HOTARARE Nr.
1304 din 15 decembrie 2010
pentru modificarea si
completarea unor acte normative din domeniul patrimoniului cultural national
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 36 din 14 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Normele
privind autorizarea laboratoarelor şi a atelierelor de conservare şi
restaurare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 216/2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 196 din 5 martie 2004, cu
modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 1. - Prezentele norme reglementează procedura de
eliberare a autorizaţiei de funcţionare de către Ministerul Culturii şi
Patrimoniului Naţional în vederea funcţionării laboratoarelor şi a atelierelor
de conservare şi restaurare a bunurilor culturale mobile clasate, modalitatea
de reînnoire a acesteia, precum şi reguli privind efectuarea lucrărilor de
conservare şi restaurare în laboratoarele şi atelierele de restaurare, în
conformitate cu prevederile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
16/2003 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 182/2000 privind protejarea
patrimoniului cultural naţional mobil, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 314/2004."
2. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 2. - Laboratoarele şi atelierele de conservare şi
restaurare a bunurilor culturale mobile clasate, denumite în continuare laboratoare
şi ateliere, pot funcţiona numai în baza autorizaţiei de funcţionare,
denumită în continuare autorizaţie, eliberată de Ministerul Culturii şi
Patrimoniului Naţional, cu avizul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor,
denumită în continuare Comisia."
3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 3. - (1) In vederea eliberării autorizaţiei
prevăzute la art. 2, persoana juridică interesată depune la direcţia de
specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional un
dosar care va cuprinde următoarea documentaţie:
a) cererea de eliberare a autorizaţiei, întocmită
conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
b) declaraţia pe propria răspundere, întocmită conform
modelului prezentat în anexa nr. 2;
c) copia certificatului de înregistrare a
comerciantului, pentru persoanele juridice de drept privat;
d) copia actului constitutiv din care să rezulte
obiectul de activitate, pentru persoanele juridice de drept privat;
e) copia actului administrativ/normativ care prevede
atribuţia instituţiei publice de a executa lucrări de conservare şi restaurare,
pentru instituţiile publice;
f) copia actului de deţinere a spaţiului;
g) copiile actelor de studii ale conservatorilor şi
restauratorilor acreditaţi conform legii în domeniile pentru care se solicită
autorizaţia;
h) copiile contractelor individuale de muncă ale conservatorilor
şi restauratorilor acreditaţi conform legii, înregistrate la inspectoratele
teritoriale de muncă, numai dacă aceştia sunt alte persoane decât asociaţii
societăţii comerciale, pentru persoanele juridice de drept privat;
i) documentar sintetic privind activitatea
laboratorului sau a atelierului, întocmit conform modelului prezentat în anexa
nr. 1A;
j) cazierul judiciar pentru conducătorul laboratorului
sau al atelierului, pentru persoanele juridice de drept privat.
(2) In cazul în care documentaţia depusă este
incompletă, direcţia de specialitate va informa solicitantul în termen de 5
zile lucrătoare de la primirea cererii cu privire la necesitatea completării
documentaţiei, precum şi cu privire la consecinţele asupra termenului de
analizare a cererii, prevăzut la art. 4 alin. (2).
(3) In cazul în care cererea de autorizare urmează să
fie respinsă pentru motive de natură procedurală, solicitantul este informat în
5 zile lucrătoare de la depunerea cererii."
4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 4. - (1) In urma verificării conţinutului şi
conformităţii dosarului, direcţia de specialitate înaintează documentaţia
Comisiei, în vederea avizării.
(2) In termen de 30 de zile de la depunerea
documentaţiei prevăzute la art. 3 alin. (1), complete şi corect întocmite,
Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, prin direcţia de specialitate,
cu avizul Comisiei, comunică persoanei juridice interesate autorizaţia, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(3) Avizul negativ al Comisiei se comunică persoanei
juridice interesate prin direcţia de specialitate, în termen de 5 zile de la
emitere. Avizul negativ se motivează, în scris, de către Comisie şi poate fi
contestat în termen de 5 zile de la data comunicării.
(4) Direcţia de specialitate poate prelungi termenul
prevăzut la alin. (2) o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile
calendaristice."
5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 5. - (1) Contestaţiile prevăzute la art. 4 alin.
(3) se analizează în termen de 10 zile de la depunerea lor de către o comisie
numită în acest sens prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului
naţional.
(2) Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a
contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare."
6. După articolul 6 se introduce un nou articol,
articolul 61, cu următorul cuprins:
„Art. 61. - Titularul autorizaţiei este
obligat să notifice Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional cu privire la
schimbări intervenite în situaţia laboratorului sau a atelierului, în urma
cărora condiţiile de acordare a autorizaţiei nu mai sunt îndeplinite."
7. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 8. - (1) Autorizaţia poate fi suspendată,
respectiv retrasă de către ministrul culturii şi patrimoniului naţional, cu
avizul Comisiei, în urma analizei sesizărilor primite la direcţia de
specialitate a Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional.
(2) Sesizarea prevăzută la alin. (1) va fi înaintată de
către direcţia de specialitate, împreună cu un punct de vedere privind natura
sancţiunii, oportunitatea şi durata acesteia, spre analiză Comisiei, în termen
de 30 de zile de la data primirii.
(3) Comisia analizează sesizarea şi punctul de vedere
al direcţiei de specialitate şi avizează suspendarea sau, după caz, retragerea
autorizaţiei.
(4) Autorizaţia poate fi suspendată în următoarele
situaţii:
a) în cazul în care conducătorul laboratorului sau,
după caz, al atelierului este condamnat definitiv pentru una sau mai multe
dintre următoarele infracţiuni: furt, tâlhărie, abuz de încredere, înşelăciune,
gestiune frauduloasă, distrugere, delapidare, fals şi uz de fals, abuz în
serviciu, tăinuirea şi favorizarea în legătură cu infracţiuni contra
patrimoniului, mărturie mincinoasă, dare şi luare de mită. Măsura suspendării
încetează în momentul înlocuirii conducătorului laboratorului sau, după caz, al
atelierului;
b) în situaţia în care condiţiile de autorizare nu mai
sunt îndeplinite.
(5) Autorizaţia poate fi retrasă în următoarele
situaţii:
a) abateri grave de la deontologia profesională şi
încălcări ale normelor de restaurare şi conservare a bunurilor culturale mobile
emise potrivit legii;
b) erori profesionale care au determinat distrugeri sau
deteriorări de bunuri culturale.
(6) Suspendarea, respectiv retragerea autorizaţiei se
motivează în scris de către Comisie şi poate fi contestată în termen de 5 zile
de la comunicarea actului administrativ de suspendare sau de retragere, după
caz.
(7) Contestaţiile se analizează în termen de 10 zile de
la depunerea lor de către o comisie numită în acest sens prin ordin al
ministrului culturii şi patrimoniului naţional.
(8) Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a
contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile Legii nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare."
8. După articolul 8 se introduce un nou articol,
articolul 81, cu următorul cuprins:
„Art. 81. - (1) In situaţia suspendării,
direcţia de specialitate va propune Comisiei, în vederea avizării, perioada
pentru care se suspendă autorizaţia, precum şi condiţiile necesare încetării
suspendării.
(2) Indeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) se
constată de către specialiştii serviciilor publice deconcentrate ale
Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional sau ai direcţiei de
specialitate din minister şi determină încetarea suspendării autorizării."
9. Articolul 9 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - Direcţia de specialitate din cadrul
Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional organizează evidenţa
autorizaţiilor de funcţionare eliberate şi a celor suspendate sau
retrase."
10. După articolul
12 se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:
„Art. 121. - (1) Laboratoarele de conservare
şi restaurare autorizate sunt obligate să menţină o evidenţă clară a
intervenţiilor de restaurare realizate asupra bunurilor culturale mobile
clasate.
(2) Evidenţa intervenţiilor de restaurare se face prin
intermediul dosarelor de restaurare cuprinzând documentaţia scrisă şi
fotografică specifică procesului de restaurare a bunurilor culturale mobile
clasate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Dosarele de restaurare ce reprezintă documentaţia
pentru intervenţiile asupra bunurilor culturale mobile clasate pot fi puse la
dispoziţia Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi a serviciilor
sale deconcentrate, precum şi a organelor de cercetare şi urmărire penală, după
caz, la solicitarea acestora.
(4) Dosarele de restaurare vor fi comunicate şi
proprietarilor sau deţinătorilor cu titlu legal ai bunurilor culturale mobile
clasate restaurate."
11. După articolul 15 se introduce un nou articol,
articolul 151, cu următorul cuprins:
„Art. 151. - (1) Laboratoarele sau
atelierele autorizate să efectueze lucrări de conservare şi restaurare a
bunurilor culturale mobile clasate, stabilite într-un alt stat membru, au
dreptul de a furniza servicii pe teritoriul României, cu notificarea prealabilă
a Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional.
(2) In cazul în care este necesară verificarea
legalităţii documentelor depuse de către laboratoarele sau atelierele
autorizate potrivit alin. (1), Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional
contactează autorităţile competente din statul membru al Uniunii Europene sau
al Spaţiului Economic European în cauză, prin intermediul Sistemului de
informare al pieţei interne (IMI)."
12. La anexa nr. 1, punctul 2 se abrogă.
13. La anexa nr. 2, punctul 6 se abrogă.
14. In tot cuprinsul textului, sintagma „direcţia
monumente istorice şi muzee" se înlocuieşte cu sintagma „direcţia de
specialitate", iar sintagma „Ministerul Culturii şi Cultelor" se
înlocuieşte cu sintagma „Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional".
Art. II. - Normele
privind comerţul cu bunuri culturale mobile, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.420/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 900
din 16 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera d) se
abrogă.
2. La articolul 2 alineatul (1), literele c), e), f)
şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,c) copie de pe actul constitutiv al operatorului
economic;
......................................................................................
e) copie de pe certificatul de înregistrare, cu codul
unic de înregistrare, al operatorului economic solicitant;
f) copie de pe actele de studii ale consilierului de
specialitate;
...........................................................................................
i) copie de pe actele de identitate ale
reprezentantului legal al operatorului economic şi al consilierului de
specialitate."
3. La articolul 2, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) In sensul prezentelor norme, prin consilierele
specialitate se înţelege persoana cu studii superioare şi cu minimum 5 ani
experienţă în domeniu artelor sau expertul acreditat de Ministerul Culturii şi
Patrimoniului Naţional potrivit Ordinului ministrului culturii şi cultelor nr.
2.009/2001 pentru aprobarea Normelor de acreditare a experţilor, cu
modificările şi completările ulterioare, având ca atribuţie principală
selectarea bunurilor supuse comercializării pentru care va propune declanşarea
procedurii de clasare."
4. La articolul 2, după alineatul (3) se introduc
trei noi alineate, alineatele (4), (5) şi (6), cu următorul cuprins:
„(4) Este considerată experienţă în domeniul artelor,
în sensul prevăzut de alin. (3), experienţa în domeniul patrimoniului cultural
naţional cu valoare istorică, arheologică, documentară, etnografică, artistică,
ştiinţifică şi tehnică, literară, cinematografică, numismatică, filatelică, heraldică,
bibliofilă, cartografică şi epigrafică.
(5) In cazul în care documentaţia depusă este
incompletă sau incorect întocmită, direcţia de specialitate din cadrul
ministerului va informa solicitantul, în termen de 5 zile calendaristice de la
primirea dosarului, cu privire la necesitatea completării documentaţiei,
potrivit alin. (1).
(6) In cazul în care cererea de autorizare urmează să
fie respinsă pentru motive de natură procedurală, solicitantul este informat în
termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la depunerea cererii."
5. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 3. - (1) In vederea eliberării autorizaţiei de
funcţionare, este necesar ca solicitantul să îndeplinească condiţii minime de
autorizare, după cum urmează:
a) operatorul economic trebuie să aibă menţionat în
actul constitutiv ca obiect de activitate comerţul cu bunuri culturale mobile;
b) spaţiul de comercializare să fie folosit în
exclusivitate pentru comerţul cu bunuri culturale mobile;
c) casa de licitaţii, galeria de artă sau magazinul să
aibă un afişaj stradal cu denumirea şi obiectul de activitate al operatorului
economic;
d) spaţiul de comercializare să fie prevăzut cu sistem
de alarmă ori să aibă încheiat contract de prestări de servicii cu o societate
de pază şi securitate sau să aibă pază umană permanent;
e) să afişeze la loc vizibil normele privind comerţul
cu bunuri culturale mobile;
f) reprezentantul legal al operatorului economic să nu
aibă cazier judiciar.
(2) Prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului
naţional se constituie o comisie tehnică de evaluare, a cărei atribuţie este de
a verifica îndeplinirea de către solicitant a condiţiilor minime de autorizare.
(3) Comisia tehnică de evaluare este formată din
specialişti din cadrul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi/sau
ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerului.
(4) Comisia tehnică de evaluare întocmeşte un raport
privind îndeplinirea de către solicitant a condiţiilor minime de autorizare, pe
care îl înaintează Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor în vederea
avizării."
6. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 4. - (1) In urma verificării dosarului, direcţia
de specialitate înaintează Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor
documentaţia depusă de solicitant, potrivit art. 2 alin. (1), în vederea
avizării.
(2) Autorizaţia sau, după caz, respingerea cererii de
eliberare a autorizaţiei de funcţionare se comunică solicitantului de către
direcţia de specialitate, în termen de 30 de zile de la depunerea documentaţiei
prevăzute la art. 2 alin. (1). Autorizaţia se emite conform modelului prevăzut
în anexa nr. 3.
(3) Direcţia de specialitate poate prelungi termenul
prevăzut la alin. (2) o singură dată, pentru o perioadă de maximum 15 zile
calendaristice.
(4) Autorizaţia sau, după caz, respingerea cererii de
acordare a autorizaţiei se comunică solicitantului în termen de 10 zile de la
emitere, respectiv de la formulare.
(5) In cazul respingerii cererii de acordare a
autorizaţiei, solicitantul se poate adresa ministrului culturii şi
patrimoniului naţional cu o contestaţie, în termen de 5 zile de la data
primirii comunicării.
(6) Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a
contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare."
7. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 5. - (1) Orice modificare privind sediul,
consilierul de specialitate sau obiectul de activitate pentru care s-a emis
autorizaţia trebuie comunicată în termen de 15 zile de la data producerii
acesteia direcţiei de specialitate din Ministerul Culturii şi Patrimoniului
Naţional.
(2) In situaţia schimbării sediului, deţinătorul
autorizaţiei de funcţionare va comunica direcţiei de specialitate din
Ministerul Culturii si Patrimoniului National documentul prevăzut la art. 2
alin. (1) lit. h).
(3) Verificarea îndeplinirii condiţiilor minime de
autorizare se face de către comisia tehnică de evaluare prevăzută la art. 3
alin. (2) şi se consemnează într-un raport.
(4) In situaţia schimbării consilierului de
specialitate, titularul autorizaţiei de funcţionare va transmite direcţiei de
specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional
documentele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. f), g) şi i) corespunzătoare
noului consilier de specialitate."
8. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 7. - (1) Autorizaţia de funcţionare poate fi
suspendată, respectiv retrasă prin ordin al ministrului culturii şi
patrimoniului naţional, cu avizul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor,
în urma analizei sesizărilor primite la direcţia de specialitate a Ministerului
Culturii şi Patrimoniului Naţional.
(2) Sesizarea prevăzută la alin. (1) va fi înaintată de
către direcţia de specialitate, împreună cu un punct de vedere privind natura
sancţiunii, oportunitatea şi durata acesteia, spre analiză Comisiei Naţionale a
Muzeelor şi Colecţiilor, în termen de 30 de zile de la data primirii.
(3) Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor
analizează sesizarea şi punctul de vedere al direcţiei de specialitate şi
avizează suspendarea sau, după caz, retragerea autorizaţiei.
(4) Autorizaţia de funcţionare poate fi suspendată în
următoarele situaţii:
a) asociaţii operatorului economic sau, după caz,
personalul încadrat al acestuia încalcă prevederile Legii nr. 182/2000,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentelor
norme;
b) angajaţii operatorului economic săvârşesc erori
profesionale care determină distrugerea sau deteriorarea bunurilor culturale
mobile;
c) neîndeplinirea condiţiilor în care s-a acordat
autorizaţia;
d) schimbarea sediului, până la constatarea
îndeplinirii criteriilor minime de autorizare pentru noul sediu;
e) în cazul în care împotriva personalului de conducere
al operatorului economic s-a pus în mişcare o acţiune penală în legătură cu
activitatea pentru care a fost autorizat. In acest caz, suspendarea
autorizaţiei de funcţionare se dispune până la soluţionarea definitivă a
cauzei;
f) transferul, demiterea, retragerea sau decesul
consilierului de specialitate. In acest caz, măsura suspendării va înceta la
data angajării unui nou consilier de specialitate care va fi luat în evidenta
Ministerului Culturii si Patrimoniului National.
(5) Incetarea suspendării autorizaţiei de funcţionare
poate fi dispusă prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional,
cu avizul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor, numai dacă operatorul
economic face dovada că acele cauze care au determinat încălcarea prevederilor
Legii nr. 182/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi
a prezentelor norme sau, după caz, erorile profesionale care au determinat
distrugerea ori deteriorarea bunurilor culturale mobile au fost înlăturate şi
nu au fost rezultatele unor acţiuni de rea-credinţă.
(6) Autorizaţia de funcţionare poate fi retrasă în
următoarele situaţii:
a) asociaţii sau angajaţii operatorului economic au
încălcat, în mod repetat, prevederile Legii nr. 182/2000, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, şi/sau prevederile prezentelor norme;
b) autorizaţia operatorului economic a fost suspendată
de două ori, iar a treia oară acesta săvârşeşte abateri similare celor pentru
care s-au dispus suspendările anterioare;
c) operatorii economici a căror autorizaţie de
funcţionare a fost suspendată îşi continuă activitatea în perioada de
suspendare;
d) dacă în privinţa personalului de conducere al
operatorului economic este pronunţată o hotărâre judecătorească definitivă
pentru săvârşirea, după caz, a următoarelor infracţiuni: furt, tâlhărie, abuz
de încredere, înşelăciune, gestiune frauduloasă, distrugere de bunuri culturale
mobile aparţinând categoriei tezaur, delapidare, fals, uz de fals, abuz în
serviciu contra intereselor statului, tăinuirea şi favorizarea de infracţiuni
privind patrimoniul cultural naţional, dare de mită, luare de mită, mărturie
mincinoasă, infracţiunile prevăzute de art. 83-95 din Legea nr. 182/2000,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, infracţiunile de
evaziune fiscală prevăzute de art. 3-9 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea
şi combaterea evaziunii fiscale, cu modificările ulterioare, infracţiunile
prevăzute de art. 24 şi 25 din Legea nr. 178/1934 pentru reglementarea
contractului de consignaţie, cu modificările ulterioare.
(7) Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului
naţional cu privire la suspendarea, respectiv retragerea autorizaţiei de
funcţionare se comunică de către direcţia de specialitate din cadrul
ministerului şi poate fi contestat, în scris, în termen de 5 zile de la
comunicare. Contestaţiile se analizează în termen de 10 de zile de la depunerea
lor.
(8) Persoanele nemulţumite de modul de soluţionare a
contestaţiilor se pot adresa instanţelor de judecată, în condiţiile legii
contenciosului administrativ."
9. La articolul 8, după alineatul (1) se introduc
două noi alineate, alineatele (11) şi (12), cu următorul
cuprins:
„(11) Operatorii economici autorizaţi în
alte state membre ale Uniunii Europene pot comercializa bunuri culturale mobile
pe teritoriul României numai cu notificarea prealabilă a Ministerului Culturii
şi Patrimoniului Naţional, însoţită de copii ale documentelor de autorizare
corespunzătoare, emise de autorităţile/instituţiile competente, în conformitate
cu prevederile legale în vigoare în materie în statul respectiv, precum şi cu
respectarea dispoziţiilor prezentelor norme.
(12) In cazul în care este necesară
verificarea legalităţii documentelor depuse de către operatorii economici
autorizaţi potrivit alin. (11), Ministerul Culturii şi Patrimoniului
Naţional, prin direcţia de specialitate, contactează autorităţile competente
din statul membru al Uniunii Europene (UE) sau al Spaţiului Economic European
(SEE)în cauză, prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne
(IMI)."
10. La articolul 10, alineatul (4) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(4) Termenul de exercitare a dreptului de preempţiune
al statului este de maximum 30 de zile, calculat de la data înregistrării
comunicării prevăzute la alin. (1), iar valoarea de achiziţionare este cea
negociată cu vânzătorul sau cu operatorul economic autorizat ori cea rezultată
din licitaţia publică."
11. Anexa nr. 3 „Autorizaţie de funcţionare" se
modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
12. In tot cuprinsul normelor:
a) sintagma „agent/agenţii/agenţilor economic/
economici" se înlocuieşte cu sintagma „operator/ operatorii/operatorilor
economic/economici";
b) sintagma „Ministerul Culturii şi Cultelor"
se înlocuieşte cu sintagma „Ministerul Culturii şi Patrimoniului
Naţional";
c) sintagma „direcţiile judeţene pentru cultură,
culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti"
se înlocuieşte cu „servicii publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si
Patrimoniului Naţional".
*
Prezenta hotărâre asigură implementarea parţială a
Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 12
decembrie 2006 privind serviciile în cadrul pieţei interne, publicată în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 376 din 27 decembrie 2006,
în ceea ce priveşte serviciile în cadrul pieţei interne, în domeniul
autorizării laboratoarelor şi a atelierelor de conservare şi restaurare, precum
şi în domeniul comerţului cu bunuri culturale mobile pe teritoriul României.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,
Kelemen Hunor
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
ANEXĂ
(Anexa nr. 3 la norme)
ROMÂNIA
MINISTERUL CULTURII ŞI PATRIMONIULUI NAŢIONAL
AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
Nr............din data.....................
In conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2000
privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr.
1.420/2003 pentru aprobarea Normelor privind comerţul cu bunuri culturale
mobile, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza avizului Comisiei Naţionale a Muzeelor şi
Colecţiilor privind aprobarea cererii domnului/doamnei
............................................................., domiciliat (ă)
în localitatea ..........................................,
str........................................nr........, bl..........., sc......,
et......., ap.........., sectorul........, judeţul....................,
posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria.......nr........., eliberat/eliberată
de...........la data de...........,
persoană agreată de Comisia Naţională a Muzeelor şi
Colecţiilor în baza documentelor prezentate, care poate practica, în regim
privat cu scop lucrativ, specialitatea menţionată, ca titular de firmă, asociat
sau salariat,
se
autorizează..........................................................................,
cu sediul în str.............................................nr.......,
bl.............., sc......, et......, ap......, sectorul.....,
judeţul......................., în regim de casă de licitaţii/magazin (galerie)
de antichităţi.
Autorizaţia de funcţionare se referă în exclusivitate
la aspectele de ordin cultural implicate de activitatea privată a
solicitantului desfăşurată în baza Autorizaţiei nr..........., eliberată
de..........................................
Operatorul economic îşi va desfăşura activitatea având
drept consilier de specialitate pe domnul/doamna
..........................................., născut(ă) în anul ........... luna
..................... ziua ....., în localitatea ................., judeţul
..........., posesor/posesoare al/a B.I./CI.
seria.....nr.............eliberat/eliberată de.............................la
data de................................. .
Acest înscris intră în componenţa documentelor care
condiţionează şi menţin valabilitatea autorizaţiei de funcţionare, pe numele
titularului operatorului economic obligat să răspundă sub raportul calităţii şi
al respectării reglementărilor în vigoare, referitoare la domeniul de
activitate pentru care s-a emis prezenta autorizaţie de funcţionare.
Consilierul de specialitate îşi poate desfăşura
activitatea în cadrul operatorului economic menţionat în autorizaţia de
funcţionare numai pentru operaţiuni privind obiectul de activitate al acesteia.
Ministru,
.............................
Secretar al Comisiei Naţionale a Muzeelor şi
Colecţiilor,.
.................................................
Reprezentant legal al operatorului economic,
..............................................
Consilier de specialitate,
............................................