Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 750 din  3 iulie 2003

privind atributiile, organizarea si functionarea Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 490 din  8 iulie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al cartii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei,
    in temeiul art. 107 din Constitutia Romaniei, al art. 23 alin. (4) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, si al art. 2 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala este organizat si functioneaza ca structura fara personalitate juridica, in aparatul de lucru al Guvernului subordonat primului-ministru.
    Art. 2
    (1) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala are urmatoarele atributii principale:
    1. participa la evaluarea politicilor publice si a impactului social al acestora; asigura cadrul de dialog privind procesul de reforma, in sensul cresterii participarii si comunicarii sociale si politice prin initierea si coordonarea de ateliere de lucru si seminarii, cu participarea reprezentantilor acelor organizatii interne si internationale (fundatii, asociatii etc.) interesate in dezvoltarea si consolidarea politicilor publice, in ideea parteneriatului activ intre societate si Guvern;
    2. participa la relationarea comisiilor si grupurilor interministeriale;
    3. realizeaza prognoze sociale si politice; analizeaza si elaboreaza studii pe marginea documentelor pregatite la nivelul institutiilor Guvernului;
    4. analizeaza si/sau participa la elaborarea unor evaluari sau propuneri de actiuni de politica interna cu impact asupra unor grupuri si categorii sociale;
    5. initiaza si actualizeaza, in colaborare cu ministerele de resort, baze de date cu programele regionale, subregionale si locale conexe domeniului politicilor publice; informeaza cu privire la segmentele sociale de interes;
    6. centralizeaza si analizeaza datele oferite de procesul electoral, statistici, alte materiale documentare, pentru identificarea problemelor si tendintelor mediului social-politic intern;
    7. participa la asigurarea comunicarii cu mediul politic si analizeaza comunicarea cu societatea; realizeaza sinteze, documentare, analize si informari pe teme de interes, in functie de solicitarile aparute;
    8. analizeaza relationarea Guvernului cu mediul politic (analiza pozitiilor si declaratiilor si a dinamicii tendintelor politice ale actorilor politici relevanti); inventariaza si stocheaza in baze de date solicitari, apeluri, probleme formulate atat de partidele politice (parlamentare si neparlamentare), cat si de structurile neguvernamentale cu influenta politica (grupuri de presiune, grupuri de influenta etc.);
    9. monitorizeaza stirile de presa si propune masuri pentru contracararea informatiilor neveridice;
    10. asigura dialogul primului-ministru cu lumea asociativa si promoveaza strategia Guvernului in domeniul parteneriatului cu organizatiile neguvernamentale; asista si participa la procesul de relationare a Guvernului cu mediul asociativ;
    11. asista organismele abilitate in asigurarea implicarii societatii civile in procesul consultativ privind elaborarea politicilor publice sectoriale;
    12. coordoneaza activitatea functionarilor din ministere (reteaua centrala) cu atributii in promovarea parteneriatului cu organizatiile neguvernamentale sectoriale; coordoneaza si asigura consultanta retelei nationale (prefecturi, consilii judetene) de relatii cu organizatiile neguvernamentale;
    13. analizeaza si prelucreaza informatiile primite de la organizatiile neguvernamentale;
    14. asigura participarea reprezentantilor sai la derularea, in colaborare cu ministerele de resort, a programelor de asistenta tehnica internationala consacrate dezvoltarii parteneriatului administratie - organizatii neguvernamentale si elaborarea de documentatii, proiecte si analize comparative si rapoarte in domeniu;
    15. acorda asistenta in asigurarea dialogului primului-ministru cu mass-media, a transparentei actului decizional si a mentinerii unor bune relatii intre institutii si societate; participa la asigurarea fluxului comunicational din domeniul tehnologiei informatiilor dintre primul-ministru si Guvern, pe de o parte, si structurile guvernamentale din teritoriu (prefecturi, consilii judetene), alte institutii publice si organizatii neguvernamentale, pe de alta parte;
    16. realizeaza si difuzeaza in interiorul Guvernului informari despre actiunile primului-ministru;
    17. transmite pe suport electronic agentiilor de presa, presei centrale si locale, ambasadelor, informatii referitoare la activitatea primului-ministru;
    18. realizeaza zilnic sinteze documentare (in flux orar), analize si informari pe teme de interes; monitorizeaza presa scrisa si cea audiovizuala (inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a inregistrarilor audio-video) in legatura cu activitatea Guvernului;
    19. participa si organizeaza evenimente la initiativa primului-ministru (conferinte, vizite, colocvii, mese rotunde, dezbateri, simpozioane si alte actiuni de acest gen);
    20. participa la productia de materiale destinate informarii exacte si rapide a mass-media (copii, brosuri, programe, luari de pozitie etc.);
    21. realizeaza, intretine si actualizeaza, din punct de vedere al tehnologiei informatiei, site-ul oficial al Guvernului (inclusiv prin prezentarea subiectelor de larg interes in una-doua limbi de circulatie internationala), pe baza datelor si informatiilor furnizate de ministere si de celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
    22. raspunde de elaborarea si de implementarea politicilor si strategiilor de informatizare in domeniul de activitate al institutiei, in conformitate cu strategia nationala de informatizare, in colaborare cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
    23. propune si avizeaza efectuarea achizitiilor publice de echipamente, servicii si produse informatice pentru aparatul de lucru al Guvernului, prin definirea necesitatilor aplicatiilor informatice, a cerintelor pentru acestea si prin formularea caietelor de sarcini pentru achizitiile publice in domeniul serviciilor de tehnologie a informatiei si comunicatiei;
    24. defineste si realizeaza metodologia de acces si de asigurare a securizarii informatiilor in sistemul informatic al institutiei; raspunde de gestionarea si de intretinerea sistemului informatic al institutiei, reactualizand permanent evidenta echipamentelor, a software si a serviciilor din sistemul informatic;
    25. identifica circuitul de documente in vederea dezvoltarii de aplicatii si institutionalizarii circuitului informatic al documentelor; creeaza si dezvolta din punct de vedere al tehnologiei informatiei reteaua Intranet cu institutiile si autoritatile publice centrale si locale.
    (2) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala indeplineste orice alte atributii specifice prevazute in alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
    Art. 3
    (1) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
    (2) Atributiile secretarului de stat se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
    (3) In exercitarea atributiilor care ii revin, secretarul de stat emite ordine cu caracter individual.
    (4) Secretarul de stat asigura coordonarea activitatii Redactiei Publicatiilor pentru Strainatate, institutie publica, finantata din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    Art. 4
    (1) Structura organizatorica a Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) In structura Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala functioneaza directii.
    (3) Atributiile si sarcinile compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al secretarului de stat.
    (4) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala se stabilesc prin fisa postului, care se intocmeste pe baza regulamentului de organizare si functionare.
    (5) Regulamentul de organizare si functionare a Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala va fi adoptat in termen de cel mult 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 5
    Numarul maxim de posturi al Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala se stabileste prin decizie a primului-ministru si se asigura in cadrul numarului maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
    Art. 6
    Resursele financiare necesare in vederea functionarii Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala se cuprind in bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    Art. 7
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 25/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 37 din 22 ianuarie 2001.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Departamentul pentru Analiza
                         Institutionala si Sociala,
                         Dorina Mihailescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                         STRUCTURA ORGANIZATORICA
    a Departamentului pentru Analiza Institutionala si Sociala

                            __________________
                           | SECRETAR DE STAT |
                           |__________________|
                         ___________|____________
               _________|_________      _________|_________
              |DIRECTIA DE ANALIZA|    | DIRECTIA DE       |
              |INSTITUTIONALA SI  |    | INFORMATICA A     |
              |RELATII CU MEDIUL  |    | PRIMULUI-MINISTRU |
              |ASOCIATIV          |    | SI MONITORIZARE   |
              |___________________|    |___________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 750/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 750 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu