HOTARARE Nr.
132 din 7 februarie 2007
privind aprobarea modelului,
denumirii, formei, continutului si a modului de eliberare si de utilizare a
dovezii eliberate de Autoritatea Electorala Permanenta alegatorilor comunitari
pentru exercitarea dreptului de a alege membrii din Romania in Parlamentul
European
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 108 din 13 februarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 9 alin. (14) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea
şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă modelul dovezii eliberate de
Autoritatea Electorală Permanentă alegătorilor comunitari pentru exercitarea
dreptului de a alege membrii din România în Parlamentul European, prevăzut în
anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă denumirea, forma şi conţinutul
dovezii eliberate de Autoritatea Electorală Permanentă alegătorilor comunitari
pentru exercitarea dreptului de a alege membrii din România în Parlamentul
European, prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă modul de eliberare şi de utilizare
a dovezii eliberate de Autoritatea Electorală Permanentă alegătorilor
comunitari pentru exercitarea dreptului de a alege membrii din România în
Parlamentul European, prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 4. - Anexele nr. 1 -3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1*)
MODELUL
dovezii eliberate de Autoritatea Electorală
Permanentă alegătorilor comunitari pentru
exercitarea dreptului de a alege membrii din România în Parlamentul European
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
DENUMIREA, FORMA ŞI CONŢINUTUL
dovezii eliberate de Autoritatea Electorală
Permanentă alegătorilor comunitari pentru
exercitarea dreptului de a alege membrii din România în Parlamentul European în
anul 2007
I. Documentul eliberat alegătorilor
comunitari pentru exercitarea dreptului de a alege membrii din România în
Parlamentul European cuprinde următoarele date:
1. denumirea: „DOVADA ALEGĂTORULUI COMUNITAR";
2. forma: hârtie cu dimensiunea de 135 mm/148 mm,
securizată prin elemente specifice stabilite de Autoritatea Electorală
Permanentă;
3. conţinut:
a) text: tipărit cu caracterele alfabetului latin în 3
limbi: română, engleză şi franceză, după cum urmează: ţara şi autoritatea
emitentă, denumirea şi tipul documentului, seria şi numărul pretipărite, data
eliberării documentului, baza legală a emiterii documentului, numele şi
prenumele, cetăţenia, data naşterii, domiciliul/reşedinţa din România şi actul
de identitate ale deţinătorului (tip, serie, număr),menţiuni privind
îndeplinirea condiţiilor pentru exercitarea dreptului de a alege membrii din
România în Parlamentul European şi valabilitatea documentului;
b) elemente de particularizare:
- drapelul Uniunii Europene: realizat color, având
dimensiunile de 25 x 15 mm şi poziţionarea în partea superioară stânga;
- drapelul României: realizat color, având
dimensiunile de 25 x 15 mm şi poziţionarea în partea superioară dreapta;
- sigla Autorităţii Electorale Permanente: realizată
color în fundal, în formă de cerc cu diametrul de 30 mm, poziţionată în centrul
spaţiului rezervat textului.
ANEXA Nr. 3
MODUL
de eliberare şi de utilizare a dovezii eliberate de
Autoritatea Electorală Permanentă alegătorilor comunitari
1. Exercitarea dreptului de a alege membrii din România
în Parlamentul European de către cetăţenii unui stat
membru al Uniunii Europene, altul decât România, se face în condiţiile Legii
nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul
European, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza unei dovezi
eliberate alegătorului comunitar de către Autoritatea Electorală Permanentă şi
a documentului de identitate, din care rezultă reşedinţa sau domiciliul
acestuia în România.
2. Ministerul Administraţiei şi Internelor va pune la
dispoziţie Autorităţii Electorale Permanente lista cuprinzând resortisanţii din
statele membre ale Uniunii Europene, care au domiciliul sau reşedinţa în
România.
3. In vederea eliberării dovezii prevăzute la pct. 1,
resortisantul unui stat membru al Uniunii Europene, care are intenţia de a vota
pentru membrii din România în Parlamentul European, va depune o cerere la
primarul unităţii administrativ-teritoriale în care îşi are domiciliul sau
reşedinţa în România. In cererea depusă, acesta va menţiona consimţământul său
cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal de către
Autoritatea Electorală Permanentă şi de către alte autorităţi publice cu
atribuţii electorale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, cu modificările ulterioare.
4. Primarul unităţii administrativ-teritoriale în
care îşi are reşedinţa sau domiciliul solicitantul va primi cererea, o va
înregistra şi va înainta Autorităţii Electorale Permanente, în termen de 48 de
ore de la înregistrare, un dosar cuprinzând:
a) cererea solicitantului de înscriere în lista
electorală specială;
b) copia documentului care atestă identitatea
solicitantului şi domiciliul sau reşedinţa solicitantului în România.
5. Dovada se eliberează numai în cazul în care, în urma
schimbului de informaţii dintre Autoritatea Electorală Permanentă şi
instituţiile cu responsabilităţi similare din statul de origine membru al Uniunii Europene, se constată că
solicitantul nu este lipsit printr-o hotărâre judecătorească definitivă sau printr-un
alt act prevăzut de legea statului de origine de dreptul de vot în statul membru de origine.
6. In cazul cetăţenilor unui stat membru al Uniunii
Europene, altul decât România, pentru care se constată îndeplinirea cerinţelor
prevăzute de Legea nr. 33/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
Autoritatea Electorală Permanentă va elibera dovada prevăzută la pct. 1, pe
care o transmite primarului, în vederea exercitării dreptului de a alege
membrii din România în Parlamentul European şi înscrierii solicitantului în
listele electorale speciale.
7. Dovada se comunică în termen de 5 zile de la data
expirării termenului prevăzut la art. 9 alin. (8) din Legea nr. 33/2007, cu
modificările şi completările ulterioare.
8. Dovada eliberată de Autoritatea Electorală
Permanentă se înmânează de primar numai solicitantului, pe bază de semnătură,
şi este valabilă doar pentru alegerile prevăzute în conţinutul său.
9. Pierderea sau deteriorarea în orice mod a dovezii
de către solicitant nu dă dreptul la eliberarea alteia de către Autoritatea
Electorală Permanentă.
10. Dovada nu se eliberează
în cazul în care Autoritatea Electorală Permanentă este informată cu privire la
faptul că:
a) datele conţinute în cererea prevăzută la art. 9
alin. (6), respectiv la art. 27 din Legea nr. 33/2007, cu modificările şi
completările ulterioare, nu corespund realităţii;
b) cetăţeanul unui stat membru al Uniunii Europene,
altul decât România, care şi-a exprimat intenţia de a alege membrii din România
în Parlamentul European, şi-a exercitat dreptul de vot la alegerile pentru
Parlamentul European organizate în anul 2004;
c) cetăţeanul statului membru al Uniunii Europene,
altul decât România, care şi-a exprimat intenţia de a alege membrii din România
în Parlamentul European, nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr.
33/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
11. In cazul în care informaţiile solicitate
instituţiilor din statele membre ale Uniunii Europene, cu responsabilităţi
similare, nu sunt furnizate sau sunt furnizate cu o întârziere care nu permite
respectarea termenului prevăzut la art. 9 alin. (8) din Legea nr. 33/2007, cu
modificările şi completările ulterioare, Autoritatea Electorală Permanentă nu
eliberează dovada necesară exercitării dreptului de a alege membrii din România
în Parlamentul European.
12. In situaţiile prevăzute la pct. 10 lit. a)-c) şi
pct. 11, în termen de 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la art. 9
alin. (8) din Legea nr. 33/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
Autoritatea Electorală Permanentă comunică primarului unităţii
administrativ-teritoriale motivele neeliberării dovezii. In termen de 5 zile de
la data primirii comunicării Autorităţii Electorale Permanente, primarul va
înştiinţa în scris persoana în cauză asupra motivelor pentru care nu s-a
eliberat dovada.
13. In preziua zilei de
referinţă, primarul predă, pe bază de proces-verbal, preşedintelui biroului
electoral al secţiei de votare pe a cărei rază solicitantul îşi are domiciliul
sau reşedinţa, dovezile neridicate de resortisanţii statelor membre care şi-au
exprimat intenţia de a alege membrii din România pentru
Parlamentul European.
14. Pentru a vota alegătorul comunitar trebuie să
prezinte dovada eliberată de Autoritatea Electorală Permanentă şi documentul de
identitate care atestă domiciliul sau reşedinţa în România preşedintelui biroului electoral al secţiei de
votare, care, după verificarea înscrierii în copia de pe lista electorală
specială sau, după caz, înscrierea în lista electorală suplimentară, îi
încredinţează, pe bază de semnătură în lista electorală, buletinul de vot şi
ştampila cu menţiunea „VOTAT".
15. După exprimarea votului, preşedintele biroului
electoral al secţiei de votare va restitui documentul de identitate
alegătorului comunitar, după care va reţine ştampila încredinţată pentru
votare, şi va aplica ştampila de control a secţiei de votare pe dovada
eliberată de Autoritatea Electorală Permanentă.
16. Dovada eliberată de Autoritatea Electorală
Permanentă se reţine de către biroul electoral al secţiei de votare.
17. Dovezile neridicate, predate de către primar
preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare, care nu au fost înmânate
resortisanţilor îndreptăţiţi, precum şi cele reţinute de biroul electoral al
secţiei de votare, după exercitarea dreptului de vot, în ziua de referinţă, se
înaintează de către primari Autorităţii Electorale Permanente. In acest scop,
preşedintele biroului electoral al secţiei de votare predă pe bază de
proces-verbal aceste dovezi primarului.
18. Autoritatea Electorală Permanentă va întocmi
evidenţa alegătorilor comunitari care şi-au exercitat dreptul de a alege
membrii din România în Parlamentul European.