HOTARARE Nr. 92 din 16 martie 2005
ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

PLENUL
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 266 din 31 martie 2005
In temeiul dispozitiilor art. 8 alin. (3) si ale art. 94 alin. (2) din
Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al
instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de informaticieni din cadrul instantelor
judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, prevazut in anexa care
face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Prezentul regulament se trimite spre publicare in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, prin grija Secretariatului tehnic.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator dr. Dan Lupascu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor
vacante de informaticieni din cadrul instantelor judecatoresti si al
parchetelor de pe langa acestea
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Ocuparea posturilor vacante de informaticieni din cadrul instantelor
judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea se face prin concurs,
organizat de fiecare curte de apel sau fiecare parchet de pe langa curtea de
apel ori, dupa caz, de Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe
langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau Parchetul National Anticoruptie.
(2) Curtile de apel si parchetele de pe langa acestea organizeaza concursul
pentru ocuparea posturilor vacante de informaticieni din circumscriptiile lor,
cu sprijinul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din cadrul
Ministerului Justitiei sau, dupa caz, al compartimentului informatic din cadrul
Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte
de Casatie si Justitie si Parchetul National Anticoruptie organizeaza concursul
pentru ocuparea posturilor vacante de informaticieni, cu sprijinul
compartimentului informatic din cadrul acestora.
Art. 2
(1) La concursul pentru ocuparea posturilor vacante de informaticieni se
poate inscrie persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are cetatenia romana, domiciliul in Romania si capacitate deplina de
exercitiu;
b) nu are antecedente penale, nu are cazier fiscal si se bucura de o buna
reputatie;
c) cunoaste limba romana;
d) este apta, din punct de vedere medical, pentru exercitarea functiei;
e) a absolvit studii superioare de specialitate in domeniul informatic,
automatic, cibernetic, matematic, electronic sau electrotehnic.
(2) Conditia prevazuta la alin. (1) lit. e) se considera indeplinita si de
catre absolventii de studii superioare in domeniul tehnic sau economic care au
urmat in timpul studiilor universitare sau postuniversitare cursuri de
informatica, cu avizul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din
cadrul Ministerului Justitiei sau, dupa caz, al compartimentului informatic din
cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
CAP. 2
Organizarea si desfasurarea concursului
Art. 3
(1) Data, locul, modul de desfasurare a concursului, tematica, bibliografia
si lista posturilor vacante scoase la concurs se afiseaza la sediul instantei
sau al parchetului care organizeaza concursul si se aduc la cunostinta publica
printr-un comunicat de presa cu cel putin 45 de zile inainte de data stabilita
pentru concurs.
(2) In cazul concursului organizat de Inalta Curte de Casatie si Justitie,
de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si de Parchetul
National Anticoruptie, informatiile prevazute la alin. (1) se publica si pe
pagina de Internet a acestora, iar in cazul concursului organizat de curtile de
apel ori de parchetele de pe langa curtile de apel, informatiile prevazute la
alin. (1) se publica si pe pagina de Internet a Ministerului Justitiei sau,
dupa caz, a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si se
afiseaza la sediul tribunalelor ori al parchetelor de pe langa acestea, care au
scos la concurs posturi vacante.
Art. 4
(1) Cererile de inscriere la concurs se depun cu cel putin 15 zile inainte
de data acestuia la sediul instantei sau, dupa caz, al parchetului care
organizeaza concursul.
(2) In cazul concursurilor organizate de curtile de apel sau de parchetele
de pe langa acestea, cererile se pot depune si la tribunalele ori, dupa caz, la
parchetele de pe langa acestea care au scos la concurs posturi vacante.
(3) Cererile depuse potrivit alin. (2) se transmit de catre conducerea
tribunalului sau a parchetului de pe langa tribunal la curtea de apel ori la
parchetul de pe langa curtea de apel care organizeaza concursul.
(4) La cererea de inscriere se anexeaza urmatoarele acte: copii de pe
certificatul de nastere, actul de identitate si diploma de licenta,
certificatul de cazier judiciar si certificatul de cazier fiscal. In cazul
prevazut la art. 2 alin. (2), candidatii anexeaza la cererea de inscriere si
acte doveditoare din care sa rezulte ca au urmat in timpul studiilor
universitare sau postuniversitare cursuri de informatica.
Art. 5
(1) Verificarea dosarelor candidatilor si indeplinirea conditiilor
prevazute la art. 2 se efectueaza de comisia de organizare si supraveghere a
concursului din cadrul instantei sau al parchetului care organizeaza concursul.
(2) Comisia de organizare si supraveghere a concursului are urmatoarea
componenta:
a) un magistrat;
b) un reprezentant al compartimentului de resurse umane;
c) un reprezentant al compartimentului informatic.
(3) Componenta nominala a comisiei de organizare si supraveghere a
concursului se stabileste de presedintele instantei sau de conducatorul
parchetului care organizeaza concursul.
Art. 6
(1) Subiectele si baremul de corectare se elaboreaza de reprezentanti ai
Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din Ministerul Justitiei sau
ai compartimentului informatic din Parchetul de pe langa Inalta Curte de
Casatie si Justitie, desemnati prin ordin al ministrului justitiei ori al
procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie, pentru concursurile organizate de curtile de apel sau, dupa caz, de
parchetele de pe langa acestea.
(2) In cazul concursului organizat de Inalta Curte de Casatie si Justitie,
de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau de Parchetul
National Anticoruptie, subiectele si baremul de corectare se elaboreaza de
reprezentanti ai compartimentului informatic din cadrul acestora sau de alti
specialisti in domeniul informatic, desemnati de presedintele instantei sau al
parchetului.
Art. 7
(1) Examinarea candidatilor se face prin sustinerea unei probe scrise de
verificare a cunostintelor teoretice in domeniul informatic si a unei probe
practice.
(2) Proba practica se sustine, de regula, in cel mult 5 zile lucratoare de
la data sustinerii probei scrise.
Art. 8
(1) Intrarea candidatilor in salile de concurs, pentru proba scrisa, se
face pe baza listelor intocmite pentru fiecare sala si a actului de identitate.
(2) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu
subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(3) Inainte de a dicta subiectele, candidatii inscriu numele si prenumele
pe coltul foii ce urmeaza sa fie lipit, dupa care se aplica stampila instantei
sau a parchetului.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este desfacut de un candidat care
semneaza si procesul-verbal incheiat in ziua sustinerii probei scrise.
(5) Pe toata durata desfasurarii probei scrise, in salile de concurs au
acces numai membrii comisiei de organizare si supraveghere a concursului.
(6) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii primesc coli de
hartie avand stampila instantei sau a parchetului.
(7) La expirarea timpului prevazut pentru sustinerea probei scrise,
candidatii predau lucrarea, sub semnatura, comisiei de organizare si
supraveghere a concursului.
(8) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea
salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea
temporara a salii de concurs se face numai cu insotitor.
(9) Orice frauda sau incercare de frauda dovedita se sanctioneaza cu
eliminarea din concurs. In aceste cazuri se intocmeste un proces-verbal cu
privire la constatarile facute si la masurile luate, iar lucrarea se anuleaza
cu mentiunea "frauda".
Art. 9
(1) Corectarea lucrarilor scrise si evaluarea probei practice se efectueaza
de o comisie de specialisti in domeniul informatic, desemnata de presedintele
Inaltei Curti de Casatie si Justitie, procurorul general al Parchetului de pe
langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, procurorul general al Parchetului
National Anticoruptie, presedintele curtii de apel sau, dupa caz, de procurorul
general al parchetului de pe langa curtea de apel care organizeaza concursul.
(2) In cazul concursurilor organizate de curtile de apel si parchetele de
pe langa acestea, un membru al comisiei prevazute la alin. (1) poate fi
desemnat de conducerea Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din
cadrul Ministerului Justitiei sau, dupa caz, de conducerea compartimentului
informatic din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie.
Art. 10
(1) Probele de concurs se noteaza de la 1 la 10.
(2) Promovarea probelor se face ca urmare a obtinerii notei minime 5 pentru
fiecare proba, iar promovarea concursului, ca urmare a obtinerii notei finale
minime 7. Ponderea fiecarei probe de concurs in nota finala este de 50% .
Art. 11
(1) La finalizarea fiecarei probe se intocmeste cate un proces-verbal.
(2) La finalizarea concursului se intocmeste un proces-verbal care sa
contina modul de desfasurare a concursului si rezultatele obtinute de candidati,
semnat de membrii comisiei de organizare si supraveghere a concursului si ai
comisiei prevazute la art. 9.
Art. 12
(1) Rezultatele concursului se afiseaza la sediul instantei sau al
parchetului care a organizat concursul.
(2) In termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor, candidatii
nemultumiti pot formula contestatie cu privire la nota obtinuta la proba
scrisa.
(3) Contestatiile se depun la sediul instantei sau al parchetului care a
organizat concursul si se solutioneaza de o comisie de contestatii desemnata
prin ordin al ministrului justitiei sau al procurorului general al Parchetului
de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru concursurile organizate
de curtile de apel ori de parchetele de pe langa curtile de apel, sau, dupa
caz, prin ordin al presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, al
procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie ori al procurorului general al Parchetului National Anticoruptie.
(4) Rezultatele contestatiilor se afiseaza la sediul instantei sau al
parchetului care a organizat concursul.
Art. 13
In cazul concursurilor organizate de curtile de apel si de parchetele de pe
langa acestea, candidatii declarati admisi opteaza, in ordinea descrescatoare a
notelor finale obtinute pentru posturile scoase la concurs din circumscriptia
curtii de apel sau a parchetului de pe langa curtea de apel.
Art. 14
Candidatii declarati admisi sunt numiti, in conditiile legii, pe baza notei
finale obtinute, prin decizie a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si
Justitie, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de
Casatie si Justitie, a procurorului general al Parchetului National
Anticoruptie, a presedintelui curtii de apel sau, dupa caz, a procurorului
general al parchetului de pe langa curtea de apel.
Art. 15
Lucrarile scrise si rezultatele concursului se anexeaza la dosarele
personale ale candidatilor declarati admisi.
Art. 16
Dosarele si procesele-verbale, precum si alte lucrari privind concursul se
arhiveaza si se pastreaza potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 17
Dispozitiile prezentului regulament se aplica in mod corespunzator si
concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante de informaticieni din cadrul
instantelor si al parchetelor militare.
Art. 18
Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.