Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.1052 din 19.10.2011

privind reglementarea acţiunilor specifice aferente finanţării asistenţei din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 787 din 07 noiembrie 2011



SmartCity1


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 3 alin. (2) din Legea nr. 404/2006 privind finanţarea asistenţei pentru dezvoltare din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta hotărâre reglementează acţiunile specifice aferente finanţării asistenţei din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi stabileşte: a)cadrul instituţional al asistenţei pentru dezvoltare; b)procedurile de programare şi acordare a asistenţei pentru dezvoltare. Articolul 2
(1) Priorităţile geografice şi sectoriale ale asistenţei pentru dezvoltare sunt cele prevăzute de Strategia naţională privind politica de cooperare internaţională pentru dezvoltare, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 703/2006 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind politica de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi a Planului de acţiune pentru aplicarea Strategiei naţionale privind politica de cooperare internaţională pentru dezvoltare.
(2) Statele partenere beneficiare de asistenţa pentru dezvoltare, precum şi fondurile financiare alocate în acest scop se stabilesc de către Ministerul Afacerilor Externe şi sunt aprobate pe bază de memorandum de către Guvernul României, în conformitate cu angajamentele asumate de România pe plan internaţional în materie de finanţare şi eficacitate a asistenţei pentru dezvoltare, cu excepţia asistenţei financiare acordate sub forma reducerii/ştergerii datoriilor ţărilor debitoare României, care intră sub incidenţa Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea în vederea recuperării creanţelor României provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, derulată înainte de 31 decembrie 1989, cu modificările ulterioare, şi a Ordonanţei Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operaţiunilor de import-export care se derulează prin cliring, barter şi cooperare economică internaţională în baza acordurilor comerciale şi de plăţi guvernamentale, republicată.
(3) Asistenţa pentru dezvoltare în plan multilateral se acordă în baza Strategiei multianuale pentru acordarea de asistenţă pentru dezvoltare în plan multilateral, care se aprobă de către Guvernul României prin memorandum elaborat şi înaintat spre aprobare de către Ministerul Afacerilor Externe.
Articolul 3În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile menţionate mai jos au următoarele semnificaţii: a)asistenţă pentru dezvoltare - suma resurselor alocate de către România statelor partenere în conformitate cu criteriile de clasificare a asistenţei oficiale pentru dezvoltare elaborate de către Comitetul Asistenţă pentru Dezvoltare din cadrul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (denumită în continuare OCDE); b)asistenţă pentru educaţie pentru dezvoltare şi activităţile de conştientizare publică în domeniul dezvoltării - activităţile desfăşurate în scopul promovării unei mai bune înţelegeri în rândul populaţiei româneşti sau al unor categorii specifice ale acesteia a aspectelor ce ţin de politica de cooperare internaţională pentru dezvoltare; c)asistenţă umanitară - asistenţă de urgenţă acordată statelor în caz de dezastre şi conflicte armate prelungite, cu scopul atenuării consecinţelor asupra victimelor, inclusiv asistenţa oferită în procesul de tranziţie de la o situaţie de criză umanitară către procesele de reabilitare sau reconstrucţie timpurie; d)contractanţi - donatori, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale, reprezentanţii mediului academic sau alte entităţi care pot beneficia de fonduri din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare al Ministerului Afacerilor Externe pentru implementarea proiectelor/programelor de asistenţă pentru dezvoltare conform criteriilor şi prevederilor Comitetului Asistenţă pentru Dezvoltare din cadrul OCDE; e)contribuţii neafectate - contribuţii fără destinaţie specifică la bugetul general al unor organizaţii internaţionale sau al unor fonduri administrate de acestea (core funding); f)documente contractuale - acorduri, memorandumuri de înţelegere, schimburi de scrisori, contracte sau orice alte documente în baza cărora se realizează transferuri de fonduri din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare al Ministerului Afacerilor Externe; documentele contractuale au caracter de contract de stat şi nu intră sub incidenţa Legii nr. 590/2003 privind tratatele; g)donator - stat, organizaţii internaţionale, instituţii financiare internaţionale sau orice alte entităţi care acordă asistenţă pentru dezvoltare conform principiilor Comitetului Asistenţă pentru Dezvoltare din cadrul OCDE; h)obiectivele de dezvoltare ale mileniului - cele 8 obiective adoptate cu ocazia Summitului mileniului, găzduit în septembrie 2000 de către Organizaţia Naţiunilor Unite, ce trebuie realizate până în anul 2015, cu ţintele şi indicatorii aferenţi, după cum urmează: eradicarea sărăciei extreme şi a foametei; realizarea educaţiei primare universale; promovarea egalităţii şanselor şi împuternicirea femeilor; reducerea mortalităţii infantile; îmbunătăţirea sănătăţii materne; combaterea HIV/SIDA, a malariei şi a altor boli infecţioase; asigurarea durabilităţii mediului înconjurător; dezvoltarea unui parteneriat global pentru dezvoltare; i)proiecte de asistenţă pentru dezvoltare - setul de activităţi interconectate vizând realizarea unui obiectiv punctual de dezvoltare; j)programe de asistenţă pentru dezvoltare - setul de activităţi şi proiecte de asistenţă pentru dezvoltare interconectate urmărind consolidarea unui sector specific de interes al statului partener; k)sprijin bugetar direct - transferul de resurse financiare de la o agenţie de finanţare externă către trezoreria naţională a unei ţări partenere, în urma îndeplinirii de către această ţară a condiţiilor convenite pentru efectuarea plăţii. Resursele financiare astfel dobândite fac parte din resursele globale ale ţării partenere şi, prin urmare, sunt utilizate în conformitate cu sistemul de gestionare a finanţelor publice din această ţară; l)stat partener - statul terţ în curs de dezvoltare, cu venit mic sau mediu, căruia România îi acordă asistenţă pentru dezvoltare şi care este catalogat la data acordării asistenţei drept potenţial beneficiar de asistenţă oficială pentru dezvoltare de către Comitetul Asistenţă pentru Dezvoltare din cadrul OCDE; m)stat partener prioritar - statul partener căruia România, prin Ministerul Afacerilor Externe, îi acordă multianual asistenţă pentru dezvoltare de cel puţin 30% din bugetul anual de asistenţă pentru dezvoltare.
Capitolul IICadrul instituţional al asistenţei pentru dezvoltare Articolul 4În calitate de instituţie responsabilă pentru gestionarea politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare, Ministerul Afacerilor Externe are următoarele atribuţii: a)coordonarea politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare la nivel naţional; b)reprezentarea României la nivel internaţional din perspectiva de donator de asistenţă pentru dezvoltare; c)îndeplinirea la nivel global a angajamentelor asumate privind realizarea obiectivelor de dezvoltare ale mileniului, privind eficacitatea asistenţei pentru dezvoltare, privind coerenţa politicilor pentru dezvoltare şi privind alte angajamente în cadrul politicii de cooperare internaţională pentru dezvoltare asumate în calitate de stat membru al UE şi ONU, precum Angajamentele Monterrey, Declaraţia de la Paris privind eficacitatea asistenţei pentru dezvoltare, Agenda de acţiune Accra; d)programarea bugetului de asistenţă pentru dezvoltare, angajarea, lichidarea şi ordonanţarea fondurilor, conform legislaţiei în vigoare; e)monitorizarea, evaluarea şi auditul contribuţiilor/ proiectelor/programelor finanţate din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare, conform prevederilor legale în vigoare. Articolul 5(1) În procesul de elaborare, implementare şi coordonare a politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare, Ministerul Afacerilor Externe se consultă şi colaborează, după caz, cu autorităţile administraţiei publice din România care au atribuţii în domeniile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 404/2006 privind finanţarea asistenţei pentru dezvoltare din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi cu Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare.(2) Instituţiile publice cu atribuţii conform art. 2 din Legea nr. 404/2006 pot propune Ministerului Afacerilor Externe proiecte/programe şi alte forme de asistenţă pentru dezvoltare în vederea cooperării strategice cu state partenere. Articolul 6Ministerul Afacerilor Externe elaborează Planul anual de acţiune, aprobat prin ordin al ministrului afacerilor externe, care cuprinde: a)obiectivele urmărite; b)bugetul pentru anul fiscal aferent; c)lista proiectelor/programelor/contribuţiilor neafectate care sunt finanţate din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare al Ministerului Afacerilor Externe. Articolul 7(1) Finanţarea acţiunilor specifice aferente asistenţei pentru dezvoltare se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.(2) Fondurile aferente finanţării acţiunilor prevăzute la alin. (1) se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe, de la capitolul „Alte servicii publice generale“, subcapitolul „Asistenţă naţională externă pentru dezvoltare“, titlul „Alte transferuri“, articolul „Transferuri interne“, alineatul „Asistenţă pentru dezvoltare alocată în beneficiul statelor partenere“, şi, respectiv, articolul „Transferuri curente în străinătate (către organizaţii internaţionale)“, alineatul „Asistenţă pentru dezvoltare alocată în străinătate“.(3) Fondurile aprobate potrivit alin. (2) nu se pot redistribui şi utiliza la alte subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare. Capitolul IIIProceduri de acordare a asistenţei pentru dezvoltare Secţiunea 1Forme de asistenţă pentru dezvoltare Articolul 8Guvernul României acordă asistenţă pentru dezvoltare, în conformitate cu Strategia naţională privind politica de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi cu Strategia multianuală pentru acordarea de asistenţă pentru dezvoltare în plan multilateral, şi utilizează următoarele modalităţi de distribuţie a asistenţei pentru dezvoltare: a)asistenţă bilaterală - include activităţile de cooperare pentru dezvoltare derulate direct între România şi statul partener ori indirect, prin intermediul unor contractanţi; b)asistenţă trilaterală - include asistenţa pentru dezvoltare acordată de România statului partener prin cofinanţare cu unul sau mai mulţi donatori; c)asistenţă multilaterală - include contribuţii neafectate la organizaţiile internaţionale incluse pe lista Comitetului Asistenţă pentru Dezvoltare al OCDE, precum şi către fondurile special administrate de acestea. Secţiunea a 2-aAcordarea asistenţei bilaterale Articolul 9Finanţarea de proiecte şi programe de asistenţă pentru dezvoltare derulate direct se poate face în baza unor documente contractuale semnate între Ministerul Afacerilor Externe şi statul partener beneficiar. Articolul 10Finanţarea proiectelor şi programelor de asistenţă pentru dezvoltare implementate de contractanţi poate fi realizată în baza unor documente contractuale semnate între Ministerul Afacerilor Externe şi contractanţi. Articolul 11Finanţarea de proiecte/programe de cooperare pentru dezvoltare în statele partenere prin intermediul organizaţiilor neguvernamentale se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 12(1) Sprijinul bugetar direct, la nivel general şi/sau sectorial, se poate acorda statului partener care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii:a)are o politică şi o strategie naţională (sau sectorială, în cazul sprijinului bugetar sectorial) definite în mod clar; b)are un cadru macroeconomic orientat către stabilitate; c)are un program credibil şi relevant de îmbunătăţire a gestionării finanţelor publice, acesta trebuind să fie în vigoare sau în curs de implementare. (2) Acordarea sprijinului bugetar direct din bugetul Ministerului Afacerilor Externe este condiţionată de existenţa unor bugete anuale de asistenţă pentru dezvoltare substanţiale şi a capacităţii de monitorizare a alocării fondurilor în conformitate cu liniile directoare ale Comisiei Europene şi ale OCDE în materie. Secţiunea a 3-aAcordarea asistenţei trilaterale Articolul 13Cofinanţarea de proiecte şi programe de asistenţă pentru dezvoltare poate fi realizată în baza unor documente contractuale încheiate cu donatorii cofinanţatori şi, după caz, cu statul partener beneficiar. Secţiunea a 4-aAcordarea asistenţei multilaterale Articolul 14Acordarea din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare a unor contribuţii neafectate se realizează în baza Strategiei multianuale pentru acordarea de asistenţă pentru dezvoltare în plan multilateral. Contribuţiile neafectate pot fi finanţate în baza unui memorandum de înţelegere încheiat între Ministerul Afacerilor Externe şi organizaţia internaţională în cauză sau conform procedurilor legale aplicabile organizaţiei internaţionale respective, acord, schimb de scrisori etc. Secţiunea a 5-aAcordarea asistenţei în domeniile educaţiei pentru dezvoltare şi conştientizării publice în domeniul dezvoltării Articolul 15Finanţarea din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare a unor proiecte şi programe de asistenţă pentru educaţie pentru dezvoltare şi activităţi de conştientizare publică în domeniul dezvoltării poate fi realizată direct de către Ministerul Afacerilor Externe sau prin intermediul unor contractanţi, în baza unor documente contractuale încheiate între Ministerul Afacerilor Externe şi contractanţi. Articolul 16Finanţarea activităţilor organizaţiilor neguvernamentale pentru derularea de activităţi de educaţie pentru dezvoltare şi conştientizare publică în domeniul dezvoltării se poate realiza în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 6-aAcordarea asistenţei umanitare Articolul 17Ministerul Afacerilor Externe acordă asistenţă umanitară direct statului în cauză ori indirect, prin intermediul unei organizaţii internaţionale cu competenţe în domeniu sau al unui fond autonom gestionat de o organizaţie internaţională de profil ori al unui fond constituit în mod special pentru a răspunde necesităţilor unei crize umanitare sau al unor organizaţii neguvernamentale. Articolul 18Acordarea asistenţei umanitare din bugetul de asistenţă pentru dezvoltare se realizează prin ordin al ministrului afacerilor externe, în baza unor documente contractuale încheiate de Ministerul Afacerilor Externe cu statul în cauză sau cu organizaţiile internaţionale/neguvernamentale intermediare. Ministerul Afacerilor Externe informează Guvernul în ceea ce priveşte asistenţa umanitară acordată. Articolul 19Pentru acordarea de asistenţă umanitară prin intermediul organizaţiilor neguvernamentale este necesar ca acestea să îndeplinească cumulativ următoarele criterii: a)să aibă experienţă în domeniul asistenţei umanitare; b)să cunoască circumstanţele şi specificul local; c)să facă dovada deţinerii mijloacelor necesare unei furnizări rapide şi eficiente a asistenţei umanitare către persoanele sinistrate. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 20În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Afacerilor Externe va elabora norme interne de implementare privind acordarea finanţării asistenţei pentru dezvoltare, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului afacerilor externe. Articolul 21La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 747/2007 privind reglementarea acţiunilor specifice aferente finanţării asistenţei din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţională pentru dezvoltare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 524 din 2 august 2007, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1052/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1052 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu