E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1326 din 11 noiembrie 2009

privind transportul marfurilor periculoase în Romania

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 815 din 27 noiembrie 2009



Având în vedere prevederile art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, precum şi ale art. 10 alin. (1) din Directiva 2008/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 septembrie 2008 privind transportul interior de mărfuri periculoase,

în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Prezenta hotărâre stabileşte cadrul general unitar de efectuare a transporturilor de mărfuri periculoase în modurile rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare, desfăşurate în întregime sau parţial pe teritoriul României, incluzând activităţile de încărcare şi descărcare, transferul/transbordarea dinspre sau înspre alt mod de transport, precum şi staţionările impuse de circumstanţele de transport, conform legislaţiei în vigoare.

(2) Prezenta hotărâre nu se aplică transporturilor de mărfuri periculoase efectuate:

a) cu vehicule, vagoane sau nave aparţinând instituţiilor din sistemul naţional de apărare sau aflate sub răspunderea acestora ori asimilate acestora;

b) cu nave maritime pe căi navigabile maritime care fac parte din căile navigabile interioare;

c) cu bacuri care traversează numai căi navigabile interioare sau un port;

d)  integral în perimetrul unei zone închise, în care accesul public este restricţionat.

Art. 2. - (1) Prezenta hotărâre nu limitează dreptul autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu de a emite, cu respectarea legislaţiei comunitare şi a legislaţiei interne, reglementări şi cerinţe de siguranţă privind:

a)  transportul de mărfuri periculoase realizat cu vehicule, vagoane sau nave destinate căilor navigabile interioare, care nu face obiectul prezentei hotărâri;

b)  utilizarea unor rute prestabilite, inclusiv utilizarea unor moduri de transport prestabilite, în cazuri justificate;

c) normele speciale pentru transportul de mărfuri periculoase în trenuri de călători.

(2) Reglementările menţionate la alin. (1) se adoptă cu avizul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi se notifică Comisiei Europene.

Art. 3. - Fără a aduce atingere legislaţiei comunitare, mai ales celei privind accesul la piaţă, România, prin autorităţile publice cu atribuţii în domeniu, poate reglementa sau poate interzice transportul anumitor mărfuri periculoase pe teritoriul său, exclusiv din alte motive decât cele care ţin de siguranţă pe parcursul transportului, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 4. -In sensul prezentei hotărâri, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) A.D.R. -Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase, adoptat şi semnat la Geneva la 30 septembrie 1957, cu modificările şi completările ulterioare, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 31 mai 1994, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  R.I.D. - Regulamentul privind transportul internaţional feroviar al mărfurilor periculoase, care figurează în anexa C la Convenţia privind transporturile internaţionale feroviare (COTIF), semnată la Berna la 9 mai 1980, ratificată prin Decretul Consiliului de Stat nr. 100/1983, astfel cum a fost modificată prin Protocolul de la Vilnius încheiat la 3 iunie 1999, ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 69/2001, aprobată prin Legea nr. 53/2002;

c)    A.D.N. - Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare, adoptat la Geneva la 26 mai 2000, cu modificările şi completările ulterioare, la care România a aderat prin Legea nr. 159/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 şi 675 bis din 1 octombrie 2008;

d)  vehicul - orice autovehicul având cel puţin 4 roţi şi o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h, precum şi orice remorcă, cu excepţia vehiculelor care circulă pe şine, a utilajelor mobile şi a tractoarelor agricole şi forestiere, care nu se deplasează cu o viteză mai mare de 40 km/h atunci când transportă mărfuri periculoase;

e)  vagon - orice vehicul care nu are mijloace proprii de propulsie, care circulă pe propriile roţi pe şine şi se foloseşte pentru transportul de mărfuri;

f) navă - o construcţie navală care îndeplineşte prevederile Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 2006/87/CE din 12 decembrie 2006 de stabilire a cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară şi de abrogare a Directivei 82/714/CEE a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 389 din 30 decembrie 2006, p. 1, aşa cum a fost modificată, transpusă în legislaţia naţională prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.447/2008 privind aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, cu modificările şi completările ulterioare, sau o navă maritimă.

Art. 5. - (1) Fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 8, mărfurile periculoase nu se transportă în măsura în care acest lucru este interzis conform dispoziţiilor A.D.R., R.I.D., respectiv A.D.N., la care se face referire în anexa nr. 1, anexa nr. 2 secţiunea 2.1, respectiv anexa nr. 3 secţiunea 3.1.

(2) Fără a aduce atingere normelor generale privind accesul pe piaţă sau regulilor general aplicabile transportului de mărfuri, se autorizează transportul de mărfuri, sub rezerva respectării condiţiilor stabilite în anexa nr. 1, anexa nr. 2 secţiunea 2.1 sau anexa nr. 3 secţiunea 3.1.

Art. 6. - Transportul de mărfuri periculoase între statele membre şi state terţe este autorizat în măsura în care acesta respectă cerinţele A.D.R., R.I.D. sau A.D.N., cu excepţia cazului în care în anexele la prezenta hotărâre se prevede altfel.

Art. 7. - (1) Cu excepţia cerinţelor de construcţie a ambalajelor, recipientelor, dispozitivelor sau mijloacelor de transport, autorităţile publice cu atribuţii în domeniu pot aplica din motive de siguranţă a transportului dispoziţii mai stricte în privinţa transportului intern de mărfuri periculoase efectuat cu vehicule, vagoane sau nave destinate căilor navigabile interioare înmatriculate sau puse în circulaţie pe teritoriul naţional.

(2) Dacă în urma analizei unui accident sau incident care a avut loc pe teritoriul României autoritatea competentă ajunge la concluzia că dispoziţiile de siguranţă aplicabile sunt insuficiente pentru a limita pericolele comportate de acel tip de transport şi în cazul în care adoptarea de măsuri este urgentă, autoritatea competentă informează Comisia Europeană cu privire la proiectul de măsuri şi îl adoptă cu acordul acesteia şi pe perioada pentru care Comisia Europeană autorizează aceasta.

Art. 8. - (1) La transportul intern al mărfurilor periculoase documentele pot fi redactate doar în limba română.

(2) Autoritatea competentă poate solicita Comisiei Europene autorizarea adoptării de derogări de la aplicarea dispoziţiilor legislaţiei comunitare sau prelungirea unor autorizaţii acordate, cu condiţia să nu se pericliteze siguranţa transporturilor, pentru:

a) derogări de la anexa nr. 1, anexa nr. 2 secţiunea 2.1 şi/sau anexa nr. 3 pentru transportul pe teritoriul României a unor cantităţi mici din anumite mărfuri periculoase, cu excepţia substanţelor cu un nivel mediu sau ridicat de radioactivitate, numai în cazul în care condiţiile stabilite în alte reglementări pentru un astfel de transport nu sunt mai stricte decât condiţiile stabilite în anexele la prezenta hotărâre;

b) derogări de la anexa nr. 1, anexa nr. 2 secţiunea 2.1 sau anexa nr. 3 pentru transportul de mărfuri periculoase pe teritoriul acestora, pentru transportul local pe distanţe scurte sau transportul feroviar local pe anumite rute desemnate, atunci când acesta face parte dintr-un proces industrial specific, care este strict controlat în condiţii clar definite.

(3)  Derogările prevăzute la alin. (2) sunt valabile pe o perioadă de cel mult 6 ani de la data autorizării stabilită în decizia de autorizare emisă de Comisia Europeană.

(4)  Cu excepţia cazului în care se indică altfel, derogările sunt valabile pentru o perioadă de 6 ani.

(5) Derogările se aplică fără discriminare.

(6) Autoritatea competentă poate, în mod excepţional şi cu condiţia de a nu periclita siguranţa, să emită autorizaţii individuale pentru efectuarea operaţiunilor de transport de mărfuri periculoase pe teritoriul României care sunt interzise potrivit prezentei hotărâri sau să efectueze astfel de operaţiuni în alte condiţii decât cele specificate în prezenta hotărâre, cu condiţia ca aceste operaţiuni de transport să fie clar definite şi să se desfăşoare pe o perioadă limitată.

(7) Derogările prevăzute la alin. (2) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 9. - (1) Prevederile anexei nr. 3 secţiunea 3.1 se aplică începând cu data de 1 iulie 2011.

(2) Până la data de 30 iunie 2011, transportului mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare i se aplică în mod corespunzător dispoziţiile directivelor 96/35/CE a Consiliului din 3 iunie 1996 privind desemnarea şi calificarea profesională a consilierilor pe probleme de siguranţă a transportului rutier, feroviar şi naval de mărfuri periculoase şi 2000/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 17 aprilie 2000 privind exigenţele minime aplicabile examinării consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar şi pe căile navigabile al mărfurilor periculoase, transpuse în legislaţia naţională prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.044/2003 privind aprobarea Regulamentului pentru desemnarea, pregătirea profesională şi examinarea consilierilor de siguranţă pentru transportul rutier, feroviar sau pe căile navigabile interioare al mărfurilor periculoase, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 10. - Amendamentele necesare pentru adaptarea anexelor la prezenta hotărâre la progresul ştiinţific şi tehnic, inclusiv utilizarea tehnologiilor pentru localizare şi urmărire, în domeniile reglementate de prezenta hotărâre, în special pentru a lua în considerare modificările aduse A.D.R., R.I.D. şi A.D.N., se adoptă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.

Art. 11. - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii informează Comisia Europeană cu privire la prezenta hotărâre şi la legislaţia adoptată pentru aplicarea acesteia.

Art. 12. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre transpune Directiva 2008/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 septembrie 2008 privind transportul interior de mărfuri periculoase, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 260 din 30 septembrie 2008.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

Ministrul afacerilor externe, interimar,

Cătălin Marian Predoiu

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,

Bogdan Mănoiu

ANEXA Nr. 1

TRANSPORTUL   RUTIER

A.D.R.

Anexele Aşi B la A.D.R., aplicabile de la 1 ianuarie 2009, unde termenul „parte contractantă" se înlocuieşte, după caz, cu termenul „stat membru al Uniunii Europene".

ANEXA Nr. 2

TRANSPORTUL   FEROVIAR

2.1.R.I.D.*)

Anexa la R.I.D., care figurează în anexa C la Convenţia privind transporturile internaţionale feroviare - COTIF, aplicabil de la 1 ianuarie 2009.

2.2. Dispoziţii tranzitorii suplimentare

1.  Pe teritoriul României se menţin în vigoare derogările adoptate în temeiul art. 4 din Directiva 96/49/CE a Consiliului din 23 iulie 1996 de apropiere a legislaţiilor statelor membre privind transportul feroviar de mărfuri periculoase până la 31 decembrie 2010 sau până la data în care secţiunea 2.1 din prezenta anexă este modificată astfel încât să reflecte Recomandările ONU privind transportul de mărfuri periculoase menţionate la respectivul articol, în cazul în care această dată este anterioară.

2.   Pe teritoriul României, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii autorizează, la cerere, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii utilizarea unor vagoane şi vagoane-cisternă cu ecartamentul de 1.520/1.524 mm, construite înainte de 1 iulie 2005, care nu respectă dispoziţiile prezentei hotărâri, dar au fost construite în conformitate cu anexa II la Convenţia privind traficul internaţional feroviar de mărfuri - SMGS sau cu reglementările naţionale în vigoare la 30 iunie 2005, cu condiţia ca aceste vagoane să fie menţinute la nivelurile necesare de siguranţă.

3.   Pe teritoriul României, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii autorizează, la cerere, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii utilizarea unor cisterne şi vagoane construite înainte de 1 ianuarie 1997 care nu respectă dispoziţiile prezentei hotărâri, dar au fost construite în conformitate cu reglementările naţionale în vigoare la 31 decembrie 1996, cu condiţia ca aceste cisterne şi vagoane să fie menţinute la nivelele necesare de siguranţă.

Cisternele şi vagoanele construite la 1 ianuarie 1997 sau după această dată şi care nu respectă dispoziţiile prezentei hotărâri, dar care au fost construite în conformitate cu cerinţele Directivei 96/49/CE în vigoare la data construcţiei acestora, pot fi utilizate în continuare pentru transportul intern.

4.  Pe teritoriul României, în zonele în care temperatura ambiantă este de regulă mai mică de -20 °C, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii poate să stabilească, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, norme mai severe referitoare la temperatura de funcţionare a materialelor utilizate pentru ambalarea materialelor plastice, cisterne şi echipamentul acestora destinate utilizării în transportul feroviar naţional de mărfuri periculoase, până la includerea în secţiunea 2.1 din prezenta anexă a dispoziţiilor privind temperaturile de referinţă corespunzătoare pentru zonele climatice date.

5. Pe teritoriul României se menţin dispoziţiile de drept intern, altele decât cele prevăzute în prezenta hotărâre, cu privire la temperatura de referinţă pentru transportul gazelor lichefiate sau al amestecurilor de gaze lichefiate, până la includerea temperaturilor de referinţă corespunzătoare pentru zonele climatice desemnate în standardele europene şi menţionarea lor în secţiunea 2.1 din prezenta anexă.

6.   La transportul intern se menţin dispoziţiile legislaţiei naţionale în vigoare la 31 decembrie 1996 cu privire la afişarea sau plasarea unui cod de acţiune de urgenţă sau card de pericol în locul numărului de identificare a pericolului prevăzut în secţiunea 2.1 din prezenta anexă.

7.  Pe teritoriul României se menţin şi se pot emite dispoziţii privind transportul feroviar de mărfuri periculoase din şi către părţile contractante ale Organizaţiei de colaborare a căilor ferate - OSJD. Prin măsuri şi obligaţii corespunzătoare se garantează menţinerea unui nivel de siguranţă echivalent cu cel prevăzut în secţiunea 2.1 din prezenta anexă.

România prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va informa Comisia cu privire la astfel de dispoziţii.

8. Pe teritoriul României se menţin restricţiile naţionale privind transportul de substanţe care conţin dioxină şi furan, aplicabile la 31 decembrie 1996.

*) Publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 623 bis din 10 septembrie 2007, cu modificările şi completările uiterioare.

ANEXA Nr. 3

TRANSPORTUL   PE   CĂILE   NAVIGABILE   INTERIOARE

3.1.A.D.N.

In Acordul european privind transportul internaţional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (A.D.N.) termenul „parte contractantă", prevăzut la art. 3 lit. f) şi h) şi art. 8 alin. (2) şi (4), precum şi în Regulamentul anexat la Â.D.N., se înlocuieşte cu termenul „stat membru al Uniunii Europene".

3.2. Dispoziţii tranzitorii suplimentare

Certificatele care se emit, în conformitate cu prevederile art. 8.1. din A.D.N., în timpul perioadei de tranziţie menţionate la art. 9 alin. (1) din prezenta hotărâre sau care au fost emise înainte de această perioadă rămân valabile până la expirare, dar nu mai târziu de 30 iunie 2016.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1326/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1326 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu