Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 45 din  2 februarie 1993

pentru aprobarea Acordului privind ajutorul in valoare de 10 milioane dolari pentru importul de marfuri destinate agriculturii, incheiat intre Guvernul Romaniei si Statele Unite ale Americii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 31 din 16 februarie 1993


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Acordul privind ajutorul in valoare de 10 milioane de dolari pentru importul de marfuri destinate agriculturii, incheiat intre Guvernul Romaniei si Statele Unite ale Americii la 15 decembrie 1992 la Bucuresti.
    Art. 2
    Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Ministerul Finantelor vor lua masurile ce se impun pentru punerea in practica a prevederilor acordului.

                 PRIM-MINISTRU
                NICOLAE VACAROIU

                        Contrasemneaza:
                        Ministru de stat,
                        ministrul finantelor,
                        Florin Georgescu

                        Ministrul agriculturii si
                        alimentatiei,
                        Ioan Oancea

       ACORD DE CREDIT NERAMBURSABIL PENTRU IMPORTUL DE MARFURI
intre Guvernul Romaniei (Beneficiarul), reprezentat de Ministerul Finantelor, si Statele Unite ale Americii, reprezentate de Agentia pentru Dezvoltare Internationala (A.I.D.)

    Art. 1
    Creditul nerambursabil
    Sectiunea 1.1. - Marfa
    Sub rezerva disponibilitatii de fonduri, Statele Unite ale Americii, actionand conform Actului din 1961 privind asistenta pentru strainatate, cu modificarile ulterioare, este de acord sa puna la dispozitia Beneficiarului, in termenii si conditiile acestui acord, o suma de pana la 10 (zece) milioane dolari S.U.A (creditul), credit din care nu mai putin de 8.500.000 (opt milioane cinci sute de mii) dolari S.U.A. vor fi disponibilizati de A.I.D. pentru finantarea costurilor in valuta al suplimentului proteic de soia de origine S.U.A., asa cum este specificat in scrisorile de implementare ale proiectului si ale serviciilor legate de livrarea marfurilor, necesare sprijinirii Beneficiarului in satisfacerea nevoilor sale imediate de nutreturi proteice, in restructurarea sistemului de distributie si vanzare a acestui supliment proteic de soia catre sectorul privat si, in final, in asigurarea autosatisfacerii in acoperirea pe termen lung a nevoilor sale de supliment proteic de soia.
    Sectiunea 1.2. - Situatia cadastrala
    In plus, pana la 1.500.000 (un milion cinci sute de mii) dolari S.U.A. din creditul nerambursabil vor fi utilizati de catre Serviciul de Prospectiuni Geodezice al S.U.A. (USGS) pentru asigurarea asistentei tehnice, a bunurilor necesare desfasurarii acesteia, a asistentei auxiliare bunurilor livrate Beneficiarului, reprezentat de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, sau de alte subdiviziuni politice, in realizarea situatiei cadastrale la nivel national, in scopul analizei acordarii titlurilor si transferului proprietatii pamantului catre persoane fizice sau juridice private.
    Sectiunea 1.3. - Asistenta tehnica
    Suplimentar creditului, A.I.D. este de acord sa asigure asistenta tehnica suplimentara si asistenta privind formarea cadrelor, dupa necesitati, pentru urmatoarele scopuri:
    1. asistenta tehnica in desfasurarea licitatiilor private produsele eligibile si, totodata, sa acorde consultanta Guvernului Romaniei in privatizarea sistemului de distributie si vanzare a suplimentului proteic de soia in Romania;
    2. furnizarea de servicii de consultanta privind politica de dezvoltare a pietei, in sectorul privat, dezvoltarea unui sistem de distributie a suplimentului proteic de soia prin importatori privati, angrosisti si detailisti, si asigurarea altei asistente tehnice, in functie de cerinte, pentru sprijinirea industriei nutreturilor proteice; si
    3. asistenta in monitorizarea, urmarirea, evaluarea/estimarea si in analizarea impactului financiar, economic si de piata al programului.
    Art. 2
    Programul
    Sectiunea 2.1. - Definirea programului
    Programul este descris in continuare in "Descrierea pe larg a programului", asa cum este expusa in anexa nr. 1 la prezentul acord si care constituie parte integranta a acestui acord, si va consta in alocari de fonduri nerambursabile, asupra carora se va conveni de comun acord pentru suplimentul proteic de soia, ca si pentru diverse bunuri si servicii agreate in scris de catre A.I.D., care vor fi disponibilizate pentru sectorul privat din economia Romaniei.
    Sectiunea 2.2. - Modificarea anexei
    In cadrul limitelor definitiei de mai sus a programului, parti din "Descrierea pe larg a programului", expusa in anexa nr. 1, pot fi modificate printr-o intelegere, in scris, a reprezentantilor autorizati ai partilor, desemnati in sectiunea 7.2, nefiind necesara o amendare formala a prezentului acord.
    Art. 3
    Conditii precedente tragerii
    Sectiunea 3.1. - Conditii precedente tragerii initiale
    Anterior efectuarii oricarei trageri din credit sau emiterii de catre A.I.D. a oricarui document in baza caruia se va efectua tragerea unei astfel de sume, daca partile nu vor fi convenit altfel in scris, Beneficiarul va furniza A.I.D., intr-o forma si continut satisfacatoare pentru A.I.D.:
    a) un aviz juridic acceptabil pentru A.I.D., care sa ateste ca prezentul acord a fost in mod corespunzator semnat in numele Beneficiarului, aprobat si/sau ratificat si ca acesta constituie o obligatie valabila si legal irevocabila a Beneficiarului, conform tuturor termenilor acordului;
    b) o declaratie de reprezentare si garantare, in sensul ca persoana sau persoanele desemnate au autoritatea sa actioneze ca reprezentant sau reprezentanti ai Beneficiarului, conform sectiunii 7.2, impreuna cu un specimen de semnatura pentru fiecare persoana, certificat in ce priveste autenticitatea.
    Sectiunea 3.2. - Conditia precedenta tragerilor pentru marfuri
    Anterior efectuarii oricarei trageri din credit pentru marfurile mentionate in sectiunea 1.1. sau emiterii de catre A.I.D. a documentatiei in baza careia tragerea va fi efectuata, daca partile nu vor fi convenit altfel in scris, Beneficiarul va furniza A.I.D. dovada, in forma si continutul satisfacatoare pentru A.I.D., ca Beneficiarul a deschis un cont separat total distinct, unic, purtator de dobanda, pentru depozitele in moneda nationala constituie in urma licitatiilor de supliment proteic de soia, disponibilizate in conformitate cu termenii si conditiile acestui acord.
    Sectiunea 3.3. - Conditii precedente tragerilor pentru situatia cadastrala
    Anterior efectuarii oricarei trageri din cadrul creditului pentru marfurile si asistenta auxiliara marfurilor, asa cum sunt descrise acestea in sectiunea 1.2, sau emiterii de catre A.I.D. a documentatiei in baza careia astfel de trageri vor fi efectuate, daca partile nu vor fi convenit altfel in scris, Beneficiarul va furniza A.I.D., intr-o forma si continut satisfacatoare pentru A.I.D., dovada ca declasificarea sau demilitarizarea "grilei" necesare pentru realizarea situatiei cadastrale nationale a fost efectuata de catre Beneficiar, prin Ministerul Apararii sau alte subdiviziuni politice si ca o astfel de "grila" a fost disponibilizata pentru utilizare si revizuire de catre Serviciul de Prospectiuni Geodezice al S.U.A., in colaborare cu Beneficiarul.
    Sectiunea 3.4. - Instiintare
    Dupa ce A.I.D. va fi stabilit ca au fost indeplinite conditiile precedente, specificate in sectiunile 3.1, 3.2 si 3.3, aceasta il va instiinta prompt in scris pe Beneficiar.
    Sectiunea 3.5. - Termene pentru indeplinirea conditiilor prealabile
    a) In cazul in care nu vor fi fost indeplinite toate conditiile specificate in sectiunile 3.1 si 3.2 in termen de 60 de zile de la data prezentului acord sau pana la o data ulterioara pe care A.I.D. o poate specifica in scris, A.I.D., la cererea sa, poate denunta acest acord printr-o instiintare in scris catre Beneficiar.
    b) In cazul in care nu vor fi indeplinite toate conditiile specificate in sectiunea 3.3 in termen de 120 de zile de la data semnarii prezentului acord sau pana la o data ulterioara specificata in scris de A.I.D., A.I.D., la cererea sa, poate anula componenta acestui credit, descrisa in sectiunea 1.2 a acestui acord, prin avizarea in scris a Beneficiarului cu 30 (treizeci) de zile inainte. Alternativ, A.I.D., la alegerea sa, poate disponibiliza tot creditul specificat in sectiunea 1.2 sau o parte a acestuia, pentru utilizare in cadrul acestui program, sau pentru orice alta utilizare pe care A.I.D. o va agrea in scris.
    Art. 4
    Achizitionarea, eligibilitatea si utilizarea marfurilor
    Sectiunea 4.1. - Reglementarea A.I.D. nr. 1
    Acest credit, precum si achizitionarea si utilizarea marfurilor si serviciilor auxiliare finantate prin acesta sunt in conformitate cu termenii si conditiile Reglementarii A.I.D. nr. 1, cu modificarile ulterioare aflate in vigoare, in afara cazului cand A.I.D. va solicita altfel in scris. Daca vreo prevedere a Reglementarii A.I.D. nr. 1 contravine vreunei prevederi a prezentului acord, prevederea din acord va prevala.
    Sectiunea 4.2. - Marfuri eligibile
    a) Marfurile eligibile pentru finantarea prin acest credit, conform celor precizate in sectiunea 1.1, vor fi specificate de A.I.D. dupa consultarea cu Beneficiarul. Astfel de marfuri sunt descrise pe larg in anexa nr. 1 si pot fi descrise in detaliu in scrisorile de implementare contrasemnate, emise Beneficiarului conform sectiunii 7.1 a prezentului acord. Serviciile auxiliare marfurilor, asa cum sunt definite in Reglementarea A.I.D. nr. 1 si asa cum sunt definite in detaliu in anexa nr. 1 a prezentului acord, sunt eligibile pentru a fi finantate prin acest credit. Alte bunuri sau servicii pot deveni eligibile pentru finantare numai cu acordul scris al A.I.D. In plus, A.I.D. poate refuza sa finanteze o anumita marfa specifica sau serviciu auxiliar acesteia, daca in opinia sa aceasta finantare ar contraveni scopurilor acestui acord sau ale Actului privind asistenta pentru strainatate din 1961, cu modificarile ulterioare.
    b) In orice situatie, Beneficiarul va fi instiintat asupra oricarei decizii de catre A.I.D. privind exercitarea drepturilor sale ce ar decurge in urma stabilirii ca finantarea unei marfi eligibile ar afecta negativ A.I.D. sau obiectivele politicii externe ale S.U.A. sau ar putea ameninta siguranta sau sanatatea poporului roman.
    Sectiunea 4.3. - Sursa de achizitie
    Toate bunurile si serviciile auxiliare bunurilor eligibile pentru finantarea prin acest credit isi vor avea sursa si originea in S.U.A. (Codul 000 din Registrul de coduri geografice al A.I.D. in vigoare la momentul in care comenzile sunt transmise sau contractele intra in vigoare), daca A.I.D. nu va fi specificat altfel in scrisorile de implementare sau daca A.I.D. nu va fi convenit altfel in scris.
    Sectiunea 4.4. - Data eligibilitatii
    Nici o marfa si nici un serviciu auxiliar marfii nu pot fi finantate prin acest credit, daca ele au fost achizitionate in urma unor comenzi sau contracte ferme transmise sau intrate in vigoare inaintea datei prezentului acord, in afara cazului cand A.I.D. convine altfel in scris.
    Sectiunea 4.5. - Reglementari speciale privind achizitiile
    a) Fondurile nerambursabile asigurate prin acest credit nu pot fi folosite pentru importul de pesticide, insecticide, fungicide, molucide, rodenticide sau alte produse chimice toxice si periculoase folosite contra daunatorilor in sectorul agricol, fara o aprobare prealabila in scris a A.I.D.
    b) Reglementarile privind transporturile cu nave sub pavilion S.U.A. si regulile preferentiale de incarcare, inclusiv cerintele de asigurare pe mare, se vor aplica conform prevederilor Reglementarii A.I.D. nr. 1. In plus, sursa si originea expedierii pe cale maritima (si aeriana, daca este cazul) va fi considerata a fi tara de inregistrare a vasului (sau avionului), la data incarcarii.
    c) Toate transporturile internationale pe calea aerului, finantate prin acest credit, daca exista, vor fi efectuate de transportatori detinatori ai certificatului  S.U.A. de realizare a acestui serviciu, daca A.I.D. nu convine altfel in scris. Mai mult, daca, dupa parerea Beneficiarului, o expediere va fi intarziata o perioada nejustificata, prin asteptarea unui transportator sub pavilion american, fie la punctul de origine, fie la cel de transbordare, Beneficiarul trebuie sa certifice acest fapt in certificatele sau in alte documente detinute ca elemente ale evidentelor Beneficiarului.
    Sectiunea 4.6. - Utilizarea bunurilor
    a) Beneficiarul se va asigura ca bunurile finantate prin acest credit vor fi efectiv utilizate in scopurile pentru care este pusa la dispozitie asistenta. In acest scop, Beneficiarul va face toate diligentele pentru a se asigura ca procedurile enumerate mai jos sunt indeplinite:
    (i) realizarea de catre autoritatile vamale de inregistrari corecte privind intrarea si vamuirea bunurilor si vamuirea prompta a importurilor de bunuri in porturile de intrare, pe baza de scutiri vamale, asa cum este descris pe larg in sectiunea 5.2.; si
    (ii) Beneficiarul va face posibilul pentru a incheia orice aranjament corespunzator cu autoritatile de securitate portuara, daca este nevoie, pentru a se asigura ca o supraveghere si supervizare corespunzatoare sunt mentinute in vederea reducerii pierderilor si furturilor din porturi, ca rezultat al neglijentei si practicilor necorespunzatoare de manipulare  a marfurilor, asa cum va putea fi specificat in detaliu in scrisorile de implementare.
    b) Beneficiarul va face toate demersurile necesare pentru a asigura ca marfurile finantate prin acest credit nu sunt reexportate in aceeasi sau substantial in aceeasi forma, cu exceptia cazului cand se specifica altfel in scris de catre A.I.D.
    Art. 5
    Dispozitii generale
    Sectiunea 5.1. - Impozitare
    Prezentul acord, fondurile creditului, bunurile, serviciile auxiliare acestora, asistenta tehnica si formarea cadrelor puse la dispozitie ca urmare a prezentului acord vor fi scutite de orice impozite si taxe care ar putea fi in mod normal percepute conform legilor in vigoare in Romania. In plus, Beneficiarul convine prin prezentul sa nu impuna in viitor nici un tarif, taxa vamala, taxa, impozit sau suprataxa de orice fel asupra asistentei asigurate prin prezentul acord. Totodata, partile convin ca fondurile creditului nu vor fi utilizate pentru plata impozitelor sau altor taxe legate de importul bunurilor sau de asigurarea serviciilor auxiliare bunurilor, asistentei tehnice sau pregatirii cadrelor, finantate prin acest acord.
    Sectiunea 5.2. - Scutiri de taxe vamale la intrarea marfurilor
    Beneficiarul va permite si va facilita, prin toate aranjamentele corespunzatoare si necesare, intrarea cu scutiri de taxe vamale a tuturor marfurilor, bunurilor consumabile si a altor proprietati puse la dispozitie prin prezentul acord, prin agentul (agentii) legal autorizat(i) ai A.I.D.
    Sectiunea 5.3. - Intrarea cu scutire de taxe vamale a personalului
    a) Cu exceptia cetatenilor romani si rezidentilor permanenti in Romania, toate persoanele (si familiile lor) prezente in Romania pentru a desfasura activitati in legatura cu prezentul acord, si care sunt:
    1) angajati ai Guvernului Statelor Unite ale Americii sau ai unei agentii a acestuia; sau
    2) angajati prin contract sau functionari ai organizatiilor publice sau private, finantate de Guvernul S.U.A.; sau
    3) angajati direct prin contract sau finantati de Guvernul S.U.A., vor fi scutite de impozitele pe venit si pe asigurari sociale care ar putea fi percepute de Beneficiar asupra veniturilor rezultate din activitatile desfasurate in cadrul programului de catre aceste persoane.
    b) In plus, aceste persoane (si familiile lor), pe durata ramanerii in Romania in vederea asigurarii asistentei prevazute in acord, vor fi scutite de taxe vamale, taxe de import si de export asupra tuturor efectelor personale, vehiculelor, echipamentelor si bunurilor importate in Romania pentru uz personal.
    Sectiunea 5.4. - Licitatiile pentru marfuri
    Prin prezentul acord, Beneficiarul se angajeaza sa asigure urmatoarele:
    a) ca Beneficiarul sau orice subdiviziune politica a acestuia nu va licita, nu va incerca sa cumpere sau sa participe in alt mod la nici o licitatie de supliment proteic de soia devenit disponibil in termenii si conditiile acestui acord; si
    b) ca nici un control al pretului, restrictie, limitare sau plafonare de orice natura (alta decat preturile de baza corespunzatoare care se pot stabili de licitatori asa cum a fost aprobat de A.I.D.) nu vor fi impuse de catre Beneficiar la vanzarea suplimentului proteic de soia, disponibilizat prin prezentul, cu exceptia cazului cand A.I.D. convine altfel in scris.
    Sectiunea 5.5. - Contul separat
    a) Beneficiarul va deschide un cont separat, distinct, unic purtator de dobanda, unde vor fi depuse toate sumele in moneda nationala incasate in urma licitatiilor de supliment proteic de soia, furnizat in baza prezentului acord.
    b) Fondurile din contul separat vor fi programate in comun de parti si vor putea fi folosite in acele scopuri descrise in anexa nr. 1 la prezentul acord. Cu toate acestea, in nici o imprejurare, fondurile pastrate in contul separat nu vor putea fi folosite pentru aprovizionarea integrala sau partiala cu echipamente de supraveghere, echipamente sau servicii de intrerupere a sarcinii, pentru jocuri de noroc, pentru modificari ale vremii sau activitati militare, paramilitare, ale politiei sau aplicarii legii, sau pentru alte marfuri sau activitati, pe care A.I.D. le va specifica in scris.
    c) Orice sold pozitiv neangajat al fondului, care ar ramane in contul separat la terminarea asistentei acordate in cadrul acordului, va fi folosit pentru acele scopuri agreate de parti, conform legii aplicabile.
    Sectiunea 5.6. - Programarea sumelor in moneda nationala
    a) Partile convin prin prezentul acord:
    1. sa dezvolte un plan de utilizare a sumelor in moneda nationala, prin care sa se descrie bugetul si utilizarile propuse ale contului separat, in sprijinul intocmirii situatiei cadastrului national, incluzand, dar fara a fi limitat la planurile de achizitie propuse, salariile, asistenta tehnica si bunurile auxiliare necesare realizarii cadastrului si sa defineasca alte utilizari ale acestor fonduri stabilite de comun acord;
    2. sa identifice sectoarele, proiectele si activitatile care vor fi sustinute prin aceste fonduri; si  3. sa formuleze, in scris, aranjamentele reciproce aferente, in forma si continut satisfacatoare pentru A.I.D., printr-un acord separat, memorandum de intelegere sau scrisoare de implementare, care sa fie semnate de parti nu mai tarziu de 31 martie 1993 sau la o data ulterioara, dupa cum vor conveni partile in scris. Partile vor programa fondurile in moneda nationala, depozitate in contul separat, in conformitate cu aceste utilizari asupra carora s-a convenit.
    b) Partile convin din prezentul acord ca din contul special nu vor putea fi facute trageri pana cand partile nu vor fi convenit, de comun acord, asupra unei metode de administrare, tragere, monitorizare si revizie contabila a contului separat. Partile vor consemna intelegerile reciproce convenite cu privire la administrarea contului separat in scrisori de implementare, semnate de ambele parti, sau in alta forma scrisa, care sa fie in forma si continut satisfacatoare pentru A.I.D. Partile mai convin ca o firma de contabilitate in S.U.A sa fie angajata cu finantare realizata de A.I.D. din alte surse decat din fondurile puse la dispozitie prin acest credit, pentru a administra si a supraveghea programarea si utilizarea contului separat.
    Sectiunea 5.7. - Rapoarte, inregistrari contabile, revizii contabile, inspectii
    In plus fata de cerintele incluse in Reglementarea A.I.D. nr. 1,
    Beneficiarul:
    a) va furniza A.I.D. acele rapoarte si informatii legate de bunurile si serviciile finantate prin acest credit nerambursabil si de indeplinirea obligatiilor Beneficiarului in cadrul acestui acord, asa cum A.I.D. va putea solicita in mod rezonabil;
    b) va pastra sau va face sa fie pastrate, in concordanta cu principiile contabilitatii general acceptate si practicilor conforme cu acestea, acele registre sau inregistrari legate de acest credit, care vor fi descrise in scrisorile de implementare. Astfel de registre si inregistrari vor putea fi controlate de A.I.D. (sau oricare dintre reprezentantii sai autorizati), ori de cate ori A.I.D va cere in mod rezonabil aceasta, si vor fi pastrate 3 ani de la data ultimei trageri de la A.I.D. in cadrul acestui credit nerambursabil;
    c) va permite A.I.D. sau oricarui reprezentant autorizat al sau ca la orice data rezonabila sa inspecteze bunurile finantate prin acest credit, in orice loc, inclusiv la locul de folosinta.
    Sectiunea 5.8. - Caracterul complet al informatiilor
    Beneficiarul confirma:
    a) ca faptele si circumstantele, asupra carora a informat sau a facut sa fie informat A.I.D. in cursul realizarii intelegerii cu A.I.D. asupra creditului, sunt corecte si complete si includ toate faptele si circumstantele care ar putea afecta material creditul si indeplinirea obligatiilor asumate prin prevederile prezentului acord;
    b) ca va informa A.I.D. in timp util asupra oricaror fapte si circumstante ulterioare care ar putea afecta material sau despre care se poate presupune in mod rezonabil ca ar putea afecta material creditul sau indeplinirea obligatiilor asumate prin prevederile prezentului acord.
    Sectiunea 5.9. - Evaluarea
    Partile convin prin prezentul acord sa coopereze la dezvoltarea unui plan de evacuare corespunzator si potrivit pentru acest program, care va include evaluarea finala a programului si care va exprima intelegerile lor reciproce prin scrisori de implementare corespunzatoare sau prin alte modalitati, in scris, intr-o forma si un continut satisfacatoare pentru A.I.D.
    Art. 6
    Denuntare. Despagubiri
    Sectiunea 6.1. - Denuntare
    Acest acord poate fi denuntat in orice moment prin intelegere reciproca intre parti. Oricare dintre parti poate denunta acest acord prin transmiterea unei notificari scrise celeilalte parti, cu 30 de zile inainte.
    Sectiune 6.2. - Suspendare
    Daca in orice moment:
    a) Beneficiarul nu va reusi sa se conformeze oricarei prevederi a acestui acord; sau
    b) orice reprezentare sau garantare, furnizata de catre sau in numele Beneficiarului cu privire la obtinerea acestui credit sau solicitata a fi furnizata in cadrul prezentului acord, se va dovedi incorecta sub aspectul continutului; sau
    c) va surveni un eveniment pe care A.I.D. il considera situatie execeptionala si care face improbabila atingerea scopurilor creditului sau posibilitatea indeplinirii de catre Beneficiar a obligatiilor sale in cadrul prezentului acord; sau
    d) vreo tragere facuta de A.I.D. va contraveni legislatiei ce guverneaza A.I.D.; sau
    e) va fi intervenit o situatie de neindeplinire a obligatiilor in cadrul oricarui alt acord dintre Beneficiar sau oricare dintre agentiile lui si Guvernul S.U.A. sau oricare din agentiile lui.
    Atunci, suplimentar la despagubirile prevazute in Reglementarea A.I.D. nr. 1, A.I.D. va putea:
    1. sa suspende sau sa anuleze documentele privind angajamentele inca neutilizate in masura in care acestea nu au fost utilizate prin angajamente irevocabile cu terte parti sau intr-un alt fel, sau in masura in care A.I.D. nu a facut plati directe catre Beneficiar in cadrul prezentului acord, instiintand prompt pe Beneficiar dupa aceea;
    2. sa refuze emiterea de documente angajante suplimentare sau efectuarea de trageri, altele decat deja efectuate; si
    3. pe cheltuiala A.I.D., direct, sa transfere proprietatea bunurilor finantate prin credit catre A.I.D., daca bunurile sunt in stare de livrare si nu au fost descarcate in porturi de intrare in Romania.
    Sectiunea 6.3. - Anulare de catre A.I.D.
    Daca, in timp de 60 de zile de la data oricarei suspendari a tragerilor in conformitate cu sectiunea 6.2., cauza sau cauzele acesteia nu au fost corectate, A.I.D. poate anula oricare parte a creditului care nu a fost trasa sau angajata irevocabil fata de terte parti pana in acel moment.
    Sectiunea 6.4. - Rambursari
    a) In plus fata de orice rambursari solicitate de A.I.D. conform Reglementarii nr. 1, daca A.I.D stabileste ca vreo tragere in dolari nu este fundamentata printr-o documentatie viabila, in conformitate cu prevederile acestui acord, sau incalca legislatia S.U.A., sau nu este efectuata ori folosita conform termenilor acestui acord, A.I.D. poate solicita Beneficiarului sa ramburseze valoarea acestor trageri in dolari S.U.A. intr-un termen de 60 de zile de la primirea acestei solicitari. Sumele rambursate de Beneficiar catre A.I.D., ca urmare a incalcarii termenilor prezentului acord, vor fi considerate ca o reducere a valorii angajamentului A.I.D. in cadrul acordului si vor fi disponibile pentru reutilizarea in cadrul acordului, daca A.I.D. autorizeaza aceasta in scris.
    b) Daca A.I.D. va constata ca fondurile din contul separat au fost folosite de Beneficiar pentru alte scopuri decat cele agreate de parti, asa cum sunt expuse in anexa nr. 1 la prezentul acord, sau in schimburile ulterioare de scrisori sau de alte documente acceptabile pentru A.I.D., sau ca utilizarea acestor fonduri s-a realizat de o maniera care contravine intr-un alt mod termenilor acestui acord sau incalca legislatia S.U.A., atunci A.I.D. poate cere Beneficiarului sa depuna valoarea totala, in moneda nationala, in contul separat, in 60 (saizeci) de zile de la primirea acestei solicitari. Astfel de rambursari depozitate in contul separat de catre Beneficiar, la cererea Guvernului S.U.A., trebuie sa fie programate de comun acord de catre parti, pentru indeplinirea scopurilor si obiectivelor acestui program. Daca Beneficiarul nu poate depune fondurile in contul separat in timpul cerut de A.I.D., Beneficiarul va rambursa prompt A.I.D suma in dolari S.U.A. sau in echivalentul in dolari S.U.A.
    c) Dreptul de a cere o astfel de rambursare a unei trageri va continua, fara a tine seama de orice alta prevedere a acestui acord, timp de 3 ani de la data ultimei trageri in cadrul acestui acord.
    Sectiunea 6.5. - Nerenuntare la despagubiri
    Nici o amanare in exercitarea sau omiterea exercitarii oricarui drept, autoritate sau in cererea unei despagubiri datorate catre A.I.D. conform acestui acord nu va fi interpretata ca o renuntare la aceste drepturi, autoritati sau despagubiri.
    Sectiunea 6.6. - Imputernicire
    Beneficiarul este de acord, daca va fi solicitat, sa semneze o imputernicire catre A.I.D. fata de orice caz de actiune judecatoreasca, care poate reveni Beneficiarului in legatura cu sau reiesind din indeplinirea contractului sau din incalcarea acestuia de catre o parte a unui contract in dolari S.U.A., direct cu A.I.D., finantat in intregime sau in parte din fondurile alocate de A.I.D. prin acest acord.
    Art. 7
    Diverse
    Sectiunea 7.1. - Scrisorile de implementare
    Din cand in cand, pentru informarea si indrumarea ambelor parti, A.I.D. va emite scrisori de implementare, care sa descrie procedurile aplicabile in implementarea acordului. Partile pot, de asemenea, utiliza scrisori de implementare agreate in comun pentru a confirma si inregistra intelegerile lor reciproce cu privire la implementarea acestui acord. Scrisorile de implementare nu pot fi folosite pentru a amenda sau modifica acest acord, dar pot fi folosite la inregistrarea revizuirilor sau exceptiilor care sunt permise prin anumite prevederi ale acestui acord, inclusiv revizuirea elementelor din "Descrierea pe larg a programului", prezentata in anexa nr. 1 a acestui acord.
    Sectiunea 7.2. - Reprezentanti
    Pentru toate scopurile privitoare la acest acord, Beneficiarul va fi reprezentat prin persoana care detine o functie sau care opereaza in cadrul Directiei generale a relatiilor financiare internationale din Ministerul Finantelor si A.I.D. va fi reprezentata de persoana care detine o functie sau opereaza in cadrul biroului reprezentantei A.I.D. din Bucuresti, fiecare dintre ei putand desemna, printr-o instiintare in scris, si alti reprezentanti. Numele reprezentantilor Beneficiarului, impreuna cu specimenele de semnaturi, va fi trimis la A.I.D., care poate accepta, ca fiind deplin autorizata, orice document semnat de astfel de reprezentanti in implementarea acestui acord, pana la primirea unei instiintari, in scris, a revocarii autoritatii lor.
    Sectiunea 7.3. - Comunicari
    Orice instiintare, cerere, document sau alta comunicare remisa de oricare dintre parti celeilalte parti, in cadrul acestui acord, va fi formulata in scris si va fi considerata ca fiind corespunzator data sau trimisa, atunci cand va fi transmisa uneia dintre parti la urmatoarea adresa:
    Catre Beneficiar: Directia generala a relatiilor financiare internationale
    Ministerul Finantelor
    Adresa postala: str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti, Romania
    Catre A.I.D.:
    Adresa postala: Office of the Representative to Romania U.S.A.I.D. B-dul N. Balcescu nr. 26, etajul 5, Bucuresti, Romania.
    Orice comunicare de acest fel se va face in limba engleza, daca partile nu vor fi convenit altfel in scris. Alte adrese pot inlocui pe cele de mai sus, dupa transmiterea unei instiintari.
    Sectiunea 7.4. - Publicitate
    Beneficiarul va face o publicitate corespunzatoare programului, ca si activitatilor realizate in cadrul lui, ca fiind un program la care a contribuit S.U.A. Reprezentanti ai Beneficiarului si ai A.I.D. vor discuta periodic, pentru a face aranjamente specifice privind o astfel de publicitate.
    Sectiunea 7.5. - Cursul de schimb
    Daca A.I.D. nu convine altfel, in scris, Beneficiarul va face acele aranjamente care se vor dovedi necesare, astfel incat fondurile asigurate prin credit sa fie convertite, daca este necesar, in moneda Romaniei la cel mai mare curs de schimb care este legal in Romania la momentul conversiunii.
    Sectiunea 7.6. - Amendamente
    Acest acord poate fi amendat, modificat sau denuntat printr-un acord in scris formulat de reprezentantii autorizati ai partilor.
    Drept care, Beneficiarul si S.U.A., fiecare actionand prin reprezentantii sai, legal autorizati, au semnat acest acord in numele lor la 15 decembrie 1992 la Bucuresti.

                 GUVERNUL ROMANIEI
                      Prin:
                 Ministerul Finantelor
                      Functia:
                 Secretar de stat,
                      Dan Mogos

                GUVERNUL ROMANIEI STATELOR UNITE ALE AMERICII
                      Prin:
                 Ambasada S.U.A.
                      Functia:
                      Ambasador,
                      J.R. Dawis

    ANEXA 1

                     DESCRIEREA PE LARG A PROGRAMULUI
                     Descrierea generala a programului
    Scopul asistentei americane in domeniul sectorului agricol al Romaniei este de a asigura asistenta in restructurarea economica si de a contribui la crearea unui cadru general politic si economic stabil, care sa promoveze democratizarea si dezvoltarea pietei. Obiectivele acestui program constau in sprijinirea Guvernului Romaniei in procesul de privatizare si de restructurare a sectorului zootehnic si cresterea viabilitatii acestuia pe termen lung, in conditii competitive de piata. Obiectivele programului sunt sustinute prin doua modalitati principale.
    In primul rand, prin program se vor importa si se vor pune la dispozitie, prin canale comerciale, nutreturi proteice necesare producatorilor particulari de animale, pentru a mentine productia in cursul actualei perioade de penurie acuta de nutreturi proteice. Concret, prin program se urmareste ca aproximativ 21.500 tone metrice de supliment proteic de soia sa fie vandute la circa 200 de intreprinderi de crestere a porcinelor si pasarilor, recent inregistrate conform prevederilor Legii privind societatile comerciale nr. 31/1990 la aproximativ 600 de asociatii familiale de mici dimensiuni pentru cresterea porcinelor. Se preconizeaza ca prin crearea pe criterii comerciale a unui canal direct pentru importul de supliment de hrana proteica, cat si a unui sistem de distributie de tip comercial, piata sa functioneze fara masuri preferentiale si toti producatorii particulari de animale sa se poata mentine competitivi fata de marile unitati semiautonome producatoare de animale, care domina actualmente piata interna.
    In al doilea rand, prin program se vor crea sume in moneda nationala (si anume lei romanesti) care vor fi utilizate pentru accelerarea cadastrului agricol, necesar incheierii procesului de redistribuire a pamantului. Astfel, se va asigura o mai mare stabilitate in productia de cereale furajere la preturi rezonabile pentru producatorii particulari de animale, atat mari, cat si mici. In mod deosebit, prin aceasta parte a programului:
    1. se va moderniza si consolida reteaua romaneasca de control si de supraveghere a terenurilor si se va racorda la Sistemul European de Referinta (EUREF);
    2. se vor echipa si forma cinci echipe speciale in domeniul masuratorilor de tip G.P.S. (Sistem de Pozitionare Global);
    3. se va sigura sprijin financiar pentru 270 echipe specializate in masuratori tip Statie Completa, asa cum este prevazut de catre Directia geodezie, fotogrammetrie si cartografie.
    Se estimeaza ca efortul accelerat va reduce cu mai mult de 15% timpul necesar furnizarii corecte de titluri de proprietate pentru cele 45-50 milioane de parcele de pamant.
    Implementarea programului implica trei entitati:
    1. Centrul International de Dezvoltare a Ingrasamintelor (I.F.D.C.), avand sediul central in Muscle Shoals, Alabama, S.U.A.;
    2. Centrul National de Prospectare Geodezica (N.G.S.), avand sediul central in Maryland, S.U.A., care este o divizie a Administratiei Atmosferice si Oceanografice din cadrul Departamentului Comertului al S.U.A.; si
    3. Directia geodezie, fotogrammetrie si cartografie (D.G.P.C) din cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei al Guvernului Romaniei.
    In timp ce finantarea programului cu cel putin 10 milioane dolari va fi conditionata de semnarea Acordului de credit nerambursabil pentru importul de marfuri (denumit, in cele ce urmeaza, Acordul CIGA), tragerile in dolari se vor efectua numai prin subcontracte avand ca obiect creditul nerambursabil direct al A.I.D. catre I.F.D.C. si printr-un acord de transfer interagentie intre A.I.D. si N.G.S.
    Principala entitate de implementare este I.F.D.C., o organizatie publica internationala. Prin intermediul unei scrisori de implementare emise conform sectiunii 7.1. a acestui Acord CIGA, I.F.D.C. va primi un credit nerambursabil direct de la A.I.D., in valoare de 8,5 milioane dolari S.U.A., pentru procurarea din S.U.A. si importarea de catre Romania a circa 21.500 tone metrice de concentrate proteice de soia. I.F.D.C. va adera la termenii si conditiile Reglementarii A.I.D. nr. 1, asa cum se prevede in sectiunea 4.1 a Acordului CIGA. I.F.D.C. va fi in totalitate responsabil pentru distribuirea acestor marfuri in Romania, prin intermediul licitatiilor organizate si conduse de I.F.D.C. Cheltuielile operationale ale I.F.D.C., rezultate din importul concentratelor si din organizarea licitatiilor, vor fi suportate de catre A.I.D. printr-un credit nerambursabil separat, in dolari S.U.A., care va fi finantat prin proiectul regional al A.I.D., numit "Proiectul nr. 180 - 0024 privind restructurarea agriculturii si a industriei agroalimentare". Astfel, finantarea costurilor operationale ale I.F.D.C. va fi suportata de catre A.I.D. separat de acest program.
    A doua entitate de implementare, Centrul National de Prospectare Geodezica al S.U.A. (N.G.S.), va incheia un acord interagentii cu A.I.D. finantat prin acest program. N.G.S. va asigura asistenta tehnica necesara modernizarii retelei de control a masuratorilor si inzestrarii echipelor speciale pentru masuratori, care utilizeaza tehnologia G.P.S.
    A treia entitate, D.G.P.C., este agentul desemnat de Guvernul Romaniei, care si-a asumat responsabilitatea implementarii cadastrului rural. D.G.P.C. ii va fi asigurat un sprijin bugetar suplimentar, constituit din sumele in moneda nationala rezultate din licitatiile pentru concentratele proteice de soia importate.
    Creditul nerambursabil separat, mentionat mai sus, pentru asistenta tehnica acordata de I.F.D.C., finantat prin proiectul deja existent al A.I.D. nr. 180 - 0024, va asigura, de asemenea, sprijinul I.F.D.C. catre D.G.P.C. in achizitionarea si distribuirea de echipament, marfuri si contracte pentru servicii care urmeaza a fi finantate cu sumele in moneda nationala generate din vanzarile de concentrate de soia importate.
    Planul financiar ilustrativ
    Planul financiar al programului cuprinde trei parti si este prezentat mai jos. In acelasi cadru este, de asemenea, prezentat, ca o a patra parte a planului financiar, creditul nerambursabil complementar de asistenta tehnica, finantat prin Proiectul A.I.D. privind restructurarea agriculturii si a industriei agroalimentare (180-0024). Creditul total acordat prin program este de 10 milioane dolari, fiind alocat astfel:
    1. componenta programului pentru importul de supliment proteic de soia (8,5 milioane dolari S.U.A.) si
    2. componenta programului pentru asistenta tehnica privind cadastrul (1,5 milioane dolari S.U.A.). Fondurile creditului vor fi angajate prin Acordul de credit nerambursabil pentru importul de marfuri. Conform prevederilor acestui acord, A.I.D. va acorda un credit nerambursabil catre I.F.D.C. pentru contractarea si transportul importurilor proteice de soia. Totodata, A.I.D. va transfera fonduri corespunzatoare din credit catre Agentia Nationala Atmosferica si Oceanica a S.U.A. (N.O.O.A.), careia ii este afiliat Serviciul de Prospectiuni Geodezice Nationale al S.U.A. (N.G.S.), care va asigura asistenta tehnica pentru masuratorile cadastrului agricol. A treia parte a bugetului, care prezinta alocarea vanzarilor de proteine soia prin licitatie (estimate la 6,5 milioane dolari S.U.A, in echivalentul - lei calculat la importuri pe baza unei paritati comerciale), va fi alocata pentru a acoperi costurile locale ale cadastrului in cursul anilor 1993 si 1994. Toate costurile sunt elaborate la nivel de estimari si pot face obiectul unor modificari ulterioare. Cantitatile propriu-zise ce urmeaza a fi achizitionate vor fi ajustate astfel incat sa corespunda obiectivelor programului la data procurarii acestora.
       Buget ilustrativ

1. Importurile proteice de soia (credit nerambursabil in
   marfuri al I.F.D.C.)
   Cheltuieli achizitie (21.500 tone X 309 $)    6.650.000
   Cheltuieli de transport (21.500 tone X 86 $)  1.850.000
                                               -----------
                                                 8.500.000
2. Cadastrul (transfer catre U.S.N.G.S.)
   Servicii de consultanta                         550.000
   Perfectionare cadre                             135.000
   Marfuri                                         815.000
                                              ------------
                                                 1.500.000
   Total credit nerambursabil                   10.000.000
3. Cadastru (sprijin bugetar in lei)
   Echipament si bunuri locale                   3.200.000
   Contract pentru servicii locale               3.300.000
                                             -------------
                                                 6.500.000
4. Credit nerambursabil operational I.F.D.C.     1.500.000
    (finantat prin 180 0024)


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 45/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 45 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu