E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 78 din 27 ianuarie 2005

privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 137 din 15 februarie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Ministerul Culturii si Cultelor este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, care elaboreaza si asigura aplicarea strategiei si politicilor in domeniile culturii si artei, cultelor si cinematografiei si care elaboreaza, in colaborare cu Consiliul National al Audiovizualului, strategia in domeniul audiovizualului.
    (2) Ministerul Culturii si Cultelor are sediul in municipiul Bucuresti, sos. Kiseleff nr. 30, sectorul 1.
    Art. 2
    In activitatea sa, Ministerul Culturii si Cultelor asigura respectarea si promovarea libertatilor si drepturilor fundamentale, consacrate de Constitutia Romaniei si de tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte, in ceea ce priveste:
    a) libertatea de expresie si de creatie;
    b) sansele egale si accesul liber la cultura;
    c) participarea la viata culturala, inclusiv la formularea politicilor culturale;
    d) libertatea constiintei si a credintelor religioase.
    Art. 3
    Ministerul Culturii si Cultelor isi desfasoara activitatea pe baza urmatoarelor principii fundamentale:
    a) cultura si libertatile culturale reprezinta un element esential al dezvoltarii umane;
    b) creativitatea culturala este o sursa a progresului uman;
    c) cultura este un factor important al dezvoltarii durabile;
    d) cultura este un factor al cresterii calitatii vietii si al asigurarii coeziunii sociale;
    e) cultele religioase recunoscute de lege sunt libere, autonome si egale in fata autoritatilor.
    Art. 4
    In activitatea sa, Ministerul Culturii si Cultelor urmareste indeplinirea urmatoarelor obiective generale:
    a) cresterea gradului de acces si de participare la cultura;
    b) promovarea diversitatii si prezervarea identitatilor culturale;
    c) promovarea multiculturalismului si protejarea culturii minoritatilor;
    d) protejarea si punerea in valoare a patrimoniului cultural material si imaterial;
    e) promovarea si dezvoltarea creatiei contemporane si sustinerea creatorilor;
    f) sustinerea circulatiei operelor si a creatiilor, promovarea dialogului intercultural si a creatiei culturale in circuitul mondial de valori;
    g) sprijinirea mobilitatii creatorilor si artistilor, precum si a specialistilor din domeniul culturii;
    h) stimularea vietii culturale in cadrul comunitatilor locale si apropierea acestora de valorile culturii;
    i) sustinerea participarii comunitatilor la dezvoltarea societatii cunoasterii, prin asumarea de catre institutiile publice de cultura a functiilor de centre de acces universal la informatie;
    j) proiectarea unui sistem specific de protectie sociala pentru creatori si artisti;
    k) stimularea dezvoltarii sectorului industriilor culturale;
    l) formarea si specializarea resurselor umane din sectorul culturii;
    m) promovarea de programe si proiecte in domeniul educatiei adultilor;
    n) sprijinirea cultelor religioase recunoscute de lege.
    Art. 5
    In indeplinirea rolului si a obiectivelor sale generale, Ministerul Culturii si Cultelor are urmatoarele atributii principale:
    1. elaboreaza, cu consultarea si participarea autoritatilor publice interesate, a operatorilor culturali si societatii civile, strategii, programe nationale si directii de actiune pentru fiecare domeniu din sfera sa de competenta;
    2. sprijina si finanteaza, in conditiile legii, proiecte, programe si actiuni culturale in toate domeniile culturii si artei;
    3. asigura buna functionare a sistemului sau institutional, in aplicarea principiilor subsidiaritatii si proportionalitatii;
    4. elaboreaza ori, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative, potrivit legii, pentru domeniul specific de activitate sau avand incidenta cu acesta;
    5. initiaza si negociaza, in conditiile legii, incheierea de conventii, acorduri si alte intelegeri internationale in domeniul sau de activitate sau face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupa caz;
    6. initiaza si dezvolta parteneriate cu autoritatile administratiei publice locale si cu structurile societatii civile pentru diversificarea, modernizarea si optimizarea serviciilor oferite de institutiile si asezamintele de cultura, in vederea satisfacerii nevoilor culturale si educative ale publicului;
    7. sprijina, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale, buna functionare si activitatea institutiilor si a asezamintelor de cultura aflate in subordinea autoritatilor judetene sau locale;
    8. promoveaza drepturile si interesele creatorilor, artistilor si specialistilor din domeniul culturii;
    9. asigura, cu respectarea legislatiei in vigoare, colaborarea si consultarea cu sindicatele si patronatul din domeniile sale de activitate, precum si cu alte structuri ale societatii civile, pentru formularea politicilor culturale, elaborarea actelor normative cu incidenta asupra sectorului culturii si pentru rezolvarea problemelor care privesc interesele sau activitatea operatorilor culturali;
    10. asigura, in conditiile legii, relatiile cu Parlamentul, cu celelalte autoritati, pentru armonizarea initiativelor legislative si a masurilor administrative din domeniile sale de interes;
    11. asigura promovarea programelor si proiectelor din domeniul sau de activitate, intr-un sistem competitional deschis, pe baza principiilor transparentei si primordialitatii valorii;
    12. elaboreaza norme, normative si metodologii pentru domeniul sau de activitate, obligatorii pentru toate institutiile si asezamintele culturale, indiferent de subordonarea acestora;
    13. coordoneaza si controleaza activitatea institutiilor subordonate, numeste si revoca, in conditiile legii, conducerile acestora;
    14. asigura dezvoltarea capacitatii institutionale a structurilor din subordinea sa si formarea profesionala a angajatilor acestora;
    15. propune Guvernului masurile pentru descentralizarea administrativa si financiara a institutiilor din subordine;
    16. initiaza proiecte de acte normative pentru infiintarea sau reorganizarea unor institutii din subordine, avizeaza, in conditiile legii, infiintarea sau reorganizarea institutiilor si a asezamintelor publice de cultura, indiferent de subordinea acestora;
    17. aproba, potrivit legii, preturi si tarife la serviciile asigurate de Ministerul Culturii si Cultelor si oferite de institutiile din subordinea sa;
    18. asigura, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentatiilor tehnico-economice din competenta sa de aprobare, potrivit legii;
    19. exercita atributiile ce ii revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administratiei publice sub autoritatea caruia functioneaza agentii economici din domeniul sau de activitate;
    20. colaboreaza cu institutiile specializate pentru elaborarea de indicatori statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare si pentru prelucrarea acestora;
    21. initiaza, organizeaza si sustine, in conditiile legii, concursuri interne si internationale, tabere, rezidente de creatie si interpretare, precum si alte manifestari similare;
    22. acorda, in conditiile legii, burse, granturi de studii si calatorie, premii si distinctii pentru toate domeniile sale de activitate si sprijina participarea oamenilor de cultura si a artistilor romani la manifestari similare din strainatate;
    23. colaboreaza cu autoritatile si institutiile din sectorul educational pentru dezvoltarea programelor de invatamant artistic si diversificarea ofertei de specializari necesare domeniului culturii;
    24. colaboreaza cu structurile din sistemul educational pentru realizarea de programe de educatie artistica si de dezvoltare a abilitatilor creative, in scopul cresterii nivelului de receptare a actului artistic, cu precadere in randul tinerilor;
    25. propune Guvernului recunoasterea statutului de utilitate publica pentru organizatii neguvernamentale cu activitate in domeniul culturii si cultelor, cu respectarea normelor legale.
    Art. 6
    (1) In indeplinirea rolului si a obiectivelor sale, Ministerul Culturii si Cultelor are urmatoarele atributii specifice:
    1. coordoneaza, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si cu Institutul Cultural Roman, in colaborare cu Academia Romana si cu alte institutii interesate, dupa caz, activitatea si programele institutelor culturale ale Romaniei din strainatate, promoveaza si sustine programele si proiectele culturale derulate de acestea.
    2. numeste si elibereaza din functie, prin ordin comun al ministrului culturii si cultelor, ministrului afacerilor externe si al presedintelui Institutului Cultural Roman, in conditiile legii, directorii si directorii adjuncti ai institutelor culturale ale Romaniei din strainatate;
    3. avizeaza numirile si eliberarile din functie ale personalului diplomatic cu atributii in domeniul culturii;
    4. propune Guvernului, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe si cu Institutul Cultural Roman, infiintarea de noi institute culturale ale Romaniei in strainatate;
    5. promoveaza si sustine, in conditiile legii, programe si proiecte culturale cu participarea diasporei romanesti si colaboreaza in acest scop cu autoritati, institutii, organizatii neguvernamentale sau cu alte entitati;
    6. stabileste, impreuna cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice, Comisia Nationala de Arheologie si Comisia Nationala a Muzeelor si Colectiilor, Strategia nationala in domeniul patrimoniului cultural national, mobil si imobil;
    7. elaboreaza norme, normative si metodologii pentru domeniul patrimoniului cultural national, potrivit legii;
    8. coordoneaza activitatile de cercetare, proiectare, evidenta, conservare, restaurare si punere in valoare a patrimoniului cultural national, mobil si imobil, si le finanteaza potrivit legii;
    9. coordoneaza activitatea de atestare a expertilor si a specialistilor in domeniile specifice proiectarii, restaurarii, conservarii si punerii in valoare a patrimoniului cultural national imobil;
    10. avizeaza, potrivit legii, constituirea agentilor economici care au ca obiect de activitate efectuarea de cercetari, proiectarea si executarea de lucrari asupra monumentelor istorice;
    11. coordoneaza activitatea de acreditare a expertilor, conservatorilor si restauratorilor in domeniul patrimoniului cultural national mobil;
    12. colaboreaza cu autoritatile publice centrale si locale pentru educarea publicului cu scopul de a cunoaste, a respecta si a pune in valoare patrimoniul cultural national;
    13. colaboreaza cu autoritatile administratiei publice centrale si locale la elaborarea si avizarea, impreuna cu Comisia Nationala a Monumentelor Istorice si cu Comisia Nationala de Arheologie, dupa caz, a programelor si planurilor de amenajare si dezvoltare a teritoriului, pentru zonele in care se gasesc monumente istorice;
    14. actioneaza, potrivit competentelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural national, sustrase sau exportate ilicit;
    15. avizeaza temele de proiectare si solutiile arhitecturale si de arta monumentala, cu consultarea organizatiilor profesionale si de creatori din domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de arta monumentala care se realizeaza din bugetele publice;
    16. contribuie la crearea cadrului juridic si institutional prin care sa se asigure pastrarea, dezvoltarea si punerea in valoare a artei si culturii minoritatilor nationale din Romania;
    17. sustine programe pentru promovarea, protejarea si revitalizarea culturii traditionale si a patrimoniului cultural imaterial;
    18. promoveaza si coordoneaza, in conditiile legii, programe de formare in domeniul mestesugurilor si ocupatiilor traditionale;
    19. coordoneaza activitatea de atestare a artistilor liber-profesionisti, a traducatorilor, precum si activitatea de atestare si avizare in domeniul impresariatului artistic;
    20. suspenda sau retrage, dupa caz, avizele si/sau atestatele acordate, in cazul nerespectarii de catre titulari a actelor normative in vigoare;
    21. colaboreaza cu autoritatile administratiei publice, cu institutiile de specialitate si cu organizatiile din domeniu pentru formarea si perfectionarea profesionala a personalului din aparatul propriu si al serviciilor deconcentrate, precum si din institutiile publice de cultura;
    22. organizeaza si sustine, in conditiile legii, cursuri sau alte forme specifice de pregatire;
    23. editeaza publicatii de specialitate si de informare pentru domeniile sale de competenta;
    24. coordoneaza, asigura si urmareste, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare si realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale si de investitii din domeniul sau de activitate;
    25. aproba Strategia de dezvoltare a cinematografiei nationale, elaborata de Centrul National al Cinematografiei;
    26. elaboreaza, in cooperare cu Consiliul National al Audiovizualului, Strategia nationala in domeniul audiovizualului;
    27. sprijina, in conditiile legii, protectia drepturilor de autor si ale artistilor interpreti;
    28. asigura relatiile statului cu toate cultele religioase legal recunoscute din Romania;
    29. sprijina toate cultele religioase legal recunoscute, potrivit statutelor de organizare si functionare a acestora, in vederea participarii lor la viata sociala si spirituala a tarii, si mediaza situatiile litigioase;
    30. acorda asistenta cultelor religioase, in conditiile legii, pentru solutionarea problemelor specifice;
    31. analizeaza cererile de infiintare a noi culte religioase, intocmeste documentatiile cerute de lege si face propuneri in vederea recunoasterii acestora;
    32. formuleaza propuneri pentru recunoasterea, conform legii, a sefilor cultelor religioase, a conducatorilor de eparhii, a celorlalti ierarhi si a celor asimilati acestora, la solicitarea cultelor religioase;
    33. gestioneaza resursele financiare publice alocate pentru completarea surselor necesare in vederea salarizarii personalului clerical si laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din invatamantul teologic neintegrat in invatamantul de stat, potrivit legii;
    34. colaboreaza cu sistemul educational si avizeaza, alaturi de autoritatile publice cu competente in domeniul invatamantului, planurile de invatamant si programele analitice elaborate de cultele religioase recunoscute oficial;
    35. sprijina cultele religioase in organizarea si desfasurarea activitatilor de asistenta religioasa si sociala in armata, penitenciare, spitale, in camine de batrani, case de copii si in alte institutii, precum si in familii care se confrunta cu nevoi speciale;
    36. sprijina cultele religioase in activitatea de evidenta, pastrare, conservare, restaurare si punere in valoare a bunurilor culturale mobile si imobile, aflate in proprietatea sau in folosinta cultelor, in conditiile legii;
    37. organizeaza, in colaborare cu cultele religioase si cu institutiile specializate din tara si/sau din strainatate, activitati periodice de instruire si de perfectionare profesionala a personalului de specialitate care asigura conservarea si punerea in valoare a bunurilor culturale ale cultelor religioase, in conditiile legii;
    38. organizeaza si sprijina, in conditiile legii, activitati si manifestari pentru cunoasterea si promovarea culturii religioase, pentru punerea in valoare a marturiilor de arta si de arhitectura religioasa, atat in tara, cat si in strainatate, prin expozitii, simpozioane, sesiuni de comunicari si prin promovarea turismului cultural-religios;
    39. acorda sprijin financiar, in conditiile legii, pentru:
    a) construirea si repararea lacasurilor de cult, inclusiv pentru intocmirea documentatiilor care stau la baza acestor lucrari;
    b) consolidarea si punerea in valoare a bunurilor imobile si mobile din patrimoniul eclezial, aflate in proprietatea sau in posesia ori in folosinta cultelor religioase, inclusiv pentru intocmirea documentatiilor tehnice care stau la baza acestor lucrari, in conditiile legilor specifice;
    c) intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri reduse;
    d) sustinerea unor actiuni religioase avand caracter national sau international, realizate de conducerile cultelor religioase din Romania;
    e) dezvoltarea si sustinerea activitatii de cercetare si analiza a fenomenului religios, potrivit legii;
    f) sustinerea activitatii de asistenta sociala, organizata de cultele religioase in spitale, centre de plasament, camine de batrani si/sau in alte institutii, precum si a activitatilor privind reinsertia sociala a persoanelor defavorizate si marginalizate, potrivit legii;
    40. urmareste respectarea aplicarii legislatiei, in colaborare cu organele de specialitate din subordinea Guvernului si cu autoritatile administratiei publice locale, cu privire la producerea si valorificarea, in exclusivitate de catre cultele religioase, a unor articole si bunuri specifice.
    (2) Ministerul Culturii si Cultelor indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
    Art. 7
    Pentru realizarea obiectivelor si pentru indeplinirea atributiilor sale generale si specifice, pentru conceperea si punerea in aplicare de politici si actiuni intersectoriale si de parteneriate public-privat si central-local, Ministerul Culturii si Cultelor va actiona in cooperare cu autoritatile administratiei publice centrale si locale, cu institutii publice de specialitate, cu operatorii culturali, cu structurile societatii civile si ale mediului de afaceri, din tara si din strainatate.
    Art. 8
    Pentru exercitarea atributiilor sale, Ministerul Culturii si Cultelor este abilitat sa solicite si sa primeasca informatii si date de la autoritatile administratiei publice, de la institutii publice si de la persoane juridice de drept privat cu activitate in domeniul sau de competenta.
    Art. 9
    (1) Structura organizatorica a Ministerului Culturii si Cultelor este prevazuta in anexa nr. 1; in cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii si cultelor, se mai pot organiza, in conditiile legii, servicii sau birouri, precum si colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetari.
    (2) Numarul maxim de posturi este de 177, exclusiv demnitarii si personalul aferent cabinetului ministrului culturii si cultelor.
    (3) Atributiile si modul de functionare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Cultelor, precum si relatiile functionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
    (4) Ministrul culturii si cultelor poate constitui comisii de specialitate si alte organisme consultative, care sa participe la elaborarea strategiilor din domeniu si la fundamentarea deciziilor de specialitate.
    Art. 10
    (1) Conducerea Ministerului Culturii si Cultelor se exercita de catre ministrul culturii si cultelor.
    (2) Ministrul culturii si cultelor conduce intreaga activitate a Ministerului Culturii si Cultelor si il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice, institutii si organizatii, precum si cu persoanele fizice si juridice din tara sau din strainatate.
    (3) Ministrul culturii si cultelor este ordonator principal de credite.
    (4) In exercitarea atributiilor sale ministrul culturii si cultelor emite ordine si instructiuni.
    (5) In indeplinirea atributiilor sale ministrul culturii si cultelor este ajutat de trei secretari de stat si de un secretar general.
    (6) Ministrul culturii si cultelor poate dispune, in conditiile legii, exercitarea temporara de catre alti demnitari sau functionari a unor atributii prevazute prin Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Culturii si Cultelor.
    Art. 11
    (1) Secretarii de stat se subordoneaza ministrului culturii si cultelor si indeplinesc atributiile si sarcinile stabilite de acesta.
    (2) Secretarii de stat coordoneaza compartimente de specialitate din cadrul Ministerului Culturii si Cultelor, potrivit anexei nr. 1 si regulamentului de organizare si functionare a ministerului.
    Art. 12
    Secretarul general este subordonat ministrului culturii si cultelor si indeplineste atributiile prevazute prin lege si sarcinile stabilite de acesta.
    Art. 13
    (1) Ministrul culturii si cultelor numeste si revoca presedintii si specialistii Comisiei Nationale a Monumentelor Istorice, Comisiei Nationale de Arheologie, Comisiei Nationale a Muzeelor si Colectiilor, precum si ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii, potrivit legii.
    (2) Fondurile necesare functionarii comisiilor se suporta din bugetul Ministerului Culturii si Cultelor, in conditiile legii.
    (3) Prin ordin al ministrului culturii si cultelor, in limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc, in conditiile legii, indemnizatiile cuvenite membrilor comisiilor care nu sunt salariati ai Ministerului Culturii si Cultelor.
    Art. 14
    (1) La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti functioneaza directiile judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, ale Ministerului Culturii si Cultelor.
    (2) Directiile judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt conduse de un director executiv, care este functionar public, potrivit legii.
    Art. 15
    (1) Directiile judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti, au urmatoarele atributii principale:
    1. indeplinesc atributiile prevazute de lege in domeniul protejarii patrimoniului cultural national;
    2. colaboreaza cu autoritatile publice si cu institutiile specializate pentru protejarea si punerea in valoare a bunurilor din patrimoniul cultural national si aplica in acest sens prevederile legale in domeniu;
    3. participa la realizarea activitatilor de observare si de control asupra actiunilor care pot de nastere la incalcari ale legislatiei dreptului de autor si a drepturilor conexe si constata, in conditiile legii, incalcarile acesteia;
    4. avizeaza, in conditiile legii, numirea sau eliberarea conducatorilor institutiilor publice cultural-artistice de importanta locala si judeteana;
    5. avizeaza, potrivit legii, infiintarea, reorganizarea sau desfiintarea institutiilor publice de cultura si a asezamintelor culturale care functioneaza sub autoritatea consiliilor judetene sau locale;
    6. finanteaza, in conditiile legii, programe, proiecte si actiuni culturale, in situatii de urgenta;
    7. sprijina, in conditiile legii, activitatea organizatiilor neguvernamentale si a altor persoane juridice de drept privat cu activitate in domeniile culturii si cultelor;
    8. initiaza si sprijina, in conditiile legii, actiuni de revitalizare a traditiilor si obiceiurilor locale, a ocupatiilor specifice traditionale, de formare a specialistilor si meseriasilor in domeniul artizanatului si mestesugurilor traditionale;
    9. editeaza sau sprijina, in conditiile legii, publicatii de specialitate si de informare in domeniul culturii si artei;
    10. solicita si primesc, in conditiile legii, in nume propriu sau in numele si pentru Ministerul Culturii si Cultelor, de la autoritati ale administratiei publice, de la institutii publice si de la persoane juridice de drept privat cu activitate in domeniul cultural, al artelor si informarii publice, date si informatii necesare pentru exercitarea atributiilor ce le revin;
    11. controleaza respectarea indeplinirii obligatiilor de plata a contributiilor la Fondul Cultural National, in conditiile si la termenele stabilite prin lege;
    12. indeplinesc, la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, atributiile Ministerului Culturii si Cultelor in domeniul cultelor;
    13. indeplinesc orice alte atributii stabilite de ministrul culturii si cultelor.
    (2) Organizarea si functionarea directiilor judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si atributiile acestora, altele decat cele prevazute in prezenta hotarare, se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
    Art. 16
    (1) Unitatile care functioneaza in subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor ori in coordonarea ministrului culturii si cultelor sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorica, statele de functii pentru institutiile publice subordonate, precum si atributiile acestora se aproba prin ordin al ministrului culturii si cultelor, daca legea nu dispune altfel.
    Art. 17
    (1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Institutul de Memorie Culturala isi schimba denumirea in "CIMEC - Institutul de Memorie Culturala", institutie publica de cultura, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii.
    (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Comitetul National Roman pentru Deceniul Mondial al Dezvoltarii Culturale isi schimba denumirea in "Comitetul National pentru Dezvoltare Culturala", institutie publica de cultura, cu personalitate juridica, finantata integral din bugetul de stat.
    Art. 18
    (1) Ministerul Culturii si Cultelor are in dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit potrivit normelor legale in vigoare.
    (2) Ministerul Culturii si Cultelor are, de asemenea, in dotare, pentru activitatile sale specifice, un microbuz pentru transport de marfa si persoane, cu un consum lunar mediu de carburanti de 400 litri, si un autoturism, cu un consum mediu lunar de carburanti de 350 litri.
    Art. 19
    Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
    *) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse in facsimil.

    Art. 20
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 742/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 493 din 8 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul culturii si cultelor,
                       Monica Octavia Musca

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

          Structura organizatorica a Ministerului Culturii si Cultelor

    Numarul maxim de posturi - 177
    (exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului)

                                    ___________
    ________________________    ___| MINISTRU  |___    _____________________
   | Directia               |  |   |___________|   |  | Compartimentul      |...
...| Relatii internationale,|  |   |  Cabinet  |   |__| Audit public intern |  :
:  | reglementari europene, |__|   |___________|   |  |_____________________|  :
:  | armonizare             |  |         |         |   _____________________   :
:  |________________________|  |         |         |  | Oficiul Juridic,    |  :
:   ________________________   |         |         |__| control             |..:
:  | Compartimentul         |  |         |            |_____________________|  :
:..| Informatii publice     |__|         |                                     :
:  |________________________|            |                                     :
:                                        |                                     :
:........................................|...................                  :
                                         |                  :                  :
        _________________________________|__________________:________          :
       |                     |                     |        :        |         :
 ______|______         ______|______         ______|______  :  ______|______   :
|  Secretar   |       |  Secretar   |       |  Secretar   | :.|  Secretar   |..:
|  de Stat    |       |  de Stat    |       |  de Stat    | : |  General    |
|_____________|       |_____________|       |_____________| : |_____________|
|                     |                     |               : |
|.....................|.....................|...............: |
|                     |                     |                 |
|  _________________  |  _________________  |  ___________    |  ______________
| |Directia generala| | |Directia generala| | |Directia   |   | |Directia      |
|_|Patrimoniu       | |_|Creatie          | |_|Relatii    |   |_|Buget,        |
| |cultural national| | |contemporana,    | | |culte      |   | |finante,      |
| |_________________| | |diversitate      | | |___________|   | |dezvoltare    |
|  |  ______________  | |culturala        | |  ___________    | |______________|
|  | |Serviciul     | | |_________________| | |Serviciul  |   |  ______________
|  |_|Monumente     | |  |  ______________  |_|Asistenta, |   | |Serviciul     |
|  | |istorice      | |  | |Serviciul     |   |invatamant |   | |Managementul  |
|  | |______________| |  |_|Artele        |   |___________|   |_|resurselor    |
|  |  ______________  |  | |spectacolului |                   | |umane         |
|  | |Biroul Muzee, | |  | |______________|                   | |______________|
|  |_|colectii,     | |  |  ______________                    |  ______________
|  | |garantii      | |  | |Serviciul     |                   | |Compartimentul|
|  | |guvernamentale| |  |_|Cultura       |                   |_|Servicii      |
|  | |______________| |  | |minoritatilor |                     |deconcentrate,|
|  |  ______________  |  | |______________|                     |parteneriate  |
|  |_|Compartimentul| |  |  ______________                      |teritoriale   |
|  | |Arheologie    | |  | |Biroul Cultura|                     |______________|
|  | |______________| |  |_|scrisa,       |
|  |  ______________  |    |lectura       |
|  | |Compartimentul| |    |publica       |
|  |_|Patrimoniu    | |    |______________|
|    |imaterial     | |  _________________
|    |______________| |_|Compartimentul   |
|  _________________    |Relatii cu       |
| |Compartimentul   |   |patronatul,      |
|_|Arte vizuale,    |   |sindicatele,     |
  |arhitectura      |   |societatea civila|
  |_________________|   |_________________|

    ANEXA 2

                                UNITATILE
care functioneaza in subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor ori in coordonarea ministrului culturii si cultelor
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |            Denumirea unitatii           |       Sursa de finantare      |
|crt.|                                         |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|

    Unitati care functioneaza in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor
 ______________________________________________________________________________
| I  | Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii|
|    | publice finantate integral din bugetul de stat                          |
|____|_________________________________________________________________________|
|  1 | Directiile judetene pentru cultura,     | Bugetul de stat               |
|    | culte si patrimoniul cultural national, |                               |
|    | respectiv a municipiului Bucuresti -    |                               |
|    | servicii publice deconcentrate          |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  2 | Biblioteca Nationala a Romaniei         | Bugetul de stat               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  3 | Comitetul National pentru Dezvoltare    | Bugetul de stat               |
|    | Culturala                               |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|

    NOTA:
    Unitatile mentionate la nr. crt. 1 - 3 pot utiliza un numar maxim de 692 posturi.

 ______________________________________________________________________________
| II | Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii|
|    | publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la      |
|    | bugetul de stat                                                         |
|____|_________________________________________________________________________|
|  4 | Institutul National pentru Memoria      | Venituri proprii si subventii |
|    | Exilului Romanesc*)                     | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  5 | Centrul National al Cinematografiei     | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  6 | Muzeul National de Arta al Romaniei din | Venituri proprii si subventii |
|    | Bucuresti                               | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  7 | Muzeul National de Arta Contemporana al | Venituri proprii si subventii |
|    | Romaniei                                | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  8 | Muzeul National al Hartilor si Cartii   | Venituri proprii si subventii |
|    | Vechi                                   | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
|  9 | Muzeul National de Istorie a Romaniei   | Venituri proprii si subventii |
|    | din Bucuresti                           | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 10 | Muzeul National "Brukenthal" din Sibiu  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 11 | Muzeul National "Peles" din Sinaia      | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 12 | Muzeul National al Satului "Dimitrie    | Venituri proprii si subventii |
|    | Gusti"                                  | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 13 | Muzeul Taranului Roman din Bucuresti    | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 14 | Muzeul Bran din Bran                    | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 15 | Muzeul National de Istorie a            | Venituri proprii si subventii |
|    | Transilvaniei din Cluj - Napoca         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 16 | Complexul Muzeal National "Moldova" din | Venituri proprii si subventii |
|    | Iasi                                    | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 17 | Muzeul Carpatilor Rasariteni din Sfantu | Venituri proprii si subventii |
|    | Gheorghe                                | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 18 | Muzeul National de Istorie Naturala     | Venituri proprii si subventii |
|    | "Grigore Antipa" din Bucuresti          | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 19 | Muzeul Costumelor Populare din Romania  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 20 | Muzeul de Arta "Vasile Grigore - pictor | Venituri proprii si subventii |
|    | si colectionar"                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 21 | Teatrul National "I. L. Caragiale" din  | Venituri proprii si subventii |
|    | Bucuresti                               | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 22 | Teatrul National "Lucian Blaga"         | Venituri proprii si subventii |
|    | Cluj-Napoca                             | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 23 | Teatrul National "Vasile Alecsandri" din| Venituri proprii si subventii |
|    | Iasi                                    | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 24 | Teatrul National "Mihai Eminescu"       | Venituri proprii si subventii |
|    | Timisoara                               | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 25 | Teatrul National din Craiova            | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 26 | Teatrul National din Targu Mures        | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 27 | Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 28 | Opera Nationala din Bucuresti           | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 29 | Opera Nationala Romana din Cluj-Napoca  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 30 | Opera Maghiara din Cluj-Napoca          | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 31 | Opera Nationala Romana din Iasi         | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 32 | Opera Nationala Romana din Timisoara    | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 33 | Teatrul National de Opereta "Ion Dacian"| Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 34 | Filarmonica "George Enescu" din         | Venituri proprii si subventii |
|    | Bucuresti                               | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 35 | Centrul National pentru Conservarea si  | Venituri proprii si subventii |
|    | Promovarea Culturii Traditionale        | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 36 | Centrul National de Cultura al Romilor  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 37 | Centrul National de Arta "Tinerimea     | Venituri proprii si subventii |
|    | Romana" din Bucuresti                   | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 38 | Centrul European de Cultura din Sinaia  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 39 | Centrul de Cultura "George Apostu" din  | Venituri proprii si subventii |
|    | Bacau                                   | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 40 | Centrul de Cultura "Arcus" din Covasna  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 41 | Centrul de Cultura "Rosetti - Tescanu   | Venituri proprii si subventii |
|    | George Enescu"                          | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 42 | Centrul National al Dansului Bucuresti  | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 43 | Oficiul National al Monumentelor        | Venituri proprii si subventii |
|    | Istorice                                | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 44 | Institutul National al Monumentelor     | Venituri proprii si subventii |
|    | Istorice                                | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 45 | Laboratorul National de Cercetare in    | Venituri proprii si subventii |
|    | Domeniul Conservarii si Restaurarii     | acordate de la bugetul de stat|
|    | Patrimoniului Cultural National Mobil   |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 46 | Oficiul National de Servicii pentru     | Venituri proprii si subventii |
|    | Biblioteci                              | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 47 | Studioul de Creatie Cinematografica din | Venituri proprii si subventii |
|    | Bucuresti                               | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 48 | Editura Video din Bucuresti             | Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 49 | Centrul de Studii si Cercetari in       | Venituri proprii si subventii |
|    | Domeniul Culturii                       | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 50 | Centrul de Consultanta pentru Programe  | Venituri proprii si subventii |
|    | Culturale Europene                      | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 51 | Administratia Fondului Cultural National| Venituri proprii si subventii |
|    |                                         | acordate de la bugetul de stat|
|____|_________________________________________|_______________________________|
    *) Organ de specialitate al administratiei publice centrale, aflat in coordonarea ministrului culturii si cultelor.

    NOTA:
    Unitatile mentionate la nr. crt. 4 - 51 pot utiliza un numar maxim de 6210 posturi.

 ______________________________________________________________________________
| III| Institutii publice finantate din venituri proprii                       |
|____|_________________________________________________________________________|
| 52 | CIMEC - Institutul de Memorie Culturala | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 53 | ARTEXIM                                 | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 54 | Centrul pentru Formare, Educatie        | Venituri proprii              |
|    | Permanenta si Management in Domeniul    |                               |
|    | Culturii                                |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
|    | Publicatii                              |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 55 | "Contemporanul"                         | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 56 | "Literatorul"                           | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 57 | "Manuscriptum"                          | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 58 | "Desteptarea Aromanilor"                | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 59 | "Moftul roman"                          | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 60 | "Albina"                                | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 61 | "Teatrul"                               | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 62 | "Universul cartii"                      | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 63 | "A Het"                                 | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 64 | "Korunk"                                | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 65 | "Muvelodes"                             | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 66 | "Vilnie Slovo"                          | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 67 | Revista "Biblioteca"                    | Venituri proprii              |
|____|_________________________________________|_______________________________|

    Unitati care functioneaza sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor
 ______________________________________________________________________________
| 68 | Compania Nationala a Imprimeriilor      |                               |
|    | "Coresi" - S.A.                         |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 69 | Regia Autonoma de Distributie si        |                               |
|    | Exploatare a Filmelor "Romaniafilm"     |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 70 | Studioul Cinematografic "Rofilm" - S.A. |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 71 | Studioul Cinematografic "Sahia Film" -  |                               |
|    | S.A.                                    |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 72 | Studioul Cinematografic "Animafilm" -   |                               |
|    | S.A.                                    |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 73 | Societatea Comerciala "Editura Scrisul  |                               |
|    | Romanesc" - S.A.                        |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|
| 74 | Societatea Comerciala "Editura          |                               |
|    | Meridiane"   S.A.                       |                               |
|____|_________________________________________|_______________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 78/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 78 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 78/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu