Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 207 din 17 martie 2005

privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale explozivilor de uz civil si a conditiilor pentru introducerea lor pe piata

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 286 din  6 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 5 alin. (1) din Legea protectiei muncii nr. 90/1996, republicata, si al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in aplicarea prevederilor art. 69 si 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prevederile prezentei hotarari se aplica explozivilor, astfel cum sunt definiti in art. 2 alin. (1) lit. a).
    Art. 2
    (1) In sensul prezentei hotarari, urmatorii termeni si expresii se definesc astfel:
    a) explozivi - materii si articole considerate ca fiind explozive in recomandarile Natiunilor Unite privind transportul produselor periculoase si care se incadreaza in clasa 1 a acestor recomandari;
    b) recomandarile Natiunilor Unite - recomandarile stabilite de Comitetul de experti ai Natiunilor Unite privind transportul produselor periculoase, asa cum au fost publicate de aceasta organizatie (Cartea Portocalie) si modificate pana la data adoptarii prezentei hotarari;
    c) securitate - prevenirea accidentelor si, atunci cand aceasta prevenire nu poate fi evitata, limitarea efectelor acestora;
    d) siguranta - prevenirea utilizarii explozivilor ce contravine reglementarilor in vigoare si ordinii publice;
    e) armurier - orice persoana fizica sau juridica a carei ocupatie consta total ori partial in fabricarea, comercializarea, schimbul, inchirierea, repararea sau transformarea armelor de foc si munitiei;
    f) transfer - orice deplasare fizica a explozivilor pe teritoriul Romaniei, precum si dinspre statele membre ale Uniunii Europene catre Romania sau invers, cu exceptia deplasarilor in cadrul aceluiasi amplasament;
    g) autorizatie de transfer - decizia luata pentru a permite transferuri prevazute de explozivi in/din Romania dintr-un/intr-un stat membru al Uniunii Europene;
    h) intreprindere/agent economic din sectorul explozivilor - orice persoana fizica sau juridica ce poseda autorizatie care o indreptateste sa se angajeze in fabricarea, depozitarea, utilizarea, transferul sau comercializarea explozivilor;
    i) introducerea pe piata - actiunea de a face disponibil, pentru prima data, contra cost sau gratuit, explozivii care intra sub incidenta prezentei hotarari, in vederea distribuirii si/sau utilizarii lor in Romania sau intr-un stat membru al Uniunii Europene.
    (2) Termenii si expresiile definite la alin. (1) se completeaza cu termenii definiti la art. 4 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 3
    (1) Prevederile prezentei hotarari nu se aplica:
    a) explozivilor, inclusiv munitiilor, destinati utilizarii de catre fortele armate si politie;
    b) articolelor pirotehnice;
    c) munitiilor de uz civil, cu exceptia prevederilor art. 26 - 34 si art. 40 - 42.
    (2) Articolele prevazute in anexa nr. 1 sunt considerate explozivi si intra sub incidenta prezentei hotarari.
    Art. 4
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei poate sa clasifice anumite materii sau substante, care nu intra sub incidenta prezentei hotarari, ca fiind explozivi, in temeiul unor acte normative sau reglementari tehnice, cu conditia ca acestea sa nu contravina prevederilor prezentei hotarari.

    CAP. 2
    Conditii de introducere pe piata

    Art. 5
    Nu poate fi interzisa, restrictionata sau impiedicata introducerea pe piata a explozivilor care fac obiectul prezentei hotarari si care sunt conformi cu prevederile acesteia.
    Art. 6
    Explozivii trebuie sa respecte cerintele esentiale de securitate prevazute in anexa nr. 2, care le sunt aplicabile.
    Art. 7
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei ia toate masurile necesare pentru a se asigura ca explozivii de uz civil:
    a) sunt introdusi pe piata numai daca respecta toate prevederile prezentei hotarari;
    b) poarta marcajul european de conformitate CE, denumit in continuare marcaj CE, prevazut la art. 12;
    c) au fost supusi unei evaluari de conformitate potrivit procedurilor prevazute in anexa nr. 3.
    Art. 8
    In cazul in care explozivilor le sunt aplicabile si alte reglementari care se refera la alte aspecte si care prevad aplicarea marcajului CE, acest marcaj semnifica si conformitatea cu prevederile acelor reglementari aplicabile acestora.
    Art. 9
    (1) Se considera ca fiind in conformitate cu cerintele esentiale de securitate prevazute la art. 8 explozivii care fac obiectul prezentei hotarari si care satisfac standardele romane si/sau standardele nationale ale statelor membre ale Uniunii Europene care adopta standarde europene armonizate ale caror numere de referinta au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    (2) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei va publica si va actualiza periodic, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, lista standardelor romane care adopta standardele prevazute la alin. (1), aprobata prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    (3) In situatia in care se constata ca un standard prevazut la alin. (1) nu satisface in totalitate cerintele esentiale de securitate prevazute la art. 8, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei instiinteaza Comitetul Permanent de pe langa Comisia Europeana. Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei va duce la indeplinire decizia adoptata de Comitetul Permanent de pe langa Comisia Europeana, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.016/2004 privind masurile pentru organizarea si realizarea schimbului de informatii in domeniul standardelor si reglementarilor tehnice, precum si al regulilor referitoare la serviciile societatii informationale intre Romania si statele membre ale Uniunii Europene, precum si Comisia Europeana.
    (4) Autoritatile competente vor desemna cate un reprezentant pentru participare la Comitetul Permanent de pe langa Comisia Europeana pentru dezbaterea problemelor care pot aparea la implementarea Directivei 93/15/CEE privind armonizarea legislatiei statelor membre referitoare la introducerea pe piata si controlul explozivilor de uz civil.

    CAP. 3
    Proceduri pentru evaluarea conformitatii

    Art. 10
    Evaluarea conformitatii explozivilor se face dupa una dintre urmatoarele proceduri:
    1. examinarea EC de tip (modulul B), prevazuta in anexa nr. 3 pct. 1, la care se adauga, la alegerea producatorului, una dintre urmatoarele:
    a) conformitatea cu tipul (modulul C), prevazuta in anexa nr. 3 pct. 2;
    b) procedura referitoare la asigurarea calitatii productiei (modulul D), prevazuta in anexa nr. 3 pct. 3;
    c) procedura referitoare la asigurarea calitatii produsului (modulul E), prevazuta in anexa nr. 3 pct. 4;
    d) procedura referitoare la verificarea produsului (modulul F), prevazuta in anexa nr. 3 pct. 5;
    2. verificarea unitatii de produs (modulul G), prevazuta in anexa nr. 3 pct. 6.

    CAP. 4
    Organisme notificate

    Art. 11
    (1) Competenta organismelor care urmeaza a fi notificate este recunoscuta de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pe baza unei proceduri de evaluare, avandu-se in vedere criteriile minime prevazute in anexa nr. 4. Se considera ca organismele care indeplinesc criteriile de evaluare prevazute in standardele europene armonizate relevante indeplinesc criteriile prevazute in anexa nr. 4.
    (2) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei notifica statelor membre ale Uniunii Europene si Comisiei Europene organismele desemnate pentru realizarea procedurilor de evaluare a conformitatii, prevazute la art. 10, impreuna cu sarcinile specifice pe care aceste organisme au fost desemnate sa le indeplineasca si numarul de identificare alocat acestora anterior de catre Comisia Europeana.
    (3) Lista organismelor notificate si numarul de identificare alocat acestora, precum si sarcinile specifice pentru care au fost notificate se publica in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si se actualizeaza permanent.
    (4) In conditiile in care se constata ca un organism notificat nu mai intruneste criteriile minime prevazute in anexa nr. 4, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei retrage notificarea organismului si informeaza Comisia Europeana si statele membre ale Uniunii Europene.

    CAP. 5
    Marcajul de conformitate CE

    Art. 12
    (1) Marcajul de conformitate CE se aplica direct pe explozivi, astfel incat sa fie vizibil, usor de citit si sa nu poata fi sters sau, daca acest lucru nu este posibil, pe o placa de identificare atasata la exploziv. In ultima instanta, daca nici una dintre primele doua metode nu poate fi utilizata, marcajul de conformitate CE se aplica pe ambalaj.
    (2) Placa de identificare trebuie realizata in asa fel incat sa fie imposibila reutilizarea ei.
    (3) Modelul ce trebuie folosit pentru marcajul de conformitate CE este prevazut in anexa nr. 5.
    Art. 13
    (1) Aplicarea pe explozivi a marcajelor care pot induce in eroare tertii in ceea ce priveste semnificatia si forma marcajului CE este interzisa.
    (2) Orice alt marcaj poate fi aplicat pe explozivi cu conditia ca vizibilitatea si lizibilitatea marcajului CE sa nu fie reduse.
    Art. 14
    (1) In cazul in care organul de control prevazut la art. 43 alin. (3) stabileste ca marcajul de conformitate CE a fost aplicat necorespunzator, producatorul, reprezentantul sau autorizat ori persoana responsabila pentru introducerea pe piata a explozivului in cauza, fara a aduce atingere prevederilor art. 15, este obligata sa aduca produsul in stare de conformitate cu prevederile privind aplicarea marcajului si sa inceteze incalcarea prevederilor prezentei hotarari.
    (2) In cazul in care organul de control prevazut la art. 43 alin. (3) constata ca neconformitatea prevazuta la alin. (1) persista, acesta dispune toate masurile necesare de restrictionare sau de interzicere a introducerii pe piata a produsului respectiv ori asigura retragerea acestuia de pe piata, in conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1).
    Art. 15
    (1) In cazul in care organul de control prevazut la art. 43 alin. (3) constata ca explozivii care poarta marcajul CE si sunt utilizati in scopul pentru care au fost proiectati pot pune in pericol securitatea, acesta dispune masuri pentru a-i retrage de pe piata, pentru a interzice introducerea lor pe piata sau libera circulatie.
    (2) Organul de control prevazut la art. 43 alin. (3) informeaza in scris Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei asupra masurilor luate, precizand motivele care au stat la baza deciziei si in special daca aceasta se datoreaza:
    a) nerespectarii cerintelor esentiale de securitate;
    b) aplicarii necorespunzatoare a standardelor;
    c) unei deficiente din cuprinsul standardelor.
    (3) In cazul in care un exploziv care nu este conform poarta marcajul CE, organul de control prevazut la art. 43 alin. (3) dispune masurile corespunzatoare impotriva persoanei/persoanelor care a/au aplicat marcajul si informeaza in scris Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei asupra deciziilor sale.
    (4) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei va informa Comisia Europeana si statele membre ale Uniunii Europene cu privire la masurile luate potrivit prevederilor alin. (2) si (3).

    CAP. 6
    Supravegherea transferurilor de explozivi

    Art. 16
    Explozivii care fac obiectul prezentei hotarari pot fi transferati numai cu respectarea prevederilor art. 17 - 25.
    Art. 17
    In cazul transferurilor explozivilor reglementati de prezenta hotarare, controalele efectuate in conformitate cu normele de drept comunitar sau cu legislatia nationala nu se mai efectueaza sub forma de controale in interiorul frontierelor, ci numai ca parte a procedurilor normale de control aplicate fara discriminare pe teritoriul Uniunii Europene.
    Art. 18
    (1) Autorizatia pentru transferul explozivilor se obtine de catre destinatar de la Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau de la inspectoratul judetean de politie de la locul de destinatie.
    (2) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie verifica daca destinatarul este autorizat legal sa primeasca explozivi si daca poseda autorizatiile necesare.
    (3) Persoana responsabila pentru transfer informeaza Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, inspectoratul judetean de politie sau autoritatile competente din statele membre ale Uniunii Europene cu privire la itinerarul de deplasare a transportului de explozivi, inclusiv al celor aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, solicitand autorizarea acestora.
    Art. 19
    Atunci cand exista suspiciuni in ceea ce priveste dreptul destinatarului de a primi explozivi, Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie transmite Comisiei Europene informatiile detinute in acest sens.
    Art. 20
    (1) Daca Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie de la locul de destinatie aproba un transfer, acesta emite destinatarului un document reprezentand autorizatia de transfer, care trebuie sa cuprinda toate informatiile prevazute la art. 22.
    (2) Acest document insoteste explozivii pana la destinatia declarata si este prezentat, la cerere, organelor de control.
    (3) Destinatarul pastreaza o copie a documentului, pe care o prezinta organelor de control din locul de destinatie, la cererea acestora.
    (4) Modelul documentului pentru transferul explozivilor este prezentat in anexa nr. 6.
    (5) Documentul pentru transfer, conform modelului, este un document valabil pentru a insoti explozivii transferati pana ajung la destinatie.
    (6) Documentul pentru transferul explozivilor nu este valabil si pentru transferul munitiilor.
    (7) Documentul pentru transferul explozivilor, denumit in continuare document, se intocmeste in trei exemplare, luandu-se masurile necesare care sa includa mijloace de securizare sigure pentru a-l face de nefalsificat.
    (8) Documentul se tipareste pe hartie avand minimum 80 g/mp care sa fie suficient de rezistenta pentru a nu se rupe si a nu se sifona usor in conditii normale de utilizare.
    Art. 21
    (1) Daca Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie considera ca nu sunt necesare masuri speciale de siguranta, cum ar fi cele prevazute la art. 22, explozivii pot fi transferati pe teritoriul Romaniei sau pe o parte a teritoriului Romaniei fara furnizarea informatiilor prevazute in acelasi articol.
    (2) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie de la locul de destinatie emite atunci o autorizatie de transfer pe durata determinata, care poate fi suspendata sau retrasa in orice moment pe baza unei decizii motivate.
    (3) Documentul mentionat la art. 20 se refera in acest caz doar la autorizatia prevazuta la alin. (2) si insoteste explozivii pana la destinatie.
    Art. 22
    Daca transferul explozivilor necesita supraveghere speciala pentru a respecta cerintele particulare de siguranta, destinatarul trebuie sa furnizeze inainte de transfer Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratului judetean de politie de la locul de destinatie urmatoarele date:
    a) numele si adresele operatorilor implicati; aceste date trebuie sa fie suficient de detaliate pentru a permite contactarea operatorilor, iar pe de alta parte, pentru a stabili persoanele care sunt oficial abilitate de a receptiona transportul;
    b) numarul si cantitatea explozivilor transferati;
    c) o descriere completa a explozivilor in cauza si a mijloacelor de identificare, inclusiv a numarului de identificare al Natiunilor Unite;
    d) daca explozivii urmeaza a fi introdusi pe piata, date si informatii cu privire la respectarea conditiilor impuse pentru introducerea pe piata;
    e) mijloacele de transport si itinerarul;
    f) data estimativa a plecarii si sosirii transportului;
    g) daca este necesar, punctul exact de intrare si/sau de iesire pe/de pe teritoriul Romaniei.
    Art. 23
    (1) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie de la locul de destinatie analizeaza toate conditiile in care are loc transferul, acordand o atentie deosebita asigurarii cerintelor specifice de siguranta.
    (2) Transferul este autorizat numai daca cerintele specifice de siguranta sunt respectate.
    (3) In cazul tranzitului pe teritoriul Romaniei, Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie analizeaza si aproba, in aceleasi conditii, informatiile referitoare la transfer.
    Art. 24
    Fara a aduce atingere verificarilor obisnuite realizate de statul membru al Uniunii Europene din care porneste transportul, pe teritoriul sau, destinatarii si operatorii implicati in sectorul explozivilor transmit autoritatilor competente din statul membru al Uniunii Europene din care porneste transportul, precum si celor din statele membre ale Uniunii Europene tranzitate, la cererea acestora, toate datele si informatiile relevante pe care le poseda in legatura cu transferul de explozivi.
    Art. 25
    Transferul de explozivi se poate efectua numai atunci cand destinatarul a obtinut toate aprobarile necesare pentru transfer conform prevederilor art. 18 alin. (1) si (3), art. 20 alin. (1) - (3), art. 21 si 22.

    CAP. 7
    Supravegherea transferurilor de munitie

    Art. 26
    (1) Munitia poate fi transferata numai cu respectarea prevederilor stabilite in art. 27 - 31.
    (2) Prevederile art. 27 - 31 se aplica si in cazul transferului munitiei care face obiectul unei vanzari prin corespondenta.
    Art. 27
    In cazul transferului munitiei catre un stat membru al Uniunii Europene, inainte de orice expeditie, persoana interesata comunica Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratului judetean de politie din locul unde se afla munitia urmatoarele date:
    a) numele si adresa persoanelor care vand sau transfera munitia, ale persoanei care cumpara sau primeste munitia si, cand este cazul, numele si adresa proprietarului;
    b) adresa la care va fi trimisa sau transportata munitia;
    c) cantitatea de munitie trimisa sau transportata;
    d) date care fac posibila identificarea munitiei, precum si o indicare a faptului ca munitia a fost verificata conform prevederilor Conventiei din 1 iulie 1969 privind recunoasterea reciproca a marcarii armelor de foc mici;
    e) mijloacele de transfer;
    f) data plecarii si data estimata pentru sosirea transportului.
    Art. 28
    (1) Datele prevazute la art. 27 lit. e) si f) nu trebuie comunicate in cazul transferului intre armurieri.
    (2) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie analizeaza conditiile in care are loc transferul, in special cele referitoare la siguranta.
    (3) In cazul in care Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie autorizeaza un astfel de transfer, acesta emite o autorizatie care cuprinde toate datele prevazute la art. 27, autorizatie care insoteste munitia pana la destinatie.
    (4) Autorizatia trebuie prezentata Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratului judetean de politie din locul de destinatie, la cerere.
    Art. 29
    (1) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie poate acorda armurierilor dreptul de a efectua transferuri de munitie de pe teritoriul Romaniei catre armurieri dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau in tranzit pe teritoriul Romaniei, fara autorizarea prealabila prevazuta la art. 28 alin. (3), acestia avand obligatia respectarii actelor normative in vigoare.
    (2) In cazul prevazut la alin. (1) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie emite o autorizatie valabila timp de 3 ani, care poate fi suspendata sau anulata in orice moment, prin decizie motivata.
    (3) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie emite un document care face referire la autorizatia prevazuta la alin. (2), care insoteste munitia pana la destinatie si se prezinta autoritatilor competente din Romania si din statele membre ale Uniunii Europene, la cererea acestora.
    (4) Inainte de efectuarea transferului, armurierul comunica autoritatilor competente din statul membru al Uniunii Europene din care porneste transferul toate datele prevazute la art. 27.
    Art. 30
    (1) Ministerul Administratiei si Internelor trebuie sa furnizeze celorlalte state membre ale Uniunii Europene lista cu tipurile de munitie pentru care autorizarea transferului catre teritoriul Romaniei se poate face fara a fi nevoie de un acord prealabil.
    (2) Listele cu tipurile de munitie se transmit armurierilor care au obtinut autorizatii pentru transferuri de munitie fara autorizarea prealabila conform art. 29.
    Art. 31
    (1) Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie trebuie sa transmita datele si informatiile utile pe care le detine in legatura cu transferurile definitive de munitie, autoritatilor competente din statele membre ale Uniunii Europene spre teritoriul carora se efectueaza asemenea operatiuni.
    (2) Toate datele si informatiile primite in aplicarea art. 26 - 31 sunt comunicate cel tarziu in momentul transferului autoritatilor competente din statul membru al Uniunii Europene in care se afla punctul de destinatie al transferului si, daca este cazul, celor din statele membre ale Uniunii Europene tranzitate.

    CAP. 8
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 32
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 18, 20 - 22 si art. 26 - 31, in cazul unor amenintari grave sau atacuri asupra sigurantei prin detinerea ori folosirea ilicita a explozivilor sau munitiilor reglementate de prezenta hotarare, Ministerul Administratiei si Internelor poate lua toate masurile necesare referitoare la transferul explozivilor ori munitiei pentru a preveni aceasta detinere sau folosire ilicita.
    (2) Aceste masuri trebuie sa respecte principiul proportionalitatii si nu trebuie sa constituie un mijloc de discriminare arbitrara sau o restrictie mascata in comertul cu explozivi ori munitii.
    (3) Daca adopta masurile prevazute la alin. (1), Ministerul Administratiei si Internelor trebuie sa le notifice imediat Comisiei Europene, care informeaza autoritatile competente din statele membre ale Uniunii Europene despre aceasta.
    Art. 33
    (1) Autoritatea competenta pentru realizarea schimbului de informatii pentru aplicarea prevederilor art. 16 - 31 este Ministerul Administratiei si Internelor.
    (2) Datele de identificare a autoritatii competente pentru schimbul de informatii si pentru aplicarea regulilor prevazute de art. 16 - 31 se comunica statelor membre ale Uniunii Europene si Comisiei Europene.
    Art. 34
    In scopul aplicarii prezentei hotarari, prevederile Regulamentului Comisiei (CE) nr. 515/97 privind asistenta reciproca intre autoritatile administrative ale statelor membre si cooperarea dintre acestea din urma si Comisie in vederea asigurarii aplicarii corecte a legislatiei din domeniul vamal si agricol, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 028 din 22 martie 1997, in special cele referitoare la confidentialitate, se aplica intocmai.
    Art. 35
    Ministerul Administratiei si Internelor pune la dispozitie autoritatilor competente din tarile Uniunii Europene informatii actualizate referitoare la intreprinderile/agentii economici din sectorul explozivilor care poseda autorizatiile mentionate la art. 2 alin. (1).
    Art. 36
    Ministerul Administratiei si Internelor trebuie sa verifice daca intreprinderile/agentii economici din sectorul explozivilor poseda un sistem de urmarire a explozivilor, astfel incat identificarea celor care detin sau produc explozivi sa fie posibila in orice moment.
    Art. 37
    Intreprinderile/agentii economici din sectorul explozivilor pastreaza acele inregistrari ale tranzactiilor care sunt necesare pentru respectarea obligatiilor prevazute la art. 35 si 36.
    Art. 38
    (1) Documentele prevazute la art. 37 trebuie pastrate cel putin 3 ani de la sfarsitul anului calendaristic in care a fost efectuata tranzactia inregistrata, chiar daca intreprinderea/agentul economic din sectorul explozivilor si-a incetat activitatea.
    (2) Aceste documente trebuie sa fie disponibile imediat pentru verificare, la cererea Ministerului Administratiei si Internelor.
    Art. 39
    Atunci cand Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei emite o autorizatie cu scopul de a permite exercitarea unei activitati de producere a explozivilor, verifica daca persoanele responsabile sunt in masura sa respecte obligatiile tehnice asumate.
    Art. 40
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza astfel:
    a) nerespectarea prevederilor art. 6 atrage sanctionarea producatorului, reprezentantului sau autorizat sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei, retragerea de pe piata, interzicerea utilizarii si introducerii pe piata a explozivilor neconformi;
    b) nerespectarea prevederilor art. 12 sau 14 atrage sanctionarea producatorului, reprezentantului sau autorizat sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei, retragerea de pe piata si/sau interzicerea introducerii pe piata a explozivilor fara marcajul de conformitate sau cu marcajul incorect;
    c) nerespectarea prevederilor art. 18 alin. (1) si (3), art. 22 ori 25, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei si interzicerea efectuarii transferului de explozivi pana la obtinerea aprobarilor si informatiilor solicitate;
    d) nerespectarea prevederilor art. 27 ori art. 28 alin. (4), cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei si interzicerea efectuarii transferului de munitie, pana la obtinerea autorizatiei si a informatiilor solicitate;
    e) nerespectarea prevederilor art. 10, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei pentru neaplicarea sau aplicarea necorespunzatoare a procedurilor pentru evaluarea conformitatilor explozivilor.
    (2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) lit. a), b) si e) se fac de catre personalul imputernicit din cadrul Inspectiei Muncii, iar cele prevazute la alin. (1) lit. c) si d), de catre personalul imputernicit din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.
    Art. 41
    Contraventiilor prevazute la art. 40 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 42
    Ministerul Administratiei si Internelor, prin organele imputernicite conform legislatiei in vigoare, poate confisca orice produs care intra sub incidenta prezentei hotarari, atunci cand exista suficiente probe care sa ateste ca acel produs va fi dobandit, utilizat sau traficat ilicit.
    Art. 43
    (1) Autoritatile competente in sensul prezentei hotarari sunt Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Ministerul Administratiei si Internelor.
    (2) Organul de control care asigura supravegherea transferurilor de explozivi de uz civil si munitii este Inspectoratul General al Politiei Romane.
    (3) Organul de control care asigura supravegherea pietei explozivilor de uz civil si munitiei este Inspectia Muncii, organ al administratiei publice centrale in subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 44
    (1) Pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, se admite introducerea pe piata in Romania a explozivilor cu marcaj national de conformitate CS, denumit in continuare marcaj CS, aplicat conform prevederilor alin. (2). Elementele de identificare a marcajului CS sunt prevazute in anexa nr. 2 la Legea nr. 608/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) In situatia in care evaluarea conformitatii explozivilor prevazuti la art. 1, destinati pietei nationale, se realizeaza de catre organisme recunoscute si desemnate conform prevederilor alin. (5) prin utilizarea procedurilor prevazute de prezenta hotarare, producatorul sau reprezentantul sau autorizat trebuie sa aplice marcajul CS si sa emita declaratia CS de conformitate.
    (3) Prevederile prezentei hotarari referitoare la marcajul CE se aplica identic si pentru marcajul CS.
    (4) Pe explozivii care fac obiectul prezentei hotarari nu se pot aplica simultan marcajul CE si marcajul CS.
    (5) Pana la implinirea termenului prevazut la alin. (1), pentru realizarea procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute de prezenta hotarare, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei recunoaste si desemneaza organisme la nivel national.
    (6) Recunoasterea si desemnarea prevazute la alin. (5) se realizeaza avandu-se in vedere criteriile minime prevazute in anexa nr. 4, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (7) Lista cuprinzand organismele prevazute la alin. (5) si sarcinile specifice pe care acestea trebuie sa le indeplineasca se aproba si se actualizeaza ori de cate ori este necesar prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. In acest ordin se va mentiona pentru fiecare organism numarul de identificare alocat anterior in Registrul organismelor recunoscute.
    Art. 45
    Responsabilitatile producatorului sau reprezentantului sau autorizat in legatura cu explozivii prevazuti la art. 1, introdusi pe piata cu marcaj CS, sunt aceleasi cu cele prevazute de prezenta hotarare pentru explozivii prevazuti la art. 1 cu marcaj CE.
    Art. 46
    Avizele acordate pentru explozivii prevazuti la art. 1 in baza legislatiei in vigoare la data publicarii prezentei hotarari isi mentin valabilitatea pana la data expirarii acestora, dar nu mai tarziu de data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
    Art. 47
    De la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana se admite introducerea pe piata numai a explozivilor care poarta marcajul CE.
    Art. 48
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 49
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 octombrie 2005, cu exceptia prevederilor art. 9 alin. (3), art. 11 alin. (2), (3), (4), art. 15 alin. (4), art. 17, art. 31 alin. (1), art. 32 alin. (3), art. 33 si ale art. 34, care intra in vigoare la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
    Art. 50
    Prezenta hotarare transpune prevederile Directivei europene nr. 93/15/CEE privind armonizarea legislatiei statelor membre referitoare la introducerea pe piata si supravegherea explozivilor de uz civil, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 121 din 15 mai 1993, ale Directivei 2004/57/CE privind identificarea articolelor pirotehnice si anumitor munitii din Directiva 93/15/CEE privind armonizarea legislatiei statelor membre referitoare la introducerea pe piata si supravegherea explozivilor de uz civil, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 127 din 29 aprilie 2004, precum si ale Deciziei 2004/388/CE privind documentul de transfer intracomunitar al explozivilor, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 120 din 24 aprilie 2004.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       p. Ministrul administratiei si internelor,
                       Nicolae Berechet,
                       secretar de stat

                       Ministrul economiei si comertului,
                       Codrut Ioan Seres

    ANEXA 1

                          ARTICOLE CONSIDERATE EXPLOZIVI

________________________________________________________________________________
Numar   Denumirea si descrierea        Clasa/                Glosar
NU                                     Diviziune     (numai pentru informare)
________________________________________________________________________________
Grupa G
________________________________________________________________________________
0121    Aprinzatoare (dispozitive de   1.1 G     Aprinzatoare (dispozitive de
        aprindere)                               aprindere)
                                                 Obiecte continand una sau mai
                                                 multe materii explozive,
                                                 folosite pentru a declansa o
                                                 deflagratie intr-un lant
                                                 pirotehnic. Ele pot fi
                                                 actionate chimic, electric sau
                                                 mecanic.
________________________________________________________________________________
0314    Aprinzatoare                   1.2 G     Conform rubricii No NU 0121
        (dispozitive de aprindere)
________________________________________________________________________________
0315    Aprinzatoare                   1.3 G     Conform rubricii No NU 0121
        (dispozitive de aprindere)
________________________________________________________________________________
0325    Aprinzatoare                   1.4 G     Conform rubricii No NU 0121
        (dispozitive de aprindere)
________________________________________________________________________________
0353    Materii explozive n.s.a.       1.4 G
________________________________________________________________________________
0454    Aprinzatoare                   1.4 S     Conform rubricii No NU 0121
        (dispozitive de aprindere)
________________________________________________________________________________
Grupa S
________________________________________________________________________________
0131    Aprinzatoare pentru fitile     1.4 S     Aprinzatoare pentru fitile
        utilizate in minerit                     utilizate in minerit
                                                 Obiecte de conceptie variata
                                                 functionand prin frictiune, soc
                                                 sau electric si folosit pentru
                                                 aprinderea fitilului utilizat
                                                 in minerit
________________________________________________________________________________
0349    Materii explozive n.s.a.       1.4 S
________________________________________________________________________________

    In prezenta anexa s-au folosit urmatoarele abrevieri:
    n.s.a. - nespecificat in alta parte
    NU - Natiunile Unite
    No - Numarul de identificare

    ANEXA 2

                         CERINTE ESENTIALE DE SECURITATE

    I. Cerinte generale

    1. Fiecare exploziv trebuie proiectat, fabricat si furnizat in asa fel incat sa prezinte un risc minim pentru securitatea vietii si sanatatii oamenilor si sa previna deteriorarea proprietatii si mediului, in conditii normale si previzibile, in special cu privire la regulile de securitate si practicile standard, inclusiv cele referitoare la perioada dinaintea utilizarii.
    2. Fiecare exploziv trebuie sa atinga performantele specifice declarate de producator, pentru a asigura cel mai mare grad de securitate si de fiabilitate posibil.
    3. Fiecare exploziv trebuie sa fie proiectat si fabricat in asa fel incat sa poata fi neutralizat, folosindu-se tehnici corespunzatoare, cu efecte minime asupra mediului inconjurator.

    II. Cerinte speciale

    1. Cel putin urmatoarele informatii si proprietati trebuie sa fie luate in considerare, cand este cazul:
    a) date despre producere si proprietati caracteristice, inclusiv compozitia chimica, gradul de amestecare si, cand este cazul, dimensiunile si distributia marimii granulelor;
    b) stabilitatea fizica si chimica a explozivului in toate conditiile mediului inconjurator in care acesta va fi expus;
    c) sensibilitatea la impact si la frecare;
    d) compatibilitatea tuturor componentelor din punct de vedere al stabilitatii lor fizice si chimice;
    e) puritatea chimica a explozivului;
    f) rezistenta explozivului la actiunea apei, atunci cand acesta este destinat utilizarii in conditii ude sau umede si cand siguranta sau fiabilitatea acestuia poate fi afectata negativ de apa;
    g) rezistenta la temperaturi joase si inalte, atunci cand explozivul este destinat pastrarii sau utilizarii la astfel de temperaturi si cand siguranta sau fiabilitatea acestuia poate fi afectata negativ de racirea sau incalzirea unuia dintre componenti sau a explozivului in intregime;
    h) oportunitatea utilizarii explozivului in medii cu risc (de exemplu, medii puse in pericol de atmosfere grizutoase, mase calde etc.), daca explozivul este destinat utilizarii in astfel de conditii;
    i) caracteristici de securitate pentru preintampinarea initierii sau aprinderii neasteptate ori neatente;
    j) incarcarea si functionarea corecta a explozivului atunci cand acesta este utilizat cu scopul pentru care a fost creat;
    k) instructiuni corespunzatoare si, daca este necesar, marcaje referitoare la manipularea in conditii de securitate, depozitarea, utilizarea si distrugerea explozivului, scrise in limba romana sau in limba/limbile oficiala/oficiale a/ale statelor membre ale Uniunii Europene destinatare;
    l) capacitatea explozivului, a invelisului si a tuturor componentelor de a rezista deteriorarilor ce pot aparea in timpul depozitarii pana la data expirarii specificata de producator;
    m) specificarea tuturor dispozitivelor si accesoriilor necesare pentru functionarea fiabila si sigura a explozivilor.
    Fiecare exploziv se testeaza in conditii reale. Daca nu este posibila testarea intr-un laborator, testele se efectueaza in conditiile in care urmeaza sa fie folosit explozivul.
    2. Diferitele grupe de explozivi trebuie sa respecte cel putin cerintele urmatoare:

    A. Explozivi minieri
    a) Metoda de initiere propusa trebuie sa asigure detonarea sigura, fiabila si completa sau, dupa caz, deflagratia explozivului minier. In cazul particular al pulberii negre trebuie verificata capacitatea de deflagratie a acesteia.
    b) Explozivii minieri sub forma de cartuse trebuie sa transmita detonarea de la un capat la celalalt al lantului de cartuse in conditii de siguranta si fiabilitate.
    c) Gazele produse de explozivii minieri destinati utilizarii in subteran trebuie sa contina monoxid de carbon, gaze nitroase, alte gaze, vapori sau reziduuri solide in suspensie, in cantitati care, in conditii normale de lucru, nu sunt daunatoare pentru sanatate.

    B. Fitile detonante, fitile de siguranta, fitile de aprindere si tuburi de soc
    a) Invelisurile fitilelor detonante, fitilelor de siguranta si cele ale fitilelor de aprindere trebuie sa aiba o rezistenta mecanica adecvata, care sa permita protejarea umpluturii de exploziv in timpul expunerii la solicitari mecanice obisnuite.
    b) Parametrii timpilor de ardere ai fitilelor de siguranta trebuie indicati si sa corespunda in conditii de fiabilitate.
    c) Fitilele detonante trebuie sa poata fi initiate in conditii fiabile, sa aiba o capacitate de initiere suficienta si sa fie respectate cerintele referitoare la depozitare in conditii climatice speciale.

    C. Detonatoare (inclusiv detonatoare cu intarziere) si relee
    a) Detonatoarele trebuie sa initieze fiabil detonarea explozivilor minieri destinati folosirii impreuna cu acestia, in toate conditiile de utilizare previzibile.
    b) Releele trebuie sa poata fi initiate fiabil.
    c) Capacitatea de initiere nu trebuie sa fie afectata negativ de umiditate.
    d) Timpii de intarziere ai detonatorilor cu intarziere trebuie sa fie suficient de uniformi pentru a asigura ca probabilitatea suprapunerii timpilor de intarziere ai treptelor de timp apropiate sa fie nesemnificativa.
    e) Caracteristicile electrice ale detonatorilor electrici trebuie sa fie indicate de ambalaj (de exemplu, curent minim de functionare, rezistenta etc.).
    f) Reoforii detonatorilor electrici trebuie sa aiba izolatia electrica corespunzatoare si o rezistenta mecanica suficient de mare, inclusiv soliditatea legaturii cu detonatorul, avandu-se in vedere destinatia acestora.

    D. Propulsori si carburanti pentru rachete
    a) Aceste materiale nu trebuie sa detoneze cand sunt utilizate in scopul pentru care au fost destinate.
    b) Cand este necesar, propulsorii trebuie sa fie stabilizati impotriva descompunerii (de exemplu, cei bazati pe nitroceluloza).
    c) Carburantii solizi pentru rachete, cand se afla in forma comprimata sau turnata, nu trebuie sa contina fisuri ori bule de gaz accidentale care afecteaza in mod periculos functionarea lor.

    ANEXA 3

                   PROCEDURI PENTRU EVALUAREA CONFORMITATII

    1. Modulul B: Examinarea EC de tip

    1. Acest modul descrie acea parte din procedura prin care un organism notificat constata si atesta faptul ca un exemplar reprezentativ din productia avuta in vedere respecta prevederile prezentei hotarari.
    2. Cererea pentru efectuarea examinarii EC de tip se inainteaza de producator sau de reprezentantul sau autorizat unui organism notificat ales de acesta.
    Cererea trebuie sa cuprinda:
    - denumirea si sediul producatorului, precum si denumirea si sediul reprezentantului sau autorizat, daca cererea este inaintata de catre acesta din urma;
    - o declaratie scrisa in care se specifica faptul ca aceeasi cerere nu a mai fost inaintata la un alt organism notificat;
    - documentatia tehnica, conform specificarilor de la pct. 3.
    Solicitantul pune la dispozitie organismului notificat un exemplar reprezentativ din productia considerata, denumit in continuare tip. Organismul notificat poate solicita exemplare suplimentare daca acestea ii sunt necesare in programul de examinare.
    3. Documentatia tehnica trebuie sa permita evaluarea conformitatii produsului cu cerintele esentiale de securitate ale prezentei hotarari. Documentatia trebuie sa respecte, in masura necesara acestei evaluari, proiectarea, fabricarea si functionarea produsului si trebuie sa contina, in masura relevantei pentru evaluare:
    - o descriere generala a tipului;
    - desene de conceptie si executie, precum si desenele si schemele componentelor, subansamblurilor, circuitelor etc.;
    - descrierile si explicatiile necesare pentru intelegerea desenelor si schemelor si a modului de functionare a produsului;
    - o lista a standardelor prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare, aplicate total sau partial, precum si descrieri ale solutiilor adoptate pentru respectarea cerintelor esentiale de securitate mentionate in prezenta hotarare, atunci cand nu au fost aplicate standardele prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare;
    - rezultatele calculelor de proiectare efectuate, rezultatele testelor etc.;
    - rapoarte de incercare.
    4. Organismul notificat:
    4.1. examineaza documentatia tehnica, verifica daca tipul a fost fabricat in conformitate cu aceasta documentatie si identifica elementele proiectate conform dispozitiilor relevante ale standardelor prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare, precum si componentele proiectate fara aplicarea dispozitiilor relevante din aceste standarde;
    4.2. efectueaza sau dispune efectuarea examinarilor corespunzatoare si testelor necesare pentru a verifica daca au fost aplicate standardele prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare si daca solutiile adoptate de producator satisfac cerintele esentiale ale prezentei hotarari;
    4.3. efectueaza sau dispune efectuarea examinarilor si testelor necesare pentru a verifica daca producatorul a ales aplicarea standardelor relevante si daca acestea au fost efectiv aplicate;
    4.4. ajunge la un acord cu solicitantul in privinta locului unde se efectueaza examinarile si testele aplicate.
    5. Cand tipul de exploziv satisface dispozitiile relevante ale prezentei hotarari, organismul notificat emite solicitantului un certificat de conformitate EC de tip. Acest certificat contine numele si adresa producatorului, concluziile examinarii si datele necesare pentru identificarea tipului de exploziv aprobat.
    O lista cu partile relevante din documentatia tehnica se anexeaza la certificat, o copie ramanand la organismul notificat.
    Daca organismul notificat refuza sa emita un certificat de tip producatorului sau reprezentantului sau, organismul notificat transmite motivele detaliate ale acestui refuz.
    Se va prevedea o clauza privind o procedura de apel/recurs.
    6. Solicitantul informeaza organismul notificat care detine documentatia tehnica referitoare la certificatul de examinare EC de tip cu privire la toate modificarile asupra produsului aprobat, fiind necesare aprobari suplimentare atunci cand astfel de modificari pot afecta respectarea cerintelor esentiale de securitate sau a conditiilor specificate pentru folosirea produsului respectiv. Aprobarea suplimentara se emite sub forma unei modificari a certificatului original de conformitate EC de tip.
    7. Fiecare organism notificat comunica celorlalte organisme notificate informatiile relevante referitoare la certificatele de examinare EC de tip si la modificarile aprobate si retrase.
    8. Celelalte organisme notificate pot primi copii ale certificatelor EC de tip si/sau ale modificarilor. Anexele la certificate se pastreaza la dispozitia celorlalte organisme notificate.
    9. Producatorul sau reprezentantul sau autorizat pastreaza alaturi de documentatia tehnica toate copiile certificatelor EC de tip si ale modificarilor acestora, pentru o perioada de cel putin 10 ani de la data ultimei fabricari a produsului in cauza.
    Cand nici producatorul, nici reprezentantul sau autorizat nu este stabilit pe teritoriul Romaniei sau al unui stat membru al Uniunii Europene, obligatia de a pastra documentatia tehnica disponibila revine persoanei care introduce produsul pe piata.

    2. Modulul C: Conformitatea de tip

    1. Acest modul descrie acea parte din procedura prin care producatorul sau reprezentantul autorizat al acestuia asigura si declara ca explozivii in cauza sunt in conformitate cu tipul descris in certificatul EC de tip si satisfac cerintele prezentei hotarari aplicabile acestora. Producatorul ataseaza marcajul CE pe fiecare exploziv si redacteaza o declaratie scrisa de conformitate.
    2. Producatorul aplica toate masurile necesare pentru a se asigura ca procesul de fabricatie asigura conformitatea produsului fabricat cu tipul specificat in certificatul de conformitate EC de tip si cu cerintele esentiale de securitate prevazute de prezenta hotarare.
    3. Producatorul sau reprezentantul sau autorizat pastreaza o copie a declaratiei de conformitate cel putin 10 ani de la ultima data de fabricatie a produsului in cauza. Daca nici producatorul, nici reprezentantul sau autorizat nu este stabilit pe teritoriul Romaniei sau pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, obligatia de a pastra documentatia tehnica disponibila revine persoanei care introduce produsul pe piata.
    4. Un organism notificat ales de producator efectueaza sau dispune efectuarea examinarilor produsului la intervale de timp aleatorii. Se examineaza o mostra adecvata de produs finit, prelevata pe loc de organismul notificat; se aplica testele corespunzatoare definite in standardul sau in standardele prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare, aplicabile, sau se efectueaza teste echivalente pentru verificarea conformitatii produsului cu cerintele prezentei hotarari. In cazul in care una sau mai multe mostre nu sunt conforme, organismul notificat dispune masurile corespunzatoare.
    Pe raspunderea organismului notificat, producatorul ataseaza simbolul de identificare al organismului notificat pe parcursul procesului de fabricatie.

    3. Modulul D: Asigurarea calitatii productiei

    1. Acest modul prezinta procedura prin care producatorul care indeplineste obligatiile prevazute la pct. 2 asigura si declara ca explozivii in cauza sunt in conformitate cu tipul descris in certificatul de conformitate EC de tip si satisfac cerintele prezentei hotarari. Producatorul ataseaza marca CE pe fiecare exploziv si intocmeste o declaratie scrisa de conformitate. Marca CE este insotita de simbolul de identificare al organismului notificat responsabil pentru verificarile prevazute la pct. 4.
    2. Producatorul aplica un sistem de calitate aprobat pentru productie, control final si testare, conform pct. 3, si se supune controalelor prevazute la pct. 4.
    3. Sistemul de calitate
    3.1. Producatorul depune la organismul notificat ales de el o cerere de evaluare a sistemului sau de calitate pentru explozivii in cauza.
    Cererea trebuie sa includa:
    - toate informatiile relevante pentru categoria de explozivi in cauza;
    - documentele referitoare la sistemul de calitate;
    - documentatia tehnica in legatura cu tipul aprobat si o copie a certificatului de conformitate EC de tip.
    3.2. Sistemul de calitate asigura conformitatea explozivilor cu tipul descris in certificatul de examinare EC de tip si cu cerintele prezentei hotarari, care li se aplica.
    Toate elementele, cerintele si dispozitiile adoptate de fabricant trebuie sa fie documentate intr-o maniera sistematica si ordonata, sub forma de masuri, proceduri si instructiuni scrise. Documentele privind sistemul de calitate trebuie sa permita o interpretare consecventa a programelor, planurilor, manualelor de calitate si a dosarelor de calitate.
    El trebuie sa contina in special o descriere adecvata a:
    - obiectivelor de calitate si structurii organizatorice, a responsabilitatilor si atributiilor conducerii cu privire la calitatea explozivilor;
    - tehnicilor de fabricatie, de control si de asigurare a calitatii, a proceselor si actiunilor sistematice care vor fi utilizate;
    - examinarilor si testelor care vor fi efectuate inaintea, pe parcursul si la sfarsitul fabricatiei, precum si a frecventei efectuarii acestora;
    - dosarelor de calitate, cum ar fi buletinele si datele de control, datele de etalonare, rapoartele referitoare la calificarea personalului implicat etc.;
    - mijloacelor de supraveghere a atingerii nivelului corespunzator de calitate al explozivilor si a functionarii efective a sistemului de calitate.
    3.3. Organismul notificat evalueaza sistemul de calitate pentru a determina daca acesta satisface cerintele prevazute la pct. 3.2. El analizeaza conformitatea sistemului de calitate cu acele cerinte care aplica standardele armonizate relevante. Echipa de audit trebuie sa aiba cel putin un membru cu experienta in evaluarea respectivei tehnologii de produs.
    Procedura de evaluare include o vizita de control in localul producatorului. Decizia este comunicata producatorului. Instiintarea contine concluziile examinarii si decizia de evaluare argumentata.
    3.4. Producatorul trebuie sa se angajeze ca respecta obligatiile impuse de sistemul de calitate aprobat si ca mentine sistemul de calitate la un nivel adecvat si eficient.
    Producatorul sau reprezentantul sau autorizat informeaza organismul notificat care a aprobat sistemul sau de calitate cu privire la orice modificare propusa in sistemul de calitate.
    Organismul notificat trebuie sa evalueze modificarile propuse si sa hotarasca daca sistemul de calitate astfel modificat mai indeplineste cerintele prevazute la pct. 3.2 sau este necesara o noua evaluare.
    El instiinteaza producatorul cu privire la hotararea sa. Instiintarea contine concluziile examinarii si decizia de evaluare argumentata.
    4. Supravegherea pe raspunderea organismului notificat
    4.1. Supravegherea are rolul de a asigura ca producatorul indeplineste corect obligatiile impuse de sistemul de calitate aprobat.
    4.2. Producatorul permite accesul organismului notificat in incintele in care au loc fabricatia, controlul, testarea si depozitarea si furnizeaza acestuia toate informatiile necesare, in principal:
    - documentatia privind sistemul de calitate;
    - dosarele de calitate, cum ar fi rapoartele inspectiilor si datele incercarilor, etalonarilor, rapoartele privind calificarea personalului implicat etc.
    4.3. Organismul notificat efectueaza audituri periodice pentru a se asigura ca producatorul mentine si aplica sistemul de calitate si trebuie sa furnizeze producatorului buletine de audit.
    4.4. Suplimentar, organismul notificat poate efectua vizite inopinate la producator. In timpul unor astfel de vizite organismul notificat poate efectua teste sau poate dispune efectuarea unor teste pentru a verifica daca sistemul de calitate functioneaza corect; daca este necesar, organismul notificat furnizeaza producatorului un proces-verbal al vizitei si, in cazul efectuarii unui test, un buletin de analiza.
    5. Producatorul pastreaza la dispozitia organelor de control, timp de 10 ani de la ultima data de fabricatie a produsului, urmatoarele:
    - documentatia prevazuta la pct. 3.1 a doua liniuta;
    - adaptarile prevazute la pct. 3.4 al doilea paragraf;
    - hotararile si procesele-verbale ale organismului notificat, prevazute la pct. 3.4 ultimul paragraf si la pct. 4.3 si 4.4.
    6. Fiecare organism notificat furnizeaza celorlalte organisme notificate informatiile relevante cu privire la aprobarile emise sau retrase pentru sistemul de calitate.

    4. Modulul E: Asigurarea calitatii produsului

    1. Acest modul prezinta procedura prin care producatorul care indeplineste obligatiile prevazute la pct. 2 asigura si declara ca explozivii sunt in conformitate cu tipurile descrise in certificatul de examinare EC de tip. Producatorul ataseaza marcajul CE pe fiecare exploziv si intocmeste o declaratie scrisa de conformitate. Marcajul CE este insotit de simbolul de identificare al organismului notificat pentru verificarile prevazute la pct. 4.
    2. Producatorul aplica un sistem de calitate aprobat pentru productie, control final si testare, conform pct. 3. El se supune controalelor prevazute la pct. 4.
    3. Sistemul de calitate
    3.1. Producatorul depune la organismul notificat ales de el o cerere de evaluare a sistemului de calitate pentru explozivii pe care ii produce.
    Cererea trebuie sa includa:
    - toate informatiile relevante pentru categoria de explozivi prevazuta;
    - documentatia sistemului de calitate;
    - documentatia tehnica in legatura cu tipul aprobat si o copie a certificatului de examinare EC de tip.
    3.2. In cadrul sistemului de calitate este examinat fiecare exploziv si se efectueaza testele corespunzatoare definite de standardul/standardele relevant/relevante prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare sau teste echivalente pentru verificarea conformitatii acestuia cu cerintele prezentei hotarari. Toate elementele, cerintele si dispozitiile adoptate de producator trebuie sa fie documentate sistematic si ordonat, sub forma unor masuri, proceduri si instructiuni scrise. Aceasta documentatie a sistemului de calitate trebuie sa permita interpretarea uniforma a programelor, planurilor, manualelor si dosarelor de calitate.
    Ea trebuie sa cuprinda, in principal, descrieri adecvate ale:
    - obiectivelor de calitate si structurii organizatorice, ale responsabilitatilor si atributiilor conducerii cu privire la calitatea explozivilor;
    - examinarilor si testelor care vor fi efectuate dupa fabricatie;
    - mijloacelor de verificare a functionarii efective a sistemului de calitate;
    - dosarelor de calitate, cum ar fi rapoartele inspectiilor si datele incercarilor, etalonarilor, rapoartele referitoare la calificarea personalului implicat etc.
    3.3. Organismul notificat evalueaza sistemul de calitate pentru a determina daca acesta respecta cerintele prevazute la pct. 3.2. El prezuma conformitatea cu cerintele prevazute la pct. 3.2 pentru sistemele de calitate care aplica standardele armonizate relevante.
    Echipa de audit trebuie sa contina cel putin un membru cu experienta in evaluarea tehnologiei respectivului produs. Procedura de evaluare poate include o vizita de control in incintele producatorului.
    Decizia se comunica producatorului. Aceasta decizie trebuie sa contina concluziile controlului si decizia de evaluare motivata.
    3.4. Producatorul se angajeaza sa respecte obligatiile impuse de sistemul de calitate pe care l-a aprobat si sa mentina sistemul de calitate la un nivel adecvat si eficient.
    Producatorul sau reprezentantul sau autorizat informeaza organismul notificat care a aprobat sistemul sau de calitate cu privire la orice modificare propusa in sistemul de calitate.
    Organismul notificat evalueaza modificarile propuse si decide daca sistemul de calitate astfel modificat mai indeplineste cerintele prevazute la pct. 3.2 sau daca este necesara o noua evaluare.
    El comunica producatorului decizia sa. Comunicarea contine concluziile controlului si decizia de evaluare motivata.
    4. Supravegherea pe raspunderea organismului notificat
    4.1. Supravegherea are rolul de a asigura ca producatorul indeplineste cum se cuvine obligatiile impuse de sistemul de calitate aprobat.
    4.2. Producatorul trebuie sa permita accesul organismului notificat in incintele in care au loc fabricatia, controlul, testarea si depozitarea si sa ii furnizeze acestuia toate informatiile necesare, in special:
    - documentatia privind sistemul de calitate;
    - documentatia tehnica;
    - dosarele de calitate, cum ar fi rapoartele inspectiilor si datele incercarilor, etalonarilor, rapoartele privind calificarea personalului implicat etc.
    4.3. Organismul notificat realizeaza audituri periodice pentru a se asigura ca producatorul mentine si aplica sistemul de calitate si transmite producatorului buletine de audit.
    4.4. Suplimentar, organismul notificat poate efectua vizite inopinate la producator. In timpul unor astfel de vizite organismul notificat poate efectua teste sau poate dispune efectuarea unor teste pentru a verifica daca sistemul de calitate functioneaza corect; daca este necesar, organismul notificat transmite producatorului un proces-verbal al vizitei si, in cazul efectuarii unui test, un buletin de analiza.
    5. Producatorul pastreaza la dispozitia organelor de control, timp de 10 ani de la data de fabricatie a ultimului produs, urmatoarele:
    - documentatia prevazuta la pct. 3.1 a doua liniuta;
    - adaptarile prevazute la pct. 3.4 al doilea paragraf;
    - deciziile si procesele-verbale ale organismului notificat, prevazute la pct. 3.4 ultimul paragraf si la pct. 4.3 si 4.4.
    6. Fiecare organism notificat comunica celorlalte organisme notificate informatiile relevante cu privire la aprobarile emise sau retrase pentru sistemele de calitate.

    5. Modulul F: Verificarea produsului

    1. Acest modul descrie procedura prin care producatorul sau reprezentantul sau autorizat stabilit in Romania ori intr-un alt stat membru al Uniunii Europene verifica si confirma ca explozivii care fac obiectul dispozitiilor pct. 3 sunt in conformitate cu tipurile descrise in certificatul de conformitate EC de tip si satisfac cerintele relevante ale prezentei hotarari.
    2. Producatorul ia toate masurile necesare pentru ca procesul de fabricatie sa asigure conformitatea explozivilor cu tipul descris in certificatul de examinare EC de tip si cu cerintele prezentei hotarari, care li se aplica. El aplica marcajul EC pe fiecare exploziv si intocmeste o declaratie de conformitate.
    3. Organismul notificat efectueaza examinarile si testele corespunzatoare pentru a verifica daca explozivii corespund cerintelor relevante din prezenta hotarare, examinand si testand fiecare exploziv, asa cum este prevazut la pct. 4.
    Producatorul sau reprezentantul sau autorizat pastreaza o copie a declaratiei de conformitate pentru o perioada de cel putin 10 ani de la data de fabricatie a ultimului exploziv.
    4. Verificarea prin examinare si testarea fiecarui exploziv
    4.1. Toti explozivii sunt examinati individual si se efectueaza testele corespunzatoare stabilite de standardul/standardele prevazut/prevazute la art. 9 alin. (2) sau se efectueaza teste echivalente pentru a verifica daca acestia sunt in conformitate cu tipul relevant si cu cerintele aplicabile ale prezentei hotarari.
    4.2. Organismul notificat aplica sau determina aplicarea simbolului sau de identificare pe fiecare exploziv aprobat si intocmeste un certificat scris de conformitate referitor la testele efectuate.
    4.3. Producatorul sau reprezentantul sau autorizat are capacitatea de a furniza, la cerere, certificatele de conformitate ale organismului notificat.

    6. Modulul G: Verificare unitara

    1. Acest modul descrie procedura prin care un producator asigura si declara ca explozivul care a obtinut certificatul prevazut la pct. 2 respecta cerintele relevante ale prezentei hotarari. Producatorul aplica marcajul CE pe exploziv si intocmeste o declaratie de conformitate.
    2. Organismul notificat examineaza explozivul si efectueaza testele corespunzatoare stabilite in standardul/standardele prevazut/prevazute la art. 9 alin. (2) din hotarare sau teste echivalente, pentru a asigura conformitatea explozivului cu cerintele corespunzatoare ale prezentei hotarari.
    Organismul notificat aplica sau determina aplicarea simbolului sau de identificare pe explozivul aprobat si intocmeste un certificat de conformitate privind testele efectuate.
    3. Documentatia tehnica are rolul de a permite evaluarea conformitatii cu cerintele prezentei hotarari si in intelegerea proiectarii, fabricarii si modului de functionare a explozivului.
    Documentatia trebuie sa cuprinda, in masura in care este necesar pentru evaluare:
    - o descriere generala a tipului;
    - desenele de conceptie si de executie, precum si desenele si schemele componentelor, subansamblurilor, circuitelor etc.;
    - descrierile si explicatiile necesare pentru intelegerea desenelor si schemelor prevazute si a modului de functionare a explozivului sau a sistemului de protectie;
    - o lista a standardelor prevazute la art. 9 alin. (2) din prezenta hotarare, aplicate total sau partial, precum si o descriere a solutiilor adoptate pentru respectarea cerintelor esentiale de securitate mentionate in prezenta hotarare, atunci cand nu au fost aplicate standardele prevazute la art. 9 alin. (2) din prezenta hotarare;
    - rezultatele calculelor de proiectare, ale testelor etc. efectuate;
    - buletinele de analiza.

    ANEXA 4

                             CRITERII MINIME
    care trebuie luate in considerare pentru notificarea organismelor

    1. Organismul, directorul acestuia sau personalul responsabil cu efectuarea operatiunilor de verificare nu trebuie sa fie proiectantul, producatorul, furnizorul sau utilizatorul explozivilor verificati si nici reprezentant autorizat al acestora. Ei nu pot interveni, nici direct si nici ca reprezentanti autorizati, in proiectarea, fabricarea, comercializarea sau mentenanta acestor explozivi. Aceasta nu exclude posibilitatea unui schimb de informatii tehnice intre producator si organism.
    2. Organismul si personalul responsabil cu realizarea controlului trebuie sa efectueze testele de verificare cu cel mai inalt grad de integritate profesionala si competenta tehnica si sa nu fie supusi presiunilor si stimulentelor, in special financiare, care pot influenta decizia sau rezultatele inspectiei, in special din partea persoanelor ori grupurilor de persoane care au un interes in rezultatul verificarilor.
    3. Organismul trebuie sa dispuna de personalul si de mijloacele necesare pentru a-i permite sa-si indeplineasca adecvat sarcinile administrative si tehnice legate de verificare; de asemenea, el trebuie sa aiba acces la materialele necesare pentru verificari speciale.
    4. Personalul responsabil cu realizarea controlului trebuie sa aiba:
    - formare temeinica tehnica si profesionala;
    - cunostinte satisfacatoare ale reglementarilor privind verificarile pe care le efectueaza si o experienta adecvata pentru astfel de verificari;
    - capacitatea de a redacta certificatele, rapoartele si procesele-verbale care reprezinta materializarea verificarilor efectuate.
    5. Independenta personalului responsabil cu realizarea controlului este garantata. Remunerarea acestuia nu trebuie sa depinda de numarul controalelor efectuate sau de rezultatele unor asemenea teste.
    6. Organismul trebuie sa incheie o asigurare de raspundere civila, cu exceptia cazului in care aceasta este asumata de stat, in conformitate cu legislatia nationala, sau in care statul este direct raspunzator de controalele efectuate.
    7. Personalul organismului este obligat sa pastreze secretul profesional referitor la toate informatiile obtinute in efectuarea sarcinilor prevazute de prezenta hotarare, mai putin fata de autoritatile competente prevazute la art. 43 alin. (1) din prezenta hotarare.

    ANEXA 5

                       MARCAJUL DE CONFORMITATE CE

    Marcajul de conformitate CE este constituit din initialele CE in urmatoarea forma:

    Figura  1, reprezentand marcajul de conformitate CE, se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 286 din 6 aprilie 2005, la pagina 13.

    Diversele elemente ale marcajului de conformitate CE trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni pe verticala, care nu pot sa fie mai mici de 5 mm.
    In situatia micsorarii sau maririi marcajului de conformitate CE, trebuie respectate proportiile din reprezentarea grafica de mai sus.

    ANEXA 6

                                 MODELUL
                documentului pentru transferul explozivilor

 ______________________________________________________________________________
|                                                                              |
|    Transfer de explozivi pe teritoriul Romaniei si/sau al unui stat membru   |
|         al Uniunii Europene (cu exceptia munitiilor) (art. 16 - 25 din       |
|                             Hotararea de Guvern*1))                          |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
| 1. Tipul autorizatiei                                                        |
|______________________________________________________________________________|
| Data expirarii*):                                                            |
|______________________________________________________________________________|
| Transfer unic (art. 20 din Hotararea  | Transferuri multiple-durata          |
| de Guvern*1))                         | determinata (art. 21 din Hotararea   |
|                                       | de Guvern*1))                        |
|_______________________________________|______________________________________|
| 2. Informatii asupra operatorilor     |                                      |
|_______________________________________|______________________________________|
| 2.1. Destinatar*)                     | 2.2. Furnizor                        |
|_______________________________________|______________________________________|
| Denumirea:                            | Denumirea:                           |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
| Adresa (sediu social): | Adresa (sediu social):               |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
| Nr. telefon:                          | Nr. telefon:                         |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
| Fax:                                  | Fax:                                 |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
| E-mail:                               | E-mail:                              |
|                                       |                                      |
|                                       |                                      |
| Semnatura:                            | Semnatura:                           |
|                                       |                                      |
|_______________________________________|______________________________________|
| 2.3. Transportator/transportatori                                            |
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea:              | Denumirea:              | Denumirea:               |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |                          |
| Adresa (sediu social):  | Adresa (sediu social):  | Adresa (sediu social):   |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |                          |
| Nr. telefon: | Nr. telefon: | Nr. telefon:             |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |                          |
| Fax:                    | Fax:                    | Fax:                     |
|                         |                         |                          |
|                         |                         |                          |
| E-mail:                 | E-mail:                 | E-mail:                  |
|                         |                         |                          |
|_________________________|_________________________|__________________________|
    *1) In documentul pentru transferul explozivilor pe teritoriul Romaniei si/sau al unui stat membru al Uniunii Europene se vor indica intocmai numarul si anul intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

 ______________________________________________________________________________
| 3. Descrierea completa a explozivilor                                        |
|______________________________________________________________________________|
|Numar |Clasa/    |Denumirea    |Marcaj |Adresa         |Cantitatea |Alte      |
|NU*)  |Diviziune |comerciala*) |CE     |intreprinderii/|           |informatii|
|      |          |             |(Da/Nu)|agent economic |           |utile     |
|______|__________|_____________|_______|_______________|___________|__________|
|______|__________|_____________|_______|_______________|___________|__________|
|______|__________|_____________|_______|_______________|___________|__________|
|______|__________|_____________|_______|_______________|___________|__________|
|______|__________|_____________|_______|_______________|___________|__________|
|______|__________|_____________|_______|_______________|___________|__________|
| 4. Informatii asupra transferului                                            |
|______________________________________________________________________________|
| 4.1. Localizare si calendar                                                  |
|______________________________________________________________________________|
| Locul de plecare:                     Data plecarii:                         |
|______________________________________________________________________________|
| Locul de livrare:                     Data estimativa a sosirii:             |
|______________________________________________________________________________|
| 4.2. Particularitatile generale ale itinerarului                             |
|______________________________________________________________________________|
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
|     Statul      |    Punctul       |    Punctul      |      Mijloacele       |
|                 |    de intrare    |    de iesire    |      de transport     |
|_________________|__________________|_________________|_______________________|
|_________________|__________________|_________________|_______________________|
|_________________|__________________|_________________|_______________________|
|_________________|__________________|_________________|_______________________|
|_________________|__________________|_________________|_______________________|
|_________________|__________________|_________________|_______________________|
| 5. Autorizatii de tranzit eliberate de catre autoritatile romane si/sau ale  |
|    statelor membre ale Uniunii Europene, incluzand identificarea de siguranta|
|    (de exemplu, stampila)                                                    |
|______________________________________________________________________________|
| Tara de| Data       | Numarul     | Data     |                               |
| origine| autorizarii| autorizatiei| expirarii|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
| Tara de| Data       | Numarul     | Data     |                L.S.           |
| tranzit| autorizarii| autorizatiei| expirarii|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|                               |
|________|____________|_____________|__________|_______________________________|
| 6. Autorizatia eliberata de catre autoritatile romane si/sau ale statelor    |
|    membre ale Uniunii Europene din locul de destinatie (cu identificarea de  |
|    siguranta)                                                                |
|______________________________________________________________________________|
|                                                                              |
| Data:                                                                        |
|                                                                              |
| Functia semnatarului:                                             |
|                                                                              |
|                                                      L.S.                    |
|                                                                              |
|                        Semnatura                                             |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|

    Note explicative:
    1. Destinatarul explozivilor completeaza rubricile de la pct. 1 - 4 ale documentului pentru transferul explozivilor pe teritoriul Romaniei si/sau al unui stat membru al Uniunii Europene si transmite acest document autoritatii competente din locul de destinatie, pentru autorizare.
    2. In paralel cu obtinerea autorizatiei de la autoritatea competenta din locul de destinatie (rubrica 6), persoana responsabila pentru transfer trebuie sa il notifice autoritatilor competente din statele tranzitate si din statul de origine, a caror autorizare este, in egala masura, necesara (rubrica 5). Autorizarea poate fi prezentata pe acelasi document sau pe documente diferite. In toate cazurile autorizarea trebuie sa faca obiectul unei identificari de siguranta.
    3. Atunci cand Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau inspectoratul judetean de politie si/sau autoritatile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene considera ca exigentele particulare de siguranta sunt necesare, toate informatiile cerute in document trebuie sa fie comunicate in prealabil. Daca autoritatile mentionate mai sus nu apreciaza ca exigente particulare de siguranta trebuie respectate, numai cererile de informatii prevazute cu asterisc (*) trebuie sa fie completate.
    4. In toate cazurile documentul trebuie sa insoteasca explozivii pana la destinatie.
    5. "Descrierea completa a explozivilor" cuprinde denumirea comerciala si/sau numarul NU (Natiunile Unite) corect, precum si toate celelalte informatii pertinente care permit identificarea elementelor. In cazul in care explozivii nu dispun de marcajul CE, acest lucru trebuie indicat clar.
    6. "Cantitatea" inseamna, dupa caz, numarul articolelor sau masa neta a explozivilor.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 207/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 207 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 207/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu