HOTARARE Nr.
56 din 25 iulie 2007
pentru aprobarea Normei nr.
25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 567 din 17 august 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit.
f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 313/2005,
conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006
privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai
Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile art. 118 din Legea nr.
411/2004 privind fondurile de pensii administrate
privat, republicată,
în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei
de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 25 iulie 2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private emite următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 25/2007 privind
marketingul fondului de pensii administrat privat, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private nr. 29/2007 pentru aprobarea Normei nr. 9/2007 privind marketingul
fondului de pensii administrat privat, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.
Art. 3. - Prezenta hotărâre şi
norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private (www. csspp.ro).
Art. 4. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor
urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private,
Mircea Oancea
NORMA Nr. 25/2007
privind marketingul fondului de pensii administrat
privat
Având în vedere prevederile art. 118 din Legea nr.
411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit.
f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr.
313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta normă reglementează activitatea de
marketing a fondului de pensii administrat privat şi procedura de autorizare
sau de avizare a agenţilor de marketing.
Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în
prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, denumită în
continuare lege.
(2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme,
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) marketingul fondului de pensii administrat privat reprezintă activitatea condusă de către administrator în vederea
atragerii de participanţi la un fond de pensii administrat privat prin
intermediul agenţilor de marketing autorizaţi sau avizaţi de către Comisie;
b) agentul de marketing
persoană juridică reprezintă:
(i) societatea comercială nou-înfiinţată şi care este
autorizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a
fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumită în continuare broker de pensii private;
(ii) societatea comercială constituită şi autorizată
conform legilor speciale de
Banca Naţională a României, de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sau de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, care a primit avizul forului tutelar şi care este
avizată de Comisie pentru a
desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumită în
continuare intermediar de pensii private;
(iii) persoana juridică română microîntreprindere care îndeplineşte prevederile legale în
vigoare şi care a fost avizată
de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de
marketing a fondurilor de pensii administrate privat,
denumită în continuare consultant de pensii private;
c) agentul de marketing
persoană fizică, denumit în continuare agent, reprezintă persoana fizică având un contract de mandat încheiat cu un administrator
sau, după caz, cu un agent de
marketing persoană juridică şi care a fost avizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat
şi/sau a fondurilor de pensii facultative;
d) persoana juridică
specializată reprezintă entitatea care, conform
prevederilor legale, desfăşoară activităţi de formare profesională a
persoanelor şi care este avizată de către Comisie să desfăşoare cursuri de
pregătire profesională pentru agenţii de marketing persoane fizice;
e) Registrul agenţilor de
marketing ai fondului de pensii, denumit în
continuare Registru, reprezintă secţiunea din
Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor care va cuprinde
informaţii privind agenţii de marketing ai fondului de pensii administrat
privat care au fost autorizaţi/avizaţi de către Comisie.
CAPITOLUL II
Marketingul fondului de pensii administrat privat
Art. 3. - (1) Un broker de pensii private poate
desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat
dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are un contract de mandat încheiat cu un
administrator;
b) a fost autorizat de către Comisie şi înscris în
Registru.
(2) Un intermediar de pensii private poate desfăşura
activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă
îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) a primit avizul autorităţii competente în vederea
desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;
b) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, după caz, cu un singur
broker de pensii private;
c) a fost avizat de către Comisie şi înscris în
Registru.
(3) Un consultant de pensii private poate desfăşura
activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă
îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are un contract de mandat încheiat cu un singur
administrator, un singur broker de pensii private sau, după caz, cu un singur
intermediar de pensii private;
b) a fost avizat de către Comisie şi înscris în
Registru.
(4) Un agent poate desfăşura activitatea de marketing
a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii:
a) are un contract de mandat încheiat cu un singur
administrator sau, după caz, cu un singur agent de marketing persoană juridică;
b) a fost avizat de către Comisie şi înscris în
Registru.
Art. 4. - (1) Brokerul de pensii private poate
desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat
pentru toţi administratorii autorizaţi de către Comisie.
(2) Intermediarul de pensii private poate desfăşura
activitatea de marketing numai pentru un singur administrator sau, după caz,
pentru un singur broker de pensii private.
(3) Consultantul de pensii private poate desfăşura
activitatea de marketing numai pentru un singur administrator, un singur broker
de pensii private sau, după caz, un singur intermediar de pensii private.
Art. 5. - (1) Agenţii vor putea desfăşura activitatea
de marketing a fondului de pensii administrat privat numai pentru un singur
administrator sau, după caz, pentru un singur agent de marketing persoană
juridică.
(2) Agenţii unui broker de pensii private vor putea
desfăşura această activitate numai pentru administratorii cu care brokerul de
pensii private are încheiate contracte de mandat.
(3) Agenţii unui intermediar de pensii private vor
putea desfăşura această activitate numai pentru administratorul sau, după caz,
pentru brokerul de pensii private cu care intermediarul de pensii private a
încheiat contract de mandat.
(4) Agenţii unui consultant de pensii private vor
putea desfăşura această activitate numai pentru administratorul, brokerul de
pensii private sau, după caz, pentru intermediarul de pensii private cu care
consultantul de pensii private a încheiat contract de
mandat.
Art. 6. - (1) Se interzice oricărei persoane fizice sau
juridice care nu este avizată sau autorizată de către Comisie să desfăşoare
activităţi de marketing şi/sau să utilizeze denumirea de agent de marketing al
fondului de pensii în legătură cu o activitate desfăşurată în sistemul fondurilor
de pensii administrate privat.
(2) Se interzice oricărui agent de marketing al
fondului de pensii să prezinte participantului în vederea obţinerii acordului
de aderare informaţii care nu corespund realităţii privind administratorul
şi/sau fondul de pensii administrat privat.
(3) Se interzice agenţilor să aibă relaţii contractuale
cu un alt agent în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de
pensii administrat privat.
Art. 7. - (1) Administratorul
este răspunzător pentru recrutarea, instruirea şi monitorizarea agenţilor de
marketing al fondului de pensii, astfel încât aceştia să aibă o bună pregătire
profesională în vederea îndeplinirii corespunzătoare a atribuţiilor legale şi
contractuale care le revin.
(2) Administratorul are obligaţia să verifice că toate
actele individuale de aderare transmise către Casa Naţională de Pensii şi Alte
Drepturi de Asigurări Sociale conţin semnăturile olografe ale agentului şi ale
persoanei care a aderat la fondul de pensii administrat
privat.
CAPITOLUL III
Pregătirea agenţilor de marketing ai fondului de
pensii
Art. 8. - Pregătirea agenţilor revine
administratorilor, persoanelor juridice specializate sau, după caz, brokerului
de pensii private.
Art. 9. - (1) Cursurile de
agent şi examenele sunt organizate pe baza unei tematici privind cursul pentru
agenţi, avizată în prealabil de Comisie.
(2) In vederea obţinerii deciziei de avizare a
tematicii privind cursul pentru agenţi, administratorul, persoana juridică
specializată sau, după caz, brokerul de pensii private are obligaţia să includă
în aceasta conţinutul minim publicat pe pagina web a Comisiei.
(3) Administratorul, persoana juridică specializată
sau, după caz, brokerul de pensii private este obligat să se asigure că
persoanele fizice înscrise la cursurile de agent nu au menţiuni în cazierul
judiciar.
Art. 10. - Certificatul de absolvire a cursului de
agent prevăzut în anexa nr. 1 este eliberat de către administrator, persoana
juridică specializată sau, după caz, de brokerul de pensii private, numai după
ce viitorul agent a urmat cursul şi a promovat examenul de absolvire.
CAPITOLUL IV
Autorizarea brokerului de pensii private
Art. 11. -In vederea obţinerii autorizaţiei de
funcţionare ca broker de pensii private, solicitantul trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele condiţii:
a) denumirea să nu inducă în eroare publicul şi să
includă în mod obligatoriu sintagma „broker de pensii private";
b) să aibă un capital social subscris şi vărsat în numerar de minimum 25.000 lei;
c) să aibă ca obiect unic de activitate marketingul
fondului de pensii administrat privat, cod CAEN 6720 - „Activităţi auxiliare
ale caselor de asigurări şi de pensii";
d) să aibă un sediu permanent;
e) acţionarii/asociaţii persoane
fizice:
(i) să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar şi în cel
fiscal;
(ii) să nu fi contribuit, direct sau indirect, la
falimentul unor persoane
juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de
scandaluri financiare;
f) acţionarii/asociaţii persoane
juridice:
(i) să nu fie în procedură de reorganizare judiciară
sau faliment;
(ii) să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele
locale şi bugetele fondurilor speciale;
g) conducătorii, astfel cum sunt definiţi în Norma nr.
2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate
privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private nr. 18/2007:
(i) să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare funcţiei pe care urmează să o
îndeplinească;
(ii) să fie absolvenţi ai unei instituţii de
învăţământ superior;
(iii) să aibă experienţă profesională de cel puţin 3
ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, bancar sau al asigurărilor;
(iv) să nu fi fost sancţionaţi
de către autorităţi române sau străine cu interdicţia definitivă sau, la
momentul depunerii cererii de autorizare ca broker de pensii private, cu
interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar,
al pieţei de capital, juridic sau al asigurărilor;
(v) să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar;
h) să fi achitat taxa de autorizare prevăzută pentru
brokerii de pensii private, conform Normei nr. 3/2007 privind taxele de
autorizare, avizare şi funcţionare în sistemul pensiilor
administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private nr. 19/2007.
Art. 12. - Cererea pentru autorizarea brokerului de
pensii private, conform anexei nr. 2, se depune la Comisie
împreună cu următoarele documente:
a) actul constitutiv, în copie;
b) certificatul de înmatriculare, în copie;
c) actul juridic în baza căruia brokerul de pensii
private deţine spaţiu destinat sediului social, în copie;
d) cazierul fiscal şi judiciar, în original, pentru
acţionarii/ asociaţii persoane fizice;
e) declaraţia pe propria răspundere, în original,
pentru acţionarii/asociaţii persoane fizice din care să reiasă că îndeplinesc
prevederile art. 11. lit. e) pct. ii);
f) certificatul constatator
eliberat de oficiul registrului comerţului, în original, pentru
acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care să reiasă că îndeplinesc
prevederile art. 11 lit. f) pct. i);
g) atestatul fiscal, în original, pentru
acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile
art. 11 lit. f) pct. ii);
h) carnetele de muncă şi diplomele de studii semnate
ale conducătorilor, din care să rezulte respectarea prevederilor art. 11 lit.
g) pct. i), ii) şi iii), în copie;
i) declaraţia pe propria
răspundere, în original, a conducătorilor, din care să reiasă că îndeplinesc
prevederile art. 11 lit. g) pct. iv);
j) cazierul judiciar, în original, al conducătorilor;
k) dovada achitării taxei de autorizare, în copie.
Art. 13. - Pentru a desfăşura
şi activitatea de marketing a prospectului schemei de pensii facultative,
brokerii de pensii private autorizaţi în baza prevederilor prezentei norme
trebuie să îndeplinească, în scopul autorizării de către Comisie, cumulativ,
următoarele condiţii:
a) depun la Comisie cererea de autorizare prevăzută în
Norma nr. 10/2006 privind marketingul prospectului schemei de pensii
facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private nr. 22/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fără a
mai fi necesară depunerea documentelor ataşate acesteia;
b) achită taxa de autorizare a agenţilor de marketing
persoane juridice prevăzută în Norma nr. 9/2006 privind taxele de autorizare,
avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobată prin
Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 14. -In vederea obţinerii autorizaţiei de
funcţionare ca broker de pensii private, agenţii persoane juridice autorizaţi
în baza prevederilor Normei nr. 10/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, depun la Comisie următoarele documente:
a) cererea pentru autorizare prevăzută în anexa nr. 2;
b) certificatul de înscriere de menţiuni de la oficiul
registrului comerţului, din care să reiasă modificarea denumirii societăţii, în
sensul includerii în denumire a sintagmei „broker de pensii private", în
copie;
c) dovada achitării taxei de autorizare a agenţilor
de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private, prevăzută în Norma
nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.
Art. 15. - (1) Brokerii de pensii private achită
Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toată durata
valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este
prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Agenţii persoane juridice care au obţinut decizia
de autorizare ca broker de pensii private conform prevederilor art. 14 achită
Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toată durata
valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este
prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL V
Avizarea agenţilor de
marketing persoane juridice şi a persoanei
juridice specializate
SECŢIUNEA 1
Avizarea intermediarilor de pensii private
Art. 16. - (1) Comisia avizează ca intermediari de
pensii private numai entităţile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) au ca obiect de activitate şi marketingul fondului
de pensii administrat privat, cod CAEN - 6720 „Activităţi auxiliare ale caselor
de asigurări şi de pensii";
b) au obţinut avizul autorităţii competente în
vederea desfăşurării activităţii de marketing a
fondului de pensii administrat privat;
c) au fost autorizate în condiţiile legislaţiei
aplicabile domeniului lor de activitate;
d) nu au menţiuni în cazierul fiscal;
e) au achitat taxa de avizare prevăzută pentru agenţii
de marketing persoane juridice, intermediari de pensii private, conform Normei
nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Cererea pentru avizare, întocmită conform anexei
nr. 3, se depune la Comisie de către reprezentantul legal al intermediarului de
pensii private, împreună cu următoarele documente:
a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului, în copie;
b) dovada din care să reiasă că îndeplineşte
condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), în copie;
c) autorizaţia de funcţionare eliberată de
autoritatea competentă, în copie;
d) certificatul fiscal, în original;
e) dovada achitării taxei de avizare pentru agentul de
marketing persoană juridică, intermediar de pensii private, în copie.
Art. 17. - Intermediarii de pensii private achită
Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de avizare, pe toată durata
valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este
prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
SECŢIUNEA a 2-a
Avizarea consultanţilor de pensii private
Art. 18. - (1) In vederea obţinerii avizului în
calitate de consultant de pensii private, acesta trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele condiţii:
a) are ca obiect de activitate şi marketingul fondului de
pensii administrat privat, cod CAEN - 6720 „Activităţi auxiliare ale caselor de
asigurări şi de pensii";
b) nu are menţiuni în cazierul fiscal;
c) a achitat taxa de avizare prevăzută pentru agenţii
de marketing persoane juridice, consultanţi de pensii private, conform Normei
nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Cererea pentru avizarea consultantului de pensii
private, conform anexei nr. 4, se depune la Comisie de către reprezentantul legal împreună cu copiile
pe suport magnetic ale documentelor specificate mai
jos:
a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului;
b) certificatul fiscal;
c) dovada achitării taxei de avizare pentru
consultantul de pensii private.
SECŢIUNEA a 3-a
Avizarea agenţilor
Art. 19. - (1) In vederea obţinerii avizului ca agent,
acesta trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să nu fi fost sancţionat de către autorităţi române
sau străine cu interdicţia definitivă sau, la momentul depunerii cererii de
avizare ca agent, cu interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în
sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurărilor;
b) a obţinut certificatul de absolvire a cursului de
agent de marketing al fondului de pensii, în conformitate cu prevederile art.
10;
c) are un contract de mandat
încheiat cu un administrator sau, după caz, cu un agent de marketing persoană
juridică;
d) a fost achitată taxa de avizare prevăzută pentru
agenţi, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Administratorul sau, după
caz, agentul de marketing persoană juridică transmite Comisiei cererea pentru
avizarea agenţilor săi, întocmită conform anexei nr. 5, în format electronic,
sub semnătură electronică extinsă sau sub semnătură electronică furnizată de
către Comisie, împreună cu următoarele documente:
a) tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se
solicită avizul;
b) actele de identitate ale acestora;
c) declaraţiile pe propria răspundere ale persoanelor
fizice, din care să rezulte că se încadrează în prevederile alin. (1) lit. a);
d) certificatele privind absolvirea cursurilor de agent,
conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
e) modelul-cadru al contractului de mandat şi al
anexelor la acesta;
f) dovada achitării taxei de avizare.
(3) Tabelul nominal al persoanelor
fizice pentru care se solicită avizul conţine următoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanelor fizice;
b) codul numeric personal;
c) seria şi numărul actului de identitate;
d) naţionalitatea;
e) numărul de telefon şi adresa de e-mail.
(4) Administratorul sau, după
caz, agentul de marketing persoană juridică ce a obţinut decizia de avizare
pentru agenţii săi are obligaţia de a păstra în arhiva proprie documentele
menţionate la alin. (2), în formă originală, pe suport hârtie şi de a le
prezenta Comisiei, ori de câte ori aceasta le solicită.
SECŢIUNEA a 4-a
Avizarea persoanei juridice specializate
Art. 20. - Cererea pentru avizarea persoanei juridice
specializate, întocmită conform anexei nr. 6, se depune la Comisie împreună cu
următoarele documente:
a) actul constitutiv sau dovada înscrierii în
Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, conform Ordonanţei Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 246/2005, în copie;
b) încheierea
judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului, cu privire la
constituirea şi înregistrarea societăţii, în copie;
c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului, în copie;
d) datele de identificare ale personalului de conducere a entităţii, după cum urmează:
(i) numele şi prenumele;
(ii) cetăţenia, data şi locul naşterii;
(iii) codul numeric personal sau echivalentul acestuia pentru persoanele străine;
(iv) seria şi numărul actului de identitate sau, pentru cetăţenii străini, ale paşaportului;
(v) adresa de domiciliu sau, după caz, adresa de corespondenţă;
e) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de
cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de
legislaţia în vigoare, pentru personalul din conducerea entităţii;
f) datele de identificare ale lectorilor, însoţite de
curriculum vitae, certificatele de cazier judiciar şi certificatele de cazier
fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;
g) regulamentul intern de organizare şi desfăşurare a
examenului de absolvire;
h) dovada plăţii taxei de avizare prevăzute în Norma
nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.
CAPITOLUL VI
Eliberarea, respingerea sau retragerea deciziei de
autorizare ori a avizului pentru agentul de marketing al fondului de pensii şi pentru persoana juridică specializată
SECŢIUNEA 1
Eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului
agentului de marketing al fondului de pensii
Art. 21. - Comisia analizează
şi hotărăşte cu privire la eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului
agentului de marketing al fondului de pensii în termen de 30 de zile
calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
Art. 22. - (1) Orice solicitare
a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor
prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 21, un nou termen
începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări,
depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la
data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(2) In situaţia în care documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă
necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate
solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.
Art. 23. - Decizia de autorizare sau de avizare se
comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană
juridică în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării acesteia şi va
conţine inclusiv codul de înscriere în Registru al agentului de marketing al
fondului de pensii.
Art. 24. - (1) Orice modificare a documentelor sau a
condiţiilor pe baza cărora s-a eliberat decizia de autorizare sau avizul
agentului de marketing al fondului de pensii se va face numai după obţinerea în
prealabil de la Comisie a avizului privind modificările condiţiilor existente
la momentul obţinerii acesteia/acestuia.
(2) Orice modificare a actelor
constitutive ale brokerului de pensii private se va depune în mod obligatoriu
la oficiul registrului comerţului numai însoţită de avizul prealabil al
Comisiei.
(3) Orice modificare a documentelor în baza cărora s-a
obţinut decizia de avizare se va face numai cu notificarea prealabilă a
Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data modificării acestora.
SECŢIUNEA a 2-a
Eliberarea deciziei de avizare a persoanelor
juridice specializate
Art. 25. - Comisia analizează şi hotărăşte cu privire la eliberarea deciziei de avizare a persoanei juridice
specializate în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea
dosarului complet al solicitantului.
Art. 26. - (1) Orice solicitare a Comisiei privind
informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial
întrerupe termenul prevăzut la art. 25, un nou termen începând să curgă de la
data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate
fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării
Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(2) In situaţia în care documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă
necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate
solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.
Art. 27. - (1) Decizia de avizare se comunică persoanei
juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării
acesteia.
(2) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor
pe baza cărora s-a eliberat decizia de avizare a persoanei juridice
specializate se va face numai după obţinerea în prealabil de la Comisie a
avizului privind modificările condiţiilor existente la momentul obţinerii
acestuia.
SECŢIUNEA a 3-a
Respingerea cererii de autorizare sau de avizare a
agentului de marketing al fondului de pensii
Art. 28. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile
prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de autorizare sau de
avizare ca agent de marketing al fondului de pensii.
(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se
comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană
juridică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestată în
termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu
legislaţia în vigoare.
Art. 29. - O nouă cerere de autorizare sau de avizare
poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au
constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
SECŢIUNEA a 4-a
Respingerea cererii de avizare a persoanei
juridice specializate
Art. 30. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute
în prezenta normă duce la respingerea cererii de avizare ca persoană juridică
specializată.
(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se
comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de
la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestată în
termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu
legislaţia în vigoare.
(4) O nouă cerere de avizare poate fi adresată
Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele
de respingere a cererii iniţiale.
SECŢIUNEA a 5-a
Retragerea autorizaţiei sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii
Art. 31. - (1) Comisia este în drept să retragă
autorizaţia sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii în
următoarele condiţii:
a) dacă autorizaţia sau avizul a fost obţinută/obţinut
pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;
b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite
condiţiile avute în vedere la autorizare/avizare;
c) la solicitarea agentului de marketing al fondului de
pensii;
d) ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor
legale în vigoare;
e) în cazul în care nu desfăşoară activitate pe o
perioadă de 12 luni consecutive.
(2) La solicitarea administratorului sau, după caz, a
agentului de marketing persoană juridică, Comisia retrage avizul agentului care
se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), c) şi e).
Art. 32. - (1) Decizia de retragere, scrisă şi
motivată, se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing
persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de
la adoptarea acesteia.
(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen
de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia
în vigoare.
SECŢIUNEA a 6-a
Retragerea avizului persoanei juridice
specializate
Art. 33. - Comisia este în
drept să retragă avizul persoanei juridice specializate în următoarele
condiţii:
a) dacă avizul a fost obţinut pe baza unor informaţii
sau documente false ori care au indus în eroare;
b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite
condiţiile avute în vedere la avizare;
c) la solicitarea persoanei juridice specializate;
d) ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor
legale în vigoare;
e) în cazul în care nu desfăşoară activitate pe o
perioadă de 12 luni consecutive.
Art. 34. - (1) Decizia de
retragere, scrisă şi motivată, se comunică persoanei juridice specializate în
termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen
de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia
în vigoare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 35. - Administratorul sau, după caz, agentul de
marketing persoană juridică este obligat ca în termen de 15 zile lucrătoare de
la data luării la cunoştinţă să informeze Comisia în cazul în care constată că
agenţii săi de marketing încalcă prevederile legale.
Art. 36. - (1) Administratorul sau, după caz, agentul
de marketing persoană juridică trebuie să informeze Comisia cu privire la
agenţii săi de marketing cu care a încetat colaborarea,
în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a intervenit încetarea
contractului.
(2) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing
persoană juridică trebuie să notifice Comisia cu privire la orice schimbare
referitoare la datele agenţilor săi de marketing, în termen de 10 zile
calendaristice de la data luării la cunoştinţă.
Art. 37. - (1) Comisia radiază din Registru brokerul de
pensii private căruia i-a fost retrasă autorizaţia, notificând acest lucru
administratorilor cu care acesta a încheiat contracte de mandat, în termen de 5
zile lucrătoare de la data radierii.
(2) Comisia radiază din Registru intermediarul de
pensii private căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru
administratorului sau, după caz, brokerului de pensii private în termen de 5
zile lucrătoare de la data radierii.
(3) Comisia radiază din Registru consultantul de
pensii private căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru
administratorului, brokerului de pensii private sau, după caz, intermediarului
de pensii private în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.
(4) Comisia radiază din Registru agentul căruia i-a
fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, după caz,
agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile lucrătoare de la
data radierii.
Art. 38. -Anexele nr. 1- 6 fac parte integrantă din
prezenta normă.
Art. 39. - La data intrării în vigoare a prezentei
norme se abrogă Norma nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii
administrat privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private nr. 29/2007, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.
ANEXA Nr. 1
ANTETUL ADMINISTRATORULUI/ BROKERULUI
DE PENSII PRIVATE/PERSOANEI JURIDICE SPECIALIZATE
Nr.
certificat/data eliberării
CERTIFICAT DE ABSOLVIRE
Prin prezenta se atestă că
domnul/doamna...................................................., cu
domiciliul în.......................................... str.......................................................,
legitimat/legitimată cu BI/CI seria.........nr..................CNP..............................,
a absolvit cursul de agent al fondului de pensii
administrat privat, organizat
de............................................................................,
cu o durată de............zile, în
perioada.........................................................................
Domnul/doamna.......................................................a
dobândit cunoştinţele teoretice necesare în vederea
desfăşurării activităţii de
marketing a fondului de pensii administrat privat.
Data
absolvirii....................................................
Nota de
examen.................................................
Administrator/broker de
pensii private/persoană juridică specializată .............................................................................
(denumirea şi sediul social)
Reprezentant legal (numele
şi prenumele)
.......................................................................................................................
Semnătura.................................. Ştampila
administratorului/brokerului de pensii
private/persoanei juridice specializate
|
ANEXA Nr. 2
DATE DE IDENTIFICARE ALE SOCIETĂŢII
|
CERERE PENTRU AUTORIZAREA
BROKERULUI DE PENSII PRIVATE
|
Subsemnatul/Subsemnata (numele şi
prenumele)
....................................................................................................................
în calitate de împuternicit/împuterniciţi (numărul şi data procurii speciale şi
autentice/delegaţiei avocaţiale).......................................
...............................................................................................................................................
solicit autorizarea ca broker de pensii private pentru fondul de pensii
administrat privat (denumirea brokerului de pensii
private)......................................................
............................................................................,
având:
număr de înregistrare la oficiul registrului
comerţului..............................................................,
cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului
comerţului................................................
Sediul social
...................................................
........................................................
(localitatea) (strada şi numărul)
...................................................
........................................................
(judeţul) (codul
poştal)
Date de contact: (telefon, fax, e-mail,
web)............................................................................................................................
Sediul secundar*)
...................................................
........................................................
(localitatea) (strada şi numărul)
...................................................
........................................................
(judeţul)
(codul poştal)
Date de contact: (telefon, fax, e-mail,
web)..............................................................................................................................
Forma de înregistrare:
............................................................................................................................................................
(filială,
sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)
|
*) In cazul în care există mai
multe sedii secundare, se va ataşa la cererea de autorizare un tabel nominal
cu adresele acestora: localitatea, strada, numărul, judeţul, codul poştal.
Prezenta cerere este însoţită de un
număr de...............documente, totalizând un număr de.......file.
Semnătura împuternicitului:...................................
Data....................................................................
|
ANEXA Nr. 3
DATE DE IDENTIFICARE ALE SOCIETĂŢII
|
CERERE PENTRU AVIZAREA
INTERMEDIARULUI DE PENSII PRIVATE
|
Subsemnatul/Subsemnata (numele şi
prenumele).....................................................................................................................,
în calitate de împuternicit/împuterniciţi (numărul şi data procurii speciale şi
autentice/delegaţiei avocaţiale).......................................
...............................................................................................................................................,
solicit avizarea ca intermediarele pensii private (denumirea
societăţii)..........................................................................................,
având:
număr de înregistrare la oficiul registrului
comerţului..............................................................,
cod unic de înregistrare fiscală la
oficiul registrului comerţului...............................................
Sediul social
...................................................
........................................................
(localitatea) (strada şi numărul)
...................................................
........................................................
(judeţul)
(codul poştal)
Sediul secundar*) ................................................... ........................................................
(localitatea) (strada şi numărul)
...................................................
........................................................
(judeţul)
(codul poştal)
Forma de înregistrare:
........................................................................................................................................................
(filială,
sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)
Numărul de telefon:
............................... Numărul
de fax:..........................................
Adresa de
e-mail:............................................................................
|
*)In cazul în care există mai multe
sedii secundare se va ataşa la cererea de autorizare un tabel nominal cu
adresele acestora: localitatea, strada, numărul, judeţul, codul poştal.
Prezenta cerere este însoţită de un
număr de....................documente, totalizând un număr
de.............................file.
Semnătura
împuternicitului:..............................
Data......................
FALSE DECLARAŢII SAU
OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
|
ANEXA Nr. 4
DATE DE IDENTIFICARE ALE SOCIETĂŢII
|
CERERE PENTRU AVIZAREA
CONSULTANTULUI DE PENSII PRIVATE
|
Subsemnatul/Subsemnata (numele şi
prenumele)....................................................................................................................,
în calitate de împuternicit/împuterniciţi(numărul şi data
procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)........................................
...............................................................................................................................................,
solicit avizarea în calitate de consultant de pensii private pentru
..............................................................................................................................................,
(denumirea
administratorului, brokerului de pensii private,
după caz, a intermediarului de pensii private)
având:
număr de înregistrare la oficiul registrului
comerţului..............................................................,
cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului
comerţului...............................................
Sediul social
...................................................
........................................................
(localitatea) (strada şi numărul)
...................................................
........................................................
(judeţul)
(codul poştal)
Date de contact:(telefon, fax, e-mail,
web).................................................................................................................
Prezenta cerere este însoţită de un
număr de....................documente, totalizând un număr
de.......................file.
Semnătura
împuternicitului:..............................
Data.........................................
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI
INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
|
ANEXA Nr. 5
CERERE PENTRU AVIZAREA AGENTULUI
|
1. Date despre solicitant
Societatea de administrare a fondului de pensii administrat
privat
Societatea
Comercială.......................................................................................-
S. A, având codul unic de înregistrare fiscală nr ..........................................., Decizia de
autorizare nr .....................................................din data
....................................., cu sediul în
.................................................................,
telefon..............................,fax................, e-mail ................................., reprezentată legal de ............................................, având funcţia de..............................,
telefon.............................., fax
.............................., e-mail
..............................................., solicit avizarea în vederea
desfăşurării activităţii de marketing a fondului de
pensii administrat privat a:
|
Broker de pensii private
Societatea
Comercială..........................................................................-
S.A./S.R.L, având codul unic de înregistrare fiscală nr ................................,
Decizia de autorizare nr...................................din data
..........................................., cu sediul în
................................................,
telefon........................,fax.............................., e-mail
.......................................,
reprezentată legal de ...............................,
având funcţia de.............................., telefon
..............................,fax............................................,
e-mail ..................................................,
solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului
de pensii administrat privat a:
|
Intermediar de pensii private
Societatea
Comercială...........................................................................- S.A./S.R.L., având codul unic de
înregistrare fiscală
nr..................................................., Decizia de avizare
nr...............................din data
......................................, cu sediul în........................................., telefon
.............................., fax................, e-mail
................................................, reprezentată legal
de........................................., având funcţia de ....................................,
telefon..............................,fax.............................., e-mail........................................., solicit avizarea
în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a:
|
Consultant de pensii private
Societatea
Comercială............................................................................-
S. R. L, având codul unic de înregistrare
fiscală nr
..............................., Decizia de avizare
nr..................................din
data..................................................., cu sediul în
................................................,
telefon........................, fax............................, e-mail
....................................., reprezentată legal de ......................................,
având funcţia de ..............................,
telefon ........................., fax .........................................,
e-mail...................., solicit avizarea în
vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii
administrat privat a:
|
2. Date despre agent *)
Numele şi prenumele
agentului...............................................................................................................................................
Domiciliul................................................................................................................................................................................
Codul numeric
personal...........................................................................................................................................................
Contract de mandat nr.........................................................................................din
data........................................................
Date de contact (telefon, fax,
e-mail).......................................................................................................................................
|
3. Informaţii suplimentare care ar
putea fi considerate relevante pentru activitatea agentului
Subsemnatul, cunoscând prevederile
Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere, sub
sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete şi conforme cu
realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia ar
trebui informată.
Reprezentantul legal al
administratorului......................................................................................................................................
Reprezentantul legal al brokerului de pensii
private......................................................................................................................
Reprezentantul legal al intermediarului de pensii private................................................................................................................
Reprezentantul legal al consultantului de pensii
private..................................................................................................................
Numele şi
prenumele..................................................................................................................................................................
Semnătura şi ştampila.................................................................................................................................................................
NOTĂ:
Comisia va păstra confidenţialitatea
informaţiilor cuprinse în prezenta cerere, cu excepţia cazurilor prevăzute de
lege.
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI
INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
|
*) NOTĂ: In cazul în care
administratorul sau agentul de marketing persoană juridică prezintă spre
avizare o singură dată mai mulţi agenţi, cererea de avizare va fi însoţită de
un tabel nominal cu antetul solicitantului, anexă la cererea de avizare.
|
ANEXA Nr. 6
DATE DE IDENTIFICARE
|
CERERE PENTRU AVIZAREA PERSOANEI
JURIDICE SPECIALIZATE
|
Subsemnatul/Subsemnata(numele şi
prenumele)......................................................................................................................,
în calitate de împuternicit/împuterniciţi (numărul şi data procurii speciale şi
autentice/delegaţiei avocaţiale).......................................
..........................................................................................................................................,
solicit avizarea ca persoană juridică specializată ........................................................................................................................,
având:
număr de înregistrare la oficiul registrului
comerţului.............................................................,
cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului
comerţului...............................................
Sediul social
...................................................
........................................................
(localitatea) (strada şi numărul)
...................................................
........................................................
(judeţul)
(codul poştal)
Date de contact: (telefon, fax, e-mail,
web)................................................................................................................
Prezenta cerere este însoţită de un
număr de.....................documente, totalizând un număr
de..........................file.
Semnătura
împuternicitului:..............................
Data.........................................
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI
INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
|