Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 501 din  1 iunie 2005

pentru aprobarea Criteriilor privind asigurarea mijloacelor de protectie individuala a cetatenilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 482 din  8 iunie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 53 din Legea nr. 481/2004 privind protectia civila,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Criteriile privind asigurarea mijloacelor de protectie individuala a cetatenilor, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Nerespectarea prevederilor prezentei hotarari atrage raspunderea administrativa, contraventionala sau penala, potrivit legii.
    Art. 3
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                                 CRITERII
privind asigurarea mijloacelor de protectie individuala a cetatenilor

    Art. 1
    Prin protectie individuala se intelege ansamblul de masuri ce trebuie desfasurat, in cazul producerii unui accident, in vederea limitarii sau inlaturarii efectelor nocive asupra organismului uman, imediate sau intarziate, ale uneia sau mai multor substante periculoase.
    Art. 2
    (1) Prin mijloc de protectie individuala se intelege echipamentul care contribuie la apararea organismului uman impotriva substantelor periculoase.
    (2) Mijloacele de protectie individuala sunt destinate protejarii cailor respiratorii, ochilor si pielii impotriva actiunii substantelor periculoase.
    (3) Potrivit rolului pe care il au in asigurarea protectiei organismului uman, mijloacele de protectie individuala se clasifica astfel:
    a) mijloace de protectie a cailor respiratorii si a ochilor, respectiv:
    a 1) filtrante: masca contra particulelor si aerosolilor;
    a 2) filtrant-sorbante: semimasca si masca contra gazelor cu cartus filtro-sorbant;
    a 3) izolante: aparate sau masti izolante si aparate de respirat cu aer comprimat;
    b) mijloace de protectie a pielii: completuri de protectie.
    (4) Mastile filtrante si filtrant-sorbante apara fata si caile respiratorii impotriva actiunii vatamatoare a substantelor toxice, depunerii prafului radioactiv si agentilor microbieni.
    (5) Mijloacele izolante sunt mijloacele de protectie individuala a cailor respiratorii, care, spre deosebire de mastile filtrante si filtrant-sorbante, izoleaza complet caile respiratorii de mediul inconjurator.
    (6) Completurile de protectie sunt echipamente confectionate din materiale care sa asigure protectia pe timpul actiunii sau stationarii intr-o zona contaminata.
    Art. 3
    La stabilirea tipurilor de mijloace de protectie individuala si a modalitatii de asigurare a cetatenilor cu acestea se au in vedere urmatoarele criterii:
    a) clasificarea din punct de vedere al protectiei civile a unitatilor administrativ-teritoriale, localitatilor, institutiilor publice, operatorilor economici si obiectivelor, in functie de riscurile specifice, cuprinsa in Catalogul national de clasificare a acestora;
    b) modul de dispunere a cetatenilor fata de institutii publice, operatori economici si/sau obiective care produc, transporta, depoziteaza sau manipuleaza substante periculoase in cantitati care pot pune in pericol viata si sanatatea oamenilor, denumite in continuare obiective sursa de risc;
    c) categoriile de cetateni care pot fi afectate de substantele periculoase, potrivit anexei nr. 1 la prezentele criterii;
    d) compatibilitatea si eficienta mijloacelor de protectie individuala in raport cu substantele periculoase;
    e) raportul cost/eficienta.
    Art. 4
    Asigurarea cu mijloace de protectie individuala a cetatenilor se va face in conformitate cu tipul de risc specific fiecarui obiectiv: nuclear, radiologic, chimic sau biologic.
    Art. 5
    (1) Obligatia asigurarii cu mijloace de protectie individuala a cetatenilor care se afla in zonele de planificare la urgenta revine fiecarui obiectiv sursa de risc.
    (2) Cetatenii care se afla in afara zonei de planificare la urgenta au obligatia sa-si asigure, prin grija proprie, mijloacele de protectie individuala.
    Art. 6
    Modalitatea asigurarii cu mijloace de protectie individuala a categoriilor de cetateni se face conform anexei nr. 2 la prezentele criterii.
    Art. 7
    (1) Fondurile financiare necesare pentru achizitionarea mijloacelor de protectie se asigura dupa cum urmeaza:
    a) de catre proprietarul sau administratorul obiectivului sursa de risc, pentru categoriile de cetateni prevazute in anexa nr. 2, pentru zona de planificare la urgenta, precum si pentru salariatii proprii;
    b) de catre institutiile sau organizatiile din care fac parte, pentru fortele care participa la interventie;
    c) de catre autoritatile administratiei publice locale, pentru personalul propriu care coordoneaza interventia sau participa la misiuni de interventie.
    (2) Institutiile cu responsabilitati in asigurarea cu mijloace de protectie individuala sunt obligate sa-si prevada anual in bugetele proprii fondurile necesare achizitionarii de mijloace de protectie individuala si pentru mentinerea in stare de operativitate a acestora.
    Art. 8
    Raspunderea privind verificarea modului de asigurare cu mijloace de protectie individuala a cetatenilor revine Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, respectiv structurilor de specialitate ale inspectoratelor judetene pentru situatii de urgenta.
    Art. 9
    Proprietarii sau, dupa caz, administratorii obiectivelor sursa de risc vor organiza si asigura distribuirea mijloacelor de protectie individuala pentru populatia care locuieste in zona de planificare la urgenta, pe baza procentului stabilit conform anexei nr. 2.
    Art. 10
    (1) Protectia nucleara, radiologica, chimica si biologica a cetatenilor se poate realiza si prin mijloace de protectie colectiva sau prin alte masuri tehnice si organizatorice specifice, cu prioritate in zonele de risc.
    (2) Utilizarea in cadrul masurilor de protectie generale numai a protectiei prin mijloace de protectie individuala, respectiv prin mijloace de protectie individuala combinat cu cele de protectie colectiva sau numai prin protectie colectiva se va realiza pe baza criteriului cost/eficienta.

    ANEXA 1
    la criterii

                                CATEGORII DE CETATENI
                  care pot fi afectate de substantele periculoase

    I. Cetateni care locuiesc in zona de planificare la urgenta
    II. Cetateni care locuiesc in afara zonei de planificare la urgenta
    III. Cetateni aflati temporar in zona de planificare la urgenta
    IV. Forte de interventie specializate, chemate in sprijin in situatii de urgenta
    V. Forte de asigurare a interventiei: politie, jandarmi, servicii medicale de urgenta
    VI. Persoane din administratia publica centrala si locala cu responsabilitati in luarea deciziei pentru interventie, in limitarea si inlaturarea urmarilor contaminarii cu substante periculoase.

    ANEXA 2*)
    la criterii

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                                 MODALITATEA
asigurarii cu mijloace de protectie individuala a categoriilor de cetateni

 ______________________________________________________________________________
|  Categoria  |   Localizare   |Obligatia   |Obligatia   |Procentul|Tipul      |
|             |                |asigurarii  |asigurarii  |de       |mijloacelor|
|             |                |in zona de  |in afara    |asigurare|de         |
|             |                |planificare |zonei de    |din      |protectie  |
|             |                |la urgenta  |planificare |numarul  |individuala|
|             |                |            |la urgenta  |total de |   *1)     |
|             |                |            |            |cetateni |(conform   |
|             |                |            |            |         |art. 2     |
|             |                |            |            |         |alin. 3)   |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|
|I. Cetatenii |Cladiri de      |Institutia, |     -      |    100% |a.1); a.2).|
|care         |locuit          |operator    |            |         |           |
|locuiesc in  |                |economic,   |            |         |           |
|zona de      |                |obiectivul  |            |         |           |
|planificare  |                |sursa de    |            |         |           |
|la urgenta   |                |risc        |            |         |           |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|
|II.          |Cladiri de      |     -      |Cetatenii,  |    100% |a.1); a.2).|
|Cetatenii    |locuit          |            |prin grija  |         |           |
|care         |                |            |proprie     |         |           |
|locuiesc in  |                |            |            |         |           |
|afara zonei  |                |            |            |         |           |
|de           |                |            |            |         |           |
|planificare  |                |            |            |         |           |
|la urgenta   |                |            |            |         |           |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|
|III.         |Cladiri         |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|Cetatenii    |administrative: |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|aflati       |Sedii ale       |economic,   |proprie     |de       |           |
|temporar in  |administratiei  |obiectivul  |            |angajati |           |
|zona         |publice centrale|sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |si locale; sedii|risc        |            |         |           |
|             |de sindicate,   |            |            |         |           |
|             |culte, fundatii,|            |            |         |           |
|             |organizatii     |            |            |         |           |
|             |non-            |            |            |         |           |
|             |guvernamentale, |            |            |         |           |
|             |asociatii,      |            |            |         |           |
|             |agentii, sedii  |            |            |         |           |
|             |de birouri etc. |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri         |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |financiar-      |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |bancare: sedii  |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |de banci; sedii |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |de societati de |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |asigurari; burse|risc        |            |         |           |
|             |de valori si    |            |            |         |           |
|             |marfuri         |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladirii si     |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |spatii          |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |comerciale:     |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |comert alimentar|obiectivul  |            |angajati |           |
|             |si nealimentar, |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |magazine        |risc        |            |         |           |
|             |generale si     |            |            |         |           |
|             |supermarket,    |            |            |         |           |
|             |alimentatie     |            |            |         |           |
|             |publica, piete  |            |            |         |           |
|             |agroalimentare, |            |            |         |           |
|             |servicii si     |            |            |         |           |
|             |autoservice     |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri de cult:|Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |lacasuri de cult|operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |manastiri si    |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |schituri        |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |                |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |                |risc        |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri de      |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |cultura:        |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |expozitii,      |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |muzee,          |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |biblioteci,     |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |cluburi si sali |risc        |            |         |           |
|             |de reuniune,    |            |            |         |           |
|             |cazinouri,      |            |            |         |           |
|             |centre si       |            |            |         |           |
|             |complexuri      |            |            |         |           |
|             |culturale, casa |            |            |         |           |
|             |de cultura si   |            |            |         |           |
|             |sali            |            |            |         |           |
|             |polivalente;    |            |            |         |           |
|             |cinematograf,   |            |            |         |           |
|             |teatre, opereta,|            |            |         |           |
|             |circuri,        |            |            |         |           |
|             |discoteci       |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri de      |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |invatamant:     |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |gradinite,      |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |scoli, licee,   |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |invatamant      |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |superior, camine|risc        |            |         |           |
|             |si internate    |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri de      |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |sanatate:       |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |spitale,        |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |clinici, centre |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |medicale pentru |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |asistenta de    |risc        |            |         |           |
|             |specialitate,   |            |            |         |           |
|             |policlinici,    |            |            |         |           |
|             |dispensare,     |            |            |         |           |
|             |alte unitati    |            |            |         |           |
|             |sanitare, crese,|            |            |         |           |
|             |leagane de copii|            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri si      |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |amenajari       |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |sportive:       |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |complexuri      |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |sportive; sali  |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |de antrenament  |risc        |            |         |           |
|             |si competitii   |            |            |         |           |
|             |sportive;       |            |            |         |           |
|             |patinoare       |            |            |         |           |
|             |artificiale si  |            |            |         |           |
|             |piscine;        |            |            |         |           |
|             |poligoane de tir|            |            |         |           |
|             |si popicarii    |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri de      |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |turism:         |operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |hoteluri;       |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |moteluri; vile  |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |si bungalouri,  |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |cabane,         |risc        |            |         |           |
|             |campinguri, sate|            |            |         |           |
|             |de vacanta      |            |            |         |           |
|             |________________|____________|____________|_________|___________|
|             |Cladiri de      |Institutia, |Institutiile|10% din  |a.1); a.2).|
|             |transport: gari,|operator    |prin grija  |nr. total|           |
|             |autogari,       |economic,   |proprie     |de       |           |
|             |aerogari        |obiectivul  |            |angajati |           |
|             |                |sursa de    |            |   *2)   |           |
|             |                |risc        |            |         |           |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|
|IV. Forte de |       -        |Institutia, |Institutiile|   100%  |a.1); a.2);|
|interventie  |                |operator    |prin grija  |         |a.3); b).  |
|specializate |                |economic,   |proprie     |         |           |
|             |                |obiectivul  |            |         |           |
|             |                |sursa de    |            |         |           |
|             |                |risc        |            |         |           |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|
|V. Forte de  |       -        |Institutiile|Institutiile|   100%  |a.1); a.2);|
|asigurare a  |                |prin grija  |prin grija  |         |a.3); b).  |
|interventiei:|                |proprie     |proprie     |         |           |
|politie;     |                |            |            |         |           |
|jandarmi;    |                |            |            |         |           |
|servicii     |                |            |            |         |           |
|medicale de  |                |            |            |         |           |
|urgenta      |                |            |            |         |           |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|
|VI. Persoane |       -        |Institutiile|Institutiile|   100%  |a.1); a.2);|
|din          |                |prin grija  |prin grija  |         |a.3).      |
|administratia|                |proprie     |proprie     |         |           |
|publica      |                |            |            |         |           |
|centrala si  |                |            |            |         |           |
|locala cu    |                |            |            |         |           |
|responsabi-  |                |            |            |         |           |
|litati in    |                |            |            |         |           |
|luarea       |                |            |            |         |           |
|deciziei     |                |            |            |         |           |
|pentru       |                |            |            |         |           |
|interventie, |                |            |            |         |           |
|in limitarea |                |            |            |         |           |
|si           |                |            |            |         |           |
|inlaturarea  |                |            |            |         |           |
|urmarilor    |                |            |            |         |           |
|contaminarii |                |            |            |         |           |
|_____________|________________|____________|____________|_________|___________|

    NOTA:
    1. Tipul mijloacelor de protectie individuala se va stabili in functie de fiecare risc specific.
    2. Procentul stabilit reprezinta acea categorie de personal care intervine in asigurarea protectiei colective a intregului personal si a cetatenilor aflati in institutie.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 501/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 501 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 501/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu