Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.144 din 13.03.2012

privind stabilirea măsurilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2012
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 174 din 19 martie 2012



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 125 alin. (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1(1) Pentru coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor prevăzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii autorităţilor administraţiei publice locale, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor prefectului, se constituie Comisia tehnică centrală, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1.(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, precum şi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale. Articolul 2Prefecţii, primarii şi preşedinţii tribunalelor iau măsurile necesare pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, membri ai birourilor electorale. Articolul 3(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor dispune măsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localităţile ţării, pe întreaga perioadă electorală şi, în mod deosebit, în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură, conform competenţelor, protecţia secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi măsurile specifice de protecţie cu personal înarmat pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votării. Articolul 4(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Oficiul Român pentru Imigrări, asigură prelucrarea şi selectarea datelor privind cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente, listele electorale complementare, copiile de pe listele electorale permanente şi copiile de pe listele electorale complementare.(2) Dotarea cu echipamente şi tehnică de calcul destinate prelucrării şi selectării datelor, precum şi materialele consumabile necesare tipăririi listelor electorale permanente, listelor electorale complementare, copiilor de pe listele electorale permanente şi copiilor de pe listele electorale complementare se asigură de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv prin Oficiul Român pentru Imigrări, după caz. Articolul 5(1) Institutul Naţional de Statistică asigură numărul de statisticieni, informaticieni şi personalul tehnic auxiliar, precum şi dotarea necesară cu echipamente şi tehnică de calcul.(2) Institutul Naţional de Statistică organizează instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statistică privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor. Articolul 6(1) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerul Sănătăţii dispun măsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.(2) Spaţiile puse la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale în conformitate cu prevederile alin. (1) nu fac parte din unităţile de asistenţă medicală cu paturi sau de asistenţă medicală primară şi ambulatorie de specialitate. Articolul 7Ministerul Sănătăţii ia măsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare. Articolul 8Ministerul Afacerilor Externe propune Biroului Electoral Central acreditarea observatorilor străini, precum şi a delegaţilor străini ai mass-mediei. Articolul 9(1) În termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie comisiile tehnice judeţene şi Comisia tehnică a municipiului Bucureşti, în componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autorităţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevăzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale.(2) La şedinţele Comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.(3) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din circumscripţia electorală judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe lângă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus de subprefect, respectiv de către unul dintre subprefecţii municipiului Bucureşti, format din specialişti desemnaţi de conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.(4) În perioada în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.(5) Condiţiile materiale necesare funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite personalului delegat în grupul tehnic de lucru se achită de unităţile de la care aceştia provin. Articolul 10(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electorală Permanentă organizează, în termen de cel mult 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale. (2) Prefecţii, cu sprijinul Autorităţii Electorale Permanente, organizează în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale.(3) În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, prefecţii stabilesc, prin ordin, numărul membrilor fiecărui consiliu local şi al fiecărui consiliu judeţean, conform prevederilor Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, în funcţie de asigurarea condiţiilor de păstrare în siguranţă a acestora, cu respectarea prevederilor legale.(5) În situaţia în care prefectul este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în cazurile în care această funcţie este vacantă, subprefectul asigură îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizării şi desfăşurării corespunzătoare a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale.(6) În perioada desfăşurării procesului electoral, Ministerul Administraţiei şi Internelor împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă acordă sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizării la termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale. Articolul 11(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură dotarea tehnică şi materială a Biroului Electoral Central. Personalul tehnic auxiliar necesar funcţionării acestuia este asigurat de către Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electorală Permanentă.(2) Sediul Biroului Electoral Central este asigurat de Secretariatul General al Guvernului.(3) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură, în condiţiile legii, serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructură pentru servicii de comunicaţii, crearea de aplicaţii specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie judeţeană, Biroului Electoral de Circumscripţie a Municipiului Bucureşti şi birourilor electorale de circumscripţie de sector al municipiului Bucureşti.(4) La întocmirea raportului prevăzut de art. 65 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, Autoritatea Electorală Permanentă utilizează, după caz, şi informaţiile furnizate de autorităţile publice centrale cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale.(5) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigură condiţiile corespunzătoare pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie. Articolul 12(1) Autoritatea Electorală Permanentă sprijină instruirea prefecţilor, primarilor, membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.(2) Autoritatea Electorală Permanentă realizează materiale, broşuri şi acţiuni de informare a prefecţilor, primarilor, membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.(3) Autoritatea Electorală Permanentă asigură tipărirea de broşuri conţinând materiale de informare şi variante actualizate ale actelor normative în vigoare privind alegerile locale şi distribuirea acestora în judeţe şi municipiul Bucureşti, prin intermediul prefecţilor, către autorităţile şi organismele cu atribuţii în domeniul electoral.(4) Monitorizarea şi controlul finanţării campaniei electorale, instruirea şi informarea mandatarilor financiari ai partidelor politice se realizează de Autoritatea Electorală Permanentă.(5) Autoritatea Electorală Permanentă asigură achiziţia pachetelor de servicii informatice pentru stabilirea şi centralizarea rezultatelor alegerilor locale. Articolul 13(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa săptămânal Comisia tehnică centrală în legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale.(2) Comisia tehnică centrală va informa săptămânal Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregătirea şi organizarea alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale. Articolul 14Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU Contrasemnează: Ministrul administraţiei şi internelor, Gabriel Berca p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Marian Muhuleţ Secretarul general al Guvernului, Dézsi Attila Ministrul sănătăţii, Ritli Ladislau Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Cătălin Ovidiu Baba p. Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat ANEXA Nr. 1Componenţa Comisiei tehnice centrale Preşedinte: Ministrul administraţiei şi internelor Membrii: secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Administraţiei şi Internelor;secretarul de stat pentru comunităţile locale din Ministerul Administraţiei şi Internelor;secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor. a)Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:Secretariatului General al Guvernului;Ministerului Finanţelor Publice;Ministerului Justiţiei;Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;Ministerului Sănătăţii;Autorităţii Electorale Permanente;Institutului Naţional de Statistică;Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale. b)Reprezentanţi ai:Agenţiei Naţionale de Presă „Agerpres“;Societăţii Comerciale „Electrica“ - S.A.;Societăţii Române de Televiziune;Societăţii Române de Radiodifuziune;Departamentului pentru relaţii interetnice.N O T E:Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale sunt asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.Componenţa nominală a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor formulate de conducătorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societăţi menţionate. ANEXA Nr. 2Componenţa comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureştiprefectul;subprefectul; secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureştidirectorul direcţiei regionale/judeţene de statisticădirectorul general al direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti;inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;şeful structurii judeţene de administrare a bazelor de date de evidenţă a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti;şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor;inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;directorul direcţiei de sănătate publică a judeţului, respectiv al Direcţiei de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti;reprezentantul teritorial al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;reprezentantul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente*);*) În judeţele în care îşi au sediul filialele regionale ale Autorităţii Electorale Permanente. reprezentantul teritorial al Societăţii Comerciale „Electrica“ - S.A.;corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presă „Agerpres“.N O T E: Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 144/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 144 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 144/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu