HOTARARE   Nr. 32 din 19 ianuarie 2000
pentru aprobarea Programului de marketing si promovare turistica si a
Programului de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 25 din 24 ianuarie 2000

    In temeiul art. 6 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind
constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, cu
modificarile si completarile ulterioare,
    Guvernul Romaniei hotaraste:
    ARTICOL UNIC
    Se aproba Programul de marketing si promovare turistica si Programul de
dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000, prevazute in anexele nr. 1
si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
                 PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
                      Contrasemneaza:
                      p. Presedintele
                      Autoritatii Nationale pentru Turism,
                      Dorin Anton
                      Ministrul finantelor,
                      Decebal Traian Remes
    ANEXA 1
               PROGRAMUL DE MARKETING SI PROMOVARE TURISTICA
                            pentru anul 2000
    CAP. 1
    Obiectivul general al programului
    Art. 1
    Programul de marketing si promovare turistica, denumit in continuare
program, urmareste promovarea Romaniei ca destinatie de vacante si calatorii pe
piata turistica interna si internationala pentru anul 2000.
    CAP. 2
    Obiective specifice
    Art. 2
    Programul urmareste realizarea urmatoarelor obiective specifice:
    a) imbunatatirea imaginii produsului turistic romanesc pe pietele externe;
    b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai si
mijloace de promovare a ofertei turistice romanesti si folosirea acestora in
functie de specificul fiecarei piete externe;
    c) recastigarea pietelor turistice externe, partenere traditionale inainte
de anul 1989, si castigarea altora noi;
    d) stimularea cererii turistice interne si internationale pentru vacante si
calatorii in Romania.
    CAP. 3
    Continutul programului
    Art. 3
    Prin program se finanteaza:
    1. actiuni de promovare turistica specifice pe piata interna si externa,
precum: participari la manifestari interne si internationale de profil
(expozitii, burse, targuri), campanii publicitare in presa, radio, televiziune,
afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinte de presa pentru
prezentarea ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru
reprezentanti ai mass-media, creatori de opinie, agenti tour-operatori,
organizarea de seri romanesti, expozitii gastronomice, saptamani romanesti.
    In anul 2000 actiunile specifice de marketing si promovare turistica din
strainatate se vor desfasura pe principalele 35 de piete turistice solicitate
de:
    - tarile Uniunii Europene;
    - tari din Europa Centrala si de Est: Federatia Rusa, Polonia, Republica
Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia,
Bulgaria;
    - alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;
    - tari din Asia de Vest (Israel, Iran) si din Asia de Sud-Est (Japonia,
China);
    - tari din America de Nord: S.U.A., Canada;
    - tari din America de Sud: Argentina, Brazilia;
    2. realizarea de materiale de informare si de promovare turistica, si
anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de
reclame/amintiri/protocol:
    a) in domeniul tipariturilor:
    - retiparirea de titluri de prospecte pentru promovarea turistica pe
pietele externe si pe piata interna;
    - tiparirea de noi titluri de prospecte, ca urmare a rezultatelor
cercetarilor de marketing;
    - tiparirea de prospecte pentru "Expo-2000 Hanovra" si
"Millenium in Romania";
    b) in domeniul materialelor destinate promovarii si informarii prin
mijloace audiovizuale:
    - realizarea de filme pentru oferta turistica generala si pe segmente de
piata, in functie de varietatea produselor turistice romanesti;
    - realizarea de casete audio-video, CD-ROM, spoturi TV;
    - seturi de diapozitive, postere si panouri cu fotografii color;
    c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;
    3. studii de marketing;
    4. cofinantarea proiectelor de marketing si/sau de promovare turistica, in
limita bugetului de 3.100.000 mii lei.
    Proiectele concrete de marketing si promovare turistica vor fi cofinantate
in proportie de maximum 40% din valoarea fiecaruia;
    5. alte actiuni pentru sustinerea si promovarea ofertei turistice
(cheltuieli de expeditie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane
pentru agentii, coparticipari la evenimente speciale etc.);
    6. investitii pentru deschiderea de noi birouri de promovare si informare
turistica in strainatate, investitii la cele existente si pentru desfasurarea
activitatilor specifice programului.
    CAP. 4
    Plafonul si structura programului
    Art. 4
    Plafonul si structura programului finantat din Fondul special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului se prezinta astfel:
                                                              - mii lei -
____________________________________________________________________________
 Nr.  Continutul programului                          Total      % din total
 crt.
____________________________________________________________________________
      TOTAL,                                        63.100.000       100,00
      din care:
 I.   Actiuni de promovare turistica specifice
      pe piata interna si externa,                  30.800.000        48,81
      din care:
      1. pe piata interna                            1.500.000         2,38
      2. pe pietele externe                         29.300.000        46,43
 II.  Realizarea materialelor de informare si
      promovare turistica                           22.000.000        34,86
 III. Studii de marketing                            1.600.000         2,54
 IV.  Cofinantarea proiectelor de marketing
      si/sau de promovare turistica:                 3.100.000         4,91
      - limita maxima de cofinantare:
        40% din valoarea proiectului
 V.   Alte actiuni pentru sustinerea si
      promovarea ofertei turistice (cheltuieli
      de expeditie externa/interna, concursuri
      cu premii, comisioane pentru agentii,
      coparticipari la evenimente speciale etc.)     3.100.000         4,91
 VI.  Investitii pentru deschiderea de noi
      birouri de promovare si informare
      turistica in strainatate, investitii la
      cele existente si pentru desfasurarea
      activitatilor specifice programului            2.500.000         3,97
____________________________________________________________________________
    ANEXA 2
              Programul de dezvoltare a produselor turistice
                            pentru anul 2000
    Prin prezentul program se finanteaza:
    a) in proportie de 100%, studiile de
prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati investitionale pentru zone cu
potential turistic natural si cultural, partial valorificat sau nevalorificat,
si de lansare a produselor turistice specifice;
    b) proiecte de investitii in turism prin acordarea de credite pe termen
mediu, cu dobanda preferentiala egala cu rata inflatiei, pentru proiecte de
investitii in turismul montan (pentru cabane, refugii, alte structuri turistice
similare) si in turismul rural;
    c) in proportie de 100%, programele pentru sustinerea persoanelor juridice
sau fizice care organizeaza, in cadrul sistemului de formare continua, cursuri
pentru personalul din turism;
    d) in proportie de 100%, programele pentru imbunatatirea calitatii
serviciilor in turism si testarea acestora;
    e) in proportie de 100%, controlul efectuat de Oficiul de Autorizare si
Control in Turism (O.A.C.T.) asupra constituirii Fondului special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului;
    f) in proportie de 100%, cheltuielile pentru monitorizarea utilizarii
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aferente
Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
    g) in proportie de 100%, investitiile pentru derularea activitatilor
specifice, determinate de functionarea Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, aferente Programului anual de dezvoltare a produselor
turistice.
    Plafonul si structura Programului anual de dezvoltare a produselor
turistice pentru anul 2000, finantat din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, pentru formele de turism carora li se aplica
prevederile prezentei hotarari sunt urmatoarele:
                                                                 - mii lei -
______________________________________________________________________________
 Nr.  Continutul programului                                 Total      % din
 crt.                                                                   total
______________________________________________________________________________
      TOTAL,                                               17.000.000   100,00
      din care:
 I.   Studii de prefezabilitate/fezabilitate/oportunitati
      investitionale pentru zone cu potential turistic
      natural si cultural, partial valorificat sau
      nevalorificat, si de lansare a produselor
      turistice specifice                                   1.250.000     7,4
 II.  Acordarea de credite pe termen mediu, cu
      dobanda preferentiala egala cu rata inflatiei,
      pentru proiecte de investitii in turismul montan
      (pentru cabane, refugii, alte structuri turistice
      similare) si in turismul rural                       10.000.000    58,8
 III. Programe pentru sustinerea persoanelor juridice
      sau fizice care organizeaza in cadrul sistemului
      de formare continua cursuri pentru personalul
      din turism                                            2.000.000    11,8
 IV.  Programe pentru imbunatatirea calitatii
      serviciilor turistice si testarea acestora            1.750.000    10,3
 V.   Controlul constituirii Fondului special pentru
      promovarea si dezvoltarea turismului                  1.000.000     5,9
 VI.  Cheltuieli pentru monitorizarea activitatilor
      specifice privind utilizarea Fondului special
      pentru promovarea si dezvoltarea turismului -
      Programul anual de dezvoltare a produselor
      turistice                                               500.000     2,9
 VII. Investitii pentru derularea activitatilor
      specifice, determinate de functionarea Fondului
      special pentru promovarea si dezvoltarea
      turismului - Programul anual de dezvoltare a
      produselor turistice                                    500.000     2,9
______________________________________________________________________________