Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 56 din 25 iulie 2007

pentru aprobarea Normei nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 567 din 17 august 2007



In temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 118 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată,

în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 25 iulie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 29/2007 pentru aprobarea Normei nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.

Art. 3. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www. csspp.ro).

Art. 4. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

NORMA  Nr. 25/2007

privind marketingul fondului de pensii administrat privat

Având în vedere prevederile art. 118 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată,

în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi procedura de autorizare sau de avizare a agenţilor de marketing.

Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, denumită în continuare lege.

(2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) marketingul fondului de pensii administrat privat reprezintă activitatea condusă de către administrator în vederea atragerii de participanţi la un fond de pensii administrat privat prin intermediul agenţilor de marketing autorizaţi sau avizaţi de către Comisie;

b) agentul de marketing persoană juridică reprezintă:

(i) societatea comercială nou-înfiinţată şi care este autorizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumită în continuare broker de pensii private;

(ii)  societatea comercială constituită şi autorizată conform legilor speciale de Banca Naţională a României, de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sau de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, care a primit avizul forului tutelar şi care este avizată de Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumită în continuare intermediar de pensii private;

(iii)  persoana juridică română microîntreprindere care îndeplineşte prevederile legale în vigoare şi care a fost avizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat, denumită în continuare consultant de pensii private;

c)  agentul de  marketing persoană  fizică, denumit în continuare agent, reprezintă persoana fizică având un contract de mandat încheiat cu un administrator sau, după caz, cu un agent de marketing persoană juridică şi care a fost avizată de către Comisie pentru a desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative;

d) persoana juridică specializată reprezintă entitatea care, conform prevederilor legale, desfăşoară activităţi de formare profesională a persoanelor şi care este avizată de către Comisie să desfăşoare cursuri de pregătire profesională pentru agenţii de marketing persoane fizice;

e)  Registrul agenţilor de marketing ai fondului de pensii, denumit în continuare Registru, reprezintă secţiunea din Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor care va cuprinde informaţii privind agenţii de marketing ai fondului de pensii administrat privat care au fost autorizaţi/avizaţi de către Comisie.

CAPITOLUL II

Marketingul fondului de pensii administrat privat

Art. 3. - (1) Un broker de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) are un contract de mandat încheiat cu un administrator;

b) a fost autorizat de către Comisie şi înscris în Registru.

(2)   Un intermediar de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a)   a primit avizul autorităţii competente în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;

b)   are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, după caz, cu un singur broker de pensii private;

c) a fost avizat de către Comisie şi înscris în Registru.

(3)   Un consultant de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a)   are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator, un singur broker de pensii private sau, după caz, cu un singur intermediar de pensii private;

b) a fost avizat de către Comisie şi înscris în Registru.

(4)  Un agent poate desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a)   are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, după caz, cu un singur agent de marketing persoană juridică;

b) a fost avizat de către Comisie şi înscris în Registru.

Art. 4. - (1) Brokerul de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat pentru toţi administratorii autorizaţi de către Comisie.

(2) Intermediarul de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator sau, după caz, pentru un singur broker de pensii private.

(3) Consultantul de pensii private poate desfăşura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator, un singur broker de pensii private sau, după caz, un singur intermediar de pensii private.

Art. 5. - (1) Agenţii vor putea desfăşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat numai pentru un singur administrator sau, după caz, pentru un singur agent de marketing persoană juridică.

(2) Agenţii unui broker de pensii private vor putea desfăşura această activitate numai pentru administratorii cu care brokerul de pensii private are încheiate contracte de mandat.

(3)  Agenţii unui intermediar de pensii private vor putea desfăşura această activitate numai pentru administratorul sau, după caz, pentru brokerul de pensii private cu care intermediarul de pensii private a încheiat contract de mandat.

(4)  Agenţii unui consultant de pensii private vor putea desfăşura această activitate numai pentru administratorul, brokerul de pensii private sau, după caz, pentru intermediarul de pensii private cu care consultantul de pensii private a încheiat contract de mandat.

Art. 6. - (1) Se interzice oricărei persoane fizice sau juridice care nu este avizată sau autorizată de către Comisie să desfăşoare activităţi de marketing şi/sau să utilizeze denumirea de agent de marketing al fondului de pensii în legătură cu o activitate desfăşurată în sistemul fondurilor de pensii administrate privat.

(2)  Se interzice oricărui agent de marketing al fondului de pensii să prezinte participantului în vederea obţinerii acordului de aderare informaţii care nu corespund realităţii privind administratorul şi/sau fondul de pensii administrat privat.

(3) Se interzice agenţilor să aibă relaţii contractuale cu un alt agent în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat.

Art. 7. - (1) Administratorul este răspunzător pentru recrutarea, instruirea şi monitorizarea agenţilor de marketing al fondului de pensii, astfel încât aceştia să aibă o bună pregătire profesională în vederea îndeplinirii corespunzătoare a atribuţiilor legale şi contractuale care le revin.

(2) Administratorul are obligaţia să verifice că toate actele individuale de aderare transmise către Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale conţin semnăturile olografe ale agentului şi ale persoanei care a aderat la fondul de pensii administrat privat.

CAPITOLUL III

Pregătirea agenţilor de marketing ai fondului de pensii

Art. 8. - Pregătirea agenţilor revine administratorilor, persoanelor juridice specializate sau, după caz, brokerului de pensii private.

Art. 9. - (1) Cursurile de agent şi examenele sunt organizate pe baza unei tematici privind cursul pentru agenţi, avizată în prealabil de Comisie.

(2) In vederea obţinerii deciziei de avizare a tematicii privind cursul pentru agenţi, administratorul, persoana juridică specializată sau, după caz, brokerul de pensii private are obligaţia să includă în aceasta conţinutul minim publicat pe pagina web a Comisiei.

(3) Administratorul, persoana juridică specializată sau, după caz, brokerul de pensii private este obligat să se asigure că persoanele fizice înscrise la cursurile de agent nu au menţiuni în cazierul judiciar.

Art. 10. - Certificatul de absolvire a cursului de agent prevăzut în anexa nr. 1 este eliberat de către administrator, persoana juridică specializată sau, după caz, de brokerul de pensii private, numai după ce viitorul agent a urmat cursul şi a promovat examenul de absolvire.

CAPITOLUL IV

Autorizarea brokerului de pensii private

Art. 11. -In vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de pensii private, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) denumirea să nu inducă în eroare publicul şi să includă în mod obligatoriu sintagma „broker de pensii private";

b) să aibă un capital social subscris şi vărsat în numerar de minimum 25.000 lei;

c)  să aibă ca obiect unic de activitate marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN 6720 - „Activităţi auxiliare ale caselor de asigurări şi de pensii";

d) să aibă un sediu permanent;

e) acţionarii/asociaţii persoane fizice:

(i)  să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar şi în cel fiscal;

(ii) să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare;

f) acţionarii/asociaţii persoane juridice:

(i)  să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau faliment;

(ii) să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale;

g) conducătorii, astfel cum sunt definiţi în Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 18/2007:

(i)  să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească;

(ii)  să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior;

(iii) să aibă experienţă profesională de cel puţin 3 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, bancar sau al asigurărilor;

(iv) să nu fi fost sancţionaţi de către autorităţi române sau străine cu interdicţia definitivă sau, la momentul depunerii cererii de autorizare ca broker de pensii private, cu  interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurărilor;

(v) să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar;

h) să fi achitat taxa de autorizare prevăzută pentru brokerii de pensii private, conform Normei nr. 3/2007 privind taxele de autorizare,   avizare   şi   funcţionare   în   sistemul   pensiilor administrate  privat,  aprobată  prin  Hotărârea  Comisiei  de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 19/2007.

Art. 12. - Cererea pentru autorizarea brokerului de pensii private, conform anexei nr. 2, se depune la Comisie împreună cu următoarele documente:

a) actul constitutiv, în copie;

b) certificatul de înmatriculare, în copie;

c) actul juridic în baza căruia brokerul de pensii private deţine spaţiu destinat sediului social, în copie;

d)  cazierul fiscal şi judiciar, în original, pentru acţionarii/ asociaţii persoane fizice;

e)  declaraţia pe propria răspundere, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane fizice din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11. lit. e) pct. ii);

f)   certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11 lit. f) pct. i);

g)   atestatul fiscal, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11 lit. f) pct. ii);

h) carnetele de muncă şi diplomele de studii semnate ale conducătorilor, din care să rezulte respectarea prevederilor art. 11 lit. g) pct. i), ii) şi iii), în copie;

i) declaraţia pe propria răspundere, în original, a conducătorilor, din care să reiasă că îndeplinesc prevederile art. 11 lit. g) pct. iv);

j) cazierul judiciar, în original, al conducătorilor;

k) dovada achitării taxei de autorizare, în copie.

Art. 13. - Pentru a desfăşura şi activitatea de marketing a prospectului schemei de pensii facultative, brokerii de pensii private autorizaţi în baza prevederilor prezentei norme trebuie să îndeplinească, în scopul autorizării de către Comisie, cumulativ, următoarele condiţii:

a)  depun la Comisie cererea de autorizare prevăzută în Norma nr. 10/2006 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fără a mai fi necesară depunerea documentelor ataşate acesteia;

b)   achită taxa de autorizare a agenţilor de marketing persoane juridice prevăzută în Norma nr. 9/2006 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 14. -In vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de pensii private, agenţii persoane juridice autorizaţi în baza prevederilor Normei nr. 10/2006, cu modificările şi completările ulterioare, depun la Comisie următoarele documente:

a) cererea pentru autorizare prevăzută în anexa nr. 2;

b) certificatul de înscriere de menţiuni de la oficiul registrului comerţului, din care să reiasă modificarea denumirii societăţii, în sensul includerii în denumire a sintagmei „broker de pensii private", în copie;

c)   dovada achitării taxei de autorizare a agenţilor de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private, prevăzută în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.

Art. 15. - (1) Brokerii de pensii private achită Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toată durata valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Agenţii persoane juridice care au obţinut decizia de autorizare ca broker de pensii private conform prevederilor art. 14 achită Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toată durata valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL V

Avizarea agenţilor de marketing persoane juridice şi a persoanei juridice specializate

SECŢIUNEA 1

 Avizarea intermediarilor de pensii private

Art. 16. - (1) Comisia avizează ca intermediari de pensii private numai entităţile care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) au ca obiect de activitate şi marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN - 6720 „Activităţi auxiliare ale caselor de asigurări şi de pensii";

b)   au obţinut avizul autorităţii competente în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;

c)   au fost autorizate în condiţiile legislaţiei aplicabile domeniului lor de activitate;

d) nu au menţiuni în cazierul fiscal;

e)  au achitat taxa de avizare prevăzută pentru agenţii de marketing persoane juridice, intermediari de pensii private, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Cererea pentru avizare, întocmită conform anexei nr. 3, se depune la Comisie de către reprezentantul legal al intermediarului de pensii private, împreună cu următoarele documente:

a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, în copie;

b)  dovada din care să reiasă că îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), în copie;

c)   autorizaţia de funcţionare eliberată de autoritatea competentă, în copie;

d) certificatul fiscal, în original;

e)  dovada achitării taxei de avizare pentru agentul de marketing persoană juridică, intermediar de pensii private, în copie.

Art. 17. - Intermediarii de pensii private achită Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de avizare, pe toată durata valabilităţii acesteia, o taxă lunară de funcţionare al cărei cuantum este prevăzut în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a

Avizarea consultanţilor de pensii private

Art. 18. - (1) In vederea obţinerii avizului în calitate de consultant de pensii private, acesta trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) are ca obiect de activitate şi marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN - 6720 „Activităţi auxiliare ale caselor de asigurări şi de pensii";

b) nu are menţiuni în cazierul fiscal;

c)  a achitat taxa de avizare prevăzută pentru agenţii de marketing persoane juridice, consultanţi de pensii private, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Cererea pentru avizarea consultantului de pensii private, conform anexei nr. 4, se depune la Comisie de către reprezentantul legal împreună cu copiile pe suport magnetic ale documentelor specificate mai jos:

a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;

b) certificatul fiscal;

c) dovada achitării taxei de avizare pentru consultantul de pensii private.

SECŢIUNEA a 3-a

Avizarea agenţilor

Art. 19. - (1) In vederea obţinerii avizului ca agent, acesta trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a)  să nu fi fost sancţionat de către autorităţi române sau străine cu interdicţia definitivă sau, la momentul depunerii cererii de avizare ca agent, cu interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurărilor;

b)  a obţinut certificatul de absolvire a cursului de agent de marketing al fondului de pensii, în conformitate cu prevederile art. 10;

c)  are un contract de mandat încheiat cu un administrator sau, după caz, cu un agent de marketing persoană juridică;

d)  a fost achitată taxa de avizare prevăzută pentru agenţi, conform Normei nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)  Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică transmite Comisiei cererea pentru avizarea agenţilor săi, întocmită conform anexei nr. 5, în format electronic, sub semnătură electronică extinsă sau sub semnătură electronică furnizată de către Comisie, împreună cu următoarele documente:

a) tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicită avizul;

b) actele de identitate ale acestora;

c) declaraţiile pe propria răspundere ale persoanelor fizice, din care să rezulte că se încadrează în prevederile alin. (1) lit. a);

d) certificatele privind absolvirea cursurilor de agent, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;

e) modelul-cadru al contractului de mandat şi al anexelor la acesta;

f) dovada achitării taxei de avizare.

(3)  Tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicită avizul conţine următoarele informaţii:

a) numele şi prenumele persoanelor fizice;

b) codul numeric personal;

c) seria şi numărul actului de identitate;

d) naţionalitatea;

e) numărul de telefon şi adresa de e-mail.

(4)  Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică ce a obţinut decizia de avizare pentru agenţii săi are obligaţia de a păstra în arhiva proprie documentele menţionate la alin. (2), în formă originală, pe suport hârtie şi de a le prezenta Comisiei, ori de câte ori aceasta le solicită.

SECŢIUNEA a 4-a

Avizarea persoanei juridice specializate

Art. 20. - Cererea pentru avizarea persoanei juridice specializate, întocmită conform anexei nr. 6, se depune la Comisie împreună cu următoarele documente:

a)   actul constitutiv sau dovada înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, conform Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, în copie;

b)   încheierea judecătorului-delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului, cu privire la constituirea şi înregistrarea societăţii, în copie;

c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, în copie;

d)  datele de identificare ale personalului de conducere a entităţii, după cum urmează:

(i)   numele şi prenumele;

(ii)  cetăţenia, data şi locul naşterii;

(iii) codul numeric personal sau echivalentul acestuia pentru persoanele străine;

(iv) seria şi numărul actului de identitate sau, pentru cetăţenii străini, ale paşaportului;

(v)  adresa de domiciliu sau, după caz, adresa de corespondenţă;

e) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare, pentru personalul din conducerea entităţii;

f) datele de identificare ale lectorilor, însoţite de curriculum vitae, certificatele de cazier judiciar şi certificatele de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;

g)   regulamentul intern de organizare şi desfăşurare a examenului de absolvire;

h) dovada plăţii taxei de avizare prevăzute în Norma nr. 3/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.

CAPITOLUL VI

Eliberarea, respingerea sau retragerea deciziei de autorizare ori a avizului pentru agentul de marketing al fondului de pensii şi pentru persoana juridică specializată

SECŢIUNEA 1

Eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii

Art. 21. - Comisia analizează şi hotărăşte cu privire la eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

Art. 22. - (1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 21, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.

(2) In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.

Art. 23. - Decizia de autorizare sau de avizare se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării acesteia şi va conţine inclusiv codul de înscriere în Registru al agentului de marketing al fondului de pensii.

Art. 24. - (1) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cărora s-a eliberat decizia de autorizare sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii se va face numai după obţinerea în prealabil de la Comisie a avizului privind modificările condiţiilor existente la momentul obţinerii acesteia/acestuia.

(2)  Orice modificare a actelor constitutive ale brokerului de pensii private se va depune în mod obligatoriu la oficiul registrului comerţului numai însoţită de avizul prealabil al Comisiei.

(3)  Orice modificare a documentelor în baza cărora s-a obţinut decizia de avizare se va face numai cu notificarea prealabilă a Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data modificării acestora.

SECŢIUNEA a 2-a

Eliberarea deciziei de avizare a persoanelor juridice specializate

Art. 25. - Comisia analizează şi hotărăşte cu privire la eliberarea deciziei de avizare a persoanei juridice specializate în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

Art. 26. - (1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 25, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.

(2) In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.

Art. 27. - (1) Decizia de avizare se comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării acesteia.

(2) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cărora s-a eliberat decizia de avizare a persoanei juridice specializate se va face numai după obţinerea în prealabil de la Comisie a avizului privind modificările condiţiilor existente la momentul obţinerii acestuia.

SECŢIUNEA a 3-a

Respingerea cererii de autorizare sau de avizare a agentului de marketing al fondului de pensii

Art. 28. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de autorizare sau de avizare ca agent de marketing al fondului de pensii.

(2)  Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

(3)  Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Art. 29. - O nouă cerere de autorizare sau de avizare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

SECŢIUNEA a 4-a

Respingerea cererii de avizare a persoanei juridice specializate

Art. 30. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de avizare ca persoană juridică specializată.

(2)  Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

(3)  Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(4)  O nouă cerere de avizare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

SECŢIUNEA a 5-a

Retragerea autorizaţiei sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii

Art. 31. - (1) Comisia este în drept să retragă autorizaţia sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii în următoarele condiţii:

a) dacă autorizaţia sau avizul a fost obţinută/obţinut pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;

b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la autorizare/avizare;

c) la solicitarea agentului de marketing al fondului de pensii;

d)  ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor legale în vigoare;

e) în cazul în care nu desfăşoară activitate pe o perioadă de 12 luni consecutive.

(2) La solicitarea administratorului sau, după caz, a agentului de marketing persoană juridică, Comisia retrage avizul agentului care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), c) şi e).

Art. 32. - (1) Decizia de retragere, scrisă şi motivată, se comunică administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

SECŢIUNEA a 6-a

Retragerea avizului persoanei juridice specializate

Art. 33. - Comisia este în drept să retragă avizul persoanei juridice specializate în următoarele condiţii:

a)  dacă avizul a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;

b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la avizare;

c) la solicitarea persoanei juridice specializate;

d)  ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor legale în vigoare;

e) în cazul în care nu desfăşoară activitate pe o perioadă de 12 luni consecutive.

Art. 34. - (1) Decizia de retragere, scrisă şi motivată, se comunică persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 35. - Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică este obligat ca în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă să informeze Comisia în cazul în care constată că agenţii săi de marketing încalcă prevederile legale.

Art. 36. - (1) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică trebuie să informeze Comisia cu privire la agenţii săi de marketing cu care a încetat colaborarea, în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a intervenit încetarea contractului.

(2) Administratorul sau, după caz, agentul de marketing persoană juridică trebuie să notifice Comisia cu privire la orice schimbare referitoare la datele agenţilor săi de marketing, în termen de 10 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă.

Art. 37. - (1) Comisia radiază din Registru brokerul de pensii private căruia i-a fost retrasă autorizaţia, notificând acest lucru administratorilor cu care acesta a încheiat contracte de mandat, în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.

(2)  Comisia radiază din Registru intermediarul de pensii private căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, după caz, brokerului de pensii private în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.

(3)  Comisia radiază din Registru consultantul de pensii private căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului, brokerului de pensii private sau, după caz, intermediarului de pensii private în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.

(4) Comisia radiază din Registru agentul căruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, după caz, agentului de marketing persoană juridică în termen de 5 zile lucrătoare de la data radierii.

Art. 38. -Anexele nr. 1- 6 fac parte integrantă din prezenta normă.

Art. 39. - La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 29/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.

ANEXA Nr. 1

ANTETUL ADMINISTRATORULUI/ BROKERULUI DE PENSII PRIVATE/PERSOANEI JURIDICE SPECIALIZATE

Nr. certificat/data eliberării

CERTIFICAT   DE  ABSOLVIRE

             Prin prezenta se atestă că domnul/doamna...................................................., cu domiciliul în.......................................... str......................................................., legitimat/legitimată cu BI/CI seria.........nr..................CNP.............................., a absolvit cursul de agent al fondului de pensii administrat privat, organizat de............................................................................, cu o durată de............zile, în perioada.........................................................................

             Domnul/doamna.......................................................a dobândit cunoştinţele teoretice necesare în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat.

             Data absolvirii....................................................

             Nota de examen.................................................

             Administrator/broker de pensii private/persoană juridică specializată  .............................................................................

                                                                                                         (denumirea şi sediul social)

             Reprezentant legal (numele şi prenumele) .......................................................................................................................

      Semnătura..................................                                        Ştampila administratorului/brokerului de pensii  

                                                                                                          private/persoanei juridice specializate

ANEXA Nr. 2

DATE  DE  IDENTIFICARE  ALE  SOCIETĂŢII

CERERE  PENTRU  AUTORIZAREA  BROKERULUI  DE  PENSII  PRIVATE

      Subsemnatul/Subsemnata (numele şi prenumele) ....................................................................................................................

în calitate de împuternicit/împuterniciţi (numărul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)....................................... ............................................................................................................................................... solicit autorizarea ca broker de pensii private pentru fondul de pensii administrat privat (denumirea brokerului de pensii private)...................................................... ............................................................................, având:

număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului..............................................................,

cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului................................................

       Sediul social  ...................................................                         ........................................................

                                       (localitatea)                                                             (strada şi numărul)

                            ...................................................                         ........................................................

                                          (judeţul)                                                                   (codul poştal)

      Date de contact:  (telefon, fax, e-mail, web)............................................................................................................................

      Sediul secundar*)  ...................................................                         ........................................................

                                       (localitatea)                                                             (strada şi numărul)                             

                                   ...................................................                         ........................................................

                                          (judeţul)                                                                   (codul poştal)

      Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web)..............................................................................................................................

      Forma de înregistrare: ............................................................................................................................................................

                                                           (filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)

      *) In cazul în care există mai multe sedii secundare, se va ataşa la cererea de autorizare un tabel nominal cu adresele acestora: localitatea, strada, numărul, judeţul, codul poştal.

      Prezenta cerere este însoţită de un număr de...............documente, totalizând un număr de.......file.

      Semnătura împuternicitului:...................................

      Data....................................................................

     

ANEXA Nr. 3

DATE  DE  IDENTIFICARE  ALE  SOCIETĂŢII

CERERE  PENTRU  AVIZAREA  INTERMEDIARULUI  DE  PENSII  PRIVATE

      Subsemnatul/Subsemnata (numele şi prenumele).....................................................................................................................,

în calitate de împuternicit/împuterniciţi (numărul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)....................................... ..............................................................................................................................................., solicit avizarea ca intermediarele pensii private (denumirea societăţii).........................................................................................., având:

număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului..............................................................,

cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului...............................................

      Sediul social            ...................................................                         ........................................................

                                                     (localitatea)                                                             (strada şi numărul)

                                    ...................................................                         ........................................................

                                                       (judeţul)                                                                   (codul poştal)

     Sediul secundar*)   ...................................................                         ........................................................

                                                     (localitatea)                                                             (strada şi numărul)                              

                                   ...................................................                         ........................................................

                                                      (judeţul)                                                                   (codul poştal)

      Forma de înregistrare:  ........................................................................................................................................................

                                                     (filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)

      Numărul de telefon:   ...............................                                      Numărul de fax:..........................................

      Adresa de e-mail:............................................................................

      *)In cazul în care există mai multe sedii secundare se va ataşa la cererea de autorizare un tabel nominal cu adresele acestora: localitatea, strada, numărul, judeţul, codul poştal.

      Prezenta cerere este însoţită de un număr de....................documente, totalizând un număr de.............................file.

      Semnătura împuternicitului:..............................                      Data......................

            FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 4

DATE  DE  IDENTIFICARE  ALE  SOCIETĂŢII

CERERE  PENTRU  AVIZAREA  CONSULTANTULUI  DE  PENSII  PRIVATE

      Subsemnatul/Subsemnata (numele şi prenumele)....................................................................................................................,

în calitate de împuternicit/împuterniciţi(numărul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)........................................ ..............................................................................................................................................., solicit avizarea în calitate de consultant de pensii private pentru  ..............................................................................................................................................,

                                           (denumirea administratorului, brokerului de pensii private, după caz, a intermediarului de pensii private)

având:

număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului..............................................................,

cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului...............................................

     Sediul social            ...................................................                         ........................................................

                                                     (localitatea)                                                             (strada şi numărul)

                                    ...................................................                         ........................................................

                                                       (judeţul)                                                                   (codul poştal)

      Date de contact:(telefon, fax, e-mail, web).................................................................................................................

      Prezenta cerere este însoţită de un număr de....................documente, totalizând un număr de.......................file.

      Semnătura împuternicitului:..............................

      Data.........................................

       

  FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 5

CERERE   PENTRU   AVIZAREA AGENTULUI

      1. Date despre solicitant

      Societatea de administrare a fondului de pensii administrat privat

      Societatea Comercială.......................................................................................- S. A, având codul unic de înregistrare fiscală nr ..........................................., Decizia de autorizare nr .....................................................din data ....................................., cu sediul în ................................................................., telefon..............................,fax................, e-mail ................................., reprezentată legal de ............................................, având funcţia de.............................., telefon.............................., fax .............................., e-mail ..............................................., solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a:

      Broker de pensii private

      Societatea Comercială..........................................................................- S.A./S.R.L, având codul unic de înregistrare fiscală nr ................................, Decizia de autorizare nr...................................din data ..........................................., cu sediul în ................................................, telefon........................,fax.............................., e-mail ......................................., reprezentată legal de ..............................., având funcţia de.............................., telefon ..............................,fax............................................, e-mail .................................................., solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a:

      Intermediar de pensii private

      Societatea Comercială...........................................................................- S.A./S.R.L., având codul unic de înregistrare fiscală nr..................................................., Decizia de avizare nr...............................din data ......................................, cu sediul în........................................., telefon .............................., fax................, e-mail ................................................, reprezentată legal de........................................., având funcţia de ...................................., telefon..............................,fax.............................., e-mail........................................., solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a:

      Consultant de pensii private

      Societatea Comercială............................................................................- S. R. L, având codul unic de înregistrare

fiscală nr ..............................., Decizia de avizare nr..................................din data..................................................., cu sediul în ................................................, telefon........................, fax............................, e-mail ....................................., reprezentată legal de ......................................, având funcţia de .............................., telefon ........................., fax ........................................., e-mail...................., solicit avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a:

      2. Date despre agent *)

      Numele şi prenumele agentului...............................................................................................................................................

      Domiciliul................................................................................................................................................................................

      Codul numeric personal...........................................................................................................................................................

      Contract de mandat nr.........................................................................................din data........................................................

      Date de contact (telefon, fax, e-mail).......................................................................................................................................

      3. Informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru activitatea agentului

  Subsemnatul, cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia ar trebui informată.

  Reprezentantul legal al administratorului......................................................................................................................................

  Reprezentantul legal al brokerului de pensii private......................................................................................................................

  Reprezentantul legal al intermediarului de pensii private................................................................................................................

  Reprezentantul legal al consultantului de pensii private..................................................................................................................

  Numele şi prenumele..................................................................................................................................................................

  Semnătura şi ştampila.................................................................................................................................................................

  NOTĂ:

  Comisia va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în prezenta cerere, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.

          

 FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

      *) NOTĂ: In cazul în care administratorul sau agentul de marketing persoană juridică prezintă spre avizare o singură dată mai mulţi agenţi, cererea de avizare va fi însoţită de un tabel nominal cu antetul solicitantului, anexă la cererea de avizare.

ANEXA Nr. 6

DATE  DE  IDENTIFICARE

CERERE  PENTRU  AVIZAREA  PERSOANEI  JURIDICE  SPECIALIZATE

      Subsemnatul/Subsemnata(numele şi prenumele)......................................................................................................................,

 în calitate de împuternicit/împuterniciţi (numărul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)....................................... ..........................................................................................................................................,  solicit avizarea ca persoană juridică specializată ........................................................................................................................, având:

număr de înregistrare la oficiul registrului comerţului.............................................................,

cod unic de înregistrare fiscală la oficiul registrului comerţului...............................................

    Sediul social            ...................................................                         ........................................................

                                                     (localitatea)                                                             (strada şi numărul)

                                    ...................................................                         ........................................................

                                                       (judeţul)                                                                   (codul poştal)

      Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web)................................................................................................................

      Prezenta cerere este însoţită de un număr de.....................documente, totalizând un număr de..........................file.

      Semnătura împuternicitului:..............................

      Data.........................................

      FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 56/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 56 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu