaintea transferului cetăţeanului statului terţ, autoritatea solicitantă va înmâna o copie a documentului de călătorie al persoanei în cauză sau, în absenţa acestui document, copia permisului de liberă trecere (laissez-passer) eliberat, în conformitate cu procedura la care se face referire în art. 7 alin. (2) din Regulamentul de implementare, autorităţii responsabile. Dacă autoritatea solicitantă nu îşi îndeplineşte această obligaţie, autoritatea responsabilă poate refuza transferul persoanei în cauză.

4.  Dacă autoritatea solicitată nu reuşeşte în mod dovedit să se încadreze în termenele privind solicitările de preluare sau reprimire şi, ca urmare, autoritatea solicitantă presupune că responsabilitatea a fost asumată, cetăţeanul statului terţ va fi transferat la următoarea dată stabilită în virtutea alin. 1, cu aplicarea mutatis mutandis a alin. 2 şi 3. In cazul în care data transferului nu a fost stabilită de autorităţile responsabile, persoana în cauză va fi preluată la o locaţie şi la o dată într-o zi lucrătoare comunicate în scris de către autoritatea solicitantă.

ARTICOLUL 10

1.  Autoritatea solicitantă va transmite toate documentele cetăţeanului statului terţ către autoritatea solicitată, necesare pentru procedura oficială, la data transferului, conform art. 7 alin. (3) din Regulamentul de implementare.

2. Dacă după un transfer reuşit se descoperă documentul de călătorie sau orice alte documente ale persoanei în cauză care sunt necesare procedurii oficiale, autoritatea solicitantă, din oficiu sau la cererea scrisă a persoanei în cauză, va fi obligată să le transmită prin poştă autorităţii solicitate, conform art. 21 din Regulament.

3. In cazuri bine fundamentate, autorităţile responsabile pot deroga de la prevederile alin. 1 şi 2 şi pot stabili reguli privind alte moduri de transmitere a documentelor anterior menţionate.

ARTICOLUL 11

1. Transferurile vor fi efectuate la frontiera comună a statelor părţilor contractante. In cazuri excepţionale, transferurile pot fi duse la îndeplinire la aeroporturile internaţionale ale statelor părţilor contractante.

2. Transferurile pot fi efectuate în următoarele puncte rutiere de trecere a frontierei:

-  Episcopia Bihorului/Biharkeresztes, punct rutier internaţional de trecere a frontierei;

-  Nădlac/Nagylak, punct rutier internaţional de trecere a frontierei;

- Cenad/Kiszombor, punct rutier internaţional de trecere a frontierei.

3.  Transferurile pot fi efectuate în următoarele aeroporturi internaţionale:

-  pe teritoriul României: Aeroportul Internaţional Henri Coandă, Bucureşti, Aeroportul Internaţional Timişoara, Aeroportul Internaţional Târgu Mureş, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca;

-  pe teritoriul Republicii Ungare: Budapesta/Aeroportul Internaţional Ferihegy.

4. Autorităţile responsabile pot stabili, de la caz la caz, utilizarea altor puncte rutiere internaţionale de trecere a frontierei sau aeroporturi internaţionale.

ARTICOLUL 12

1. Se va stabili un grup de lucru în vederea clarificării oricăror aspecte practice privind implementarea prezentului aranjament, inclusiv aspecte care decurg din Regulament, Regulamentul de implementare, Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2.725/2000 din 11 decembrie 2000 privind stabilirea „Eurodac" pentru compararea amprentelor pentru aplicarea efectivă a Convenţiei Dublin şi Regulamentul Consiliului (CE) nr. 407/2002 din 28 februarie 2002 care stipulează anumite reguli de implementare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.725/2000 privind stabilirea „Eurodac" pentru compararea amprentelor pentru aplicarea efectivă a Convenţiei Dublin. Grupul de lucru va fi format din reprezentanţi desemnaţi de către autorităţile responsabile şi alte autorităţi implicate în implementarea prezentului aranjament.

2. In afara dovezilor prevăzute în anexa II la Regulamentul de implementare, alte tipuri similare de dovezi indirecte pot fi definite pe durata clarificării aspectelor practice de către grupul de lucru stabilit în conformitate cu alin. 1 şi aceste dovezi indirecte vor fi luate în considerare în cursul analizării responsabilităţii.

ARTICOLUL 13

1. Prezentul aranjament va intra în vigoare în cea de-a 30-a (treizecea) zi de la data la care părţile contractante şi-au notificat reciproc finalizarea procedurilor legale interne necesare intrării în vigoare a acestuia.

2. După intrarea în vigoare a prezentului aranjament, partea română va notifica Comisia Europeană, în conformitate cu art. 23 alin. (2) din Regulament, prin transmiterea unei copii a prezentului aranjament.

3. Prezentul aranjament se încheie pentru o perioadă de timp nedeterminată şi va fi aplicabil pentru cazuri înregistrate în/de către părţile contractante, după intrarea sa în vigoare. Oricare parte contractantă poate în orice moment să îl denunţe în scris, pe cale diplomatică. Prezentul aranjament îşi va înceta valabilitatea în prima zi a celei de-a 3-a (treia) luni de la data primirii notificării de denunţare.

4.  Prezentul aranjament poate fi modificat de către părţile contractante. O astfel de modificare va fi iniţiată în scris, pe cale diplomatică, şi va intra în vigoare conform procedurilor descrise în alin. 1.

5. In cazul modificării Regulamentului sau a Regulamentului de implementare, părţile contractante vor modifica, în consecinţă, prezentul aranjament.

Semnat la Sibiu la 14 noiembrie 2007, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, maghiară şi engleză, toate textele fiind egal autentice. In cazul divergenţelor de interpretare a prezentului aranjament, va prevala textul în limba engleză.

Pentru Guvernul României,

Cristian David,

ministrul internelor şi reformei administrative

Pentru Guvernul Republicii Ungare,

Albert Tacaks,

ministrul justiţiei şi aplicării legii


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 77/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 77 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 77/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu