Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.4 din 14.02.2017

pentru modificarea şi completarea Programului naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010
ACT EMIS DE: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din Romania
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 165 din 07 martie 2017



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 40 alin. (1) lit. z) şi ale art. 53 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. x) din Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), întrunit în şedinţa din data de 14 februarie 2017, emite următoarea hotărâre: Articolul I Programul naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 501 din 20 iulie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La capitolul I „Introducereˮ, primul alineat se modifică şi va avea următorul cuprins: Profesia de infirmieră este inclusă în Nomenclatorul «Clasificarea ocupaţiilor din România», la domeniul «Sănătate, igienă, servicii sociale», având codul 532103. Rolul infirmierei atât în cadrul echipei de îngrijire din spitale, cât şi în îngrijirile la domiciliu este deosebit de important, ea contribuind, în special, la asigurarea nevoilor fundamentale aflate la baza piramidei lui Maslow, şi anume confortul fizic al pacientului şi nevoile fiziologice ale persoanei îngrijite. 2. La capitolul II „Cadru generalˮ, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: 1. Programul naţional de pregătire a infirmierelor se desfăşoară în baza Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar şi se adresează tuturor infirmierelor şi agenţilor DDD (dezinsecţie/dezinfecţie/ deratizare) încadraţi în unităţile sanitare publice şi care îndeplinesc condiţiile de admitere la acest program. 3. La capitolul II „Cadru generalˮ, după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 11, cu următorul cuprins: 11. La Programul naţional de pregătire a infirmierelor pot participa şi infirmierele şi agenţii DDD care desfăşoară activitate în unităţile sanitare publice în baza unui contract de voluntariat, încheiat în condiţiile legii. 4. La capitolul II „Cadru generalˮ, punctele 3 şi 5 se abrogă. 5. La capitolul II „Cadru generalˮ, secţiunea C „Condiţii de înscriereˮ se modifică şi va avea următorul cuprins:Secţiunea C Condiţii de înscriere absolvent şcoală generală infirmiere şi îngrijitoare încadrate pe post sau care desfăşoară activitate în baza unui contract de voluntariat încheiat pe o perioadă de cel puţin 6 luni, cu normă întreagă 6. La capitolul II „Cadru generalˮ, secţiunea D „Conţinutul dosaruluiˮ se modifică şi va avea următorul cuprins:Secţiunea D Conţinutul dosarului cerere de înscriere copii ale diplomelor de studii adeverinţă de la locul de muncă (de la unitatea sanitară unde este încadrată persoana) sau, după caz, copie a contractului de voluntariat şi a certificatului de voluntariat certificat de sănătate (tip A5) copie de pe cartea de identitate dovada achitării taxei de participare la curs, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al OAMGMAMR 7. La capitolul III „Organizarea şi desfăşurarea Programului naţional de pregătire a infirmierelorˮ, secţiunea A „Principii generaleˮ, punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:1. Cursul se desfăşoară pe grupe; o grupă va cuprinde maximum 30 de persoane. Orele de teorie se vor efectua în afara orelor de serviciu, iar orele de practică, în timpul sau în afara programului de lucru, sub coordonarea asistentului-şef şi sub directa supraveghere a asistentului medical din secţie. 8. La capitolul III „Organizarea şi desfăşurarea Programului naţional de pregătire a infirmierelorˮ, secţiunea A „Principii generaleˮ, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu următorul cuprins:21. Preşedintele filialei judeţene/municipiului Bucureşti desemnează un coordonator de program care va răspunde de întreaga organizare şi desfăşurare a cursului. 9. La capitolul III „Organizarea şi desfăşurarea Programului naţional de pregătire a infirmierelorˮ, secţiunea A „Principii generaleˮ, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:5. După fiecare modul, lectorul va face evaluări teoretice şi practice. Evaluarea finală va fi făcută de către o comisie constituită astfel: preşedinte - preşedintele filialei OAMGMAMR sau persoana delegată de acesta; membri: lectorul cursului; coordonatorul programului; secretar, desemnat de preşedintele filialei; directorul de îngrijiri/asistentul-şef, după caz. 10. După capitolul IV „Conţinutul programuluiˮ se introduce un nou capitol, capitolul IV1 „Procedura de emitere a certificatelor de absolvireˮ, cu următorul cuprins: Capitolul IV^1 Procedura de emitere a certificatelor de absolvire 1. Tipărirea certificatelor de absolvire a cursului se face prin intermediul unui program informatic de editare a certificatelor de absolvire, care va fi administrat la nivelul aparatului central al OAMGMAMR. 2. Filialele judeţene/municipiului Bucureşti, în calitate de utilizatori ai programului informatic, vor introduce datele corespunzătoare fiecărei grupe de curs şi vor tipări certificatele de absolvire, generate automat prin programul informatic. 3. Întocmirea şi eliberarea certificatului de absolvire a cursului se fac cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi a prevederilor Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare. 4. Preşedintele filialei judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti numeşte prin decizie o persoană responsabilă cu întocmirea şi eliberarea certificatelor de absolvire, care răspunde de exactitatea datelor înscrise. 11. Capitolul V „Procedura de eliberare a certificatelorˮ se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul V Procedura de eliberare a certificatelor de absolvire 1. Eliberarea certificatelor de absolvire se face de către filialele OAMGMAMR, pe baza Registrului de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire (anexa nr. 9). 2. În termen de 15 zile de la finalizarea programului, se transmite aparatului central al OAMGMAMR tabelul nominal al absolvenţilor, însoţit de dovada achitării taxei de certificare, stabilită prin hotărâre a Consiliului naţional al OAMGMAMR. 3. Tabelul nominal al absolvenţilor programului va conţine: numele şi prenumele absolventului;

codul numeric personal al absolventului;

locul de muncă al absolventului;

data de început a cursului;

data de sfârşit a cursului;

locul de desfăşurare;

coordonatorul programului.4. Emiterea certificatelor de absolvire se face de către filialele judeţene/municipiului Bucureşti ale OAMGMAMR, în termen de 45 de zile de la finalizarea cursului. 5. Până la emiterea certificatului de absolvire, filiala OAMGMAMR poate elibera, la cerere, o adeverinţă. 6. La eliberarea certificatului de către filiala OAMGMAMR, absolventul va semna în Registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire. 12. După capitolul V „Procedura de eliberare a certificatelorˮ se introduce un nou capitol, capitolul V1 „Întocmirea şi eliberarea duplicatelor certificatelor de absolvireˮ, cu următorul cuprins: Capitolul V^1 Întocmirea şi eliberarea duplicatelor certificatelor de absolvire 1. În cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorării certificatului de absolvire, în baza unei cereri scrise a solicitantului, filialele OAMGMAMR eliberează un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva organizaţiei. 2. Cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele documente, care se arhivează cu titlu permanent: a)declaraţia scrisă a titularului actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare şi împrejurările în care actul original a fost pierdut, distrus sau deteriorat, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia certificatului de absolvire; b)copie după actul de identitate; c)dovada publicării pierderii, distrugerii sau furtului certificatului de absolvire într-un ziar central; d)aprobarea scrisă a preşedintelui OAMGMAMR pentru eliberarea duplicatului.3. Pentru publicarea pierderii, distrugerii sau furtului certificatului de absolvire, titularul se adresează redacţiei unui ziar central, depunând un anunţ care cuprinde următoarele date: denumirea actului original, numele titularului, iniţiala prenumelui tatălui/mamei şi toate prenumele titularului, seria şi numărul actului. 4. Certificatele de absolvire deteriorate parţial se anulează şi se păstrează în arhiva OAMGMAMR, în vederea casării în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare. 5. Toate aprobările date pentru eliberarea de duplicate se păstrează în arhiva OAMGMAMR, cu termen permanent. 6. Duplicatul certificatului de absolvire se întocmeşte pe un formular similar celui original, eliberat titularului, iar în situaţia în care formularul certificatului de absolvire s-a schimbat, se eliberează un duplicat redactat după modelul de referinţă al certificatului original, în care se înscriu datele existente în documentele specifice din arhiva filialei (matca actului original, cataloage, tabele nominale cu candidaţii etc.). 7. Completarea duplicatului se efectuează după procedura generală prevăzută la actele originale, cu următoarele înscrisuri suplimentare: în partea de sus se va face menţiunea «DUPLICAT» (scrisă cu cerneală de culoare roşie), se vor menţiona seria şi numărul certificatului original eliberat şi se vor aplica ştampila filialei şi semnătura preşedintelui; în locurile pentru semnături se completează în clar numele şi prenumele preşedintelui filialei şi ale coordonatorului de program care au semnat certificatul de absolvire original, iar în cazul în care nu sunt înscrise în clar numele persoanelor menţionate mai sus, se completează (ss) «indescifrabil»; pe verso se va face următoarea menţiune: - «Acest DUPLICAT este eliberat conform aprobării preşedintelui nr. .... din ........ (data) ............ . Confirmăm autenticitatea înscrisurilor cuprinse în prezentul certificat», text care este urmat de funcţiile (preşedinte şi coordonator program) care sunt înscrise pe formularele tipizate, la data completării duplicatului, şi de semnăturile persoanelor care ocupă funcţiile respective.8. În Registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor, la rubrica certificatului original se înscrie cu cerneală roşie menţiunea «duplicat» şi se menţionează seria şi numărul duplicatului. 9. Pe cotorul certificatului de absolvire original se consemnează seria şi numărul duplicatului eliberat. 10. Titularul duplicatului îşi poate ridica duplicatul respectiv în termen de 30 de zile de la aprobarea cererii. 11. Eliberarea duplicatelor se efectuează în condiţii similare celor privind eliberarea actelor originale. 12. Duplicatul se eliberează, de regulă, o singură dată. 13. Dacă duplicatul a fost pierdut sau distrus complet în condiţii de forţă majoră (calamităţi naturale, incendii etc.), titularului i se poate elibera un alt duplicat, la cerere şi pe baza aprobării acesteia, în condiţiile prevăzute la pct. 1-10 şi cu menţiunea că pe acesta se înscriu, suplimentar, seria şi numărul duplicatului anterior, precum şi data la care acesta a fost eliberat. 14. În cazul în care titularul constată greşeli în certificatul de absolvire/duplicat după o perioadă de timp de la primirea acestuia, titularul se adresează în scris preşedintelui OAMGMAMR, în vederea eliberării unui nou certificat de absolvire/duplicat, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, pe care se scrie, la subsol, nota: «Prezentul certificat de absolvire/duplicat) înlocuieşte certificatul de absolvire/duplicatul) cu seria ... şi nr. ... , precum şi cu nr. de înregistrare ... (acordat de organizaţie din registrul de eliberări) ... din ... (data) ... , deoarece acesta conţine unele greşeli.» 15. Prin decizia preşedintelui OAMGMAMR documentul greşit se anulează şi se arhivează, cu termen permanent. 13. Capitolul VI „Arhivarea şi păstrarea documentelor" se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul VI Arhivarea şi păstrarea documentelor Dosarele de înscriere la curs se vor depune la sediul filialei OAMGMAMR, vor fi arhivate şi păstrate pentru o perioadă de 70 de ani. Procesul-verbal încheiat de comisia de examinare (anexa nr. 5), catalogul cu rezultatele examenelor de absolvire a programului (anexa nr. 6), catalogul participanţilor (anexa nr. 2), precum şi Registrul de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire (anexa nr. 9) vor fi arhivate şi păstrate la sediul filialelor OAMGMAMR, cu titlu permanent. 14. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 15. După anexa nr. 8 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 9, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, Mircea Timofte ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 3 la program) ROMÂNIA ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI GENERALIŞTI, MOAŞELOR ŞI ASISTENŢILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA Timbru sec CERTIFICAT de absolvire a cursului de infirmiere Domnul/Doamna, ........ ................ .........., născut(ă) în anul ......, luna ......, ziua ......, în localitatea ........ .........., judeţul ........ .............., a participat în perioada ........ .........-............... la cursul de infirmier(ă) şi a promovat examenul de absolvire desfăşurat în data de ........ ........ .............., cu nota ............ . Prezentul certificat se eliberează conform Programului naţional de pregătire a infirmierelor, aprobat prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 10/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.470/2011 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar. Prezentul certificat este însoţit de suplimentul descriptiv al certificatului şi asigură titularului drepturile ce decurg din prevederile legale în vigoare. Preşedinte filiala OAMGMAMR, ........ ........ ........... Coordonator program, ........ ........ .............. Seria ............. nr. ........ ................ ........... Data eliberării ........ ................ ............. ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 9 la program) REGISTRUL de evidenţă nominală a eliberării certificatelor de absolvire

Nr. crt. Numele şi prenumele absolventului Codul numeric personal Tip program* Denumire program Cod COR Perioada Nota de absolvire a programului Nr. şi serie certificat Data eliberării Semnătura de primire Numele şi semnătura persoanei care eliberează certificatul

* Absolvire.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 4/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 4 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu