E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.3 din 27.02.2013

pentru aprobarea Normei nr. 2/2013 privind calculul actuarial al contribuţiei anuale datorate de administratorii de fonduri de pensii private Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private
ACT EMIS DE: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 130 din 12 martie 2013



SmartCity1

În baza Notei de fundamentare a Direcţiei reglementare şi autorizare, înregistrată la Serviciul Secretariat Consiliu din cadrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr. 49 din 22 februarie 2013, privind propunerea de aprobare a Normei privind calculul actuarial al contribuţiei anuale datorate de administratorii de fonduri de pensii private Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private,având în vedere prevederile art. 10 pct. I lit. d) şi i), art. 17 alin. (3) şi ale art. 36 din Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private,în temeiul dispoziţiilor art. 16 alin. (1) şi (2), art. 21, 211, 22, 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în urma deliberărilor din cadrul şedinţei din data de 27 februarie 2013,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private adoptă următoarea hotărâre: Articolul 1Se aprobă Norma nr. 2/2013 privind calculul actuarial al contribuţiei anuale datorate de administratorii de fonduri de pensii private Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Marian Sârbu
ANEXĂNORMA Nr. 2/2013 privind calculul actuarial al contribuţiei anuale datorate de administratorii de fonduri de pensii private Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private Având în vedere prevederile art. 10 pct. I lit. d), art. 14, art. 15 alin. (1) lit. b), c) şi d) şi ale art. 17 din Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, denumită în continuare Legea nr. 187/2011, în temeiul dispoziţiilor art. 36 din Legea nr. 187/2011, Fondul de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, denumit în continuare Fondul de garantare, emite prezenta normă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta normă stabileşte regulile de calculare şi de constituire a necesarului Fondului de garantare pentru compensarea pierderilor participanţilor şi ale beneficiarilor la fondurile de pensii administrate privat şi la fondurile de pensii facultative, denumite în continuare fonduri de pensii private, în perioada de acumulare a contribuţiilor. Articolul 2(1) Prevederile prezentei norme se aplică administratorilor de fonduri de pensii administrate privat şi administratorilor de fonduri de pensii facultative, denumiţi în continuare administratori.(2) Administratorii sunt obligaţi să contribuie anual pentru constituirea şi menţinerea necesarului Fondului de garantare la un nivel corespunzător riscurilor generate de angajamentele financiare obligatorii prevăzute de Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 411/2004, şi de angajamentele financiare suplimentare prevăzute de Legea nr. 411/2004 sau de Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 204/2006, şi asumate prin prospectul schemei de pensii. Articolul 3(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută de:a)art. 4 din Legea nr. 187/2011; b)art. 2 din Legea nr. 411/2004; c)art. 2 din Legea nr. 204/2006. (2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:a)activele corespunzătoare necesarului Fondului de garantare - activele financiare constituite din contribuţiile anuale şi majorate, după caz, ale administratorilor; b)beneficiu - valoare garantată sub formă de sumă absolută stabilită prin prospectul schemei de pensii; c)Comisia - Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private; d)garanţia investiţională minimă - garanţia stabilită prin art. 135 alin. (2) din Legea nr. 411/2004, conform căreia suma totală cuvenită pentru pensia privată nu poate fi mai mică decât valoarea contribuţiilor plătite, diminuate cu penalităţile de transfer şi comisioanele legale; e)garanţiile suplimentare permise de Legea nr. 411/2004:

(i) măsuri de protecţie împotriva riscurilor biometrice prin garantarea unui nivel minim stabilit al beneficiului;
(ii) garantarea unui nivel minim stabilit al beneficiului la momentul retragerii pentru limită de vârstă;
(iii) garanţii cu privire la performanţele investiţiei, mai mari decât valoarea garanţiei investiţionale minime prevăzute de Legea nr. 411/2004;

f)garanţiile suplimentare permise de Legea nr. 204/2006:

(i) măsuri de protecţie împotriva riscurilor biometrice prin garantarea unui nivel minim stabilit al beneficiului;
(ii) garantarea unui nivel minim stabilit al beneficiului la momentul retragerii pentru limită de vârstă;
(iii) garanţii cu privire la performanţele investiţiei;

g)prospectul schemei de pensii - prospectul schemei de pensii private sau prospectul schemei de pensii facultative; h)rezerva tehnică - rezerva suplimentară provizionului tehnic aferent fiecărui fond de pensii private, constituită la Fondul de garantare din contribuţiile anuale şi majorate ale administratorilor, după caz, pentru acoperirea riscurilor aferente incapacităţii acestora de a onora plata valorii garantate; i)valoarea garantată - în cazul fondurilor de pensii administrate privat, valoarea garanţiei investiţionale minime prevăzute de Legea nr. 411/2004 şi a garanţiilor suplimentare permise de Legea nr. 411/2004 şi asumate de către administrator prin prospectul schemei de pensii. În cazul fondurilor de pensii facultative, valoarea garanţiilor suplimentare permise de Legea nr. 204/2006 şi asumate de către administrator prin prospectul schemei de pensii. Capitolul IINecesarul Fondului de garantare Secţiunea 1Reguli generale Articolul 4(1) Necesarul Fondului de garantare reprezintă suma rezervelor tehnice aferente fiecărui fond de pensii administrate privat, respectiv fiecărui fond de pensii facultative.(2) Fondul de garantare ţine o evidenţă distinctă a rezervelor tehnice aferente fiecărui fond de pensii private.(3) Necesarul Fondului de garantare este constituit şi evidenţiat distinct pentru fondurile de pensii administrate privat, respectiv pentru fondurile de pensii facultative.(4) În cazul în care, după utilizarea provizionului tehnic constituit şi după epuizarea tuturor posibilităţilor privind majorarea acestuia din fondurile proprii, administratorul nu are capacitatea de a onora plata valorii garantate, Fondul de garantare trebuie să asigure sumele necesare majorării valorii activului personal al participantului până la nivelul garantat. Articolul 5Orice modificare adusă prospectului unei scheme de pensii care schimbă valoarea garantată trebuie notificată de către administrator Fondului de garantare în termen de 5 zile calendaristice de la avizarea prospectului de către Comisie. Secţiunea a 2-aActivele corespunzătoare necesarului Fondului de garantare Articolul 6Activele corespunzătoare necesarului Fondului de garantare provin din resursele financiare ale administratorului. Articolul 7(1) Valoarea activelor corespunzătoare necesarului Fondului de garantare este cel puţin egală cu valoarea rezultată din cel mai recent calcul al acestuia.(2) Constituirea şi evidenţa activelor corespunzătoare necesarului Fondului de garantare se realizează în mod distinct pentru fondurile de pensii administrate privat, respectiv pentru fondurile de pensii facultative. Secţiunea a 3-aConstituirea şi calcularea necesarului Fondului de garantare şi a contribuţiilor anuale ale administratorilor Articolul 8(1) Fondul de garantare îşi constituie necesarul în baza valorii rezultate din calculul cel mai recent, efectuat conform modelului stabilit în prezenta normă.(2) Fondul de garantare are obligaţia calculării contribuţiilor anuale aferente fiecărui fond de pensii private.(3) Fondul de garantare are obligaţia de a se afla în relaţii contractuale cu un actuar.(4) Actuarul aflat în relaţii contractuale cu Fondul de garantare calculează valoarea rezervelor tehnice aferente fiecărui fond de pensii private şi a necesarului Fondului de garantare.(5) În funcţie de evoluţia riscurilor implicate, Fondul de garantare poate aduce modificări modelului de calcul, cu înştiinţarea prealabilă a administratorilor cu cel puţin 3 luni înainte de efectuarea calculului. Articolul 9Nivelul minim al necesarului pe care Fondul de garantare trebuie să îl deţină este cel rezultat din cel mai recent calcul. Articolul 10(1) Calculul necesarului Fondului de garantare se efectuează anual, în prima lună a anului în curs, folosind istoricul existent de date înregistrate până la data convertirii contribuţiei încasate în ultima lună a anului precedent, interval închis.(2) Datele necesare calculului sunt transmise de către administratori anual, până la data de 5 ianuarie a anului în curs pentru anul precedent, în forma specificată în anexa care face parte integrantă din prezenta normă. Articolul 11(1) Necesarul Fondului de garantare se calculează ca sumă a tuturor rezervelor tehnice aferente fiecărui fond de pensii private:
(2) Rezerva tehnică aferentă unui fond de pensii private reprezintă diferenţa dintre valoarea rezervei totale şi valoarea provizionului tehnic:
Articolul 12(1) Fondul de garantare calculează contribuţia anuală datorată de fiecare administrator în baza rezervei tehnice calculate conform art. 11 alin. (2).(2) Pentru fiecare fond de pensii private, contribuţia anuală datorată de administrator reprezintă diferenţa dintre valoarea rezervei tehnice rezultate din calculul cel mai recent şi valoarea actualizată a rezervei tehnice existente în evidenţa detaliată a Fondului de garantare.(3) În cazul în care, pentru un anumit fond de pensii private, diferenţa menţionată la alin. (2) este mai mică sau egală cu zero, administratorul nu datorează Fondului de garantare în anul respectiv contribuţie pentru fondul de pensii private respectiv.(4) În cazul în care, pentru un anumit fond de pensii private, diferenţa menţionată la alin. (2), datorită unei modificări bruşte în riscul calculat, modificare ce nu prezintă o natură repetitivă sau o creştere bruscă generată de modificarea metodelor de calcul, generează o contribuţie excesivă pentru anul respectiv, Fondul de garantare poate decide eşalonarea contribuţiei respective pentru administratorul în cauză, pe un interval de maximum un an.(5) Înaintea fiecărui calcul al contribuţiilor, valoarea rezervelor tehnice existente în evidenţa detaliată a Fondului de garantare se actualizează cu sumele rezultate din fructificarea activelor corespunzătoare necesarului Fondului de garantare.(6) Actualizarea prevăzută la alin. (5) se efectuează, pentru fiecare fond de pensii private, prin metoda pro-rata, după cum urmează: Articolul 13(1) Fondul de garantare efectuează calculul rezervei totale şi al provizionului tehnic, folosind modelul din prezenta normă, cu un interval de încredere de 98% pentru calculul rezervei totale şi un interval de încredere de 95% pentru calculul provizionului tehnic.(2) Pentru calcularea cash flow-urilor, modelul de calcul al rezervei totale şi al provizionului tehnic trebuie să respecte următoarele:a)ratele de discount folosite în calcul sunt ratele aferente curbei spot a randamentelor obligaţiunilor guvernamentale cotate AAA, publicată de către Banca Centrala Europeană. („AAA government yield curve“ http://www.ecb.int/stats/money/yc/html/index.en.html); b)determinarea valorii istorice a valorii garantate se face luând în considerare toate contribuţiile participantului, atât contribuţiile pozitive, cât şi corecţiile negative ale acestora, pe intervalul istoric de timp de la convertirea primei contribuţii şi până la momentul calculului; c)pentru determinarea valorii garantate viitoare se foloseşte în formula de calcul valoarea medie a contribuţiilor istorice pozitive actualizate, depuse de respectivul participant în ultimii 5 ani calendaristici. Această valoare medie va fi actualizată anual, pe parcursul proiecţiei, conform funcţiei de creştere salarială a participantului, netă de inflaţie. În cazul fondurilor de pensii administrate privat, această valoare medie va fi actualizată şi conform grilei prevăzute de Legea nr. 411/2004 pentru creşterea anuală a cotei de contribuţie; d)determinarea valorii efective istorice a activului personal al participantului (S(0))se face prin înmulţirea valorii unităţii de fond de la data convertirii celei mai recente contribuţii până la data efectuării calculului inclusiv cu numărul de unităţi de fond ale participantului de la aceeaşi dată cu valoarea unităţii de fond considerată mai sus; e)determinarea valorilor efective viitoare ale activului personal al participantului (Sα(t)) se realizează folosind o structură arborescentă binomială, de ordinul k (Cox, Ross & Rubinstein Option-Pricing Model - Arborele binomial), unde k reprezintă numărul de luni cuprinse între momentul efectuării calculului şi data împlinirii de către participant a vârstei de pensionare, conform Legii nr. 411/2004 şi Legii nr. 204/2006. Limitele extreme de variaţie a valorilor pe fiecare ramură a unui nod se încadrează în limitele coeficientului de variaţie lunar (CL). Se determină valorile minime şi maxime ale activului personal al participantului pe un nod. La sfârşitul fiecărui an de proiecţie se determină valoarea opţiunii în fiecare din cele două puncte extreme ale fiecărui nod. Valoarea medie a opţiunii, aferentă respectivului nod, este reprezentată de media geometrică dintre valoarea minimă şi cea maximă a opţiunii pe respectivul nod. Valorile nule ale opţiunii se exclud din calculul mediei pe nod; f)valorile cheltuielilor viitoare cu taxa de audit şi contribuţiile viitoare ale participantului se actualizează, pe parcursul proiecţiei, cu cea mai recentă estimare a ratei medii a inflaţiei indexului armonizat al preţurilor de consum (Harmonised Index of Consumer Prices - HICP), publicată de către Banca Centrala Europeană (Overall HICP inflation rate - Average -http://www.ecb.europa.eu/stats/prices/hicp/html/inflation.en.html); g)pentru calcularea valorii efective viitoare a activului personal şi a valorii viitoare garantate se consideră în formula de calcul cheltuielile aflate în sarcina fondului de pensii conform prospectului schemei de pensii valabil la momentul calculului; h)pentru calcularea valorii garantate istorice se consideră în formula de calcul cheltuielile aflate în sarcina fondului de pensii conform prospectului/prospectelor valabil/valabile pe perioada istorică considerată în calcul; i)pentru cazul în care administratorul a garantat şi/sau garantează acoperirea din resurse proprii a cheltuielilor aflate în sarcina fondului de pensii, respectiv cheltuielile deduse din activul total al fondului de pensii şi/sau cele deduse din activul personal al participantului, precum şi/sau cele deduse din contribuţii, respectivele cheltuieli se elimină din formula de calcul al valorii garantate istorice şi/sau al valorii garantate viitoare şi al activului personal, pe perioada de valabilitate a respectivei garanţii. (3) Tabelele biometrice folosite pentru calculul rezervei totale şi al provizionului tehnic se bazează pe ultimele date publicate de Institutul Naţional de Statistică şi/sau date furnizate de surse indicate de Comisie, ţinându-se cont de specificul de gen, de principalele caracteristici ale grupului de participanţi şi de evoluţia prevăzută pentru riscurile relevante.(4) Probabilităţile folosite în calcul se iau în considerare până la a 6-a zecimală. Articolul 14(1) Rezerva totală şi provizionul tehnic se calculează ca sumă a tuturor rezervelor individuale, calculate pentru fiecare participant în parte:
(2) Rezerva individuală a participantului se calculează ca sumă a tuturor cash flow-urilor generate de apariţia evenimentelor de deces, invaliditate, transfer şi retragere în pensie pentru limită de vârstă (maturitate): a)Cash flow-ul de deces la sfârşitul anului t se calculează astfel: b)Cash flow-ul de transfer la sfârşitul anului t se calculează astfel: c)Cash flow-ul de invaliditate la sfârşitul anului t se calculează astfel: d)Cash flow-ul de maturitate în anul T, anul împlinirii vârstei de pensionare, se calculează astfel:
Articolul 15
(1) Determinarea cash flow-urilor absolute se face prin calculul valorii medii a opţiunii la sfârşitul fiecărui an calendaristic al orizontului individual de proiecţie, până la atingerea momentului terminal T de retragere în pensie, pentru fiecare din nodurile aferente fiecărui sfârşit de an, după cum urmează:
(2) Determinarea valorii medii a opţiunii pe fiecare nod al sfârşitului de an se face conform art. 13 alin. (2) lit. e).
(3) Determinarea valorii opţiunii se face pentru valoarea minimă şi maximă a activului personal pe respectivul nod al sfârşitului de an calendaristic proiectat, după cum urmează:


(4) Valoarea garantată viitoare a activului personal (strike price) pentru anul t se calculează după cum urmează: Valoarea garantată istorică se calculează astfel:
(5) Valoarea efectivă viitoare a activului personal (spot price) pentru sfârşitul anului t se calculează pentru fiecare nod aferent ultimei luni a anului t, după cum urmează:

a)Valoarea efectivă istorică a activului personal se calculează astfel: b)Coeficientul de variaţie lunar (CL) urmează modelul de mai jos în fiecare nod lunar parcurs pentru determinarea valorii efective viitoare a activului personal la sfârşitul anului t în nodul α:


(6) Deviaţia standard a ratelor de rentabilitate efective istorice lunare (σL) se calculează astfel:

a)Rata de rentabilitate efectivă istorică lunară se calculează astfel:


(7) Valoarea beneficiului garantat la momentul t se calculează după modelul:


(8) Factorul de discount fară risc, aferent anului t de proiecţie, se determină astfel

Articolul 16(1) Fondul de garantare are obligaţia de a analiza, a aviza şi a propune spre aprobare Consiliului Comisiei calculul contribuţiilor anuale aferente fiecărui fond de pensii private anual, până la data de 31 ianuarie.(2) Ulterior aprobării calculului contribuţiilor anuale de către Comisie, valoarea contribuţiei datorate este transmisă de către Fondul de garantare fiecărui administrator, până la data de 15 martie a anului în curs. Capitolul IIIRăspunderea juridică Secţiunea 1Dispoziţii aplicabile Fondului de garantare Articolul 17Comisia poate adopta orice măsuri, inclusiv de natură administrativă şi financiară, împotriva Fondului de garantare şi a persoanelor fizice responsabile, după caz, în scopul prevenirii sau remedierii oricăror situaţii care sunt de natură să prejudicieze drepturile participanţilor şi ale beneficiarilor garantate conform Legii nr. 187/2011. Articolul 18(1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:a)nerespectarea de către Fondul de garantare a obligaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (3), art. 7 alin. (2), art. 8 alin. (1), (2), (3) şi (5), art. 9, 10 şi 16; b)nerespectarea de către Fondul de garantare a prevederilor art. 11-15 referitoare la modelul de calcul stabilit în prezenta normă. (2) Săvârşirea de către persoana fizică responsabilă sau de către de către Fondul de garantare a vreuneia dintre faptele prevăzute la alin. (1) se sancţionează în funcţie de gravitatea faptelor cu:a)avertisment scris; b)amendă contravenţională cuprinsă între 1.000 lei şi 100.000 lei. (3) Dacă fapta este imputabilă mai multor persoane, acestea sunt ţinute solidar la repararea prejudiciului cauzat.(4) Constatarea contravenţiilor se face de către personalul împuternicit în acest scop, prin decizie a preşedintelui Consiliului Comisiei.(5) Amenzile contravenţionale se fac venit la bugetul de stat, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 2-aDispoziţii aplicabile administratorilor de fonduri de pensii private Articolul 19(1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni: nerespectarea de către administrator a obligaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (2), art. 4 alin. (3) şi art. 10 alin. (2).(2) Săvârşirea vreuneia dintre faptele prevăzute la alin. (1) de către administratorii de fonduri de pensii private se sancţionează conform prevederilor art. 30-33 din Legea nr. 187/2011. Capitolul IVDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 20 (1) Atingerea nivelului necesarului Fondului de garantare, calculat conform prezentei norme, se realizează eşalonat pe o perioadă de maximum 8 ani.(2) Prin excepţie de la prevederile art. 12 alin. (2), până la atingerea valorii necesarului, Fondul de garantare stabileşte anual nivelul contribuţiei administratorului. Articolul 21Pentru anul 2013, termenele prevăzute la art. 10 alin. (2) şi art. 16 se prorogă cu 3 luni. Articolul 22Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se prelungesc până la sfârşitul următoarei zile lucrătoare. Articolul 23Prezenta normă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXĂla normă FIŞIER CONTRIBUŢII

Câmp Tip Descriere
CNP TEXT - 13 caractere
NUME SI PRENUME TEXT - 50 caractere
CONTRIBUTIE_BRUTA NUMERIC - 2 zecimale
DATA_CONVERTIRII DATA - AAAA-LL-ZZ
NR_UNITATI_FOND* NUMERIC - 6 zecimale
FOND TEXT - 8 caractere

*Numărul de unităţi de fond ale participantului, după convertirea contribuţiei aferente lunii respective. FIŞIER UNITĂŢI DE FOND

Câmp Tip Descriere
FOND TEXT - 8 caractere
VALOARE_UNITATE_FOND NUMERIC - 6 zecimale
DATA_CONVERTIRII DATA - AAAA-LL-ZZ
NUMAR_TOTAL_UNITATI_FOND NUMERIC - 6 zecimale

FIŞIER STARE

Câmp Tip Descriere
CNP TEXT - 13 caractere
STARE TEXT - 1 caracter T - transferat D - decedat I - invalid P - pensionat
TRANSFER_IN_FOND TEXT - 8 caractere Completat doar pentru evenimentul T
DATA_EVENIMENT DATA - AAAA-LL-ZZ

1. Tipul fişierelor pentru raportare va fi CSV. 2. Denumirea fişierelor va fi următoarea: a)pentru fişier contribuţii: FC_xxxxxxxx_aaaa.csv b)pentru fişier unităţi de fond: FUF_ xxxxxxxx_aaaa.csv c)pentru fişier stare: FS_ xxxxxxxx_aaaa.csvunde: xxxxxxxx = codul înscris în Registrul Comisiei al fondului de pensii private care raportează informaţiile; aaaa = anul la care se face referire în raportarea informaţiilor.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 3/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 3 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 3/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu