HOTARARE Nr.
199 din 17 martie 2010
privind unele masuri
necesare bunei organizari si desfasurari a alegerilor partiale pentru Camera
Deputatilor în Circumscriptia electorala nr. 42 - municipiul Bucuresti,
Colegiul uninominal nr. 19, din data de 25 aprilie 2010
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 180 din 22 martie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 34 alin. (1), art. 48 alin. (16), art. 68 alin. (2),
art. 69 alin. (1) şi (2) şi al art. 72 alin. (2) din Legea nr.
35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi
pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea
autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii
administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004
privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Cu cel puţin 18 zile înainte de data
alegerilor, prefectul municipiului Bucureşti şi preşedintele
Tribunalului Bucureşti întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi
desemnate, potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale
secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora.
(2) Cu cel puţin 15 zile înainte de data
alegerilor, prefectul municipiului Bucureşti centralizează listele
prevăzute la alin. (1) şi le transmite spre avizare, prin poşta
electronică, Autorităţii Electorale Permanente, în formatul
solicitat de aceasta.
(3) Avizul Autorităţii Electorale Permanente
se comunică prefectului municipiului Bucureşti şi
preşedintelui Tribunalului Bucureşti până cel mai târziu cu 3
zile înaintea desemnării preşedinţilor birourilor electorale ale
secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, în scris
şi prin poştă electronică.
Art. 2. - (1) Ministerul Administraţiei şi
Internelor dispune măsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii
publice în raza teritorială a Circumscripţiei electorale nr. 42 -
municipiul Bucureşti, Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei
Deputaţilor nr. 19, pe întreaga perioadă electorală şi în
mod deosebit în ziua votării, precum şi în zilele care premerg
şi succedă acestei zile.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor
asigură paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de
birourile electorale ale secţiilor de votare pe timpul transportului
acestora la Biroul Electoral de Circumscripţie al Municipiului
Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe
timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de
vot şi a celorlalte materiale necesare votării.
(3) Cu cel puţin 5 zile înainte de data
alegerilor, Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură
confecţionarea ştampilelor cu menţiunea „VOTAT".
Ştampilele cu menţiunea „VOTAT" se distribuie Biroului Electoral
de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti prin intermediul
prefectului municipiului Bucureşti.
Art. 3. - (1) Ministerul Administraţiei şi
Internelor, prin structura teritorială a Direcţiei pentru
Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din Municipiul
Bucureşti, asigură selectarea şi prelucrarea datelor privind cetăţenii
cu drept de vot, tipărirea listelor electorale permanente şi a
copiilor de pe listele electorale permanente, precum şi dotarea cu
echipamente şi tehnică de calcul necesare desfăşurării
acestor activităţi. Copiile de pe listele electorale permanente se predau
de către primar, în două exemplare, pe bază de proces-verbal,
preşedintelui biroului electoral al fiecărei secţii de votare,
cu două zile înainte de data alegerilor.
(2) Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor
şi Administrarea Bazelor de Date va pune la dispoziţia
instituţiilor implicate în implementarea proiectului-pilot al
Autorităţii Electorale Permanente prevăzut la art. 6 date
şi informaţii în format electronic din listele electorale permanente.
(3) Listele electorale suplimentare şi alte
tipizate necesare votării se asigură de către Instituţia Prefectului
Municipiului Bucureşti.
(4) Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti asigură hârtia pentru tipărirea buletinelor de vot,
precum şi imprimarea acestora.
(5) Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti asigură confecţionarea ştampilei Biroului
Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti şi a
ştampilelor de control ale birourilor electorale ale secţiilor de
votare.
(6) Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti asigură achiziţionarea tuşului, tuşierelor
şi a celorlalte materiale necesare votării.
(7) Până cel mai târziu cu 15 zile înaintea datei
alegerilor, primarul sectorului 4, cu sprijinul prefectului municipiului
Bucureşti, va aduce la cunoştinţă publică delimitarea
şi numerotarea fiecărei secţii de votare, prin publicaţii
în care se indică şi locul de desfăşurare a votării.
Institutul Naţional de Statistică asigură materialele
cartografice care să ofere informaţii privind delimitarea colegiului
electoral, marcarea locaţiilor în care vor fi organizate secţiile de
votare, precum şi trama stradală arondată fiecărei
secţii de votare.
(8) Pentru dotarea secţiilor de votare, primarul
sectorului 4 va utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile
anterioare şi aflate în stare bună. Acolo unde bunurile materiale
necesare dotării materiale corespunzătoare a secţiilor de votare
nu se pot recupera, se vor achiziţiona unele noi de către
Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti.
(9) Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti predă Biroului Electoral de Circumscripţie al Municipiului
Bucureşti, pe bază de proces-verbal de predare-primire, buletinele de
vot, ştampilele de control şi ştampilele cu menţiunea
„VOTAT", formularele pentru încheierea proceselor-verbale, timbrele
autocolante, precum şi celelalte materiale necesare procesului electoral
până cel mai târziu cu 3 zile înaintea datei alegerilor.
(10) Până cel mai târziu în preziua alegerilor,
Biroul Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti
distribuie birourilor electorale ale secţiilor de votare, prin intermediul
primarului sectorului 4, pe bază de proces-verbal de predare-primire,
buletinele de vot, ştampilele de control şi ştampilele cu
menţiunea „VOTAT", formularele pentru încheierea proceselor-verbale,
timbrele autocolante, precum şi celelalte materiale necesare procesului
electoral.
(11) Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti asigură transportul şi distribuirea materialelor,
documentelor şi tipizatelor prevăzute de lege pentru
desfăşurarea procesului electoral.
(12) Prefectul municipiului Bucureşti
stabileşte un grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a
celorlalte materiale necesare votării, în funcţie de asigurarea
condiţiilor de păstrare în siguranţă a acestora, cu respectarea
prevederilor legale.
(13) In situaţia în care prefectul municipiului
Bucureşti este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile,
precum şi în cazurile în care această funcţie este vacantă,
unul dintre subprefecţi asigură îndeplinirea sarcinilor ce îi revin
acestuia, potrivit legii, în vederea organizării şi
desfăşurării corespunzătoare a alegerilor.
Art. 4. - In perioada desfăşurării
alegerilor, Autoritatea Electorală Permanentă va acorda sprijin de
specialitate prefectului municipiului Bucureşti şi primarului
sectorului 4, în vederea realizării la termen şi în condiţii
corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi
desfăşurarea alegerilor parlamentare parţiale.
Art. 5. - (1) Autoritatea Electorală
Permanentă asigură sediul corespunzător pentru
desfăşurarea activităţii Biroului Electoral Central.
(2) Dotarea tehnică şi materială a
Biroului Electoral Central se asigură de către Autoritatea
Electorală Permanentă.
(3) Autoritatea Electorală Permanentă
asigură personalul tehnic auxiliar necesar funcţionării Biroului
Electoral Central. Personalul tehnic auxiliar necesar funcţionării
Biroului Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti se
asigură de către Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă.
(4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
asigură, la solicitarea Autorităţii Electorale Permanente,
serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de
la operatorii publici a elementelor de infrastructură pentru servicii de
comunicaţii, pentru crearea de aplicaţii specifice şi
funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la
vot, necesare birourilor electorale.
(5) Prefectul municipiului Bucureşti şi
primarul general al municipiului Bucureşti asigură sediul, dotarea
şi condiţiile corespunzătoare pentru funcţionarea Biroului
Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti.
Art. 6. - (1) Autoritatea Electorală
Permanentă asigură sistemul informaţional utilizat pentru
constatarea rezultatelor alegerilor parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010, editarea şi tipărirea
proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor.
(2) In vederea dezvoltării sistemului
informaţional electoral, în cadrul operaţiunilor pentru
pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor parlamentare
parţiale din 25 aprilie 2010, Autoritatea Electorală Permanentă
va derula un proiect-pilot privind informatizarea secţiilor de votare.
(3) In cadrul proiectului-pilot al
Autorităţii Electorale Permanente prevăzut la alin. (2), la
nivelul secţiilor de votare se vor derula următoarele
activităţi principale:
a) introducerea codurilor numerice personale ale
alegătorilor care se prezintă la vot într-o aplicaţie
informatică gestionată de Autoritatea Electorală
Permanentă; la încheierea operaţiunilor de prelucrare, acestea vor fi
transformate în date anonime şi stocate exclusiv în scopuri statistice de
către Autoritatea Electorală Permanentă;
b) verificarea dreptului de vot al persoanelor care se
prezintă la vot şi sunt omise din copiile de pe listele electorale
permanente;
c) transmiterea automată a proceselor-verbale
privind consemnarea rezultatelor votării către Biroul Electoral
Central.
(4) Rezultatele aşteptate ale proiectului-pilot
privind informatizarea secţiilor de votare sunt:
a) îmbunătăţirea sistemului de
consemnare şi prezentare a rezultatelor votării prin editarea,
verificarea şi transmiterea electronică a proceselor-verbale
întocmite de birourile electorale ale secţiilor de votare;
b) monitorizarea prezenţei la vot;
c) prevenirea votului ilegal;
d) întocmirea unui studiu de fezabilitate privind
informatizarea secţiilor de votare la nivel naţional.
(5) Activităţile prevăzute la alin. (3)
vor fi îndeplinite de personal tehnic cu aptitudini în domeniul informatic
asigurat de instituţiile prevăzute la alin. (6), care face parte din
aparatul tehnic auxiliar al Biroului Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti.
(6) Ministerul Administraţiei şi Internelor,
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Institutul Naţional de
Statistică, Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti,
Primăria Sectorului 4 şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului
Bucureşti vor sprijini implementarea proiectului-pilot al
Autorităţii Electorale Permanente privind informatizarea secţiilor
de votare.
(7) Autoritatea Electorală Permanentă
adoptă instrucţiunile de implementare a proiectului-pilot privind
informatizarea secţiilor de votare până cel mai târziu cu 10 zile
înaintea datei alegerilor.
Art. 7. - (1) Autoritatea Electorală
Permanentă asigură, cu sprijinul prefectului municipiului
Bucureşti, instruirea membrilor birourilor electorale şi a
celorlalţi participanţi la alegeri cu privire la sarcinile ce le
revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune
condiţii a alegerilor.
(2) In scopul asigurării instruirii şi îndrumării
eficiente a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi
participanţi la procesul electoral, Autoritatea Electorală
Permanentă poate realiza publicaţii, materiale, broşuri şi
acţiuni de informare a participanţilor la procesul electoral.
Publicaţiile pot cuprinde variante actualizate ale reglementărilor
legale privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului din anul
2008.
(3) Autoritatea Electorală Permanentă
stabileşte organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc
condiţiile legale pentru desemnarea de observatori interni la alegeri,
acreditează reprezentanţii presei scrise, ai radioului şi
televiziunilor din România, precum şi observatorii străini şi
delegaţii mass-mediei străini, la propunerea Ministerului Afacerilor
Externe.
Art. 8. - Pentru organizarea şi
desfăşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi
şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de autorităţile
administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se suplimentează
cu 50% faţă de normativele în vigoare, în perioada
desfăşurării acestora.
Art. 9. - (1) Se aprobă bugetul necesar pentru
pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010, în
cuantumul prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea
pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune
condiţii a alegerilor parţiale pentru Camera Deputaţilor din
data de 25 aprilie 2010 se suplimentează bugetul Ministerului
Administraţiei şi Internelor, al Autorităţii Electorale
Permanente şi al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, din Fondul
de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2010, cu sumele prevăzute în anexa nr. 1.
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor
repartizează Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti
sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de măsurile care
vor fi luate pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea
alegerilor parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010.
(4) Ministerul Finanţelor Publice este autorizat
să introducă, la propunerea ordonatorilor principali de credite,
modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat şi
în volumul şi structura bugetelor Ministerului Administraţiei şi
Internelor, Autorităţii Electorale Permanente şi Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale.
(5) Sumele puse la dispoziţia Ministerului
Administraţiei şi Internelor, Autorităţii Electorale
Permanente şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, rămase
neutilizate, se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervă
bugetară la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data
publicării rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 10. - (1) Pe toată perioada exercitării
atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010,
instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale,
statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigură
acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând
cu data încheierii procesului-verbal de învestire se acordă o
indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, care se suportă din
bugetul Autorităţii Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2).
(3) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral
Central primeşte o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate, care
se suportă din bugetul Autorităţii Electorale Permanente,
potrivit art. 9 alin. (2).
(4) Membrii Biroului Electoral de Circumscripţie
al Municipiului Bucureşti beneficiază de o indemnizaţie de 66
lei pe zi de activitate. Persoanele care fac parte din aparatul tehnic auxiliar
al acestui birou primesc o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate.
(5) Preşedinţii şi locţiitorii
birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiază de o
indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiază de
o indemnizaţie de 66 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
(6) Membrilor Biroului Electoral Central şi
personalului tehnic auxiliar al acestuia, precum şi personalului
Ministerului Administraţiei şi Internelor care este în misiune de
pază la acest birou li se asigură în fiecare zi de activitate 8 lei
de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea, gustări.
Aceste cheltuieli se suportă din fondurile alocate Autorităţii
Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2).
(7) Membrilor Biroului Electoral de Circumscripţie
al Municipiului Bucureşti şi personalului tehnic auxiliar al
acestora, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi
Internelor care este în misiune de pază la acest birou li se asigură
în fiecare zi de activitate 8 lei de persoană pentru băuturi
răcoritoare, cafea, gustări.
(8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor
de votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi
Internelor care este în misiune de pază la aceste birouri li se
asigură în ziua votării 8 lei de persoană pentru băuturi
răcoritoare, cafea, gustări.
(9) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin.
(4) şi (5) se face pe baza listelor de prezenţă avizate de
preşedinţii birourilor electorale.
(10) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute
la alin. (2)-(5) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Prin zi de activitate se înţelege
munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice,
indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe
zi.
(12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin.
(4) şi (5) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (7)
şi (8) se asigură din bugetul Instituţiei Prefectului
Municipiului Bucureşti.
Art. 11. - Ordonatorii de credite răspund de
utilizarea corespunzătoare a sumelor puse la dispoziţie pentru
pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010.
Art. 12. - In termen de cel mult 60 de zile de la
publicarea rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I,
autorităţile administraţiei publice centrale şi
Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti cărora le-au fost
alocate fonduri potrivit anexei nr. 1 comunică Autorităţii
Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor
efectuate, separat pe cheltuieli de personal, bunuri şi servicii, în
vederea întocmirii raportului prevăzut de art. 65 alin. (1) lit. k) din
Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului
şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru
alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii
administraţiei publice'locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004
privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 13. - (1) La alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010, cetăţenii cu drept de
vot, posesori de cărţi de identitate, eliberate potrivit
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind
evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale
cetăţenilor români, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările şi
completările ulterioare, îşi exercită dreptul de vot pe baza
acestora. După exercitarea votului, pe verso-ul cărţii de
identitate se aplică un timbru autocolant cu menţiunea „Votat
CDp" şi data scrutinului.
(2) Forma şi conţinutul timbrului autocolant
sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea
perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu poată fi
detaşat fără a se produce deteriorarea acesteia.
(4) Achiziţionarea timbrelor autocolante
prevăzute la alin. (1) se asigură, potrivit prevederilor legale în
vigoare, de către Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti,
cu avizul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(5) Timbrele autocolante au acelaşi format pentru
întreaga circumscripţie electorală, se imprimă cu litere de
aceeaşi mărime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi
cerneală, într-un număr mai mare cu 10% decât cel al
alegătorilor posesori de cărţi de identitate.
(6) In vederea distribuirii timbrelor autocolante
pentru secţiile de votare din Circumscripţia electorală nr. 42 -
municipiul Bucureşti, Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei
Deputaţilor nr. 19, structura teritorială a Direcţiei pentru
Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul
Ministerului Administraţiei şi Internelor comunică prefectului
municipiului Bucureşti, până cel mai târziu cu 25 zile înainte de
data alegerilor, numărul alegătorilor care deţin cărţi
de identitate, înscrişi în listele electorale permanente, pe fiecare
secţie de votare.
(7) Ministerul Administraţiei şi Internelor
furnizează datele prevăzute la alin. (6) în mod gratuit, în
condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 14. - Se aprobă modelul copiei de pe lista
electorală permanentă, modelul listei electorale suplimentare,
modelul extrasului de pe copia listei electorale permanente sau de pe lista
electorală suplimentară, modelul declaraţiei de acceptare a
candidaturii, modelul declaraţiei de renunţare la candidatură,
modelul propunerii de candidatură, precum şi modelul certificatului
doveditor al alegerii deputatului, ce vor fi folosite la alegerile
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010,
potrivit anexelor nr. 3-9.
Art. 15. - Se aprobă modelele ştampilelor care
se folosesc la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data
de 25 aprilie 2010, potrivit anexelor nr. 10-13.
Art. 16. - Se aprobă modelul buletinului de vot
care se foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010, potrivit anexei nr. 14.
Art. 17. - (1) Buletinele de vot întrebuinţate,
cele necontestate, precum şi cele neîntrebuinţate, ştampilele,
timbrele autocolante neutilizate şi celelalte materiale utilizate la
alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie
2010, primite de Judecătoria Sectorului 4 de la birourile electorale ale
secţiilor de votare, sunt păstrate în arhivă, separat de
celelalte documente ale instanţei, timp de 3 luni de la data
publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
(2) După împlinirea termenului prevăzut la
alin. (1), Judecătoria Sectorului 4, cu sprijinul prefectului municipiului
Bucureşti, predă, pe bază de proces-verbal, în vederea topirii,
operatorilor economici specializaţi buletinele de vot şi celelalte
materiale utilizate în procesul electoral.
Art. 18. - (1) Buletinele de vot nule şi cele
contestate, listele electorale utilizate în cadrul secţiilor de votare,
precum şi celelalte materiale deţinute de Biroul Electoral de Circumscripţie
al Municipiului Bucureşti se predau, pe bază de proces-verbal,
Tribunalului Bucureşti, care le va păstra în arhivă, separat de
celelalte documente ale instanţei, o perioadă de 3 luni de la data
publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
(2) După expirarea termenului prevăzut la
alin. (1), Tribunalul Bucureşti, cu sprijinul prefectului municipiului
Bucureşti, predă, pe bază de proces-verbal, în vederea topirii,
operatorilor economici specializaţi documentele şi celelalte
materiale primite de la Biroul Electoral de Circumscripţie al Municipiului
Bucureşti.
Art. 19. - Procesele-verbale predate la Biroul
Electoral Central, registrele acestuia, precum şi toate documentele
şi materialele de la Biroul Electoral Central, rezultate ca urmare a
alegerilor parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie
2010, se păstrează în arhiva Autorităţii Electorale
Permanente, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996,
cu modificările şi completările ulterioare. Art. 20. - Anexele
nr. 1-14 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
p. Preşedintele Autorităţii Electorale
Permanente,
Marian Muhuleţ
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Preşedintele Institutului Naţional de
Statistică,
Vergii Voineagu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
BUGETUL
necesar pentru pregătirea, organizarea şi
desfăşurarea alegerilor parţiale pentru Camera Deputaţilor
din data de 25 aprilie 2010
mii lei
INSTITUTIA
|
Capitol
|
Cheltuieli
|
TOTAL
|
|
Personal
|
Bunuri şi servicii
|
|
|
|
|
|
1. Ministerul Administraţiei şi Internelor
|
|
350
|
1.509
|
1.859
|
Aparat propriu şi instituţiile prefectului
|
51.01
|
350
|
300
|
650
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 51.01
|
51.01
|
350
|
300
|
650
|
|
|
|
|
|
1) Inspectoratul General al Poliţiei Române
|
61.01
|
0
|
639
|
639
|
2) Inspectoratul General al Jandarmeriei Române
|
61.01
|
0
|
531
|
531
|
3) Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi
Administrarea Bazelor de Date
|
61.01
|
0
|
14
|
14
|
4) Inspectoratul General pentru Situaţii de
Urgenţă
|
61.01
|
0
|
10
|
10
|
5) Aparat central - Grup de achiziţii, investiţii
şi întreţinere pentru comunicaţii şi informatică
|
61.01
|
0
|
15
|
15
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 61.01
|
61.01
|
0
|
1.209
|
1.209
|
|
|
|
|
|
2. Autoritatea Electorală Permanentă
|
51.01
|
54
|
24
|
78
|
Aparat propriu
|
|
0
|
11
|
11
|
Biroul Electoral Central
|
|
54
|
13
|
67
|
|
|
|
|
|
3. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
|
61.01
|
0
|
60
|
60
|
TOTAL GENERAL
|
|
404
|
1.593
|
1.997
|
ANEXA Nr. 2
MODELUL*
timbrului autocolant ce se aplică pe cartea de
identitate a alegătorului care votează la alegerile parţiale
pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010
NOTĂ:
Pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul
„Votat CDp" şi cu data scrutinului va avea latura de 20 mm.
* Modelul timbrului autocolant este reprodus în
facsimil.
ANEXA Nr. 3
MODELUL
copiei de pe lista electorală permanentă
ce va fi folosită în secţiile de votare la alegerile parţiale
pentru Camera Deputaţilor din 25 aprilie 2010
ROMÂNIA
Municipiul Bucureşti
Sectorul 4
Strada..............................
Circumscripţia electorală nr. 42
Secţia de votare nr..................
Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei
Deputaţilor nr. 19
COPIE DE PE LISTA ELECTORALA PERMANENTA
pentru alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010
Nr. crt.
|
Semnătura alegătorului
|
Numele şi prenumele
alegătorului
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul alegătorului
(nr. casei, bloc,
apartament)
|
Seria şi numărul actului
de identitate
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Primar,
........................................................
Secretar,
........................................................
Şeful serviciului de administrare a bazelor de
date privind evidenţa persoanelor Bucureşti,
........................................................
Şeful serviciului public comunitar de
evidenţă a persoanelor al sectorului 4, municipiul Bucureşti,
........................................................
NOTĂ:
Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi
Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei
şi Internelor pune la dispoziţia primarului sectorului 4, în 3
exemplare, copii de pe listele electorale permanente, care cuprind
alegătorii din fiecare secţie de votare. Copiile de pe listele
electorale permanente se semnează de primarul sectorului 4, de secretarul
sectorului 4, de şeful serviciului de administrare a bazelor de date
privind evidenţa persoanelor Bucureşti şi de şeful
serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor al sectorului
4 din municipiul Bucureşti.
ANEXA Nr. 4
MODELUL
listei electorale suplimentare ce va fi
folosită în secţiile de votare la alegerile parţiale pentru
Camera Deputaţilor din 25 aprilie 2010
ROMANIA Municipiul Bucureşti Sectorul 4
Circumscripţia electorală nr. 42
Secţia de votare nr................
Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei
Deputaţilor nr. 19
LISTA ELECTORALĂ SUPLIMENTARĂ
pentru alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010
Nr. crt.
|
Semnătura alegătorului
|
Numele şi prenumele
alegătorului
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul alegătorului
(strada, nr. casei, bloc, apartament)
|
Tipul, seria şi numărul actului
de identitate
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedintele biroului electoral al secţiei
de votare,
Numele şi prenumele
........................................................
Semnătura şi ştampila de control
........................................................
NOTA:
Listele se semnează de preşedintele biroului
electoral al secţiei de votare unde au fost întocmite.
In lista electorală suplimentară se vor
înscrie de către preşedintele biroului electoral al secţiei de
votare:
- persoanele care se prezintă la vot şi fac
dovada că domiciliază pe raza secţiei de votare respective,
însă au fost omise din copia listei electorale permanente;
- alegătorii netransportabili din cauză de
boală sau invaliditate care solicită deplasarea urnei speciale
şi fac dovada că domiciliază pe raza secţiei de votare
respective, însă au fost omişi din copia listei electorale
permanente;
- membrii birourilor electorale ale secţiilor de
votare, precum şi persoanele însărcinate cu menţinerea ordinii
la secţia la care îşi desfăşoară activitatea, doar
dacă domiciliază pe raza acelui colegiu uninominal în care se
află secţia de votare respectivă şi sunt arondaţi,
conform domiciliului, în altă secţie de votare a aceluiaşi
colegiu uninominal;
- candidaţii care se prezintă la vot la o
secţie de votare din cadrul colegiului uninominal în care candidează,
alta decât aceea unde sunt arondaţi potrivit domiciliului;
- persoanele deţinute în baza unui mandat de
arestare preventivă sau persoanele ce sunt în executarea unei
condamnări, dar nu şi-au pierdut drepturile electorale şi care
votează prin intermediul urnei speciale, sub condiţia ca persoana
privată de libertate să domicilieze în unitatea
administrativ-teritorială pe raza căreia se află locul de
detenţie.
ANEXA Nr. 5
MODELUL
extrasului de pe copia listei electorale permanente
sau de pe lista electorală suplimentară ce va fi folosit pentru
votarea cu urna specială la alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din 25 aprilie 2010
ROMÂNIA
Municipiul Bucureşti
Sectorul 4
EXTRAS
de pe copia listei electorale permanente sau de pe
lista electorală suplimentară utilizat pentru votarea cu urna
specială
Circumscripţia electorală nr. 42
Secţia de votare nr...................
Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei
Deputaţilor nr. 19
EXTRAS DE PE LISTA ELECTORALA
pentru alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010
Nr. crt.
|
Semnătura alegătorului
|
Numele şi prenumele
alegătorului
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul alegătorului
(strada, nr. casei,
bloc, apartament)
|
Tipul, seria şi numărul
actului
de identitate
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedintele biroului electoral al secţiei
de votare,
Numele şi prenumele
........................................................
Semnătura şi ştampila de control
........................................................
Numele şi prenumele*
........................................................
Semnătura
........................................................
Numele şi prenumele*
........................................................
Semnătura
........................................................
NOTĂ:
In conformitate cu prevederile art. 42 alin. (222)
din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a
Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004
pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a
Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr.
393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi
completările ulterioare, persoanele cuprinse în aceste liste trebuie
să fie radiate din celelalte liste existente la secţii.
* Membrii biroului electoral al secţiei de votare
care însoţesc urna specială.
ANEXA Nr. 6
MODELUL
declaraţiei de acceptare a candidaturii care va
fi folosit la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din 25
aprilie 2010
DECLARAŢIE
de acceptare a candidaturii
Subsemnatul,
..................................................................., domiciliat
în România, judeţul ..............................................,
comuna/oraşul/municipiul ................................................,
sectorul............, str....................................................
nr........., bl........., ap..................., propus de* ........................................,
de profesie .........................., ocupaţia (funcţia
deţinută)
.............................................................., membru al**
.............................................................., declar prin
prezenta că accept să candidez la alegerile parţiale pentru
Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010 în Circumscripţia
electorală nr. 42, Colegiul uninominal nr. 19.
Declar de asemenea, pe propria răspundere, că
întrunesc condiţiile prevăzute de lege pentru a candida.
Data
........................................................
Semnătura
........................................................
* Se trece denumirea abreviată şi
desfăşurată a partidului politic, alianţei politice,
alianţei electorale ori a organizaţiei cetăţenilor
aparţinând minorităţilor naţionale sau, după caz,
menţiunea de candidat independent.
** Se trece denumirea partidului politic sau a
organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor
naţionale al căror membru este. Pentru candidaţii
independenţi se trece menţiunea „Nu este cazul".
ANEXA Nr. 7
MODELUL
declaraţiei de renunţare la
candidatură care va fi folosit la alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din 25 aprilie 2010
DECLARAŢIE
de renunţare la candidatură
Subsemnatul,
......................................................................,
domiciliat în România, judeţul ......................................,
comuna/oraşul/municipiul ................................................,
sectorul............, str....................................................
nr........., bl........., ap..................., declar prin prezenta că
renunţ la candidatura pentru funcţia de deputat propusă de*
................................................, în Circumscripţia
electorală nr. 42 - Colegiul uninominal nr. 19, şi depusă la
data de.................
Data
........................................................
Semnătura
........................................................
* Se trece denumirea abreviată şi desfăşurată
a partidului politic, alianţei politice, alianţei electorale ori a
organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor
naţionale sau, după caz, menţiunea de candidat independent.
ANEXA Nr. 8
MODELUL
propunerii de candidatură care va fi folosit la
alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din 25 aprilie 2010
Propunerea/Propunerile de candidatură a/ale competitorului electoral* la
alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie 2010
Circumscripţia electorală nr. 42 - municipiul
Bucureşti, Colegiul uninominal nr. 19
CAMERA DEPUTAŢILOR
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul
|
Locul şi data naşterii
|
Ocupaţia
|
Profesia
|
Apartenenţa politică**
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data
........................................................
Semnătura conducerii***.......................
* Se va completa cu denumirea partidului politic,
alianţei politice sau a alianţei electorale care participă la
alegeri.
** Se va completa denumirea partidului care l-a propus,
în cazul în care competitorul electoral este o alianţă politică
sau alianţă electorală.
*** Se va semna de către conducerea partidului
politic, alianţei politice, alianţei electorale sau de către
persoanele desemnate în acest sens.
ANEXA Nr. 9
ROMÂNIA
Circumscripţia electorală nr. 42
Bucureşti
CERTIFICAT DOVEDITOR
al alegerii deputatului
Doamna/Domnul, ........................,
născută/născut la data de .....................în localitatea
.............................., judeţul
(sectorul)......................................., având
CNP..................................., cu domiciliul în*....................,
str..................nr............, judeţul..........................., a
fost aleasă/ales deputat în Circumscripţia electorală nr. 42 -
municipiul Bucureşti, Colegiul uninominal nr. 19, la alegerile
parţiale din data de 25 aprilie 2010.
Preşedintele Biroului Electoral de
Circumscripţie al Municipiului Bucureşti,
........................................................
(numele, prenumele, semnătura şi
ştampila)
* Se vor trece comuna/oraşul/municipiul şi
denumirea acesteia/acestuia.
ANEXA Nr. 10
MODELUL 1)
ştampilei de control a secţiei de votare
care se foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor
din data de 25 aprilie 2010
NOTE:
Tuşul pentru ştampile va fi de culoare
albastră.
Dimensiunea ştampilei se stabileşte de
către prefectul municipiului Bucureşti, prin ordin, astfel încât
toate datele înscrise să fie lizibile.
Ştampilele se confecţionează prin grija
prefectului municipiului Bucureşti.
1) Modelul
ştampilei este reprodus în facsimil.
*) Se înscrie numărul secţiei de votare,
conform numerotării făcute prin ordinul prefectului.
ANEXA Nr. 11
MODELUL*
ştampilei cu menţiunea „VOTAT" care
se foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din
data de 25 aprilie 2010
NOTE:
Ştampila se confecţionează şi se
distribuie prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor, care
stabileşte şi dimensiunea acesteia.
Tuşul folosit pentru ştampile va fi de
culoare albastră.
* Modelul ştampilei este reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 12
MODELUL*
ştampilei Biroului Electoral de
Circumscripţie al Municipiului Bucureşti care se foloseşte la
alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie
2010
NOTE:
Tuşul pentru ştampile va fi de culoare
albastră.
Dimensiunea ştampilei se stabileşte de
către prefectul municipiului Bucureşti, prin ordin, astfel încât
toate datele înscrise să fie lizibile.
Ştampila se confecţionează prin grija
prefectului municipiului Bucureşti.
* Modelul ştampilei este reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 13
MODELUL*
ştampilei Biroului Electoral Central care se
foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din
data de 25 aprilie 2010
NOTĂ:
Ştampila se confecţionează prin grija
Ministerului Administraţiei şi Internelor, care stabileşte
şi dimensiunea acesteia.
* Modelul ştampilei este reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 14
MODELUL1)
buletinului de vot care se foloseşte la
alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 25 aprilie
2010
ROMANIA
MUNICIPIUL BUCUREŞTI
CD.
|
BULETIN DE VOT
ALEGERI PARŢIALE PENTRU
CAMERA DEPUTAŢILOR
-25.04.2010-
|
Circumscripţia electorală nr.42
Colegiul electoral nr. 19
|
|
3
|
1)-6): Se trec candidaţii pentru funcţia de
deputat, în ordinea rezultată prin tragerea la sorţi.
A) Se trece denumirea partidului politic, alianţei
politice, alianţei electorale sau a organizaţiei cetăţenilor
aparţinând minorităţilor naţionale care participă la
alegeri.
B) Se trece semnul electoral.
C) Se trec numele şi prenumele candidatului.
* Loc pentru ştampila de control.
1) Modelul
buletinului de vot este reprodus în facsimil.
NOTE:
Hârtia pentru tipărirea buletinelor de vot se
asigură de către prefecţi.
Patrulaterele se vor imprima paralel între ele, în
număr egal cu cel al candidaţilor, distanţa dintre acestea fiind
egală şi mai mare decât diametrul ştampilei cu menţiunea
„VOTAT".
A doua pagină a buletinului de vot (versoul primei
coperţi) va rămâne goală.
Pe pagina a treia a buletinului de vot se imprimă
patrulaterele cuprinzând candidaturile.
Pagina buletinului de vot are formatul A5.
Ultima pagină a buletinului de vot (coperta
finală) va rămâne goală, pentru aplicarea ştampilei de
control.
Denumirea integrală a partidului politic,
organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor
naţionale, alianţei politice sau alianţei electorale se
tipăreşte cu litere corp 14 verzal drepte.
Numele şi prenumele, precum şi cuvintele care
se înscriu în interiorul patrulaterului se tipăresc cu litere corp 14
verzal drepte.
Paginile buletinului de vot, mai puţin prima
şi ultima pagină, se numerotează.
Se numerotează şi patrulaterele.
Buletinele de vot se capsează sau se lipesc.
Semnul electoral se va încadra într-un spaţiu
grafic de 2 cm x2 cm.