Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 591 din 14 septembrie 1998

pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la finantarea nerambursabila a studiului de fezabilitate pentru planul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane de acces pe o piata concurentiala a telecomunicatiilor, semnat la Bucuresti la 11 septembrie 1997

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 376 din  1 octombrie 1998


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la finantarea nerambursabila a studiului de fezabilitate pentru planul Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane de acces pe o piata concurentiala a telecomunicatiilor, semnat la Bucuresti la 11 septembrie 1997.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

                       Ministrul afacerilor externe,
                       Andrei Plesu

                              ACORD
                  DE FINANTARE NERAMBURSABILA*)

    *) Traducere.

    Acest acord de finantare nerambursabila este incheiat intre Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA) si Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Transporturilor (Beneficiarul). TDA este de acord sa furnizeze Beneficiarului, in termenii acestui acord, 260.500 dolari S.U.A. pentru a finanta costul bunurilor si al serviciilor necesare pentru un studiu de fezabilitate (studiu) privind telecomunicatiile si proiectul de patrundere pe piata, propuse de S.N.C.F.R.

    1. Termeni de referinta
    Termenii de referinta pentru studiu (termenii de referinta) sunt prezentati in anexa nr. I si sunt parte a acestui acord de finantare nerambursabila. Studiul va analiza aspectele tehnice, financiare, de mediu, precum si alte aspecte importante ale proiectului propus. Termenii de referinta pentru studiu vor fi inclusi si in contractul incheiat intre Beneficiar si firma americana selectata de acesta pentru a efectua studiul (contractant).
    2. Finantarea TDA
    Fondurile care vor fi furnizate in cadrul acordului de finantare nerambursabila vor fi folosite pentru finantarea, in dolari S.U.A. sau in moneda locala, a contractului in baza caruia contractantul va realiza studiul. Platile catre contractant vor fi facute direct de catre TDA, in numele Beneficiarului, din fondurile furnizate in cadrul acestui acord de finantare nerambursabila.
    3. Sprijinul acordat de Beneficiar
    Beneficiarul va depune toate eforturile pentru a asigura un sprijin rezonabil contractantului, cum ar fi transport local, spatiu pentru birou, si sprijin pentru activitatea de secretariat.
    4. TDA ca finantator
    (A) Aprobarea de catre TDA a procedurilor de selectie competitiva
    Selectarea contractantului american se va realiza de catre Beneficiar, in baza procedurilor sale stabilite pentru selectarea competitiva a contractorilor, printr-un anunt prealabil privind cererea de oferta, publicat in "U.S. Journal of Commerce Business Daily". Beneficiarul va prezenta TDA, la cerere, aceste proceduri de contractare si documentele aferente spre informare si/sau aprobare.
    (B) Aprobarea de catre TDA a selectiei contractantului
    Beneficiarul va notifica TDA, la adresa de inregistrare prevazuta la pct. 17, asupra selectarii contractantului pentru realizarea studiului. Dupa aprobarea acestei selectii de catre TDA, Beneficiarul si contractantul vor incheia un contract pentru realizarea studiului. Beneficiarul va notifica in scris firmele americane ale caror propuneri pentru realizarea studiului au fost respinse si faptul ca nu au fost selectate.
    (C) Aprobarea de catre TDA a contractului intre Beneficiar si contractant
    Toate contractele finantate in baza acordului de finantare nerambursabila si orice amendamente la acesta, inclusiv transferuri sau schimbari in termenii de referinta, trebuie sa aiba acordul TDA, in scris, pentru a deveni efective in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor finantarii nerambursabile acordate de TDA. Pentru a urgenta aceasta aprobare, Beneficiarul (sau contractantul in numele Beneficiarului) va transmite TDA o fotocopie de pe versiunea in limba engleza a contractului semnat sau de pe versiunea finala a proiectului negociat al contractului la adresa de inregistrare prevazuta la pct. 17.
    (D) TDA nu este parte la contract
    Este inteles de catre parti ca TDA si-a rezervat anumite drepturi ca, dar nu limitate la, dreptul de a aproba conditiile contractului si ale oricarui amendament la acesta, inclusiv transferurile, selectarea tuturor contractantilor, termenii de referinta si oricare sau toate documentele legate de orice contract finantat in baza acordului de finantare nerambursabila. De aici inainte partile inteleg si sunt de acord ca TDA, prin rezervarea anumitor sau a tuturor drepturilor de aprobare anterioara, a actionat numai ca o entitate finantatoare pentru asigurarea folosirii corecte a fondurilor Guvernului Statelor Unite ale Americii si ca orice decizie a TDA, de a exercita sau de a se abtine de la exercitarea acestor drepturi de aprobare, va fi luata ca un finantator in cursul finantarii studiului si nu va fi inteles ca TDA este parte a contractului. Partile inteleg si sunt de acord ca TDA poate, din cand in cand, sa exercite drepturile sale de aprobare anterioara sau sa discute probleme legate de aceste drepturi si de proiect cu partile contractante, impreuna sau separat, fara ca acest lucru sa implice vreo responsabilitate sau obligatie fata de partile contractante sau fata de oricare dintre ele. Orice aprobare sau lipsa de aprobare din partea TDA nu va opri Beneficiarul sau TDA de la afirmarea oricarui drept pe care acestia l-ar putea avea fata de contractant sau sa scuteasca contractantul de vreo obligatie pe care acesta ar putea sa o aiba fata de Beneficiar sau fata de TDA.
    (E) Controlul acordului de finantare nerambursabila
    Indiferent de aprobarea TDA, drepturile si obligatiile oricarei parti la contract sau la subcontract emis in baza acestuia trebuie sa fie in conformitate cu acordul de finantare nerambursabila. In cazul oricarei neconformitati intre acordul de finantare nerambursabila si orice contract sau subcontract emis in baza acestuia, acordul de finantare nerambursabila va prevala.
    5. Proceduri de plata
    (A) Aprobarea de catre TDA a contractului necesar
    TDA va efectua plati din fondurile finantarii nerambursabile direct catre contractant, numai dupa ce TDA va aproba contractul Beneficiarului cu contractantul.
    (B) Conditiile pentru facturile contractantului
    Beneficiarul poate solicita plata fondurilor de catre TDA catre contractantul care realizeaza studiul prin prezentarea catre TDA a urmatoarelor:
    (1) Factura contractantului
    Factura contractantului va contine referinte la un punct din graficul de plata a contractului, suma solicitata la plata si, cu exceptia cazurilor de mobilizare a platii, urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Contractantul a realizat lucrarea descrisa in aceasta factura in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul si este indreptatit la plata corespunzatoare. In cazul in care contractantul nu s-a conformat termenilor si conditiilor contractului, inclusiv prevederilor obligatorii impuse de TDA, continute in acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    Factura contractantului pentru o mobilizare a platii, daca este cazul, va include urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Ca o conditie pentru aceasta mobilizare a platii, contractantul certifica ca va realiza toata lucrarea in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul. In cazul in care contractantul nu se conformeaza termenilor si conditiilor contractului, inclusiv prevederilor obligatorii impuse de TDA, continute de acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    (2) Aprobarea facturii contractantului de catre Beneficiar
    Factura pentru mobilizarea platii trebuie sa fie aprobata, in scris, de catre Beneficiar. Pentru toate celelalte facturi, Beneficiarul trebuie sa certifice in factura sau separat urmatoarele:
    "Serviciile pentru care contractantul solicita plata au fost realizate in mod satisfacator, in conformitate cu prevederile aplicabile ale contractului si cu termenii si conditiile acordului de finantare nerambursabila al TDA."
    (C) Adresa TDA pentru solicitarile de plata
    Toate solicitarile de plata vor fi transmise prin curier sau posta catre:
    U.S. Trade and Development Agency
    Suite 300
    1621 North Kent Street
    Arlington, VA 22209-2131
    U.S.A.
    6. Data intrarii in vigoare
    Data intrarii in vigoare a acestui acord de finantare nerambursabila va fi data la care, dupa semnarea acordului de catre ambele parti, TDA instiinteaza Beneficiarul, prin scrisoare, ca fondurile sunt disponibile si furnizeaza Beneficiarului datele fiscale respective pentru administrarea acordului de finantare nerambursabila.
    7. Perioadele limita pentru plata
    Cu exceptia cazurilor in care TDA ar putea conveni altfel: a) nici un fond nu poate fi platit, in baza Acordului de finantare nerambursabila, pentru bunuri si servicii, care sunt asigurate in baza unui contract incheiat inaintea datei de intrare in vigoare a acordului de finantare nerambursabila; si b) toate fondurile disponibilizate in baza acestui acord de finantare nerambursabila trebuie sa fie platite in decurs de 4 (patru) ani de la data intrarii in vigoare a acestui acord de finantare nerambursabila.
    8. Clauze obligatorii impuse de TDA
    Toate contractele finantate in baza acestui acord de finantare nerambursabila vor include clauzele obligatorii impuse de TDA, prevazute in anexa nr. II la prezentul acord de finantare nerambursabila. Toate subcontractele finantate in baza acestui acord de finantare nerambursabila vor include clauzele obligatorii impuse de TDA, cu exceptia clauzelor H, I si J.
    9. Folosirea transportatorilor aerieni americani
    Transportul aerian al persoanelor si al proprietatilor finantate de acordul de finantare nerambursabila va fi efectuat de catre transportatori americani, in conformitate cu Fly America Act, 49 U.S.C. 1517, in masura in care serviciile unor astfel de transportatori sunt disponibile, astfel cum sunt stipulate in reglementarile Guvernului S.U.A., in vigoare.
    10. Nationalitatea, sursa si originea
    Cu exceptia cazurilor in care TDA stabileste altfel, urmatoarele prevederi vor guverna livrarea bunurilor si serviciilor finantate de TDA in conformitate cu acest acord de finantare nerambursabila: a) pentru serviciile profesionale, contractantul trebuie sa fie o firma americana sau un consultant american; b) contractantul poate folosi subcontractanti americani intr-un numar nelimitat, dar folosirea subcontractantilor din Romania este limitata la 20% (douazeci la suta) din suma finantarii nerambursabile oferite de TDA; c) angajatii contractantului american sau ai firmelor americane subcontractante responsabile pentru serviciile profesionale vor fi cetateni americani sau neamericani, admisi in mod legal, cu resedinta permanenta in Statele Unite ale Americii; d) bunurile cumparate pentru implementarea studiului si serviciile de livrare asociate (de exemplu: transportul international si asigurarea) trebuie sa aiba nationalitatea, sursa si originea in Statele Unite ale Americii; si e) bunurile si serviciile referitoare la sprijinirea studiului in Romania (de exemplu: cazare, masa si transport) nu fac subiectul restrictiilor de mai sus. TDA va pune la dispozitie partilor interesate, la cerere, si alte detalii privitoare la aceste standarde de eligibilitate.
    11. Cea mai favorabila rata de schimb
    Fondurile furnizate in cadrul acordului de finantare nerambursabila vor fi schimbate, in moneda locala, la cea mai inalta rata de schimb legala existenta in Romania in momentul realizarii schimbului.
    12. Taxe
    Fondurile furnizate in baza acordului de finantare nerambursabila nu vor fi folosite pentru plata nici unor taxe, tarife, datorii sau a altor impozite, impuse pe baza legilor romane. Prin extensie, daca un contractant ori un subcontractant oarecare, finantat prin acordul de finantare nerambursabila, sau orice personal al contractantului sau al subcontractantului si orice proprietate sau tranzactie legata de un astfel de contract finantat prin acordul de finantare nerambursabila nu sunt exceptate de taxe, tarife, datorii sau de alte impozite impuse pe baza legilor din Romania, contractantul, finantat prin acordul de finantare nerambursabila, le va plati din alte fonduri, altele decat cele furnizate prin acordul de finantare nerambursabila. Nici Beneficiarul nici contractantul nu vor solicita rambursarea de catre TDA a cheltuielilor legate de astfel de taxe, tarife, datorii sau alte impozite.
    13. Cooperarea intre parti si in continuare
    Partile vor coopera pentru a asigura ca scopurile acordului de finantare nerambursabila sa fie realizate. In acest scop, partile, la cererea uneia dintre ele, vor analiza progresul realizat de studiu, realizarea obligatiilor din acordul de finantare nerambursabila, realizarile contractantului si alte probleme legate de studiu. In continuare, timp de 5 (cinci) ani de la primirea raportului final de catre TDA (astfel cum este definit in clauza J a anexei nr. II), Beneficiarul este de acord sa raspunda oricaror intrebari rezonabile din partea TDA despre stadiul proiectului.
    14. Scrisori de implementare
    Pentru a sprijini Beneficiarul in implementarea studiului, TDA poate, din cand in cand, sa emita scrisori de implementare, care vor furniza informatii suplimentare despre problemele cuprinse in cadrul acordului de finantare nerambursabila. Ambele parti pot folosi, de asemenea, intelegeri comune asupra scrisorilor de implementare, pentru a confirma si inregistra intelegerea lor mutuala asupra problemelor acoperite de acordul de finantare nerambursabila.
    15. Registre si inregistrari
    Beneficiarul este de acord sa pastreze independent, in conformitate cu principiile si cu practicile contabile corespunzatoare, registre, inregistrari si documente adecvate, legate de studiu si de acordul de finantare nerambursabila, pentru a confirma receptionarea si folosirea bunurilor si serviciilor obtinute in cadrul acordului de finantare nerambursabila. Astfel de registre, inregistrari si alte documente vor fi pastrate independent pe o perioada de 3 (trei) ani dupa data platii finale de catre TDA. Beneficiarul va acorda TDA sau reprezentantilor sai autorizati, in momente justificate, facilitatea de a verifica registrele, inregistrarile si alte documente legate de studiul de fezabilitate si de acordul de finantare nerambursabila.
    16. Reprezentarea partilor
    Pentru toate scopurile legate de acordul de finantare nerambursabila, Guvernul Beneficiarului va fi reprezentat de Ministerul Transporturilor, iar Guvernul Statelor Unite ale Americii va fi reprezentat de Ambasadorul Statelor Unite ale Americii in Romania, fiecare putand, prin notificare scrisa, sa desemneze reprezentanti suplimentari pentru toate obiectivele din acordul de finantare nerambursabila.
    17. Adresele pentru inregistrarea partilor
    Orice instiintare, cerere, document sau alta comunicare inaintata de oricare parte celeilalte parti, in cadrul acordului de finantare nerambursabila, va fi transmisa in scris, prin cablu sau printr-un mijloc electronic care produce inregistrarea palpabila a transmisiei, ca de exemplu telegrame, telex sau fax, si vor fi predate sau transmise in mod corespunzator cand sunt inmanate uneia dintre parti, la urmatoarele adrese:
    Catre:
    Ministerul Transporturilor
    bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1
    Bucuresti, Romania
    Telefon: (+40-1) 638-6868
    Fax: (+40-1) 638-4597
    To:
    U.S. Trade and Development Agency
    Suite 300
    1621 North Kent Street
    Arlington, VA 22209-2131
    U.S.A.
    Toate aceste comunicari vor fi facute in limba engleza, exceptand cazurile cand partile stabilesc altfel, in scris. In plus, Beneficiarul va furniza Sectiei comerciale a Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti o copie de pe fiecare comunicare trimisa TDA.
    Fiecare comunicare, referitoare la acest acord specific, va cuprinde urmatoarele date fiscale (urmand a fi furnizate in conformitate cu paragraful 6):
    Appropriation No: 1171001
    Budget Plan: 2TDA-97-71004-DG71
    Project No: 97-764A
    TDA No: TDA-7764-G-00-7656-00
    Obligation No: 7713470
    18. Clauza de incetare
    Fiecare parte poate inceta acordul de finantare nerambursabila prin trimiterea unei instiintari scrise celeilalte parti, cu 30 (treizeci) de zile inainte. Incetarea acordului de finantare nerambursabila va conduce la incetarea oricarei obligatii a partilor de a furniza resurse financiare sau de alta natura pentru studiu, exceptand platile care sunt angajate pentru indeplinirea angajamentelor care nu pot fi anulate, cu o terta parte, anterior instiintarii scrise de incetare.
    19. Necedarea drepturilor si compensatiilor
    Nici o intarziere in exercitarea oricarui drept sau compensatie datorata oricarei parti, in legatura cu acordul de finantare nerambursabila, nu va fi considerata ca o anulare a acestui drept sau compensatie.
    20. Echipament si tehnologie americana
    Ca o recunoastere a eforturilor TDA in finantarea studiului, Beneficiarul, de altfel in conditii egale, va acorda prioritate furnizorilor americani pentru procurarea tehnologiei si a echipamentelor necesare pentru proiect.
    21. Graficul studiului
    Data pentru finalizarea studiului, care este 31 decembrie 1998, este data la care partile estimeaza ca toate bunurile si serviciile finantate prin acordul de finantare nerambursabila vor fi fost furnizate.
    Drept pentru care, Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, fiecare actionand prin reprezentantul sau autorizat in mod corespunzator, au convenit semnarea acestui acord in limba engleza, in numele lor, incheiat la data si anul mentionate mai jos.

                 Pentru Guvernul Romaniei
                 Traian Basescu,
                 ministrul transporturilor

                 Pentru Guvernul Statelor Unite ale Americii
                 Joseph Grandmaison,
                 directorul general al TDA

    ANEXA 1

                        TERMENI DE REFERINTA

    Participarea S.N.C.F.R. in domeniul concurential al telecomunicatiilor

    A. OBIECTIVELE PROIECTULUI
    Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (S.N.C.F.R.) a identificat atat necesitatea de a-si moderniza reteaua interna de telecomunicatii, cat si posibilitatea de a conferi acestei retele capacitatea de a oferi servicii de telecomunicatii pe piata, in calitatea de operator licentiat de servicii. Pe baza experientei in calitatea de operator de telecomunicatii pentru un grup inchis de utilizatori, S.N.C.F.R. considera ca exista o stransa compatibilitate intre infrastructura existenta (care este raspandita din punct de vedere geografic la scara nationala) si dezvoltarea unei retele de telecomunicatii si a unor servicii care sa raspunda atat necesitatilor interne, cat si celor publice. S.N.C.F.R. spera sa dezvolte aceasta oportunitate in cadrul unei societati mixte, impreuna cu o companie care sa poata suplimenta experienta pe care o are si sa participe cu capital, si ca activitatea sa ca operator de servicii de telecomunicatii va constitui un mijloc de crestere a rentabilitatii companiei, utilizand activele pe care le are pentru a obtine beneficii in plus.
    Pentru a evalua capacitatea sa de a dezvolta aceasta oportunitate, S.N.C.F.R. are nevoie de asistenta in vederea realizarii unui studiu si a unui plan de implementare, care sa abordeze probleme referitoare la piata, aspecte financiare, reglementari, management si parteneriat. Problemele tehnice legate de sistemul de telecomunicatii constituie subiectul unui alt proiect al S.N.C.F.R., care se bazeaza pe un imprumut de la Banca Mondiala, garantat de Guvernul Romaniei. TDA propune sa asiste S.N.C.F.R. in aceasta activitate prin realizarea unui studiu comun de fezabilitate care sa evalueze oportunitatea de a deveni operator de telecomunicatii si sa stabileasca un plan de afaceri pentru intrarea pe piata.
    B. SARCINILE DE LUCRU ALE PROIECTULUI
    Studiul de fezabilitate va aborda problemele referitoare la piata, aspectele tehnice, financiare, de management si parteneriat si va oferi recomandarile necesare pentru ca S.N.C.F.R. sa creeze in Romania o companie de telecomunicatii care sa fie competitiva pe piata dereglementata, concurentiala a telecomunicatiilor.
    Domeniul I - Probleme referitoare la piata
    Echipa de studiu va elabora un studiu al pietei de telecomunicatii din Romania, evidentiind in special care sunt oportunitatile de intrare pe piata pentru S.N.C.F.R. Acest studiu va examina configuratia actuala a telecomunicatiilor, analizand cererea interna de telecomunicatii a S.N.C.F.R., capacitatea pietei de a satisface aceasta cerere, oferta generala de servicii de telecomunicatii de pe piata, cererea generala de servicii de pe piata, disponibilitatea generala de servicii si capacitatea, tarifele pentru servicii, retelele concurente si furnizorii, oportunitatile pentru asocierea/interconexiunea cu operatori regionali si segmente/oferte atractive pe piata pentru noi companii care intra pe piata. Unele dintre detaliile referitoare la piata sunt prezentate mai jos.
    I. a) Cererea interna de telecomunicatii
    Echipa de studiu va evalua cererea interna de telecomunicatii la S.N.C.F.R. pentru serviciile voce, date si video. Compania este un mare utilizator de servicii de telecomunicatii si are o retea interna mare, dar invechita. Ea asigura, de asemenea, mai mult de 2.000 de linii telefonice conventionale pentru companiile si institutiile asociate cu S.N.C.F.R. In vederea evaluarii cererii interne de telecomunicatii, echipa de studiu va studia reteaua existenta si utilizarile acesteia, va analiza activitatea companiei si va stabili care este cererea de telecomunicatii in viitor. Echipa de consultanta se va concentra, in principal, pe urmatoarele domenii:
    Reteaua telefonica interna - in special cea in care este prezenta S.N.C.F.R. in plan national - si salariatii S.N.C.F.R. Stabilirea cerintelor interne de comunicatii prin voce:
    - numarul liniilor de acces/magistrale;
    - convorbiri - utilizare/ora;
    - durata medie a unei convorbiri;
    - comunicatii prin fax;
    - alte comunicatii prin voce;
    - sistem privat pager;
    - retea radiotelefonie - comunicatii trenuri - statii/puncte de prezenta;
    - comunicatii specifice cailor ferate #030#, comunicatii operative si de semnalizare;
    - sisteme de locatie GPS;
    - sistem de telecomunicatii date in sustinerea sistemului informatic (Proiect IRIS / imprumut de la Banca Mondiala, garantat de Guvernul Romaniei).
    Nota:
    Proiectele preliminare demonstreaza ca cererea interna de telecomunicatii a S.N.C.F.R. reprezinta pana la 50 - 55% din resursele retelei proiectate.
    1. b) Oportunitati pentru telecomunicatii externe
    Echipa de studiu va investiga cerintele generale ale pietei privind serviciile de telecomunicatii, pentru a include:
    - voce;
    - date;
    - valoare adaugata;
    - telefonie rurala;
    - telefonie fara fir/celulara;
    - alte domenii de participare potentiala.
    1. c) Oportunitati suplimentare
    In acest moment piata de telecomunicatii din Romania prezinta o cerere din ce in ce mai mare de acces in lungime de banda si de mare viteza (incepand cu 64 kbps pana la E1/T1). In prezent ROMTELECOM are singura retea terestra de baza, obligand prin aceasta pe toti utilizatorii publici de servicii voce si date sa utilizeze pentru operatiunile lor infrastructura ROMTELECOM. Datorita faptului ca reteaua ROMTELECOM de fibra optica ATM/ISDN nu este suficient de dezvoltata in plan national, nu pot fi furnizate servicii pe o retea inteligenta/magistrala de mare viteza. Cu toate acestea, interesul pietei in acest domeniu ramane ridicat. Echipa de studiu va evalua capacitatea si va recomanda S.N.C.F.R. sa furnizeze urmatoarele servicii:
    - acces;
    - purtator;
    - utilizator final;
    - retea auxiliara (de rezerva);
    - retea de supraincarcare;
    - integrat voce/date/video.
    La incheierea studiilor, echipa va stabili serviciile ce urmeaza a fi oferite, tarifele (matrice de pret), distributia serviciilor furnizate, plasarea pe piata, pietele, politicile de promovare.
    Domeniul II - Probleme tehnice
    Definirea problemelor tehnice legate de reteaua de telecomunicatii a S.N.C.F.R. se face pe baza unui proiect finantat printr-un imprumut de la Banca Mondiala, garantat de Guvernul Romaniei. Echipa va analiza propunerea tehnica, concentrandu-se pe extinderea retelei si pe tehnologia utilizata, pentru a determina impactul asupra proiectului respectiv, in special in ceea ce priveste aspectele financiare si de piata.
    Echipa va analiza interconexiunea cu alte retele, pentru a identifica problemele tehnice, financiare si de reglementari pentru fiecare tip de interconexiune cu alte retele (publice), inclusiv:
    - purtatorii de date;
    - purtatorii de voce;
    - altii.
    Nici o alta problema tehnica nu va fi subiectul de lucru al echipei de consultanti.
    Domeniul III - Probleme financiare
    Echipa va evalua cheltuielile de capital pentru intreaga retea si va analiza sursele de finantare interne si externe. Retelele interne si externe vor fi analizate separat, in functie de cerintele specifice ale fiecareia. Cheltuielile viitoare de dezvoltare vor fi evaluate conform previziunilor privind necesitatile sistemului intern al companiei si necesitatile de comunicare ale clientului. Echipa va evalua cheltuielile operationale ale intregului sistem, impreuna cu cheltuielile de dezvoltare atat pentru reteaua interna, cat si pentru cea externa.
    III. a) Cheltuielile de capital si operationale ale retelei de baza interne
    - Cheltuieli de capital: echipamentul de retea, cheltuieli de instalare, alte echipamente necesare etc.
    - Cheltuieli operationale: cheltuieli de management, operare, functii administrative;
    - Cheltuieli pentru dezvoltare/modernizare.
    (Nota: Aceasta analiza a fost deja completata de catre S.N.C.F.R. cu ocazia imprumutului de la Banca Mondiala. Acel studiu trebuie evaluat pentru a putea fi completat cu informatii curente suplimentare.)
    III. b) Cheltuieli de capital si operationale de retea
    - Cheltuieli de capital: echipament de retea, instalatii, alte cerinte de echipamente etc.;
    - Cheltuieli operationale: cheltuieli de management, operare si functii administrative;
    - Cheltuieli de dezvoltare/modernizare.
    Domeniul IV - Probleme manageriale
    In scopul de a delimita abilitatile si posibilitatile S.N.C.F.R. de a patrunde pe piata concurentei in domeniul telecomunicatiilor din Romania, echipa consultanta va analiza cateva aspecte ale cadrului managerial actual si ale fortei de munca si va oferi recomandari pentru imbunatatirea acestor grupuri. Echipa consultanta va evalua abilitatile si experienta tehnica si manageriala de a opera o companie de telecomunicatii in conditii de concurenta. In plus, echipa va identifica problemele potentiale de munca, cum ar fi sindicalizarea si productivitatea fortei de munca, reorientarea sau restrangerea de personal. Pentru a indeplini aceste obiective, se vor realiza urmatoarele sarcini:
    - evaluarea experientei relevante a S.N.C.F.R. si a personalului sau in domeniul telecomunicatiilor. Aceasta va include, dar nu se va limita la experienta tehnica si manageriala in retele, transmisii, servicii de satelit, operari, incasari, calitatea serviciilor, schimbul de date, deservirea clientului etc.;
    - evaluarea structurii manageriale si a flexibilitatii acesteia;
    - definirea locului si rolului sectorului de telecomunicatii in structura cailor ferate romane, avand in vedere ca opereaza in cadrul unei societati mixte;
    - evaluarea daca conditiile de privatizare prezente si viitoare cerute S.N.C.F.R. nu vor afecta abilitatea sa de a dezvolta o companie de telecomunicatii care sa functioneze bine intr-un sistem competitiv;
    - evaluarea compatibilitatii intereselor in afaceri dintre S.N.C.F.R. si telecomunicatii, inclusiv infrastructura si sinergia dintre calea ferata si telecomunicatii;
    - identificarea problemelor relevante de munca pentru S.N.C.F.R., inclusiv marimea, calitatea si disponibilitatea fortei de munca, transferul de personal intre activitatea feroviara si cea de telecomunicatii, necesitatile de restrangere si de pregatire suplimentara.
    Domeniul V - Planul de afaceri
    Echipa va dezvolta un plan financiar de afaceri, dovedind viabilitatea financiara a proiectului, analiza incasarilor si recuperarea investitiilor. Planul de afaceri va fi bazat pe o analiza a prevederilor pe 5 ani si cu calcularea ratei interne de rentabilitate. Planul va prevedea fluxul de lichiditati, luand in considerare investitiile de capital viitoare si pe cele in curs de desfasurare, incasarile proiectate si cheltuielile aferente.
    Domeniul VI - Probleme de parteneriat
    Echipa comuna pentru realizarea studiului de fezabilitate va identifica partenerii potentiali americani si investitorii care sa participe la aceasta oportunitate cu S.N.C.F.R., precum si producatorii americani de echipamente, care pot deveni furnizorii noii retele si ai operatorilor.
    Domeniul VII - Probleme de reglementare
    Echipa comuna pentru realizarea studiului de fezabilitate va evalua licentele necesare pentru oferirea serviciilor si operarea retelei. Echipa va stabili ce licente trebuie obtinute, procedurile si timpul necesar pentru fiecare, precum si costurile necesare. Echipa va evalua, de asemenea, interconexiunea cu alte retele, problema alocarii de frecvente, de la obtinerea lor pana la operare si management, impreuna cu costurile aferente.
    - Licente
    - Licenta de operare voce
    - Licenta pentru operarea de date
    - Licenta serviciilor de valoare adaugata
    - Interconexiune
    - Tipuri
    - Costuri
    - Disponibilitate
    - Probleme de frecvente
    - Alocarea de frecvente
    - Probleme de operare si manageriale
    Impactul acestor probleme va fi evaluat, urmand a fi stabilite cai de actiune pentru rezolvarea lor.
    Domeniul VIII - Raportul final
    Pe durata studiului consultantul va colabora strans cu personalul si cu conducerea S.N.C.F.R., care va coopera pe deplin pentru completarea la timp a tuturor sarcinilor de studiu. Sponsorul va asigura prompta si completa dispunere a tuturor datelor necesare indeplinirii studiului. Sponsorul va asigura, de asemenea, traducerea in limba engleza a tuturor datelor necesare proiectului. Consultantul va fi responsabil pentru pregatirea unui raport detaliat asupra studiului in limba engleza.

    ANEXA 2

           CLAUZELE OBLIGATORII ALE CONTRACTULUI, IMPUSE DE TDA

    A. CLAUZELE OBLIGATORII TDA DE CONTROL
    Partile la acest contract confirma faptul ca acesta este finantat integral sau partial de catre Agentia Statelor Unite ale Americii pentru Comert si Dezvoltare (TDA), in baza Acordului de finantare nerambursabila dintre Guvernul Statelor Unite ale Americii, actionand prin TDA, si Ministerul Transporturilor (Clientul) din data de ........... (acord de finantare nerambursabila). Clientul a selectat firma americana ......... (contractantul) pentru a realiza studiul de fezabilitate (studiul). In pofida oricaror alte prevederi ale acestui contract, urmatoarele clauze obligatorii la contract, impuse de TDA, vor guverna. In plus, in eventualitatea oricarei contradictii dintre acordul de finantare nerambursabila si oricare contract sau subcontract corespunzator, acordul de finantare nerambursabila va prevala.
    B. TDA CA FINANTATOR
    (1) Aprobarea contractului de catre TDA
    Toate contractele finantate in baza acordului de finantare nerambursabila si orice amendament la acesta, inclusiv transferurile si modificarile in termenii de referinta, trebuie sa fie aprobate in scris de catre TDA, pentru a deveni efective in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor din finantarea nerambursabila acordata de TDA. TDA nu va autoriza plata din fondurile finantarii nerambursabile, acordata de TDA, pana cand contractul nu va fi fost aprobat oficial de catre TDA sau pana cand contractul nu va fi conform cu modificarile cerute de TDA in cursul procesului de analiza a contractului.
    (2) TDA nu este parte la contract
    Este inteles de catre parti ca TDA si-a rezervat anumite drepturi, dar nu limitate la dreptul de a aproba conditiile contractului si ale oricarui amendament la acesta, inclusiv transferurile, selectarea tuturor contractantilor, termenii de referinta si oricare sau toate documentele legate de orice contract finantat in baza acordului de finantare nerambursabila. De aici inainte partile inteleg si sunt de acord ca TDA, prin rezervarea anumitor sau a tuturor drepturilor de aprobare anterioara, a actionat numai ca o entitate finantatoare pentru asigurarea folosirii corecte a fondurilor Guvernului Statelor Unite ale Americii si ca orice decizie a TDA, de a exercita sau de a se abtine de la exercitarea acestor drepturi de aprobare, va fi luata ca un finantator in cursul finantarii studiului si nu va fi inteles ca TDA este parte a contractului. Partile inteleg si sunt de acord ca TDA poate, din cand in cand, sa exercite drepturile sale de aprobare anterioara sau sa discute probleme legate de aceste drepturi si de proiect cu partile contractante, impreuna sau separat, fara ca acest lucru sa implice vreo responsabilitate sau obligatie fata de partile contractante ori fata de oricare dintre ele. Orice aprobare sau lipsa de aprobare din partea TDA nu va impiedica Beneficiarul sau TDA de la afirmarea oricarui drept pe care acestia l-ar putea avea fata de contractant sau sa scuteasca contractantul de vreo obligatie pe care acesta ar putea sa o aiba fata de Beneficiar sau de TDA.
    C. NATIONALITATEA, SURSA SI ORIGINEA
    Cu exceptia cazurilor in care TDA stabileste altfel, urmatoarele prevederi vor guverna livrarea bunurilor si serviciilor finantate de TDA in conformitate cu acest acord de finantare nerambursabila: a) pentru serviciile profesionale, contractantul trebuie sa fie o firma americana sau un consultant american; b) contractantul poate folosi subcontractanti americani intr-un numar nelimitat, dar folosirea subcontractantilor din Romania este limitata la 20% (douazeci la suta) din suma finantarii nerambursabile acordate de TDA; c) angajatii contractantului american sau ai firmelor americane subcontractante, responsabile pentru serviciile profesionale, vor fi cetateni americani sau neamericani admisi in mod legal cu resedinta permanenta in Statele Unite ale Americii; d) bunurile cumparate pentru implementarea studiului si serviciile de livrare asociate (de exemplu, transportul international si asigurarea) trebuie sa aiba nationalitatea, sursa si originea in Statele Unite ale Americii; si e) bunurile si serviciile relative la sprijinirea studiului in Romania (de exemplu, cazare, masa si transport) nu fac subiectul restrictiilor de mai sus. TDA va pune la dispozitie partilor interesate, la cerere, si alte detalii privitoare la aceste standarde de eligibilitate.
    D. SURSE AMERICANE
    Raportul final, avand ca scop specificatiile si caracteristicile optime pentru proiect, va identifica disponibilitatea surselor americane de aprovizionare, astfel incat sa le foloseasca la maximum in implementarea proiectului.
    E. REGISTRE SI INREGISTRARI
    Contractantul si subcontractantii, finantati in baza acordului de finantare nerambursabila, vor pastra, in conformitate cu practicile contabile general acceptate, registre, inregistrari si documente suficiente pentru a reflecta intr-un mod adecvat toate tranzactiile din contract sau care au legatura cu acesta. Aceste registre, inregistrari si alte documente vor identifica si vor urmari cu claritate folosirea si cheltuirea fondurilor TDA, in mod distinct fata de alte surse de finantare. Astfel de registre, inregistrari si alte documente vor fi pastrate pe perioada contractului si pe o perioada de 3 (trei) ani dupa data platii finale de catre TDA. Contractantul va acorda TDA sau reprezentantilor sai autorizati, in momente justificate, facilitatea de a inspecta si de a evalua aceste registre, inregistrari si alte documente.
    F. TRANSPORTATORI AERIENI AMERICANI
    Transportul aerian al persoanelor si al proprietatilor finantate de acordul de finantare nerambursabila va fi facut de catre transportatori americani in conformitate cu Fly America Act, 49 U.S.C. 1517, in masura in care serviciile unor astfel de transportatori sunt disponibile, astfel cum sunt stipulate in reglementarile aplicabile ale Guvernului S.U.A.
    G. COMPENSAREA ASIGURARII MUNCITORULUI
    Contractantul va asigura acoperirea compensarii asigurarii muncitorului pentru lucrarile realizate in baza acestui contract.
    H. CERINTE PRIVIND RAPORTAREA
    Dupa finalizarea contractului, contractantul va instiinta TDA prin scrisori, la intervale de 6 (sase) luni, pentru o perioada de 2 (doi) ani, asupra stadiului proiectului. In plus, daca vreodata contractantul primeste o cerere de continuare a lucrarilor de la client, contractantul va notifica TDA si va mentiona adresa de contact a contractantului, incluzand numele, numarul de telefon si de fax. Aceste informatii vor fi facute publice de catre TDA.
    I. PROCEDURI DE PLATA
    (1) Aprobarea contractului de catre TDA
    Platile din fondurile finantarii nerambursabile vor fi facute numai dupa ce TDA va aproba acest contract. Pentru a realiza aceasta analiza in timp util, TDA trebuie sa primeasca fie de la client, fie de la contractant, o fotocopie in limba engleza de pe contract sau de pe versiunea finala a proiectului de contract negociat, la urmatoarea adresa:
    U.S. Trade and Development Agency
    Suite 300
    1621 North Kent Street
    Arlington, VA 22209-2131
    USA
    Attn.: Contract Review
    (2) Cerinte pentru graficul de plati
    In acest contract va fi inclus un grafic de plati pentru platile catre contractant din fondurile finantarii nerambursabile. Acest grafic de plati trebuie sa fie conform cerintelor TDA: 1. pana la 20% (douazeci la suta) din totalul sumei finantarii nerambursabile acordate de TDA pot fi folosite ca mobilizare a platii; 2. toate celelalte plati, cu exceptia platii finale, se vor baza pe punctele de reper in realizarea contractului; si 3. plata finala nu va fi mai mica de 15% (cincisprezece la suta) din suma totala a finantarii nerambursabile acordate de TDA, platibila la primirea de catre TDA a raportului final in conformitate cu specificatiile si cantitatile prevazute la clauza J de mai jos.
    (3) Conditii pentru factura contractantului
    TDA va efectua toate platile din fondurile finantarii nerambursabile direct catre contractant. Clientul va solicita plata fondurilor de catre TDA catre contractant pentru realizarea contractului, prezentand TDA urmatoarele:
    a) Factura contractantului
    Factura contractantului va contine referinte la un punct din graficul de plata a contractului, suma solicitata la plata si, cu exceptia cazurilor de mobilizare a platii, urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Contractantul a realizat lucrarea descrisa in aceasta factura in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul si este indreptatit la plata corespunzatoare. In cazul in care contractantul nu s-a conformat termenilor si conditiilor contractului, inclusiv prevederilor obligatorii impuse de TDA, continute de acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    Factura contractantului pentru o mobilizare a platii, daca este cazul, va include urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Ca o conditie pentru aceasta mobilizare a platii, contractantul certifica ca va realiza toata lucrarea in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul. In cazul in care contractantul nu se conformeaza cu termenii si conditiile contractului, inclusiv cu prevederile obligatorii impuse de TDA, continute de acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    b) Aprobarea facturii contractantului de catre client
    Factura pentru mobilizarea platii trebuie sa fie aprobata in scris de catre Beneficiar. Pentru toate celelalte facturi, Beneficiarul trebuie sa certifice, in factura sau separat, urmatoarele:
    "Serviciile pentru care contractantul solicita plata au fost realizate in mod satisfacator, in conformitate cu prevederile aplicabile ale contractului si cu termenii si conditiile acordului de finantare nerambursabila al TDA."
    c) Adresa TDA pentru solicitarile de plata
    Toate solicitarile de plata vor fi transmise prin curier sau posta catre:
    U.S. Trade and Development Agency
    Suite 300
    1621 North Kent Street
    Arlington, VA 22209-2131
    U.S.A.
    J. RAPORTUL FINAL TRANSMIS TDA
    (1) Definitie
    Raport final va insemna raportul final descris in anexa nr. I "Termeni de referinta" sau, daca nici un astfel de raport final nu este descris in aceasta, raport final va desemna raportul independent si cuprinzator al lucrarii executate in conformitate cu anexa nr. I "Termeni de referinta", incluzand orice document transmis clientului.
    (2) Cerinte privind prezentarea raportului final
    Contractantul va pune la dispozitie TDA urmatoarele:
    a) 1 (una) versiune completa a raportului final pentru arhiva TDA. Aceasta versiune va fi aprobata de catre client si trebuie sa fie redactata in limba engleza. Este responsabilitatea contractantului de a se asigura ca informatiile confidentiale, in cazul in care exista, continute in aceasta versiune, sunt clar marcate. TDA va pastra confidentialitatea asupra unor astfel de informatii, in conformitate cu legile in vigoare;
    si
    b) 3 (trei) copii de pe raportul final, pentru a fi facute publice (versiunea publica). Versiunea publica va fi aprobata de catre client si trebuie sa fie redactata in limba engleza. Tinand seama de faptul ca aceasta versiune va fi facuta publica, nu trebuie sa contina nici o informatie confidentiala. In cazul in care raportul de la lit. a) de mai sus nu contine informatii confidentiale, va putea fi folosit ca versiune publica [asigurandu-se insa ca TDA a primit un numar total de 4 (patru) copii]. In orice caz, versiunea publica trebuie sa fie informativa si sa contina suficiente detalii ale proiectului, astfel incat sa fie utila viitorilor furnizori de echipamente si servicii.
    Contractantul va mai furniza si 1 (una) copie de pe versiunea publica a raportului final Sectiei comerciale sau economice a Ambasadei S.U.A. la Bucuresti, pentru informare.
    (3) Prezentarea raportului final
    Toate rapoartele finale prezentate TDA trebuie sa fie paginate si sa includa urmatoarele:
    a) coperta fiecarui raport final va contine numele clientului, numele contractantului care a pregatit raportul, titlul raportului, sigla TDA, adresa postala si adresa de livrare, precum si urmatorul avertisment:
    "Acest raport a fost finantat de Agentia S.U.A. pentru Comert si Dezvoltare (TDA), agentie care promoveaza exporturile apartinand Guvernului S.U.A. Punctele de vedere, constatarile, concluziile sau recomandarile prezentate in acest document apartin autorului (lor) si nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala sau politica TDA";
    b) pagina de garda a fiecarui raport final va contine sigla TDA, adresa postala si adresa de livrare, precum si declaratia privind scopul TDA. O copie de pe detaliile raportului final al TDA va putea fi pusa la dispozitie de TDA, la cerere;
    c) contractantul sau orice subcontractant care realizeaza lucrari in conformitate cu acest acord de finantare nerambursabila trebuie sa fie clar identificat in raportul final.
    (4) Informatii privind contractantul sau subcontractantul
    In plus, la si separat de raportul final, contractantul va furniza TDA urmatoarele: numele contractantului si al oricarui subcontractant care a realizat lucrari in conformitate cu acest acord de finantare nerambursabila, adresa postala a fiecarei firme, identitatea sefului de proiect si districtul de care tine locul sau principal de afaceri (abrevierea statului din doua litere, urmata de o liniuta si de numarul districtului, de exemplu VA-11)
    K. MODIFICARI
    Toate schimbarile, modificarile, transferurile sau amendamentele la acest contract, inclusiv anexele, vor fi facute numai cu acordul scris al partilor la acesta si vor face subiectul aprobarii scrise a TDA.
    L. Graficul proiectului
    (1) Data de finalizare a studiului
    Data pentru finalizarea studiului, care este 31 decembrie 1998, este data la care partile estimeaza ca toate bunurile si serviciile finantate prin acordul de finantare nerambursabila vor fi fost furnizate.
    (2) Perioadele limita pentru plata din fondurile finantarii nerambursabile, acordate de TDA
    Cu exceptia cazurilor in care TDA ar putea conveni altfel: a) nici un fond nu poate fi platit in baza acestui contract pentru bunuri si servicii, care sunt asigurate in baza unui contract incheiat inaintea datei efective a acordului de finantare nerambursabila; si b) toate fondurile disponibilizate in baza acordului de finantare nerambursabila trebuie si fie platite in decurs de 4 (patru) ani de la data efectiva a acestui acord de finantare nerambursabila.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 591/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 591 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 591/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu