Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1409 din 19 noiembrie 2007

pentru aprobarea Conditiilor de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai Ferate „C.F.R." - S.A. a unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 814 din 29 noiembrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 10 alin. (5) şi art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Condiţiile de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 2. - (1) Infrastructura feroviară interoperabilă din România, definită conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde secţiile de circulaţie prevăzute în anexa nr. 2, cu toate elementele necesare desfăşurării circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar, existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(2) Infrastructura feroviară neinteroperabilă din România, definită conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde secţiile de circulaţie prevăzute în anexa nr. 3, cu toate elementele necesare desfăşurării circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar, existente la momentul adoptării prezentei hotărâri.

Art. 3. - Staţiile care delimitează secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare interoperabilefac parte din infrastructura feroviară interoperabilă.

Art. 4. - Prevederile privind gestionarea infrastructurii feroviare, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 15 septembrie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se completează în mod corespunzător.

Art. 5. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 6. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul transporturilor,

Barna Tanczos,

secretar de stat

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA Nr. 1

CONDIŢII   DE   ÎNCHIRIERE

de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora

CAPITOLUL I

Gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile

Art. 1. - Infrastructura feroviară neinteroperabilă din România se gestionează în condiţiile legii, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi ale reglementărilor specifice aplicabile.

Art. 2. -Autoritatea Feroviară Română -AFER va elabora, împreună cu Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., denumită în continuare C.F.R., reglementări tehnice şi de siguranţă a circulaţiei trenurilor, specifice condiţiilor de trafic de pe reţeaua feroviară neinteroperabilă, pe care le va propune spre aprobare Ministerului Transporturilor.

Art. 3. - Pe întreaga durată de funcţionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, reglementările în vigoare privind condiţiile de funcţionare, exploatare, întreţinere, reparare sau de orice altă natură privind infrastructura feroviară interoperabilă se aplică şi pentru infrastructura feroviară neinteroperabilă, dacă nu sunt, în mod expres, înlocuite de o reglementare specifică acesteia.

Art. 4. - In cadrul contractului de activitate încheiat, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, de către C.F.R., pe de o parte, şi Ministerul Transporturilor, în numele statului, pe de altă parte, se înscriu prevederi specifice privind funcţionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în mod distinct faţă de infrastructura feroviară interoperabilă, precum şi modul de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii neinteroperabile, pentru perioada în care traficul pe aceste secţii este organizat de către C.F.R., în conformitate cu reglementările în vigoare.

Art. 5. - (1) C.F.R. nu poate acţiona pe infrastructura feroviară neinteroperabilă în calitate de operator de transport feroviar şi nu se poate asocia în vederea efectuării unor asemenea servicii.

(2) Pe perioada gestionării infrastructurii feroviare neinteroperabile, C.F.R. poate executa pe această infrastructură transporturi în interes propriu, cu material rulant propriu sau închiriat, în condiţiile legii.

Art. 6. - Bugetul de venituri şi cheltuieli al C.F.R. se aprobă conform prevederilor legale şi conţine capitole distincte pentru infrastructura feroviară interoperabilă şi cea neinteroperabilă, cu structuri identice privind elementele de venituri şi cheltuieli.

Art. 7. - Veniturile obţinute din exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi cheltuielile efectuate pentru funcţionarea acesteia se înregistrează de către C.F.R. în conturi contabile separate de cele pentru infrastructura feroviară interoperabilă.

Art. 8. - (1) Activităţile de conducere operativă a circulaţiei trenurilor pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfăşoară exclusiv de către C.F.R., prin structurile proprii de management al traficului feroviar, în condiţiile legii.

(2) Activităţile de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale ferată şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfăşoară numai cu personalul autorizat de către Autoritatea Feroviară Română - AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din C.F.R., cu respectarea tuturor normelor de siguranţa circulaţiei şi în conformitate cu reglementările în vigoare.

CAPITOLUL II

Condiţii obligatorii privind asigurarea serviciului de transport feroviar public de călători şi mărfuri pe infrastructura feroviară neinteroperabilă

Art. 9. - (1) In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Transporturilor va actualiza contractul de concesiune pentru gestionarea infrastructurii feroviare, încheiat cu C.F.R., aflat în vigoare, menţionând în mod distinct obligaţiile părţilor privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în condiţiile legii.

(2) Contractul de concesiune încheiat de Ministerul Transporturilor cu C.F.R. va prevedea posibilitatea C.F.R. de a oferi în regim de închiriere secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi condiţiile de gestionare a acestor secţii şi condiţiile de realizare a serviciilor de transport feroviar pe acestea, către alţi operatori economici, în condiţiile legii.

Art. 10. - Exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile se face de către C.F.R. prin:

a) ofertarea de capacităţi de circulaţie pentru operatori de transport feroviar licenţiaţi conform prevederilor legale, pe baza încheierii de către aceştia cu C.F.R. a unui contract de acces şi a plăţii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare neinteroperabile şi a chiriilor aferente serviciilor şi facilităţilor solicitate, ca metodă de lucru tranzitorie, până la închirierea secţiei de circulaţie sau încetarea activităţilor şi închiderea secţiei de circulaţie respective;

b) ofertarea în regim de închiriere a uneia sau mai multor secţii de circulaţie împreună cu toate elementele infrastructurii feroviare necesare desfăşurării procesului de transport către una sau mai multe persoane juridice, licenţiate conform prevederilor legale, în scopul realizării atât a activităţilor de gestionare a infrastructurii respective, cât şi a serviciilor de transport feroviar public de marfă şi/sau de călători, în condiţiile legii.

Art. 11. - (1) După actualizarea contractului de concesiune încheiat între Ministerul Transporturilor şi C.F.R., în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, C.F.R. va comunica în scris consiliilor judeţene pe raza cărora se află secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile lista completă a acestora, cu informarea privind intenţia ofertării spre închiriere a secţiilor de circulaţie în scopul realizării atât a activităţilor de gestionare a infrastructurii, cât şi a serviciilor de transport feroviar public de călători şi/sau de marfă pe secţiile respective.

(2) In termen de 30 de zile de la comunicarea de către C.F.R. a listei secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, consiliile judeţene vor transmite în scris la C.F.R. propuneri privind pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători, pe fiecare secţie de circulaţie.

(3) Propunerile primite de la consiliile judeţene se analizează în cadrul C.F.R. în funcţie de capacităţile existente şi de celelalte considerente tehnice şi comerciale privind fiecare secţie de circulaţie şi se includ în documentaţia întocmită de C.F.R. cu condiţiile de ofertare a fiecărei secţii pentru închiriere.

Art. 12. -In termen de 30 de zile de la primirea pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători pe fiecare secţie de circulaţie, C.F.R. va organiza licitaţii, prin licitaţie publică cu strigare, pentru selectarea operatorilor economici interesaţi în preluarea secţiilor respective în regim de închiriere, precum şi a activităţii aferente, în condiţiile legii.

Art. 13. - Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfăşoară şi transport de călători, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, se va proceda în felul următor:

a)  C.F.R. va continua să asigure administrarea secţiilor respective şi va relua lunar procedura de licitaţie;

b)  Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. va continua să asigure servicii de transport de călători;

c) serviciile de transport de marfă se vor asigura de către orice operator feroviar licenţiat, în condiţiile legii, numai cu condiţia plăţii tarifului de utilizare a infrastructurii şi a celorlalte tarife stabilite de C.F.R. pentru operarea în condiţii comerciale a circulaţiei trenurilor de marfă pe secţia respectivă;

d)  C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. vor analiza lunar veniturile şi cheltuielile generate de exploatarea secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, care nu au fost adjudecate la licitaţie, şi vor lua măsuri pentru reducerea pierderilor din exploatarea secţiilor de circulaţie respective prin modificarea pachetului minim obligatoriu, corespunzător condiţiilor pieţei.

Art. 14. - Personalul de la C.F.R., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă" - S.A., care se disponibilizează ca urmare a nepreluării acestuia de către persoanele juridice care au închiriat secţiile de circulaţie şi operează servicii de transport public feroviar, va fi redistribuit de către aceste societăţi în limita posturilor vacante existente sau va beneficia de măsuri de protecţie socială conform legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL III

Inchirierea unor secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă

Art. 15. - (1) Preluarea prin închiriere a unor secţii de circulaţie din infrastructura feroviară neinteroperabilă poate fi acordată unei persoane juridice sau unui grup de persoane juridice înregistrate în România, fiecare dintre acestea fiind autorizată în calitate de gestionar al infrastructurii feroviare şi/sau de operator de transport feroviar de Autoritatea Feroviară Română - AFER pentru activităţile preluate pe secţiile de circulaţie respective, chiriaşul preluând de la C.F.R. personalul calificat necesar pus la dispoziţie şi care îşi desfăşoară activitatea pe secţia/secţiile închiriată/închiriate sau care deţin personal calificat propriu şi autorizat, în conformitate cu reglementările în vigoare, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată şi care se angajează să le exploateze în strictă conformitate cu reglementările generale şi specifice privind transportul pe căile ferate române.

(2) Norme specifice privind componenţa şi modul de lucru ale comisiei de evaluare, termenele de realizare a licitaţiilor, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare aplicabile, se elaborează de către Autoritatea Feroviară Română -AFER şi se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.

Art. 16. - (1) Procedura de închiriere a unor secţii de circulaţie din infrastructura feroviară neinteroperabilă se organizează de către C.F.R. prin licitaţie, pe baza unui caiet de sarcini întocmit pentru fiecare secţie sau grup de secţii de circulaţie care se ofertează împreună.

(2) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de închiriere va conţine cerinţele privind asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare respective pe perioada închirierii, necesarul de operaţiuni de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii feroviare, în conformitate cu reglementările în vigoare, încadrarea în parametrii tehnici de exploatare a secţiei de circulaţie şi cerinţele privind desfăşurarea serviciului de transport de marfă şi/sau a serviciului de transport feroviar public de călători în condiţii de siguranţă a traficului feroviar.

(3)  Pentru fiecare dintre secţiile de circulaţie sau grup de secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile care sunt oferite pentru închiriere, C.F.R. va specifica în caietul de sarcini:

a)  volumele potenţiale de transporturi de marfă conform cerinţelor pieţei;

b)  pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători, definit în colaborare cu autorităţile publice locale şi care trebuie realizat în mod obligatoriu de candidaţii la licitaţie;

c) descrierea parcului de material rulant necesar pentru realizarea pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători.

Art. 17. - (1) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de închiriere va conţine clauze specifice privind criteriile de selecţie a celei mai bune oferte, care vor respecta următoarea ordine de priorităţi:

a) chiria cea mai mare obţinută de la ofertantul care se angajează să preia, în cel mai scurt timp de la data licitaţiei, gestionarea secţiei/secţiilor, simultan cu preluarea transportului feroviar public de călători şi/sau a transportului de marfă, prevăzut în caietul de sarcini pe secţia/secţiile respectivă/ respective;

b) procentul cel mai mic de comision, inclusiv cel sub limita specificată prin caietul de sarcini, din valoarea biletelor de călătorie vândute pe secţia respectivă, obţinut de la ofertantul care se angajează să preia în cel mai scurt timp de la data licitaţiei gestionarea secţiei/secţiilor, simultan cu preluarea transportului feroviar public de marfă şi cu preluarea numai a activităţilor comerciale privind transportul de călători. Pe aceste secţii ofertantul se angajează să asigure toate operaţiunile comerciale de vânzare de legitimaţii de călătorie, precum şi de control al legitimaţiilor de călătorie în trenuri. Asigurarea circulaţiei trenurilor de călători pe aceste secţii se face de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A., care va primi decadal de la ofertantul câştigător contravaloarea prestaţiilor efectuate, care se constituie din sumele rezultate prin diminuarea veniturilor obţinute din vânzarea legitimaţiilor de călătorie cu comisionul procentual convenit în urma licitaţiei. Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. va primi lunar compensaţia cuvenită de la Guvern pentru pachetul minim social asigurat pe secţia respectivă. Pentru închirierea secţiei respective, ofertantul câştigător va plăti lunar o chirie fixă Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., conform nivelului stabilit prin caietul de sarcini.

(2) Perioada maximă admisă până la preluarea integrală a gestionării secţiei, respectiv a serviciilor de transport feroviar public, conform prevederilor alin. (1), nu poate fi mai mare de 6 luni de la data adjudecării licitaţiei.

(3) In toate cazurile caietele de sarcini vor prevedea un nivel minim al chiriei şi un nivel maxim al comisionului din valoarea biletelor de călătorie, a căror îndeplinire constituie condiţii obligatorii pentru adjudecarea licitaţiei.

Art. 18. - (1) Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. va putea opera trenuri de călători pe secţiile de circulaţie închiriate conform prevederilor art. 17, numai în condiţiile acoperirii integrale a cheltuielilor de exploatare.

(2) Operarea de către Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. a trenurilor de călători, în condiţiile prevăzute la art. 17, pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, se va face fără plata de către aceasta a tarifului de utilizare a infrastructurii, în conformitate cu reglementările în vigoare.

Art. 19. - (1) C.F.R. poate încheia contracte de închiriere a unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai în condiţiile în care semnatarul contractului de închiriere îndeplineşte următoarele condiţii:

a) a fost declarat câştigătorul unei proceduri de licitaţie organizată în concordanţă cu prevederile prezentei hotărâri;

b) se angajează ferm să asigure gestionarea secţiei/secţiilor respective în condiţii de siguranţă a traficului şi să asigure activităţile de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2);

c) se angajează ferm să realizeze traficul de călători şi/sau de marfă, după caz, conform caietului de sarcini, începând cu data intrării în vigoare a contractului de închiriere, şi prezintă dovezi concludente că are resursele necesare pentru preluarea traficului respectiv;

d) în cazul în care preluarea/realizarea traficului de călători şi/sau de marfă se face prin intermediul altor persoane juridice, câştigătorul procedurii de licitaţie prezintă, la semnarea contractului de închiriere, contractele încheiate cu persoanele juridice care vor prelua traficul de călători şi/sau de marfă pe secţia/secţiile respectivă/respective şi dovezile că acestea îndeplinesc condiţiile legale pentru a desfăşura activităţile respective;

e) se angajează să fie unic răspunzător în faţa C.F.R. şi/sau a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. privind modul de exploatare a secţiei/secţiilor respective şi utilizarea materialului rulant preluat, indiferent dacă realizează aceste activităţi în mod direct sau prin intermediul altor persoane juridice pe bază de contract;

f) se angajează să constituie lunar, pe o perioadă de 6 (şase) luni de la data preluării secţiei/secţiilor, un depozit de bună execuţie, în valoare de 1% din cifra de afaceri a activităţii de operare pe secţia/secţiile respectivă/respective, depozit ce va fi constituit în favoarea C.F.R.;

g) face dovada că are personal calificat angajat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu care să asigure, prin întreţinere şi reparaţii, menţinerea infrastructurii feroviare închiriate la parametrii normali de exploatare, precum şi conducerea trenurilor în condiţii de siguranţă sau se angajează să preia personal calificat necesar, de la C.F.R., existent pe secţia închiriată.

(2) Condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-f) constituie şi clauze obligatorii în contractul de închiriere care se încheie potrivit prezentei hotărâri.

Art. 20. - (1) Pentru perioada de valabilitate a contractului de închiriere a secţiei/secţiilor, C.F.R. va da dreptul de utilizare a tuturor activelor existente la data încheierii contractului de închiriere pentru secţia/secţiile care face/fac obiectul contractului şi va proceda, în conformitate cu reglementările în vigoare, la cesionarea către operatorul economic câştigător al contractelor de închiriere a unor active sau activităţi din cadrul secţiilor respective, pe care Ie-a semnat cu alte persoane juridice şi/sau fizice.

(2)  Operatorii economici care preiau activele şi cărora li se cesionează contractele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a utiliza veniturile obţinute din aceste contracte exclusiv pentru activităţile de întreţinere şi reparaţii ale secţiei/secţiilor închiriate şi/sau pentru dezvoltarea transportului feroviar public de călători pe secţia/secţiile închiriate.

(3)  Lunar, odată cu solicitarea subvenţiei pentru transportul de călători, pe lângă celelalte documente stabilite de legislaţia în vigoare, operatorii economici au obligaţia de a da o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte modul cum au utilizat sumele rezultate din activităţile prevăzute la alin. (2), iar la finele anului fiscal au obligaţia de a întocmi o fişă concentratoare cu modul de utilizare a sumelor rezultate din activităţile prevăzute la alin. (2), împreună cu celelalte documente prevăzute de legislaţia în vigoare.

(4) Nerespectarea prevederilor alin. (2) şi (3) atrage rezilierea contractului de închiriere şi executarea de către C.F.R. a depozitului constituit conform art. 19 alin. (1) lit. f).

Art. 21. - (1) Operatorii economici care închiriază secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au obligaţia de a menţine în stare de funcţiune infrastructura feroviară cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe,  precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar.

(2) Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la alin. (1), operatorii economici vor desfăşura activităţile de supraveghere, întreţinere şi/sau reparare a infrastructurii feroviare şi a materialului rulant utilizat, în conformitate cu drepturile şi obligaţiile ce le revin în calitate de gestionari ai infrastructurii feroviare respective, cu personal propriu sau pe bază de contracte cu furnizori de servicii atestaţi de către Autoritatea Feroviară Română -AFER.

Art. 22. - (1) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au dreptul de preluare exclusivă a întregului trafic feroviar local de pe secţiile respective, în condiţiile legii.

(2) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot efectua pe acestea servicii de transport feroviar cu trenuri mixte de marfă şi călători, cu respectarea reglementărilor în vigoare.

(3) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot acorda dreptul de acces pentru trafic local pe secţiile respective unor operatori de transport feroviar licenţiaţi de Autoritatea Feroviară Română - AFER, pe bază de contract de acces semnat cu aceştia, având dreptul de a percepe un tarif de utilizare a infrastructurii feroviare, negociat cu aceştia, în condiţiile legii.

Art. 23. - (1) Operatorii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile sunt obligaţi să acorde drept de acces pe secţiile respective altor operatori feroviari licenţiaţi de Autoritatea Feroviară Română - AFER , în următoarele cazuri:

a) tren complet, aflat în tranzit peste secţia închiriată;

b) tren complet, format în afara secţiei închiriate şi având ca destinaţie una dintre staţiile de pe secţia închiriată;

c) tren complet, format în una dintre staţiile de pe secţia închiriată şi având ca staţie de destinaţie orice staţie în afara secţiei închiriate;

d) locomotivele izolate folosite pentru remorcarea trenurilor complete prevăzute la lit. b) şi c).

(2) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, încasat pentru cazurile stabilite la alin. (1), nu va putea depăşi nivelul maxim al tarifului de utilizare a infrastructurii stabilit de Guvern pentru C.F.R. pentru porţiuni de infrastructură similară şi tonaje pe tren similare.

Art. 24. - (1) Contractele de închiriere se încheie cu C.F.R. pentru o perioadă de 5-10 ani, în funcţie de perioada necesară amortizării sumelor pe care operatorul economic se angajează prin contractul de închiriere să le aloce în activităţi de reparaţii capitale şi/sau investiţii pentru fiecare secţie şi/sau pentru materialul rulant necesar operării trenurilor pe secţiile respective.

(2) Anual, C.F.R. va verifica, pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de operatorul economic, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contract şi va decide modalităţile de continuare a contractului.

(3) Contractele de închiriere vor conţine clauze de reziliere de către C.F.R., dacă operatorul economic ce a beneficiat de contractul de închiriere nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate prin contractul respectiv.

(4) In cazul rezilierii unui contract de închiriere, procedura de ofertă a secţiei respective pentru un nou contract de închiriere se organizează în maximum 30 de zile de la reziliere, conform prevederilor prezentei hotărâri.

Art. 25. -In situaţia în care operatorul economic care preia în exploatare secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile suspendă oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secţiei/secţiilor de circulaţie fără un preaviz transmis în scris la C.F.R. şi la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. cu 6 (şase) luni înainte de data suspendării respective, acestuia i se va retine garanţia constituită conform art. 19 alin. (1) lit. f).

Art. 26. - (1) In situaţia în care operatorul economic care preia în exploatare secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile suspendă oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secţiei/secţiilor de circulaţie, C.F.R. va prelua secţia/secţiile respective, iar Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. va prelua operarea trenurilor de călători pe secţia/secţiile respective, în condiţiile legii.

(2)  In situaţia prevăzută la alin. (1), C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. vor prelua personalul necesar desfăşurării în bune condiţii a activităţilor pe secţia/secţiile preluată/preluate de la operatorul economic care suspendă efectuarea serviciilor pe secţia/secţiile închiriată/închiriate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

(3) Numărul de personal preluat de C.F.R. şi/sau de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. pentru situaţiile prevăzute la alin. (2) nu poate depăşi numărul de personal existent la data încheierii contractului cu operatorul câştigător al licitaţiei pentru secţia/secţiile respectivă/respective.

(4) Personalul care nu va fi preluat de unităţile C.F.R. ca urmare a aplicării prevederilor alin. (3) va fi disponibilizat de către persoanele juridice care au închiriat secţiile de circulaţie şi va beneficia de măsuri de protecţie socială conform legislaţiei în vigoare.

(5) Secţiile de circulaţie preluate de C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. vor fi reintroduse în procedura de licitaţie pentru închirierea serviciilor, conform prevederilor prezentei hotărâri.

Art. 27. - Operatorii economici care închiriază una sau mai multe secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, în scopul realizării, în condiţiile legii, a transportului feroviar de marfă şi/sau a transportului feroviar public de călători, au dreptul să aplice politici tarifare pentru serviciile oferite, cu respectarea următoarelor principii:

a) serviciul de transport de marfă se va organiza exclusiv pe principii comerciale de piaţă, fără nicio intervenţie din partea statului, operatorii de transport feroviar având libertatea stabilirii tarifelor de transport;

b) serviciul de transport feroviar public de călători, definit prin pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători, se desfăşoară pe baza tarifelor de transport stabilite pentru pachetul minim necesar de servicii publice de transport, în urma procedurii de licitaţie pentru fiecare secţie de circulaţie;

c) tarifele de transport feroviar public de călători, stabilite în urma licitaţiei de închiriere a dreptului de operare a serviciilor de transport pe o anumită secţie de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, pot fi modificate după încheierea contractului de închiriere cu C.F.R., numai cu acordul C.F.R. şi numai ca urmare a efectelor inflaţiei sau a impactului investiţiilor solicitate de C.F.R. privind creşterea calităţii serviciilor de transport de călători, în condiţiile legii.

Art. 28. - (1) Operatorii de transport feroviar care preiau, în condiţiile legii, activitatea de transport feroviar public de călători pe secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile primesc, în condiţiile legii, prin contract de închiriere de la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A., parcul de material rulant necesar desfăşurării activităţilor asumate pentru primii 3 ani de activitate şi preiau personalul feroviar calificat de la C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A., necesar efectuării activităţii de transport feroviar public de călători. Nivelul chiriei va fi la nivelul cheltuielilor pe care le înregistrează Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A., în calitate de proprietar, cu acest parc de material rulant.

(2) După încheierea perioadei de 3 ani de valabilitate a contractului de închiriere pentru materialul rulant, o comisie formată din reprezentanţi ai C.F.R., ai Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A. şi ai Ministerului Transporturilor va face o analiză a îndeplinirii obligaţiilor asumate de operatorul de transport feroviar şi va decide asupra condiţiilor de prelungire a contractului de închiriere sau va decide achiziţia materialului rulant de către operatorul respectiv, în condiţiile legii.

Art. 29. - Contractele privind preluarea unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de către operatori economici, în regim de închiriere, vor conţine obligaţia asigurării de către C.F.R. a activităţilor de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), iar tariful perceput de C.F.R. de la aceştia pentru plata serviciilor de conducere operativă a circulaţiei trenurilor se stabileşte în funcţie de nivelul costurilor variabile ale C.F.R. pentru asigurarea acestor servicii şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Art. 30. - (1) In situaţia în care, pentru asigurarea unor condiţii optime publicului călător, este necesar ca trenul/trenurile să pornească sau să sosească într-o staţie de cale ferată situată pe infrastructura feroviară interoperabilă alta decât staţia care delimitează secţia neinteroperabilă, dar aflată la o distanţă de maximum 10 km, administratorul infrastructurii feroviare are obligaţia de a permite circulaţia acestor trenuri, în sistem de peaj, la o valoare a tarifului de utilizare a infrastructurii de 25% din valoarea tarifului pentru porţiunea de linie şi categoria de tren respective.

(2) Legătura prevăzută la alin. (1) se poate solicita de către operatorul economic câştigător al licitaţiei şi în urma analizei dintre acesta şi C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători" - S.A.

Art. 31. - Dacă, ulterior preluării secţiei/secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, operatorul economic constată că este necesară modificarea pachetului minim social, în sensul modificării orelor de plecare şi de sosire a trenurilor, modificarea numărului de trenuri operate, cu modificarea corespunzătoare a subvenţiei acordate pentru aceste servicii, el poate, cu acordul scris al autorităţilor publice locale, să facă aceste modificări având obligaţia ca anterior adoptării lor să fie comunicate în scris către C.F.R., în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), şi să fie făcute publice prin mijloace de avizare a publicului călător, inclusiv prin afişare în staţii.

Art. 32. -Incepând cu data preluării în totalitate a gestionării şi operării trenurilor pe secţia/secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, operatorul economic este răspunzător în totalitate de desfăşurarea traficului feroviar, în condiţiile legii.

Art. 33. - (1) Toate contractele existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se vor actualiza în termen de 30 de zile, dacă au apărut modificări la elementele care au stat la baza calculului pentru secţiile închiriate.

(2) Pentru operatorii economici care refuză să actualizeze contractele, acestea se reziliază în conformitate cu legislaţia în vigoare.

ANEXA Nr. 2

SECŢIILE DE CIRCULAŢIE

ce alcătuiesc infrastructura feroviară interoperabilă

Nr. crt.

Secţii de circulaţie

1.

Braşov-Podul Olt-Sibiu-Vintul de Jos-Simeria-Arad-Curtici

2.

Piatra Olt-Băbeni-Râmnicul Vâlcea-Podul Olt

3.

Filiaşi-Cărbuneşti-Târgu Jiu-Simeria

4.

Cărbuneşti-Albeni

5.

Băbeni-Berbesti-Alunu

6.

Simeria-Pestis

7.

Ilia-Marginea-Lugoj

8.

Sibiu-Copşa Mică

9.

Gura Motrului-Turceni-Târgu Jiu

10.

Turceni-Drăgoteşti

11.

Bucureşti Nord-Ploieşti-Braşov-Sighişoara-Teiuş-Cluj-Oradea-Episcopia Bihor

12.

Ploieşti Vest-Târgovişte-Fieni

13.

Oradea-Arad

14.

Braşov-Ciceu-Deda-Dej-Jibou-Baia Mare-Satu Mare

15.

Beclean pe Someş-Salva-Ilva Mică

16.

Apahida-Dej

17.

Oradea-Săcuieni Bihor-Cărei-Satu Mare-Halmeu

18.

Deda-Târgu Mureş-Războieni

19.

Bistriţa-Săratei

20.

Salva-Vişeul de Jos-Sighetul Marmaţiei

21.

Jibou-Cărei

22.

Ploieşti-Buzău-Mărăşeşti-Adjud-Bacău-Roman-Paşcani-Vereşti-Suceava-Dorneşti- Vicşani

23.

Adjud-Ciceu

24.

Ilva Mică-Suceava

25.

Bacău-Bicaz

26.

Veresti-Botoşani

27.

Făurei-Tecuci-Bârlad-Crasna-Buhăieşti-laşi-Cristeşti Jijia

28.

Zorleni-Fălciu-Fălciu Nord

29.

Iaşi-Paşcani

30.

Bucureşti Nord-Armăsesti-Urziceni-Făurei-Brăila-Galaţi

31.

Mărăsesti-Tecuci-Bărboşi

32.

Feteşti-Făurei-Buzău

33.

Bucureşti Nord-Ciulniţa-Feteşti-Medgidia-Constanţa-Mangalia

34.

Slobozia Veche-Ciulniţa-Călăraşi

35.

Medgidia-Negru Vodă

36.

Medgidia-Tulcea

37.

Bucureşti Nord-Roşiori Nord-Craiova-Filiasi-Turnu Severin-Timişoara-Arad

38.

Bucureşti Nord-Titu-Piteşti-Costesti-Piatra Olt-Craiova

39.

Bucureşti Nord-Giurgiu Nord

40.

Giurgiu Nord-Videle

41.

Titu-Târgovişte

42.

Goleşti-Câmpulung-Argeşelu

43.

Piteşti-Vâlcele

44.

Roşiori Nord-Turnu Măgurele

45.

Roşiori Nord-Alexandria

46.

Piatra Olt-Caracal

47.

Craiova-Calafat

48.

Strehaia-Motru

49.

Caransebeş-Resita Sud

50.

Timişoara-Jimbolia

51.

Timişoara-Jebel-Voiteni-Stamora Moraviţa

52.

Timişoara Est-Radna

Nr. crt.

Secţii de circulaţie

53.

Oravita-Anina

54.

Oravita-Iam

55.

Bucureşti-Olteniţa

56.

Constanţa Ferryboat-Agigea Nord

57.

Ploieşti Sud-Armăsesti

58.

Urziceni-Slobozia Nouă-Tăndărei

59.

Lupeni-Livezeni

60.

Comănesti-Moinesti

61.

Amaradia-Bârsesti

62.

Buzău-Berea

63.

Timişoara Sud-Buziaş-Lugoj

64.

Teiuş-Coşlariu-Vinţu de Jos

65.

Câmpia Turzii-Turda

66.

Toate secţiile de circulaţie care constituie racorduri şi linii de centură din complexele feroviare

67.

Toate secţiile de circulaţie dintre frontiera de stat şi prima staţie de cale ferată

ANEXA Nr. 3

SECŢIILE DE CIRCULAŢIE

ce alcătuiesc infrastructura feroviară neinteroperabilă

Nr. crt.

Sucursala

Secţii de circulaţie

km

1.

Bucureşti

Fieni-Pietroşiţa

8

2.

Bucureşti

Ploieşti Nord-Măneciu

44

3.

Bucureşti

Buda-Slănic

34

4.

Bucureşti

Câmpina-Câmpiniţa-Telega

8

5.

Bucureşti

Diţeşti-Gura Palăngii

8

6.

Bucureşti

I.L. Caragiale-Diţeşti-Moreni

18

7.

Bucureşti

R1-R2 Diţeşti

0,632

8.

Bucureşti

Căciulaţi-Snagov Plajă

15

9.

Craiova

Costeşti-Roşiori Nord

64

10.

Craiova

Alexandria-Zimnicea

42

11.

Craiova

Caracal-Corabia

41

12.

Craiova

Golenţi-Poiana Mare

7

13.

Craiova

Albeni-Seciuri

14

14.

Craiova

Vâlcele-Curtea de Argeş

16

15.

Timişoara

Caransebeş-Bouţari-Haţeg-Subcetate

70

16.

Timişoara

Voiteni-Gătaia-Berzovia-Reşiţa Nord

61

17.

Timişoara

Berzovia-Oravita

59

18.

Timişoara

Buziaş-Gătaia-Jamu Mare

56

19.

Timişoara

Jebel-Liebling

10

20.

Timişoara

Jebel-Giera

33

21.

Timişoara

Timişoara Nord-Cruceni

45

22.

Timişoara

Cărpiniş-Ionel

31

23.

Timişoara

Ronaţ Triaj-Satu Nou-Lovrin-Sânnicolau Mare-Cenad

68

24.

Timişoara

Sânandrei-Periam

36

25.

Timişoara

Arad Nord-Periam-Sânnicolau Mare-Vălcani

81

26.

Timişoara

Jimbolia-Lovrin

27

27.

Timişoara

Bărbăteni-Lupeni tehnic

4

28.

Timişoara

Simeria-Hunedoara

15

29.

Timişoara

Mintia-Brad-Vata-Gurahonţ-Ineu

134

30.

Timişoara

Periam-Satu Nou

11

Nr. crt.

Sucursala

Secţii de circulaţie

km

31.

Timişoara

Lovrin-Nerău

27

32.

Timişoara

Arad-Nădlac

52

33.

Timişoara

Sântana-Ineu-Cermei

53

34.

Timişoara

Nădab-Grăniceri

20

35.

Cluj

Ciumeghiu-Holod-Vaşcău

101

36.

Cluj

Holod-Oradea Est

49

37.

Cluj

Dobreşti-Rogoz

10

38.

Cluj

Borşa-Vişeul de Jos

23

39.

Cluj

Ilva Mică-Rodna Veche

21

40.

Cluj

Săcuieni-Abrami-Şimleu Silvaniei-Sărmăşag

85

41.

Cluj

Ghilvaci-Ardud

18

42.

Cluj

Turda-Abrud

93

43.

Cluj

Ulmeni Sălaj-Cehu Silvaniei

10

44.

Cluj

Abrami-Popeşti

14

45.

Cluj

Botiz-Bixad

46

46.

Cluj

Huedin-Călăţele

3

47.

Cluj

Bistriţa-Bistriţa Bârgăului

30

48.

Cluj

Baia Mare Sud-Baia Sprie

7

49.

Braşov

Selimbăr-Cisnădie

7

50.

Braşov

Ucea-Victoria

9

51.

Braşov

Şibot-Cugir

13

52.

Braşov

Barabant-Zlatna călători

38

53.

Braşov

Bartolomeu-Zărneşti

24

54.

Braşov

Hărman-Intorsura Buzăului

29

55.

Braşov

Odorhei-Vânători

38

56.

Braşov

Blaj-Târnăveni Vest-Praid

113

57.

Braşov

Măgheruş Şieu-Lechinţa-Miheşu de Câmpie-Luduş

94

58.

Braşov

Sfântu Gheorghe-Covasna-Târgul Secuiesc-Breţcu

66

59.

Braşov

Sibiu-Agnita

58

60.

Braşov

Sebeş Alba-Petrestii de Pădure

9

61.

Braşov

Şercaia-Şinca

9

62.

Braşov

Târgu Mureş-Băile Sovata

74

63.

Braşov

Târgu Mureş Sud-Bând-Lechinţa

90

64.

Braşov

Bând-Miheşu de Câmpie

28

65.

Braşov

Chileni-Voslăbeni

7

66.

Iaşi

Roman-Buhăieşti

71

67.

Iaşi

Paşcani-Timişeşti-Târgu Neamţ

30

68.

Iaşi

Dolhasca-Fălticeni

25

69.

Iaşi

Leorda-Dorohoi

21

70.

Iaşi

Dornisoara-Floreni

22

71.

Iaşi

Păltinoasa-Dărmăneşti

34

72.

Iaşi

Fundul Moldovei-Pojorâta

7

73.

Iaşi

Vama-Moldovita

20

74.

Iaşi

Dorneşti-Gura Putnei-Putna

40

75.

Iaşi

Dornesti-Şiret

16

76.

Iaşi

Gura Putnei-Nisipitu

25

77.

Iaşi

Crasna-Huşi

33

78.

Iaşi

Dăngeni-Săveni

16

79.

laşi

Podul Iloaiei-Hârlău

41

80.

Iaşi

Leţcani-Dângeni-Dorohoi

140

81.

Galaţi

Berea-Nehoiasu

51

82.

Galaţi

Focşani-Odobeşti

11

83.

Galaţi

Mărăsesti-Panciu

18

84.

Galaţi

Galaţi-Târgul Bujor-Bârlad

109

85.

Constanţa

Saligny Est-Cernavodă

4

Nr. crt.

Sucursala

Secţii de circulaţie

km

86.

Constanţa

Dorobanţu-Năvodari

26

87.

Constanţa

Năvodari-P1 Capul Midia

6

88.

Constanţa

P1 Capul Midia-Capul Midia

4

89.

Constanţa

P1 Capul Midia-Sitorman

12

90.

Constanţa

Palas-Năvodari

22

91.

Constanţa

Dorobanţu-Romcim

5

92.

Constanţa

R1 Lumina-Lumina

2

NOTĂ:

Lungimile în km ale secţiilor de cale ferată din această anexă reprezintă distanţele dintre staţiile de cale ferată, indiferent dacă secţiile respective sunt pe linii simple sau duble.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1409/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1409 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu