Nou :
Legex.ro - portal de legislatie romaneasca. Un serviciu oferit gratuit de TNT COMPUTERS
Info :
Creându-vă un cont pe portalul www.legex.ro aveţi posibilitatea să fiţi anunţaţi la orice modificare a legilor care vă interesează.

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 960 din 8 septembrie 2010

pentru modificarea unor anexe la Hotarârea Guvernului nr. 609/2008 pentru aprobarea Strategiei nationale anticoruptie privind sectoarele vulnerabile si administratia publica locala pe perioada 2008-2010

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 682 din 8 octombrie 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 609/2008 pentru aprobarea Strategiei naţionale anticorupţie privind sectoarele vulnerabile şi administraţia publică locală pe perioada 2008-2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 514 din 8 iulie 2008, se modifică după cum urmează:

1. Anexa nr. 2A „Plan de acţiune sectorial Ministerul Administraţiei şi Internelor" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

2. Anexa nr. 2B „Plan de acţiune sectorial Administraţie publică locală" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

3.  Anexa nr. 2D „Plan de acţiune sectorial sanitar" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Ministrul sănătăţii,

Cseke Attila

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu

ANEXA Nr. 1

(Anexa nr. 2A la Hotărârea Guvernului nr. 609/2008)

PLAN   DE  ACŢIUNE   SECTORIAL

MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI Şl INTERNELOR

DOMENIUL: INFORMARE, CONŞTIENTIZARE, RESPONSABILIZARE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

1. Creşterea gradului de informare a publicului cu privire la consecinţele actelor de corupţie

1.1. Promovarea dialogului cu societatea civilă prin intensificarea implicării acesteia în proiecte şi programe de conştientizare a riscurilor asociate faptelor de corupţie

Intărirea parteneriatelor cu societatea civilă în procesul de prevenire şi combatere a corupţiei (de exemplu, consolidarea şi extinderea activităţii Centrului Naţional pentru Integritate);

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor

Centrul Naţional pentru Integritate

Număr de parteneriate iniţiate;

număr de măsuri concrete propuse sau promovate;

număr de măsuri

implementate;

număr de persoane

participante;

număr de grupuri înfiinţate;

număr de instituţii participante

Eficientizarea activităţii Direcţiei Generale Anticorupţie, în vederea creşterii interacţiunii dintre societatea civilă şi structurile ministerului

Decembrie 2008

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Buget Proiect de

Twinning PHARE 2005

Dezvoltarea Direcţiei

Generale Anticorupţie

Ministerul Administraţiei şi Internelor

Număr de parteneriate iniţiate;

număr de măsuri concrete

propuse sau promovate;

număr de măsuri

implementate;

număr de persoane

participante;

număr de grupuri înfiinţate;

număr de instituţii participante

Derularea de proiecte în colaborare cu ONG-uri la nivel teritorial, în vederea promovării integrităţii la nivelul instituţiilor publice

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor

Centrul Naţional pentru

Integritate

Număr de parteneriate iniţiate;

număr de măsuri concrete

propuse sau promovate;

număr de măsuri

implementate;

număr de persoane

participante;

număr de grupuri înfiinţate;

număr de instituţii participante

Dezvoltarea de programe de voluntariat (programul de voluntariat al Centrului Naţional pentru Integritate) la un număr mai mare de instituţii publice şi unităţi de învăţământ,

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor

Centrul Naţional pentru

Integritate

Număr de participanţi la programe de voluntariat; număr de instituţii/unităţi de învăţământ participante la programele de voluntariat; număr de evenimente organizate

cum ar fi: Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza"; Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr" - Câmpina; Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica" - Drăgăşani, prin efectuarea de stagii de practică pentru studenţi, organizarea de evenimente destinate promovării integrităţii la nivelul studenţilor, vizite de studiu, simpozioane, prezentări etc.

1.2. Imbunătăţirea fluxului de informaţii către mass-media şi public privind activităţile de prevenire şi combatere a corupţiei

Colaborarea cu asociaţiile profesionale din domeniul mass-media prin:

- încheierea de protocoale/convenţii de parteneriat între instituţiile publice şi media pentru dezvoltarea unei informări avizate a publicului;

- organizarea de mese rotunde/seminare în vederea identificării celor mai potrivite metode/mijloace de informare a publicului;

- organizarea trimestrială de dezbateri publice pe tematici legate de corupţie

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia informare şi relaţii publice

Număr de

protocoale/convenţii încheiate;

număr de acţiuni comune

desfăşurate;

număr de metode/mijloace de

informare implementate

Promovarea acţiunilor anticorupţie cu respectarea regulilor privind confidenţialitatea anchetelor şi protecţia datelor personale prin:

- prezentarea în mod sistematic prin intermediul mass-mediei

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia informare şi relaţii publice

Număr de emisiuni/ore de

emisie;

număr de apariţii în presa

scrisă şi audiovizuală;

site-uri actualizate cu

informaţiile solicitate;

comunicate de presă emise

1

2

3

4

5

6

7

a unor statistici privind numărul de cazuri semnalate, numărul de cazuri în curs de cercetare, numărul de cazuri soluţionate, măsurile dispuse; - publicarea/ actualizarea pe site-ul instituţiei a unor statistici privind numărul de cazuri semnalate, numărul de cazuri în curs de cercetare, numărul de cazuri soluţionate, măsurile dispuse

1.3. Continuarea campaniilor de informare a publicului cu privire la drepturile şi obligaţiile ce îi revin în relaţia cu autorităţile şi instituţiile publice, în vederea stimulării unei atitudini civice anticorupţie

Diversificarea canalelor de informare a societăţii civile: website, buletin informativ (tipărit anual şi electronic trimestrial), tipărituri punctuale (afişe, pliante), call-center

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia informare şi

relaţii publice

Număr de materiale tipărite,

postate;

canale de informare utilizate

Continuarea campaniilor de informare a publicului cu privire la modalităţile de sesizare a faptelor de corupţie:

- informarea populaţiei cu privire la responsabilităţile şi modalităţile de contactare a Oficiului Naţional pentru Protecţia Martorilor;

- crearea de mecanisme şi instrumente pentru consolidarea Oficiului Naţional pentru Protecţia Martorilor

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor;

Oficiul Naţional pentru Protecţia Martorilor

Campanii desfăşurate;

număr de petiţii/cazuri

soluţionate;

comunicate de presa emise;

număr de protocoale încheiate

2. Creşterea gradului de responsabilizare a personalului propriu

2.1. Organizarea de campanii de informare şi sensibilizare a personalului

Activităţi de instruire şi informare în domeniul prevenirii corupţiei cu

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

Tematică program de formare şi perfecţionare elaborată;

asupra riscurilor asociate corupţiei

propriu cu privire la efectele corupţiei

personalul de conducere şi de execuţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor

- Direcţia Generală Anticorupţie

număr de personal de conducere şi de execuţie instruit

2.2. Adaptarea programelor de formare profesională a personalului în funcţie de vulnerabilitatea la faptele de corupţie specifice fiecărui domeniu şi completarea modulelor de formare în mod corespunzător

Actualizarea curriculei privind cursurile de formare profesională a personalului din sectoarele vulnerabile prin:

- includerea de programe de instruire distincte care au incidenţă în dezvoltarea competenţei profesionale şi/sau a conduitei deontologice (achiziţii publice, debutul în funcţia publică, egalitatea de şanse şi tratament, deontologie profesională etc);

- includerea în programele deja existente a unor module/teme dedicate analizei domeniilor, cauzelor apariţiei factorilor de risc specifici care pot genera/favoriza acte şi fapte de corupţie

Anual

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor;

Institutul Naţional de Administraţie

Tematică program de formare şi perfecţionare elaborată; număr de personal de conducere şi de execuţie instruit

2.3. Consolidarea şi extinderea reţelei consilierilor de etică

Evaluarea stadiului actual al reţelei consilierilor de etică şi identificarea principalelor probleme apărute în activitatea acestora

Decembrie 2010

Resurse:

Agenţia Naţională a

Funcţionarilor Publici

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici

Evaluare realizată; număr de recomandări

Revizuirea

responsabilităţilor legale ale consilierului de etică în vederea eficientizării mecanismelor de cooperare şi sprijin pentru funcţionarii publici

Decembrie 2010

Resurse:

Agenţia Naţională a

Funcţionarilor Publici

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici

Număr de recomandări

preluate;

proiect de act normativ

elaborat;

act normativ aprobat

1

2

3

4

5

6

7

(de exemplu: unificarea atribuţiilor de consiliere etică şi gestionare a declaraţiilor de avere şi interese în cadrul unui post unic, denumit consilier de etică)

DOMENIUL: SIMPLIFICAREA PROCEDURILOR ADMINISTRATIVE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

3. Eliminarea

barierelor

administrative

3.1. Elaborarea şi introducerea de instrumente şi standarde pentru îmbunătăţirea activităţii autorităţilor publice

Revizuirea standardelor şi procedurilor privind identificarea şi gestionarea riscurilor în activitatea structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia Generală

Anticorupţie

Standarde revizuite; număr de proceduri identificate şi implementate

Dezvoltarea unei metodologii generale de aplicare a modelului costului standard pentru cetăţeni

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Unitatea centrală pentru

reforma administraţiei

publice

Metodologie elaborată

3.2. Revizuirea procedurilor interne în vederea eliminării procedurilor redundante

Analiza procedurilor

interne în scopul

simplificării/îmbunătăţirii

procedurilor:

- elaborarea

manualelor de proceduri

simplificate

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- toate structurile

Manuale elaborate

Diseminarea procedurilor simplificate în cadrul reuniunilor de grup cu personalul instituţiei

Aprilie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- toate structurile

Număr de proceduri diseminate

3.3. Analiza legislaţiei specifice, în vederea eliminării factorilor legislativi şi instituţionali care limitează calitatea serviciilor publice şi cresc gradul de vulnerabilitate la corupţie; măsurarea gradului de satisfacţie a cetăţeanului privind nivelul serviciilor oferite

Evaluarea cadrului normativ privind realizarea testelor de integritate

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia generală management resurse umane

Raport de evaluare publicat

Imbunătăţirea cadrului normativ privind realizarea testelor de integritate la nivelul structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia generală management resurse umane

Act normativ/administrativ publicat

Măsurarea gradului de satisfacţie a cetăţeanului privind nivelul serviciilor oferite, prin elaborarea de studii/anchete sociologice (sondaje de opinie, chestionare, interviuri)

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- toate structurile

Studii şi anchete elaborate şi aplicate;

chestionare/sondaje de opinie elaborate şi aplicate; rapoarte asupra concluziilor studiilor şi anchetelor; număr de propuneri implementate

4. Utilizarea tehnologiilor informatice în cadrul serviciilor publice

4.1. Imbunătăţirea accesului publicului la informaţii prin oferirea acestora în sistem electronic

Actualizarea informaţiilor de interes general oferite în format electronic

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia informare şi

relaţii publice

Site actualizat

4.2. Creşterea numărului de servicii publice disponibile în sistem electronic

Extinderea prezentării în format electronic a formularelor şi a procedurilor în vederea completării şi transmiterii acestora on-line

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor

Număr de formulare postate

on-line;

număr de persoane care au

accesat serviciile on-line

DOMENIUL: ANALIZE, STUDII, CERCETĂRI PRIVIND FENOMENUL CORUPŢIEI

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

5. Sprijinirea administraţiei publice în vederea evaluării dimensiunii fenomenului de corupţie

5.1. Realizarea de studii, analize de către organisme cu experienţă în domeniu pentru identificarea cauzelor, factorilor şi riscurilor asociate corupţiei la nivelul administraţiei publice

Realizarea de studii de caz referitoare la funcţionarii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor care au comis fapte de corupţie (fapte penale şi abateri disciplinare grave generatoare de fapte de corupţie)

Periodic

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi Internelor; Direcţia Generală Anticorupţie şi structurile unde au fost constatate fapte de corupţie

Număr de studii de caz elaborate;

chestionare/sondaje de opinie elaborate şi aplicate; rapoarte asupra concluziilor studiilor şi anchetelor

Elaborarea de studii/anchete sociologice (sondaje de opinie, chestionare, interviuri) în rândul personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor privind percepţia asupra fenomenului corupţiei în cadrul instituţiei

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Centrul de psihosociologie

Număr de studii/anchete sociologice elaborate; chestionare/sondaje de opinie elaborate şi aplicate; rapoarte asupra concluziilor studiilor şi anchetelor

Realizarea unui studiu/unor analize pentru determinarea factorilor de risc şi a vulnerabilităţilor care determină sau favorizează săvârşirea infracţiunilor de corupţie la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al structurilor subordonate

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia Generală

Anticorupţie

Studiu/analiză elaborat/elaborată; chestionare/sondaje de opinie elaborate şi aplicate; rapoarte asupra concluziilor studiilor şi anchetelor

Elaborarea unui studiu diagnostic privind nivelul fenomenului de corupţie în administraţia publică locală

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Resurse extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia generală pentru

relaţia cu comunităţile

locale;

Studiu realizat

- Direcţia generală pentru relaţiile cu instituţiile prefectului;

- Unitatea centrală pentru reforma administraţiei publice

Realizarea de studii şi sondaje de opinie în cadrul instituţiilor de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor (pentru cadre didactice, studenţi, elevi şi cursanţi) privind percepţia şi manifestarea corupţiei

Septembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Direcţia Generală Anticorupţie

Număr de studii realizate; număr de sondaje de opinie realizate

6. Adaptarea cadrului legislativ şi a politicilor publice conform recomandărilor studiilor, analizelor şi auditărilor independente

6.1. Diseminarea concluziilor şi recomandărilor studiilor, analizelor şi auditărilor independente, pentru fiecare domeniu vizat

Organizarea de mese rotunde/seminare la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al instituţiilor subordonate, în vederea diseminării

rezultatelor/recomandărilor formulate în studiile/analizele efectuate

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- structuri subordonate

Număr de întâlniri, seminare, mese rotunde organizate; număr de recomandări diseminate

Analiza rezultatelor studiului diagnostic şi diseminarea recomandărilor formulate la nivelul autorităţilor locale şi al structurilor asociative

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Asociaţia comunelor din România;

- Asociaţia oraşelor din România;

- Asociaţia municipiilor din România

Număr de întâlniri, seminare, mese rotunde organizate; număr de recomandări diseminate

6.2. Adaptarea politicilor publice, conform recomandărilor studiilor, analizelor şi auditărilor independente

Revizuirea documentului de politici publice şi a planului de acţiune aferent privind măsurile de prevenire şi combatere a corupţiei în baza recomandărilor formulate pentru structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor

Aprilie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Unitatea de politici publice

Document revizuit

1

2

3

4

5

6

7

Elaborarea la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor a unui document de politici publice privind măsurile de prevenire şi combatere a corupţiei în baza recomandărilor formulate şi a planului de acţiune aferent, pentru administraţia publică locală

Aprilie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticoruptie;

- Unitatea de politici publice;

- Direcţia generală pentru relaţia cu comunităţile locale;

- Direcţia generală pentru relaţiile cu instituţiile prefectului;

- Unitatea centrală pentru reforma administraţiei publice

Document de politică publică/strategie elaborat

DOMENIUL: TRANSPARENŢĂ ŞI EFICIENŢĂ

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

7. Creşterea transparenţei în sistemul de management al resurselor umane

7.1. Creşterea transparenţei privind condiţiile de recrutare şi selecţie a personalului din sursă externă

Extinderea modalităţilor de informare cu privire la posturile vacante, organizarea concursurilor, condiţiile de recrutare şi selecţie a personalului la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al structurilor subordonate

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia generală management resurse umane

Forme/Modalităţi de informare

utilizate pentru promovarea

concursurilor;

număr de afişări la avizier;

număr de postări pe site-ul

Ministerului Administraţiei şi

Internelor;

număr de apariţii în presa

scrisă centrală şi locală

Realizarea şi implementarea unui test psihologic de integritate, aplicabil în procesul de recrutare şi selecţie a personalului

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticoruptie;

- Centrul de psihosociologie

Număr de persoane testate

7.2. Creşterea transparenţei în procesul de promovare a personalului

Afişarea posturilor vacante, a condiţiilor generale şi specifice utilizate în vederea promovării personalului (la avizier, pe site-ul Ministerului Administraţiei

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia generală

management resurse

umane;

Forme/Modalităţi de informare

utilizate pentru promovarea

concursurilor;

număr de afişări la avizier;

număr de postări pe site-ul

Ministerului Administraţiei şi

Internelor;

şi Internelor, în nota/buletinul de informare)

număr de apariţii în presa scrisă centrală şi locală

7.3. Imbunătăţirea sistemelor de carieră în sectoarele vulnerabile la corupţie

Elaborarea şi implementarea de instrumente, tehnici şi proceduri vizând motivarea profesională/ educaţională a personalului în vederea reducerii gradului de vulnerabilitate la actele de corupţie

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia generală management resurse umane;

Număr de instrumente, tehnici şi proceduri elaborate şi implementate

8. Gestionarea corectă a fondurilor publice

8.1. Reducerea gradului de vulnerabilitate la corupţie prin îmbunătăţirea procesului de achiziţie publică

Imbunătăţirea procedurilor de achiziţii publice prin introducerea în caietul de sarcini şi a criteriului: „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnic"

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia generală

logistică

Număr de acte administrative adoptate (ordin al ministrului administraţiei şi internelor, dispoziţii etc.)

Afişarea pe site-ul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe site-urile instituţiilor subordonate, precum şi la avizierul instituţiilor a:

- Programului anual al investiţiilor;

- Programului anual al achiziţiilor publice;

- achiziţiilor ce depăşesc valoarea de 10.000 de euro anual;

- anunţurilor de intenţie, anunţurilor de participare;

- raportului anual privind atribuirea contractelor de achiziţii publice

Anual

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia generală logistică;

- Direcţia informare şi relaţii publice

Număr de documente publicate (programe anuale de investiţii, achiziţii, anunţuri, rapoarte etc.)

DOMENIUL: PREVENIREA ŞI COMBATEREA CORUPŢIEI PRIN COMUNICARE ŞI COLABORARE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

9. Susţinerea campaniilor de prevenire a fenomenului corupţiei

9.1. Imbunătăţirea procesului de comunicare cu publicul;

Introducerea registrului oficial de petiţii şi sugestii, înseriat şi autocopiant, la nivelul tuturor structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor

Număr de structuri care au introdus registrul

Extinderea sistemului telefonic gratuit (call-center), specializat pe recepţionarea şi soluţionarea/ redirecţionarea apelurilor privind faptele de corupţie din întregul sector public

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei

Call-center funcţional

9.2. Dezvoltarea de parteneriate cu societatea civilă în vederea prevenirii actelor de corupţie

Imbunătăţirea comunicării cu societatea civilă privind aspectele care vizează prevenirea actelor de corupţie

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor;

- Direcţia Generală

Anticorupţie

Număr de parteneriate iniţiate;

număr de măsuri concrete

propuse sau promovate;

număr de măsuri

implementate;

număr de persoane

participante;

număr de grupuri înfiinţate;

număr de instituţii participante

10. Combaterea fenomenului corupţiei prin întărirea colaborării intra şi interinstituţionale şi prin monitorizarea aplicării prevederilor legale

10.1. Imbunătăţirea colaborării inter- şi intrainstituţionale

Informarea periodică a conducătorilor structurilor ministerului privind riscurile în materie de corupţie identificate şi propuneri pentru prevenirea lor

Periodic

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi

Internelor:

- Direcţia Generală

Anticorupţie

Număr de informări elaborate

Incheierea de protocoale de colaborare în vederea realizării de schimburi de date cu instituţii ale administraţiei publice, pentru a elimina redundanţa informaţiilor solicitate cetăţenilor

Decembrie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor

Număr de protocoale

încheiate;

număr de acţiuni organizate în comun;

număr de instituţii implicate

10.2. Monitorizarea aplicării prevederilor legale în vederea reducerii vulnerabilităţii la corupţie

Executarea unui audit anual privind vulnerabilitatea la corupţie, la nivelul structurilor subordonate (audit de sistem)

Aprilie 2009

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Direcţia generală audit intern;

- Corpul de control al ministrului

Număr de controale efectuate; număr de recomandări; număr de instituţii auditate

Efectuarea de controale în vederea identificării incompatibilităţilor sau conflictelor de interese în care s-ar putea afla angajaţii

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- Direcţia Generală Anticorupţie;

- Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;

- Direcţia generală audit intern;

- Corpul de control al ministrului

Număr de activităţi; număr de recomandări; număr de sesizări adresate Agenţiei Naţionale de Integritate

Efectuarea de verificări (privind organizarea, funcţionarea, transparenţa etc.) la serviciile publice deconcentrate

Semestrial

Resurse:

Secretariatul General al Guvernului

Secretariatul General al

Guvernului:

- Departamentul de

control al Guvernului

Număr de controale efectuate; număr de recomandări; număr de instituţii verificate

Efectuarea de verificări (privind organizarea, funcţionarea, transparenţa etc.) la instituţia prefectului

Semestrial

Resurse:

Secretariatul General al Guvernului;

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Secretariatul General al Guvernului:

- Departamentul de control al Guvernului;

- Direcţia generală audit intern;

- Corpul de control al ministrului

Număr de controale efectuate; număr de recomandări

11. Implementarea „Concepţiei privind activitatea de prevenire a faptelor de corupţie în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor"

11.1. Diseminarea concepţiei, nominalizarea consilierilor pentru integritate şi a participanţilor în cadrul grupurilor de lucru

Diseminarea concepţiei; nominalizarea consilierilor pentru integritate; nominalizarea participanţilor în cadrul grupurilor de lucru pentru identificarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor la corupţie

Octombrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- toate structurile;

- Direcţia Generală Anticorupţie

Număr de concepţii

diseminate;

număr de consilieri pentru

integritate nominalizaţi;

număr de participanţi

nominalizaţi în grupurile de

lucru

1

2

3

4

5

6

7

11.2. Instruirea personalului

Instruirea consilierilor pentru integritate; instruirea membrilor grupurilor de lucru pentru identificarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor la corupţie

Octombrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Direcţia Generală Anticorupţie şi experţi străini

Număr de instruiri; număr de personal participant; număr de analize întocmite; reducerea numărului personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor implicat în fapte de corupţie

11.3. Realizarea de analize pentru identificarea riscurilor şi a

vulnerabilităţilor la corupţie în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor

Realizarea de analize pentru identificarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor la corupţie în cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor

31 decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- toate structurile;

- Direcţia Generală Anticorupţie

Număr de analize întocmite; reducerea numărului personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor implicat în fapte de corupţie

11.4. Intocmirea unui plan de prevenire a corupţiei pentru anul 2010 de către structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor

Intocmirea unui plan de prevenire a corupţiei pentru anul 2010 de către structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor

Octombrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Ministerul Administraţiei şi Internelor:

- toate structurile;

- Direcţia Generală Anticorupţie

Intocmire de planuri; comunicarea exemplarului nr. 2 al planului Direcţiei Generale Anticorupţie

ANEXA Nr. 2

(Anexa nr. 2B la Hotărârea Guvernului nr. 609/2008)

PLAN   DE  ACŢIUNE   SECTORIAL

ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ LOCALĂ

DOMENIUL: INFORMARE, CONŞTIENTIZARE, RESPONSABILIZARE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

1. Creşterea gradului de informare a publicului cu privire la consecinţele actelor de corupţie

1.1. Promovarea dialogului cu societatea civilă prin intensificarea implicării acesteia în proiecte şi programe de conştientizare a riscurilor asociate faptelor de corupţie

Dezvoltarea de parteneriate cu societatea civilă în vederea promovării iniţiativelor anticorupţie; identificarea de bune practici în relaţia administraţie publică locală comunitate şi susţinerea mecanismelor de consultare publică

Permanent

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor, bugete

locale şi resurse

extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi

Internelor;

Centrul Naţional pentru

Integritate;

Autorităţi ale administraţiei

publice locale

Număr de parteneriate iniţiate;

număr de iniţiative promovate;

număr de bune practici

identificate;

număr de consultări publice

organizate

1.2. Imbunătăţirea fluxului de informaţii către mass-media şi public privind activităţile de prevenire şi combatere a corupţiei

Colaborarea cu asociaţiile profesionale/ reprezentanţi din domeniul mass-mediei prin:

- încheierea de protocoale/convenţii de parteneriat între autorităţile administraţiei publice locale şi mass-media de la nivel local/ central, în vederea unei informări avizate a publicului;

- organizarea trimestrială de dezbateri publice pe tematici legate de corupţie

Permanent

Bugete locale şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de

protocoale/convenţii

organizate;

număr de acţiuni comune

desfăşurate;

număr de dezbateri publice

organizate

Promovarea acţiunilor anticorupţie cu respectarea regulilor privind confidenţialitatea anchetelor şi protecţia datelor personale prin:

- prezentarea în mod sistematic prin intermediul mass-mediei la nivel central şi local a unor statistici privind numărul de cazuri semnalate, numărul de cazuri în curs de cercetare, numărul de cazuri soluţionate, măsurile dispuse;

- publicarea/ actualizarea pe site-ul instituţiei a unor statistici privind numărul de cazuri semnalate şi măsurile dispuse

Permanent

Bugete locale şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de emisiuni/ore de

emisie;

număr de apariţii în presa

scrisă şi audiovizuală;

site-uri actualizate cu

informaţiile solicitate,

comunicate de presă emise

1.3. Continuarea campaniilor de informare a publicului cu privire la drepturile şi obligaţiile ce îi revin în relaţia cu autorităţile şi instituţiile

Informarea cetăţenilor cu privire la mijloacele pe care le au la dispoziţie pentru a sesiza şi a obţine recunoaşterea

Permanent

Bugete locale şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale; Centrul Naţional pentru Integritate

Număr de campanii

desfăşurate;

număr de broşuri diseminate

1

2

3

4

5

6

7

publice, în vederea stimulării unei atitudini civice anticorupţie

drepturilor sale (petiţii, sesizări, tel-verde, reclamaţii, acţiuni în justiţie)

- campanii de presă cu tema „Funcţionarul public este la dispoziţia dumneavoastră.";

- elaborarea şi diseminarea de pliante/afişe/fluturaşi/ broşuri privind definirea faptelor de corupţie şi a modalităţilor de sesizare

2. Creşterea gradului de responsabilizare a personalului propriu asupra riscurilor asociate corupţiei

2.1. Organizarea de campanii de informare şi sensibilizare a personalului propriu cu privire la efectele corupţiei

2.1.1. Program de formare şi perfecţionare a pregătirii personalului de conducere şi/sau de execuţie de la nivelul instituţiilor implicate, în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei

Anual

Buget local şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de campanii/programe de informare;

tematică program de formare şi perfecţionare elaborată; număr de personal de conducere şi execuţie instruit

DOMENIUL: SIMPLIFICAREA PROCEDURILOR ADMINISTRATIVE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

3. Eliminarea

barierelor

administrative

3.1. Elaborarea şi introducerea de instrumente şi standarde pentru îmbunătăţirea activităţii autorităţilor publice

Introducerea şi diseminarea instrumentelor ce vizează managementul calităţii (cadrul comun de autoevaluare a modului de funcţionare a instituţiilor publice - CAF, ISO, EFQM)

Decembrie 2010

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de instrumente

implementate;

număr de manuale

implementate;

număr de proceduri noi

incluse în manuale;

număr de structuri care

implementează instrumentele;

număr de ateliere de lucru

desfăşurate;

număr de participanţi;

număr de cursuri de formare

desfăşurate

3.2. Revizuirea procedurilor interne în vederea eliminării procedurilor redundante

Inventarierea avizelor/autorizaţiilor/ aprobărilor emise la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale

Septembrie 2010

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de

avize/autorizaţii/aprobări

inventariate

Analiza procedurilor de eliberare de

avize/autorizaţii/aprobări inventariate în scopul stabilirii/selectării procedurilor ce urmează a fi revizuite

Octombrie 2010

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de etape eliminate;

număr de proceduri

simplificate;

număr de zile cu care s-a

redus durata procedurilor;

număr de documente

eliminate

Revizuirea procedurilor selectate şi diseminarea modificărilor operate:

- la nivelul angajaţilor;

- la nivelul cetăţenilor;

- la nivelul instituţiilor partenere/colaboratoare

Decembrie 2010

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de ateliere de lucru

desfăşurate;

număr de participanţi

Implementarea noilor

proceduri

simplificate/revizuite

Decembrie 2010

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de proceduri

simplificate/revizuite

implementate;

număr de structuri care

implementează noile

proceduri simplificate

3.3. Analiza legislaţiei specifice, în vederea eliminării factorilor legislativi şi instituţionali care limitează calitatea serviciilor publice şi cresc gradul de vulnerabilitate la corupţie

Evaluarea procedurilor administrative în ceea ce priveşte

implementarea legislaţiei cu privire la urbanism şi identificarea dificultăţilor practice şi a zonelor vulnerabile la corupţie

Decembrie 2010

Bugete locale Resurse: Ministerul Administraţiei şi Internelor

Autorităţi ale administraţiei publice locale; Ministerul Administraţiei şi Internelor

Analiză efectuată;

număr de zone vulnerabile

identificate;

număr de recomandări

formulate

Implementarea recomandărilor care decurg din evaluarea legislativă şi instituţionala

Decembrie 2010

Bugete locale

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Autorităţi ale administraţiei publice locale; Ministerul Administraţiei şi Internelor

Număr de recomandări implementate

1

2

3

4

5

6

7

4. Utilizarea tehnologiilor informatice în cadrul serviciilor publice

4.1. Imbunătăţirea accesului publicului la informaţii prin oferirea acestora în sistem electronic

Actualizarea informaţiilor de interes general oferite în format electronic (de exemplu: declaraţii de avere şi de interese, informaţii cu privire la termenele, procedurile şi documentele necesare accesării unor servicii publice)

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Site-uri actualizate; număr de oficiali publici care au obligaţia de a depune declaraţii de avere şi interese; număr de declaraţii de avere şi interese depuse

4.2. Utilizarea noilor tehnologii ale informaţiei în vederea creşterii transparenţei şi celerităţii la nivelul serviciilor publice

Introducerea sistemului electronic de management al documentelor:

- repartizarea şi monitorizarea electronică a documentelor;

- procesarea electronică a petiţiilor;

- crearea unei interfeţe electronice în vederea unei informări rapide a petenţilor cu privire la stadiul dosarelor

Decembrie 2010

Bugete locale şi extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Sistem electronic de management al documentelor implementat şi utilizat

4.3. Creşterea numărului de servicii publice disponibile în sistem electronic

Extinderea prezentării în format electronic a formularelor în vederea transmiterii acestora on-line, precum şi a informaţiilor privind procedura urmată în soluţionarea solicitării, termenele, documentele necesare şi menţionarea legislaţiei ce reglementează activitatea respectivă

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de formulare postate

on-line;

număr de persoane care au accesat servicii on-line

Introducerea/Creşterea numărului de servicii/ informaţii oferite cetăţenilor în sistem de ghişeu unic

Permanent

Bugete locale şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de recomandări

preluate;

număr de servicii publice

oferite în sistem de ghişeu

unic nou-introduse

DOMENIUL: ANALIZE, STUDII, CERCETĂRI PRIVIND FENOMENUL CORUPŢIEI

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

5. Adaptarea cadrului legislativ şi a politicilor publice, conform recomandărilor studiilor, analizelor şi auditărilor independente

5.1. Diseminarea concluziilor şi recomandărilor studiilor, analizelor şi auditărilor independente, pentru fiecare domeniu vizat

Analiza rezultatelor studiului-diagnostic şi diseminarea recomandărilor formulate la nivelul autorităţilor locale şi al structurilor asociative

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Administraţiei

şi Internelor

Bugete locale şi resurse

extrabugetare

Ministerul Administraţiei şi Internelor;

- Asociaţia comunelor din România;

- Asociaţia oraşelor din România;

- Asociaţia municipiilor din România

Număr de întâlniri, seminare, mese rotunde organizate; număr de recomandări diseminate

DOMENIUL: TRANSPARENŢĂ ŞI EFICIENŢĂ

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

6. Creşterea transparenţei în sistemul de management al resurselor umane

6.1. Creşterea transparenţei privind condiţiile de recrutare şi selecţie a personalului din sursă externă

Extinderea modalităţilor de informare cu privire la posturile vacante, organizarea concursurilor, condiţiile de recrutare şi selecţie a personalului

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de posturi vacante scoase la concurs/an; număr de posturi vacante care au fost afişate la avizierul sau pe site-ul instituţiilor; număr de apariţii în presa scrisă centrală şi locală

6.2. Creşterea transparenţei în procesul de promovare a personalului

Afişarea posturilor vacante, a condiţiilor generale şi specifice utilizate în vederea promovării personalului (la avizierul instituţiei, la compartimentul de resurse umane, pe intranet, pe site-ul instituţiei, în nota/buletinul de informare difuzat de compartimentul de resurse umane)

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Forme/Modalităţi de informare

utilizate pentru promovarea

concursurilor;

condiţii generale şi specifice

afişate/postate;

număr de posturi vacante

scoase la concurs/an;

număr de posturi vacante

afişate/postate

6.3. Imbunătăţirea sistemelor de carieră în sectoarele vulnerabile la corupţie

Elaborarea/Actualizarea planurilor de dezvoltare a resurselor umane

Anual

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Planuri de dezvoltare a resurselor umane elaborate/actualizate şi implementate

1

2

3

4

5

6

7

Monitorizarea implementării planurilor de dezvoltare a resurselor umane

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Rapoarte semestriale de monitorizare a stadiului de implementare a planurilor de dezvoltare

7. Gestionarea corectă a fondurilor publice

7.1. Reducerea gradului de vulnerabilitate la corupţie prin îmbunătăţirea procesului de achiziţie publică

Imbunătăţirea procedurilor de achiziţii publice prin introducerea în caietul de sarcini şi a criteriului: „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic"

Decembrie 2010

Buget local şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de acte administrative adoptate (dispoziţii etc.)

Afişarea pe site-ul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe site-urile instituţiilor subordonate, precum şi la avizierul instituţiilor a:

- programului anual al investiţiilor;

- programului anual al achiziţiilor publice;

- achiziţiilor ce depăşesc valoarea de 10.000 euro anual;

- anunţurilor de intenţie, anunţurilor de participare;

- raportului anual privind atribuirea contractelor de achiziţii publice

Anual

Buget local şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de documente

publicate (programe anuale

de investiţii, achiziţii, anunţuri,

rapoarte etc);

număr de achiziţii publice

realizate

7.2. Imbunătăţirea procesului decizional în vederea unei mai bune utilizări a fondurilor publice

Promovarea planificării strategice la nivelul autorităţilor publice locale

Anual

Buget local şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de planuri strategice elaborate şi adoptate

Organizarea de întâlniri cu reprezentanţii comunităţii locale, în vederea elaborării proiectelor de strategii/planuri de dezvoltare care privesc întreaga comunitate

Permanent

Buget local şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de întâlniri

consultative;

număr de decizii adoptate

DOMENIUL: PREVENIREA ŞI COMBATEREA CORUPŢIEI PRIN COMUNICARE ŞI COLABORARE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

8. Susţinerea campaniilor de prevenire a fenomenului corupţiei

8.1. Imbunătăţirea procesului de comunicare cu publicul

Asumarea (elaborarea şi implementarea) unui set de angajamente (cartă/convenţie) de către autorităţi/ instituţii privind relaţia cu cetăţeanul:

- angajamente privind modul de primire (crearea unui cadru care să reglementeze în mod clar accesul petenţilor la serviciile de specialitate);

- facilitarea accesului la servicii prin: primire atentă şi amabilă (contactul direct, telefonic, electronic şi poştal), răspuns la cerere într-un termen prestabilit, îmbunătăţirea modului de organizare a audienţelor

Decembrie 2010

Bugete locale şi resurse extrabugetare

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Angajamente elaborate şi

implementate;

număr de autorităţi/servicii

publice care şi-au asumat

angajamente

Punerea la dispoziţia publicului a unor modalităţi de sesizare cu privire la conduita funcţionarilor din instituţie (formulare, registru de sesizări)

Decembrie 2010

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de plângeri/reclamaţii înregistrate şi rezolvate; număr de sancţiuni aplicate

Editarea de broşuri/pliante/afişe pentru informarea cetăţenilor cu privire la termenele, procedurile şi documentele necesare accesării unor servicii publice

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de broşuri/pliante/afişe elaborate şi distribuite/prezentate

1

2

3

4

5

6

7

9. Combaterea fenomenului corupţiei prin întărirea colaborării intra- şi interinstituţionale şi prin monitorizarea aplicării prevederilor legale

9.1. Imbunătăţirea colaborării inter- şi intrainstituţionale

Incheierea de protocoale de colaborare în vederea realizării de schimburi de date între diverse instituţii ale administraţiei publice, pentru a elimina redundanţa informaţiilor solicitate cetăţenilor (de exemplu: schimb de date între serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculări vehicule şi compartimentele de taxe şi impozite locale)

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de protocoale

încheiate;

număr de acţiuni organizate în

comun;

număr de instituţii implicate

9.2. Monitorizarea aplicării prevederilor legale în vederea reducerii vulnerabilităţii la corupţie

Eficientizarea activităţilor de control intern prin:

- instituirea obligativităţii de executare a unui audit anual privind vulnerabilitatea la corupţie în cadrul fiecărei instituţii publice (managementul riscului);

- controale în vederea identificării posibilelor incompatibilităţi sau conflicte de interese în care s-ar putea afla angajaţii

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de instituţii care au introdus obligativitatea auditării anuale privind vulnerabilitatea la corupţie; număr de rapoarte de evaluare;

număr de recomandări; număr de sesizări transmise Agenţiei Naţionale de Integritate

Eficientizarea activităţilor de control extern prin implementarea recomandărilor făcute de către autorităţile de reglementare pe domenii specifice

Permanent

Bugete locale

Autorităţi ale administraţiei publice locale

Număr de recomandări implementate

ANEXA Nr. 3

(Anexa nr. 2D la Hotărârea Guvernului nr. 609/2008)

PLAN   DE  ACŢIUNE   SECTORIAL SANITAR

DOMENIUL I: INFORMARE, CONŞTIENTIZARE, RESPONSABILIZARE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

1. Creşterea gradului de informare a publicului cu privire la consecinţele actelor de corupţie

1.1. Promovarea dialogului cu societatea civilă prin intensificarea implicării acesteia în proiecte şi programe de conştientizare a riscurilor asociate faptelor de corupţie

1.1.1. Iniţierea de parteneriate cu societatea civilă/asociaţii cu specific anticorupţie în vederea promovării iniţiativelor anticorupţie

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Direcţia generală de sănătate publică şi control în sănătatea publică, Direcţia asistenţă medicală, Serviciul programe de sănătate

Număr de măsuri concrete implementate

1.2. Imbunătăţirea fluxului de informaţii către mass-media şi public privind activităţile de prevenire şi combatere a corupţiei

1.2.1. Monitorizarea informaţiilor din mass-media referitoare la sistemul de sănătate, pentru informarea factorilor de decizie şi pentru dezvoltarea unei informări avizate a publicului

Periodic

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Serviciul de presă;

Direcţia relaţii media, relaţii publice, purtător de cuvânt

Număr de apariţii în presa scrisă şi audiovizuală;

număr de materiale de monitorizare realizate şi transmise către factorii de decizie

1.2.2. Promovarea acţiunilor anticorupţie prin:

- prezentarea unor statistici privind numărul de cazuri semnalate prin intermediul serviciului tel-verde şi al serviciului de poştă electronică „Ce te doare?";

- sondarea imaginii publice faţă de perceperea fenomenului de corupţie în sistemul de sănătate

Permanent

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă

Direcţia relaţii media, relaţii publice, purtător de cuvânt

Număr de sesizări înregistrate pentru fapte de corupţie din totalul sesizărilor la serviciul tel-verde şi de poştă electronică

Număr de materiale de statistică a percepţiei fenomenului corupţiei în sistemul de sănătate, realizate şi comunicate în interiorul sistemului

1.3. Continuarea campaniilor de informare a publicului cu privire la drepturile şi obligaţiile ce îi revin în relaţia cu

1.3.1. Campanii de informare a pacienţilor privind drepturile şi obligaţiile pe care le au în sistemul public de

Semestrial

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Direcţia generală de sănătate publică şi control în sănătatea publică, Direcţia asistenţă

Număr de unităţi informate prin adresă a Ministerului Sănătăţii;

1

2

3

4

5

6

7

autorităţile şi instituţiile publice, în vederea stimulării unei atitudini civice anticorupţie

sănătate, precum şi modalităţile de sesizare a faptelor de corupţie; Creşterea gradului de informare a asiguraţilor

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

medicală, Serviciul programe de sănătate Direcţia media, relaţii publice, purtător de cuvânt

număr de apariţii în mass-

media în scopul informării

asiguraţilor;

număr de articole şi/sau

materiale informative

realizate;

număr de chestionare aplicate

asiguraţilor

2. Creşterea gradului de responsabilizare a personalului propriu asupra riscurilor asociate corupţiei

2.1. Organizarea de campanii de informare şi sensibilizare a personalului propriu cu privire la efectele corupţiei

2.1.1. Elaborarea şi derularea unui program de formare şi perfecţionare a pregătirii personalului de conducere şi/sau de execuţie de la nivelul instituţiilor implicate, în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia generală management

Număr de campanii/programe de informare;

număr de module de instruire; număr de personal de conducere şi execuţie instruit

2.2. Adaptarea programelor de formare profesională a personalului în funcţie de vulnerabilitatea la faptele de corupţie specifice fiecărui domeniu şi completarea modulelor de formare în mod corespunzător

2.2.1. Actualizarea curriculei privind cursurile de formare profesională a personalului din sănătate prin includerea de programe de instruire distincte care au incidenţă în dezvoltarea competenţei profesionale şi/sau conduitei deontologice (achiziţii publice, deontologie profesională, relaţii cu publicul, profilul funcţionarului din asigurări de sănătate etc.)

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia generală management

Număr şi categorii de

beneficiari/an;

număr de tematici introduse;

număr de sesiuni de instruire

derulate;

număr de participanţi la

aceste sesiuni;

numărul, categoriile şi

denumirea tematicilor

specifice incluse în

programele de instruire

derulate la nivelul sistemului

2.2.2. Dezvoltarea tematicilor specifice anticorupţie dezbătute în centrele de formare şi perfecţionare

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală resurse umane şi certificare; direcţia control şi audit;

Direcţia resurse umane

Număr de sesiuni de instruire derulate;

număr de participanţi la aceste sesiuni

DOMENIUL II: SIMPLIFICAREA PROCEDURILOR ADMINISTRATIVE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

3. Eliminarea

barierelor

administrative

3.1. Elaborarea şi introducerea de instrumente şi standarde pentru îmbunătăţirea activităţii autorităţilor publice

3.1.1. Introducerea şi diseminarea

instrumentelor:

- Cadrul comun de autoevaluare a modului de funcţionare a instituţiilor publice - CAF (managementul calităţii);

- manual de proceduri interne privind gestionarea riscurilor (managementul riscului)

Semestrial

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Aparatul de lucru al secretarului general - Ministerul Sănătăţii;

Direcţia generală management;

Comisia metodologică pentru monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate

Număr de proceduri noi incluse în manuale; număr de structuri care implementează instrumentele;

act administrativ de

implementare;

număr de rapoarte de

evaluare emise;

număr de proceduri utilizate;

număr de revizii;

număr de rapoarte de

evaluare

3.1.2.  Elaborarea şi implementarea standardelor referitoare la calitatea serviciilor de asistenţă medicală

3.1.3.  Implementarea standardelor de management în activitatea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi caselor de asigurări de sănătate şi urmărirea realizării acestora referitoare la calitatea serviciilor publice oferite în sistemul de asigurări sociale de sănătate

Anual

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe;

Director general Direcţia generală management

Număr de rapoarte de evaluare elaborate;

număr de standarde

implementate;

grad de implementare;

număr de rapoarte de

monitorizare

3.1.4. Elaborarea de noi ghiduri clinice şi de tratament, modificarea sau completarea celor existente şi a unor instrumente pentru îndrumarea cadrelor medicale în faţa pacienţilor cu nevoi similare de sănătate, bazate pe studii obiective

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală de sănătate publică, asistenţă medicală şi programe;

Director general Medic-şef

Număr de ghiduri clinice şi de tratament dezvoltate şi aprobate; numărul şi tipul de instrumente utilizate pentru monitorizarea implementării ghidurilor

1

2

3

4

5

6

7

3.1.5. Monitorizarea modului de implementare a ghidurilor şi protocoalelor de practică

Permanent

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia asistenţă

medicală;

Direcţia control şi audit;

Director general Medic-şef

Indicatorii rezultaţi din monitorizarea fiecărui ghid şi/sau protocol de practică

număr de ghiduri evidenţiate (filtrele de validare) în raportările furnizorilor de servicii medicale

3.2. Analiza legislaţiei specifice, în vederea eliminării factorilor legislativi şi instituţionali care limitează calitatea serviciilor publice şi cresc gradul de vulnerabilitate la corupţie, prin măsurarea gradului de satisfacţie al pacienţilor/asiguraţilor privind serviciile medicale acordate în sistemul de sănătate

3.2.1. Măsurarea gradului de satisfacţie a pacienţilor privind nivelul serviciilor publice oferite, prin elaborarea de studii/anchete sociologice (sondaje de opinie, chestionare, interviuri)

3.2.2 Măsurarea gradului de satisfacţie a asiguraţilor privind serviciile medicale oferite în sistemul de asigurări sociale de sănătate prin elaborarea de studii şi/sau anchete sociologice

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Ministerul Sănătăţii;

Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare in Domeniul Sanitar Bucureşti

Director general Medic-şef

Număr de studii şi anchete elaborate şi aplicate; chestionar/sondaje de opinie interne elaborate şi aplicate;

rapoarte asupra concluziilor studiilor şi anchetelor;

număr de chestionare aplicate

4. Utilizarea tehnologiilor informatice în cadrul serviciilor publice

4.1. Imbunătăţirea accesului publicului la informaţii prin oferirea acestora în sistem electronic

4.1.1. Actualizarea informaţiilor de interes general oferite în format electronic atât la nivel central, cât şi la nivelul unităţilor subordonate (declaraţii de avere, declaraţii de interese, alte informaţii de interes general)

Permanent

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Serviciul patrimoniu şi informatică;

Direcţia generală

management;

Direcţia sisteme

informatice;

Direcţia relaţii media, relaţii

publice, purtător de cuvânt

Site-uri actualizate; număr de actualizări

4.2. Creşterea numărului de servicii publice disponibile în sistem electronic

4.2.1. Demararea unui proiect de servicii oferite pacienţilor în sistem programat

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Direcţia sănătate publică şi control în sănătate publica; Direcţia asistenţă medicală; Serviciul programe de sănătate

Act normativ aprobat

4.2.2. Extinderea prezentării în format electronic a formularelor şi procedurilor în vederea completării şi transmiterii acestora on-line

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Direcţia sănătate publică şi control în sănătate publica; Direcţia asistenţă medicală; Serviciul programe de sănătate;

Număr de formulare postate on-line;

număr de persoane care au accesat servicii on-line

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Serviciul patrimoniu şi informatică;

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia sisteme informatice; Direcţia relaţii media, relaţii publice, purtător de cuvânt

DOMENIUL III: ANALIZE, STUDII, CERCETĂRI PRIVIND FENOMENUL CORUPŢIEI

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

5. Sprijinirea administraţiei publice în vederea evaluării dimensiunii fenomenului de corupţie

5.1. Realizarea de studii, analize de către organisme cu experienţă în domeniu pentru identificarea cauzelor, factorilor şi riscurilor asociate corupţiei la nivelul administraţiei publice

5.1.1. Elaborarea de studii/analize pentru evaluarea corupţiei în sistemul de sănătate

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Sănătăţii Resurse extrabugetare (plan operaţional)

Unitatea de management al proiectului Banca Mondială Ministerul Sănătăţii

Rapoarte privind concluziile studiilor/analizelor realizate

6. Adaptarea cadrului legislativ şi a politicilor publice, conform recomandărilor studiilor, analizelor şi auditurilor independente

6.1. Diseminarea concluziilor şi recomandărilor studiilor, analizelor şi auditărilor independente, pentru fiecare domeniu vizat

6.1.1. Organizarea de mese rotunde/ seminare la nivelul Ministerului Sănătăţii şi al instituţiilor subordonate în vederea diseminării rezultatelor/ recomandărilor formulate

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Direcţia generală resurse umane şi certificare

Număr de întâlniri, seminare, mese rotunde organizate; număr de participanţi

6.2. Adaptarea politicilor publice, conform recomandărilor studiilor, analizelor şi auditurilor independente

6.2.1. Elaborarea unui document de politică publică şi a planului de acţiune aferent privind măsurile de prevenire şi combatere a corupţiei în baza recomandărilor formulate

Decembrie 2010

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Aparatul de lucru al secretarului general - Ministerul Sănătăţii

Document de politică publică adoptat

DOMENIUL IV: TRANSPARENŢĂ ŞI EFICIENŢĂ

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

7. Creşterea transparenţei în sistemul de management al resurselor umane

7.1. Creşterea transparenţei privind condiţiile de recrutare şi selecţie a personalului din sursă externă

7.1.1. Extinderea modalităţilor de informare cu privire la posturile vacante, organizarea concursurilor, condiţiile de recrutare şi selecţie a personalului, la nivelul Ministerului Sănătăţii, al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi al structurilor subordonate

Semestrial

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia resurse umane

Număr de apariţii (publicări/postări/afişări la avizier, ziar, site, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a) ale posturilor vacante;

număr de posturi vacante publicate/postate/afişate din totalul posturilor vacante

7.2. Creşterea transparenţei în procesul de promovare a personalului

7.2.1. Publicarea pe site-ul Ministerului Sănătăţii, al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi al structurilor subordonate, la avizierul instituţiei şi la direcţia de resurse umane a situaţiei posturilor vacante, a condiţiilor generale şi specifice utilizate în vederea promovării personalului, precum şi a rezultatelor concursurilor la nivelul instituţiilor publice centrale şi al structurilor subordonate

Permanent

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală pentru politici de sănătate şi resurse umane;

Direcţia resurse umane

Număr de apariţii (publicări/postări/afişări la avizier, ziar, site, Monitorul Oficial al României, Partea a III-a) ale posturilor vacante;

număr de posturi vacante publicate/postate/afişate din totalul posturilor vacante

7.3. Imbunătăţirea sistemelor de carieră în sectoarele vulnerabile la corupţie

7.3.1. Elaborarea şi actualizarea strategiilor de dezvoltare a resurselor umane

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Director general Direcţia generală management

Planuri de carieră elaborate, actualizate şi implementate

7.3.2. Monitorizarea implementării strategiei de dezvoltare a resurselor umane

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia generală management

Rapoarte anuale de monitorizare a stadiului de implementare a planurilor; număr de rapoarte de evaluare realizate

DOMENIUL V: PREVENIREA ŞI COMBATEREA CORUPŢIEI PRIN COMUNICARE ŞI COLABORARE

Obiective

Direcţii de acţiune

Acţiuni şi măsuri

Termen

de realizare

Resurse

Responsabili

Indicatori de evaluare

1

2

3

4

5

6

7

8. Susţinerea campaniilor de prevenire a fenomenului corupţiei

8.1. Imbunătăţirea procesului de comunicare cu publicul

8.1.1.  Oferirea de informaţii complete pentru solicitanţii diferitelor avize, autorizaţii etc. atât în format electronic, cât şi letric (pe suport hârtie), prin postarea pe site-ul instituţiilor şi prin afişare la locul de lucru cu publicul

8.1.2.  Oferirea informaţiilor complete pentru solicitanţii:

- adeverinţei de asigurat;

- formularelor europene;

- cardului european de asigurări sociale de sănătate

Permanent

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia sănătate publică şi control în sănătate publică;

Direcţia asistenţă

medicală;

Serviciul programe de sănătate;

Serviciul patrimoniu şi informatică;

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia relaţii media, relaţii publice, purtător de cuvânt

Număr de informaţii oferite/solicitate

8.2. Elaborarea unui plan de măsuri la nivelul instituţiilor subordonate Ministerului Sănătăţii şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru prevenirea şi limitarea fenomenului de corupţie în rândul personalului propriu

8.2.1.  Elaborarea măsurilor pentru prevenirea şi limitarea fenomenului de corupţie în rândul personalului propriu, inclusiv prin întărirea rolului comisiilor de etică din unităţile sanitare

8.2.2.  Informarea publicului cu privire la măsurile implementate în instituţiile publice din subordinea Ministerului Sănătăţii şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru prevenirea şi limitarea corupţiei în rândul personalului propriu

Decembrie 2010

Permanent

Resurse: Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia sănătate publică şi control în sănătate publică;

Direcţia asistenţă

medicală;

Serviciul programe de

sănătate;

Direcţia generală resurse umane şi certificare;

Direcţia relaţii media, relaţii publice, purtător de cuvânt

Număr de măsuri propuse/implementate

Număr de acţiuni de informare a publicului

1

2

3

4

5

6

7

9. Combaterea fenomenului corupţiei prin întărirea colaborării intra- şi interinstituţionale şi prin monitorizarea aplicării prevederilor legale

9.1. Imbunătăţirea colaborării inter- şi intrainstituţionale

9.1.1. Incheierea protocolului de colaborare în vederea realizării de schimburi de date între instituţiile administraţiei publice centrale, pentru obţinerea datelor privind accidentele de muncă şi bolile profesionale confirmate în vederea decontării serviciilor medicale (Casa Naţională de Asigurări de Sănătate - Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale)

9.1.2. Infiinţarea unui compartiment de comunicare intrainstituţional în cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate

Septembrie 2010

Decembrie 2010

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia juridic, contencios şi acorduri internaţionale

Direcţia contractare decontare

Direcţia generală management

Protocol de colaborare elaborat şi încheiat

Compartiment de comunicare intrainstituţional înfiinţat

9.2. Monitorizarea aplicării prevederilor legale în vederea reducerii vulnerabilităţii la corupţie

9.2.1. Eficientizarea activităţilor de control intern la nivel central şi la nivelul instituţiilor subordonate prin: - instituirea obligativităţii realizării în cadrul planului anual de audit a unei evaluări a gradului de vulnerabilitate la corupţie, prin urmărirea modului de respectare a prevederilor legale în activităţile de achiziţii publice, de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de contractare a serviciilor medicale, de decontare a serviciilor medicale prestate de furnizorii de servicii medicale şi în cea de încadrare a personalului, precum şi a unei evaluări a scăderii riscului de corupţie, ca urmare a recomandărilor formulate, la nivelul

Periodic

Resurse: Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia control şi audit

Compartimentul audit public intern

Direcţia monitorizare şi corp control

Număr de misiuni de audit

efectuate;

număr de recomandări

formulate/implementate;

număr de misiuni de control

efectuate;

număr şi tipuri de măsuri

recomandate

unităţilor auditate în cursul acelui an; - evaluarea respectării prevederilor legale, în vederea identificării posibilelor incompatibilităţi sau conflicte de interese în care s-ar putea afla angajaţii

9.2.2.  Eficientizarea activităţilor de control realizate asupra structurilor subordonate şi asupra furnizorilor de servicii medicale:

- evaluarea activităţilor manageriale din unităţile subordonate (pe linie de personal, administrativ-economic, norme sanitare);

- efectuarea de controale în vederea identificării posibilelor incompatibilităţi sau conflicte de interese în care s-ar putea afla angajaţii, ca urmare a sesizărilor primite;

- evaluarea activităţilor medicale din unităţile subordonate (calitatea serviciilor medicale oferite)

9.2.3.  Controlul activităţii desfăşurate de preşedinţii

- directorii generali ai caselor de asigurări de sănătate în baza contractului de management şi a structurilor funcţionale din instituţiile respective, precum şi a furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, care au avut sau au relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate sau, după caz, cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Periodic

Anual

Resurse:

Ministerul Sănătăţii

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

Direcţia control şi audit

Director general; Direcţia generală management; Direcţia monitorizare şi corp control

Număr de acţiuni de control

efectuate;

număr de acţiuni de control

valorificate;

număr de controale propuse şi efectuate;

număr de tipuri de măsuri

recomandate


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 960/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 960 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 960/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu