Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 381 din 11 mai 2000

pentru aprobarea Acordului de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Transporturilor, si Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA), pentru angajarea serviciilor de consultanta in domeniul privatizarii, semnat la Bucuresti la 2 martie 2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 228 din 23 mai 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Transporturilor, si Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA), pentru angajarea serviciilor de consultanta in domeniul privatizarii, semnat la Bucuresti la 2 martie 2000, in valoare de 241.250 dolari S.U.A.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Petre Roman

                       p. Ministrul finantelor,
                       Sebastian Vladescu,
                       secretar de stat

                   ACORD DE FINANTARE NERAMBURSABILA
intre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Transporturilor, si Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA), pentru angajarea serviciilor de consultanta in domeniul privatizarii, semnat la Bucuresti la 2 martie 2000*)

    *) Traducere.

    Acest acord de finantare nerambursabila a fost incheiat intre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Transporturilor (Beneficiarul), si Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA). TDA este de acord sa acorde Beneficiarului, conform prevederilor prezentului acord, suma de 241.250 dolari S.U.A. (finantare nerambursabila), pentru a finanta costurile bunurilor si serviciilor necesare Consultantului de privatizare pentru acordarea serviciilor de consultanta (servicii) in Romania (tara gazda).

    1. Finantarea TDA
    Finantarea care urmeaza sa fie acordata in cadrul prezentului acord de finantare nerambursabila va fi utilizata pentru acoperirea costurilor contractului dintre Beneficiar si firma din Statele Unite ale Americii selectata de Beneficiar (Contractantul), in cadrul caruia Contractantul va presta serviciile (contractul). Platile catre Contractant vor fi efectuate direct de TDA, in numele Beneficiarului, din fondurile nerambursabile prevazute in cadrul prezentului acord de finantare nerambursabila.
    2. Termenii de referinta
    Termenii de referinta pentru Consultant (termenii de referinta) sunt prezentati in anexa nr. 1 si constituie parte integranta a prezentului acord de finantare nerambursabila. Consultantul il va asista pe Beneficiar la realizarea procesului de privatizare. Termenii de referinta pentru aceste servicii vor fi inclusi, de asemenea, in contract.
    3. Elemente standard de conduita
    TDA si Beneficiarul recunosc existenta in tarile lor a elementelor standard de conduita pentru oficialitatile publice si entitatile comerciale. Partile la prezentul acord de finantare nerambursabila si Contractantul care va fi selectat pentru realizarea serviciilor vor respecta aceste elemente standard de conduita, care includ neacceptarea primirii de bani sau de obiecte de valoare, direct sau indirect, de la orice persoana, in scopul de a determina in mod ilegal sau necorespunzator pe cineva sa actioneze in favoarea oricareia dintre parti in legatura cu prestarea serviciilor.
    4. Responsabilitatile Beneficiarului
    Beneficiarul va depune toate eforturile pentru a asigura un sprijin rezonabil Contractantului, cum ar fi transport local, spatii pentru birou si sprijin pentru activitatea de secretariat.
    5. TDA in calitate de finantator
    A. Aprobarea de catre TDA a procedurilor de selectie competitiva
    Selectarea Contractantului din S.U.A. va fi realizata de Beneficiar in conformitate cu procedurile stabilite pentru selectarea competitiva a contractantilor, cu publicarea prealabila a anuntului licitatiei in cotidianul american Commerce Business Daily. In baza acestei cereri Beneficiarul va inainta documentele aferente acestor proceduri contractuale la TDA pentru informare si/sau aprobare.
    B. Aprobarea de catre TDA a selectiei Contractantului
    Beneficiarul va anunta TDA, la adresa mentionata la pct. 17 de mai jos, cu privire la selectarea Contractantului in vederea prestarii serviciilor. In baza aprobarii acestei selectii de catre TDA, Beneficiarul si Contractantul vor incheia contractul pentru prestarea serviciilor. Beneficiarul va anunta in scris firmele din S.U.A., care au trimis ofertele de prestare a serviciilor si care au fost respinse, faptul ca nu au fost selectate.
    C. Aprobarea de catre TDA a contractului dintre Beneficiar si Contractant
    Beneficiarul si Contractantul vor incheia contractul pentru prestarea serviciilor. Acest contract si orice amendamente la acesta, inclusiv atributiile si modificarile din Termenii de referinta, trebuie aprobate de TDA in scris. Pentru urgentarea acestei aprobari Beneficiarul (sau Contractantul in numele Beneficiarului) va transmite la TDA, la adresa mentionata la pct. 17 de mai jos, o fotocopie de pe versiunea in limba engleza a contractului semnat sau a proiectului versiunii finale negociate a contractului.
    D. TDA nu este parte la contract
    Este inteles de catre parti ca TDA are rezervate anumite drepturi, cum ar fi, dar fara a se limita la, dreptul de a aproba termenii contractului si orice amendamente la acestia, inclusiv atributiile, selectia contractantilor, termenii de referinta, raportul final si oricare sau toate documentele referitoare la orice contract finantat in cadrul acordului de finantare nerambursabila. Partile la acest contract inteleg si sunt de acord, in continuare, ca TDA, in rezervarea oricarora sau tuturor drepturilor de aprobare a celor de mai sus, a actionat numai in calitate de entitate finantatoare pentru a asigura utilizarea adecvata a fondurilor Guvernului Statelor Unite si ca orice decizie luata de TDA de a exercita sau de a nu exercita aceste drepturi de aprobare va fi luata in calitate de finantator, in timpul finantarii serviciilor, si nu va fi inteleasa in sensul ca TDA ar fi parte la contract. Partile la acest contract inteleg si sunt de acord ca TDA poate exercita periodic drepturile de aprobare mentionate sau poate discuta probleme legate de aceste drepturi si de proiect cu partile la contract sau la orice subcontract, impreuna sau separat, fara a rezulta prin aceasta vreo responsabilitate sau obligatie pentru aceste parti.
    Orice aprobare sau refuz al TDA nu va opri Beneficiarul sau TDA de la exercitarea oricaruia dintre drepturile pe care acestia le pot avea fata de Contractant sau nu va exonera Contractantul de orice obligatie pe care altfel Contractantul o poate avea fata de Beneficiar sau de TDA.
    E. Prevalarea acordului de finantare nerambursabila
    Indiferent de aprobarea TDA, drepturile si obligatiile oricareia dintre partile la contract sau la subcontractul la acesta trebuie sa fie in conformitate cu prezentul acord de finantare nerambursabila. In cazul oricarei neconcordante intre acordul de finantare nerambursabila si orice contract sau subcontract finantat in cadrul acestuia prevederile acordului de finantare nerambursabila vor prevala.
    6. Proceduri de eliberare a sumelor in cadrul finantarii nerambursabile
    A. Aprobarea de catre TDA a contractului solicitat
    TDA va elibera fonduri, in cadrul finantarii nerambursabile, direct catre Contractant numai dupa ce TDA aproba contractul dintre Beneficiar si Contractant.
    B. Cerintele Contractantului in ceea ce priveste facturarea
    Beneficiarul trebuie sa solicite eliberarea fondurilor de catre TDA catre Contractant pentru prestarea serviciilor, prin prezentarea facturilor, in conformitate cu procedurile prezentate in anexa nr. II "Clauze contractuale obligatorii TDA".
    7. Data intrarii in efectivitate
    Prezentul acord va intra in efectivitate la data ultimei notificari prin care partile contractante se vor informa reciproc despre indeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea in efectivitate a acestuia.
    8. Graficul de implementare a Proiectului
    (i) Data finalizarii serviciilor
    Data finalizarii serviciilor, care este 31 ianuarie 2001, este data pana la care partile estimeaza ca serviciile vor fi finalizate.
    (ii) Limitarea in timp a eliberarii fondurilor in cadrul finantarii nerambursabile acordate de TDA
    Cu exceptia cazului in care TDA convine altfel: a) nici un fel de fonduri nu vor fi eliberate de TDA, in cadrul acordului de finantare, pentru bunuri si servicii care au fost furnizate anterior datei intrarii in efectivitate a acordului de finantare nerambursabila; si b) toate fondurile disponibilizate in cadrul acordului de finantare nerambursabila trebuie eliberate in termen de 4 (patru) ani de la data intrarii in efectivitate a acordului de finantare nerambursabila.
    9. Clauze obligatorii TDA
    Toate contractele finantate in cadrul acordului de finantare nerambursabila vor include clauzele contractuale obligatorii TDA, prezentate in anexa nr. II la prezentul acord de finantare nerambursabila. Toate subcontractele finantate sau partial finantate din fonduri nerambursabile acordate de TDA vor include clauzele contractuale obligatorii TDA, cu exceptia clauzelor B (i), G, H, I si J.
    10. Utilizarea aviatiei americane
    Transportul pe calea aerului al persoanelor sau al bunurilor finantate in cadrul acordului de finantare nerambursabila se va efectua cu avioane sub pavilionul Statelor Unite ale Americii, in conformitate cu Actul Aviatiei Americane 49 U.S.C. 40118, in masura in care aceste avioane sunt disponibile, dupa cum este prevazut de reglementarile aplicabile emise de Guvernul S.U.A.
    11. Nationalitatea, sursa si originea
    Cu exceptia cazului in care TDA convine altfel, urmatoarele prevederi vor guverna furnizarea bunurilor si serviciilor finantate de TDA in cadrul prezentului acord de finantare nerambursabila: a) pentru servicii de consultanta Contractantul trebuie sa fie o firma sau o persoana fizica din S.U.A.; b) Contractantul poate utiliza subcontractanti din S.U.A., fara restrictie, dar utilizarea subcontractantilor din tara gazda nu poate depasi 20% (douazeci la suta) din fondurile nerambursabile TDA, suma ce poate fi utilizata numai pentru serviciile specifice mentionate in termenii de referinta, identificate in subcontract; c) angajatii Contractantului din S.U.A. sau ai firmelor subcontractante din S.U.A. responsabile pentru prestarea serviciilor de consultanta vor fi cetateni americani sau vor avea alta cetatenie decat cea americana, avand insa rezidenta permanenta in S.U.A., obtinuta in mod legal; d) bunurile achizitionate pentru prestarea serviciilor si a serviciilor de livrare asociate (de exemplu, transportul si asigurarea internationala) trebuie sa aiba nationalitatea, sursa si originea in S.U.A.; si e) bunurile si serviciile ocazionale, menite sa sprijine prestarea serviciilor (de exemplu, cazare, hrana si transport local) in tara gazda nu sunt supuse restrictiilor de mai sus. TDA va prezenta, la cerere, si alte detalii cu privire la aceste prevederi.
    12. Impozite
    Fondurile TDA oferite in cadrul acordului de finantare nerambursabila nu vor fi utilizate pentru plata oricaror impozite, tarife, taxe, comisioane sau alte prelevari impuse conform legilor in vigoare din tara gazda. In masura in care Contractantul sau orice subcontractant finantat in cadrul acordului de finantare nerambursabila sau orice angajat al unui astfel de Contractant sau subcontractant sau orice bunuri ori tranzactii cu privire la astfel de contract finantat in cadrul acordului de finantare nerambursabila nu sunt scutite de astfel de impozite, tarife, taxe comisioane sau alte prelevari impuse conform legilor din tara gazda, Contractantul finantat in cadrul acordului de finantare nerambursabila va plati aceste sume din alte fonduri decat cele furnizate de TDA in cadrul acordului de finantare nerambursabila. Nici Beneficiarul si nici Contractantul nu vor pretinde rambursarea de catre TDA a sumelor aferente acestor impozite, tarife, taxe, comisioane sau alte prelevari.
    13. Cooperarea intre parti si continuarea
    Partile vor coopera pentru a asigura realizarea scopurilor acordului de finantare nerambursabila. Timp de 5 (cinci) ani ulteriori primirii de catre TDA a raportului final (astfel cum a fost definit in Clauza I din anexa nr. II), Beneficiarul va fi de acord sa raspunda oricarei solicitari rezonabile din partea TDA de informare asupra stadiului Proiectului.
    14. Scrisorile privind implementarea
    In vederea asistarii Beneficiarului in implementarea serviciilor, TDA poate emite periodic scrisori privind implementarea, care vor oferi informatii suplimentare cu privire la aspectele tratate in acordul de finantare nerambursabila. De asemenea, partile pot utiliza scrisorile privind implementarea, convenite in comun, pentru a confirma si a inregistra intelegerea reciproca asupra aspectelor tratate in acordul de finantare nerambursabila.
    15. Contabilitatea si auditarea
    Beneficiarul este de acord sa pastreze registrele, inregistrarile si alte documente cu privire la servicii si la acordul de finantare nerambursabila, in mod corespunzator, pentru a demonstra implementarea responsabilitatilor sale in cadrul acordului de finantare nerambursabila, inclusiv selectarea contractantilor, primirea si aprobarea rapoartelor si a altor documente ce trebuie primite de Beneficiar in cadrul contractului, si aprobarea sau refuzul facturilor de plata ale Contractantului de catre TDA. Astfel de registre, inregistrari si alte documente vor fi pastrate separat timp de 3 (trei) ani dupa data ultimei plati efectuate de TDA. Beneficiarul va oferi TDA sau reprezentantilor sai autorizati, la momente rezonabile, oportunitatea de a analiza registrele, inregistrarile si alte documente referitoare la servicii si la acordul de finantare nerambursabila.
    16. Reprezentarea partilor
    Pentru toate scopurile acordului de finantare nerambursabila Guvernul Statelor Unite ale Americii va fi reprezentat de ambasadorul S.U.A. in tara gazda sau de TDA si Beneficiarul va fi reprezentat de directorul Unitatii de management a Proiectului (U.M.P.), in cadrul Ministerului Transporturilor. Partile la prezentul acord de finantare nerambursabila pot desemna, prin instiintare scrisa, reprezentanti suplimentari pentru toate scopurile acordului de finantare nerambursabila.
    17. Adresele partilor
    Orice anunt, cerere, document sau alta comunicare inaintata de oricare dintre parti celeilalte parti in cadrul acordului de finantare nerambursabila se va efectua in scris sau telegrafic ori electronic, care sa produca o inregistrare tangibila a transmisiei, cum ar fi telegrama sau fax, si vor fi considerate transmise in mod corespunzator, daca vor fi transmise la urmatoarele adrese:
    Catre:
    domnul Vasile Olievschi,
    Director, Unitatea de management a Proiectului
    Ministerul Transporturilor
    Bd Dinicu Golescu nr. 38
    Bucuresti 77113
    Romania
    Telefon: 40 1 313 0030; 40 1 315 5968;
             40 1 222 3480
    Fax: 40 1 312 0772

    Catre:
    Agentia de Comert si Dezvoltare a S.U.A.
    Str. North Kent nr. 1621, apartament 200
    Arlington, VA 22209 - 2131
    S.U.A.
    Telefon: (703) 875 - 4357
             (703) 875 - 4009
    Toate aceste comunicari vor fi facute in limba engleza, exceptand cazul in care partile convin altfel in scris. In plus, Beneficiarul va transmite Ambasadei S.U.A. in tara gazda (Sectiunea comerciala) o copie de pe fiecare comunicare transmisa TDA.
    Orice comunicare avand legatura cu prezentul acord de finantare nerambursabila va include urmatoarele date fiscale:
    Nr. de inregistrare fiscala: 110/11001
    Activitate nr.: 200070024B
    Rezervare nr.: 0724253
    Finantare nerambursabila nr.: GH0724253
    18. Denuntarea
    Fiecare parte poate denunta acordul de finantare nerambursabila, prin instiintarea celeilalte parti, in scris, cu 30 (treizeci) de zile in avans. Denuntarea acordului de finantare nerambursabila va stinge toate obligatiile partilor de a oferi resurse financiare sau de alta natura pentru prestarea serviciilor, cu exceptia platilor pe care acestia s-au angajat sa le efectueze in urma angajamentelor ce nu pot fi anulate, incheiate cu terte parti anterior instiintarii in scris asupra denuntarii.
    19. Nederogarea de la drepturi si compensatii
    Nici o intarziere in exercitarea oricarui drept sau oricarei compensatii fata de cealalta parte, in legatura cu acordul de finantare nerambursabila, nu va fi considerata drept derogare de la un astfel de drept sau compensatie.
    20. Tehnologie si echipamente din S.U.A.
    Prin finantarea acestor servicii TDA se ingrijeste sa promoveze obiectivele proiectului tarii gazda prin utilizarea de tehnologie, bunuri si servicii din S.U.A. Pentru recunoasterea acestui scop, Beneficiarul convine ca va permite furnizorilor din S.U.A. sa participe la achizitionarea de tehnologii, bunuri si servicii necesare pentru implementarea Proiectului.
    Pentru certificarea celor de mai sus Ministerul Transporturilor din Romania si Guvernul Statelor Unite ale Americii, fiecare actionand prin reprezentanti autorizati in mod corespunzator, au hotarat ca prezentul acord sa fie semnat in limba engleza, in numele lor, si sa fie transmis in ziua si anul mentionate mai jos.

                      Pentru Ministerul Transporturilor
                      din Romania,
                      Traian Basescu,
                      ministrul transporturilor
                      2 martie 2000

                      Pentru Guvernul
                      Statelor Unite ale Americii,
                      James Rosapepe,
                      ambasadorul
                      Statelor Unite ale Americii in Romania
                      2 martie 2000

    ANEXA 1

                           TERMENI DE REFERINTA

    Consultantul va participa direct la realizarea obiectivelor U.M.P. in ceea ce priveste politica si luarea deciziilor privind componentele de privatizare, pentru a spori increderea in colaborarea cu prestatorii de servicii de privatizare, asigurand in acelasi timp credibilitatea si eficienta procesului de privatizare. Banca Mondiala solicita realizarea unui numar foarte mare de analize, comentarii care sa faciliteze luarea deciziilor, indrumari si directionari in colaborarea cu bancile de investitii si cu agentii de privatizare. Consultantul va fi responsabil, in mod special, pentru realizarea urmatoarelor obiective:
    1. asigurarea consultantei in domeniul politicii, practicii si implementarii, dupa caz, in cadrul realizarii functiilor curente de management;
    2. acordarea asistentei in colaborarea cu bancile de investitii, cu agentii de privatizare sau cu consultantii, care au fost selectati pentru coordonarea procesului de privatizare, restructurare si/sau lichidare, prin acordarea de consultanta asupra:
    a) contractelor lor - angajarea, executarea si acordarea de servicii la standarde internationale, conform prevederilor contractuale;
    b) serviciilor prestate pe baza de onorariu fix (comision fix) - oportunitatea si calitatea principalelor rapoarte si documente ce trebuie predate Beneficiarului de catre Consultant - evaluare (due-diligence), diagnostic, prospectarea pietei, rapoarte si scenarii de privatizare, care rezulta, precum si strategia si planul detaliat de privatizare ce au fost recomandate; si
    c) serviciilor prestate pe baza de onorariu de reusita - masurile care sa asigure ca strategia aprobata de Guvernul Romaniei in urma recomandarilor bancilor de investitii, asa cum s-a mentionat la lit. b) de mai sus, inclusiv pregatirea, lansarea si conducerea licitatiilor de privatizare si finalizarea vanzarii strategice, este reflectata in mod corespunzator in acordurile care vor fi implementate in cadrul urmatoarei transe a imprumutului de la Banca Mondiala, punand accentul pe transparenta;
    d) rapoartelor elaborate de agentii de privatizare, in special asupra unor aspecte cum ar fi: daca planurile de afaceri elaborate vor permite societatii restructurate sa isi mareasca capitalul social, sa inregistreze profit din exploatare, sa ramburseze (sau sa plateasca dobanzile si comisioanele, dupa caz) datoriile existente si perspectivele de vanzare catre investitori strategici etc.;
    3. coordonarea activitatii sale, atat a celei desfasurate in tara, cat si in calatoriile relevante in strainatate, cu cea desfasurata de catre U.M.P. ale carei personal si experti, la randul lor, vor tine legatura cu companiile relevante si cu personalul si expertii F.P.S.;
    4. realizarea unei evaluari independente a strategiei recomandate pentru fiecare companie, asa cum a fost propusa de bancile de investitii si/sau de agentii de privatizare spre aprobare catre F.P.S., care va fi implementata: a) in pregatirea pentru lichidare; b) ca plan de actiune si redresare pe termen scurt si/sau plan de actiune pe 2 ani, care sa stabileasca structurile viabile ale intreprinderii, in vederea privatizarii acesteia; si/sau c) pentru privatizarea in grupuri, iar in particular, in implementarea: (i) pregatirii, lansarii si evaluarii ofertei de licitatie; (ii) negocierilor in vederea vanzarii, pentru maximizarea sumelor din vanzare; (iii) finalizarii vanzarii strategice si a tuturor celorlalte masuri, cum ar fi includerea criteriilor de performanta in contractele de consultanta pentru a asigura realizarea cu succes a actiunilor din faza a II-a. Toate aceste evaluari sunt necesare pentru a scoate in evidenta ca spiritul noii legi a privatizarii si masurile de sporire a increderii investitorilor internationali sunt tratate cu atentia necesara in actiunile desfasurate de U.M.P.;
    5. acordarea de sprijin pentru difuzarea informatiilor in Romania si strainatate, astfel incat sa sporeasca atractivitatea pentru investitii in Romania a investitorilor straini;
    6. sporirea atractivitatii oportunitatilor de investitii in domeniul privatizarii in Romania pentru oamenii de afaceri din S.U.A., scop in care Consultantul:
    a) va actiona in calitate de punct de contact major pentru investitorii din S.U.A., care cauta clarificari cu privire la oportunitatile de investitii in domeniul privatizarii;
    b) va informa comunitatea oamenilor de afaceri americani din Romania si din S.U.A.; in acest scop Consultantul va efectua trei vizite in S.U.A., pentru a realiza mini-informari sectoriale cu privire la oportunitatile de privatizare;
    c) va stabili perspectivele firmelor internationale care participa la procesul de privatizare si/sau restructurare si lichidare a celor 64 de intreprinderi;
    d) va analiza planurile pe care le pregatesc bancile de investitii selectate in calitate de agenti de privatizare pentru privatizarea, restructurarea si/sau lichidarea celor 64 de intreprinderi;
    7. in plus fata de interactiunea frecventa cu Beneficiarul Consultantul va prezenta 3 (trei) rapoarte intermediare asupra evolutiei programului de privatizare, la interval de o luna, 3 (trei) luni si, respectiv, 6 (sase) luni dupa inceperea misiunii sale. In urma prezentarii fiecarui raport Consultantul va purta discutii cu directorul regional si/sau cu directorul de tara din S.U.A., pentru a facilita informarea corespunzatoare a companiilor americane interesate direct de perspectivele de export. Al patrulea raport, care este si raportul final, acopera toate aspectele misiunii Consultantului si va fi prezentat Beneficiarului la data de 30 ianuarie 2001, respectiv cu o luna dupa terminarea misiunii.

    ANEXA 2

                  Clauze contractuale obligatorii TDA

    A. Prevalarea clauzelor obligatorii TDA
    Partile la prezentul contract confirma ca acesta este finantat in intregime sau in parte de Agentia de Comert si Dezvoltare a S.U.A. (TDA) in cadrul Acordului de finantare nerambursabila intre Guvernul Statelor Unite ale Americii, care actioneaza prin TDA, si Ministerul Transporturilor din Romania (Clientul), datat .............. (acordul de finantare nerambursabila). Clientul a selectat ........... (Contractantul) pentru a presta serviciile de consultanta in domeniul privatizarii (serviciile) pentru Romania (tara gazda). Fara a se tine seama de alte prevederi ale prezentului contract, vor guverna urmatoarele clauze obligatorii TDA. Toate subcontractele incheiate de Contractant, finantate sau finantate partial din fonduri nerambursabile TDA, vor include aceste clauze contractuale obligatorii TDA, cu exceptia clauzelor B 1, G, H, I si J. In plus, in cazul oricarei neconcordante intre acordul de finantare nerambursabila si orice contract sau subcontract, acordul de finantare nerambursabila va prevala.
    B. TDA ca finantator
    1. Aprobarea contractului de catre TDA
    Toate contractele finantate in cadrul acordului de finantare nerambursabila si orice amendamente la acesta, inclusiv atributiile si modificarile din termenii de referinta, trebuie sa fie aprobate de TDA in scris pentru a fi efective in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor nerambursabile acordate de TDA. TDA nu va autoriza eliberarea de fonduri nerambursabile TDA pana cand contractul nu va fi aprobat in mod oficial de TDA sau pana cand contractul nu va fi conform cu toate modificarile solicitate de TDA in timpul procesului de analiza a contractului.
    2. TDA nu este parte la contract
    Este inteles de catre parti ca TDA are rezervate anumite drepturi, cum ar fi, dar fara a se limita la, dreptul de a aproba termenii acestui contract si amendamentele la acesta, inclusiv atributiile, selectia tuturor contractantilor, termenii de referinta, raportul final si oricare dintre documentele referitoare la orice contract finantat in cadrul acordului de finantare nerambursabila. Partile la contract inteleg si sunt de acord in continuare ca TDA, in rezervarea oricarora sau tuturor drepturilor de aprobare de mai sus, a actionat numai in calitate de entitate finantatoare pentru a asigura utilizarea adecvata a fondurilor Guvernului Statelor Unite si ca orice decizie a TDA de a exercita sau de a se retine de la exercitarea acestor drepturi de aprobare va fi efectuata in calitate de finantator, in timpul finantarii serviciilor, si ca TDA nu va fi considerata ca facand parte la contract. Partile la contract inteleg si sunt de acord ca TDA poate, periodic, exercita drepturile de aprobare mentionate mai sus sau poate discuta aspecte privind aceste drepturi si proiectul cu partile la contract sau la orice subcontract, impreuna sau separat, fara a rezulta de aici vreo responsabilitate sau obligatie pentru astfel de parti. Orice aprobare sau refuz de a aproba nu va opri Clientul sau TDA de la revendicarea oricarui drept pe care l-ar putea avea fata de Contractant sau nu va scuti Contractantul de orice obligatie pe care acesta ar putea-o avea fata de Client sau fata de TDA.
    C. Nationalitatea, sursa si originea
    Cu exceptia cazurilor in care TDA convine altfel, urmatoarele prevederi vor guverna livrarea bunurilor si serviciilor finantate de TDA in cadrul acordului de finantare nerambursabila: a) pentru serviciile de consultanta, Contractantul trebuie sa fie o firma sau o persoana fizica din Statele Unite; b) Contractantul poate utiliza subcontractanti din S.U.A. fara restrictie, dar utilizarea subcontractantilor din tara gazda nu poate depasi 20% (douazeci la suta) din fondurile nerambursabile acordate de TDA, folosindu-se numai pentru serviciile specifice mentionate in cadrul termenilor de referinta identificati in subcontract; c) angajatii oricarui Contractant sau ai oricarei firme subcontractante din S.U.A., responsabila pentru serviciile de consultanta, vor fi cetateni americani sau vor avea o alta cetatenie decat cea americana, dar vor avea rezidenta permanenta in S.U.A., obtinuta in mod legal; d) bunurile achizitionate pentru prestarea serviciilor si serviciilor de livrare asociate (de exemplu, transport si asigurari internationale) trebuie sa aiba nationalitatea, sursa si originea in S.U.A.; si e) bunurile si serviciile ocazionale pentru sprijinirea serviciilor (de exemplu, cazare, hrana si transport pe plan local) in tara gazda nu sunt supuse restrictiilor de mai sus. La solicitare, TDA va pune la dispozitie detalii suplimentare cu privire la aceste prevederi.
    D. Contabilitatea si auditarea
    Contractantul si subcontractantii finantati in cadrul acordului de finantare nerambursabila vor pastra, in conformitate cu procedurile general acceptate de contabilitate, registrele, inregistrarile si alte documente, care sa reflecte in mod adecvat toate tranzactiile in cadrul contractului sau in legatura cu acesta. Aceste registre, inregistrari si alte documente vor identifica clar si vor tine evidenta utilizarii si cheltuirii fondurilor TDA, separat de alte surse de finantare. Astfel de registre, inregistrari si documente vor fi pastrate pe timpul contractului si pe o perioada de 3 (trei) ani dupa eliberarea ultimei sume de catre TDA. Contractantul si subcontractantii vor acorda TDA sau reprezentantilor sai autorizati oportunitatea de a inspecta si audita, la perioade rezonabile, astfel de registre, inregistrari si alte documente.
    E. Transportul cu avioane sub pavilionul S.U.A.
    Transportul pe calea aerului al persoanelor sau al bunurilor finantate in cadrul acordului de finantare nerambursabila se va efectua cu avioane sub pavilionul S.U.A., in conformitate cu Actul Aviatiei Americane 49 U.S.C.40118, in masura in care serviciile acestor avioane sunt disponibile, dupa cum a fost prevazut de reglementarile aplicabile ale Guvernului S.U.A.
    F. Asigurarea compensatorie a fortei de munca
    Contractantul va oferi o asigurare compensatorie a fortei de munca, cu o arie de cuprindere adecvata, pentru activitatea desfasurata in cadrul prezentului contract.
    G. Cerinte de raportare
    Contractantul va informa TDA, printr-o scrisoare, cu privire la stadiul proiectului la data de 1 martie a fiecarui an, pentru o perioada de 2 (doi) ani dupa incheierea serviciilor. In plus, daca in orice moment Contractantul primeste de la Client solicitarea de continuare a activitatii, va informa in acest sens TDA si va desemna persoana de contact, inclusiv numele, telefonul si numarul de fax. De la momentul in care aceste informatii sunt puse la dispozitie publicului larg de catre TDA, orice informatie care este confidentiala va fi considerata ca atare de catre Contractant si transmisa separat la TDA. TDA va pastra confidentialitatea unor astfel de informatii, in conformitate cu legislatia aplicabila.
    H. Proceduri de eliberare a fondurilor
    1. Aprobarea contractului de catre TDA
    Eliberarea fondurilor nerambursabile se va efectua numai dupa aprobarea contractului de catre TDA.
    Pentru a realiza aceasta analiza intr-un termen rezonabil, TDA trebuie sa primeasca fie de la Client, fie de la Contractant o fotocopie a versiunii in limba engleza a contractului semnat sau a proiectului versiunii finale negociate a contractului, transmisa in atentia biroului consilierului general la adresa TDA specificata la clauza M de mai jos.
    2. Cerinte privind graficul platilor
    In prezentul contract va fi inclus un grafic al platilor aferente eliberarii fondurilor nerambursabile.
    Un astfel de grafic al platilor trebuie sa fie in conformitate cu urmatoarele cerinte ale TDA: (i) pana la 20% (douazeci la suta) din suma totala a fondurilor nerambursabile TDA poate fi utilizata ca plata in avans; (ii) toate celelalte plati, cu exceptia platii finale, se vor baza pe prevederile de executie a contractului; si (iii) plata finala nu poate fi mai mica de 15% (cincisprezece la suta) din suma totala a fondurilor nerambursabile TDA, platibila in baza primirii de catre TDA a raportului final aprobat in conformitate cu specificatiile si cantitatile prezentate la clauza I de mai jos. Procedurile de facturare a tuturor platilor sunt descrise mai jos.
    3. Cerintele Contractantului privind facturarea
    TDA va efectua toate disponibilizarile de fonduri nerambursabile direct catre Contractant.
    Contractantul trebuie sa prezinte TDA un formular ACH de inregistrare a vanzatorului (disponibil la TDA), impreuna cu prima factura. Clientul va solicita disponibilizarea fondurilor de catre TDA catre Contractant pentru executia contractului, prin prezentarea catre TDA a urmatoarelor:
    a) Factura Contractantului
    Factura Contractantului va include referinta la un articol mentionat in graficul de plati al contractului, suma de plata solicitata si o certificare adecvata de catre Contractant, dupa cum urmeaza:
    (i) Pentru plata in avans (daca exista):
    "Ca o conditie pentru aceasta plata in avans, care reprezinta un avans fata de costurile viitoare ale serviciilor, Contractantul certifica faptul ca va desfasura activitatea in conformitate cu termenii contractului sau cu Clientul. In masura in care Contractantul nu respecta termenii si conditiile contractului, inclusiv prevederile obligatorii TDA mentionate aici, in urma solicitarii TDA va rambursa sumele corespunzatoare catre TDA."
    (ii) Pentru platile de referinta in cadrul executiei contractului:
    "Contractantul a realizat activitatea descrisa in prezenta factura in conformitate cu termenii contractului sau cu Clientul si este indreptatit la plata in cadrul acestuia. In masura in care Contractantul nu a respectat termenii si conditiile contractului, inclusiv prevederile obligatorii TDA mentionate aici, la solicitarea TDA va efectua rambursarea sumelor corespunzatoare catre TDA."
    (iii) Pentru plata finala:
    "Contractantul a desfasurat activitatea descrisa in prezenta factura, in conformitate cu termenii contractului sau cu Clientul, si este indreptatit la plata in cadrul acestuia. Mai precis, Contractantul a prezentat raportul final Clientului, dupa cum a fost prevazut in contract, si a primit aprobarea Clientului asupra raportului final. In masura in care Contractantul nu a respectat termenii si conditiile contractului, inclusiv prevederile obligatorii TDA specificate aici, in urma solicitarii TDA va rambursa sumele corespunzatoare TDA."
    b) Aprobarea de catre Client a facturii Contractantului
    (i) Factura pentru o plata in avans trebuie sa fie aprobata in scris de client.
    (ii) Pentru platile de referinta in vederea executiei contractului Clientul trebuie sa certifice, pe factura sau separat, urmatoarele:
    "Serviciile pentru care Contractantul solicita eliberarea sumelor au fost executate satisfacator, in conformitate cu prevederile aplicabile ale contractului si cu termenii si conditiile acordului de finantare nerambursabila TDA."
    (iii) Pentru plata finala, urmatoarele certificari din partea Clientului trebuie sa fie mentionate pe factura sau separat:
    "Serviciile pentru care este solicitata eliberarea sumelor de catre Contractant au fost executate satisfacator, in conformitate cu prevederile aplicabile ale contractului si cu termenii si conditiile acordului de finantare nerambursabila TDA. Raportul final prezentat de catre Contractant a fost analizat si aprobat de catre Client."
    c) Adresa TDA pentru solicitarea eliberarii fondurilor
    Solicitarile de eliberare a fondurilor vor fi inaintate prin curier sau prin posta, in atentia Departamentului Financiar, la adresa TDA mentionata la clauza M.
    4. Rezilierea
    In cazul in care contractul este reziliat anterior finalizarii, Contractantul va fi eligibil, in functie de aprobarea TDA, pentru costurile rezonabile si fundamentate care au fost inregistrate pentru realizarea termenilor de referinta, anterior rezilierii, ca si pentru cheltuielile rezonabile de inchidere. Rambursarea acestor costuri nu va depasi suma totala a fondurilor nerambursabile nedisponibilizate. Astfel, in cazul unei astfel de rezilieri, TDA este indreptatita sa primeasca de la Contractant toate fondurile nerambursabile eliberate anterior acestuia (inclusiv, dar fara a se limita la platile in avans), care depasesc costurile rezonabile si fundamentate inregistrate in realizarea termenilor de referinta anterior rezilierii.
    I. Raportul final TDA
    1. Definitie
    Raportul final va insemna raportul final descris in anexa nr. I la prezentul acord, termenii de referinta, sau daca in cadrul acestora nu este descris un astfel de raport final, raportul final va insemna un raport substantial si cuprinzator al activitatii desfasurate in conformitate cu anexa nr. I, termenii de referinta, inclusiv orice documente care au fost prezentate Clientului.
    2. Cerinte de prezentare a raportului final
    Contractantul va prezenta TDA urmatoarele:
    a) o versiune finala a raportului final pentru arhiva TDA. Aceasta versiune va fi fost aprobata de Client in scris si va trebui sa fie redactata in limba engleza. Este responsabilitatea Contractantului de a asigura ca informatiile confidentiale, daca exista, mentionate in aceasta versiune, sa fie marcate distinct. TDA va pastra confidentialitatea acestor informatii in conformitate cu legislatia aplicabila; si
    b) 3 (trei) copii de pe raportul final, adecvate pentru a fi distribuite public. Versiunea publica va fi aprobata de Client in scris si va fi redactata in limba engleza. Avand in vedere ca aceasta versiune va fi disponibila pentru public, ea nu trebuie sa contina informatii confidentiale. Daca raportul mentionat la punctul a) nu contine informatii confidentiale, acesta poate fi utilizat ca versiune publica [caz in care TDA primeste in total 4 (patru) copii de pe raportul final]. In orice caz, versiunea publica trebuie sa fie informativa si sa contina suficiente detalii ale proiectului, care sa fie utile pentru potentialii furnizori de echipamente si prestatorii de servicii.
    De asemenea, Contractantul va prezenta o copie de pe versiunea publica a raportului final ofiterului Serviciului de comert exterior sau Sectiunii economice a Ambasadei Statelor Unite in tara gazda, pentru scopuri informationale.
    3. Prezentarea raportului final
    Toate rapoartele finale prezentate catre TDA trebuie sa fie paginate si sa includa urmatoarele:
    a) Coperta fiecarui raport final va mentiona numele Clientului, numele Contractantului care a pregatit raportul, titlul raportului, logoul TDA, adresa postala si urmatorul mesaj:
    "Acest raport a fost finantat de Agentia de Comert si Dezvoltare a S.U.A. (TDA), o agentie a Guvernului Statelor Unite pentru promovarea exportului. Opiniile, constatarile, concluziile sau recomandarile expuse in acest document sunt cele ale autorului(lor) si nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala sau politica TDA."
    b) Coperta interioara a fiecarui raport final va contine logoul TDA, adresa postala a TDA si o declaratie a misiunii TDA. O fotocopie a specificatiilor raportului final va fi disponibila la TDA, la cerere.
    c) Contractantul si orice subcontractant care desfasoara activitatea in conformitate cu prezentul acord de finantare nerambursabila trebuie sa fie clar identificat in raportul final. Pentru fiecare subcontractant se vor mentiona numele comercial, persoana de contact, adresa, numerele de telefon si fax.
    d) Raportul final va descrie amanuntit particularitatile si caracteristicile Proiectului si in acelasi timp va identifica disponibilitatea surselor de furnizori din S.U.A., astfel incat sa maximizeze utilizarea lor in implementarea Proiectului. Pentru fiecare sursa comerciala se vor mentiona numele comercial, persoana de contact, numerele de telefon si de fax.
    e) Raportul final va fi insotit de o scrisoare sau alta notatie a Clientului care sa mentioneze faptul ca Clientul aproba raportul final. O certificare a Clientului in acest sens va fi prezentata in continuare sau cu factura pentru plata finala reprezentand indeplinirea acestei cerinte.
    J. Modificari
    Toate modificarile, atributiile sau amendamentele la acest contract, inclusiv anexele, se vor efectua numai prin acord scris intre partile la acesta, fiind supuse aprobarii scrise a TDA.
    K. Graficul Proiectului
    1. Data finalizarii serviciilor
    Data finalizarii serviciilor, 31 ianuarie 2001, este data pana la care partile estimeaza ca serviciile vor fi finalizate.
    2. Termenele de eliberare a fondurilor nerambursabile TDA
    Cu exceptia cazului in care TDA convine altfel: a) nici un fel de fond al TDA nu poate fi eliberat in cadrul acestui contract, pentru bunuri si servicii care sunt furnizate anterior datei intrarii in efectivitate a acordului de finantare nerambursabila; si b) toate fondurile disponibilizate in cadrul acordului de finantare nerambursabila trebuie sa fie eliberate in termen de 4 (patru) ani de la data intrarii in efectivitate a acordului de finantare nerambursabila.
    L. Practicile comerciale
    Contractantul este de acord sa nu plateasca, sa nu promita sa plateasca sau sa autorizeze plata unor sume de bani sau in obiecte de valoare, direct sau indirect, oricarei persoane (fie oficialitate guvernamentala, fie persoana privata) cu scopul de a determina pe cineva in mod ilegal sau inadecvat sa actioneze in favoarea oricareia dintre parti in legatura cu prestarea serviciilor. Clientul este de acord sa nu primeasca nici o astfel de plata. Contractantul si Clientul convin ca fiecare va solicita ca orice agent sau reprezentant angajat sa ii reprezinte in legatura cu serviciile, sa se conformeze prevederilor acestui paragraf si tuturor legilor care se aplica activitatilor sau obligatiilor fiecarei parti in cadrul prezentului contract, incluzand, dar fara a se limita la, acele legi si obligatii care se refera la plati necuvenite, cum ar fi cele descrise mai sus.
    M. Adresa si datele fiscale ale TDA
    Orice comunicare cu TDA cu privire la prezentul contract va fi transmisa la urmatoarea adresa si va include datele fiscale specificate mai jos:
    Agentia de Comert si Dezvoltare a S.U.A.
    Str. North Kent nr. 1621
    Apartament 200
    Arlington, VA 22209-2131, U.S.A.

    Date fiscale:
    Nr. de inregistrare fiscala: 110/11001
    Nr. activitate: 200070024B
    Nr. rezervare: 0724253
    Nr. finantare nerambursabila: GH0724253



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 381/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 381 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 381/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu