HOTARARE Nr.
531 din 30 mai 2007
privind aprobarea modului de
indeplinire a gradului valoric de integrare in Romania de catre Societatea
Comerciala „Daewoo Automobile Romania" - S.A.
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 393 din 11 iunie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Evaluarea modului de îndeplinire a
gradului valoric de integrare în România de către Societatea Comercială „Daewoo
Automobile România" - S.A., conform Legii nr. 71/1994 privind acordarea unor facilităţi suplimentare faţă
de Legea nr. 35/1991, republicată, pentru atragerea de investitori străini în
industrie, se calculează potrivit anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosgânian
Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor
Statului,
Teodor Atanasiu
ANEXA
CALCULUL
gradului de integrare pentru Cielo si Matiz în anul
2001
1.1. Formula de calcul
In contractul de asistenţă
tehnică, anexă la Contractul de societate al DWAR, se prevede la art. 1.11: „Termenul
conţinuturi locale va însemna: (i) pentru autoturisme, motoare, cutii de
viteze: preţul ex-factory - preţ import; şi (ii) pentru piesele şi componentele
furnizorului: preţul ex-factory." Observând că sintagma conţinuturi
locale este sinonimă cu grad de integrare, această definiţie este exprimată în termeni matematici astfel:
grad de integrare (%) = (1 - Pret piese import (CIF)
) x 100
Preţ vehicul (ex-factory)
1.2. Selectarea produselor de evaluat
Vehiculul Cielo a fost fabricat în anul 2001 în mai
multe variante de echipare pentru a răspunde nevoilor pieţei. Aceste variante
au fost definite pornindu-se de la varianta de echipare maximă, prin eliminarea
unor accesorii. Varianta de echipare maximă este cea definită în Planul de
afaceri al DWAR, anexă la contractul de societate. De aceea, gradul de
integrare se determină pentru această variantă de Cielo. Din motive similare,
gradul de integrare pentru Matiz se determină, de asemenea, pe varianta maximă de
echipare.
In anul 2001, denumirile comerciale utilizate şi în
înregistrările interne ale DWAR pentru variantele de echipare maximă ale
vehiculelor Cielo şi Matiz au fost:
Cielo Executive, respectiv, Matiz SE Power
Prin urmare, acestea sunt variantele pentru care se
determină gradul de integrare în anul 2001.
1.3. Determinarea preţului pieselor de import
Conform Planului de afaceri, cap. VIII „Plan de
integrare", partea a ll-a „Procedura de dezvoltare a pieselor",
piesele necesare producerii unui vehicul se clasifică
în 3 categorii: (i) piese produse în DWAR (piese UP - uzinare proprie); (ii)
piese aprovizionate de la furnizorii locali; şi (iii) piese importate de la
furnizorii externi.
1.3.1. Nomenclatorul
pieselor de fabricaţie
Corespunzător celor 3 categorii de piese definite în
Procedura de dezvoltare a pieselor, DWAR menţine un nomenclator cu piesele de
fabricaţie pentru fiecare produs, cu marcarea provenienţei fiecărei piese.
Nomenclatoarele de piese conţin cantităţile de piese necesare pentru fabricarea
unei unităţi de produs.
1.3.2. Valorizarea pieselor
Pentru fiecare reper din
listele cu piese din import a fost stabilit preţul de aprovizionare astfel:
a) au fost identificate toate facturile pentru piese
aprovizionate în cursul anului 2001 şi au fost extrase preţurile. In cazurile
în care preţurile au variat în cursul anului, pentru calculul gradului de
integrare a fost luat în considerare cel mai mare preţ de aprovizionare
(aceasta fiind o situaţie defavorabilă DWAR);
b) pentru piesele pentru care preţurile au fost
negociate în condiţie FOB, preţurile au fost convertite la preţuri CIF prin
aplicarea unui coeficient de corecţie de 6,29% pentru Cielo şi 5,55% pentru
Matiz. Coeficienţii de corecţie au fost stabiliţi pe baza experienţei anterioare,
ca valoare medie a cheltuielilor legate de transportul pieselor de la furnizori la Craiova, pentru modelul respectiv de vehicul;
c) pentru piesele pentru care preţurile au fost
negociate în condiţie CIP, au fost însumate preţurile obţinute prin aplicarea
algoritmului descris la lit. a).