Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 973 din  4 decembrie 1995

pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Franceze privind navigatia pe caile navigabile interioare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 289 din 13 decembrie 1995


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Franceze privind navigatia pe caile navigabile interioare semnat la Bucuresti la 3 decembrie 1992.

                 PRIM-MINISTRU
                NICOLAE VACAROIU

                          Contrasemneaza:
                          Ministrul transporturilor,
                          Aurel Novac

                          Ministru de stat,
                          ministrul afacerilor externe,
                          Teodor Viorel Melescanu


                              ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Franceze privind navigatia pe caile navigabile interioare

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Franceze,
    in dorinta de a promova relatiile de prietenie existente intre cele doua parti,
    dorind sa contribuie la dezvoltarea si intarirea relatiilor de colaborare dintre cele doua tari in domeniul transportului fluvial de marfuri si calatori si sa stimuleze introducerea tehnologiilor moderne in traficul fluvial,
    fara a contraveni dispozitiilor ce decurg din dreptul comunitar in ceea ce priveste Republica Franceza,
    in spiritul Actului final al Conferintei pentru Securitate si Cooperare in Europa si, in special, al dispozitiilor acestuia relativ la dezvoltarea transporturilor,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    In sensul prezentului acord:
    a) termenul nave romanesti desemneaza orice nava fluviala de navigatie interioara, inregistrata intr-un registru roman de nave care navigheaza sub pavilion romanesc si destinata transportului de pasageri si/sau de marfuri; acesta nu include navele de pescuit si navele militare;
    b) termenul nave franceze desemneaza orice nava comerciala de navigatie interioara care navigheaza sub pavilion francez in conformitate cu legislatia franceza, care este destinata transportului de marfuri sau de pasageri; acesta nu include navele de pescuit si navele militare;
    c) termenul autoritati competente desemneaza, pentru Romania, Ministerul Transporturilor si pentru Republica Franceza, Ministerul Echipamentelor, Locuintelor si Transporturilor.
    Cele doua parti contractante isi vor notifica orice modificare privind schimbarea autoritatilor competente respective;
    d) termenul intreprinderi de navigatie desemneaza toate intreprinderile / societatile de navigatie sau armatorii care au sediul permanent al firmei sau domiciliul permanent pe teritoriul uneia dintre partile contractante;
    e) termenul porturi desemneaza toate porturile si cheiurile destinate transbordarii marfurilor, precum si locurile de acostare pentru navele de pasageri situate pe teritoriul partilor contractante;
    f) termenul transport direct desemneaza transportul de pasageri si/sau de marfuri cu o nava a unei parti contractante, apartinand unei intreprinderi de navigatie, intre un port situat pe teritoriul unei parti contractante si un port situat pe teritoriul celeilalte parti contractante, folosind caile navigabile care leaga teritoriile celor doua parti contractante, fara oprire pentru operatiunile de incarcare sau de descarcare pe teritoriul unei terte tari.
    Art. 2
    Navele unei parti contractante pot utiliza caile navigabile interioare, porturile si locurile de acostare ale celeilalte parti contractante.
    Aceste prevederi se aplica, de asemenea, si transportului de utilaje si de corpuri plutitoare (de exemplu: dragi, macarale) cu sau fara propulsie, precum si transportului de nave nou - construite.
    Navigatia este guvernata de reglementarile in vigoare pe caile navigabile utilizate.
    Art. 3
    Navele unei parti contractante, precum si marfurile acestora beneficiaza de tratament egal cu cel acordat pavilionului national la sosire, la plecare sau pe timpul stationarii in porturi si in locurile de acostare ale celeilalte parti contractante.
    Autoritatile portuare pot solicita plata taxelor, impozitelor si redeventelor, pentru serviciile efectuate la transporturile internationale in devize si pentru transporturile interne, in moneda locala.
    Art. 4
    Navele unei parti contractante au dreptul sa efectueze, sub rezerva angajamentelor la care au subscris anterior, transporturi de marfuri si pasageri:
    a) in transportul direct international intre porturile celor doua parti contractante;
    b) in tranzit pe teritoriul uneia sau alteia dintre partile contractante.
    Partile contractante vor favoriza participarea navelor sub pavilionul lor la traficul intre porturile situate pe teritoriul partilor contractante si porturile dintr-o terta tara;
    c) in transportul intern intre porturile situate pe teritoriul fiecarei parti contractante, conform reglementarilor in vigoare pentru fiecare cale navigabila a celor doua parti contractante si pe baza unei autorizatii emise de autoritatea competenta a partii contractante pe teritoriul careia se efectueaza transportul.
    Art. 5
    1. In masura in care intreprinderile de navigatie ale unei parti contractante, definite la art. 1, nu sunt disponibile sa efectueze un transport de marfuri si/sau de pasageri, acesta va fi oferit cu prioritate navelor celeilalte parti contractante.
    2. In cazul in care navele celor doua parti contractante nu pot efectua un transport, acesta poate fi efectuat de navele unei terte tari.
    Art. 6
    In scopul supravegherii aplicarii prevederilor acordului si pentru facilitarea eliminarii obstacolelor sau a dificultatilor care ar putea impiedica dezvoltarea navigatiei fluviale intre cele doua state, se instituie o comisie mixta.
    Fiecare autoritate competenta va desemna patru reprezentanti.
    Comisia va tine o sedinta plenara anuala, alternativ in fiecare dintre cele doua state. Comisia se va putea intruni si in sedinte extraordinare la cererea uneia dintre cele doua parti contractante.
    La propunerea comuna a conducatorilor celor doua parti contractante, in masura in care va fi necesar, se poate crea un grup de lucru. Comisia va putea solicita asistenta unor experti agreati de ambele parti contractante.
    Autoritatile competente vor furniza, la cererea comisiei mixte, toate datele si documentele de care aceasta are nevoie in activitatea sa.
    In prima sa sedinta, comisia mixta va adopta regulamentul sau interior.
    Art. 7
    La cererea autoritatii competente a uneia dintre partile contractante si la propunerea comisiei mixte, definita la art. 6, cele doua parti contractante vor fixa de comun acord un pret de referinta rentabil pentru transportul in trafic direct, precum si alte conditii suplimentare corespunzatoare.
    Art. 8
    Certificatele de nationalitate, de tonaj, de navigabilitate ale navei, precum si certificatele marinarilor si brevetul de comandant apartinand unei parti contractante vor fi recunoscute de catre cealalta parte contractanta pe baza documentelor aflate la bord, care au fost emise potrivit legilor si reglementarilor in vigoare in statul al carui pavilion il poarta nava, exceptie facand reglementarile speciale privind navigatia pe Rin, Mosela, Sena maritima, Dunarea maritima si Canalul Dunare-marea Neagra.
    Art. 9
    Navele partilor contractante, echipajele, pasagerii si marfa acestora se supun, pe teritoriul celeilalte parti contractante, in ceea ce priveste navigatia fluviala, legislatiei si reglementarilor in vigoare pe acest teritoriu.
    Art. 10
    Membrii echipajelor navelor fiecareia dintre cele doua parti contractante trebuie sa posede, la intrarea pe teritoriul celeilalte parti contractante, un document de calatorie valabil si o viza, daca aceasta este necesara.
    Documentul de calatorie mentionat la primul alineat este un pasaport. Totodata, membrii echipajelor romanesti pot, cand sunt in exercitiul functiunii, sa intre in Franta pe baza unui carnet de marinar, folosit in navigatia fluviala. Toate persoanele imbarcate trebuie inscrise intr-o lista de echipaj.
    Dispozitiile prezentului articol nu se aplica decat membrilor de echipaj, celelalte persoane imbarcate, cum ar fi sotiile sau copiii membrilor de echipaj, se supun prevederilor dreptului comun privind intrarea pe teritoriul fiecareia dintre cele doua parti contractante.
    Art. 11
    Partile contractante, in conformitate cu reglementarile lor nationale, vor lua toate masurile in scopul reducerii la maximum a timpului de stationare a navelor in porturi (operatiuni de incarcare, alimentare cu combustibil, carburanti, lubrifianti, reparatii, simplificarea formalitatilor administrative, vamale si sanitare).
    Prevederile prezentului acord nu limiteaza dreptul unei parti contractante de a exercita controlul de frontiera pe teritoriul sau asupra navelor celeilalte parti contractante.
    Art. 12
    Navele unei parti contractante, precum si echipamentele acestor nave, care servesc navigatiei si operatiunilor de incarcare/descarcare a marfii, sunt exceptate de la plata impozitelor si taxelor de import, atat la intrarea, cat si la iesirea de pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    Art. 13
    1. In ceea ce priveste regimul vamal aplicabil proviziilor, precum si carburantilor, combustibililor, lubrifiantilor si pieselor de schimb aflate la bord, fiecare parte contractanta va acorda navelor celeilalte parti contractante tratamentul national.
    2. Acelasi tratament se va aplica si in ceea ce priveste aprovizionarea cu materiale si provizii a unei nave apartinand unei parti contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    3. Proviziile necesare echipajului, pasagerilor aflati la bord, care depasesc cantitatea necesara consumului curent pe timpul stationarii pe teritoriul celeilalte parti contractante, vor ramane sub supravegherea vamala.
    Proviziile vor putea fi consumate pe timpul stationarilor cu durata normala, cu exceptia stationarilor pentru reparatii, transformari sau dezmembrarea navelor.
    4. Toate celelalte marfuri transportate de navele unei parti contractante care nu sunt prevazute in paragrafele de mai sus se supun dispozitiilor vamale ale partilor contractante pe teritoriul careia navigheaza sau stationeaza navele.
    Art. 14
    Materialele si proviziile prevazute la alin. 2 al art. 13, precum si marfurile care se gasesc la bordul navelor unei parti contractante nu pot fi descarcate pe teritoriul celeilalte parti contractante decat cu consimtamantul autoritatilor vamale de pe acest teritoriu. In acest caz, ele se supun supravegherii vamale a acestor autoritati pe o perioada stabilita in conformitate cu reglementarile vamale.
    Art. 15
    Daca o nava apartinand unei parti contractante se afla in pericol, esueaza sau sufera o avarie pe caile navigabile interioare ale celeilalte parti contractante, nava, pasagerii, echipajul si incarcatura acestei nave beneficiaza de aceleasi facilitati care sunt acordate in situatii similare navelor apartinand acestei din urma parti contractante. Aceleasi facilitati se vor acorda si in cazul imbolnavirii unor membri ai echipajului.
    In asemenea cazuri, intrarea, sederea, tranzitul si iesirea pasagerilor, echipajului si marfurilor navei se vor supune legislatiei statului respectiv.
    Bunurile salvate de pe navele in pericol, esuate sau avariate nu vor fi impozitate sau taxate, cu exceptia celor destinate partii contractante pe teritoriul careia au fost descarcate.
    Atunci cand o nava a celeilalte parti contractante se gaseste intr-una dintre situatiile prevazute in alin. 1 al acestui articol, autoritatile competente ale partii contractante pe ale carei cai navigabile interioare s-a produs evenimentul vor notifica imediat despre aceasta, cat si despre masurile luate pentru salvarea si protectia navei, echipajului, pasagerilor si marfii, celui mai apropiat oficiu consular al statului al carui pavilion il poarta nava sau misiunii diplomatice a acestuia.
    Art. 16
    Nava, echipajul si celelalte persoane, precum si marfa si celelalte bunuri care se gasesc la bordul navei unei parti contractante vor beneficia in porturi si pe caile navigabile interioare ale celeilalte parti contractante de aceeasi protectie pe care aceasta o acorda navelor proprii, propriilor cetateni si bunurilor acestora, in conformitate cu legislatia sa in materie de securitate a navelor.
    Art. 17
    Intreprinderile de navigatie ale celor doua parti contractante pot sa incheie, cu respectarea reglementarilor in vigoare, acorduri in domeniul comercial, tehnic si de exploatare, sa creeze servicii comune de transport de marfuri si de pasageri pe caile navigabile interioare, precum si sa infiinteze societati mixte de navigatie.
    Art. 18
    Intreprinderile de navigatie ale celor doua parti contractante au dreptul sa transfere liber, la sediul propriu, fondurile obtinute din activitatea lor. Transferul se va realiza in cel mai scurt timp posibil, dupa incasarea fondurilor, intr-o valuta liber convertibila la cursul oficial de schimb. In cazul in care sistemul de plati este reglementat printr-un acord intre cele doua parti contractante, se vor respecta prevederile acestui acord.
    Art. 19
    1. Intreprinderile de navigatie ale unei parti contractante pot infiinta, pe teritoriul celeilalte parti contractante, agentii sau reprezentante pentru servicii destinate navelor si echipajelor, cat si pentru facilitarea efectuarii transporturilor fluviale.
    2. Infiintarea si functionarea acestor agentii si reprezentante se vor face cu respectarea reglementarilor in vigoare pe teritoriul statului unde acestea isi desfasoara activitatea.
    Art. 20
    Ambarcatiunile sportive si de agrement ale unei parti contractante pot utiliza caile navigabile interioare ale celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei si a reglementarilor in vigoare pe caile navigabile respective.
    Art. 21
    Prezentul acord nu afecteaza drepturile si obligatiile Romaniei care decurg din Conventia de la Belgrad din 1948, fata de statele contractante la aceasta conventie. De asemenea, prezentul acord nu afecteaza drepturile si obligatiile Republicii Franceze care decurg din Conventia, revizuita, privind navigatia pe Rin-Mannheim din 1968 si din protocoalele aditionale la aceasta, din Conventia privind navigatia pe Mosela din 1956 si nici pe cele care decurg din aplicarea dreptului comunitar, fata de celelalte state semnatare.
    Art. 22
    Toate litigiile privind interpretarea si aplicarea prezentului acord vor face obiectul negocierilor dintre autoritatile competente ale partilor contractante.
    Daca prin negocieri nu se ajunge la o intelegere, litigiul va fi supus rezolvarii pe cale diplomatica.
    Art. 23
    Prezentul acord va putea fi modificat sau completat cu acordul partilor contractante. In acest scop, fiecare parte contractanta va initia negocieri privind fiecare propunere pe care o va primi de la cealalta parte contractanta.
    Orice amendament ce va obtine acordul partilor contractante va intra in vigoare atunci cand acestea isi vor notifica reciproc indeplinirea procedurilor cerute pentru aprobare.
    Art. 24
    Prezentul acord se incheie pe o perioada de 5 ani incepand cu data intrarii sale in vigoare. Valabilitatea acestuia se va prelungi pe perioade de cate 5 ani, cu exceptia cazului cand una dintre partile contractante il va denunta in scris, cu cel putin 6 luni inainte de expirarea fiecarei perioade de valabilitate. El va putea, de asemenea, sa fie denuntat de una dintre partile contractante in orice moment, cu un preaviz de 6 luni in cazul incheierii unui acord, avand acelasi obiectiv, intre Comunitatea Europeana si Romania, denuntarea producand efecte de la data intrarii in vigoare a acelui acord.
    Fiecare parte contractanta va notifica celeilalte parti contractante indeplinirea procedurilor constitutionale cerute cu privire la intrarea in vigoare a prezentului acord, care va produce efecte de la data primirii ultimei notificari.
    Incheiat la Bucuresti la 3 decembrie 1992, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana si franceza, ambele texte avand aceeasi valabilitate.

                 Pentru Guvernul Romaniei,
                 Paul Teodoru,
                 ministrul transporturilor

                 Pentru Guvernul Republicii Franceze,
                 Georges Sarres,
                 secretar de stat,
                 Ministerul Echipamentelor,
                 Locuintelor si Transporturilor



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 973/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 973 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 973/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu