HOTARARE Nr.
14 din 5 ianuarie 2011
privind aprobarea
Programului anual de marketing si promovare turistica si a Programului anual de
dezvoltare a destinatiilor, formelor si produselor turistice
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 37 din 14 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea
Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 23/2000, cu modificările ulterioare, şi
al art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi
desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Programul anual de marketing şi
promovare turistică, prevăzut în anexa nr. 1, şi Programul anual de dezvoltare
a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 2. - Programele prevăzute la art. 1 se finanţează
din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita
fondurilor aprobate cu această destinaţie pentru anul 2011 prin Legea bugetului
de stat pe anul 2011 nr. 286/2010.
Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA Nr. 1
PROGRAMUL ANUAL
de marketing şi promovare turistică
Art. 1. - Programul anual de marketing şi promovare
turistică urmăreşte:
a) promovarea celor mai importante destinaţii şi forme
de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din
străinătate;
b) definirea şi promovarea brandului turistic naţional,
în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică pe
plan naţional şi internaţional.
Art. 2. - Programul anual de marketing şi promovare
turistică vizează realizarea următoarelor activităţi:
a) efectuarea de studii de marketing;
b) marketing prin internet, reţele de socializare şi
alte mijloace electronice, incluzând şi realizarea şi administrarea unui portal
de informaţii de turism, pe baze concurenţiale, cu suportarea integrală a
cheltuielilor, inclusiv a celor de administrare, din fonduri bugetare, precum
şi alte activităţi de marketing şi promovare prin internet şi alte mijloace
electronice;
c) organizarea de manifestări expoziţionale
internaţionale de turism la Bucureşti, precum şi participarea la manifestări
expoziţionale de turism în ţară şi în străinătate;
d) organizarea de vizite educaţionale şi de informare
în ţară pentru reprezentanţi ai mass-mediei, turoperatori, reprezentanţi ai
societăţilor comerciale cu activităţi în turism din ţară şi străinătate,
reprezentanţi ai asociaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale cu activitate
în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale, alţi lideri de opinie,
specialişti în turism din ţară şi din străinătate şi alţii asemenea;
e) organizarea de evenimente şi misiuni cu rol în
creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea
notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate,
precum şi participarea în calitate de coorganizator împreună cu asociaţiile
profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în
domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale şi centrale şi
alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului;
f) promovare şi publicitate prin intermediul
companiilor aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi prin
intermediul principalelor aeroporturi din România şi din străinătate pe care
operează curse internaţionale către România, constând în inserţii publicitare
în materialele de promovare ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor,
difuzare de clipuri TV promoţionale şi filme publicitare de turism în
aeroporturi şi în aeronave, precum şi alte tipuri de activităţi de promovare şi
publicitate în colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile;
g) promovare prin intermediul inserţiilor publicitare
în cataloagele turistice realizate de către turoperatori, societăţi comerciale
cu activitate de turism, asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii
neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţi ale
administraţiei publice locale şi centrale şi alte entităţi cu activitate cu
impact în domeniul turismului, care promovează pe pieţele-ţintă de interes
destinaţia turistică România, produse turistice şi pachete de servicii
turistice cu locul de desfăşurare în România;
h) achiziţionarea de materiale de promovare de tipul:
ghiduri despre România, hărţi, albume, cataloage, fotoreportaje, fotografii,
cărţi cu specific de turism şi altele asemenea;
i) realizarea de materiale de promovare de tipul:
cataloage, broşuri, pliante, postere şi foi volante, diverse tipărituri,
ghiduri şi hărţi turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme
de animaţie şi documentare de turism, materiale audio-video, casete, filme cu
specific de turism, CD-uri şi DVD-uri turistice, obiecte de protocol,
expedierea materialelor promoţionale şi de protocol în ţară şi în străinătate
şi altele asemenea;
j) promovare prin intermediul posturilor de televiziune
şi radio şi on-line care realizează emisiuni de turism sau alte emisiuni cu
impact în creşterea circulaţiei turistice în România, creşterea notorietăţii
destinaţiilor turistice româneşti sau în conştientizarea importanţei turismului
românesc;
k) realizarea de acţiuni de promovare şi publicitate cu
rol în creşterea notorietăţii destinaţiilor şi produselor turistice româneşti
prin intermediul unor personalităţi cu recunoaştere naţională şi internaţională
din diferite domenii de activitate, cum ar fi: artistice, culturale, sportive,
ştiinţifice şi altele asemenea, ca vectori de promovare a brandului turistic al
României;
l) organizarea în România a Congresului Mondial FIJET,
ediţia 53, în parteneriat cu Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor şi
Scriitorilor din Turism;
m) organizarea în România a Congresului Internaţional
de Turism Rural, în parteneriat cu EUROGITES ANTREC România, sub patronajul
Organizaţiei Mondiale a Turismului;
n) activităţi de promovare a României ca destinaţie
turistică şi a brandului turistic naţional, pe plan naţional şi internaţional,
în cadrul Galei Internaţionale de Box Profesionist organizate de Federaţia
Română de Box;
o) acţiuni generale de publicitate şi reclamă a
destinaţiilor şi a produselor turistice româneşti.
Art. 3. - (1) Participarea Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului la manifestările expoziţionale se realizează pe pieţe
de interes, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe
produse sau miniexpozitii, pe bază de listă aprobată prin ordin al ministrului
dezvoltării regionale şi turismului.
(2) Societăţile comerciale cu activitate de turism,
asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu
activitate în domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale
şi centrale şi alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului pot
participa gratuit sau în urma achitării unei taxe la manifestările
expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori
miniexpoziţiile la care participă în ţară şi în străinătate Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(3) Cuantumul taxei de participare se va stabili prin
ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, în funcţie de fiecare
manifestare expoziţională, iar valoarea însumată colectată de la toţi
participanţii nu va putea depăşi 10% din totalul devizului general al acţiunii.
(4) Pentru participarea la manifestările expoziţionale
se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea
încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie:
a) cheltuieli cu elaborarea proiectului de execuţie a
standului, închirierea, construirea, amenajarea şi decorarea spaţiului
expoziţional, precum şi cu asigurarea acestuia;
b) cheltuieli ocazionate de activităţi de marketing
specifice participării la manifestarea expoziţională respectivă;
c) cheltuieli cu publicitatea în perioada premergătoare
manifestărilor expoziţionale, precum şi în perioada de desfăşurare a acestora;
d) cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna pentru
reprezentanţii mass-mediei;
e) cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna sau
onorariile pentru formaţii artistice, meşteri populari, personal hostess,
membri ai colectivelor artistice, sportive, ştiinţifice şi altele asemenea,
lideri sau creatori de opinie cu rol în desfăşurarea manifestării expoziţionale
respective;
f) cheltuieli de administrare şi întreţinere pentru
utilităţi, consumabile şi altele asemenea;
g) cheltuieli generale pe perioada de desfăşurare a
acţiunilor promoţionale;
h) cheltuielile de reprezentare şi de protocol;
i) cheltuieli pentru realizarea materialelor
publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter general şi pentru
mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile respective;
j) cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul:
seară românească, recepţie, conferinţă de presă şi altele similare, cu rol în
sporirea atractivităţii standului;
k) cheltuieli pentru închirierea aparaturii specifice,
necesară derulării programelor artistice sau altor activităţi organizate cu
ocazia manifestării expoziţionale;
l) cheltuieli cu taxele de participare, de înscriere
sau orice alte taxe necesare participării, plătibile către organizatori sau
terţi;
m) alte cheltuieli necesare pentru buna desfăşurare a
manifestării expoziţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(5) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
poate efectua atât majorări sau diminuări ale sumelor estimate a fi cheltuite
pentru fiecare manifestare expoziţională, cât şi modificarea sau completarea
listei cu alte manifestări de interes pentru promovarea turismului românesc, în
limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu această destinaţie.
Art. 4. - Pentru vizitele educaţionale şi de informare
se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea
încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie: cazare, masă şi
transport pentru invitaţi şi pentru ghid sau pentru însoţitorul de grup, ghid
ori însoţitorul de grup pe teritoriul României, bilete de intrare la
obiectivele turistice, taxe de fotografiere şi de filmare, precum şi alte
cheltuieli necesare desfăşurării în condiţii optime a vizitelor.
Art. 5. - (1) Fondurile bugetare repartizate anual
pentru realizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei
turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca
destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, pentru participarea în
calitate de coorganizator sau pentru participarea în baza unei taxe, cum ar fi:
taxă de participare, taxă de înscriere sau orice altă taxă similară, se pot
utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli:
a) cazarea, masa şi transportul participanţilor;
b) închirierea sălilor şi aparatura specifică;
c) onorariul personalului hostess;
d) onorariul formaţiilor artistice prezente în cadrul
evenimentului, precum şi închirierea aparaturii specifice;
e) servicii de închiriere de automobile pentru
participanţi, tipărire şi transmitere de invitaţii, realizare de diplome şi
trofee, protocol;
f) producţia de materiale publicitare specifice,
publicitate înainte şi în perioada evenimentului, de tipul: producţie şi
difuzare de clipuri TV şi spoturi audio, publicitate prin mijloace electronice,
realizare de CD-uri/DVD-uri cu participanţii şi principalele produse turistice
prezentate, taxe de participare, de înscriere sau orice alte taxe similare şi
altele asemenea.
(2) Pentru evenimentele la care Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului participă în calitate de organizator sau coorganizator,
cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizează pentru oferirea unor
trataţii în limita stabilită de către ordonatorul de credite pentru fiecare
acţiune. Cheltuielile se referă la achiziţionarea de produse alimentare pentru
trataţii curente şi pentru cocktailuri, apă, băuturi răcoritoare şi slab
alcoolizate, produse de patiserie şi cofetărie şi altele asemenea. Băuturile
alcoolice se achiziţionează numai în cazul organizării de cocktailuri.
Art. 6. - Fondurile bugetare repartizate anual
activităţilor prevăzute la art. 2 lit. j) se pot utiliza pentru următoarele
categorii de cheltuieli: costuri de coproducţie a emisiunilor TV şi radio,
costuri de realizare a emisiunilor TV şi radio, costuri de difuzare a
clipurilor TV, precum şi costuri de difuzare a spoturilor audio în cadrul
emisiunii şi altele asemenea.
Art. 7. - Fondurile bugetare repartizate anual
activităţilor prevăzute la art. 2 lit. o) se pot utiliza pentru următoarele
categorii de cheltuieli: inserţii publicitare în presă, în pagini web, prin
intermediul principalelor motoare de căutare pe internet, ghiduri turistice,
cataloage, albume, cărţi cu specific de turism, publicaţii de specialitate,
publicitate outdoor în ţară şi în străinătate, publicitatea destinaţiilor şi a
produselor turistice româneşti în mass-media internă şi internaţională, pe
pieţele-ţintă, activităţi de marketing direct şi altele asemenea.
ANEXA Nr. 2
PROGRAMUL ANUAL
de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi
produselor turistice
Art. 1. - Programul anual de dezvoltare a
destinaţiilor, formelor şi produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului
intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea
patrimoniului natural şi cultural.
Art. 2. - Programul anual de dezvoltare a
destinaţiilor, formelor şi produselor turistice vizează realizarea următoarelor
obiective:
a) îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din
România;
b) participarea în cadrul unor proiecte comune iniţiate
pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului;
c) realizarea de investiţii publice în infrastructura
turistică;
d) dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii
turistice importante din România;
e) modernizarea şi extinderea sistemului informaţional
în domeniul turismului;
f) perfecţionarea cadrului legal şi instituţional din
sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii
Europene;
g) îmbunătăţirea calităţii formării profesionale a
angajaţilor din sectorul turismului, în special a celor din structurile de
primire turistică.
Art. 3. - (1) In scopul realizării obiectivului
prevăzut la art. 2 lit. a) se desfăşoară următoarele activităţi:
a) elaborarea strategiei calităţii serviciilor
turistice din România;
b) realizarea de studii privind comportamentul
turistului;
c) elaborarea criteriilor pentru desemnarea
destinaţiilor ecoturistice şi a ecomuzeelor;
d) continuarea programului „Steagul Albastru - Blue
Flag" pentru îmbunătăţirea calităţii plajelor şi porturilor turistice din
România.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2
lit. a) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile
publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism,
servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piaţă pe plan
naţional şi servicii de cercetare şi dezvoltare, precum şi servicii conexe.
Art. 4. - (1) In scopul realizării obiectivului
prevăzut la art. 2 lit. b) se derulează următoarele proiecte:
a) proiectul comun cu Comisia Europeană EDEN „Destinaţii
europene de excelenţă";
b) proiectele Sagittarius „Lansarea antreprenoriatului
de patrimoniu la nivel local: strategii şi instrumente pentru unificarea
forţelor, conservarea locurilor, mobilizarea valorilor culturale, facilitarea
schimbului de experienţă" şi Transdanube „Mobilitate şi transport durabil
în regiunile turistice de-a lungul Dunării", în cadrul Programului
Sud-Estul Europei al Comisiei Europene;
c) proiectul „Dezvoltarea turismului în zona
transfrontalieră România-Bulgaria", în cadrul Programului de cooperare
transfrontalieră România-Bulgaria;
d) proiecte de dezvoltare a turismului în colaborare cu
organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare Economică
(OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a Naţiunilor Unite (UNIDO),
Comisia Europeană (CE), Comisia Europeană pentru Turism (CET), Iniţiativa
Central Europeană (ICE), Organizaţia pentru Cooperare Economică la Marea Neagră
(OCEMN), Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), Programul Naţiunilor Unite
pentru Dezvoltare (PNUD) şi Asociaţia de promovare turistică internaţională a
ţărilor dunărene „Die Donau";
e) realizarea de parteneriate în cadrul relaţiilor
bilaterale cu diverse state ale Uniunii Europene, în vederea elaborării unor
proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan, atât în sezonul de
iarnă, cât şi în cel de vară, a turismului cultural, a turismului balnear, a
turismului de litoral, precum şi a altor forme de turism;
f) se vor iniţia o serie de acţiuni şi evenimente
menite să promoveze România ca membru activ al Organizaţiei Mondiale a
Turismului şi care să atragă atenţia asupra potenţialului natural şi cultural
al destinaţiilor turistice din România, asupra identităţii acestor destinaţii
din punctul de vedere al naturii şi culturii la nivel european, al României în
general, în concordanţă cu brandul turistic al ţării noastre, pe durata cât
România deţine poziţia de vicepreşedinte al Organizaţiei Mondiale a Turismului.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2
lit. b) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile
publice, următoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare
de seminare cu participare naţională şi internaţională, vizite de documentare,
produse informative şi de promovare comune cu alte ţări, servicii de agenţii de
presă/conferinţe de presă, servicii de publicitate şi de comercializare,
servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport anexe şi
conexe, servicii de agenţii de turism şi altele asemenea.
Art. 5. - (1) Sumele necesare în scopul îndeplinirii
obiectivului prevăzut la art. 2 lit. c) vor fi alocate pentru dezvoltarea
prioritară a infrastructurii turistice a staţiunii de interes naţional Băile
Herculane, a staţiunii turistice de interes local Borsec, a oraşului Sulina, a
tuturor destinaţiilor turistice din sudul litoralului şi pentru continuarea
programelor de investiţii în vederea dezvoltării formelor de turism prioritare
în conformitate cu Maşter Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional
2007-2026, a formelor de turism prioritare rezultate prin dezvoltarea brandului
de ţară, a Strategiei de turism de sănătate, a Strategiei de ecoturism şi a
Planului de Amenajare Naţională a Turismului - secţiunea 8 „Turism", a
Programului naţional de dezvoltare a turismului „Schi în România", aprobat
prin Legea nr. 526/2003, cu modificările şi completările ulterioare, a planului
de acţiuni inclus în Strategia de dezvoltare a Dunării.
(2) Sumele necesare dezvoltării proiectelor se defalcă
prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, în limita
fondurilor alocate anual cu această destinaţie, din bugetul Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Turismului către bugetele locale.
Art. 6. - (1) In scopul realizării obiectivului
prevăzut la art. 2 lit. d) se desfăşoară următoarele activităţi:
a) elaborarea de studii de consultanţă privind
evaluarea infrastructurii generale şi turistice pentru diferite destinaţii,
forme şi produse turistice;
b) coproducţii de emisiuni de televiziune privind
dezvoltarea destinaţiilor turistice;
c) implementarea strategiilor pentru destinaţii
turistice şi pentru diferite forme de turism: turism montan, turism de litoral,
turism balnear, ecoturism;
d) iniţierea unor acţiuni de conştientizare a
importanţei dezvoltării durabile a turismului;
e) actualizarea sistemului de clasificare a
structurilor de primire turistică din România;
f) dezvoltarea sistemului informaţional privind rute
culturale, rute montane şi alte rute pedestre, trasee cicloturistice şi pentru
monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice;
g) preluarea conceptului „etichetă ecologică" în
sistemul hotelier din România.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2
lit. d) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile
publice, următoarele categorii de servicii:
a) servicii de cercetare-dezvoltare, consultanţă
naţională şi internaţională privind evaluarea factorilor naturali de cură din
staţiunile balneare, privind turismul montan, turismul balnear, turismul de
litoral, turismul cultural şi alte forme de turism, respectiv destinaţii,
precum şi elaborarea de strategii sectoriale şi la nivel naţional;
b) servicii de organizare de seminare naţionale şi
internaţionale, incluzând seminare de conştientizare pe plan naţional şi
seminare cu participare internaţională, în vederea consultării factorilor
interesaţi asupra următoarelor tematici: elaborarea strategiilor pentru
turismul balnear, turismul de litoral, turismul montan, turismul cultural,
ecoturism, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire
turistice, dezvoltarea durabilă a turismului prin introducerea standardelor de
calitate de tipul „etichetei ecologice" pentru serviciile turistice;
c) servicii de studii de piaţă pe plan naţional şi
internaţional privind toate formele şi destinaţiile turistice;
d) servicii de organizare de seminare naţionale şi
internaţionale privind toate formele şi destinaţiile turistice;
e) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de
agenţii de turism;
f) servicii de tipărire de broşuri pentru produsele
turistice: „Sfârşit de săptămână în Bucureşti", „Croaziere pe
Dunăre", turism montan/drumeţii, turism pe litoral, turism cultural şi
rute culturale;
g) realizarea materialelor pentru dezvoltarea
destinaţiilor turistice - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România,
inclusiv servicii de publicitate pe internet;
h) realizarea de materiale documentare: ghiduri şi alte
materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate,
buletine statistice, cărţi de specialitate editate în România şi pe plan
internaţional şi alte materiale documentare;
i) instalarea de indicatoare, repararea şi întreţinerea
echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional privind rutele
culturale, rutele montane şi alte rute pedestre, traseele cicloturistice şi
monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice.
Art. 7. - (1) In scopul realizării obiectivului
prevăzut la art. 2 lit. e) se desfăşoară următoarele activităţi:
a) extinderea programului de calculator existent pentru
includerea activităţilor de promovare, dezvoltare şi autorizare;
b) realizarea şi administrarea bazei de date privind
structurile de primire cu funcţii de cazare;
c) elaborarea ghidurilor structurilor de primire
turistică cu funcţii de cazare şi ale agenţiilor de turism din România, pe
suport hârtie şi magnetic;
d) demararea procedurilor de implementare a Contului
Satelit în Turism;
e) dezvoltarea sistemului software pentru toată
activitatea de autorizare în domeniul turismului;
f) crearea şi implementarea sistemului software pentru
reţeaua de centre de informare turistică din România;
g) crearea şi dezvoltarea sistemului software pentru
susţinerea activităţii de promovare şi dezvoltare;
h) elaborarea ghidului investitorului în turism şi al
fondurilor comunitare.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2
lit. e) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile
publice, următoarele categorii de servicii:
a) servicii de consultanţă, dezvoltare de software,
internet şi asistenţă;
b) studii de fezabilitate pentru centrele de informare
turistică ce sunt finanţate prin fonduri structurale;
c) servicii de cercetare şi de dezvoltare şi servicii
conexe de consultanţă pentru crearea Contului Satelit în Turism;
d) servicii de organizare de seminare naţionale şi
internaţionale pe teme de informare turistică;
e) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de
agenţii de turism;
f) servicii de tipărire de broşuri;
g) servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri;
h) servicii de traducere şi altele asemenea.
Art. 8. - (1) In scopul realizării obiectivului
prevăzut la art. 2 lit. f) se desfăşoară următoarele activităţi:
a) organizarea de evenimente naţionale şi internaţionale
având ca tematică bunele practici în domeniul turismului;
b) elaborarea de ghiduri, broşuri şi alte materiale
promoţionale de acest gen cuprinzând bunele practici în sectorul turismului.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2
lit. f) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile
publice, următoarele categorii de servicii:
a) servicii de organizare de evenimente;
b) servicii de publicare şi tipărire;
c) servicii de traducere;
d) servicii de transport anexe şi conexe, servicii de
agenţii de turism.
Art. 9. - (1) In scopul realizării obiectivului
prevăzut la art. 2 lit. g) se desfăşoară următoarele activităţi:
a) organizarea de seminare pentru dezvoltarea
competenţelor profesionale ale angajaţilor din structurile de primire turistică
şi din centrele de informare turistică, în vederea organizării Festivalului
Olimpic al Tineretului European şi a altor evenimente internaţionale de acest
gen;
b) realizarea unor broşuri în vederea diseminării
informaţiilor necesare desfăşurării cu eficacitate şi eficienţă a activităţilor
din cadrul centrelor de informare turistică şi al asociaţiilor de promovare şi
informare turistică;
c) elaborarea unor propuneri de modificare şi
actualizare a legislaţiei în domeniu.
(2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2
lit. g) se pot achiziţiona, în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile
publice, următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism,
servicii tipografice, servicii de consultanţă naţională şi internaţională
privind formarea şi evaluarea profesională.