Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1175 din  2 octombrie 2003

privind aplicarea sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley privind comertul international cu diamante brute

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 725 din 17 octombrie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Scop si definitii

    Art. 1
    Prezenta hotarare instituie regimul de certificare si control al importurilor si exporturilor de diamante brute pe teritoriul Romaniei, avand ca scop aplicarea sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley.
    Art. 2
    (1) In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile au urmatoarele semnificatii:
    a) Procesul Kimberley - forumul in cadrul caruia participantii au instituit un sistem international de certificare pentru diamantele brute;
    b) sistemul de certificare pentru Procesul Kimberley - sistemul de certificare internationala negociat in cadrul Procesului Kimberley, asa cum este prevazut in anexa nr. 1;
    c) participant - orice stat, organizatie de integrare economica regionala, stat membru al Organizatiei Mondiale a Comertului, precum si teritoriu vamal distinct, care satisface prevederile sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley, care a notificat presedintia acestui proces si care face parte din lista prevazuta in anexa nr. 2;
    d) certificat - documentul eliberat si validat de catre o autoritate competenta a unui participant, care atesta ca un transport/incarcatura de diamante brute satisface exigentele sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley;
    e) autoritatea competenta - autoritatea desemnata de un participant pentru eliberarea, validarea si controlul certificatelor;
    f) diamante conflictuale - diamantele brute, provenite din zone de conflict, asa cum sunt definite in sistemul de certificare pentru Procesul Kimberley;
    g) diamant brut - diamantul neprelucrat, simplu taiat, clivat sau sumar slefuit, inscris in Sistemul armonizat de clasificare, desemnare si codificare a marfurilor, la una dintre pozitiile tarifare vamale 7102.10, 7102.21 sau 7102.31;
    h) import - actul de introducere a unui bun material pe teritoriul geografic al unui participant;
    i) export - actul de retragere sau de expediere a unui bun material de pe teritoriul geografic al unui participant;
    j) incarcatura/transport - unul sau mai multe loturi;
    k) lot - unul sau mai multe diamante ambalate impreuna;
    l) lot de origine mixta - un lot care contine diamante brute provenite din doua sau mai multe tari de origine;
    m) stoc certificat - un stoc de diamante brute, ale carui amplasament, volum si valoare, precum si modificarile care pot fi aduse acestor elemente fac obiectul unui control efectiv din partea unui stat membru;
    n) tranzit vamal - tranzitul prevazut la art. 97 - 100 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al Romaniei.
    (2) Autoritatea romana desemnata pentru aplicarea sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley este Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, denumita in continuare autoritatea competenta.

    CAP. 2
    Regimul de import

    Art. 3
    Importul diamantelor brute pe teritoriul Romaniei este permis numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) diamantele brute sunt insotite de un certificat validat de autoritatea competenta a unui participant;
    b) diamantele brute sunt pastrate in containere inviolabile, iar sigiliile aplicate cu ocazia exportului de catre acel participant nu sunt rupte;
    c) certificatul identifica cu claritate incarcatura.
    Art. 4
    (1) Containerele si certificatele insotitoare sunt supuse, impreuna si de indata, verificarii autoritatii nationale competente, in conformitate cu datele ce sunt inscrise in documentele de insotire.
    (2) Importatorul este responsabil de buna circulatie a diamantelor brute si de costurile aferente.
    (3) Autoritatea competenta, pentru a verifica daca continutul unui container corespunde datelor ce figureaza in certificatul insotitor, poate alege una dintre urmatoarele metode:
    a) deschide fiecare container in vederea efectuarii verificarii; sau
    b) alege prin sondaj unul sau mai multe containere, dupa caz, care trebuie sa fie deschise in scopul unei asemenea verificari, pe baza unei analize de risc sau a unui sistem echivalent, dupa o procedura ce va fi elaborata de autoritatea competenta.
    Art. 5
    (1) Atunci cand autoritatea competenta constata ca toate conditiile prevazute la art. 3 sunt indeplinite, confirma certificatul initial si inmaneaza importatorului o copie autentica a acestui certificat confirmat.
    (2) Procedura de confirmare urmeaza a se aplica in termen de 10 zile lucratoare de la prezentarea certificatului.
    (3) In situatiile in care autoritatea competenta constata ca nu sunt indeplinite toate conditiile prevazute la art. 3, pune sechestru pe incarcatura si dispune masuri de verificare.
    (4) Daca autoritatea competenta, in urma verificarilor efectuate, constata buna-credinta a importatorului sau faptul ca neindeplinirea conditiilor decurge din actiunea altei autoritati in exercitiul functiunii, dispune remedierea deficientelor constatate, iar dupa constatarea remedierii acestora ridica sechestrul si aplica procedura prevazuta la alin. (1).
    (5) Autoritatea competenta romana va informa autoritatea competenta a participantului care a eliberat sau a validat certificatul aferent incarcaturii despre faptul ca nu au fost respectate conditiile impuse de reglementari, in termen de o luna de la data constatarii.
    Art. 6
    (1) Autoritatea competenta poate certifica stocurile de diamante brute care au fost importate sau care exista pe teritoriul Romaniei inainte de data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. Dupa aceasta data diamantele brute provenite din stocuri certificate sunt prezumate a fi conforme numai daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 3.
    (2) In toate celelalte cazuri autoritatea competenta poate elibera o confirmare prin care estimeaza ca diamantele brute sunt conforme conditiilor prevazute la art. 3, numai daca a stabilit ca aceste diamante erau legal prezente pe teritoriul Romaniei incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 7
    Prin derogare de la prevederile art. 3, 4 si 5, autoritatea competenta poate autoriza importul de diamante brute, daca importatorul furnizeaza dovezi concludente prin care atesta ca aceste diamante erau destinate importului pe teritoriul Romaniei si ca au fost exportate cu cel mult 5 zile lucratoare inainte de data intrarii in vigoare a prezentei hotarari. In acest caz autoritatea competenta poate elibera importatorului o confirmare de import, potrivit careia aceste diamante sunt considerate conforme conditiilor prevazute la art. 3.
    Art. 8
    Autoritatea competenta pastreaza pe o perioada de 3 ani originalele certificatelor prevazute la art. 3 lit. a), in scopul verificarii lor si pentru a putea raspunde intrebarilor puse in cadrul sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley.

    CAP. 3
    Regimul de export

    Art. 9
    Exportul de diamante brute de pe teritoriul Romaniei este permis numai in cazul in care sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) diamantele brute sunt insotite de un certificat corespunzator, eliberat si validat de catre autoritatea competenta;
    b) diamantele brute sunt pastrate in containere inviolabile si sigilate potrivit art. 10 alin. (1) lit. d).
    Art. 10
    (1) Autoritatea competenta poate elibera unui exportator un certificat numai daca a constatat ca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) exportatorul a furnizat probe/dovezi concludente ca diamantele brute pentru care a fost solicitat un certificat au fost importate in mod legal, in conformitate cu art. 3;
    b) toate informatiile prezentate in certificat sunt corecte;
    c) diamantele brute sunt efectiv destinate sa ajunga pe teritoriul unui alt participant;
    d) diamantele brute trebuie sa fie transportate intr-un container inviolabil si sigilat.
    (2) Autoritatea competenta valideaza certificatul numai dupa ce a verificat continutul containerului si a constatat ca acesta corespunde datelor inscrise in certificat, iar containerul in care se gasesc diamantele brute a fost sigilat in consecinta, sub responsabilitatea autoritatii competente.
    (3) Autoritatea competenta, pentru a verifica daca continutul containerului corespunde datelor ce figureaza in certificatul insotitor, poate alege una dintre metodele prevazute la art. 4 alin. (3).
    (4) Autoritatea competenta furnizeaza exportatorului o copie a certificatului pe care l-a validat.
    (5) Exportatorul pastreaza toate copiile timp de cel putin 3 ani.
    (6) Certificatul este valabil pentru export o perioada de cel mult doua luni de la data eliberarii.
    (7) Daca diamantele brute nu sunt exportate in aceasta perioada, certificatul isi pierde valabilitatea si trebuie returnat autoritatii competente care l-a eliberat.
    Art. 11
    Daca un exportator face parte dintr-o organizatie a industriei de diamante, enumerata in anexa nr. 3, autoritatea competenta poate accepta in calitate de proba concludenta a unui import legal in Romania o declaratie in acest sens, semnata de exportator. Declaratia trebuie sa cuprinda cel putin informatii care trebuie sa figureze pe o factura, potrivit art. 14 alin. (2) pct. 1 lit. a).
    Art. 12
    (1) Daca autoritatea competenta constata ca o incarcatura de diamante brute pentru care s-a cerut un certificat nu indeplineste conditiile enumerate la art. 9, 10 si 11, pune sechestru pe incarcatura si dispune masuri de verificare.
    (2) Daca autoritatea competenta, in urma verificarilor efectuate, constata buna-credinta a exportatorului sau ca neindeplinirea conditiilor decurge din actiunea altei autoritati in exercitiul functiunii, dispune remedierea deficientelor, iar dupa constatarea remedierii acestora ridica sechestrul si aplica procedura prevazuta la art. 10.
    Art. 13
    Autoritatea competenta pastreaza copiile autentice ale certificatelor eliberate in conditiile prevazute la art. 10, pe o perioada minima de 3 ani, precum si toate informatiile primite de la exportator, pentru justificarea eliberarii si validarii unui certificat si pentru a putea raspunde intrebarilor puse in cadrul sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley.

    CAP. 4
    Autoreglementarea industriei

    Art. 14
    (1) Organizatiile reprezentand negociatorii de diamante brute, care, in scopul aplicarii sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley, au stabilit un sistem de garantie si de autoreglementare a industriei, pot solicita autoritatii competente sa fie admise pe lista prevazuta in anexa nr. 3.
    (2) Pentru inscrierea pe aceasta lista, organizatiile mentionate la alin. (1) trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    1. sa furnizeze elemente doveditoare, concludente ca au adoptat reguli si reglementari in virtutea carora membrii negociatori de diamante brute care actioneaza ca persoane fizice sau juridice se angajeaza:
    a) sa nu vanda decat diamante dobandite din surse legale, in conformitate cu prevederile rezolutiilor pertinente ale Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite si cu sistemul de certificare pentru Procesul Kimberley, si sa garanteze in scris pe factura ce insoteste fiecare vanzare de diamante brute ca, pe baza informatiilor de care acestea dispun si/sau a garantiilor scrise puse la dispozitie de catre furnizorul acestor diamante brute, diamantele respective vandute nu sunt diamante conflictuale;
    b) sa se asigure ca fiecare vanzare de diamante brute este insotita de o factura ce include o garantie scrisa ce identifica fara echivoc vanzatorul si cumparatorul, precum si sediile lor sociale, mentionand, daca este cazul, codul fiscal al vanzatorului, cantitatea/greutatea si descrierea marfurilor vandute, valoarea tranzactiei si data livrarii;
    c) sa nu cumpere diamante brute de la surse de aprovizionare suspecte sau necunoscute si/sau diamante brute de la persoane neparticipante la sistemul de certificare pentru Procesul Kimberley;
    d) sa nu cumpere diamante brute de la o sursa cu privire la care a fost dovedit, prin mijloace legale, ca a incalcat legislatia si reglementarile in vigoare in materia comertului cu diamante conflictuale;
    e) sa nu cumpere diamante brute in/sau provenind dintr-o regiune in legatura cu care o autoritate sau o instanta guvernamentala ori un organism pendinte al sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley a lansat un avertisment potrivit caruia diamantele disponibile pentru vanzare provin din acea regiune si sunt diamante conflictuale;
    f) sa nu cumpere sau sa vanda cu buna stiinta ori sa ajute alti operatori sa cumpere sau sa vanda diamante conflictuale;
    g) sa procedeze astfel incat toti membrii personalului care cumpara sau vand diamante brute in cadrul comertului cu diamante sa fie informati corespunzator asupra rezolutiilor comerciale si reglementarilor guvernamentale care limiteaza comertul cu diamante conflictuale;
    h) sa creeze si sa mentina, pe o perioada de cel putin 3 ani, un registru cu facturile primite de la furnizori si cu cele eliberate clientilor;
    i) sa angajeze un verificator independent care sa certifice ca registrul a fost creat si tinut corect si ca nu a fost descoperita nici o tranzactie contrara angajamentelor prevazute in prezentul articol si/sau ca toate tranzactiile contrare acestor angajamente au fost notificate corespunzator autoritatii competente;
    2. sa furnizeze probe concludente ca au adoptat reguli si reglementari care obliga organizatia la:
    a) excluderea tuturor membrilor care se dovedesc, ca urmare a unei anchete corespunzatoare, efectuata de organizatia prevazuta la art. 14 alin. (1), ca au incalcat grav angajamentele sus-mentionate;
    b) publicarea unui anunt prin care se informeaza asupra excluderii acelui membru si notificarea in acest sens a autoritatii competente;
    c) informarea tuturor membrilor cu privire la prevederile legislative, reglementarile si liniile directoare adoptate in cadrul sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley referitoare la diamantele conflictuale si la furnizarea numelor persoanelor fizice sau juridice care au incalcat aceste prevederi legale si reglementari;
    3. sa comunice autoritatii competente lista completa a membrilor negociatori de diamante brute, inclusiv numele, adresa, locul de domiciliu si alte informatii, care sa permita evitarea tuturor confuziilor privind identificarea acestora.
    (3) Organizatiile vizate prin prezentul articol trebuie sa notifice de indata autoritatii competente toate modificarile referitoare la calitatea de membru intervenite de la solicitarea admiterii pe lista.
    (4) Simpla prezenta pe lista a unei organizatii sau a unui membru permite autoritatii competente sa aiba acces la toate informatiile necesare pentru evaluarea functionarii corespunzatoare a sistemului de garantie si de autoreglementare a industriei. Daca circumstantele o justifica, aceasta autoritate poate pretinde garantii suplimentare, ce fac ca organizatiile sa fie in masura sa asigure mentinerea unui sistem credibil.
    (5) Daca in momentul cand evalueaza functionarea sistemului autoritatea competenta obtine informatii demne de incredere, conform carora organizatia cu sediul pe teritoriul Romaniei, care figureaza pe lista prevazuta de prezentul articol, sau conform carora un membru al acesteia, stabilit ori rezident in Romania, incalca prevederile prezentului articol, aceasta va dispune o ancheta in aceasta privinta pentru a verifica daca prevederile prezentului articol au fost efectiv incalcate.
    (6) Daca pe baza raportului de evaluare sau a altor surse de informatii pertinente autoritatea competenta ajunge la concluzia ca un sistem de garantie si autoreglementare a industriei nu functioneaza corect si ca problema nu a fost tratata intr-o maniera corespunzatoare, adopta masuri corespunzatoare in vederea retragerii acestei organizatii de pe lista prevazuta in anexa nr. 3.
    (7) Organizatiile sau membrii lor, vizate de prezentul articol, care functioneaza pe teritoriul unui participant, altul decat Romania, sunt considerate a fi conforme dispozitiilor prezentului articol daca satisfac regulile si reglementarile pe care acel participant le-a stabilit in scopul aplicarii sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley.

    CAP. 5
    Tranzitul diamantelor brute pe teritoriul Romaniei

    Art. 15
    Prevederile art. 4, 9, 10 si 12 nu se aplica diamantelor brute aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei daca obiectivul tranzitului este clar atestat prin certificatul de insotire, iar containerul de origine in care sunt transportate diamantele brute ori certificatul de insotire eliberat de o autoritate competenta a unui alt participant nu a fost violat sau alterat, in nici un mod, pe teritoriul Romaniei.

    CAP. 6
    Dispozitii generale

    Art. 16
    (1) Autoritatea competenta tine evidenta la zi a listei prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Autoritatea competenta poate percepe de la operatorii economici care functioneaza pe piata diamantelor brute a Romaniei o redeventa pentru tiparirea, eliberarea si/sau validarea unui certificat si pentru controlul fizic exercitat in conformitate cu prevederile art. 4 si 12. Valoarea acestei redevente nu poate fi mai mare decat costurile prestatiilor curente in materie realizate de autoritatea competenta.
    (3) Autoritatea competenta poate modifica specimenul certificatului in vederea perfectionarii securitatii acestuia, tratamentului si functionalitatii sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley, cu conditia ca acesta sa fie comunicat in prealabil Presedintiei Procesului Kimberley.
    Art. 17
    (1) Autoritatea competenta reprezinta Romania in cadrul sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley si trebuie sa depuna eforturi pentru a asigura aplicarea optima a acestui sistem, in special in cooperare cu ceilalti participanti in acest scop.
    (2) Autoritatea competenta participa la schimbul de informatii, in special cu informatii referitoare la comertul international cu diamante brute, si, daca este cazul, coopereaza in activitati de supraveghere si de reglementare a eventualelor diferende.
    Art. 18
    (1) Toate persoanele fizice sau juridice care desfasoara activitati ce au legatura directa sau indirecta cu prevederile art. 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 14 si 15 sunt obligate sa depuna toate diligentele necesare si sa se conformeze prevederilor prezentei hotarari.
    (2) Participarea cu intentie la activitati care au, direct sau indirect, ca efect ocolirea prevederilor prezentei hotarari este interzisa.
    Art. 19
    (1) Informatiile dobandite conform prezentei hotarari nu pot fi utilizate decat in scopul pentru care au fost prevazute.
    (2) Informatiile de natura confidentiala sau furnizate cu titlu confidential sunt acoperite prin obligatii ale secretului profesional. Acestea nu pot fi divulgate fara autorizarea expresa a persoanei care le-a furnizat.
    (3) Comunicarea acestor informatii este permisa cand autoritatea competenta este tinuta sau autorizata, in particular, in cadrul unei actiuni in justitie. Comunicarea trebuie sa tina cont de interesul legitim al persoanei in cauza, in vederea nedivulgarii secretelor comerciale.
    (4) Prevederile prezentului articol nu se aplica in cazul informatiilor cu caracter general facute publice de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, daca aceasta comunicare este compatibila cu scopul pentru care informatiile au fost furnizate in faza initiala, cu exceptia cazurilor prevazute la alin. (3).
    Art. 20
    Respectarea prevederilor prezentei hotarari nu indreptateste persoanele fizice sau juridice sa deroge de la obligatia respectarii, partiale sau totale, a celorlalte prevederi legale in vigoare.

    CAP. 7
    Contraventii si sanctiuni

    Art. 21
    (1) Nerespectarea prevederilor art. 3, ale art. 4 alin. (1) si (2), ale art. 10 alin. (5) si (7) si ale art. 18 alin. (2) constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 250.000.000 lei la 500.000.000 lei si cu confiscarea bunurilor ce fac obiectul contraventiei.
    (2) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii se fac de catre personalul anume imputernicit al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
    Art. 22
    Contraventiilor prevazute la art. 21 alin. (1) le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.

    CAP. 8
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 23
    In aplicarea prevederilor prezentei hotarari autoritatea competenta poate elabora proceduri, in conditiile reglementate prin actul sau de organizare si functionare.
    Art. 24
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 25
    Prevederile prezentei hotarari se aplica pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, urmand ca ulterior sa devina direct aplicabile reglementarile europene in domeniu.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Autoritatea Nationala
                         pentru Protectia Consumatorilor
                         Rovana Plumb,
                         secretar de stat

                         Ministrul economiei si comertului,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul afacerilor externe,
                         Mircea Geoana

    ANEXA 1

             SISTEMUL DE CERTIFICARE PENTRU PROCESUL KIMBERLEY*)

    *) Sistemul de certificare pentru Procesul Kimberley a fost adoptat de statele participante la Reuniunea Plenara de la Interlaken din 5 noiembrie 2002.

                                 PREAMBUL

    Participantii,
    - recunoscand ca traficul de diamante conflictuale constituie o grava problema de interes international major, care are raporturi directe cu finantarea conflictelor armate, cu activitatile miscarilor rebele care au ca scop subminarea sau rasturnarea guvernelor legitime, cu traficul ilicit si proliferarea de armament, in special arme mici si usoare,
    - recunoscand, de asemenea, impactul devastator al conflictelor finantate de traficul cu diamante de razboi asupra pacii, sigurantei si securitatii oamenilor din tarile afectate, precum si incalcarile flagrante ale drepturilor omului, care au fost comise in aceste conflicte,
    - luand in considerare impactul negativ al acestor conflicte asupra stabilitatii regionale si obligatiile trasate statelor prin Carta Organizatiei Natiunilor Unite cu privire la mentinerea pacii si securitatii internationale;
    - constientizand ca masurile internationale urgente sunt imperios necesare pentru a nu permite ca problema diamantelor conflictuale sa afecteze in mod negativ comertul legitim cu diamante, care joaca un rol esential in economiile numeroaselor state ce produc, prelucreaza, exporta si importa diamante, in special tarile in curs de dezvoltare,
    - reamintind toate rezolutiile pertinente ale Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite in virtutea art. VII din Carta Organizatiei Natiunilor Unite, inclusiv dispozitiile pertinente ale rezolutiilor 1.173/1998, 1.295/2000, 1.306/2000 si 1.343/2001, si preocupati de a contribui la aplicarea masurilor prevazute prin aceste rezolutii,
    - evidentiind Rezolutia 55/56/2000 a Adunarii Generale a Organizatiei Natiunilor Unite asupra rolului comertului cu diamante de razboi in finantarea conflictului armat, care solicita comunitatii internationale sa analizeze rapid si cu minutiozitate planul de masuri eficiente si pragmatice care privesc aceasta problema,
    - evidentiind mai departe recomandarea inscrisa in cadrul Rezolutiei 55/56/2000 a Adunarii Generale a Organizatiei Natiunilor Unite, si anume ca comunitatea internationala trebuie sa dezvolte propuneri detaliate pentru un sistem de certificare international simplu si functional pentru diamantele brute, bazat in principal pe sistemele nationale de certificare si pe standardele minime agreate la nivel international,
    - reamintind ca Procesul Kimberley, creat pentru a identifica o solutie a problemei internationale a diamantelor conflictuale, vizeaza includerea tuturor celor interesati si anume statele care produc, exporta si importa diamante, industria diamantelor si societatea civila,
    - convinsi ca diamantele conflictuale joaca un rol important in finantarea conflictelor armate si ca acesta poate fi redus semnificativ prin introducerea sistemului de certificare pentru diamantele brute, creat sa excluda diamantele conflictuale din comertul legitim,
    - reamintind ca Procesul Kimberley a considerat ca un sistem international de certificare pentru diamantele brute, bazat pe legi si practici nationale si pe standardele minime internationale agreate, va fi cel mai eficace sistem de rezolvare a problemei diamantelor conflictuale,
    - luand in considerare masurile importante adoptate pentru atacarea acestei probleme, in special de catre guvernele Angolei, Republicii Democrate Congo, Guineei si Sierrei Leone si de alte tari principale care produc, exporta si importa diamante, precum si de industria diamantelor, in particular de Consiliul mondial al diamantelor si de societatea civila,
    - intampinand initiativele voluntare de autoreglementare anuntate de catre industria de diamante si recunoscand ca un astfel de sistem voluntar va ajuta la crearea unui sistem eficient de control intern al diamantelor brute, conform sistemului international de certificare a diamantelor brute,
    - recunoscand ca un sistem international de certificare a diamantelor brute nu va fi credibil decat atunci cand toti participantii vor asigura functionarea sistemelor interne de control vizand eliminarea diamantelor conflictuale din lantul de productie, exporturi si importuri de diamante brute pe propriile teritorii, recunoscand in acelasi timp ca diferentele in modelele de productie si practicile comerciale si in toate tipurile de control institutional vor putea impune adoptarea de metode diferite care sa intruneasca standardele minime,
    - recunoscand, de asemenea, ca sistemul international de certificare pentru diamantele brute trebuie sa fie compatibil cu legea internationala care guverneaza comertul international,
    - recunoscand ca suveranitatea statelor trebuie sa fie in mod deplin respectata, precum si principiile de egalitate, avantaj reciproc si consens,
    recomanda urmatoarele dispozitii:

    SECTIUNEA I
    Definitii

    In scopul sistemului international de certificare pentru diamantele brute, denumit in continuare sistem de certificare, se aplica urmatoarele definitii:
    diamante conflictuale - diamantele brute utilizate de miscarile rebele sau de aliatii lor pentru finantarea conflictelor care vizeaza subminarea guvernelor legitime, asa cum sunt descrise in rezolutiile pertinente ale Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite, in masura in care acestea raman in vigoare, sau in alte rezolutii similare care ar putea fi adoptate in viitor de catre Consiliul de Securitate, si asa cum sunt intelese si recunoscute in Rezolutia 55/56/2000 a Adunarii Generale a Organizatiei Natiunilor Unite sau in alte rezolutii similare care pot fi adoptate in viitor de catre Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite;
    tara de origine - tara de unde diamantele brute au fost extrase;
    tara de provenienta - ultima tara participanta de unde diamantele brute au fost exportate conform documentelor de import;
    diamant - mineral natural, compus in esenta din carbon pur cristalizat intr-un sistem izometric, a carui duritate pe scara Mohs este de 10 si care poseda o greutate specifica de circa 3,52 si un indice de refractie de 2,42;
    export - actul de retragere/iesire a unui bun material din teritoriul geografic al unui participant;
    autoritate exportatoare - autoritatea/autoritatile sau organismul/organismele desemnat/desemnate de un stat participant de pe al carui teritoriu pleaca un transport de diamante brute, care este/sunt abilitat/abilitate sa valideze certificatul Procesului Kimberley;
    zona de comert libera - parte a teritoriului unui participant unde toate bunurile importate sunt considerate in general, in ceea ce priveste taxele de import, ca fiind situate in exteriorul teritoriului vamal;
    import - actul de introducere a unui bun material pe teritoriul geografic al unui participant;
    autoritate importatoare - autoritatea/autoritatile sau organismul/organismele desemnat/desemnate de un participant in al carui teritoriu este importat transportul/incarcatura de diamante brute, insarcinat/insarcinate cu formalitatile de import si, in special, cu controlul certificatului Procesului Kimberley care insoteste transportul;
    certificatul Procesului Kimberley - document rezistent la falsificare, avand un format specific, care confirma ca un transport de diamante brute corespunde exigentelor sistemului de certificare;
    observator - un reprezentant al societatii civile, al industriei de diamante, al unui organism international sau guvern neparticipant, invitat sa participe la reuniunile Plenarei Procesului Kimberley;
    lot - unul sau mai multe diamante care sunt ambalate impreuna si care formeaza un tot;
    lot de origine mixta - lot care contine diamante brute provenite din doua sau mai multe tari de origine, ambalate impreuna;
    participant - stat sau organizatie regionala de integrare economica, careia i se aplica sistemul de certificare;
    organizatie regionala de integrare economica - organizatie care grupeaza state suverane care si-au declinat competenta cu privire la problemele guvernate de sistemul de certificare al acestei organizatii;
    diamante brute - diamante neprelucrate sau simplu taiate, clivate sau simplu slefuite, care se regasesc in Sistemul armonizat de clasificare si codificare a marfurilor la pozitiile tarifare vamale 7102.10.00, 7102.21.00 si 7102.31.00;
    transport - importul sau exportul fizic al unuia ori al mai multor loturi;
    tranzit - traversarea fizica a teritoriului unui participant sau al unui neparticipant, cu sau fara transbordare, antrepozitare ori schimbare a modalitatii de transport, cand o asemenea traversare nu reprezinta decat un segment al voiajului care a inceput si se termina dincolo de frontiera participantului sau neparticipantului al carui teritoriu il traverseaza transportul/incarcatura.

    SECTIUNEA a II-a
    Certificatul Procesului Kimberley

    Fiecare participant trebuie:
    a) sa se asigure ca un certificat al Procesului Kimberley, denumit in continuare certificat, insoteste fiecare transport de diamante brute cu ocazia exportului;
    b) sa se asigure ca procedurile de emitere a certificatelor respecta regulile minime ale Procesului Kimberley, asa cum sunt prevazute in sectiunea a IV-a;
    c) sa se asigure ca certificatele respecta exigentele minime enuntate in anexa a) la prezenta anexa.
    O data ce aceste conditii sunt intrunite, participantii pot stabili caracteristici suplimentare pentru propriile certificate, de exemplu o forma speciala, date suplimentare sau elemente de securitate;
    d) sa ii informeze pe toti ceilalti participanti, prin intermediul presedintelui, asupra caracteristicilor certificatului propriu, astfel cum sunt precizate in anexa a) la prezenta anexa, in scopul validarii.

    SECTIUNEA a III-a
    Angajamente in ceea ce priveste comertul international cu diamante brute

    Fiecare participant trebuie:
    a) cu privire la transporturile de diamante brute exportate catre o tara participanta, sa impuna ca fiecare astfel de transport sa fie insotit de un certificat validat corespunzator;
    b) cu privire la transporturile diamantelor brute importate de o tara participanta:
    - sa solicite un certificat validat corespunzator;
    - sa se asigure ca documentul de confirmare a receptiei sa fie transmis in cel mai scurt timp autoritatilor exportatoare competente. Confirmarea ar trebui sa se refere cel putin la numarul certificatului, numarul de loturi, greutatea in carate si la detalii privind importatorul si exportatorul;
    - sa solicite ca originalul certificatului sa fie usor accesibil pentru o perioada de cel putin 3 ani;
    c) sa se asigure ca nici o incarcatura de diamante brute nu este exportata intr-o tara neparticipanta, nici importata dintr-o tara neparticipanta;
    d) sa admita faptul ca participantii al caror teritoriu il tranziteaza transporturile nu sunt tinuti sa intruneasca conditiile prevazute la lit. a) si b) de mai sus si nici pe cele din sectiunea a II-a lit. a), cu conditia ca autoritatile competente ale participantului in cauza sa se asigure ca transportul paraseste teritoriul in aceleasi conditii ca la sosire, adica nici deschis, nici alterat.

    SECTIUNEA a IV-a
    Controale interne

    Angajamente pe care le iau participantii
    Fiecare participant trebuie:
    a) sa creeze un sistem de control destinat eliminarii diamantelor conflictuale din incarcaturile de diamante brute care sunt importate in sau exportate de pe teritoriul sau;
    b) sa desemneze o autoritate sau autoritati importatoare si exportatoare;
    c) sa se asigure ca diamantele brute sunt importate si exportate in containere inviolabile;
    d) in functie de necesitati, sa modifice sau sa adopte legi specifice ori regulamente, necesare implementarii si punerii in practica a sistemului de certificare, si sa mentina sanctiuni descurajatoare si proportionale in cazul incalcarii legii;
    e) sa culeaga si sa conserve informatiile oficiale relevante referitoare la productie, import si export si sa schimbe informatii conform dispozitiilor sectiunii a V-a;
    f) atunci cand se creeaza un sistem de control intern, sa tina cont, daca este necesar, de alte optiuni si recomandari referitoare la controalele interne, enuntate in anexa b) la prezenta anexa.

    Principii de autoreglementare a industriei
    Participantii recunosc ca un sistem voluntar de autoreglementare a industriei, asa cum rezulta din preambulul prezentului document, va furniza un sistem de garantii care se sprijina pe verificarile auditorilor independenti ai intreprinderilor individuale si este sustinut de sanctiunile interne stabilite de industrie, sistem ce va ajuta la facilitarea trasabilitatii tranzactiilor cu diamante brute de catre autoritatile guvernamentale.

    SECTIUNEA a V-a
    Cooperare si transparenta

    Participantii trebuie:
    a) sa furnizeze, prin intermediul presedintelui, informatii prin care se identifica autoritatile sau organismele desemnate, responsabile cu implementarea dispozitiilor sistemului de certificare. Fiecare participant va trebui sa furnizeze altor participanti, prin intermediul Presedintiei, de preferinta in format electronic, precizari referitoare la legi, reglementari, reguli, practici si proceduri si sa actualizeze informatiile respective atunci cand este nevoie. Aceste precizari trebuie sa includa un rezumat al principalelor elemente in limba engleza;
    b) sa elaboreze si sa puna la dispozitie tuturor celorlalti participanti, prin intermediul Presedintiei, date statistice, conform principiilor enuntate in anexa c) la prezenta anexa;
    c) sa faca schimb de experienta si de alte informatii utile, inclusiv autoevaluare, pentru a avea cea mai buna practica in situatia data;
    d) sa trateze cu amabilitate cererile venite din partea altor participanti care solicita asistenta, in scopul imbunatatirii functionalitatii sistemului de certificare in teritoriul lor;
    e) sa informeze un alt participant, prin intermediul presedintelui, daca estimeaza ca legile, reglementarile, regulile, practicile sau procedurile acestui alt participant nu garanteaza absenta diamantelor conflictuale din exporturile sale;
    f) sa coopereze cu alti participanti pentru a incerca sa rezolve probleme care s-ar putea ivi in circumstante neprevazute si care ar putea duce la nerespectarea exigentelor minime de eliberare sau de acceptare a certificatelor, precum si sa tina la curent pe toti ceilalti participanti privind natura problemelor intalnite si solutiile gasite;
    g) sa incurajeze, prin intermediul autoritatilor competente, cooperarea mai stransa dintre organismele cu atributii in aplicarea legii si autoritatile vamale ale participantilor.

    SECTIUNEA a VI-a
    Aspecte administrative

    Reuniuni
    1. Participantii si observatorii trebuie sa se reuneasca in sedinte plenare in fiecare an si ori de cate ori este necesar pentru participanti, in vederea examinarii eficacitatii sistemului de certificare.
    2. Participantii trebuie sa adopte reguli de procedura pentru aceste reuniuni in cadrul primei reuniuni plenare.
    3. Reuniunile vor avea loc in tara de resedinta a presedintelui, mai putin in cazul in care un participant sau un organism international propune organizarea unei asemenea reuniuni si ca aceasta sa fie acceptata. Tara gazda trebuie sa faciliteze formalitatile de intrare a persoanelor care asista la aceste reuniuni.
    4. La sfarsitul fiecarei reuniuni plenare va fi ales un presedinte insarcinat cu prezidarea tuturor reuniunilor plenare, reuniunilor grupurilor de lucru ad-hoc si ale altor organisme secundare, care pot fi constituite pana la data urmatoarei reuniuni plenare anuale.
    5. Participantii trebuie sa adopte decizii prin consens.
    Daca este imposibil de a se realiza consensul, presedintele va trebui sa organizeze consultari.

    Sprijin administrativ
    6. Pentru asigurarea unei gestiuni eficiente a sistemului de certificare, sprijinul administrativ este indispensabil. Modalitatile si functiile unui asemenea sprijin trebuie sa fie discutate cu ocazia primei reuniuni plenare, o data ce Adunarea Generala a Natiunilor Unite isi va fi dat acordul.
    7. Sprijinul administrativ va putea include urmatoarele functiuni:
    a) sa permita comunicarea, schimbul de informatii si consultarea intre participanti asupra aspectelor precizate in prezentul document;
    b) sa tina si sa puna la dispozitie participantilor o colectie a acelor legi, reglementari, reguli, proceduri, practici si date statistice furnizate in conformitate cu sectiunea a V-a;
    c) sa redacteze documente si sa acorde sprijin administrativ cu ocazia reuniunilor plenare si a reuniunilor grupurilor de lucru;
    d) sa se achite de alte sarcini care i-au fost atribuite cu ocazia reuniunilor plenare sau a altor grupuri de lucru mandatate de catre acestea.

    Participare
    8. Participarea la sistemul de certificare este deschisa la nivel global, nediscriminatoriu, tuturor participantilor care sunt pregatiti si capabili sa duca la indeplinire cerintele acestui sistem.
    9. Orice candidat care doreste sa participe la sistemul de certificare trebuie sa isi manifeste intentia prin notificarea Presedintiei, pe canale diplomatice. Aceasta notificare trebuie sa contina informatiile prevazute la sectiunea a V-a lit. a) si sa fie transmisa tuturor participantilor in termen de o luna.
    10. Participantii au intentia de a invita reprezentantii societatii civile, ai industriei diamantelor, ai guvernelor neparticipante si organizatiilor internationale sa participe la reuniunile plenare in calitate de observatori.

    Obligatiile participantilor
    11. Inaintea reuniunilor plenare anuale ale Procesului Kimberley, participantii redacteaza si pun la dispozitie altor participanti informatiile inscrise la sectiunea a V-a lit. a), pentru a cunoaste cum sunt aplicate exigentele sistemului de certificare pe teritoriul lor.
    12. Ordinea de zi a reuniunilor plenare anuale trebuie sa includa un punct care sa permita examinarea informatiilor stipulate in sectiunea a V-a, pct. 1, iar participantii sa poata furniza alte precizari referitoare la sistemele lor, la cererea adunarii plenare.
    13. Daca sunt necesare clarificari suplimentare, participantii la reuniunile plenare pot, la recomandarea presedintelui, sa identifice si sa impuna luarea altor masuri de verificare. Aceste masuri trebuie implementate conform legii internationale si nationale aplicabile. Aceasta poate include, fara a se reduce la, masuri cum ar fi:
    a) solicitarea de informatii si precizari suplimentare de catre participanti;
    b) misiuni de revizuire de catre alti participanti sau de reprezentantii acestora, daca se identifica neconcordante semnificative cu sistemul de certificare.
    14. Misiunile de revizuire trebuie efectuate intr-o maniera analitica profesionista si impartiala, cu acordul participantului in cauza. Marimea, componenta, termenii de referinta si durata acestor misiuni trebuie sa fie fondate pe circumstante clare si stabilite de presedinte, cu acordul participantului in cauza si in consens cu toti participantii.
    15. Un raport asupra masurilor de verificare a concordantei trebuie inaintat presedintelui si participantului in cauza, in termen de 3 saptamani de la finalizarea misiunii. Raportul si eventualele observatii ale participantilor trebuie sa fie publicate intr-o zona cu acces restrans al unui site Internet oficial al sistemului de certificare, nu mai tarziu de 3 saptamani de la inaintarea raportului participantului in cauza. Participantii si observatorii trebuie sa depuna toate eforturile in vederea respectarii confidentialitatii comentariilor si discutiilor referitoare la toate aspectele de conformitate.

    Conformarea si prevenirea diferendelor
    16. In cazul in care apare o problema privind conformitatea unui participant sau orice alt aspect legat de implementarea sistemului de certificare, orice participant in cauza poate sa informeze presedintele, care, la randul sau, informeaza, fara intarziere, pe toti participantii cu privire la problema respectiva si initiaza un dialog in vederea solutionarii acesteia. Participantii si observatorii trebuie sa depuna toate eforturile in vederea respectarii confidentialitatii comentariilor si discutiilor referitoare la toate aspectele de conformitate.

    Modificari
    17. Prezentul document poate fi modificat printr-un acord comun al participantilor.
    18. Orice participant are dreptul sa propuna modificari. Propunerile de modificare trebuie transmise in scris presedintelui, cu cel putin 90 de zile inaintea urmatoarei reuniuni plenare, daca nu se convine altfel.
    19. Presedintele comunica toate propunerile de modificare tuturor participantilor si observatorilor in cel mai scurt timp posibil si le inscrie pe ordinea de zi a urmatoarei reuniuni plenare anuale.

    Mecanisme de examinare
    20. Participantii trebuie sa aiba in vedere faptul ca sistemul de certificare face obiectul unei revizuiri periodice, pentru a le permite sa efectueze o analiza completa a tuturor elementelor continute in sistem. Revizuirea trebuie sa tina seama, de asemenea, de cerintele continue ale unui asemenea sistem, luandu-se in consideratie receptivitatea participantilor, a organismelor internationale, in special Organizatia Natiunilor Unite, si pericolul permanent pe care il prezinta diamantele conflictuale. Prima examinare de acest fel trebuie sa aiba loc cel mai tarziu la 3 ani dupa intrarea in vigoare a sistemului de certificare. Reuniunea de examinare ar trebui in mod normal sa coincida cu reuniunea plenara anuala, mai putin in cazul in care exista un acord contrar.

    Intrarea in vigoare a sistemului
    21. Sistemul de certificare trebuie stabilit cu ocazia reuniunii ministeriale cu privire la sistemul de certificare pentru diamantele brute, la Interlaken la 5 noiembrie 2002.

    ANEXA a)
    la anexa nr. 1

                              CERTIFICATE

    A. Conditii minime privind certificatele
    Un certificat trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii minime:
    - fiecare certificat trebuie sa aiba titlul "Certificat al Procesului Kimberley", precum si urmatoarea declaratie: "Diamantele brute din acest transport au fost manipulate in conformitate cu prevederile sistemului de certificare pentru Procesul Kimberley privind diamantele brute";
    - tara de origine pentru incarcatura/transportul de loturi de origine unica;
    - certificatele pot fi redactate in orice limba, cu conditia sa existe o traducere in limba engleza;
    - numerotarea unica trebuie sa urmareasca codul tarii alpha 2, conform normei ISO 3166-1;
    - certificatul trebuie sa fie inviolabil si nefalsificabil;
    - data emiterii;
    - data expirarii;
    - autoritatea emitenta;
    - identitatea exportatorului si a importatorului;
    - greutatea/masa in carate;
    - valoarea in dolari S.U.A.;
    - numarul loturilor din transport;
    - sistemul armonizat de clasificare si codificare a marfurilor;
    - sa fie validat de catre autoritatea exportatoare.

    B. Elemente facultative ale certificatelor
    Un certificat poate contine urmatoarele elemente facultative:
    - caracteristici specifice, de exemplu forma, date suplimentare sau elemente de securitate;
    - date privind calitatea diamantelor brute din cadrul transportului;
    - o confirmare de import ar trebui sa contina, de preferinta, urmatoarele elemente:
        - tara de destinatie;
        - identitatea importatorului;
        - greutatea in carate si valoarea in dolari S.U.A.;
        - sistemul armonizat de clasificare si codificare a marfurilor;
        - data receptiei din tara importatoare;
        - autentificarea de catre tara importatoare.

    C. Proceduri facultative
    Diamantele brute pot fi transportate in saci de securitate transparenti.
    Numarul certificatului unic poate fi reprodus pe container.

    ANEXA b)
    la anexa nr. 1

                                RECOMANDARI
                   prevazute la sectiunea a IV-a lit. f)

    Recomandari generale
    1. Participantii pot desemna unul sau mai multi coordonatori oficiali pentru a se ocupa de implementarea sistemului de certificare.
    2. Participantii pot reflecta la utilitatea completarii si/sau intensificarii procesului de colectare si publicare a datelor statistice ce figureaza in anexa c) la anexa nr. 1, pe baza continutului certificatelor Procesului Kimberley.
    3. Participantii sunt incurajati sa pastreze intr-o baza de date informatizata datele si informatiile prevazute la sectiunea a V-a.
    4. Participantii sunt invitati sa transmita si sa primeasca mesaje electronice in vederea promovarii sistemului de certificare.
    5. Participantii care produc diamante si care au grupari rebele suspectate de extragerea diamantelor din teritoriul lor sunt incurajate sa identifice zonele cu activitate miniera a rebelilor si sa transmita aceasta informatie tuturor participantilor. Aceste date trebuie sa fie actualizate periodic.
    6. Participantii sunt incurajati sa faca cunoscut tuturor participantilor, prin intermediul Presedintiei, numele persoanelor sau intreprinderilor vinovate de activitati ilicite in raport cu scopurile sistemului de certificare.
    7. Participantii sunt incurajati sa se asigure ca toate cumpararile cu bani lichizi de diamante brute sunt dirijate prin banci oficiale, insotite de documente verificabile.
    8. Participantii care produc diamante trebuie sa analizeze productia obtinuta in functie de urmatoarele aspecte:
    - caracteristicile diamantelor produse;
    - productia reala.

    Recomandari privind controlul minelor de diamante
    9. Participantii sunt incurajati sa se asigure ca minele de diamante sunt posesoare ale unei licente si sa permita numai acestora sa extraga diamante.
    10. Participantii sunt sfatuiti sa se asigure ca intreprinderile de prospectiune si extractie pastreaza norme de securitate reale, pentru ca diamantele conflictuale sa nu afecteze productia legitima.

    Recomandari privind participantii care exploateaza mine de diamante la scara mica
    11. Minele de diamante artizanale si informale ar trebui sa detina autorizatie si numai acelor persoane astfel autorizate sa li se permita extractia de diamante.
    12. Dosarele de autorizare ar trebui sa contina un minimum de informatii si anume: numele, adresa, nationalitatea si/sau statutul de rezidenta si zona autorizata de extractie a diamantelor.

    Recomandari privind cumparatorii, vanzatorii si exportatorii de diamante brute
    13. Toti cumparatorii, vanzatorii si exportatorii de diamante, precum si agentii si intreprinderile de expeditie care participa la transportul diamantelor brute ar trebui sa fie inregistrati si autorizati de catre autoritatile competente ale fiecarui participant.
    14. Dosarele de autorizare ar trebui sa contina un minimum de informatii, si anume: numele, adresa, nationalitatea si/sau statutul de rezidenta.
    15. Toti cumparatorii, vanzatorii si exportatorii de diamante brute ar trebui obligati prin lege sa pastreze pe o perioada de 5 ani registrele zilnice de cumparari, vanzari si exporturi, mentionand numele cumparatorilor sau vanzatorilor, numarul lor de autorizatie, cantitatea si valoarea diamantelor vandute, exportate sau cumparate.
    16. Datele vizate la paragraful 14 ar trebui consemnate intr-o baza de date computerizata, pentru a facilita obtinerea de informatii detaliate asupra activitatilor cumparatorilor si vanzatorilor individuali de diamante brute.

    Recomandari privind operatiunile de export
    17. Orice exportator trebuie sa prezinte incarcatura sa de diamante brute autoritatii exportatoare competente.
    18. Inainte de validarea unui certificat, autoritatea exportatoare este abilitata sa solicite exportatorului o declaratie prin care sa ateste ca diamantele brute exportate nu sunt diamante conflictuale.
    19. Diamantele brute trebuie sigilate intr-un container inviolabil, impreuna cu certificatul sau cu o copie autentica. Autoritatea exportatoare trebuie sa transmita apoi un mesaj electronic detaliat autoritatii importatoare competente, precizand greutatea in carate, valoarea, tara de origine sau de provenienta, importatorul si numarul seriei certificatului.
    20. Autoritatea exportatoare trebuie sa inregistreze toate datele referitoare la incarcaturile de diamante brute intr-o baza de date computerizata.

    Recomandari privind operatiunile de import
    21. Autoritatea importatoare trebuie sa primeasca un mesaj electronic inainte sau la sosirea transportului de diamante brute. Acest mesaj trebuie sa prezinte detalii, cum ar fi greutatea in carate, valoarea, tara de origine sau de provenienta, exportatorul si numarul seriei certificatului.
    22. Autoritatea importatoare trebuie sa cerceteze incarcatura de diamante brute pentru a se asigura ca sigiliile si containerul nu au fost violate si ca exportul a fost efectuat conform sistemului de certificare.
    23. Autoritatea importatoare trebuie sa deschida si sa cerceteze continutul transportului pentru a verifica exactitatea informatiilor inscrise in certificat.
    24. Cand reglementarea pretinde sau, la cerere, autoritatea importatoare trebuie sa transmita fisa de retur ori cuponul confirmarii importului la autoritatea exportatoare competenta.
    25. Autoritatea importatoare trebuie sa inregistreze toate datele referitoare la transporturile/incarcaturile diamantelor brute intr-o baza de date informatizata.

    Recomandari privind transporturile/incarcaturile destinate sau de provenienta din zonele libere
    26. Transporturile/incarcaturile de diamante brute destinate sau de provenienta din zonele libere trebuie tratate de catre autoritatile desemnate.

    ANEXA c)
    la anexa nr. 1

                                  STATISTICI

    Recunoscand ca datele fiabile si comparabile privind productia si comertul international cu diamante brute constituie un instrument esential pentru implementarea reala a sistemului de certificare si, in special, pentru identificarea neregularitatilor sau anomaliilor ce pot evidentia prezenta diamantelor conflictuale in comertul legitim, participantii se sprijina fara rezerve pe urmatoarele principii, tinand cont de necesitatea protejarii informatiilor comerciale cu caracter sensibil:
    a) pastrarea si publicarea, intr-un format standard, in urmatoarele doua luni care urmeaza perioadei de referinta a datelor statistice trimestriale globale referitoare la exporturile si importurile diamantelor brute, numarul certificatelor validate pentru export si al transporturilor/incarcaturilor importate, insotite de certificate;
    b) pastrarea si publicarea datelor statistice privind exporturile si importurile de catre tara de origine si cea de provenienta, in masura in care acest lucru este posibil, greutatea in carate si valoarea, in conformitate cu Sistemul armonizat de clasificare si codificare a marfurilor, pozitiile tarifare vamale 7102.10; 7102.21; 7102.31;
    c) pastrarea si publicarea semestriala, in doua luni care urmeaza perioadei de referinta, a datelor statistice privind productia diamantelor brute privind greutatea in carate si valoarea. Daca un participant nu poate publica aceste date, el va notifica de indata presedintelui;
    d) sa adune si sa publice aceste date statistice, bazandu-se in primul rand pe metodologiile si procedurile nationale in vigoare;
    e) sa puna datele statistice la dispozitie unui organism guvernamental sau oricarui mecanism adecvat, desemnat de catre participanti, pentru ca acestea sa fie: 1. compilate si publicate trimestrial, in cazul datelor referitoare la exporturi si importuri; si 2. semestrial, in cazul datelor referitoare la productie. Datele statistice trebuie sa fie accesibile, in vederea consultarii de catre grupurile interesate sau de catre participanti, individual ori colectiv, in functie de termenii de referinta stabiliti de catre participanti;
    f) sa tina seama de datele statistice privind comertul international si productia de diamante brute la reuniunile anuale ale Plenarei Procesului Kimberley, in scopul abordarii aspectelor conexe si sprijinirii unei aplicari eficiente a sistemului de certificare.

    ANEXA 2

                                 LISTA
participantilor la sistemul de certificare pentru Procesul Kimberley

    Angola
    Armenia
    Australia
    Belarus
    Botswana
    Canada
    Republica Africa Centrala
    China
    Hong Kong
    Republica Democrata Congo
    Republica Congo
    Coasta de Fildes
    Croatia
    Comunitatea Europeana
    Guineea
    Guyana
    Ungaria
    India
    Israel
    Japonia
    Republica Coreea
    Laos
    Liban
    Lesotho
    Mauritius
    Namibia
    Polonia
    Federatia Rusa
    Sierra Leone
    Slovenia
    Africa de Sud
    Sri Lanka
    Elvetia
    Taiwan, Penghu, Kinmen si Matsu, teritorii vamale distincte
    Tanzania
    Thailanda
    Ucraina
    Emiratele Arabe Unite
    Statele Unite ale Americii
    Venezuela
    Zimbabwe

    ANEXA 3

                                  LISTA*)
organizatiilor reprezentand negociatorii de diamante brute la care face referire art. 14 din hotarare

    *) Lista prevazuta in prezenta anexa va fi completata pe masura ce asemenea organizatii se vor infiinta in Romania.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1175/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1175 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1175/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu