HOTARARE Nr.
1461 din 18 octombrie 2006
privind infiintarea,
organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Securitate Miniera si Protectie Antiexploziva - INSEMEX Petrosani
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 882 din 30 octombrie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată, şi al art. 18 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, şi având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului
nr. 637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare
a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă -
INSEMEX Petroşani, denumit în continuare institut naţional, persoană
juridică română, în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu sediul
principal în municipiul Petroşani, str. G-ral Vasile Milea nr. 32-34, judeţul
Hunedoara, prin reorganizarea Societăţii Comerciale „Institutul Naţional pentru
Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" - S.A. Petroşani,
care se desfiinţează.
(2) Institutul naţional îşi
desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Institutul naţional are, în principal, ca obiect
de activitate, cercetarea ştiinţifică fundamentală şi aplicativă, ingineria,
dezvoltarea tehnologică, instruirea, expertizarea tehnică şi efectuarea
studiilor necesare în domeniile reglementate de interes public şi naţional
pentru evitarea riscurilor din industria extractivă şi alte ramuri industriale
cu medii toxice şi/sau potenţial explozive, echipamente antiexplozive,
explozivi de uz civil, activităţi de salvare, precum şi participarea la
elaborarea strategiilor de dezvoltare a domeniilor specifice.
Art. 3. - Structura organizatorică a institutului
naţional se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. - Institutul naţional are în structura sa
„Poligonul de Incercări Explozivi -INSEMEX", laborator fără personalitate
juridică, cu sediul în oraşul Petrila, str. Jieţ, f.n., judeţul Hunedoara.
Art. 5. - (1) Patrimoniul institutului naţional se
constituie prin preluarea patrimoniului Societăţii Comerciale „Institutul
Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" -
S.A. Petroşani, conform datelor din situaţiile financiare la data de 30 iunie
2006, actualizat potrivit reglementărilor legale. La data de 30 iunie 2006
valoarea patrimoniului era de 4.403.737 lei.
(2) Patrimoniul Societăţii Comerciale „Institutul
Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" -
S.A. Petroşani se preia pe bază de protocol de predare-preluare de către
institutul naţional, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) Imobilele, anexele şi terenul aferent, situate în
municipiul Petroşani, str. G-ral Vasile Milea nr. 32-34, judeţul Hunedoara, şi
în oraşul Petrila, str. Jieţ, f.n., judeţul Hunedoara, trec în proprietatea
institutului naţional.
(4) Institutul naţional preia toate drepturile,
inclusiv calitatea de autoritate naţională în domeniile de activitate
specifice, şi este ţinut de toate obligaţiile Societăţii Comerciale „Institutul
Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" -
S.A. Petroşani, potrivit reglementărilor legale sau
clauzelor contractuale.
Art. 6. - Bunurile aflate în patrimoniul Societăţii
Comerciale „Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie
Antiexplozivă - INSEMEX" - S.A. Petroşani, prevăzute în anexa nr. 2, trec
în patrimoniul institutului naţional, având acelaşi regim juridic.
Art. 7. - Personalul institutului naţional se preia
prin transfer de la Societatea Comercială „Institutul Naţional pentru
Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" - S.A. Petroşani,
şi îşi păstrează drepturile salariale avute la data transferării, până la
negocierea noului contract colectiv de muncă.
Art. 8. - (1) Finanţarea activităţilor desfăşurate de
institutul naţional se realizează din surse proprii, credite bancare şi din
alte surse legal constituite.
(2) Institutul naţional poate desfăşura activităţi de
cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare, pe bază de contracte în cadrul
Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare, finanţat de Ministerul
Educaţiei şi Cercetării, în cadrul planurilor sectoriale, al programelor-nucleu
ale Ministerului Economiei şi Comerţului sau al altor ministere, precum şi în
cadrul diverselor competiţii organizate la nivel naţional şi internaţional,
potrivit reglementărilor în vigoare.
Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă poziţia nr. 2 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
193/1992 privind reorganizarea Regiei Autonome a Huilei Petroşani prin
desprinderea unor subunităţi din structura sa, care se înfiinţează ca societăţi
comerciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din
11 iunie 1992, şi se modifică în mod corespunzător poziţia 55 din anexa nr. 3
la Hotărârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485
din 7 iulie 2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi comerţului,
Codruţ Ioan Şereş
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
Dumitru Miron,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vlădescu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Institutului
Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie
Antiexplozivă - INSEMEX Petroşani
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Institutul Naţional
de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă -
INSEMEX Petroşani, denumit în continuare institut naţional, este
persoană juridică română aflată în coordonarea Ministerului Economiei şi
Comerţului, denumit în continuare minister
coordonator, şi îşi desfăşoară activitatea în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea
ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
(2) Institutul naţional funcţionează pe bază de
gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce
evidenţa contabilă în regim economic.
Art. 2. - Institutul naţional
este înfiinţat în scopul desfăşurării şi stimulării activităţii de cercetare
ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul securităţii miniere şi
protecţiei antiexplozive, prin participarea la elaborarea strategiei de
dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor
ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi
inovare.
CAPITOLUL II
Obiectul de activitate
Art. 3. - (1) Obiectul de activitate al institutului
naţional se realizează în condiţiile legii şi cuprinde, în principal:
A. Activităţi de cercetare-dezvoltare în cadrul
Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare, alte activităţi de
cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în cadrul planurilor
sectoriale şi al programelor-nucleu, al programelor internaţionale de
cercetare-dezvoltare şi inovare şi al altor programe naţionale:
1. Activităţi de
cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale - cod CAEN 7310:
a) dezvoltarea tehnicilor de limitare a existenţei şi acţiunii potenţialelor surse periculoase de aprindere a
atmosferelor explozive;
b) certificarea, încercarea şi evaluarea
conformităţii pentru maşini industriale, echipamente individuale de protecţie,
echipamente tehnice şi sisteme protectoare utilizate în aplicaţii cu sau fără
pericol de atmosfere explozive şi/sau toxice, precum şi pentru explozivi de uz civil;
c) perfecţionarea activităţii de salvare pentru medii
potenţial explozive şi/sau toxice prin îmbunătăţirea metodelor de instruire şi
antrenare, autorizare şi reautorizare, precum şi în ceea ce priveşte
organizarea staţiilor de salvare la nivel de întreprindere;
d) cercetări pentru îmbunătăţirea performanţelor
tehnice şi de securitate pentru echipamente tehnice şi materiale cu cerinţele
de securitate a muncii pentru industriile cu spaţii cu pericol de atmosfere
explozive şi/sau toxice;
e) cercetări şi studii în domeniul securităţii şi
sănătăţii în muncă privind elaborarea sistemului naţional de reglementări
armonizat cu cel al Uniunii Europene în domeniul activităţilor cu pericol de
atmosfere explozive şi/sau toxice, al explozivilor de uz civil, al activităţilor
de salvare şi de protecţia mediului;
f) participarea la elaborarea standardelor naţionale
specifice domeniului;
g) dezvoltarea metodelor de
expertizare tehnică a evenimentelor cauzate de atmosfere explozive şi/sau
toxice şi/sau de materii explozive;
h) cercetări şi studii privind riscurile de explozie,
de accidentare şi îmbolnăviri profesionale pentru industria extractivă şi
activităţile desfăşurate în medii potenţial explozive şi/sau toxice;
i) cercetări aplicative privind retehnologizarea şi
modernizarea proceselor tehnologice din industria extractivă;
j) elaborare de metode, tehnologii şi tehnici de
predicţie, prevenire, remediere, reabilitare şi reconstrucţie ecologică a
zonelor afectate de factori antropici;
k) efectuarea de cercetări, măsurători şi evaluări ale
nivelurilor factorilor de risc;
l) cercetări privind formarea
amestecurilor de gaze;
m) evaluarea riscurilor produse
de mediul industrial şi diminuarea efectelor acestora asupra stării de sănătate
a populaţiei;
n) modernizarea metodelor de determinare a parametrilor
de inflamabilitate şi explozivitate a substanţelor/produselor gazoase, lichide
şi solide;
o) cercetarea mecanismelor de formare a atmosferelor
explozive;
p) studiul surselor de degajare, prevenire şi combatere
a substanţelor combustibile şi/sau toxice care pot conduce la formarea de
atmosfere explozive şi/sau toxice;
q) cercetări privind aerajul general şi parţial al
minelor, lucrărilor subterane de prospecţiuni şi explorări geologice şi al
altor lucrări de tip minier;
r) cercetări şi măsurători privind ventilaţia
industrială;
s) cercetări privind determinarea tendinţei la
autoaprindere a materiilor solide;
ş) cercetări privind comportarea materialelor la foc şi
avizarea introducerii de noi materiale în subteran;
t) cercetări privind încadrarea lucrărilor miniere în
funcţie de degajările de gaze;
ţ) cercetări privind diversificarea gamei de explozivi,
mijloace de iniţiere, echipamente şi accesorii, precum şi perfecţionarea
tehnicilor de împuşcare în vederea reducerii impactului asupra obiectivelor şi
persoanelor din vecinătate;
u) cercetări privind managementul securităţii şi
sănătăţii muncii;
v) realizarea de echipamente de
securitate, dispozitive şi aparatură pentru evaluarea şi prevenirea riscurilor
industriale şi pentru activităţile proprii de cercetare;
x) studii de prognoză, marketing şi programe de
prelucrare automată a datelor în domeniul propriu de activitate şi
fundamentarea şi susţinerea iniţiativelor legislative în domeniile specifice de
activitate;
y) elaborarea procedurilor de evaluare a conformităţii
calităţii, de securitate/protecţie, control şi diagnosticare pentru echipamente
tehnice, echipamente individuale de protecţie destinate utilizării în atmosfere
potenţial explozive şi/sau toxice, precum şi pentru explozivi de uz civil;
z) colaborarea în domeniul propriu de activitate la
realizarea de activităţi de cercetare-dezvoltare cu organizaţii naţionale şi
internaţionale.
2. Activităţi de
cercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste - cod CAEN 7320:
a) cercetări privind metode moderne de formare,
testare, instruire, antrenare şi conştientizare a persoanelor care desfăşoară
activităţi în legătură cu securitatea muncii în industria minieră, aplicaţii
industriale cu pericol de formare şi existenţă a atmosferelor explozive şi în
domeniul geniului civil;
b) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale
personalului din diverse ramuri ale economiei
naţionale, în scopul realizării unei orientări şi selecţii psihologice, în
raport cu particularităţile activităţii şi cu condiţiile de muncă impuse de
posturile de lucru, şi al autorizării/reautorizării personalului;
c) elaborarea de studii privind informarea şi consilierea psihologică pentru ocuparea forţei de
muncă în scopul creşterii gradului de securitate a muncii.
B. Activităţi conexe activităţii de
cercetare-dezvoltare, desfăşurate în domeniul propriu de activitate, constând
în:
1. Activităţi de testări si
analize tehnice - cod CAEN 7430
Servicii ştiinţifice şi tehnologice privind verificarea
şi analiza compoziţiei şi purităţii, verificarea şi analiza proprietăţilor
fizice, verificarea şi analiza sistemelor complexe electromecanice, inspectări
tehnice, alte servicii de verificare tehnică şi analiză, asistenţă tehnică şi
consultanţă în domeniul propriu de activitate prin:
a) încercări de laborator şi experimentări pentru
echipamente şi sisteme protectoare destinate folosirii în atmosfere potenţial
explozive şi pentru industria minieră, precum şi a echipamentelor individuale
de protecţie, a materialelor şi echipamentelor tehnice din industria extractivă
şi din alte ramuri cu atmosfere explozive şi/sau toxice, precum şi pentru
explozivi şi materiale de iniţiere;
b) examinarea şi avizarea documentaţiilor pentru
închiderea obiectivelor miniere, a documentaţiilor tehnice privind aerajul
minelor, degazarea zăcămintelor, proiectelor-cadru pentru metodele de
exploatare şi a proiectelor care conţin soluţii tehnice, a documentaţiilor
tehnice de demolare prin împuşcare, a mijloacelor-tip folosite la transportul
explozivilor şi a echipamentelor tehnice de mecanizare a lucrărilor de
împuşcare, a proiectelor de degazare centrală şi locală şi clasificarea
fronturilor de lucru în vederea aplicării degazării, a documentaţiilor privind
aplicarea de tehnologii noi într-un zăcământ, a documentaţiilor în vederea
autorizării atelierelor pentru reparaţii echipamente Ex, explozoare şi a
laboratoarelor de praf şi gaze, a proiectelor de funcţionare în comun a
ventilatoarelor în paralel şi în serie;
c) monitorizarea parametrilor de securitate şi de
mediu în activitatea extractivă;
d) determinarea regimului de funcţionare al
instalaţiilor de aeraj general la punerea în funcţiune atât în condiţii de
exploatare, cât şi după reparaţiile capitale şi verificările complete;
e) asistenţă tehnică pentru stabilirea soluţiilor de
aeraj, prevenirea şi tratarea focurilor endogene;
f) clasificarea stratelor de cărbuni din punct de
vedere al predispoziţiei la autoaprindere;
g) determinarea cantitativă şi calitativă şi elaborarea
de soluţii tehnice de prevenire şi combatere a pulberilor industriale;
h) verificarea debitelor relative şi absolute de gaze
explozive şi toxice;
i) verificarea aparaturii de
prelevare a prafului pneumoconiotic de la locurile de muncă;
j) asistenţă tehnică şi avize de specialitate la
efectuarea lucrărilor de împuşcare;
k) controlul, evaluarea producţiei şi a încercărilor de
echipamentele tehnice, sistemele protectoare şi echipamentele individuale de
protecţie, precum şi pentru explozivi de uz civil;
l) participarea ca membri în
comitetele naţionale şi internaţionale de standardizare;
m) încadrarea din punct de vedere al periculozităţii a
obiectelor pirotehnice;
n) determinarea caracteristicilor de inflamabilitate şi
explozivitate ale substanţelor/produselor gazoase, lichide şi solide în vederea
evaluării riscului de explozie;
o) zonarea spaţiilor tehnologice cu posibilitate de
formare a atmosferelor explozive;
p) determinarea conţinutului de
bioxid de siliciu liber în suspensie;
q) determinări de noxe profesionale din atmosfera
locurilor de muncă;
r) verificarea -repararea -autorizarea aparaturii de
salvare în exploatare;
s) analize şi încercări fizico-chimice pentru
indicatorii factorilor de mediu: aer, apă, sol;
t) implementarea managementului de securitate şi
sănătate în muncă şi de mediu.
2. Selecţia si plasarea
fortei de muncă - cod CAEN 7450:
a) elaborarea de studii privind informarea şi
consilierea psihologică pentru ocuparea forţei de muncă în scopul creşterii
gradului de securitate a muncii;
b) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale
personalului din diverse ramuri ale economiei naţionale, în scopul realizării
unei orientări şi selecţii psihologice în raport cu particularităţile
activităţii şi cu condiţiile de muncă impuse de posturile de lucru şi al
autorizării/reautorizării personalului.
3. Fabricarea explozivilor - cod CAEN 2461:
- fabricarea explozivilor, pulberilor propulsive şi a
produselor pirotehnice la locul de utilizare.
4. Activităţi de
arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică - cod CAEN 7420:
a) studii seismice;
b) studii şi documentaţii tehnice şi economice din
domeniul de activitate.
5. Depozitări - cod CAEN 6312:
- depozitări de materii explozive şi exploatarea
spaţiilor de depozitare a materiilor explozive.
6. Manipulări - cod CAEN
6311:
- manipulări ale materiilor explozive.
7. Activităţi de
secretariat şi traducere - cod CAEN 7485:
- activităţi specifice.
8. Alte activităţi de
servicii prestate în principal întreprinderilor - cod CAEN 7487:
a) elaborarea de studii de impact, bilanţuri de mediu
şi documentaţii tehnice;
b) testarea psihologică şi elaborarea de baterii de
teste pentru diferite meserii a personalului din economia naţională;
c) consultanţă şi asistenţă tehnică organelor
abilitate pentru cercetarea evenimentelor;
d) expertize tehnice în urma unor avarii produse în
economia naţională;
e) formarea şi perfecţionarea personalului în
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
f) servicii de audit tehnic privind sistemele de
calitate şi de mediu;
g) lucrări de împuşcare.
C. Activităţi de formare şi de specializare
profesională în domeniul propriu de activitate:
Alte forme de învăţământ-
cod CAEN 8042:
a) formarea şi specializarea cercetătorilor şi
tinerilor cu pregătire superioară, prin diferite forme de perfecţionare
profesională;
b) cursuri de specializare a personalului cu studii
superioare şi medii din cadrul organismelor recunoscute ale institutului
naţional în domeniul legislaţiei inspecţiei, controlului şi managementului
calităţii;
c) instruirea/reinstruirea şi autorizarea
personalului de salvare;
d) instruirea/reinstruirea şi autorizarea
personalului pentru: inspecţia, întreţinerea, revizia şi reparaţia echipamentelor,
sistemelor protectoare şi instalaţiilor destinate folosirii în minele
grizutoase şi din arii periculoase pentru atmosfere potenţial periculoase;
e) instruirea şi autorizarea colectorilor de probe de
praf de la unităţile din industria minieră;
f) instruirea personalului cu atribuţiuni în
activitatea de protecţie a muncii;
g) instruirea şi autorizarea personalului pentru
conducerea şi coordonarea lucrărilor de împuşcare şi împuşcărilor masive;
h) instruirea personalului în
vederea autorizării pentru funcţia de artificier sau pirotehnist - jocuri de
artificii;
i) formarea şi atestarea personalului privind controlul
calitativ şi cantitativ al atmosferei subterane;
j) formarea şi atestarea personalului privind operarea
şi întreţinerea instalaţiei de telegrizumetrie;
k) formarea şi atestarea personalului privind
competenţa pentru activitatea de proiectare, realizare şi întreţinere pentru
echipamente, sisteme protectoare şi componente destinate folosirii în atmosfere
potenţial explozive şi pentru echipamentele de protecţie individuală;
l) formarea şi atestarea
personalului privind închiderea obiectivelor miniere;
m) examinarea, evaluarea şi certificarea personalului
pentru verificarea explozoarelor miniere;
n) formarea formatorilor de la
unităţile miniere;
o) atestarea mecanicilor de locomotivă pentru
întreţinerea echipamentelor protejate la explozie montate pe locomotive.
D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor
de specialitate, diseminare a rezultatelor cercetărilor:
1. Activităţi legate de bazele
de date - cod CAEN 7240:
a) studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii de
propagandă tehnică în domeniul propriu de activitate;
b) suporturi de cursuri de pregătire pentru
perfecţionarea personalului în domenii specifice.
2. Editarea revistelor si a periodicelor - cod CAEN
2213:
a) buletinul informativ „INSEMEX";
b) norme specifice de protecţie a muncii;
c) articole în reviste de specialitate.
E. Valorificarea rezultatelor cercetărilor în domeniile specifice prin:
1. Activităţi ale
organizaţiilor economice, patronale şi profesionale - cod CAEN 911:
a) organizarea şi participarea la diferite
manifestări ştiinţifice, expoziţii;
b) brevetarea soluţiilor originale;
c) publicarea rezultatelor;
d) colaborare şi parteneriat în cadrul unor proiecte,
programe de interes local, regional, naţional;
e) reprezentarea pe lângă organismele publice.
2. Fabricarea de
construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice - cod CAEN
2811:
- realizarea de produse, echipamente, instalaţii în
parteneriat cu operatori economici, specifice obiectului său de activitate.
3. Producţia de aparate
pentru distribuţia şi comanda electricităţii - cod CAEN 3120:
a) realizarea de produse, echipamente, instalaţii în parteneriat cu operatori economici, specifice
obiectului său de activitate;
b) producerea, repararea unor echipamente,
dispozitive, maşini, utilaje şi materiale, precum şi a aparaturii de salvare.
4. Producţia de aparatură
şi instrumente de măsură, verificare şi control (cu excepţia echipamentelor de
măsură, reglare si control pentru procesele industriale) - cod CAEN 3320:
a) realizarea de produse, echipamente, instalaţii în
parteneriat cu operatori economici, specifice obiectului său de activitate;
b) producerea, repararea unor echipamente,
dispozitive, maşini, utilaje şi materiale, precum şi a aparaturii de salvare.
5. Producţia de echipamente
de măsură, reglare şi control pentru procese industriale - cod CAEN 3330:
a) realizarea de produse,
echipamente, instalaţii în parteneriat cu agenţi economici, specifice
obiectului său de activitate;
b) producerea, repararea unor echipamente,
dispozitive, maşini, utilaje şi materiale, precum şi a aparaturii de salvare.
6. Fabricarea altor produse chimice - cod CAEN 2466:
- realizarea unor produse chimice.
7. Transporturi terestre de
călători, ocazionale - cod CAEN 6023:
- transport intern şi internaţional, cu mijloace
proprii sau închiriate, de persoane.
8. Transporturi rutiere de
mărfuri - cod CAEN 6024:
a) transport intern şi internaţional, cu mijloace
proprii sau închiriate, de mărfuri;
b) activităţi de transport, regulate şi neregulate,
rutiere, de materii explozive.
9. Lucrări de foraj si sondaj pentru construcţii - cod CAEN 4512.
10. Demolarea construcţiilor, terasamente şi
organizare de şantiere - cod CAEN 4511:
- demolarea sau distrugerea de clădiri sau alte
structuri, prin lucrări de împuşcare cu materii explozive.
F. Activităţi de comerţ interior şi activităţi de
import-export potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului său de
activitate:
1. Intermedieri în comerţul cu maşini, echipamente industriale, nave
şi avioane - cod CAEN 5114.
2. Intermedieri în comerţul specializat în vânzarea
produselor cu caracter specific, neclasificate în altă parte - cod CAEN 5118:
- produse rezultate din activitatea de
cercetare-dezvoltare, aparate, instalaţii de monitorizare a unor parametri
tehnici, know-how în domeniu, softuri specializate, echipamente, aparatură,
necesare activităţii de cercetare-dezvoltare şi pentru dotarea laboratoarelor
de analize şi testări.
3. Intermedieri în comerţul cu produse diverse - cod CAEN 5119:
- achiziţionarea de mărfuri în scopul revânzării lor,
activitatea negociatorilor, activităţi ale distribuitorilor de produse,
activitatea exportatorilor şi a importatorilor, activitatea comisionarilor,
activităţi de depozitare şi de vânzare în contul clientului, intermedieri în
comerţul cu materii explozive.
(2) In cadrul obiectului său de activitate,
institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de
cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau
poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea ministerului
coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru
cercetare-dezvoltare.
(3) Institutul naţional reprezintă autoritate
naţională pentru domeniile de activitate privind evitarea riscurilor din
industria extractivă şi alte ramuri industriale cu medii toxice şi/sau
potenţial explozive, echipamente antiexplozive, explozivi de uz civil,
activităţi de salvare.
(4) Activităţile specifice domeniului de activitate
de cercetare-dezvoltare a institutului naţional pot fi efectuate şi în cadrul
unor colaborări sau contracte externe.
CAPITOLUL III
Patrimoniul
Art. 4. - (1) Patrimoniul institutului naţional,
stabilit pe baza situaţiilor financiare la data de 30 iunie 2006, este de
4.403.737 lei, din care imobilizări corporale şi necorporale 3.103.324 lei şi
active circulante 1.766.848 lei.
(2) Patrimoniul Societăţii Comerciale „Institutul
Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" -
S.A. Petroşani se preia pe bază de protocol de predare-preluare de către
institutul naţional, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
Art. 5. - (1) Institutul naţional administrează, cu
diligenta unui bun proprietar, bunurile proprii dobândite în condiţiile legii.
(2) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza
derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului
naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului
principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut
altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului
naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea
rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din
fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
(3) In exercitarea drepturilor sale institutul
naţional posedă şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul său şi, după caz,
dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de
activitate.
(4) Institutul naţional poate realiza servicii sau
activităţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul
stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului
coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(5) Patrimoniul institutului naţional poate fi
modificat conform prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL IV
Structura organizatorică şi funcţională
Art. 6. - (1) Institutul naţional are în structura sa
„Poligonul de Incercări Explozivi - INSEMEX", laborator fără personalitate
juridică, cu sediul în oraşul Petrila, str. Jieţ, f.n., judeţul Hunedoara.
(2) Institutul naţional poate avea în structură şi
alte subunităţi, cu sau fără personalitate juridică, departamente, secţii,
laboratoare, compartimente şi alte structuri organizatorice, necesare
realizării obiectului său de activitate.
(3) In funcţie de specificul activităţii se pot
organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în
colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate, prin decizia
directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie.
Art. 7. - Modificările în structura organizatorică şi
funcţională a institutului naţional se propun de directorul general, se
avizează de consiliul de administraţie şi se aprobă de ministrul economiei şi
comerţului prin ordin.
CAPITOLUL V
Organele de conducere
Art. 8. - (1) Conducerea institutului naţional este
asigurată de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activităţii
tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul
ştiinţific.
(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre
subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile
acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele
institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
(4) Conducătorii subunităţilor din structura
institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a
directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor
şi competenţelor încredinţate de aceştia.
Consiliul de administraţie
Art. 9. - Consiliul de administraţie este format din 7
membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului economiei şi
comerţului, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la
propunerea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat
de 4 ani, care poate fi reînnoit.
Art. 10. - (1) Din consiliul de administraţie fac parte
în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului naţional, care
este şi preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului
naţional;
c) un reprezentant al Ministerului Economiei şi
Comerţului;
d) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi
Cercetării;
e) un reprezentant al
Ministerului Finanţelor Publice;
f) un reprezentant al Ministerului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei;
g) un membru, specialist, propus de ministrul
economiei şi comerţului.
(2) Consiliul de administraţie îşi desemnează prin vot
vicepreşedintele dintre membrii săi.
Art. 11. - Revocarea membrilor consiliului de
administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri
sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
Art. 12. - (1) Membrii consiliului de administraţie
sunt cetăţeni români şi îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau
unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care
derivă din această calitate.
(2) Pentru activitatea desfăşurată în calitate de
membri ai consiliului de administraţie, aceştia primesc o indemnizaţie lunară,
stabilită de consiliul de administraţie, care nu poate depăşi 20% din salariul
de bază al directorului general al institutului naţional.
(3) Membrii consiliului de administraţie nu pot face
parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale
şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unităţi cu care institutul
naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori
rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau
asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se
află în relaţii economice directe.
Art. 13. - Consilliul de
administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific,
strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de
introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în
concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi
funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de
subunităţi din structura acestuia;
c) analizează şi avizează proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea
aprobării conform reglementărilor legale;
d) analizează şi avizează situaţiile financiare
anuale, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă
raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în
anul precedent;
e) analizează realizarea criteriilor de performanţă
şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institutul naţional
şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale
bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre
aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi
realizate de institutul naţional;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea
patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din
patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art.
33 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;
k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului
colectiv de muncă;
l) aprobă criteriile şi
comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului
naţional;
m) execută orice alte atribuţii stabilite, potrivit
prevederilor legale.
Art. 14. - Consiliul de administraţie îşi desfăşoară
activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat
de ministerul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea
institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în
competenţa altor organe.
Art. 15. - (1) Consiliul de
administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori
interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui, iar în
lipsa acestuia, a vicepreşedintelui, ori la solicitarea a cel puţin 3 membri
din numărul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt
conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales
de membrii consiliului de administraţie.
Art. 16. - (1) Consiliul de administraţie îşi
desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri din numărul membrilor
săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie
se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine
de zi.
(2) Deciziile consiliului de
administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, adică cu
votul a cel puţin 4 membri.
Art. 17. - La şedinţele consiliului de administraţie
participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului
reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în
cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
Art. 18. - Pentru luarea unor decizii vizând probleme
complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză
consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea
acestora este remunerată conform prevederilor legale.
Art. 19. - (1) Membrii consiliului de administraţie
sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru
gestionarea patrimoniului institutului naţional.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au
abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare
pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de
vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în
scris despre aceasta ministerul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu
respectă prevederile art. 12 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru
daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
Art. 20. - In primul trimestru al fiecărui an,
consiliul de administraţie prezintă ministerului coordonator un raport asupra
activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate
pentru anul în curs.
Art. 21. - Secretariatul consiliului de administraţie
este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt
prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de
administraţie.
Comitetul de direcţie
Art. 22. - (1) Conducerea operativă a institutului
naţional este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul
general şi conducătorii principalelor compartimente din structura
organizatorică a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în
calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din
institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care
aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
Art. 23. - (1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii
şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi
aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete
necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului
naţional;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calităţii;
f) alte obligaţii.
Art. 24. - Comitetul de direcţie se întruneşte decadal
şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.
Directorul general
Art. 25. - (1) Activitatea curentă a institutului
naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani
pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei
elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea
acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului
general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului
general se fac prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
Art. 26. - (1) Directorul general are, în principal,
următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele
institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori
economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile
la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi
relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea
structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
d) numeşte directorii şi conducătorii
compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma
concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi
îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajează şi concediază personalul institutului
naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;
f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă
la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin
comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;
g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu,
cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor
de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii
specializate;
i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor
cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) este ordonator de credite, în condiţiile prevăzute de lege;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din
atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
l) exercită orice alte
atribuţii stabilite prin acte normative sau delegate de consiliul de
administraţie.
(2) In îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul
general emite decizii.
Consiliul ştiinţific
Art. 27. - (1) Consiliul ştiinţific este format din
minimum 11 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul
institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din
cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului
naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cadrele cu studii superioare din
institutul naţional.
(3) Din consiliul ştiinţific
fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai
institutului naţional.
(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte
şi de un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de membrii consiliului
ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se
organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de
consiliul de administraţie.
Art. 28. - Atribuţiile principale ale consiliului
ştiinţific sunt următoarele:
a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a
activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor
proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea
lucrărilor de cercetare ştiinţifică;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al
institutului naţional;
d) avizează hotărârile consiliului de administraţie
care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională,
încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) organizează şi coordonează desfăşurarea
manifestărilor cu caracter ştiinţific;
g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi
internaţionale, cu scop ştiinţific;
h) avizează acordarea de burse
de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.
CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia
acestuia.
Relaţii financiare
Art. 29. - (1) Institutul naţional întocmeşte anual
bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit
reglementărilor legale în vigoare.
(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de
ministerul coordonator, în condiţiile legii.
Art. 30. - (1) Veniturile şi cheltuielile institutului
naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe
baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se
aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu avizul
Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei.
Art. 31. - Institutul naţional determină anual volumul
de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu
contractele încheiate pentru activitatea programată.
Art. 32. - (1) Salariile individuale ale personalului
se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor
contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii
salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli
stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de bază al directorului general se
stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, potrivit
reglementărilor legale în vigoare.
Art. 33. - (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente,
în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului
naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare
de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe
baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 34. - (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire
la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de
activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare,
precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.
(2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul său
de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii,
dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru
institutul naţional.
(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi
(2) se adjudecă potrivit legii.
Art. 35. - (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale
institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul
în România şi prin unităţi de trezorerie.
(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de
încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea
nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare
stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de
comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii.
Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi
bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
Art. 36. - Institutul naţional îşi va organiza
controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar intern, potrivit legii.
CAPITOLUL VII
Reglementarea litigiilor
Art. 37. - Litigiile institutului naţional cu persoane
fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare
instanţelor de judecată române de drept comun.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale
Art. 38. - Modificările şi completările prezentului
regulament se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu
respectarea prevederilor legale.
Art. 39. - Statutul de institut naţional de
cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un
interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al
institutului naţional.
ANEXA Nr. 2*)
BUNURILE
aflate în patrimoniul Societăţii Comerciale „Institutul
Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă - INSEMEX" SA Petroşani
Nr. crt.
|
Denumire
|
Tip bun
|
Descriere tehnică
|
Adresa
|
Anul
dobândirii
|
Valoarea
rămasă
-lei-
|
Baza legală
|
Situaţie juridică
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
1.
|
Clădire garaje, magazie, centrală termică
|
imobil
|
Supraf. construită 751 mp
|
Petroşani
str. G-ral
V-Milea nr. 32-34
|
1963
|
-
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
2.
|
Clădire principală laboratoare
|
imobil
|
Supraf. construită 558,7 mp
Supraf. desfăşurată 2.235 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea
nr. 32-34
|
1963
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă
în facsimil.
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
3.
|
Clădire lab. explozivi
|
imobil
|
Supraf. construită 520 mp
|
Petrila str. Jiet
|
1970
|
85.414
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
4.
|
Clădire centrală termică
|
imobil
|
Supraf. construită 130 mp
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
11.647
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
5.
|
Clădire lab. electric
|
imobil
|
Supraf. construită 430,87 mp
Supraf. desfăşurată 663,95 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1970
|
244.442
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
6.
|
Clădire post observaţii
|
imobil
|
Supraf. construită 751 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea
nr. 32-34
|
1970
|
9.681
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
7.
|
Clădire depozit explozivi
|
imobil
|
Supraf. construită 6 mp
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
6.215
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
8.
|
Clădire Staţie Salvare + atelier mecanic
|
imobil
|
Supraf. construită
505,4 mp
Supraf. desfăşurată
1.516,2 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1970
|
230.614
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
9.
|
Hală pt. încercări
echipament
electric
|
imobil
|
Supraf. construită 486 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1978
|
178.996
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
10.
|
Depozit de metan
|
imobil
|
Supraf. construită 144,3 mp
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
6.681
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
11.
|
Tunel de explozie
circular
|
imobil
|
Lungime: 5,5 m Volum: 9 mc
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
44.462
|
HG
193/1992
|
|
12.
|
Imprejmuire incintă poligon
|
imobil
|
Lungime: 32 m Inălţime: 1,9 m
|
Petrila str. Jiet
|
1970
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
13.
|
Drum acces depozit explozivi
|
imobil
|
Supraf. 1.540 mp
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
14.
|
Reţea electrică exterioară
|
imobil
|
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
3.714
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
15.
|
Reţea canalizare apă menajeră
|
imobil
|
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
6.166
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
16.
|
Reţea termică exterioară
|
imobil
|
|
Petrila str. Jieţ
|
1970
|
-
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
17.
|
Drumuri şi platforme salvare
|
imobil
|
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1970
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
18.
|
Drum acces laboratoare Electric
|
imobil
|
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1970
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
19.
|
Reţele termice
|
imobil
|
|
Petroşani str. G-ral
V-Milea nr. 32-34
|
1970
|
-
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
20.
|
Reţea canalizare
|
imobil
|
|
Petroşani
str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1970
|
6.477
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
21.
|
Depozit de explozivi
|
imobil
|
Lungime: 110 m
|
Petrila str. Jiet
|
1970
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
22.
|
Tunel metalic pt. staţie explozie CH4 -1- cărbune
|
imobil
|
|
Petrila str. Jieţ
|
1978
|
-
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
23.
|
Galerie
|
imobil
|
|
Petrila
str. Jieţ
|
1978
|
5.320
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
24.
|
Staţie amestecuri etalon
|
imobil
|
Supraf. construită 43,10 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1990
|
119.330
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
25.
|
Hala pt. mori cu bile
|
imobil
|
Supraf. construită 199,06 mp
|
Petrila str. Jieţ
|
1990
|
96.002
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
26.
|
Staţie de îmbuteliere şi depozitare oxigen şi aer comprimat
|
imobil
|
Supraf. construită
128 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34
|
1990
|
119.169
|
HG 193/1992
|
In proprietate
|
27.
|
Tunel pentru
verificat
explozivi
|
imobil
|
|
Petrila str. Jieţ
|
1990
|
103.620
|
HG
193/1992
|
In proprietate
|
28.
|
Teren
|
imobil
|
63.964 mp
|
Petroşani str. G-ral V-Milea nr. 32-34 si Petrila str. Jieţ
|
|
163.515
|
HG 193/1992
|
In proprietate
Certificatul de atestare a dreptului de
proprietate asupra terenurilor Seria MO 3 nr.0896 din 04.03.1994, emis de
Ministerul Industriilor
|
TOTAL
|
1.441.465
|
Bunuri proprii
Echipamente, aparatură, mijloace de transport, alte
active corporale şi obiecte de inventar
Grupa
|
Denumirea
|
Valoare rămasă
-lei-
|
Situaţia juridică
|
1.
|
Instalaţii tehnice, mijloace de transport
|
890.177
|
In proprietate
|
2.
|
Mobilier, aparatură birotică,echipamente de protecţie a valorilor
umane şi materiale
|
64.853
|
In proprietate
|
3.
|
Obiecte de inventar în folosinţă
|
440.868
|
In proprietate
|
TOTAL
|
1.395.898
|
|
TOTAL GENERAL
|
2.837.363
|
|