Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 73 din 26 ianuarie 1991

privind infiintarea Societatii comerciale "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 22 din 29 ianuarie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Societatea comerciala "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A., persoana juridica, cu sediul, obiectul de activitate si capitalul social prevazute in anexa la prezenta hotarare.
    Art. 2
    Societatea comerciala "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A. infiintata potrivit art. 1 se organizeaza si functioneaza conform statutului prevazut in anexa.
    Art. 3
    Capitalul social initial al societatii comerciale pe actiuni "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A. rezultat din preluarea activului si pasivului unitatii economice de stat "LAR - Liniile aeriene romane" a fost stabilit pe baza bilantului intocmit la data de 30 iunie 1990, urmand a se definitiva dupa reevaluarea patrimoniului, in conditiile legii.
    Art. 4
    Societatea comerciala "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A. va putea beneficia din partea statului de subventii si credite in lei si valuta, precum si de subventii si altele pentru mentinerea operarii in interese de stat a unor curse regulate nerentabile, pentru mentinerea unor tarife pentru pasagerii cu cetatenie romana, domiciliati in Romania, la nivel de protectie sociala, in conditiile speciale stabilite de Guvern.
    Art. 5
    Pe data constituirii societatii comerciale pe actiuni conform art. 1, unitatea economica de stat "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A. se desfiinteaza. Personalul acesteia este preluat de societatea comerciala "LAR  - Liniile aeriene romane" si se considera transferat in interesul serviciului, beneficiind timp de trei luni de salariul tarifar avut, sporul de vechime, dupa caz, daca este transferat in functii cu niveluri de salarizare mai mici.
    Art. 6
    Orice dispozitii contrare prezentei hotarari se abroga.


                    PRIM-MINISTRU
                    PETRE ROMAN


    ANEXA 1

                            STATUTUL
    Societatii comerciale "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este Societatea comerciala "LAR" - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand de la societate, denumirea societatii va fi LAR, precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numarul de inregistrare si sediul societatii.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea comerciala "LAR" - S.A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prevederile prezentului statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, localitatea Bucuresti, strada Stirbei Voda nr. 2 - 4.
    Sediul societatii poate fi schimbat in alt loc din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii, situate in tara si strainatate, legate de obiectul sau de activitate.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii la registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate al societatii

    Art. 5
    Scopul societatii il constituie realizarea de servicii de transport aerian de pasageri si marfuri, turism, comercializarea de marfuri in lei si valuta si alte servicii legate de acestea, cu mijloace proprii sau inchiriate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate al societatii este:
    a) efectuarea de transporturi aeriene interne si internationale, regulate si charter de calatori, bagaje, marfuri si posta;
    b) efectuarea de transporturi aeriene de tip AEROTAXI in tara si strainatate;
    c) inchirierea si subinchirierea de aeronave, materiale si personal aeronautic, concesionarea de servicii si rute aeriene de drepturi de vanzare si operare precum si de servicii aferente acestora;
    d) organizarea si efectuarea de activitati turistice, hoteliere si de agrement;
    e) exploatarea si intretinerea si repararea mijloacelor din dotare, precum si de service si asistenta tehnica pentru terti;
    f) efectuarea de operatiuni de comert exterior, de reprezentare, intermediere si in comision pentru nevoi proprii si pentru terti;
    g) organizarea oricaror alte servicii sau prestatii in legatura cu transportul aerian, inclusiv comert cu marfuri si servicii in lei sau in valuta, in spatii autorizate precum si a oricaror activitati de productie legate direct sau indirect cu obiectul sau de activitate;
    h) organizarea si efectuarea serviciilor handling, de catering, pe orice aeroporturi pentru aeronave proprii si straine;
    i) efectuarea de activitati de reclama si publicitate;
    j) efectuarea de orice alte activitati in legatura cu obiectul de activitate principal, menite sa asigure realizarea de profit.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    Capitalul social al societatii comerciale "LAR" S.A. este de 1.100 mii lei, impartit in 110; actiuni nominative, cu valoare nominala de 10.000 lei fiecare, subscrise in intregime de actionar.
    Capitalul social initial impartit in actiuni nominative cu valoarea nominala de 10.000 lei fiecare este in intregime subscris de statul roman in calitate de unic actionar si varsat in intregime la data constituirii societatii.
    Art. 8
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
    Art. 9
    Reducerea sau marirea capitalului
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut precum si alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statutul societatii.
    Drepturile si obligatiile decurgand din detinerea de drept de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care recunoaste un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti  se poate face in conditiile prevazute de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie al societatii si sa faca publica pierderea prin presa. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) alege membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabileste remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) alege directorul general, ii stabileste remunerarea, il descarca de activitate si il revoca;
    d) stabileste competentele si raspunderile consiliului de admininistratie si comisiei de cenzori;
    e) stabileste nivelul de salarizare al personalului angajat in societate, in functie de studii si de munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege;
    f) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
    g) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
    h) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de beneficii si pierderi dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, dupa caz, aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
    i) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii situate in tara si strainatate.
    j) hotaraste cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea acestora;
    k) hotaraste cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la modificarea formei juridice a societatii;
    l) hotaraste cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea administratie societatii;
    m) hotaraste cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    n) hotaraste cu privire la stabilirea normelor de amortizare a fondurilor fixe;
    o) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a directorului general, a membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii;
    p) hotaraste in orice probleme privind societatea.
    Hotararile in problemele prevazute la lit. k) si l) vor putea fi aduse la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat constituirea societatii in perioada in care statul este actionar unic.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului economic financiar pentru examinarea bilantului si a contului de beneficii si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul urmator.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor, reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% , timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de mare circulatie din localitate.
    Convocarea adunarii generale a actionarilor va fi facuta cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Cand, in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste in sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Pentru validarea deliberarilor adunarii ordinare este necesara prezenta actionarilor, care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate de actionarii ce detin majoritatea absoluta din capitalul social reprezentat in adunare.
    Daca adunarea nu poate lucra din cauza neindeplinirii conditiilor de la alin. 1, adunarea ce se va intruni dupa o a doua convocare poate sa delibereze asupra problemelor puse la ordinea de zi a celei dintai adunari, oricare ar fi partea de capital reprezentata de actionarii prezenti, cu majoritate.
    Pentru validitatea deliberarilor adunarii extraordinare, sunt necesare:
    - la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentand 3/4 din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
    - la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul din vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii adunarii generale doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru parafat si semnat.
    Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatelor existente in societate.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotararile adunarilor se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea de maini. La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 17
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi executate de consiliul imputernicitilor statului, alcatuit si numit in conditiile legii.
    Consiliul imputernicitilor statului isi desfasoara activitatea in conformitate cu statutul societatii.
    Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta de drept la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizare
    Societatea comerciala "LAR - Liniile aeriene romane" - S.A. este administrata de catre un consiliu de administratie compus din 7 persoane, ales de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, care vor avea calitatea de a fi alesi pe noi perioade de 4 ani, care vor avea calitatea de actionari. Numarul de administratori se stabileste de catre adunarea generala a actionarilor in raport de volumul si specificul activitatii societatii.
    Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
    Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau.
    Durata pe care este ales administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte. Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
    La prima sedinta, consiliul de administratie va alege, dintre membrii sai, un presedinte si 3 vicepresedinti.
    Consiliul de administratie se intruneste ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. El trebuie sa se intruneasca cel putin o data pe luna, la sediul societatii.
    La intrunirile consiliului de administratie, directorii vor prezenta rapoarte scrise despre operatiile de executat. Consiliul este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul din vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilita pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar. Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputernicirii de probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul din vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza, fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice fel de act care este legat de administratia societatii in interesul acesteia, in limita dreptului ce se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintii si ceilalti membri ai consiliului de administratie si directorii raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin decizia adunarii generale a actionarilor.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri (cu exceptia mijloacelor fixe) potrivit competentelor acordate;
    e) aproba instrainarea bunurilor imobile apartinand societatii sau inchirierea de tranzactii in litigii, cu o valoare de pana la 10 milioane lei;
    f) colaboreaza cu sindicatele, ori de cate ori este necesar, pentru rezolvarea operativa a tuturor problemelor ce apar, in scopul desfasurarii optime a procesului de productie;
    g) stabileste masuri pentru protejarea patrimoniului si a datelor si pentru asigurarea securitatii aeronavelor, pe durata zborurilor si la escale, in tara si in strainatate;
    h) stabileste si negociaza contractul individual si colectiv de munca;
    i) aproba inchirierea de contracte de inchiriere (luare si dare cu chirie);
    j) aproba inchirierea sau rezilierea altor contracte potrivit competentelor acordate;
    k) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare, de asigurare a calitatii de protectie a mediului;
    l) supune anual adunarii generale a actionarilor, in timp de 80 de zile de la incheierea exercitiului economico - financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de beneficii si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul urmator;
    m) numeste si revoca directorii executivi, la propunerea comitetului de directie sau a directorului general, dupa caz, dintre functionarii societatii care nu sunt membri ai consiliului de administratie, le stabileste remuneratia potrivit legii si ii descarca de activitate;
    n) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitatii societatii.

    CAP. 6

    Art. 20
    Comitetul de directie
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie compus din membri alesi de administratie fixandu-le in acelasi timp si salariile potrivit legii.
    Presedintele consiliului de administratie indeplineste si functia de director general, in care calitate conduce si comitetul de directie, asigurand conducerea curenta a societatii, aducand la indeplinire deciziile consiliului de administratie, in limitele activitatii societatii.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
    Comitetul de directie este obligat sa comunice la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
    In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.
    Consiliul de administratie poate oricand revoca persoanele numite in comitetul de directie.

    CAP. 7
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, formata din 3 membri alesi de adunarea generala a actionarilor, care nu trebuie sa fie asociati, cu exceptia cenzorilor contabili.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
    Adunarea generala alege cenzori supleanti care vor inlocui in caz de nevoie pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor si comisiei de cenzori li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a beneficiilor si pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar, verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar, controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de beneficii si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului societatii.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusa din 3 membri.

    CAP. 8
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Personalul societatii
    Directorul general, membrii consiliului de administratie al societatii si cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii comerciale.
    Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege.
    Plata salariilor pentru personalul societatii, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de catre consiliul de administratie. Premiile, gratificatiile si alte asemenea drepturi acordate anual personalului pot fi platite integral sau partial in valuta, in limita disponibilitatilor si potrivit legii.
    Art. 24
    Amortizarea fondurilor
    Amortizarea fondurilor fixe se va face conform prevederilor legale.
    Art. 25
    Reparatii capitale si investitii noi
    Lucrarile de reparatii capitale si de investitii noi se vor executa pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor.
    Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au fost executate prin suportare din fondurile special constituite cu aceasta destinatie.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    Bilantul anual contabil si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial Partea a IV-a.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea beneficiilor
    Beneficiul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste cu diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizarea unor venituri.
    Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din beneficiul anual fondul de rezerva care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului prevazut in bilantul anual (constituirea lui efectuandu-se pana se va atinge 20% din capitalul social), precum si alte cote prevazute in reglementarile in vigoare.
    Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal rezultand beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia, proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale societatii.
    Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele si sa ia masuri de recuperare. Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 28
    Registrele societatii
    Societatea va tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 29
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este unic actionar, transformarea formei juridice a societatii se va putea face prin hotarare a guvernului.
    Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute de infiintarea societatilor.
    Art. 30
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului social;
    b) hotararea adunarii generale;
    c) falimentul;
    d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    e) numarul de actionari va fi redus sub 5 mai mult de 6 luni;
    f) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    g) in orice alta situatie, pe baza hotararii generale a  actionarilor, luata in unanimitate.
    Art. 31
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata. Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 32
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sunt de competenta instantelor judecatoresti din  Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitrajul potrivit legii.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.




SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 73/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 73 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 73/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu