Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 123 din 7 februarie 2008

pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si procuror, fara concurs

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 128 din 19 februarie 2008



In temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,

având în vedere dispoziţiile art. 33 şi ale art. 106 lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:

Art. I. - Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecător şi procuror, fără concurs, aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 152 din 1 martie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 14 martie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - La concursul de admitere în magistratură pot participa foştii judecători şi procurori care si-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 303/2004, avocaţii, notarii, asistenţii judiciari, consilierii juridici, personalul de probaţiune cu studii superioare juridice, ofiţerii de poliţie judiciară cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au îndeplinit funcţii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române şi Institutul Român pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din învăţământul juridic superior acreditat, precum şi magistraţii-asistenţi de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, la data susţinerii testului-grilă, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) şi, după caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004."

2. La articolul 4, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, numărul şi lista posturilor scoase la concurs, taxa de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii sau a Direcţiei de resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, după caz.

(3) Datele prevăzute la alin. (2) se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 45 de zile înainte de data stabilită pentru concurs."

3.  La articolul 4, alineatul (4) se abrogă.

4.  La articolul 4, alineatele (6), (8), (9), (10), (11) şi (12) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(6) Cererile de înscriere tipizate, emise de Consiliul Superior al Magistraturii, se înaintează tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea, odată cu tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs, în termenul prevăzut la alin. (3).

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(8)  Cererile pentru înscrierea la concurs se depun cu cel puţin 30 de zile înainte de data acestuia, în raport de opţiunea pentru funcţia de judecător sau procuror, la tribunale, respectiv la parchetele de pe lângă acestea, în ale căror circumscripţii domiciliază candidaţii.

(9)  Candidatul va menţiona în cerere funcţia pentru care optează, judecător sau procuror, fiind posibilă o singură opţiune, care nu poate fi modificată după înregistrarea cererii de înscriere. De asemenea, candidatul va menţiona şi faptul că a primit un exemplar al prezentului regulament.

(10) La cererea de înscriere se anexează următoarele acte:

a) certificatul de naştere;

b) actul de identitate;

c) diploma de licenţă;

d) chitanţa de plată a taxei de înscriere;

e) certificatul de cazier judiciar;

f) certificatul de cazier fiscal;

g) declaraţia pe propria răspundere că nu a avut întreruperi în activitate;

h) curriculum vitae;

i) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate.

Actele prevăzute la lit. a), b), c) şi i) se depun în copie certificată pentru conformitate cu originalul de către candidat.

(11)  Taxa de înscriere stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii se plăteşte la casieria tribunalului sau, după caz, a parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentă. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de plată.

(12) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) şi la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, precum şi candidaţilor care se retrag din concurs anterior afişării listelor finale cu rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare de către Direcţia economică şi administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii."

5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii numeşte comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de contestaţii.

(2)  Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini, până la gradul al patrulea inclusiv, în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii în acest sens. Aceeaşi persoană poate face parte dintr-o singură comisie.

(3)  Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (2) se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale."

6.  La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:

-  preşedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;

- vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;

- membri: directori, şefi de serviciu sau birou, judecători şi procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri asimilaţi magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii."

7. La articolul 7, punctele 1, 7, 9,10,11 şi 12 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„1. transmite cererea tipizată de înscriere, împreună cu toate datele referitoare la organizarea concursului, către tribunale şi parchetele de pe lângă acestea;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe bază de delegaţie nominală, subiectele pentru proba scrisă şi baremele de evaluare şi de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

9. coordonează multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare sală;

10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisă;

11.  repartizează candidaţii pe săli, pentru proba scrisă, în ordine alfabetică, dispune afişarea listelor respective cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea acesteia, pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi pe uşile sălilor în care se desfăşoară proba;

12.  predă comisiei de contestaţii lucrările scrise contestate, precum şi baremele de evaluare şi de notare;".

8.  La articolul 7, punctul 15 se abrogă.

9. La articolul 7, punctele 16 şi 20 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„16. ia măsuri pentru ca în spaţiile în care se realizează corectarea lucrărilor sau se desfăşoară proba scrisă de concurs să nu pătrundă persoane străine neautorizate de comisie ori neprevăzute de prezentul regulament;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

20. informează conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;".

10.  La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 9. - (1) Elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor de evaluare şi notare se realizează de comisia de elaborare a subiectelor. Soluţionarea contestaţiilor la baremele de evaluare şi notare şi la punctajul stabilit prin procesare electronică se realizează de comisia de contestaţii.

(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi sunt conduse de câte un preşedinte. Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor veghează la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs şi coordonează activitatea comisiei."

11.  La articolul 9, alineatul (3) se abrogă.

12.  La articolul 9, alineatele (6) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi de contestaţii vor semna contracte de participare în comisii cu privire la respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului regulament şi cu privire la modalităţile de plată.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(8) In comisiile prevăzute la alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotărârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Inlocuirea se dispune de preşedintele comisiei din care face parte membrul înlocuit."

13.   Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor se face cu cel puţin 10 zile înaintea datei de desfăşurare a probei scrise."

14.  La articolul 11 punctul 1, litera c) se abrogă.

15.  La articolul 11 punctul 1, literele g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,g) să anunţe/să indice pentru fiecare tip de subiect atât punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;

h) subiectele nu pot conţine probleme controversate în doctrină sau în practică."

16.  La articolul 11 punctul 1, literele i) şi j) se abrogă.

17.  La articolul 11, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„2. predarea către comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, în plicuri închise şi sigilate;".

18.  La articolul 11, punctele 3 şi 4 se abrogă.

19. Articolul 12 se abrogă.

20.  La articolul 13, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Numirea membrilor comisiei de contestaţii pentru proba scrisă va avea loc odată cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.

(3) Comisia de contestaţii examinează contestaţiile la barem şi adoptă baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii."

21. La articolul 13, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

„(4) Comisia de contestaţii reevaluează lucrările ale căror note iniţiale au fost contestate şi stabileşte notele finale, conform baremelor de evaluare şi notare."

22.  La articolul 14, alineatele (1), (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 14. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) - d), precum şi la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 se realizează de comisia de organizare a concursului.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(3) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(5) Contestaţiile se soluţionează, prin hotărâre definitivă, de secţia Consiliului Superior al Magistraturii, corespunzătoare opţiunii din cererea de înscriere."

23. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - (1) Proba scrisă va consta în susţinerea unui test-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice.

(2) Testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice cuprinde 70 de întrebări teoretice şi practice din materiile de concurs prevăzute la art. 15 lit. a)-e), astfel:

a) câte 10 întrebări teoretice din materiile drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, respectiv câte 5 întrebări teoretice din materiile organizare judiciară şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului;

b) 10 întrebări practice din materiile drept civil şi drept procesual civil şi 10 întrebări practice din materiile drept penal şi drept procesual penal.

(3) Pentru întrebările teoretice, fiecare răspuns corect primeşte 0,1 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.

(4) Pentru întrebările practice, fiecare răspuns corect primeşte 0,25 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.

(5) Nota lucrărilor care au primit notări între 0 şi 1 va fi 1.

(6) Evaluarea răspunsurilor la întrebările testului-grilă se realizează prin procesare electronică."

24. Articolul 17 se abrogă.

25. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 18. - (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei scrise, comisia de organizare a concursului repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi afişarea acestora pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul.

(2) Accesul candidaţilor în săli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea concursului. In mod excepţional, pentru motive temeinic justificate, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea concursului, dar nu şi după deschiderea plicului cu subiecte.

(3) Inainte de aducerea subiectelor în săli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probei şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată."

26. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 19. - (1) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probei scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloace de comunicare. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din sală a candidatului.

(2) Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate, pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.

(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampilează în momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată.

(4) Inscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.

(5) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi încălcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). In aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea «fraudă». Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv."

27. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 20. - (1) Niciun membru al comisiei nu poate părăsi centrul de concurs şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probei scrise.

(2)  Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verifică integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.

(3) Pe parcursul desfăşurării probei scrise, membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisia de elaborare a subiectelor.

(4)  Baremele de evaluare şi notare se afişează la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţionează în termen de 24 de ore potrivit art. 13 alin. (3). Soluţia se motivează în termen de 3 zile de la expirarea termenului de 24 de ore prevăzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremele definitive stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

(5) In situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.

(6) In ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în barem, se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective pentru oricare dintre cele două variante de răspuns.

(7) In cazul admiterii contestaţiilor la barem, consecinţele suportate de membrii comisiei de elaborare a subiectelor, care sunt răspunzători pentru această situaţie, pot consta fie în reducerea drepturilor băneşti cuvenite pentru activitatea prestată în cadrul comisiei, fie în imposibilitatea de a mai face parte din comisii similare, pe o perioadă de până la 3 ani.

(8) Măsurile prevăzute la alin. (7) pot fi aplicate de Consiliul Superior al Magistraturii în urma unei analize a cauzelor care au determinat această situaţie."

28. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 21. - (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.

(2) In cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.

(3) Timpul destinat elaborării lucrării scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor de concurs pentru fiecare candidat.

(4) Pentru elaborarea lucrării scrise, candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.

(5) In cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele «anulat», se semnează de cei 2 supraveghetori şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.

(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare."

29. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 22. - (1) Pe măsură ce îşi încheie lucrările candidaţii le predau supraveghetorilor.

(2)  La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

(3) Toţi candidaţii semnează, în momentul predării lucrărilor, în procesele-verbale de predare-primire a acestora.

(4) Pentru fiecare sală se întocmeşte un proces-verbal.

(5)  Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs.

(6)  Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, reprezentantului comisiei de organizare a concursului."

30.  După articolul 22 se introduc şapte noi articole, articolele 221-227, cu următorul cuprins:

„Art. 221. - Rezultatele se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişării la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea."

„Art. 222. - (1) Candidaţii pot contesta notele obţinute la proba scrisă tip grilă.

(2)  Contestaţiile se depun, în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor, la sediul Institutului Naţional al Magistraturii ori se trimit, în acelaşi termen, prin fax, Institutului Naţional al Magistraturii.

(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise se renumerotează şi se sigilează, fiind înscrise într-un borderou separat.

(4) Lucrările se predau comisiei de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare -primire în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor.

Art. 223. - Nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.

Art. 224. - (1) In urma soluţionării contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.

(2) Rezultatele finale ale concursului se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişării la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea.

Art. 225. - (1) Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 7.

(2) La medii egale departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea în activitatea juridică. In situaţia în care există posturi vacante de judecători şi procurori, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numărul de posturi scoase la concurs, astfel încât să poată fi repartizaţi toţi candidaţii care au obţinut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.

Art. 226. - (1) Candidaţii admişi la proba scrisă vor fi verificaţi sub aspectul bunei reputaţii de către inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi vor fi programaţi pentru a se prezenta la vizita medicală şi la testarea psihologică.

(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei, din punct de vedere medical sau psihologic, precum şi cei care nu se bucură de o bună reputaţie sunt declaraţi respinşi.

Art. 227. - Secţiile Consiliului Superior al Magistraturii verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) şi la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 de către candidaţii declaraţi admişi la concurs."

31.  La articolul 23, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Candidaţii care nu au fost declaraţi admişi pentru funcţia pentru care au concurat, dar care îndeplinesc condiţiile de medie prevăzute la art. 225 alin. (1), pot opta pentru posturile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului."

32.   După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 241, cu următorul cuprins:

„Art. 241. - După numirea în funcţia de judecător sau de procuror, candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi să urmeze, pe o perioadă de 6 luni, un curs de formare profesională în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va cuprinde în mod obligatoriu şi elemente de drept comunitar."

33.  La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 26. - (1) Cererile pentru ocuparea posturilor menţionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de cel mult 30 de zile de la data afişării, însoţite de înscrisurile prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 33 alin. (5), (7), (8) şi (10) din Legea nr. 303/2004, precum şi de orice alte înscrisuri considerate relevante de candidat."

34.  La articolul 27, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 27. - (1) In termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) - d) şi la art. 33 alin. (5), (7) şi (8), după caz, din Legea nr. 303/2004."

35. Articolele 30, 31, 32, 33, 34, 35 şi 36 se abrogă.

36. La articolul 37, alineatele (1), (2), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 37. - (1) Testarea psihologică constă în susţinerea unor teste specifice de evaluare psihologică, propuse de specialişti desemnaţi de către Consiliul Superior al Magistraturii, şi se concretizează prin acordarea calificativului «admis» sau «respins».

(2)  In vederea publicării rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre. Calificativul acordat se aduce la cunoştinţă prin publicare pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

(3) In termen de 3 zile de la comunicare, candidaţii respinşi pot formula contestaţie, care se depune la Direcţia resurse umane şi organizare.

(4)   Contestaţiile se soluţionează de către comisia de reexaminare psihologică, formată din 2 psihologi, desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare."

Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,

judecător Lidia Bărbulescu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 123/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 123 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu