Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 0 din 2 iunie 2009

(fond) în Cauza Silviu Marin împotriva Romaniei

ACT EMIS DE: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 95 din 11 februarie 2010



(Cererea nr. 35.482/06)

In Cauza Silviu Marin împotriva României,

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţia a treia), statuând în cadrul unei camere formate din: Josep Casadevall, preşedinte, Elisabet Fura-Sandstrom, Corneliu Bîrsan, Alvina Gyulumyan, Egbert Myjer, Ineta Ziemele, Ann Power, judecători, şi Santiago Quesada, grefier de secţie,

după ce a deliberat în camera de consiliu la data de 12 mai 2009,

pronunţă următoarea hotărâre, adoptată la această dată:

PROCEDURA

1.   La originea cauzei se află o cerere (nr. 35.482/06) introdusă împotriva României, prin care un cetăţean al acestui stat, domnul Silviu Marin (reclamantul), a sesizat Curtea la data de 24 august 2006, în temeiul art. 34 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale [Convenţia).

2. Guvernul român (Guvernul) este reprezentat de agentul său, domnul Răzvan-Horaţiu Radu, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

3. La data de 5 martie 2008, Curtea a hotărât să îi comunice Guvernului cererea. De asemenea, astfel cum prevede art. 29 § 3 din Convenţie, aceasta a hotărât să fie analizate în acelaşi timp admisibilitatea şi temeinicia cauzei.

ÎN   FAPT

I. Circumstanţele cauzei

4.  Reclamantul s-a născut în anul 1950 şi locuieşte în Slobozia.

5. Prin Decizia din 31 iulie 1991 a Primăriei Amara, acestuia i s-a acordat un teren în suprafaţă de 800 m2 în vederea construirii unei case. Decizia menţiona că era adoptată în temeiul Legii nr. 4/1973 şi al art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 (vezi paragrafele 14 şi 15 de mai jos); de asemenea, aceasta menţiona cele 4 proprietăţi limitrofe terenului, însă fără a preciza dimensiunile fiecărei laturi.

Prin Decizia din data de 25 februarie 1992, Prefectura Judeţului Ialomiţa i-a atribuit în proprietate reclamantului un teren având aceleaşi proprietăţi limitrofe şi o suprafaţă de 1.000 m2. Această decizie preciza dimensiunile fiecărei laturi a terenului, şi anume 40 m în lungime şi 20 m în lăţime. Aceasta era adoptată în temeiul art. 35 §§ 2 şi 6 din Legea nr. 18/1991 (vezi paragraful 16 de mai jos).

Prin Decizia din 29 ianuarie 1993, Consiliul Judeţean Ialomiţa a modificat Decizia din 25 februarie 1992, în sensul că a precizat că suprafaţa terenului era de 800 m2. Această ultimă decizie menţiona în mod expres:

„Terenul în suprafaţă de 800 m2 (...), atribuit în folosinţă în vederea construirii unei locuinţe proprietate privată, este atribuit în proprietate domnului Marin Silviu."

6. La o dată neprecizată, Decizia din 25 februarie 1992 a fost înscrisă în registrele de proprietate imobiliară. La data de 9 martie 1993, Decizia din 29 ianuarie 1993 a fost de asemenea înregistrată.

7.  La datele de 7 decembrie 1993 şi 18 decembrie 1995, primăria i-a eliberat reclamantului autorizaţii de construire pentru ridicarea unei case. Construcţia a fost ulterior realizată efectiv pe terenul respectiv, iar de atunci reclamantul s-a bucurat netulburat de bunul său.

8. La data de 31 octombrie 2005, prefectul judeţului Ialomiţa a sesizat Judecătoria Slobozia cu o acţiune împotriva reclamantului, a Primăriei Amara şi a Consiliului Judeţean Ialomiţa, pentru a constata nulitatea absolută a celor 3 decizii menţionate mai sus, pe care le considera contrare Legii fondului funciar nr. 18/1991. Prefectul considera că art. 35 alin. (2) şi (6) din legea menţionată mai sus au fost încălcate, având în vedere că, la data celor 3 decizii, locuinţa reclamantului nu era încă ridicată. Atât reclamantul, cât şi primăria şi consiliul judeţean au depus întâmpinare, solicitând respingerea acţiunii pe motivul că cele 3 decizii erau legale.

9.  Prin Sentinţa din data de 15 decembrie 2005, judecătoria a respins acţiunea, reţinând că deciziile contestate erau conforme cu legea.

10.  Prin Decizia din data de 16 februarie 2006, Tribunalul Ialomiţa a admis recursul formulat de prefect, a admis acţiunea introductivă de instanţă şi a constatat nulitatea absolută a celor 3 decizii, întemeindu-se pe art. III alin. (1) lit. a) din Legea nr. 169/1997. Instanţa a reţinut că situaţia terenului în discuţie era reglementată prin Legea nr. 18/1991, şi nu prin Legea nr. 4/1973 şi Decretul-lege nr. 42/1990. De asemenea, instanţa a statuat că din art. 35 alin. (2) şi (6) din Legea nr. 18/1991 reieşea că, pentru a i se acorda terenul în proprietate, partea interesată ar fi trebuit să fie proprietarul casei la data adoptării deciziilor respective, ceea ce nu s-a întâmplat în speţă.

11. Conform afirmaţiilor reclamantului, deşi alte 16 persoane s-au aflat în aceeaşi situaţie cu a lui, el a fost singurul citat să se prezinte în faţa instanţelor în vederea anulării deciziilor administrative care îl priveau.

12. La data de 24 iunie 2008, primăria a informat Guvernul, ca răspuns la solicitarea sa de informaţii, că terenul în discuţie îi fusese atribuit reclamantului, mai întâi în folosinţă şi apoi în proprietate, şi că partea interesată ocupa încă terenul respectiv, pe care ridicase o casă. Prin Adresa din data de 26 iunie 2008, primăria a completat aceste informaţii, considerând că reclamantul avea posibilitatea să solicite concesiunea terenului în temeiul Legii nr. 50/1991, ţinând cont de faptul că în zona respectivă existau deja 107 contracte de concesiune referitoare la terenuri aferente caselor.

13. Conform susţinerilor reclamantului, rezultă că acesta încă plăteşte impozite în temeiul Deciziei din 25 februarie 1992.

II. Dreptul intern pertinent

14.  Art. 4 din Legea nr. 4 din 28 martie 1973 privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vânzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală (Legea nr. 4/1973) prevedea următoarele în părţile sale relevante în speţă:

„Terenurile proprietate de stat pot fi atribuite (...) în vederea construirii de locuinţe, în folosinţa (...) persoanelor fizice (...).

Dreptul de folosinţă a terenului atribuit este acordat numai pe durata existenţei construcţiei respective."

15. Art. 8 din Decretul-lege nr. 42/1990 privind unele măsuri pentru stimularea ţărănimii (Decretul-lege nr. 42/1990) prevedea următoarele:

„Terenul aferent casei de locuit şi anexelor gospodăreşti, precum şi curtea şi grădina din jurul acestora (...) constituie proprietatea particulară a deţinătorilor; acestea pot fi înstrăinate şi lăsate moştenire."

16. Art. 35 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 (Legea nr. 18/1991) prevedea următoarele:

„(2) Terenurile proprietate de stat, situate în intravilanul localităţilor, atribuite, potrivit legii, în folosinţă veşnică sau în folosinţă pe durata existenţei construcţiei (...) trec, la cererea proprietarilor actuali ai locuinţelor, în proprietatea acestora (...). (6) Atribuirea în proprietate a terenurilor prevăzute de alin. (2)-(5) se va face, prin decizia prefecturii, ia propunerea primăriilor, făcută pe baza verificării situaţiei juridice a terenurilor."

17.   în urma republicării Legii nr. 18/1991 la data de 10 decembrie 2007, art. 35 citat mai sus a devenit art. 36.

18.   Prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii (Legea nr. 50/1991), republicată la data de 13 octombrie 2004, ce au fost invocate de Guvern, sunt următoarele:

ARTICOLUL 13

„(2) Terenurile aparţinând domeniului public al statului (...) se pot concesiona numai în vederea realizării de construcţii sau de obiective de uz şi/sau de interes public, cu respectarea documentaţiilor de urbanism aprobate potrivit legii.

(3) Concesionarea se face pe bază de oferte prezentate de către solicitanţi, cu respectarea prevederilor legale, urmărindu-se valorificarea superioară a potenţialului terenului."

ARTICOLUL 15

„Prin excepţie (...), terenurile destinate construirii se pot concesiona fără licitaţie publică, cu plata taxei de redevenţa stabilite potrivit legii, ori pot fi date în folosinţă pe termen limitat, după caz, în următoarele situaţii: (...)

e) pentru extinderea construcţiilor pe terenuri alăturate, la cererea proprietarului sau cu acordul acestuia."

19.  Conform art. III alin. (1) lit. a) din Legea nr. 169/1997 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 (Legea nr. 169/1997), actele de reconstituire a dreptului de proprietate în favoarea persoanelor care nu erau îndreptăţite la astfel de reconstituiri sunt lovite de nulitate.

ÎN   DREPT

I. Asupra pretinsei încălcări a art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie

20. Reclamantul se plânge de o încălcare a dreptului său de proprietate din cauza Deciziei din 16 februarie 2006 a Tribunalului Ialomiţa, care a reţinut că deciziile care îi atribuiau terenul erau lovite de nulitate absolută. El subliniază că, deşi autorităţile administrative sunt cele care i-au acordat acest teren, acestea au declanşat totuşi, după 13 ani de la propriile lor decizii, o procedură de constatare a nulităţii acestor acte, fără a ţine cont de faptul că el îşi construise deja o casă pe terenul respectiv. Partea interesată insistă asupra faptului că terenul îi fusese atribuit în vederea construirii casei, ceea ce a şi făcut, respectând prevederile legii. După părerea sa, sancţiunea nulităţii absolute nu era aplicabilă, în măsura în care în speţă nu exista niciun interes general de apărat. El adaugă că, în urma anulării deciziilor respective, a fost pus într-o situaţie permanentă de incertitudine, neavând nicio idee despre ceea ce aveau de gând să facă autorităţile cu terenul său şi chiar cu casa construită pe el. El invocă art. 1 din Protocolul nr. 1, care prevede următoarele:

„Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional.

Dispoziţiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le consideră necesare pentru a reglementa folosinţa bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contribuţii sau a amenzilor."

A. Asupra admisibilităţii

21.  Curtea constată că acest capăt de cerere nu este vădit neîntemeiat în sensul art. 35 § 3 din Convenţie. Pe de altă parte, Curtea observă că acesta nu este afectat de niciun alt motiv de inadmisibilitate. Prin urmare, acesta trebuie declarat admisibil.

B. Asupra fondului

22. Guvernul consideră că dreptul reclamantului la respectarea bunurilor sale nu a fost încălcat. In acest sens, Guvernul observă că partea interesată nu dispunea de un drept de proprietate în speţă, decizia primăriei din anul 1991 neconstituind un titlu de proprietate. în schimb, reclamantul are dreptul de folosinţă a terenului pe durata existenţei casei. In orice caz, acesta foloseşte încă terenul în cauză, pe care şi-a construit o casă. In plus, din Adresa din data de 26 iunie 2008 a Primăriei Amara reiese că reclamantul ar avea posibilitatea să le solicite autorităţilor să îi concesioneze terenul. Guvernul citează în acest sens prevederile art. 13 alin. (2) si (3) e) din Legea nr. 50/1991.

23. In continuare, Guvernul observă că, presupunând chiar că ar fi avut loc o ingerinţă în dreptul reclamantului la respectarea bunurilor sale, o astfel de ingerinţă ar fi fost totuşi prevăzută de lege (şi anume de Legea nr. 18/1991), ar fi urmărit un scop legitim (acela de a asigura respectarea legii) şi ar fi păstrat un just echilibru între interesele de faţă. In sprijinul acestei afirmaţii, Guvernul citează Cauza Wittek împotriva Germaniei, nr. 37.290/97, §§ 58-61, CEDO 2002-X.

24.  Reclamantul contestă argumentele Guvernului, arătând că, în prezent, din punct de vedere juridic, nu mai are niciun drept asupra acestui teren, în măsura în care cele 3 decizii administrative care i-l atribuiau au fost anulate. El subliniază că aceste decizii au fost emise de autorităţile publice după ce au făcut verificările necesare, că ulterior nu a fost în niciun mod tulburat în exercitarea dreptului său de proprietate timp de 13 ani, pentru ca, dintr-o dată, deciziile respective să fie anulate fără vreun motiv valabil. Partea interesată mai menţionează că a înregistrat Decizia din 25 februarie 1992 în registrul de publicitate imobiliară şi că, în virtutea acestei decizii, el plăteşte încă impozitele pe terenul în discuţie.

25.  Reclamantul contestă că ar avea posibilitatea să ceară concesiunea terenului, considerând că prevederile invocate de Guvern sunt inaplicabile în cazul său. In acest sens, el precizează că terenul său era învecinat cu parcele ce aparţineau altor persoane şi cu drumul public. Prin urmare, nu putea solicita extinderea construcţiilor sale pentru a face aplicabile prevederile citate de Guvern. După părerea sa, procedând astfel, s-ar expune la alte proceduri judiciare în viitor.

26.  Reclamantul observă că prevederile în virtutea cărora i s-a atribuit terenul în proprietate sunt încă în vigoare şi le permit autorităţilor locale să îi atribuie din nou terenul său. El face trimitere în acest sens la art. 35 alin. (2) şi (6) din Legea nr. 18/1991, devenit art. 36 după republicarea legii. In aceste condiţii, reclamantul se întreabă de ce acestea refuză să procedeze astfel în cazul său, mai cu seamă în măsura în care şi alte persoane au beneficiat recent de aceste prevederi. Este de părere că acest refuz este motivat prin faptul că a sesizat Curtea cu cererea de faţă.

27. Curtea constată că reclamantului i s-a atribuit terenul în discuţie în vederea construirii unei case. Chiar dacă terenul i-a fost acordat mai întâi în folosinţă prin Decizia din 31 iulie 1991 a primăriei, totuşi Decizia din 25 februarie 1992 a prefecturii şi Decizia din 29 ianuarie 1993 a consiliului judeţean i l-au atribuit în proprietate. Prin urmare, Curtea nu poate subscrie argumentului Guvernului, conform căruia reclamantul nu avea, în speţă, decât un drept de folosinţă în privinţa terenului. Pe de altă parte, a înregistrat ultimele două decizii în registrele de publicitate imobiliară şi a ridicat casa pe terenul în discuţie. Apoi, pentru o lungă perioadă de timp, el nu a fost deloc tulburat în exercitarea dreptului său de proprietate.

28.  In aceste condiţii, Curtea apreciază că reclamantul dispunea de un „bun" în sensul art. 1 din Protocolul nr. 1, în ciuda faptului că Decizia din 16 februarie 2006 a Tribunalului Ialomiţa a declarat nulitatea absolută a deciziilor menţionate mai sus (vezi, mutatis mutandis, Gashi împotriva Croaţiei, nr. 32.457/05, § 22, 13 decembrie 2007).

29. Prin urmare, Curtea trebuie să analizeze efectele acestei hotărâri asupra dreptului de proprietate al reclamantului. In acest sens, Curtea constată că, chiar dacă reclamantul ocupă şi în prezent terenul pe care se află de altfel casa lui, el este pus într-o situaţie de incertitudine totală în ceea ce priveşte acest teren, în măsura în care deciziile ce constituiau fundamentul dreptului său au fost anulate, astfel încât partea interesată nu are în prezent nicio posibilitate de a dispune juridic de teren. Astfel, a fost lipsit de un atribut esenţial al dreptului de proprietate. Rezultă că decizia în discuţie a avut ca efect privarea părţii interesate de bunul său, în sensul celei de-a doua fraze a primului alineat al art. 1 din Protocolul nr. 1.

30. Curtea reaminteşte că o privare de libertate ce intră sub incidenţa acestei norme nu poate fi justificată decât dacă se demonstrează în special că a intervenit pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege. In plus, orice ingerinţă în folosirea proprietăţii trebuie să respecte criteriul de proporţionalitate.

31. Art. 1 din Protocolul nr. 1 prevede, înainte de toate şi în mod special, ca o ingerinţă a autorităţii publice în exercitarea dreptului la respectarea bunurilor să fie legală. Supremaţia dreptului, unul dintre principiile fundamentale ale unei societăţi democratice, este inerentă tuturor articolelor din Convenţie {latridis împotriva Greciei [MC], nr. 31.107/96, § 58, CEDO 1999-II). Principiul legalităţii înseamnă existenţa unor norme de drept intern suficient de accesibile, precise şi previzibile {Belvedere Alberghiera - S.R.L. împotriva Italiei, nr. 31.524/96, § 57, CEDO 2000-VI).

32.  In speţă, Curtea observă că Tribunalul Ialomiţa şi-a întemeiat constatarea referitoare la nulitatea absolută a deciziilor administrative pe două prevederi: art. 35 alin. (2) şi (6) din Legea nr. 18/1991, pe care l-a interpretat în sensul că era necesar ca partea interesată să fie proprietarul casei la data adoptării deciziilor respective, şi art. III alin. (1) lit. a) din Legea nr. 169/1997, care prevede sancţiunea nulităţii absolute în cazul în care dreptul de proprietate a fost recunoscut în favoarea persoanelor care nu erau îndreptăţite la astfel de recunoaşteri.

33. Având în vedere că este în primul rând de competenţa autorităţilor naţionale, în special a curţilor şi instanţelor, să interpreteze legislaţia internă (vezi, printre multe altele, Miragall Escolano si alţii împotriva Spaniei, nr. 38.366/97, 38.688/97, 40.777/98,' 40.843/98, 41.015/98, 41.400/98, 41.446/98, 41.484/98, 41.487/98 şi 41.509/98, § 33, CEDO 2000-I), Curtea dispune de o competenţă limitată în materie. Prin urmare, ea nu consideră necesar să se dedice interpretării date de tribunalul judeţean art. 35 alin. (2) şi (6) din Legea nr. 18/1991.

34.  Totuşi, Curtea constată că abia în anul 1997 Legea nr. 169/1997 a prevăzut sancţiunea menţionată mai sus, iar tribunalul judeţean a făcut aplicarea acestei sancţiuni în privinţa deciziilor administrative în discuţie, deşi ultima dintre ele data din anul 1993, adică cu aproximativ 4 ani înainte de adoptarea Legii nr. 169/1997.

35. In măsura în care din probele aflate la dosar nu rezultă sub nicio formă că reclamantul a acţionat în mod ilegal pentru a i se acorda terenul în discuţie (Gashi, menţionată mai sus, § 37) şi în măsura în care era de datoria autorităţilor să verifice dacă cerinţele impuse de lege erau întrunite înainte să adopte deciziile în discuţie (vezi, mutatis mutandis, Drăculeţ împotriva României, nr. 20.294/02, § 40, 6 decembrie 2007), Curtea apreciază că partea interesată nu putea să se aştepte în mod rezonabil ca aceste decizii să poată fi anulate după mai mult de 13 ani de la adoptarea lor, prin aplicarea unei noi legi care stabilea o astfel de sancţiune.

36.  Având în vedere cele de mai sus şi ţinând cont de circumstanţele speţei, Curtea apreciază că anularea deciziilor în discuţie nu putea fi previzibilă pentru reclamant [vezi, mutatis mutandis, Fener Rum Erkek Lisesi Vakfi împotriva Turciei, nr. 34.478/97, § 57, CEDO 2007-... (extrase)].

37.  Prin urmare, Curtea consideră că ingerinţa litigioasă nu era „prevăzută de lege" în sensul art. 1 din Protocolul nr. 1 şi, prin urmare, este incompatibilă cu dreptul la respectarea bunurilor reclamantului. O astfel de concluzie o scuteşte de a mai cerceta dacă a fost păstrat un just echilibru între cerinţele interesului general al comunităţii şi imperativele de apărare a drepturilor individuale.

38.  Prin urmare, a avut loc încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1.

II. Asupra celorlalte pretinse încălcări

39. Citând art. 6 § 1 din Convenţie, reclamantul se plânge de modul de soluţionare a procedurii finalizate prin Decizia din 16 februarie 2006 a Tribunalului Ialomiţa. Din perspectiva art. 14 din Convenţie, reclamantul se plânge de faptul că a suferit o discriminare faţă de alte persoane care nu au fost citate să se prezinte în faţa instanţelor în vederea anulării titlurilor lor de proprietate. El consideră că această discriminare se datora faptului că nu făcea parte din niciun partid politic.

40. Având în vedere raţionamentul său din perspectiva art. 1 din Protocolul nr. 1, Curtea nu consideră necesar să analizeze separat aceste capete de cerere.

III. Asupra aplicării art. 41 din Convenţie

41. Conform art. 41 din Convenţie:

„Dacă Curtea declară că a avut loc o încălcare a Convenţiei sau a protocoalelor sale şi dacă dreptul intern al înaltei părţi contractante  nu  permite decât o înlăturare  incompletă  a consecinţelor acestei încălcări, Curtea acordă părţii lezate, dacă este cazul, o reparaţie echitabilă."

42.  Reclamantul solicită suma de 5.000 euro (EUR) pentru prejudiciul moral pe care l-a suportat din cauza suferinţelor fizice şi psihice la care a fost supus de autorităţile locale. El menţionează că starea sa de sănătate s-a deteriorat foarte mult, fiind lovit subit de o boală cardiacă din cauza căreia a fost obligat să îşi ia concedii medicale şi să solicite pensionarea din motive de sănătate în perioada 2007-2008. Reclamantul mai solicită şi suma de 12.850 EUR drept daune materiale. El precizează că această sumă a fost calculată ca diferenţă între salariul său şi pensie, la care a adăugat preţul medicamentelor pe care a trebuit să şi le procure. El depune la dosar documente medicale, fluturaşi de salariu şi taloane de pensie, precum şi chitanţe de la cumpărarea de medicamente. Tot ca daune materiale, reclamantul solicită să îi fie restituită proprietatea terenului în suprafaţă de 800 m2 pe care şi-a construit casa, astfel cum i-a fost atribuită prin deciziile din 25 februarie 1992 si 29 ianuarie 1993.

43.  Guvernul reaminteşte în primul rând că, în opinia sa, reclamantul nu dispunea de un drept de proprietate asupra terenului, ci numai de un drept de folosinţă, de care încă se bucură netulburat. De asemenea, el consideră că, în speţă, nu există nicio legătură de cauzalitate între anularea celor 3 decizii administrative şi deteriorarea stării de sănătate a părţii interesate, nici între prejudiciul moral pretins de reclamant şi pretinsa încălcare a drepturilor sale.

44. Curtea apreciază că problema aplicării art. 41 sub acest aspect nu se află în stare de judecată, astfel că ea trebuie rezervată, ţinând cont şi de eventualitatea unui acord între statul pârât şi părţile interesate (art. 75 §§ 1 şi 4 din Regulamentul Curţii).'

PENTRU  ACESTE   MOTIVE,

In unanimitate,

CURTEA

1. declară admisibil capătul de cerere întemeiat pe art. 1 din Protocolul nr. 1;

2.  hotărăşte că a avut loc încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1;

3.  hotărăşte că nu este necesar să statueze asupra capetelor de cerere întemeiate pe art. 6 § 1 şi art. 14 din Convenţie;

4.  hotărăşte că problema aplicării art. 41 din Convenţie nu se află în stare de judecată; prin urmare:

a) o rezervă în întregime;

b)  invită Guvernul şi reclamantul să îi adreseze în scris, în termen de 3 luni începând de la data rămânerii definitive a hotărârii conform art. 44 § 2 din Convenţie, observaţiile lor cu privire la această chestiune şi, în special, să îi aducă la cunoştinţă orice acord la care ar putea eventual să ajungă;

c) rezervă procedura ulterioară şi îi deleagă preşedintelui camerei atribuţia de a o stabili în caz de nevoie.

Intocmită în limba franceză, ulterior comunicată în scris la data de 2 iunie 2009, în aplicarea art. 77 §§ 2 şi 3 din Regulament.

Josep Casadevall,

preşedinte

Santiago Quesada,

grefier


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 0/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 0 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 0/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu